abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 april 2014 @ 17:09:34 #51
425521 Teddyburrr
Bijten of knuffelen?
pi_138911579
In het andere topic mocht ik deze vraag niet stellen, dus probeer ik het ff hier.

Kan iemand hier bevestigen of King Joffrey vermoord is door Olenna Tyrell, zodat Margeary volledig de macht heeft? Als zij het niet is laat dan maar.
Grom.
pi_138911900
:Y supergranny })
pi_138912107
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 17:09 schreef Teddyburrr het volgende:
In het andere topic mocht ik deze vraag niet stellen, dus probeer ik het ff hier.

Kan iemand hier bevestigen of King Joffrey vermoord is door Olenna Tyrell, zodat Margeary volledig de macht heeft? Als zij het niet is laat dan maar.
Klopt ja, door Olenna zodat Margaery de macht krijgt (aangezien Tommen, het broertje van Joffrey en de volgende Koning, een watje is). En ook omdat Joffrey een monster is en ze dat haar kleindochter niet aan wilt doen. Er zit nog meer achter het complot maar daar kom je vanzelf achter ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2014 17:23:05 ]
  dinsdag 15 april 2014 @ 17:28:24 #54
425521 Teddyburrr
Bijten of knuffelen?
pi_138912359
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 17:17 schreef Sunnythesun het volgende:
:Y supergranny })
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 17:22 schreef MAHL het volgende:

[..]

Klopt ja, door Olenna zodat Margaery de macht krijgt (aangezien Tommen, het broertje van Joffrey en de volgende Koning, een watje is). En ook omdat Joffrey een monster is en ze dat haar kleindochter niet aan wilt doen. Er zit nog meer achter het complot maar daar kom je vanzelf achter ;)
Hahaha bedankt. Mijn speurneus werkte blijkbaar goed. Nu ga ik lekker de serie verder kijken want ik ben geen lezer van de boeken. O-)
Grom.
pi_138914269
Zie net dat dat opgejaagde meiske door Ramsay ''Tansy'' heet.
Las ik boek 3 dat die vader van Cat om ''Tansy'' riep en waarschijnlijk over haar droomde.

Is er al bekend wie die Tansy is en of er een verband is?
pi_138914501
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:30 schreef Poesopstokje het volgende:
Las ik boek 3 dat die vader van Cat om ''Tansy'' riep en waarschijnlijk over haar droomde.

In het boek heeft Ramsy meerdere (voor het verhaal) onbeduidende meisjes opgejaagd.. dus ik weet even niet of dat wat zegt. Volgens mij was het meer gewoon een voorbeeld van zijn gekte.
pi_138914528
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:38 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

In het boek heeft Ramsy meerdere (voor het verhaal) onbeduidende meisjes opgejaagd.. dus ik weet even niet of dat wat zegt. Volgens mij was het meer gewoon een voorbeeld van zijn gekte.
Ja maar ik wil weten wie die Tansy uit Hoster Tully's ''dromen'' is.
pi_138914558
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:39 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ja maar ik wil weten wie die Tansy uit Hoster Tully's ''dromen'' is.
Was dat niet een zus van Cat waar iets mee was??
pi_138914611
Tansy is a plant or something used to induce abortions.

Hoster Tully is saying Tansy because he regrets making Lysa take it to abort Littlefingers kid.

And afterward we know that Lysa isn't good at giving kids anymore, so the tansy potion might have had something to do with that, which would make Hoster Tulley even more remorseful

Zegt google.. Theorie denk ik?
pi_138914833
Zou kunnen natuurlijk.. en dan is het toeval dat het meisje zo heet dus..
pi_138920701
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:30 schreef Poesopstokje het volgende:

Er zijn natuurlijk wel meer meisjes in Westeros die bloemennamen hebben, Gilly is er ook zo eentje (Anjelier). Tansy schijnt een vrij veel voorkomende naam te zijn (heette dat kind in die herberg in the Riverlands ook niet zo? Waar die eigenaresse van vermoord was) maar de theorie dat het iets met Hoster Tully te maken heeft in de zin van abortus bij Lysa (van Pinkje) heb ik ook eerder gehoord, boerenwormkruid staat bekend om vruchtafdrijvende eigenschappen.
Er gingen eerder geruchten dat Hoster Tully een of ander liefje had gehad dat zo heette maar dat lijkt me veel onzinniger dan dat abortusverhaal.
pi_138921552
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 20:55 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk wel meer meisjes in Westeros die bloemennamen hebben, Gilly is er ook zo eentje (Anjelier). Tansy schijnt een vrij veel voorkomende naam te zijn (heette dat kind in die herberg in the Riverlands ook niet zo? Waar die eigenaresse van vermoord was) maar de theorie dat het iets met Hoster Tully te maken heeft in de zin van abortus bij Lysa (van Pinkje) heb ik ook eerder gehoord, boerenwormkruid staat bekend om vruchtafdrijvende eigenschappen.
Er gingen eerder geruchten dat Hoster Tully een of ander liefje had gehad dat zo heette maar dat lijkt me veel onzinniger dan dat abortusverhaal.
Dan houden we het op het abortus verhaal, klinkt heel wat aannemelijker..
Ook omdat Lysa niet naar het sterfbed van Hoster wou komen, misschien uit wrok?
pi_138921992
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:11 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Dan houden we het op het abortus verhaal, klinkt heel wat aannemelijker..
Ook omdat Lysa niet naar het sterfbed van Hoster wou komen, misschien uit wrok?
Lysa zou sowieso the Eyrie nooit verlaten hebben, omdat ze zichzelf heeft aangepraat dat Lannisters haar zoontje willen vermoorden (en ze weet zelf waarschijnlijk ook wel dat een volgende zwangerschap er niet in zit).
pi_138922026
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:19 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Lysa zou sowieso the Eyrie nooit verlaten hebben, omdat ze zichzelf heeft aangepraat dat Lannisters haar zoontje willen vermoorden (en ze weet zelf waarschijnlijk ook wel dat een volgende zwangerschap er niet in zit).
Ze had op z'n minst een brief kunnen sturen toch?
pi_138922032
Wanneer was Lysa zwanger van LF?
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_138922075
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:19 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Wanneer was Lysa zwanger van LF?
Na de trouwerij met Jon Arryn. Zwanger van Petyr en Arynn ging met Ned de oorlog in.
pi_138922152
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:19 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ze had op z'n minst een brief kunnen sturen toch?
Mwah, als jij door je vader tot abortus gedwongen wordt terwijl je zwanger bent van je grote liefde en moet trouwen met een ouwe uitgedroogde man, lijkt me dat je dan niet meer zo heel dik bent met je vader of de rest van de familie.
pi_138922336
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:20 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Na de trouwerij met Jon Arryn. Zwanger van Petyr en Arynn ging met Ned de oorlog in.
Aha. Vaak is die achtergrondinfo best interessant. Zo ook de DVD extra's, met de acteurs uit GoT die het narraten:

Om tijd te doden tot de volgende aflevering :)

Hier nog een geniaal stukje Joffrey:

pi_138923714
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:25 schreef BeyondTheGreen het volgende:

[..]

achtergrondinfo
Haal ik vaak van Tower of the Hand, zeer uitgebreid, ook vele theorieën tot op het laatste draadje uitgeplozen. :)
pi_138924251
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:48 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Haal ik vaak van Tower of the Hand, zeer uitgebreid, ook vele theorieën tot op het laatste draadje uitgeplozen. :)
Oké, vast wel handig, maar ik merk net dat ik per ongeluk in het boektopic loop te posten. :')

Ik ben weer weg! :)
pi_138924748
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:20 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Nee, was al lang voor haar huwelijk. Littlefinger groeide samen met Lysa en Catelyn op, vandaar.
pi_138924809
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:05 schreef Gambetta het volgende:

[..]

Nee, was al lang voor haar huwelijk. Littlefinger groeide samen met Lysa en Catelyn op, vandaar.
Oh shit :@ Lysa en Cat waren wel samen zwanger na hun huwelijken, maar Lysa kreeg een miskraam.. Dat heb ik verward zeker.
pi_138932015
Ik begin echt zo'n knorrige boekzeurder te worden. Bij elke verandering denk ik weer "maar in de boekuh". :')

Ben niet zeer enthousiast over de aflevering, de Bolton scènes waren fantastisch (maar wie is Ramsays meisje?), maar de purple wedding miste toch een beetje de impact. Voelde ook een beetje lower budget/cornier dan we gewend zijn.

Ben benieuwd hoe ze Penny op gaan vangen inderdaad. Illian Payne kan zo wegbezuinigd, maar Penny is toch belangrijk voor DwD.
pi_138932029
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 02:33 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Ik begin echt zo'n knorrige boekzeurder te worden. Bij elke verandering denk ik weer "maar in de boekuh". :')

Ben niet zeer enthousiast over de aflevering, de Bolton scènes waren fantastisch (maar wie is Ramsays meisje?), maar de purple wedding miste toch een beetje de impact. Voelde ook een beetje lower budget/cornier dan we gewend zijn.

Ben benieuwd hoe ze Penny op gaan vangen inderdaad. Illian Payne kan zo wegbezuinigd, maar Penny is toch belangrijk voor DwD.
Dat was een van die hoeren die Theon zijn voormalige beste vriend in staat van paraatheid brachten.

Penny kunnen ze altijd nog introduceren natuurlijk
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_138932991
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 02:33 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

Ik vond de wedding anders aardig overeen komen met het boek, op Penny en de aanwezigheid van Jaime na. Was het niet gewoon dat je al wist wat er ging komen, dat het weinig impact had? :P
Amen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')