Met bier overleef ik het dan ook wel inderdaad, maar wijn of sterk neequote:Op dinsdag 15 april 2014 20:50 schreef themole het volgende:
[..]
Gewoon goed blijven eten en voor het slapengaan een pul water wegzetten. Dan overleef ik het meestal wel.
Vorig jaar sprong ik 's nachts uit bed en rende naar de keuken, er wilde alleen niets uitkomen. Een minuut later kwam m'n vriendin eraan met m'n boxer. Ze was bang dat d'r huisgenoten me zouden zienquote:Op dinsdag 15 april 2014 20:51 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Thuis ff alles eruit gooien, dan slaap je als een roosje!
Rezania is er nietquote:Op dinsdag 15 april 2014 23:13 schreef Lilliesleaf het volgende:
En nu gaat het topic plotseling langzaam....
Lol. Ah is nog vol te houden.quote:Op dinsdag 15 april 2014 23:25 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
lol quote mezelf per ongeluk
Maar donderdagavond dus m'n laatste tentamen
Vak is wel interessant gelukkig, heb ook wel eens mindere vakken helemaal op het eind gehad maar dan is het echt een hel die laatste dagenquote:
Kan ik me voorstellen ja.quote:Op dinsdag 15 april 2014 23:34 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Vak is wel interessant gelukkig, heb ook wel eens mindere vakken helemaal op het eind gehad maar dan is het echt een hel die laatste dagen
Ze zouden beter in juli een verplichte test afnemen waarin de monovariabele calculus moet worden beheerst en die mensen die een onvoldoende halen niet toelaten. Ik vind dat er ook niets mis mee is om wat mee te eisen dan dat een onderdeel van het VWO-curriculum is, het is niet omdat het VWO de lat zo laag legt dat de universiteiten zich daar maar bij neer moeten leggen: gewoon zelf je eisen bepalen en hiermee de studenten selecteren voordat de opleiding start. Dan hoef je al die basiswiskunde en basisnatuurkunde niet meer te behandelen. Het is algemeen bekend dat je de schade van jarenlang niets met de hand doen niet in een kwartiel, trimester of semester inhaalt en dat als je die achterstand met calculus hebt dat die achterstand zich ophoopt via andere vakken waarvoor je dat moet beheersen. Dan kan je dus beter maar ervoor zorgen dat alle studenten die starten een bepaald minimumniveau hebben, aangezien dat van het VWO onvoldoende garanties geeft...quote:Op dinsdag 15 april 2014 11:06 schreef themole het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet onterecht dat ze het eerste semester wiskundecolleges verplichten. Anders krijg je allemaal van die studenten die denken dat het niveau en het tempo van het vak hetzelfde is als op het VWO.
Idem voor dit. Na 6 jaar VWO-onderwijs moet je het Engels beheersen, selecteer de studenten er maar op voordat de opleiding begint zodat je niet met dit soort lapwerk hoeft te beginnen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:54 schreef themole het volgende:
[..]
#goebezig
Ik hoorde laatst dat ze op de Radboud Universiteit bij engels soms verplichte aanwezigheid bij colleges hebben. Gelukkig heeft de TU Delft dat niet.
TBK of TS?quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:08 schreef Lilliesleaf het volgende:
Geweldig weer als er een nieuw vak begint en de eerste 2 colleges alleen maar herhaling bevatten.... Vooral leuk als er maar 12 hoorcolleges zijn ofzo.
Beide stom genoeg!quote:Op dinsdag 15 april 2014 23:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
TBK of TS?
Nogal raar, shit herhalen. Ik heb het bij mijn universiteit ook gemerkt dat dit voorkomt, de vraag is of dat dit komt door een gebrekkige communicatie of doordat de docent per se zelf die shit wil herhalen. Best belachelijk trouwens: geen een keer wordt bijv. fourier of laplace fatsoenlijk behandeld (zoals wiskundestudenten het leren) omdat ze eerstejaarsstudenten niet willen afschrikken met een extra wiskundevak waarin dit soort zaken (ook bijv. ook diff. vgl. en stelsels hiervan worden behandeld) maar ondertussen wordt het wel 3 of 4 keer oppervlakkig behandeld. Lekker zinvol.
Wordt gedaan aan de RuG!quote:Op dinsdag 15 april 2014 23:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ze zouden beter in juli een verplichte test afnemen waarin de monovariabele calculus moet worden beheerst en die mensen die een onvoldoende halen niet toelaten. Ik vind dat er ook niets mis mee is om wat mee te eisen dan dat een onderdeel van het VWO-curriculum is, het is niet omdat het VWO de lat zo laag legt dat de universiteiten zich daar maar bij neer moeten leggen: gewoon zelf je eisen bepalen en hiermee de studenten selecteren voordat de opleiding start. Dan hoef je al die basiswiskunde en basisnatuurkunde niet meer te behandelen. Het is algemeen bekend dat je de schade van jarenlang niets met de hand doen niet in een kwartiel, trimester of semester inhaalt en dat als je die achterstand met calculus hebt dat die achterstand zich ophoopt via andere vakken waarvoor je dat moet beheersen. Dan kan je dus beter maar ervoor zorgen dat alle studenten die starten een bepaald minimumniveau hebben, aangezien dat van het VWO onvoldoende garanties geeft...
Ik neem aan dat hij de studie Engels bedoeld?quote:Op dinsdag 15 april 2014 23:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Idem voor dit. Na 6 jaar VWO-onderwijs moet je het Engels beheersen, selecteer de studenten er maar op voordat de opleiding begint zodat je niet met dit soort lapwerk hoeft te beginnen.
Nee, want ze doen dat pas nadat je al bent ingeschreven en toegelaten, niet voordat je wordt toegelaten. Dit doen ze in heel Nederland. Bovendien ligt het niveau van wat ze testen veel te laag, anders zouden ze geen monovariabele calculus hoeven te geven. Serieus, het is om je dood te schamen dat je überhaupt bij de eerstejaarsstudenten nog dit vak geeft, dit hoor je na 6 jaar VWO-onderwijs te beheersen. Dat dit niet zo is ligt natuurlijk niet alleen aan de leerlingen maar je kan wel de verantwoordelijkheid bij de leerlingen leggen aangezien dat zeer effectief is. Je verandert niet zomaar even het currciulum van de vakken op het VWO, je kan wel als universiteit aanvullende eisen stellen aan die leerlingen zodat ze uit zichzelf wat verder gaan dan dat nodig is. Wat mij betreft zou je een toelatingsexamen moeten organiseren met calculus, een basis van lineaire algebra, natuurkunde en eventueel programmeervaardigheden. Niets mis mee. In België hadden ze jarenlang een toelatingsexamen voor burgerlijk ingenieur (polyvalente start van alle technische opleidingen), het werkte prima! Waarom? Niet omdat ik de lat zo hoog mogelijk wil leggen, wel omdat dit essentiële middelen zijn om soepel te kunnen starten en zodoende vanaf het begin goed mee te zijn. Net als jij viel ik in slaap bij de calculuslessen en ergerde ik mij er aan dat ik hiermee lastig werd gevallen omdat medestudenten niet hun verantwoordelijkheid namen. Het werd allemaal, zij het zeer oppervlakkig en sterk onvolledig, behandeld op het VWO en toch werd het nog eens even over gedaan.quote:
Dat klinkt inderdaad al heel wat logischer.quote:Op woensdag 16 april 2014 03:00 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ik neem aan dat hij de studie Engels bedoeld?
Ik vind het eigenlijk wel van toegevoegde waarde om aan het begin een vak te besteden aan het op een fatsoenlijke manier behandelen van basiscalculus, om iedereen op hetzelfde niveau te krijgen en dingen op een minder oppervlakkige manier dan op het vwo aangereikt te krijgen.quote:Op woensdag 16 april 2014 03:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, want ze doen dat pas nadat je al bent ingeschreven en toegelaten, niet voordat je wordt toegelaten. Dit doen ze in heel Nederland. Bovendien ligt het niveau van wat ze testen veel te laag, anders zouden ze geen monovariabele calculus hoeven te geven. Serieus, het is om je dood te schamen dat je überhaupt bij de eerstejaarsstudenten nog dit vak geeft, dit hoor je na 6 jaar VWO-onderwijs te beheersen. Dat dit niet zo is ligt natuurlijk niet alleen aan de leerlingen maar je kan wel de verantwoordelijkheid bij de leerlingen leggen aangezien dat zeer effectief is. Je verandert niet zomaar even het currciulum van de vakken op het VWO, je kan wel als universiteit aanvullende eisen stellen aan die leerlingen zodat ze uit zichzelf wat verder gaan dan dat nodig is. Wat mij betreft zou je een toelatingsexamen moeten organiseren met calculus, een basis van lineaire algebra, natuurkunde en eventueel programmeervaardigheden. Niets mis mee. In België hadden ze jarenlang een toelatingsexamen voor burgerlijk ingenieur (polyvalente start van alle technische opleidingen), het werkte prima! Waarom? Niet omdat ik de lat zo hoog mogelijk wil leggen, wel omdat dit essentiële middelen zijn om soepel te kunnen starten en zodoende vanaf het begin goed mee te zijn. Net als jij viel ik in slaap bij de calculuslessen en ergerde ik mij er aan dat ik hiermee lastig werd gevallen omdat medestudenten niet hun verantwoordelijkheid namen. Het werd allemaal, zij het zeer oppervlakkig en sterk onvolledig, behandeld op het VWO en toch werd het nog eens even over gedaan.
Dat is niet nodig door het te toetsen voordat iemand aan zo'n opleiding start.
Het is dubbel, aan de ene kant ja, aan de andere kant nee.quote:Op woensdag 16 april 2014 03:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, want ze doen dat pas nadat je al bent ingeschreven en toegelaten, niet voordat je wordt toegelaten. Dit doen ze in heel Nederland. Bovendien ligt het niveau van wat ze testen veel te laag, anders zouden ze geen monovariabele calculus hoeven te geven. Serieus, het is om je dood te schamen dat je überhaupt bij de eerstejaarsstudenten nog dit vak geeft, dit hoor je na 6 jaar VWO-onderwijs te beheersen. Dat dit niet zo is ligt natuurlijk niet alleen aan de leerlingen maar je kan wel de verantwoordelijkheid bij de leerlingen leggen aangezien dat zeer effectief is. Je verandert niet zomaar even het currciulum van de vakken op het VWO, je kan wel als universiteit aanvullende eisen stellen aan die leerlingen zodat ze uit zichzelf wat verder gaan dan dat nodig is. Wat mij betreft zou je een toelatingsexamen moeten organiseren met calculus, een basis van lineaire algebra, natuurkunde en eventueel programmeervaardigheden. Niets mis mee. In België hadden ze jarenlang een toelatingsexamen voor burgerlijk ingenieur (polyvalente start van alle technische opleidingen), het werkte prima! Waarom? Niet omdat ik de lat zo hoog mogelijk wil leggen, wel omdat dit essentiële middelen zijn om soepel te kunnen starten en zodoende vanaf het begin goed mee te zijn. Net als jij viel ik in slaap bij de calculuslessen en ergerde ik mij er aan dat ik hiermee lastig werd gevallen omdat medestudenten niet hun verantwoordelijkheid namen. Het werd allemaal, zij het zeer oppervlakkig en sterk onvolledig, behandeld op het VWO en toch werd het nog eens even over gedaan.
Dat is niet nodig door het te toetsen voordat iemand aan zo'n opleiding start.
Dit zou ik echt heel kut vinden. Ik heb college all over the place en vaak genoeg kan ik ook gewoon niet op tijd op college zijn. Maar goed, daarom hebben eigenlijk al onze collegezalen een achteringang waar je door kunt zonder de les te verstoren.quote:Op woensdag 16 april 2014 03:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
.. en niemand binnenlaten die te laat is (gegarandeerd de eerste les al tig keer prijs!) en je hebt de juiste toon gezet. Het is niet zo moeiljk maar de docenten willen en mogen dat niet.
TBK in Groningen heeft een héle sterke technische focus en op de tweede plek een focus op systems thinking het analytisch benaderen van bedrijfskundige toepassingen wat betreft techniek en onderzoek. Maar een klein onderdeel (ik zou zeggen zo'n 30 EC) is écht bedrijfskunde en dat is wel een deel wat ik erg interessant vind.quote:Op woensdag 16 april 2014 11:26 schreef Gentianella het volgende:
Maar waarom zou je er nog bedrijfskunde bij willen studeren als je al technische bedrijfskunde studeert? Dat voegt toch weinig toe?
Nou, lekker boeiend dan dat je er niet een volledig extra diploma voor krijgt. Gewoon lekker die extra vakken volgen omdat je dat leuk vind. Staat ook los toch gewoon goed zat op je cv.quote:Op woensdag 16 april 2014 11:28 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
TBK in Groningen heeft een héle sterke technische focus en op de tweede plek een focus op systems thinking het analytisch benaderen van bedrijfskundige toepassingen wat betreft techniek en onderzoek. Maar een klein onderdeel (ik zou zeggen zo'n 30 EC) is écht bedrijfskunde en dat is wel een deel wat ik erg interessant vind.
Ik had er maar tweequote:Op woensdag 16 april 2014 11:31 schreef SiIk het volgende:
Hoeveel tentamens hebben jullie allemaal wel niet
Sure dat het los ook goed staat, maar als je met een paar vakken extra een diploma ervoor kunt krijgen is dat natuurlijk veel beter. Meeste HR mensjes snappen toch niet wat al die vakken inhouden.quote:Op woensdag 16 april 2014 11:31 schreef SiIk het volgende:
Hoeveel tentamens hebben jullie allemaal wel niet
[..]
Nou, lekker boeiend dan dat je er niet een volledig extra diploma voor krijgt. Gewoon lekker die extra vakken volgen omdat je dat leuk vind. Staat ook los toch gewoon goed zat op je cv.
Ja maar je zegt net zelf ook al dat je al 3/4 opleidingen doet. Die ene meer of minder gaat echt het verschil niet maken. Ik vind het wel terecht dat als het maar om een paar vakken gaat, je niet een volledig diploma krijgt.quote:Op woensdag 16 april 2014 11:35 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Sure dat het los ook goed staat, maar als je met een paar vakken extra een diploma ervoor kunt krijgen is dat natuurlijk veel beter. Meeste HR mensjes snappen toch niet wat al die vakken inhouden.
Er zit overlap tussen de studies met gelijke vakcodes, maar ook overlap zonder gelijke vakcodes, bijvoorbeeld de vakken Marketing voor Bedrijfskunde en Marketing voor Economics and Business Economics, Hetzelfde boek, soms zelfs dezelfde docent, maar andere vakken. Hier krijg je vrijstelling voor dan omdat je niet 2x hetzelfde hoeft te doen want dat is gewoon belachelijk.quote:Op woensdag 16 april 2014 11:37 schreef SiIk het volgende:
[..]
Ja maar je zegt net zelf ook al dat je al 3/4 opleidingen doet. Die ene meer of minder gaat echt het verschil niet maken. Ik vind het wel terecht dat als het maar om een paar vakken gaat, je niet een volledig diploma krijgt.
Moeten jullie alleen een bepaald aantal punten halen? Of ook nog sommige vakken sowieso?quote:Op woensdag 16 april 2014 13:00 schreef Rezania het volgende:
Anyway, wachten duurt lang. Nog één tentamenresultaat en ik weet of ik mijn BSA heb gehaald of niet.
Gewoon 45 van de 60 punten voor zover ik weet. Geen verplichte vakken, geen propedeuse in twee jaar, geen tweedejaars BSA, etc.quote:Op woensdag 16 april 2014 13:22 schreef SiIk het volgende:
[..]
Moeten jullie alleen een bepaald aantal punten halen? Of ook nog sommige vakken sowieso?
Da's wel chill dan.quote:Op woensdag 16 april 2014 13:24 schreef Rezania het volgende:
[..]
Gewoon 45 van de 60 punten voor zover ik weet. Geen verplichte vakken, geen propedeuse in twee jaar, geen tweedejaars BSA, etc.
Wel alles gehaald tot nu toe, of niet?quote:Op woensdag 16 april 2014 13:25 schreef SiIk het volgende:
[..]
Da's wel chill dan.
Ik heb pas 36 punten, je ligt voor
quote:Op woensdag 16 april 2014 13:27 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wel alles gehaald tot nu toe, of niet?
Late tentamenweek heb je dan.quote:Op woensdag 16 april 2014 13:28 schreef SiIk het volgende:
[..]
Als t goed is over 3 weken weer 12 punten extra, en over 11 weken nog 12
Wij hebben 6 periode's hèquote:
Verschilt nogal. 4 periode's van 8 weken, waarin je normaal 2 6punts vakken hebt. 2 periode's van 4 weken waarin je dan 1 vak hebt. Maar aangezien je vooral in het eerste jaar nogal wat 3punts vakken hebt, heb je dus vaak 3 vakken in een periode ja.quote:Op woensdag 16 april 2014 13:31 schreef Rezania het volgende:
[..]
En dan 3 vakken per periode? Jezus.
Zou er niet blij mee zijn, te weinig samenhang dan denk ik.quote:Op woensdag 16 april 2014 13:33 schreef SiIk het volgende:
[..]
Verschilt nogal. 4 periode's van 8 weken, waarin je normaal 2 6punts vakken hebt. 2 periode's van 4 weken waarin je dan 1 vak hebt. Maar aangezien je vooral in het eerste jaar nogal wat 3punts vakken hebt, heb je dus vaak 3 vakken in een periode ja.
In welk opzicht?quote:Op woensdag 16 april 2014 13:38 schreef Rezania het volgende:
[..]
Zou er niet blij mee zijn, te weinig samenhang dan denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |