Diepe zucht...quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:49 schreef tong80 het volgende:
Dit slachtoffer zegt dat de oud-bisschop hem ook heeft gedwongen tot orale seks, en hem diverse malen heeft verkracht en dat heeft geprobeerd. Maar daarvoor heeft de klachtencommissie geen ondersteunend bewijs kunnen vinden. 'Waarmee overigens bepaald niet gezegd wil zijn dat de door klager gestelde handelingen niet waar zouden zijn', aldus de klachtencommissie.
'Waarmee overigens bepaald niet gezegd wil zijn dat de door klager gestelde handelingen niet waar zouden zijn'quote:Op zaterdag 12 april 2014 01:05 schreef Drxx het volgende:
[..]
Diepe zucht...
Lekker optijd ook, zo na zijn dood. De Kerk is er voor de zwakkeren hoor!
Dat vraag ik me dus ook af. Maar de macht van de kerk is groot. En van de CDA ambtenaren.quote:Op zaterdag 12 april 2014 08:11 schreef Nielsch het volgende:
Hoezo mag de kerk dit allemaal zelf onderzoeken? Waarom doen de normale justitiële autoriteiten dit niet?
Wel hard aan het afnemen. Net als het draagvlak. De kerk heeft voor veel mensen al dezelfde "waardering" als de stichting Martijn.quote:Op zaterdag 12 april 2014 08:36 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus ook af. Maar de macht van de kerk is groot. En van de CDA ambtenaren.
Met welk bewijs?quote:Op zaterdag 12 april 2014 01:38 schreef HiZ het volgende:
En als je dan weet wat voor een schijnheilig stuk vreten die vent was. De hypocrisie kende kennelijk geen grenzen voor die klootzak. Jammer dat hij al dood is, het zou mooi zijn geweest als ze hem in de bak hadden gesmeten.
De misdaden van de kerk door de eeuwen heen kent geen grenzen. En nog houd men die lui de hand boven het hoofd. Daar is pedofilie maar een klein onderdeel van.quote:Op zaterdag 12 april 2014 09:06 schreef timmmmm het volgende:
Het is tegenwoordig wel heel makkelijk iemand zwart te maken als pedofiel niet?
maar dat er maar twee mensen hoeven te zeggen dat je pedofiel bent, en je het dan bent, zonder bewijs, zonder wat dan ook wat die beweringen ondersteunt, vind ik weer het andere uiterste.quote:Op zaterdag 12 april 2014 09:11 schreef Megumi het volgende:
[..]
De misdaden van de kerk door de eeuwen heen kent geen grenzen. En nog houd men die lui de hand boven het hoofd. Daar is pedofilie maar een klein onderdeel van.
Verjaard?quote:Op zaterdag 12 april 2014 08:11 schreef Nielsch het volgende:
Hoezo mag de kerk dit allemaal zelf onderzoeken? Waarom doen de normale justitiële autoriteiten dit niet?
Ik had een hoogleraar die wat briefen van de kerk door ons liet lezen. Uit de middeleeuwen. Ik verbaas me nergens meer over en gun de slachtoffers het voordeel van de twijfel. Boven een organisatie die normaal gesproken als crimineel bestempelt zou moeten worden. Ondanks dat er nu een paus is die eindelijk schoon schip lijkt te maken zo een 2000 jaar te laat.quote:Op zaterdag 12 april 2014 09:15 schreef timmmmm het volgende:
[..]
maar dat er maar twee mensen hoeven te zeggen dat je pedofiel bent, en je het dan bent, zonder bewijs, zonder wat dan ook wat die beweringen ondersteunt, vind ik weer het andere uiterste.
quote:Op zaterdag 12 april 2014 09:40 schreef pokkerdepok het volgende:
vieze christenpedos, bah.
snap je ineens waarom ze van zo verre kwamen om naar het babytje jesus te komen kijken.
Omdat het vijftig jaar geleden gebeurde en de verdachte dood is?quote:Op zaterdag 12 april 2014 08:11 schreef Nielsch het volgende:
Begin hier nou niet de zwarte Piet discussie.quote:Op zaterdag 12 april 2014 09:06 schreef timmmmm het volgende:
Ik ben nu wel erg benieuwd naar de inhoudquote:Op zaterdag 12 april 2014 09:24 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik had een hoogleraar die wat briefen van de kerk door ons liet lezen. Uit de middeleeuwen.
Die Gijssen zal wel heel wat uit te leggen hebben gehad aan Onze Lieve Heer dan...quote:Gijsen diende in 2011 zelfs een klacht wegens smaad in tegen de jongen.
Je hebt kennelijk gemist dat het Bisdom Roermond na onderzoek bekend heeft gemaakt dat er geen twijfel over mogelijk is dat hij in ieder geval in 2 gevallen zich schuldig heeft gemaakt?quote:Op zaterdag 12 april 2014 09:06 schreef timmmmm het volgende:
De dader is dood, vandaar.quote:Op zaterdag 12 april 2014 08:11 schreef Nielsch het volgende:
Ghehequote:Op zaterdag 12 april 2014 09:40 schreef pokkerdepok het volgende:
vieze christenpedos, bah.
snap je ineens waarom ze van zo verre kwamen om naar het babytje jesus te komen kijken.
Ze treden al op in de kerk. Hebben ze een eigen podium.quote:Op zaterdag 12 april 2014 17:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Snap niet dat katholieken niet massaal uittreden.
Ik ga liever bij iedereen uit van onschuldig tot het tegendeel bewezen isquote:Op zaterdag 12 april 2014 09:24 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik had een hoogleraar die wat briefen van de kerk door ons liet lezen. Uit de middeleeuwen. Ik verbaas me nergens meer over en gun de slachtoffers het voordeel van de twijfel. Boven een organisatie die normaal gesproken als crimineel bestempelt zou moeten worden. Ondanks dat er nu een paus is die eindelijk schoon schip lijkt te maken zo een 2000 jaar te laat.
Dat heb ik inderdaad gemist. ik heb alleen gehoord dat twee mensen hem beschuldigd hebben. Enig bewijs heb ik gemist, zelfs het noemen van aanwezigheid van dat bewijs heb ik gemistquote:Op zaterdag 12 april 2014 16:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
Je hebt kennelijk gemist dat het Bisdom Roermond na onderzoek bekend heeft gemaakt dat er geen twijfel over mogelijk is dat hij in ieder geval in 2 gevallen zich schuldig heeft gemaakt?
Alleen als ze door de omstandigheden gedwongen wordenquote:Op zaterdag 12 april 2014 17:41 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ze treden al op in de kerk. Hebben ze een eigen podium.
Ik verwijs naar alle nieuws-websites met Nederlands nieuws als bron. Overigens ook op het nieuws op TV.quote:Op zaterdag 12 april 2014 18:18 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat heb ik inderdaad gemist. ik heb alleen gehoord dat twee mensen hem beschuldigd hebben. Enig bewijs heb ik gemist, zelfs het noemen van aanwezigheid van dat bewijs heb ik gemist
post hier gewoon even een nieuwsbericht met bewijs voor de beschuldigingen dan, want dat heb jk wcht helemaal gemistquote:Op zaterdag 12 april 2014 19:44 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik verwijs naar alle nieuws-websites met Nederlands nieuws als bron. Overigens ook op het nieuws op TV.
Een van de slachtoffers vertelde dat hij vaker door zijn vader met een brief naar Gijsen werd gestuurd. Gijsen ontkende ooit brieven van die vader gehad te hebben. Familieleden van het slachtoffer vertelden dat zij ook wel s een brief van de vader naar Gijsen gebracht hebben. Verder werd het verhaal van het slachtoffer over het betasten en zo aannemelijk geacht. Verkrachting achtte men niet bewezen.quote:Op zaterdag 12 april 2014 18:18 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat heb ik inderdaad gemist. ik heb alleen gehoord dat twee mensen hem beschuldigd hebben. Enig bewijs heb ik gemist, zelfs het noemen van aanwezigheid van dat bewijs heb ik gemist
Wat dacht je van het lezen van de openingspost van dit topic?quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:50 schreef timmmmm het volgende:
[..]
post hier gewoon even een nieuwsbericht met bewijs voor de beschuldigingen dan, want dat heb jk wcht helemaal gemist
Een pleonasme?quote:Op zaterdag 12 april 2014 02:33 schreef Woods het volgende:
Is 'geestelijke' en pedofiel niet tegenwoordig dubbelop of zoiets?
De kerk heeft zelf de beschuldigingen gegrond verklaard.quote:Op zaterdag 12 april 2014 09:15 schreef timmmmm het volgende:
[..]
maar dat er maar twee mensen hoeven te zeggen dat je pedofiel bent, en je het dan bent, zonder bewijs, zonder wat dan ook wat die beweringen ondersteunt, vind ik weer het andere uiterste.
Daar lees ik wat ik overal op het nieuws hoor: dat de eerste klacht ongegrond verklaard werd omdat er geen ondersteunend bewijs was, en toen de tweede klacht kwam dat alles veranderde.quote:Op zondag 13 april 2014 01:21 schreef HiZ het volgende:
[..]
Wat dacht je van het lezen van de openingspost van dit topic?
En ik vraag me dus af op welke grond, behalve bovenstaande. Want bovenstaande zou in een normaal crimineel onderzoek niet eens een beetje als sluitend bewijs gezien worden.quote:Op zondag 13 april 2014 02:04 schreef polderturk het volgende:
[..]
De kerk heeft zelf de beschuldigingen gegrond verklaard.
In dit geval ja, maar ook in andere alle gevallen van pedoseksualiteit binnen de katholieke kerk mag de katholieke kerk zelf het onderzoek doen en straffen geven.quote:
Het zal ongetwijfeld moeilijk voor je te bevatten zijn dat iemand die je bewonderd van het voetstuk kan vallen.quote:Op zondag 13 april 2014 07:37 schreef timmmmm het volgende:
[..]
En ik vraag me dus af op welke grond, behalve bovenstaande. Want bovenstaande zou in een normaal crimineel onderzoek niet eens een beetje als sluitend bewijs gezien worden.
Omdat de Kerk al jaren van het betreffende misbruik wist natuurlijk. An sich eerlijk dat ze het dan nu ook toegeven als iemand er nu naar vraagt ; maar wel jammer dat ze er destijds niet uit zichzelf iets aan hebben gedaan.quote:Op zondag 13 april 2014 07:37 schreef timmmmm het volgende:
[..]
En ik vraag me dus af op welke grond, behalve bovenstaande. Want bovenstaande zou in een normaal crimineel onderzoek niet eens een beetje als sluitend bewijs gezien worden.
Ik krijg steeds meer het idee dat de kerkgangers zelf wel geloven maar dat hoe hoger je de ladder opgaat in het Vaticaan hoe meer mannetjes daar voor zichzelf zitten en echt alleen voor zichzelf.quote:Op zondag 13 april 2014 08:34 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Omdat de Kerk al jaren van het betreffende misbruik wist natuurlijk. An sich eerlijk dat ze het dan nu ook toegeven als iemand er nu naar vraagt ; maar wel jammer dat ze er destijds niet uit zichzelf iets aan hebben gedaan.
Je vraagt je toch af hoeveel priesters, bisschoppen etc. er eigenlijk echt in hun alomtegenwoordige God die na hun dood straft of beloont geloven.
Daarom snap ik ook niet waarom mensen nog lid blijven van die club.quote:Op zondag 13 april 2014 09:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik krijg steeds meer het idee dat de kerkgangers zelf wel geloven maar dat hoe hoger je de ladder opgaat in het Vaticaan hoe meer mannetjes daar voor zichzelf zitten en echt alleen voor zichzelf.
Het lijkt wel een bedrijf.quote:Op zondag 13 april 2014 09:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik krijg steeds meer het idee dat de kerkgangers zelf wel geloven maar dat hoe hoger je de ladder opgaat in het Vaticaan hoe meer mannetjes daar voor zichzelf zitten en echt alleen voor zichzelf.
Waar dan?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |