Even een ontwerper praat houden:quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De opdrachtgever is de baas ja, wie het heeft besloten weten we inderdaad niet maar een goede ontwerper kan de opdrachtgever er ook op wijzen dat de funcdtionele elementen primeren boven de 'het ziet er leuk uit' elementen.
Een lijntje geeft wel een boostquote:Op zaterdag 12 april 2014 20:17 schreef theunderdog het volgende:
Gebruiken de mensen hier nog bepaalde oppep, concentratiemiddelen voor een tentamen?
Energydrink voor t tentamen zodat m'n omgeving geen last van de geur heeft. En tijdens t tentamen cola.quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:17 schreef theunderdog het volgende:
Gebruiken de mensen hier nog bepaalde oppep, concentratiemiddelen voor een tentamen?
Zuip jij elke dag cola en energydrink?quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:22 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Energydrink voor t tentamen zodat m'n omgeving geen last van de geur heeft. En tijdens t tentamen cola.
Puur omdat ik het elke dag drink, niet omdat er een tentamen is eigenlijk.
Nee.quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:17 schreef Rezania het volgende:
[..]
Staat er dan geen whiteboard of zo'n bord met papier?
Je zou het denken ja.quote:Ik bedoel, je moet toch wel iets krijgen om op te schrijven lijkt me?
Cola niet perse, energydrink welquote:Op zaterdag 12 april 2014 20:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zuip jij elke dag cola en energydrink?
De tyfus he.
Kun je niet gokken op een 6je?quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:24 schreef MrStalin het volgende:
Verdomme, ik moet leren, geen battlefield spelen
Ik geef jou tot op zekere hoogte gelijk maar het ontwerpbureau heeft ook een verantwoordelijkheid en op het moment dat een medewerker van de universiteit op de stoel van een ontwerper gaat zitten is hij de verantwoordelijke ontwerper. Hoe dan ook, er zijn ontwerpkeuzes gemaakt door iemand.quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:20 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Even een ontwerper praat houden:
Als ontwerper voor een bedrijf ben je een servant designer. Er wordt door de opdrachtgever (wel in combinatie met de ontwerper) een programma van eisen opgesteld waaraan het ontwerp moet voldoen. Jouw persoonlijk mening boeit dan niet, je kan als ontwerper een pro actieve houding aannemen en opperen dat iets anders kan. Maar uiteindelijk is de opdrachtgever die bepaalt waaraan een ontwerp moet voldoen. Daaruit kunnen 2 situaties ontstaan: opdrachtgever wilde juist minder boeken en dan wordt dat zo ontworpen, of er werd niets over gezegd.
En wij weten niet wat nu het geval was bij ontwerpen waar jij je aan ergert dus het is een beetje zinloos om de ontwerper zo te omschrijven.
6jes mentaliteitquote:
Was het maar waar.quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat alleen op het vmbo,havo,vwo en mbo voorkwam.
Dan moet je ook niet zeuren dat je nog moet leren. Als je neerkijkt op de 6jes mentaliteit, dan vind je leren gewoon leuk.quote:
Roken is niet heel veel slechter dan Energydrink hoor.quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:28 schreef Rezania het volgende:
Energydrink is tot daar toe aan, mensen die roken terwijl ze geneeskunde, LST, BFW, of iets dergelijks studeren vind ik veel dommer.
Nou, leuk, nee dat niet. Maar zesjes staan altijd zo lelijkquote:Op zaterdag 12 april 2014 20:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet zeuren dat je nog moet leren. Als je neerkijkt op de 6jes mentaliteit, dan vind je leren gewoon leuk.
Gok gewoon op een 10 dan.quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:29 schreef MrStalin het volgende:
[..]
Nou, leuk, nee dat niet. Maar zesjes staan altijd zo lelijk
Er is een veel sterker verband tussen roken en kanker gevonden dan tussen energydrink en kanker.quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Roken is niet heel veel slechter dan Energydrink hoor.
Ritalin.quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:17 schreef theunderdog het volgende:
Klopt, energiedrink en diabetes daarentegen.quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:32 schreef Rezania het volgende:
[..]
Er is een veel sterker verband tussen roken en kanker gevonden dan tussen energydrink en kanker.
Deze man weet.quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:27 schreef Rezania het volgende:
[..]
Idd, zevensmentaliteit daarentegen.
Succes !quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:33 schreef MrStalin het volgende:
[..]
Ik heb 'm net afgesloten. Nu even beunen dus
Mijn punt was dat als je een studie zoals BFW of LST doet je te leren krijgt over kanker. Hoezo zou je dan nog roken?quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt, energiedrink en diabetes daarentegen.
Dat heeft geen zin.quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:17 schreef theunderdog het volgende:
Waarom niet?quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:34 schreef Rezania het volgende:
[..]
Mijn punt was dat als je een studie zoals BFW of LST doet je te leren krijgt over kanker. Hoezo zou je dan nog roken?
Ja ja, dat ook. Maar lijkt me toch dat als je er zoveel over weet dat je dat nog meer tot nadenken zet.quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom niet?
Iemand met zelfrespect rookt sowieso niet. Wat voor studie diegene doet is volkomen irrelevant.
Klopt: er worden inderdaad ontwerpkeuzes gemaakt en als ontwerper moet je wel zeggen waar t opstaat en ben je verantwoordelijk.quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik geef jou tot op zekere hoogte gelijk maar het ontwerpbureau heeft ook een verantwoordelijkheid en op het moment dat een medewerker van de universiteit op de stoel van een ontwerper gaat zitten is hij de verantwoordelijke ontwerper. Hoe dan ook, er zijn ontwerpkeuzes gemaakt door iemand.
Nu ik erover nadenk (ik heb wat informatie uit eerste hand), het was 1 persoon die hierover besloot, volgens mij inderdaad een medewerker van de universiteit als ik het correct heb begrepen..
Tja...quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:36 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja ja, dat ook. Maar lijkt me toch dat als je er zoveel over weet dat je dat nog meer tot nadenken zet.
Het zal niet ongezonder zijn dan andere frisdrank maar het is volstrek irrationeel, van studenten zou je verwachten dat zij goeg genoeg kunnen nadenken om te begrijpen dat het geen zin heeft en zelfs een nadelige invloed kan hebben.quote:
Weten mensen die elektro, wtk, tn, tw, aardwetenschappen, Franse taal en letterkunde, sociologie, ... studeren dan minder goed hoe slecht roken is? Hooguit weet de geneeskundestudent wat beter hoe het roken precies je gezondheid verneukt maar dat het je gezondheid verneukt en wat de consequenties zijn (die zijn er altijd) en kunnen zijn is algemeen bekend bij eenieder die met twee benen in de maatschappij staat.quote:mensen die roken terwijl ze geneeskunde, LST, BFW, of iets dergelijks studeren vind ik veel dommer.
Ik bijvoorbeeld drink het niet voor t effect maar omdat ik het lekker vind.quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het zal niet ongezonder zijn dan andere frisdrank maar het is volstrek irrationeel, van studenten zou je verwachten dat zij goeg genoeg kunnen nadenken om te begrijpen dat het geen zin heeft en zelfs een nadelige invloed kan hebben.
[..]
Weten mensen die elektro, wtk, tn, tw, aardwetenschappen, Franse taal en letterkunde, sociologie, ... studeren dan minder goed hoe slecht roken is? Hooguit weet de geneeskundestudent wat beter hoe het roken precies je gezondheid verneukt maar dat het je gezondheid verneukt en wat de consequenties zijn (die zijn er altijd) en kunnen zijn is algemeen bekend bij eenieder die met twee benen in de maatschappij staat.
Zoals ik eerder stelde lijkt het me dat meer info over een onderwerp hebben je meer tot nadenken zet over dat onderwerp. Iemand met veel kennis over kanker stopt denk ik eerder met roken dan een tokkie die enkel een waarschuwing op een pakje sigaretten leest.quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het zal niet ongezonder zijn dan andere frisdrank maar het is volstrek irrationeel, van studenten zou je verwachten dat zij goeg genoeg kunnen nadenken om te begrijpen dat het geen zin heeft en zelfs een nadelige invloed kan hebben.
[..]
Weten mensen die elektro, wtk, tn, tw, aardwetenschappen, Franse taal en letterkunde, sociologie, ... studeren dan minder goed hoe slecht roken is? Hooguit weet de geneeskundestudent wat beter hoe het roken precies je gezondheid verneukt maar dat het je gezondheid verneukt en wat de consequenties zijn (die zijn er altijd) en kunnen zijn is algemeen bekend bij eenieder die met twee benen in de maatschappij staat.
Vond TBBT eerst wel leuk maar kan het al een tijdje niet meer aanzien.quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Over aardwetenschappen gesproken, hebben jullie de laatste aflevering van TBBT gezien? Het was een goede aflevering, ik vond het qua niveau weer vergelijkbaar met de eerste jaren. Ze namen op een heerlijke manier geologie op de hak.
Niet elk bedrijf zal de luxe hebben om dit te kunnen doen maar ik zou me kunnen voorstellen dat je soms ook een opdracht weigert wegens principiële bezwaren, omdat je om functionele redenen niet achter het ontwerp kan staan. Indien een medewerker van de universiteit deze eisen stelde en is gewaarschuwd voor de nadelen dan is hij natuurlijk de hoofdverantwoordelijke, dat is duidelijk. De eerste drie jaren (of twee?) hadden duidelijk een hoger niveau dan daarna maar die van gisteren was een postiieve uitschieter.quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:37 schreef Plofkipje het volgende:
[..]
Klopt: er worden inderdaad ontwerpkeuzes gemaakt en als ontwerper moet je wel zeggen waar t opstaat en ben je verantwoordelijk.
In jouw geval de boeken "als we ons hieraan houden dan kunnen we de boeken niet kwijt wegens de eisen" en dan een oplossing geven hoe het anders kan, maar als de opdracht gever zoiets heeft van nee ik wil het perse zo, dan doe je dat als ontwerper ook want dat waren de eisen die zijn opgesteld om misverstanden tussen ontwerper en opdrachtgever te voorkomen.
Niet als het nieuwe concept niet gegarandeerd een verbetering is t.o.v. het alombeproefde concept waarvan proefondervindelijk is gebleken dat het uitstekend werkt.quote:Daarnaast om terug te komen op het metaforum: is het niet goed om te gaan innoveren?
Niets wat relevant is voor een bibliotheek. Die paar afgesloten ruimtes daar heb je niets aan aangezien je die onvoldoende kan gebruiken en je daar een best wel slechte lucht heb (airco die niet goed werkt, erg benauwd en warm).quote:Er is de afgelopen jaren zoveel veranderd en ik denk dat een omgeving zoals het metaforum best positief uit kan pakken. Want er zijn daar ook afgesloten ruimtes waardoor men minder prikkels krijgt. Of is het metaforum er al waardoor gebleken is dat het niet werkt? Ben er niet zo van op de hoogte.
Nogmaals, de aflevering van gisteren haalde naar mijn mening weer het hoge niveau van de eerste paar jaar. Die wil je een kans geven als je de eerste jaren goed vond.quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:43 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
Vond TBBT eerst wel leuk maar kan het al een tijdje niet meer aanzien.
Die ken ik nog niet.quote:
Vind je het echt lekker of is het een verslaving? Ik heb er zelf gelukkig geen ervaring mee maar het schijnt dat veel kinderen en jongeren hier verslaafd aan zijn.quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:40 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Ik bijvoorbeeld drink het niet voor t effect maar omdat ik het lekker vind.
Het is allebei erg ongezond. Ik denk dat ouders hun kinderen een plezier doen door te proberen om hen van dat spul af te houden zolang het kan (zelf niet in huis halen, voorlichting geven dat je het beter niet drinkt maar zonder het verbieden).quote:Denk ook niet dat t perse slechter is dan de hoeveelheden bier die een gemiddelde student drinkt.
Niet.quote:Op zaterdag 12 april 2014 19:53 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik had het ook nog eens over de Leidse UB man.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |