quote:Op maandag 19 mei 2014 09:05 schreef Holyme het volgende:
[..]
Heb dat nog nooit meegemaakt, gal overgeven wel 'ns gezien, maar bloed bij de anus niet. Daar zou ik ook flink van schrikken! Dat zou ook iets zijn waarvan ik zeker zou willen weten waar het vandaan kwam. Is alles nu weer ok met haar?
Gelukkig is het daar bij gebleven, gisteren nog weer ff galkotsen maar voor de rest niks aan de handquote:Op maandag 19 mei 2014 09:07 schreef computergirl het volgende:
[..]
bloed aan de kont wel, toen was er een ontstoken anaalklier ontploft
Dat bloed, was dat rood of zwart? Rood is vers bloed, dat duidt op een wondje aan het eind van de darm, zwart (of donker van kleur) zit al langer in de darm en dan zou het een bloeding in de maag of dunne darm kunnen zijn.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 20:32 schreef Syd het volgende:
Volgens de DA moet ik het dit weekend ff afwachten, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen/meningen.
Sinds 2 dagen (gister vandaag) is 1 kat van me redelijk vaak gal aan het kotsen en beetje tot mijn schrik zag ik flink wat bloed bij de anus van de kat. Dit is mij net uurtje terug ontdekt dus meteen DA gebeld (ja paniek paniek)
Verder valt me weinig aan dr op, is nog net zo speels en actief, eet normaal. Drinkt denk ik ook wel normaal niet echt kunnen bij houden.
Volgens de DA (assistente) komt dit wel vaker voor en kunnen verschillende oorzaken zijn. Ik moest het weekend even aankijken tenzij het bloeden uiteraard erger wordt. Nadeel deze DA is in het weekend dicht :s.
Vast wel iemand die dit ooit meegemaakt heeft ? Het betreft een dame van ongeveer 3 a 4 jaar oud.
Heb er 2 dus kon niet echt zien van wie wat is, maar niet iets bijzonders bij de ontlasting te zien, het bloed was wel donker gekleurd toen ik het zag, echter sinds vrijdag niks meer gezien, weekend af en toe nog kotsen. geen haren erin, ik borstel ze regelmatig.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 01:56 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dat bloed, was dat rood of zwart? Rood is vers bloed, dat duidt op een wondje aan het eind van de darm, zwart (of donker van kleur) zit al langer in de darm en dan zou het een bloeding in de maag of dunne darm kunnen zijn.
Kan zijn dat ze een verstopping had, hoe hard en groot was de keutel?
Zo'n verstopping kan je ook misselijk van worden.
Zaten er trouwens haren in de kots? daar kan ook een verstopping in de maag door kunnen komen, doordat de darmpassage dan langer duurt wordt de ontlasting ook wat harder en is wat moeilijker uit te poepen.
Ik zou het in de gaten houden als ik jou was, evt DA even opbellen om te vragen wat die het slimst vind.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 02:02 schreef Syd het volgende:
[..]
Heb er 2 dus kon niet echt zien van wie wat is, maar niet iets bijzonders bij de ontlasting te zien, het bloed was wel donker gekleurd toen ik het zag, echter sinds vrijdag niks meer gezien, weekend af en toe nog kotsen. geen haren erin, ik borstel ze regelmatig.
Misschien toch voor zekerheid naar DA ? Opzich heb ik het gevoel dat het wel weer over is.
Ik zou dat zeker even bij je dierenarts laten nakijken, kwijlen en uit het bekkie stinken kan ook door gebitsproblemen komen. Wat betreft het schoonmaken, ook daarvoor zou ik naar je DA gaan, ze hebben bv ook oorreinigers en vast ervaring met andere katten met een te platte kop en de daarbij behorende problemen, en hoe je daar het beste mee om kan gaanquote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:09 schreef Aspergermeisje het volgende:
Ik heb een kruising tussen een Britse korthaar en een Pers. De vachtverzorging heb ik inmiddels onder de knie, maar ze heeft vaak vieze ogen, oren en ze kwijlt ook vrij veel. Hoewel het geloof ik nog wel meevalt voor wat ik bij sommige Perzen zie.
Mijn vraag is: hoe moet ik dit verzorgen? En moet ik er überhaupt iets aan doen? (ze maakt het uiteindelijk zelf ook wel schoon, maar vooral het kwijl stinkt en met wc-papier krijg ik dat niet echt weg). Nu doe ik het dus gewoon met wc-papier af en toe, maar de trimster zie ik speciaal spul gebruiken. Is het handig om dat ook aan te schaffen?
Nog iets anders: dat kwijlen, is dat iets om bij de dierenarts aan te geven?
Als de kop erg extreem is, kan het goed zijn dat ze niet goed adem kan halen door haar neusje, en dus meer door haar mond ademt, en daardoor eerder kwijlt. In dat geval valt daar weinig aan te doen natuurlijkquote:Op woensdag 21 mei 2014 10:15 schreef Aspergermeisje het volgende:
Ok, moet begin juni voor de inentingen en jaarlijkse controle dus dan zal ik het aankaarten.![]()
Dierenarts bekijkt het gebit wel elk jaar en vorig jaar was het goed (kwijlen doet ze al sinds ze bij mij woont), maar misschien kan hij het iets uitgebreider controleren.
Oh, dat kan het heel goed zijn. Naar mijn idee is de kop niet extreem plat aangezien het geen volledige pers is (zie foto), maar wel zo plat dat ze er last van heeft met ademhalen. Daar heb ik het al over gehad met de dierenarts. Ze heeft namelijk een soort ruisje bij het ademhalen. Niks aan te doen, komt door het ras. En verder kan ze heel hard snurken.quote:Op woensdag 21 mei 2014 10:37 schreef Holyme het volgende:
[..]
Als de kop erg extreem is, kan het goed zijn dat ze niet goed adem kan halen door haar neusje, en dus meer door haar mond ademt, en daardoor eerder kwijlt. In dat geval valt daar weinig aan te doen natuurlijkVerder kan het voorkomen dat een kat gaat kwijlen als ie ontspannen en tevreden is (gelukkig niet die van mij
), maar als het een xPers is en ze het veel doet en vanaf het begin dat je haar hebt, denk ik eerder aan het eerste. Maar het kan natuurlijk ook een andere oorzaak hebben, ook zoiets kun je gerust aan je dierenarts vragen, die heeft daar vast wat meer over te vertellen
Dan ga ik ze nu verschonen en vieze deken gaat op de kookwas. Las eens bij een fokker op de site dat het beste is ze er 3 weken in te laten omdat ze moeder de meeste ontlasting/urine weg likt, en het zou kunnen dat ze gaat slepen met de kittens als er een deken in ligt die een andere geur heeft.quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:50 schreef trovey het volgende:
Volgens mij kan dat wel hoor,. Bij een kattenfokker die ik gekend heb gebeurde dat ook gewoon, ook niet zo hygiënisch om die kittens op vieze spullen te laten liggen lijkt me....buiten de stank.
Als het echt stinkt zou ik het echt niet aanhouden, lijkt me echt niet goed voor moeder en kids om in viezigheid te liggen dus lekker verschonen die hap.quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:52 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Dan ga ik ze nu verschonen en vieze deken gaat op de kookwas. Las eens bij een fokker op de site dat het beste is ze er 3 weken in te laten omdat ze moeder de meeste ontlasting/urine weg likt.
He bah. Ik redeneer misschien als mens, maar dat lijkt me echt niet fris, zo lang. Zeker niet met kwetsbare kittens en een moeder die wellicht nog wormen of vlooien heeft en in ieder geval de eerste dagen nog navloeit.quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:52 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Dan ga ik ze nu verschonen en vieze deken gaat op de kookwas. Las eens bij een fokker op de site dat het beste is ze er 3 weken in te laten omdat ze moeder de meeste ontlasting/urine weg likt, en het zou kunnen dat ze gaat slepen met de kittens als er een deken in ligt die een andere geur heeft.
Eigenwijs ding!quote:Op donderdag 22 mei 2014 17:39 schreef Wildervankstertje het volgende:
Ze hebben een schone deken nu, Zoë accepteerde de deken eerst niet en trok hem onder de kittens vandaan de doos uit. Heb hem er telkens weer ingelegd en nu gaat ze er gelukkig wel op liggen.
Iddquote:
Het duurt hier echt weken voor onze katten op een gewassen kleedje gaan liggen. Helemaal met kittens zullen ze wel moeilijk over doenquote:
Dat bekkie aflikken kan door misselijkheid komen. Ik zou ook willen weten wat dit veroorzaakt (heb geen idee) dus ik zou zelf aandringen op onderzoeken of naar een andere DA gaan.quote:Op donderdag 22 mei 2014 23:57 schreef Ruif het volgende:
Ons katje is de afgelopen weken 3 keer bij de dierenarts geweest ivm braken. Na 1 dag continu kotsen (zowel al haar ingenomen voedsel als plasjes vocht) verminderd haar eetlust waarna we uiteindelijk naar de dierenarts gaan. Nu heeft ze weer antibraakmiddel gehad en aangepaste voeding. Ik ben alleen bang dat het braken weer terugkomt.
De kat likt vaak haar bek af en heeft vrij veel dorst. Als ze braakt laat ze vaak meerdere plasjes vocht/gal? achter en uiteraard al haar eten. Ze houdt dan niks meer binnen. Steeds 1-2 uur na het eten komt alles er weer uit. Verder oogt ze levendig en lijkt ze gezond. Ze heeft ook een behoorlijke haarbal uitgebraakt, maar daarna geen verandering.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? De DA geeft haar steeds een lapmiddel, maar de oorzaak is dus eigenlijk onbekend.
Ook hier geen idee, maar dat klinkt toch niet goed/prettig, ben benieuwd wat je DA zei!quote:Op vrijdag 23 mei 2014 08:41 schreef controlaltdelete het volgende:
Mijn kat(er) heeft iets merkwaardigs. De laatste dagen loopt ie contstant met een stiffie rond, niet voor even maar zelfs als ie slaapt dan hangt dat rode potloodje er voluit uit. Ik zie hem er ook wel eens aan likken. Lijkt mij toch niet normaal voor een gecastreerde kater? Ik moet er wel bij vermelden dat hij dit wel vaker had maar niet 24/7 zoals nu. Ook dekte ie af en toe wel eens een kussen of een pluche speelgoedbeest maar erna was het over. Ik ga straks de dierenarts hierover bellen maar die is er pas om 10.00 uur. Net hem even opgepakt en ding hangt er weer uit. Voorzichtig rond dat gebied gedrukt maar hij wil het niet hebben, geen idee of dit is omdat ie het niet prettig vindt of vanwege pijn.
Net bij de da geweest en hem achter gelaten want ze had het heel druk, op een rustig moment vanmiddag zal ze hem onderzoeken. Ik ben ook benieuwd vind het maar een raar iets.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 11:48 schreef Holyme het volgende:
[..]
Ook hier geen idee, maar dat klinkt toch niet goed/prettig, ben benieuwd wat je DA zei!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |