Als een van de optredende dwergen ja. Waren nu alleen kerelsquote:Op maandag 14 april 2014 22:28 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Die had dan toch op de bruiloft moeten zijn? Of herinner ik me dat verkeerd?
Dontos werkte goed toch zo? Ik kijk met een niet-lezer en die snapte dat prima.quote:Op maandag 14 april 2014 22:32 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Was niet één van de dwergen een vrouw misschien?
Ze kunnen van Penny ook nog wel een kerel maken, alleen dan is de sneuheid van de verhaallijn met haar wel wat weg.
Of misschien dat Penny uiteindelijk zich voorstelt als "de zus van een van de bruiloftsdwergen" en dat het daarmee ook klaar is. Hoeft niet zo'n probleem te zijn. Ik vind de introductie van Dontos ook al slecht gelukt uiteindelijk; veel te vroeg langsgekomen en daarna weer heel lang van het podium verdwenen. (Al is het ook wel weer leuk dat ze met hem nog enigszins trouw aan de boeken blijven)
Tja, maar Dontos is nu wel een beetje een deus ex machina. "Hoppa, hier een ketting!" Waardoor Joffrey doodgaat en dan "Jippie, ik neem je mee op reis!" zonder dat echt heel duidelijk is waarom hij haar nu opeens na zoveel tijd te hulp schiet.quote:Op maandag 14 april 2014 22:36 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Dontos werkte goed toch zo? Ik kijk met een niet-lezer en die snapte dat prima.
Maar wat je zegt ja, Penny kan idd nog zo komen.. Hoop het wel eigenlijk.
quote:Op maandag 14 april 2014 22:29 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Hierbij krijg ik gelijk het beeld voor me dat Tyrion de kamer van Tywin insluipt en dat Bronn dan op bed ligt met alleen de chain of the Hand aan![]()
Tyrion heeft al over Tysha verteld in de tent met Shae en Bronn. Dus die bestaat al in het verhaal.quote:Op maandag 14 april 2014 22:44 schreef JackHerrer het volgende:
[..]![]()
Het zou Tywin wel de mogelijkheid geven om net als in het boek “Wherever whores go” als laatste woorden te zeggen, of ze gaan het Tysha-verhaal er nog ergens in verwerken.
quote:Op maandag 14 april 2014 21:50 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Met Stannis inderdaad
Ik mag Stannis wel, interessant karakter en niet echt een bad guy zoals Joffrey bv
En natuurlijk vanwege deze scene:
[ afbeelding ]
Die hoofdstukken zijn uit het oogpunt van Sansa, zij gaat op in de legendes, niet Dontos. De oplettende kijker/boekenlezer weet nu dat Ollena een kristal van de ketting van Sansa heeft gehaald, de kijker heeft nog steeds geen idee wat dat betekend. Het is dat in het imgur gebeuren staat dat de ketting door Littlefinger gegeven is en dat de kristallen dodelijk zijn, maar de kijker weet dat niet of hoort dat eigenlijk niet te weten.quote:Op maandag 14 april 2014 22:41 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Tja, maar Dontos is nu wel een beetje een deus ex machina. "Hoppa, hier een ketting!" Waardoor Joffrey doodgaat en dan "Jippie, ik neem je mee op reis!" zonder dat echt heel duidelijk is waarom hij haar nu opeens na zoveel tijd te hulp schiet.
In het boek is veel duidelijker dat hij een kansloze dronkenlap is die zelf niks voor elkaar krijgt en wiens leven niets meer voorstelt; hij verliest zich dan helemaal in die legende van Jonqui (of hoe heet het?) en daarin past het allemaal meer. Hier is het wat meer random, omdat het personage verder helemaal niet is uitgewerkt.
Ik had liever gehad dat Ros de rol van Dontos had overgenomen. Dat was (in het universum van de serie) voor mij logischer en meeslepender geweest.
Toch niet zo heel anders dan in de boeken? Toen schikte Olenna wat aan dat haarnetje. De beker stond in de boeken in de buurt van een andere Tyrell als ik me niet vergis.quote:Op maandag 14 april 2014 23:00 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Maar zouden ze het complot rondom Joffrey's dood nou ook veranderen?
Als je dit ziet bijvoorbeeld, dat ging in de boeken niet zo.
http://imgur.com/gallery/0EQr6
Of daar is in ieder geval niet duidelijk wie nou echt dat gif in zijn wijn heeft gedaan. Wel wie er in het complot zit.
Zodra duidelijk wordt dat Littlefinger achter Dontos zit, is van een Deus ex machina inderdaad geen sprake meer. Baelish heeft Sansa in het vorige seizoen natuurlijk al op zijn schip gewezen. The Fool is dan simpelweg een van zijn handlangers.quote:Op dinsdag 15 april 2014 03:06 schreef Tweek het volgende:
[..]
Die hoofdstukken zijn uit het oogpunt van Sansa, zij gaat op in de legendes, niet Dontos. De oplettende kijker/boekenlezer weet nu dat Ollena een kristal van de ketting van Sansa heeft gehaald, de kijker heeft nog steeds geen idee wat dat betekend. Het is dat in het imgur gebeuren staat dat de ketting door Littlefinger gegeven is en dat de kristallen dodelijk zijn, maar de kijker weet dat niet of hoort dat eigenlijk niet te weten.
Je weet duidelijk niet wat Deus ex machina betekend, of bent in de war met je boeken kennis en wat in de serie bekend is.
Die fool gaat straks nog dood toch? Was iets met die ontsnapping maar ik weet niet meer precies hoe.quote:Op dinsdag 15 april 2014 07:31 schreef Jivis het volgende:
[..]
Zodra duidelijk wordt dat Littlefinger achter Dontos zit, is van een Deus ex machina inderdaad geen sprake meer. Baelish heeft Sansa in het vorige seizoen natuurlijk al op zijn schip gewezen. The Fool is dan simpelweg een van zijn handlangers.
Maar snap wel wat Zhenar bedoelt. In het boek is de aanloop naar Dontos beter, in de serie komt hij een beetje uit de lucht vallen.
De clash is dacht ik aflevering 9 (aflevering heet "The Watchers on the Wall"), dood Tywin wellicht daarna.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:17 schreef THEALPHA het volgende:
[..]
Die fool gaat straks nog dood toch? Was iets met die ontsnapping maar ik weet niet meer precies hoe.
Krijgen we nu trouwens dit seizoen zowel de clash tussen wildlingen en Jon en de dood van Tywin?
Wordt dan een behoorlijk druk seizoen gezien de vorige drie
Tywin gaat echt wel dood dit seizoen, in de achtste aflevering is het gevecht tussen Oberyn en the Mountain, dan zijn er dus nog 2 afleveringen waarin Tyrion vrijgelaten kan worden en dus wraak kan nemen op z'n vaderquote:Op dinsdag 15 april 2014 14:25 schreef GimmeGore het volgende:
Aan de ene kant verwacht ik dat ze de dood van Tywin gaan rekken tot het volgende seizoen, want anders heb je veel belangrijke personen voor het verhaal in 1 seizoen dood. Wat wel zou betekenen dat Tyrion nog 8 afleveringen in een kerker zit
Misschien dat ze wat meer van the Iron Islands in dit seizoen steken, want Balon Greyjoy moet ook nog van een brug waaien.
Hier ben ik ook een beetje 'bang' voor (ben er nog niet helemaal uit of het goed of slecht zou zijn).quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:25 schreef GimmeGore het volgende:
Aan de ene kant verwacht ik dat ze de dood van Tywin gaan rekken tot het volgende seizoen, want anders heb je veel belangrijke personen voor het verhaal in 1 seizoen dood. Wat wel zou betekenen dat Tyrion nog 8 afleveringen in een kerker zit
Misschien dat ze wat meer van the Iron Islands in dit seizoen steken, want Balon Greyjoy moet ook nog van een brug waaien.
We zullen het zien, het zou me op zich niet verbazen als ze dit begin S5 gaan doen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:39 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Tywin gaat echt wel dood dit seizoen, in de achtste aflevering is het gevecht tussen Oberyn en the Mountain, dan zijn er dus nog 2 afleveringen waarin Tyrion vrijgelaten kan worden en dus wraak kan nemen op z'n vader
Ik kan me die Penny eigenlijk helemaal niet meer voor de geest halen.quote:Op maandag 14 april 2014 22:36 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Dontos werkte goed toch zo? Ik kijk met een niet-lezer en die snapte dat prima.
Maar wat je zegt ja, Penny kan idd nog zo komen.. Hoop het wel eigenlijk.
Marillion is volgens mij wel al in de serie op tv geweest.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:27 schreef MAHL het volgende:
Zat te bedenken, misschien dat Dontos de rol van Marillion overneemt? Blijft hij nog even in de serie en hoeven ze niet een random personage te bedenken die de schuld krijgt van Littlefinger die Lysa van de berg duwt.
Was Marillion niet die bard die met Cait, Tyrion en Bronn meeging naar Eyrie in seizoen 1? Ben een beetje in de war.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:34 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Marillion is volgens mij wel al in de serie op tv geweest.
Ja, en ook van deze scene:quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:35 schreef ems. het volgende:
[..]
Was Marillion niet die bard die met Cait, Tyrion en Bronn meeging naar Eyrie in seizoen 1? Ben een beetje in de war.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |