abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139358588
Gast is fucking badass en een van leukere povs in AFFC en ADWD

[ Bericht 25% gewijzigd door BasvB op 28-04-2014 22:56:49 ]
pi_139359314
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 22:22 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Ik zou ze niet overslaan maar skimmen. Zit best wel belangrijke info in.
Dan doe ik dat :)

Nee ik kom er gewoon echt niet doorheen, die hele verhaallijn boeit me ook niet. Davos' POV's vond ik ook saai, maar daaruit kwam nog belangrijke informatie. Vandaar dat ik hier even vraag of dat bij de Greyjoy's ook zo is.
  maandag 28 april 2014 @ 23:11:30 #253
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_139359566
Wat een afwijkingen t.o.v. het boek nu! :o Ik vind het wel spannend, maar het is toch ook wel vervreemdend om opeens Jon te horen praten over Bran die nog leeft. Als Jon dat nu weet, dan komt de rest van Westeros er toch ook snel achter? Al komen ze daar ook wel achter, bedenk ik me nu opeens, aangezien Manderly later nog wil dat Davos op zoek gaat naar Rickon. Hoe weet Manderly eigenlijk van Rickon, weet iemand dat nog?

Bran bij de deserteurs vind ik wel vermakelijk, maar ik hoop wel dat hij ontsnapt vóórdat Jon langskomt. Ik vind het juist zo mooi droevig dat de Stark kids elkaar steeds alleen maar kwijtraken ipv terugvinden.

Mereen was trouwens wel erg snel klaar, dat vond ik wel suf. Als ik bedenk wat Tyrion allemaal nog moet meemaken totdat hij in de arena van Mereen rondrijdt op z'n zeug en wat Dany in de tussentijd meemaakt, dan vraag ik me serieus af wat de schrijvers in gedachten hebben met de Dany verhaallijn... Ja, ze moet Jorah nog uit haar posse kicken en een beetje met Daario neuken, met Hizdar aanpappen en problemen krijgen met de Harpy, maar dat is ook makkelijk in een paar afleveringen af te handelen, daar hoeft niet meer dan een heel seizoen overheen :O Naja, dit leek altijd al een probleem te worden (volgens mij dan), maar door de aanloop naar Mereen zo snel te doen wordt de stagnatie van het verhaal alleen maar groter denk ik. Geen wonder dat ze dan maar een lovestory tussen Missandei en Grey Worm doen :')

Tyrion & Jaime was awesome O+ En ook alles met Brienne en O+ Pod O+
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  maandag 28 april 2014 @ 23:12:54 #254
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_139359619
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 23:05 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Nee ik kom er gewoon echt niet doorheen, die hele verhaallijn boeit me ook niet. Davos' POV's vond ik ook saai, maar daaruit kwam nog belangrijke informatie. Vandaar dat ik hier even vraag of dat bij de Greyjoy's ook zo is.
Ik vind de Greyjoy verhalen zelf wel tof eigenlijk, maar vooralsnog kun je iig alles van Asha wel skippen zonder gigantisch belangrijke dingen te missen denk ik.

Victarion zou ik wel meer aandacht aan besteden!
  maandag 28 april 2014 @ 23:17:18 #255
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_139359804
Kan iemand mij misschien uitleggen hoe het nu zit met die White Walkers en het verschil met de boeken?
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_139359872
quote:
5s.gif Op maandag 28 april 2014 23:17 schreef Leafeon672 het volgende:
Kan iemand mij misschien uitleggen hoe het nu zit met die White Walkers en het verschil met de boeken?
Gewoon; waar je in het boek niks weet over de achtergrond van de WW, krijg je in de serie plotseling wel achtergrond informatie.
pi_139359890
quote:
11s.gif Op maandag 28 april 2014 23:11 schreef Zhenar het volgende:
Wat een afwijkingen t.o.v. het boek nu! :o Ik vind het wel spannend, maar het is toch ook wel vervreemdend om opeens Jon te horen praten over Bran die nog leeft. Als Jon dat nu weet, dan komt de rest van Westeros er toch ook snel achter? Al komen ze daar ook wel achter, bedenk ik me nu opeens, aangezien Manderly later nog wil dat Davos op zoek gaat naar Rickon. Hoe weet Manderly eigenlijk van Rickon, weet iemand dat nog?

Bran bij de deserteurs vind ik wel vermakelijk, maar ik hoop wel dat hij ontsnapt vóórdat Jon langskomt. Ik vind het juist zo mooi droevig dat de Stark kids elkaar steeds alleen maar kwijtraken ipv terugvinden.

Mereen was trouwens wel erg snel klaar, dat vond ik wel suf. Als ik bedenk wat Tyrion allemaal nog moet meemaken totdat hij in de arena van Mereen rondrijdt op z'n zeug en wat Dany in de tussentijd meemaakt, dan vraag ik me serieus af wat de schrijvers in gedachten hebben met de Dany verhaallijn... Ja, ze moet Jorah nog uit haar posse kicken en een beetje met Daario neuken, met Hizdar aanpappen en problemen krijgen met de Harpy, maar dat is ook makkelijk in een paar afleveringen af te handelen, daar hoeft niet meer dan een heel seizoen overheen :O Naja, dit leek altijd al een probleem te worden (volgens mij dan), maar door de aanloop naar Mereen zo snel te doen wordt de stagnatie van het verhaal alleen maar groter denk ik. Geen wonder dat ze dan maar een lovestory tussen Missandei en Grey Worm doen :')

Hoe gaat ze Jorah kicken dan? Barristan weet niet van zijn verraad en hij zal het haar toch zelf ook niet vertellen... :{
Your opinion of me is none of my business.
pi_139359891
quote:

Mooie samenvatting ^O^

De GoT kijkers worden te kort gedaan helaas, maar dat mag je ze niet vertellen :')
Ik ben in ieder geval blij dat ik met de boeken bezig ben, het geeft het verhaal toch een extra dimensie
pi_139359961
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 23:19 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Hoe gaat ze Jorah kicken dan? Barristan weet niet van zijn verraad en hij zal het haar toch zelf ook niet vertellen... :{
In de boeken is het wel Barristan die dat vertelt, dus even afwachten hoe ze dat nu gaan doen.
  maandag 28 april 2014 @ 23:24:19 #260
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_139360079
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 23:19 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik denk dat Jorah ruzie krijgt met Barristan over de 'opvoeding' van Dany (zie ook de tevergeefse poging van Selmy om Dany genade te laten tonen) en dat Dany de kant van Jorah dreigt te kiezen en dat Barry dan onthult dat hij stiekem al die tijd al wist van Jorah's spionageverleden.

Er is daar nog gemakkelijk iets van te maken. Dat we niet expliciet hebben gezien dat Barristan in de Small Council hoorde dat Mormont loopt de spioneren bij Dany betekent nog niet dat hij het niet weet.
pi_139360664
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 23:24 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Ik denk dat Jorah ruzie krijgt met Barristan over de 'opvoeding' van Dany (zie ook de tevergeefse poging van Selmy om Dany genade te laten tonen) en dat Dany de kant van Jorah dreigt te kiezen en dat Barry dan onthult dat hij stiekem al die tijd al wist van Jorah's spionageverleden.

Er is daar nog gemakkelijk iets van te maken. Dat we niet expliciet hebben gezien dat Barristan in de Small Council hoorde dat Mormont loopt de spioneren bij Dany betekent nog niet dat hij het niet weet.
Jorah heeft gepolst, en toen zei Barristan dat hij er nooit bij zat. Ben wel benieuwd hoe ze dat gaan doen dus.
Your opinion of me is none of my business.
pi_139360810
quote:

Via de squire van Theon komt ie weten te weten dat Bran en Rickon nog leven.
  dinsdag 29 april 2014 @ 00:06:32 #263
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_139361498
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 23:41 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Jorah heeft gepolst, en toen zei Barristan dat hij er nooit bij zat. Ben wel benieuwd hoe ze dat gaan doen dus.
Genoeg mogelijkheden denk ik. Misschien heeft Barristan daarover gelogen. Misschien heeft hij het buiten de small council om gehoord (je pikt nogal wat op als je kingsguard bent). Of misschien doen ze het wel anders: dat Jorah avances maakt en Dany hem daarom wegstuurt, dat hij een aparte missie krijgt. Er zijn talloze manieren om Jorah uiteindelijk ergens anders heen te sturen. Vooralsnog hebben de schrijvers (volgens mij dan) altijd met elke afwijking uiteindelijk de verhaallijnen toch weer mooi conform het plot van het boek gekregen, al dan niet met omwegen. Ik vertrouw er wel in O-)

Wat ik me wel opeens bedenk, is dat ik nog steeds de prophecies rondom Dany zo mis. Die maken haar verhaallijn voor mij juist zo boeiend.

Uit de House of the Undying:

""Three fires must you light... one for life and one for death and one to love... Three mounts must you ride... one to bed and one to dread and one to love... Three treasons will you know... once for blood and once for gold and once for love..."

En al die voorspellingen van Quaithe:

"To go north, you must go south. To reach the west, you must go east. To go forward you must go back, and to touch the light you must pass beneath the shadow."

Asshai, Dany thought. She would have me go to Asshai. "Will the Asshai'i give me an army?" she demanded. "Will there be gold for me in Asshai? Will there be ships? What is there in Asshai that I will not find in Qarth?" "Truth," said the woman in the mask.

"Hear me, Daenerys Targaryen. The glass candles are burning.
Soon comes the pale mare, and after her the others. Kraken and dark flame, lion and griffin, the sun's son and the mummer's dragon. Trust none of them. Remember the Undying. Beware the perfumed seneschal."

Ik blijf het zo tof vinden om uit te puzzelen wat alle onderdelen van die voorspellingen kunnen zijn. Jammer dat ze dat in de serie er (nog) niet in hebben gedaan. Kun je als kijker toch ook eindeloos over filosoferen. O+
pi_139362739
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 23:05 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Greyjoy's worden best belangrijk, zou het zeker lezen. Vond het zelf overigens wel interessante hoofdstukken, maar vond Bran en Arya weer niets. :)
pi_139364118
Wat kut deze afwijkingen van het boek.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  dinsdag 29 april 2014 @ 06:45:00 #266
133369 Jivis
Critikut
pi_139364359
Stukken van het boek overslaan, dat vind ik net zoiets als mensen die door dialogen in de serie heen skippen :').

quote:
13s.gif Op dinsdag 29 april 2014 03:36 schreef Mortaxx het volgende:
Wat kut deze afwijkingen van het boek.
Wat vond je kut? Ik vond de scene met de WW's wel interessant, maar kon dat gedoe met die deserteurs en Bran niet zo waarderen. Al hoop ik dat dat nog een opstapje is naar Coldhands. Het lijkt me in ieder geval ommogelijk dat Jon Bran gaat ontmoeten, dat zou het allemaal té gecompliceerd maken.
Amen.
pi_139366523
Gewoon niks overslaan joh. Even bikkelen.
pi_139367641
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 00:06 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Genoeg mogelijkheden denk ik. Misschien heeft Barristan daarover gelogen. Misschien heeft hij het buiten de small council om gehoord (je pikt nogal wat op als je kingsguard bent). Of misschien doen ze het wel anders: dat Jorah avances maakt en Dany hem daarom wegstuurt, dat hij een aparte missie krijgt. Er zijn talloze manieren om Jorah uiteindelijk ergens anders heen te sturen. Vooralsnog hebben de schrijvers (volgens mij dan) altijd met elke afwijking uiteindelijk de verhaallijnen toch weer mooi conform het plot van het boek gekregen, al dan niet met omwegen. Ik vertrouw er wel in O-)

Wat ik me wel opeens bedenk, is dat ik nog steeds de prophecies rondom Dany zo mis. Die maken haar verhaallijn voor mij juist zo boeiend.

Uit de House of the Undying:

""Three fires must you light... one for life and one for death and one to love... Three mounts must you ride... one to bed and one to dread and one to love... Three treasons will you know... once for blood and once for gold and once for love..."

En al die voorspellingen van Quaithe:

"To go north, you must go south. To reach the west, you must go east. To go forward you must go back, and to touch the light you must pass beneath the shadow."

Asshai, Dany thought. She would have me go to Asshai. "Will the Asshai'i give me an army?" she demanded. "Will there be gold for me in Asshai? Will there be ships? What is there in Asshai that I will not find in Qarth?" "Truth," said the woman in the mask.

"Hear me, Daenerys Targaryen. The glass candles are burning.
Soon comes the pale mare, and after her the others. Kraken and dark flame, lion and griffin, the sun's son and the mummer's dragon. Trust none of them. Remember the Undying. Beware the perfumed seneschal."

Ik blijf het zo tof vinden om uit te puzzelen wat alle onderdelen van die voorspellingen kunnen zijn. Jammer dat ze dat in de serie er (nog) niet in hebben gedaan. Kun je als kijker toch ook eindeloos over filosoferen. O+
Varys?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2014 11:00:55 ]
  dinsdag 29 april 2014 @ 11:02:20 #269
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_139367684
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 10:11 schreef Funzel het volgende:
Gewoon niks overslaan joh. Even bikkelen.
Valar Readeverythingis!
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  dinsdag 29 april 2014 @ 12:07:46 #270
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_139369773
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 april 2014 06:45 schreef Jivis het volgende:
Stukken van het boek overslaan, dat vind ik net zoiets als mensen die door dialogen in de serie heen skippen :').

[..]

Wat vond je kut? Ik vond de scene met de WW's wel interessant, maar kon dat gedoe met die deserteurs en Bran niet zo waarderen. Al hoop ik dat dat nog een opstapje is naar Coldhands. Het lijkt me in ieder geval ommogelijk dat Jon Bran gaat ontmoeten, dat zou het allemaal té gecompliceerd maken.
Zou ook niet weten waarom ze elkaar zouden moeten ontmoeten? Heeft totaal geen toegevoegde waarde, deze gevangenschap ook niet trouwens en die laatste scene is eerder een spoiler voor de boekenlezers. :{
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 29 april 2014 @ 12:16:03 #271
133369 Jivis
Critikut
pi_139370061
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:07 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Zou ook niet weten waarom ze elkaar zouden moeten ontmoeten? Heeft totaal geen toegevoegde waarde, deze gevangenschap ook niet trouwens en die laatste scene is eerder een spoiler voor de boekenlezers. :{
Nou, de kans is dus aanwezig omdat Jon die deserteurs gaat aanpakken. En natuurlijk heeft dat gevolgen voor het verhaal ten opzichte van de boeken, omdat Jon er misschien op zal aandringen mensen met Bran mee te sturen of hem juist zal proberen tegen te houden in zijn 'dwaze' quest.

Het zou het in ieder geval nodeloos ingewikkeld maken. Ik vond het juist wel mooi in de boeken dat de familie Stark elkaar steeds net misloopt op hun reizen.
Amen.
  dinsdag 29 april 2014 @ 12:34:15 #272
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_139370808
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:16 schreef Jivis het volgende:

[..]

Nou, de kans is dus aanwezig omdat Jon die deserteurs gaat aanpakken. En natuurlijk heeft dat gevolgen voor het verhaal ten opzichte van de boeken, omdat Jon er misschien op zal aandringen mensen met Bran mee te sturen of hem juist zal proberen tegen te houden in zijn 'dwaze' quest.

Het zou het in ieder geval nodeloos ingewikkeld maken. Ik vond het juist wel mooi in de boeken dat de familie Stark elkaar steeds net misloopt op hun reizen.
Precies. Helemaal mee eens.

Trouwens ook in de trailer van volgende week zag je Arya Sandor Clegane neersteken. :') In plaats van 2 afleveringen terug waar hij gewond zou moeten raken in die kroeg.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 29 april 2014 @ 12:40:40 #273
133369 Jivis
Critikut
pi_139371031
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Precies. Helemaal mee eens.

Trouwens ook in de trailer van volgende week zag je Arya Sandor Clegane neersteken. :') In plaats van 2 afleveringen terug waar hij gewond zou moeten raken in die kroeg.
Dat zou heel slecht zijn, maar promo's geven altijd een zeer vertekend beeld. Daar zou ik dus niet te veel op afgaan. Worden meestal in elkaar gezet door mensen die helemaal niks met de serie te maken hebben.
Amen.
pi_139371049
Al enig idee wanneer boek zes uitkomt?
  dinsdag 29 april 2014 @ 12:41:53 #275
133369 Jivis
Critikut
pi_139371072
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:41 schreef larry_flynt het volgende:
Al enig idee wanneer boek zes uitkomt?
In ieder geval niet voor 2015, heeft de Engelse uitgever van GRRM al aangegeven.
Amen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')