Wanneer heb je dat abonnement afgesloten?quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:29 schreef fiskejet het volgende:
Nu heb ik een abonnement met een smartphone, het snelste internet voor zover dat toen mogelijk was (H+ ofzo, in elk geval geen 4G) etc. etc.
Ik heb met ze gebeld, en ze gaan 'kijken wat ze eraan kunnen doen'. Maar ze zei dat de kans klein is dat ze er iets aan doen als niet meer mensen klagen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:41 schreef spijkerbroek het volgende:
Je moet ze eerst de mogelijkheid geven om het te verbeteren, als het hun fout is.
Pas als dat op niks uitloopt, kan je ze in gebreke stellen.
Nope, midden in Utrecht. Maar op een of andere manier werkt het gewoon niet goed. Heb wel al gebeld, ik ga ze nog terugbellen en als dat op niets uitloopt zal ik er maar een officiële klacht van maken denk ik. Zoals ik hierboven ook al zei hebben ze het wel over dat meer mensen moeten klagen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:50 schreef Xetran het volgende:
Woon je bij de grens ofzo? Ik zou even een klacht insturen, vaak compenseren ze je wel. Dat werd bij mij destijds in ieder geval wel gedaan tot de tijd dat ze een extra mast gingen plaatsen.
November 2012, loopt nog tot maart 2015. Tweejarige abonnement wat ik toen vier maanden van te voren kon verlengen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 19:01 schreef r_one het volgende:
[..]
Wanneer heb je dat abonnement afgesloten?
Hmm oké, dat is best fair. Ik heb ook alleen binnenshuis geen bereik, of in elk geval alleen één streepje GPRS ipv vollebak H+ als ik buiten ben.quote:Op dinsdag 15 april 2014 19:07 schreef Xetran het volgende:
Geloof dat ik 40% of meer korting kreeg van T-mobile. Maar dat was meer omdat er al gepland was dat er een nieuwe mast kwam en ik alleen binnenshuis geen bereik had. Als je gewoon geen bereik hebt lijkt het mij dat je een betere zaak hebt.
Jup, dat wel. Overal ook.quote:Op dinsdag 15 april 2014 19:07 schreef spijkerbroek het volgende:
Heb je buiten je huis wel goed bereik?
Nou ja, ik woon in een pand met enkel glas zonder verder veel storing en dergelijke. Misschien ligt het wel aan mijn huis, maar dan is het nog steeds vervelend dat ik binnen niet kan bellen toch? Hi biedt mij in principe gewoon een bepaalde internetsnelheid en überhaupt bereik, dus tenzij ik specifiek een antistralingslaag op mijn huis aanbreng moet het toch redelijk gegarandeerd zijn dat ik binnen bereik heb vind ik.quote:Op dinsdag 15 april 2014 19:11 schreef spijkerbroek het volgende:
Dan ligt het dus niet aan Hi, maar aan je huis.
Oké in principe begrijp ik je punt. Maar je zou toch kunnen stellen dat het wel degelijk een gebrek is in de dienstverlening? Ze garanderen iets, en dat wordt niet behaald. Nogmaals, ik zou het begrijpen als ik in een bunker zou wonen, maar nu... Want het is absoluut niet haalbaar normaal te internetten en zelfs niet te bellen, in een normaal huis.quote:Op dinsdag 15 april 2014 19:20 schreef spijkerbroek het volgende:
Het is vervelend, maar het is niet de schuld noch de fout van Hi, dus hoeven ze geen compensatie te geven. Ze kunnen het wel doen uit coulance, maar de plicht is er niet.
Dus om je laatste vraag in de OP te beantwoorden: Nee.
Fair enough, denk dat je gelijk hebt. Thanks anyways. Maar dan ben ik opzich nog wel benieuwd naar het proces wat Xetran heeft doorlopen:quote:Op dinsdag 15 april 2014 19:27 schreef spijkerbroek het volgende:
Je postte het zelf al:
1:9 EIGENSCHAPPEN, KWALITEITSNIVEAU, ONDERHOUD EN STORINGEN
1 Bij mobiele telecommunicatie kunnen de mogelijkheden om verbindingen op te bouwen en de kwaliteit en eigenschappen van verbindingen niet op elke plaats op elk moment gelijk zijn. De verschillen houden verband met onder meer de gebruikte Mobiele Randapparaten, de radiobedekking van het gebruikte Mobiele Netwerk (die beïnvloed kan worden door onder meer de locatie of de aanwezigheid in een gebouw), de hoeveelheid telecommunicatieverkeer en atmosferische omstandigheden.
Ze garanderen niets, trouwens.
Je kan proberen er iets uit te halen, maar ze moeten niets.
Jij had net als ik alleen binnenshuis geen bereik, hoe ben je toen te werk gegaan? Officieel een klacht ingediend en ze kwamen zelf met dat voorstel?quote:Op dinsdag 15 april 2014 19:07 schreef Xetran het volgende:
Geloof dat ik 40% of meer korting kreeg van T-mobile. Maar dat was meer omdat er al gepland was dat er een nieuwe mast kwam en ik alleen binnenshuis geen bereik had. Als je gewoon geen bereik hebt lijkt het mij dat je een betere zaak hebt.
quote:Op dinsdag 15 april 2014 19:11 schreef spijkerbroek het volgende:
Dan ligt het dus niet aan Hi, maar aan je huis.
Tot nu toe heb ik alleen nog mensen in huis gehad met Vodafonequote:Op dinsdag 15 april 2014 19:41 schreef wootahH het volgende:
En je vrienden met een andere provider hebben wel bereik? Of zelfde provider maar andere telefoon.
Vodafone zei in dit geval dat ik dan maar buiten moest gaan staan om te bellen.quote:
Dus jij denkt dat je je contract zomaar kunt ontbinden als je in een huisje van gevlecht beton woont? Of andere stoorzenders in huis hebt?quote:
Was er geen mogelijkheid om een kleine antenne in je huis te plaatsen? Geen idee hoe die dingen tegenwoordig heten, maar dat lijkt mij een ideale oplossing voor dit soort situaties.quote:Op donderdag 17 april 2014 13:28 schreef fiskejet het volgende:
Heb een aantal telefoongesprekken met Hi en KPN gehad, blijkbaar zit ik precies tussen twee masten in en is het bereik in mijn hele straat erg slecht. Daarom mocht ik mijn internet abonnement verlagen (want ik kan het toch niet gebruiken) terwijl dat eigenlijk niet tussendoor kan. Dus ik ben tevreden!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |