abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138785543
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar het bestaan ervan met 100% zekerheid te erkennen gaat dat dan niet? :')
Ik ben serieus stapelverliefd op mijn fantastische vriend. Liefde.
pi_138785573
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:24 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Ik ben serieus stapelverliefd op mijn fantastische vriend. Liefde.
Het is maar net welke naam je het beestje wil geven natuurlijk...
pi_138785633
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is maar net welke naam je het beestje wil geven natuurlijk...
Het begon met aantrekkingskracht, zo van: 'ja, jij bent best heel knap en fucking hot enzo' maar dan heb je bij sommige personen meteen dé klik. Maar ja, komt bij jou nog wel en het is natuurlijk erg off topic.
pi_138785697
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:26 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Het begon met aantrekkingskracht, zo van: 'ja, jij bent best heel knap en fucking hot enzo' maar dan heb je bij sommige personen meteen dé klik. Maar ja, komt bij jou nog wel en het is natuurlijk erg off topic.
Even serieus, dat moet je echt niet doen. Dat is een beetje hetzelfde als mensen die zeggen tegen mensen die geen kinderen willen "ach over .... tijd spreek ik je wel weer"...

:r :r :r
pi_138785744
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is altijd speculatie he.
Altijd een beetje. Ik wil wel even een poging wagen, met het risico dat kipje mij nu weer te precies en te serieus vindt:
• vroege profielkeuze, op die leeftijd lopen meisjes wiskundig nog wat achter op jongens. Het is namelijk gebleken dat meisjes pas op een wat latere leeftijd het deel van de hersenen ontwikkelen wat nodig is voor wiskunde (abstractievermogen) terwijl jongens op een wat latere leeftijd dat deel van de hersenen ontwikkelen wat nodig is voor taal. Verder zouden ze op die leeftijd ook meer beïnvloedbaar kunnen zijn voor oppervlakkige zaken zoals image.
• ook van de vrouwen die wel wiskunde (de B-variant dus) en natuurkunde hebben gevolgd kiest een kleiner deel dan in het buitenland voor een wiskundige bèta-opleiding. Wiskunde trekt nog wel een redelijk aantal vrouwen aan (bij een TU ongeveer 25%, in België bij wiskunde zelf 60%, blijkbaar in Nederland bij gewone wiskundefaculteiten ook wat meer), de technische opleidingen waarbij je veel wiskunde toepast niet. Hierbij lijkt emancipatie wel een rol te spelen aangezien er ook landen zijn waarin deze techniekopleidnigen wel een veel hoger percentage meisjes aantrekken. Voornatuurkunde is het internationaal zo dat weinig vrouwen dit studeren, hierbij lijkt het verschil in talent ook een rol te spelen.

Verder dan dit durf ik niet te speculeren. Wel wil ik nog even aangeven dat je meer kansen hebt wanneer je voor wiskunde en natuurkunde kiest op het HAVO en het VWO en dat dus een verstandig kind wat hier goed in is deze vakken blijft volgen. Je kan altijd nog wat anders gaan doen, waarom zou je veel deuren sluiten?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_138785751
Is het nou echt zo belangrijk dat er weinig vrouwen in de beta zijn?

Iig een voordeel voor de vrouwen die er rond lopen :D
pi_138785823
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:29 schreef Mitsu het volgende:
Is het nou echt zo belangrijk dat er weinig vrouwen in de beta zijn?
Ik vind het geen probleem. Veel medestudenten van mij vinden het wel jammer.

quote:
Iig een voordeel voor de vrouwen die er rond lopen :D
Misschien, tot nu toe heb ik nog geen relatie zien ontstaan. ;)
#NoDAPL
pi_138785835
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Altijd een beetje. Ik wil wel even een poging wagen, met het risico dat kipje mij nu weer te precies en te serieus vindt:
• vroege profielkeuze, op die leeftijd lopen meisjes wiskundig nog wat achter op jongens. Het is namelijk gebleken dat meisjes pas op een wat latere leeftijd het deel van de hersenen ontwikkelen wat nodig is voor wiskunde (abstractievermogen) terwijl jongens op een wat latere leeftijd dat deel van de hersenen ontwikkelen wat nodig is voor taal. Verder zouden ze op die leeftijd ook meer beïnvloedbaar kunnen zijn voor oppervlakkige zaken zoals image.
• ook van de vrouwen die wel wiskunde (de B-variant dus) en natuurkunde hebben gevolgd kiest een kleiner deel dan in het buitenland voor een wiskundige bèta-opleiding. Wiskunde trekt nog wel een redelijk aantal vrouwen aan (bij een TU ongeveer 25%, in België bij wiskunde zelf 60%, blijkbaar in Nederland bij gewone wiskundefaculteiten ook wat meer), de technische opleidingen waarbij je veel wiskunde toepast niet. Hierbij lijkt emancipatie wel een rol te spelen aangezien er ook landen zijn waarin deze techniekopleidnigen wel een veel hoger percentage meisjes aantrekken. Voornatuurkunde is het internationaal zo dat weinig vrouwen dit studeren, hierbij lijkt het verschil in talent ook een rol te spelen.

Verder dan dit durf ik niet te speculeren. Wel wil ik nog even aangeven dat je meer kansen hebt wanneer je voor wiskunde en natuurkunde kiest op het HAVO en het VWO en dat dus een verstandig kind wat hier goed in is deze vakken blijft volgen. Je kan altijd nog wat anders gaan doen, waarom zou je veel deuren sluiten?
1: Heb je toevallig een bron voor dat meiden later het deel van het brein ontwikkelen dat goed is voor wiskunde?

2: En wat betreft dat dikgedrukte, omdat veel leerlingen ook gewoon willen genieten van hun vrije tijd?
pi_138785850
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Misschien, tot nu toe heb ik nog geen relatie zien ontstaan. ;)
Ga bij een studentenvereniging in je stad.
pi_138785873
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Heb je toevallig een bron voor dat meiden later het deel van het brein ontwikkelen dat goed is voor wiskunde?
Die had ik maar ik heb de link niet bewaard. Als ik voor alles wat ik leer via het internet de bronnen zou bewaren dan zou ik vele duizenden bookmarks hebben, dat schiet ook niet op. ;)
Het kwam uit een serieuze bron, er was onderzoek naar verricht onder de vlag van een universiteit.

quote:
2: En wat betreft dat dikgedrukte, omdat veel leerlingen ook gewoon willen genieten van hun vrije tijd?
Misschien maar dat verklaart niet waarom veel meer meisjes afhaken dan jongens. ;)
#NoDAPL
pi_138785909
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Misschien maar dat verklaart niet waarom veel meer meisjes afhaken dan jongens. ;)
Vrouwen doen het beter in het onderwijs over het algemeen.
pi_138785923
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Verder dan dit durf ik niet te speculeren.
Dit wat ik nu ga zeggen baseer ik verder niet op feiten maar op mening en wat ik denk so right me if i'm wrong:

Heeft het aantal vrouwen in de beta niet te maken met het onderwijsniveau in Nederland? Wat men leert op de middelbare school is weinig en niet diepgaand. Dit in combinatie met een op jonger leeftijd slechter ontwikkelt wiskunde inzicht bij meisjes zou toch de reden kunnen zijn voor het tekort aan vrouwen in de beta in nl?
In het buitenland leert men over t algemeen meer qua beta vakken in t middelbare onderwijs waardoor de overstap minder groot is om voor techniek te kiezen. Das dan toch geen slechte emancipatie?
Of klopt wat ik zeg gewoon niet?
pi_138785928
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Die had ik maar ik heb de link niet bewaard.

[..]

1: Ah, jammer.

2: Dat klopt.
pi_138785942
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:32 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Ga bij een studentenvereniging in je stad.
Ik kom met sporten voldoende vrouwen tegen. ;)
#NoDAPL
pi_138785954
Weet iemand hier eigenlijk of er echt zoiets als de wiskundeknobbel bestaat in het brein?
pi_138785972
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik kom met sporten voldoende vrouwen tegen. ;)
Maak gewoon big money.
pi_138785998
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:34 schreef theunderdog het volgende:
Weet iemand hier eigenlijk of er echt zoiets als de wiskundeknobbel bestaat in het brein?
Ik zou zeggen van wel... Ook met talen zo, sommigen zijn er gewoon beter in dan anderen.
pi_138786001
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maak gewoon big money.
Is aantrekkelijk, ja! :Y)
pi_138786042
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:35 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Ik zou zeggen van wel... Ook met talen zo, sommigen zijn er gewoon beter in dan anderen.
Klopt, maar soms raak ik echt heel erg in de war van neurowetenschappelijke studies.

Op het ene moment lees je dat iets vaststaat en niet verder meer is te ontwikkelen en de andere keer lees je weer dat het brein erg flexibel is.
pi_138786060
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:35 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Is aantrekkelijk, ja! :Y)
Logisch, mannen zijn daarin niet heel veel anders hoor..

Je moet elkaar immers wel kunnen onderhouden. :P
pi_138786073
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maak gewoon big money.
Niet nodig, ik verdien m'n eigen geld wel. :{w

Wees liever gewoon een lief, zorgzaam persoon met wie ik goed kan praten en veel kan lachen.
pi_138786112
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:38 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Wees liever gewoon een lief, zorgzaam persoon met wie ik goed kan praten en veel kan lachen.
Denk dat als jij een man hebt die lief en zorgzaam is dat de rolverdeling er nogal anders uit gaat zien dan wat de norm hedendaags nog is... :') _O-
pi_138786151
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:38 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Nee, ik wil wel echt iemand die een beetje een leuk inkomen heeft enzo. Om eerlijk te zijn. :D En daarnaast lief, zorgzaam en alles positief. O+
pi_138786184
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Denk dat als jij een man hebt die lief en zorgzaam is dat de rolverdeling er nogal anders uit gaat zien dan wat de norm hedendaags nog is... :') _O-
Naja, ik zou ook geen man willen die thuis zit te niksen en de hele dag goede tijden zit te kijken. :P Maar goed, dit is een heel specifiek type van huisman/vrouw. Ik heb overigens niks tegen op huismannen.
pi_138786188
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:41 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Nee, ik wil wel echt iemand die een beetje een leuk inkomen heeft enzo. Om eerlijk te zijn. :D En daarnaast lief, zorgzaam en alles positief. O+
Mensen met down zijn vaak erg lief en zorgzaam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')