Levenslang rijverbod geven die man.quote:Vrouw dood door aanrijding bij oversteken
Een 25-jarige vrouw uit Enschede is vannacht overleden omdat zij bij het oversteken van de Zuid Esmarkerrondweg werd aangereden door een auto. De bestuurder van de auto, een 23-jarige man uit Enschede, is aangehouden.
De vrouw was rond tien voor half 2 's nachts met haar vriend de hond aan het uitlaten toen zij bij het oversteken werd aangereden. Ze overleed ter plekke aan haar verwondingen, aldus de politie. Ook de hond overleefde de aanrijding niet. Uit een blaastest bleek dat de man vermoedelijk onder invloed van alcohol achter het stuur zat. Om met zekerheid vast te stellen of de man inderdaad teveel had gedronken, is een bloedonderzoek bij hem gedaan.
Of ook de snelheid waarmee de man over de weg binnen een 50 kilometerzone reed, een rol heeft gespeeld, wordt nog onderzocht. De man zit in afwachting van de resultaten vast voor verhoor en nader onderzoek. Zijn rijbewijs is vanwege de ernst van de feiten ingevorderd. De vriend van de vrouw zag de aanrijding gebeuren. Hij is opgevangen door vrienden en familieleden.
Bron: AD
Niet voorwaardelijk? Beetje zware straf dit.quote:Op zondag 13 april 2014 16:34 schreef Life2.0 het volgende:
20 uur schoffelen, hij had het niet zo bedoeld
straffen?quote:Op zondag 13 april 2014 16:39 schreef Ludd het volgende:
Wat erg, in één klap je hond en vriendin kwijt. Helaas zijn de straffen voor rijden onder invloed nog steeds erg laag in Nederland.
Ja wtfquote:
taxi kost meer geld dan de MOGELIJKE boete die je krijgt nadat je iemand dronken doodrijdquote:Op zondag 13 april 2014 16:45 schreef CherryOnTop het volgende:
Als ie echt teveel gedronken had mogen ze van mij z'n rijbewijs permanent afpakken. Ik snap niet dat mensen nog steeds achter het stuur kruipen als ze gedronken hebben, is het nou zo moeilijk om een taxi te bellen?
Hoe weet jij wat een taxi kost voor iedereen?quote:Op zondag 13 april 2014 16:53 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
taxi kost meer geld dan de MOGELIJKE boete die je krijgt nadat je iemand dronken doodrijd
Zag toevallig net een filmpje van de plaats, het ongeluk is gebeurd op een plek met een oversteekplaats.quote:Op zondag 13 april 2014 16:54 schreef Bouke-p het volgende:
En jahoor de automobilist heeft t weer gedaan en moet ook gelijk t liefst opgeknoopt worden.
Mischien stak de mevrouw wel over op een niet normale plaats, zonder verlichting en zonder uit te kijken.
T is zomaar een gedachte....
zelfs 20 euro is duurder dan iemand doodrijden in nederland, hoorquote:Op zondag 13 april 2014 16:56 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Hoe weet jij wat een taxi kost voor iedereen?En een taxi kost je in ieder geval niet meer dan wat een aanrijding met letsel je gaat kosten, en die kans is nog weer wat groter dan iemand doodrijden...
[..]
Zag toevallig net een filmpje van de plaats, het ongeluk is gebeurd op een plek met een oversteekplaats.
reed hij zonder verlichting?quote:Op zondag 13 april 2014 16:57 schreef Greys het volgende:
Als het daar slecht verlicht was (en het was 's nachts) kán het idd ook zijn dat de bestuurder haar 'gewoon' niet op tijd gezien heeft.
Als een automobilist iemand doodrijdt binnen de bebouwde kom dan zit hij fout.quote:Op zondag 13 april 2014 16:54 schreef Bouke-p het volgende:
En jahoor de automobilist heeft t weer gedaan en moet ook gelijk t liefst opgeknoopt worden.
Mischien stak de mevrouw wel over op een niet normale plaats, zonder verlichting en zonder uit te kijken.
T is zomaar een gedachte....
Er staan twee lantaarnpalen bij die oversteekplaats.quote:Op zondag 13 april 2014 16:57 schreef Greys het volgende:
Als het daar slecht verlicht was (en het was 's nachts) kán het idd ook zijn dat de bestuurder haar 'gewoon' niet op tijd gezien heeft.
Toen ik dat postte had ik nog geen idee van de situatie aldaarquote:Op zondag 13 april 2014 16:59 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
reed hij zonder verlichting?
stond de straat verlichting uit?
was de bestuurder blind?
waarom reed hij dan uberhaupt auto?
niets steek ZOMAAR INEENS over, iedereen die oversteekt, waar of wanneer dan ook, heeft, nouja had, een compleet leven voordat hij -niet- in jouw blikveld kwam, die persoon is geboren, ging naar school, ging trouwen, kreeg kinderen en nadat die persoon de hond uit wou laten was die 'opeens zomaar' dood.quote:Op zondag 13 april 2014 17:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Toen ik dat postte had ik nog geen idee van de situatie aldaar
Ik kan me zo voorstellen als je op een donker punt rijdt (ja, die zijn er heus in de bebouwde kom) en er steekt ineens iemand over met een hond, dat je die te laat zou (!!) kunnen zien dan in het donker. Of als iemand achter een geparkeerd iets vandaan stapt bv.
Wilde alleen maar zeggen dat het niet standaard een dronken hardrijder hoeft te zijn als er iemand doodgereden wordt...
Nu het een verlichte oversteekplaats blijkt is het al een heel ander verhaal idd en gaat mijn 'stel dat' niet meer op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |