quote:Gerald van den Belt naar FC Twente
Gerald van den Belt treedt met ingang van 1 februari toe tot de one tier board als een van de uitvoerende statutaire bestuurders. In die functie wordt hij onder meer verantwoordelijk voor de financiėle portefeuille en personele zaken. Van den Belt is momenteel werkzaam als algemeen directeur van SC Cambuur.
De 42-jarige Van den Belt was van 2005 tot en met 2009 algemeen directeur van het toenmalige FC Zwolle. Voorheen was de geboren Kampenaar bij diezelfde club actief als voetballer. Van 2009 tot heden is Van den Belt werkzaam als algemeen directeur van SC Cambuur.
“Dit voelt voor mij als een logische stap op het goede moment”, vertelt Gerald van den Belt. “Ik laat Cambuur met een gerust hart achter; de club speelt Eredivisie, is financieel gezond en heeft plannen voor een nieuw stadion. Dat was voor mij ook heel belangrijk in deze beslissing. Ik heb ontzettend veel zin in deze nieuwe uitdaging bij FC Twente.”
“FC Twente is een prachtige club”, vervolgt Van den Belt. “Wat er de afgelopen jaren in Enschede is neergezet is echt uniek, met het kampioenschap in 2010 als hoogtepunt. Die prestaties hebben er ook toe geleid dat de club nu te maken heeft met een nieuwe status, die van top-5 club in Nederland. Daar komen allerlei uitdagingen bij kijken, ook financieel gezien.”
“Dat FC Twente in categorie 1 zit schrikt mij niet af. Ik heb die situatie zowel bij Zwolle als bij Cambuur meegemaakt. Ik kijk er naar uit om vanaf 1 februari, samen met de hele club, aan de slag te gaan.”
Bedoel je nu die club die kampioen ging worden door topaankopen als mokotjo en xiyech en doe club die even de tweede plaats zou behalen?quote:Op maandag 15 december 2014 16:40 schreef Ajacied422 het volgende:
FC Groningen en FC Twente hebben geen identiteit.
Cavaliers is het hiermee eens.
Kan ik me wel in vinden.quote:Op woensdag 17 december 2014 11:42 schreef Ajacied422 het volgende:
Bijker mist PEC Zwolle-thuis.
Dat zal dan wel Vytas - Mac Intosh - Reijnen - Droste worden.
twitter:jdnijland twitterde op donderdag 18-12-2014 om 15:42:37Wij hebben overeenstemming bereikt over de transfer van Albert Rusnak naar FC Groningen: http://t.co/UnvGDgZMkR reageer retweet
quote:
Groningen is een identiteitsloze club. Mooi zat dat Rusnak onder Van de Looi toch geen knikker gaat raken. Die weet zelfs van de frivole Mahi een grijs buitenspelertje te maken.quote:Op donderdag 18 december 2014 15:45 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]twitter:jdnijland twitterde op donderdag 18-12-2014 om 15:42:37Wij hebben overeenstemming bereikt over de transfer van Albert Rusnak naar FC Groningen: http://t.co/UnvGDgZMkR reageer retweet
Vind het vooral grappig dat Groningen haar zwakke defensie haast niet injecteert.quote:Op donderdag 18 december 2014 15:57 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Groningen is een identiteitsloze club. Mooi zat dat Rusnak onder Van de Looi toch geen knikker gaat raken. Die weet zelfs van de frivole Mahi een grijs buitenspelertje te maken.
Hoezo? Hun aanval is zwakker Kijk hoe weinig goals ze maken.quote:Op donderdag 18 december 2014 16:24 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Vind het vooral grappig dat Groningen haar zwakke defensie haast niet injecteert.
twitter:SCCambuurLwd twitterde op dinsdag 06-01-2015 om 10:49:07Mooie test in de voorbereiding op de tweede seizoenshelft; morgenmiddag oefent SC #Cambuur tegen het nationale elftal van #Ghana! reageer retweet
Dat is wel jammer jaquote:Op maandag 15 december 2014 16:22 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja, wat een zwaar boek. Jammer, dat op het laatste moment nog wat spelers van vroeger zijn verwijderd van het kaft.
Bij de inschrijving stond Ype Anema (derde foto) nog op het kaft, nu is hij uiteindelijk vervangen door Andriuskevicius, met nauwelijks nog een Cambuurverleden (en bovendien pas gehaald in het 51-ste seizoen).
En de jarenlange topspits van Cambuur in de jaren tachtig, Mark Payne, staat er niet eens op (omdat hij een buitenlander is?).
Als het echt om 50 jaar historie gaat, dan is de balans door de jaren niet helemaal evenredig goed.
Ik vond zelf Cambuur eind jaren zeventig onder Nol de Ruiter en ook later in de midden jaren tachtig een van de meest aansprekende clubs qua wedstrijdbeleving en toeschouwersaantallen.
Ik vind dat het boek teveel nadruk legt op Cambuurspelers, die maar kortstondig bij Cambuur gespeeld hebben, maar die hun successen met name bij andere clubs hebben gehaald, zoals Ruben Schaken, Robin Nelisse, Jaap Stam en dergelijke.
[ afbeelding ]
Bron: VI.nlquote:SC Cambuur verwacht niet dat Wout Droste (25) en Mohamed El Makrini (27) volgend seizoen nog in Leeuwarden actief zijn. Beide spelers hebben een aflopend contract en een nieuwe verbintenis naast zich neergelegd.
Algemeen directeur Gerald van den Belt: 'Het is heel spijtig, we waren graag verdergegaan met deze sterkhouders. We kunnen niks anders doen dan hun besluit respecteren. Of we ze deze winter nog zullen verkopen? Als er geļnteresseerde partijen zijn zullen we luisteren, maar we moeten ook denken aan onze huidige selectie.'
Tegenover het mogelijke vertrek van Droste (foto, rechts) en El Makrini (foto, links) staat de komst van twee spelers. De Leeuwarders zijn in een vergevorderd stadium met Manchester City over een nieuw te huren speler. Details wilde de club nog niet bekendmaken. Daarnaast is Cambuur bezig met de aankoop van een vleugelspeler. Het elftal van trainer Henk de Jong hoopt op korte termijn de nieuwste aanwinst te kunnen presenteren.
twitter:SinanBytyqi72 twitterde op donderdag 08-01-2015 om 23:08:24Happy to sign a new deal ⚽️and i am also happy to announce that i will be joining cambuur till the end of the seson🙏 http://t.co/5TWd6RP6X7 reageer retweet
Cambuur meldt zich voor Rosheuvelquote:Sinan Bytyqi op huurbasis van City naar SC Cambuur
Manchester City en SC Cambuur hebben een akkoord bereikt over de (ver)huur van Sinan Bytyqi. De 19-jarige Bytyqi zal tot het einde van het seizoen 2014/2015 in het geel-blauw van SC Cambuur te bewonderen zijn.
Bytyqi, die gaat spelen met rugnummer 11, is zowel inzetbaar als aanvallende middenvelder en vleugelaanvaller. De Oostenrijks jeugdinternational debuteerde nog niet in de hoofdmacht van Manchester City, maar was dit seizoen met vijf doelpunten in tien wedstrijden wel heel belangrijk voor het onder-21 elftal van City. Na Albert Rusnįk is Sinan Bytyqi de tweede Citizen die op huurbasis tijdelijk de overstap maakt naar Leeuwarden.
Technisch manager Marcel Keizer toonde zich zowel verheugd met de komst van Bytyqi als de samenwerking met de Engelse grootmacht. “We zijn heel blij met de goede verstandhouding met Manchester City. Voor ons is het een perfecte manier om onze selectie van kwaliteit te voorzien en voor City om zijn jeugdspelers te laten rijpen en wennen aan het spelen onder druk. Bytyqi is daar een mooi voorbeeld van. Hij is een creatieve speler die op alle posities rond de spits uit de voeten kan.”
http://www.frieschdagblad(...)924943122.1421061999quote:Cambuur heeft contact gezocht met AZ voor het overnemen van buitenspeler Mikhail Rosheuvel. Volgens AZ-directeur Earnest Stewart zijn de Leeuwarders de meest geļnteresseerde partij.
Cambuurs technisch manager Marcel Keizer bevestigde de interesse in Rosheuvel desgevraagd. Hij liet ook weten dat de 24-jarige aanvaller slechts één van de spelers is waarnaar de Leeuwarders geļnformeerd hebben. Cambuur verwacht op korte termijn overigens nog geen nieuwe spelers vast te leggen.
Ook wat uitgaande transfers betreft is het rustig. Geen enkele club heeft zich nog in Leeuwarden gemeld voor een van de Cambuur-spelers. Van belangstelling voor Lucas Bijker is ook geen sprake. Onlangs werd her en der gesuggereerd dat de Cambuur-verdediger mogelijk de overstap naar Heerenveen zou maken. Bijker weet van niets. ,,Er is geen contact geweest."
En de eerste goal die meters buitenspel was, zo leek het althans...... Verder gewoon een walgelijke kut wedstrijd!quote:Op zondag 18 januari 2015 07:18 schreef Cultuur058 het volgende:
Wat een lelijke pot voetbal. ADO dat met 9 man achter de bal speelde en een Cambuur dat er niet doorheen kwam. Tel daarbij de twee rommel goals en het fluitende Ado publiek na het laatste fluitsignaal. Volgende week hoop ik iets mooiers te zien. PSV thuis..
Bedankt Hans.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 15:13 schreef Ajacied422 het volgende:
Rosheuvel is binnen. Kan vanaf de bekerpot tegen Zwolle meedoen.
Aanval bestaat morgen uit Bytyqi óf Narsingh - Ogbeche - De Ridder
Bijker ging pas beter spelen toen Vytas werd ingebracht.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 22:49 schreef Cultuur058 het volgende:
Wat doet Bijkertje nog in de opstelling..
Twente scoort altijd in de laatste minuut. Daar doe je niets aan.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 22:54 schreef Downwards het volgende:
Jammer dat Cambuur wat onvolwassen is in de slotfase van duels; zal het verschil betekenen tussen plek 10 en 7.
Valt wel mee. De puntenpakkers zijn (met vandaag) vijf wedstrijden geweest.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 22:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Twente scoort altijd in de laatste minuut. Daar doe je niets aan.
quote:Op zaterdag 31 januari 2015 22:56 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Valt wel mee. De puntenpakkers zijn (met vandaag) vijf wedstrijden geweest.
Vanavond Sierd de Vosquote:Op maandag 9 februari 2015 17:41 schreef Iwanius het volgende:
Ik denk eerder dat Cambuur een beetje zijn mojo kwijt is. Maar dat zal vanavond op tv wel weer worden opgevijzeld door een enthousiaste Sierd de Vos.
Dat klopte dus helemaal.quote:Op donderdag 12 februari 2015 22:43 schreef Cultuur058 het volgende:
Zonder B in de spits zal wel 90 minuten stress worden. Met hopelijk 3 punten als resultaat.
Was wel een leuke wedstrijd. Jammer dat er later niet werd gescoord.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |