http://www.at5.nl/artikel(...)in-kinderdagverblijfquote:Er is grote ophef ontstaan om een filmpje dat op Facebook is geplaatst waarop is te zien hoe twee kleuters minutenlang in de tuin van kinderdagverblijf Flamingo Regenboog-Noord staan te huilen, voordat ze eindelijk binnen worden gelaten.
Het filmpje is al ruim 9.000 keer gedeeld en er wordt heftig op gereageerd. Volgens de maker van het filmpje komt het regelmatig voor dat er kinderen in de binnentuin aan hun lot worden overgelaten.
De directie van Flamingo Regenboog zegt later deze ochtend met een reactie op het filmpje te komen.
Bron: https://www.facebook.com/photo.php?v=685603168167721quote:Kinderdagverblijf FLAMINGO REGENBOOG-NOORD sluit kindjes op in de achtertuin (ZONDER BEGELEIDING)!
Waar de FUCK is die fucking begeleidster?
De vorige keer is het niet gelukt om het te filmen, omdat ik geen telefoon in me buurt had!
Op het filmpje zie je nu 2 kinderen, de vorige keer waren het 7 kinderen die opgesloten zaten buiten!
Tijdens het filmen is een familielid gaan kijken, waar de begeleidsters zijn.. ZIJ trof de begeleidsters binnen aan ( lekker spelletjes spelen op hun mobiel) terwijl deze kindjes buiten aan het krijsen zijn en smekend om naar binnen te gaan..
Aan het einde van het filmpje kun je zien dat ze begeleidster niet in beeld durft te komen!
DEEL DIT FILMPJE, LAAT ZIEN WAT ER GEBEURT IN DAT KINDERDAG VERBLIJF!!
STEL JE VOOR DIT IS JOUW KIND? STEL JE VOOR DIT KIND VERWOND ZICH?
quote:Kinderdagverblijf Flamingo in Amsterdam-Noord blijft volgende week gesloten en mag vijf dagen lang geen kinderen opvangen. De GGD heeft vandaag na onderzoek een schriftelijk bevel uitgevaardigd. Hierin staat dat de GGD er geen vertrouwen in heeft dat de emotionele veiligheid van de kinderen is gegarandeerd.
Het kinderdagverblijf krijgt volgens een woordvoerster van de GGD een week de tijd de situatie te verbeteren. Reden voor het onderzoek van de GGD was een filmpje van een omwonende op Facebook. Daarop is te zien dat huilende peuters minutenlang in de achtertuin van de crèche zijn buitengesloten.
De GGD eist dat de directie een aantal maatregelen treft en een plan van aanpak opstelt. 'Ze moeten zorgen dat ze te allen tijde de emotionele veiligheid van kinderen kunnen waarborgen', legt de GGD-woordvoerster uit. 'De beroepskrachten moeten bovendien op de hoogte zijn van het plan van aanpak en het plan uitvoeren.'
De controleurs ontdekten vrijdag in het onderzoek eveneens dat er niet voldoende beroepskrachten op de groep aanwezig waren toen er huilende kinderen buiten stonden. Het kinderdagverblijf voldeed niet aan de rekenmodule die daarvoor wordt gehanteerd. De GGD stelt ook vast dat de beroepskrachten niet handelden naar hun eigen pedagogisch beleidsplan. Eind volgende week kan het kinderdagverblijf opnieuw een controle van de GGD verwachten.
quote:Ouders steunen crèche na huilfilmpje
Ouders van kinderen die op het in opspraak geraakte Amsterdamse kinderdagverblijf Flamingo zitten, steunen de leiding en het personeel. Dat laat de oudercommissie in een open brief op de website weten.
Het kinderdagverblijf in Amsterdam-Noord mocht deze week op last van de GGD geen kinderen opvangen. De maatregel volgde nadat een filmpje naar buiten was gekomen van een buurtbewoner waarop was te zien dat huilende peuters minutenlang in de achtertuin van de crèche werden buitengesloten. De GGD stelde daarop een onderzoek in.
De ouders hebben vorige week vrijdag, op de dag dat het nieuws naar buiten kwam, een „zinvolle en bemoedigende ouderavond gehad, waarin ook het vertrouwen in de leiding en het personeel van het kinderdagverblijf is uitgesproken”. „Wij werken nu, samen met de directie van ons kinderdagverblijf en de GGD, aan een plan van aanpak om de kwaliteit van de zorg te waarborgen”, schrijft de commissie. „Dat is waar we ons nu samen voor inzetten.”
Hoewel de ouders de aandacht voor het incident en de video begrijpelijk vinden, hopen ze „in het belang van onze kinderen” dat de rust nu weerkeert.
De GGD houdt vrijdag een inspectie om te kijken of het kinderdagverblijf maandag de deuren weer kan openen. De uitkomst hiervan wordt naar verwachting later deze dag bekend.
Bron: www.telegraaf.nl
quote:Amsterdamse crèche mag na huilfilmpje voorlopig weer open van de GGD
Het in opspraak geraakte kinderdagverblijf Flamingo Regenboog in Amsterdam mag voorlopig weer opengaan. De GGD heeft de crèche vandaag geïnspecteerd. Daarna heeft de gemeente besloten dat de opvang twee weken de tijd krijgt om aan drie voorwaarden te voldoen.
Het kinderdagverblijf in Amsterdam-Noord mocht deze week op last van de GGD geen kinderen opvangen. De maatregel volgde nadat er een filmpje naar buiten was gekomen van een buurtbewoner waarop was te zien dat huilende peuters minutenlang in de achtertuin van de crèche werden buitengesloten.
Flamingo Regenboog moet er nu voor zorgen dat er genoeg leidsters zijn om de kinderen op te vangen. Op de dag van het incident was er één medewerker te weinig. Bovendien moet de crèche ervoor zorgen dat het zogeheten pedagogisch beleidsplan in de praktijk wordt gebracht.
Minutenlang huilend buiten
'Daar staat bijvoorbeeld in hoe je moet omgaan met kinderen die verdrietig of boos zijn', zegt een GGD-woordvoerster. 'Dat hebben ze op papier, maar er was niet naar gehandeld. Je laat geen kinderen minutenlang huilend buiten staan.' Ten derde moet het kinderdagverblijf de 'emotionele veiligheid van kinderen te allen tijde waarborgen'.
Over ongeveer 2 weken inspecteert de GGD de crèche weer. 'We kijken hoe de zaken er dan voor staan en hoe we verdergaan', aldus de woordvoerster.
Steun van ouders
Ouders van kinderen die op het in opspraak geraakte Amsterdamse kinderdagverblijf Flamingo zitten, spraken eerder vandaag hun steun uit voor de leiding en het personeel. Dat liet de oudercommissie in een open brief op de website weten.
De ouders hebben vorige week vrijdag een 'zinvolle en bemoedigende ouderavond gehad, waarin ook het vertrouwen in de leiding en het personeel van het kinderdagverblijf is uitgesproken'. Hoewel de ouders de aandacht voor het incident en de video begrijpelijk vinden, hopen ze 'in het belang van onze kinderen' dat de rust nu weerkeert.
Bron: Volkskrant
Ik denk dat de ouders van die kinderen hélemaal niet zo blij waren met dat filmpje, de ophefquote:
Theoretisch gezien wél, maar in de praktijk werkt het vaak helaas niet helemaal zo..quote:Op zaterdag 12 april 2014 11:18 schreef poemojn het volgende:
Het kdv zou natuurlijk gewoon een oproepkracht uit de pool kunnen inzetten op zo'n moment.
Als ze dat niet lukt, hebben ze hun zaakjes niet op ordequote:Op zaterdag 12 april 2014 11:19 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Theoretisch gezien wél, maar in de praktijk werkt het vaak helaas niet helemaal zo..
Dan zouden ze heel wat meer tenten kunnen sluiten geloof mij maarquote:Op zaterdag 12 april 2014 11:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als ze dat niet lukt, hebben ze hun zaakjes niet op orde
Ik kan niet over heel veel tenten meepraten, maar bij het kdv waar mijn dochter 4 jaar heeft gezeten, is er nooit! maar één leidster geweest. Ze hadden een eigen pool en daar konden ze altijd iemand uit oproepen. Ook bij mensen om ons heen heb ik dat probleem nooit gehoord.quote:Op zaterdag 12 april 2014 11:28 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dan zouden ze heel wat meer tenten kunnen sluiten geloof mij maar
Er waren ook 2 leidsters, maar dat was volgens het protocol 1 leidster te weinig.quote:Op zaterdag 12 april 2014 11:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan niet over heel veel tenten meepraten, maar bij het kdv waar mijn dochter 4 jaar heeft gezeten, is er nooit! maar één leidster geweest. Ze hadden een eigen pool en daar konden ze altijd iemand uit oproepen. Ook bij mensen om ons heen heb ik dat probleem nooit gehoord.
Het is een van de standaardzaken die een kdv geregeld moet hebben.
Mjaquote:Op zaterdag 12 april 2014 12:01 schreef quirina het volgende:
Gelukkig heeft het kinderdagverblijf een oplettende buurvrouw die alles in de gaten kan houden met haar iPhone.
Hopelijk heeft ze t nummer van de GGD onder een sneltoets staan.
ah gevonden!quote:Op zaterdag 12 april 2014 12:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Mjawat is er eigenlijk overgebleven van het gerucht dat die troela op FB had geslingerd dat er
eerder al 7 kinderen buiten waren ''opgesloten'' en als pionnetjes omvielen?
Dat zei ze in een interview bij AT5 geloof ik, ik zal zo even het filmpje opsnorren, kijken of ik het
nog kan vinden.
Neeeeeeeeeeee, pas toen die koter van haar geweigerd was natuurlijkquote:Op zaterdag 12 april 2014 12:18 schreef quirina het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)che_geschorst__.html
En dan had ze d'r eigen uk een dagje gebracht maar ze konden d'r uk niet aan.
Echte onkunde van leidsters? Of was ze sowieso al ontevreden over de opvang?
Ze was vooral erg tevreden over haar eigen lekkere bekkie.quote:Op zaterdag 12 april 2014 12:18 schreef quirina het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)che_geschorst__.html
En dan had ze d'r eigen uk een dagje gebracht maar ze konden d'r uk niet aan.
Echte onkunde van leidsters? Of was ze sowieso al ontevreden over de opvang?
Er zit natuurlijk wel een verschil in ''fout'' en ''fout'', de maakster van het filmpje was écht fout,quote:Op zaterdag 12 april 2014 12:23 schreef miss_sly het volgende:
Nou ja, conclusie is dat ze beiden fout waren. Filmster omdat ze vermoedelijk wraak wilde nemen, en kdv/de leidster(s) van dat moment hoe ze met de kinderen omgingen.
Een kind minutenlang huilend buiten laten, zijn m.i. dan ook weer niet zomaar 'fouten'. En volgens de GGD ook niet, zo blijkt.quote:Op zaterdag 12 april 2014 12:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk wel een verschil in ''fout'' en ''fout'', de maakster van het filmpje was écht fout,
het was puur wraak en de helft is er waarschijnlijk bijverzonnen, bovendien was ze gewoon
op zoek naar ''aandacht'' maar ik heb zo;n idee dat dat meer eigen geilerij betrof.
Als je op een KDV werkt of op wat voor school dan ook of in de zorg en je krijgt te maken met
''onderbezetting'' dan zal je op dat moment moeten roeien met de riemen die je hebt, je kán
niet anders en als er dan ''fouten'' gebeuren kan je dat niet zomaar op de leidsters, verpleegsters
of ziekenverzorgers afwentelen.
Er IS gewoon vaak sprake van onderbezetting, zéker in de zorg ...
Dat werd in 3 topics lang al gezegdquote:Op zaterdag 12 april 2014 12:23 schreef miss_sly het volgende:
Nou ja, conclusie is dat ze beiden fout waren. Filmster omdat ze vermoedelijk wraak wilde nemen, en kdv/de leidster(s) van dat moment hoe ze met de kinderen omgingen.
Kinderdagverblijven weigeren geen kinderen. Elk kind wat ze op kunnen vangen is tenslotte geld.quote:Op zaterdag 12 april 2014 12:20 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Neeeeeeeeeeee, pas toen die koter van haar geweigerd was natuurlijkwat dacht jij dan?
Ze konden dat kind niet aan, daarom was die troela boos, staat ergens in één van de berichten.quote:Op zaterdag 12 april 2014 12:59 schreef quirina het volgende:
[..]
Kinderdagverblijven weigeren geen kinderen. Elk kind wat ze op kunnen vangen is tenslotte geld.
nou ja, dat is verder geen conclusie hoor, dat zou de maakster van het filmpje zelf hebbenquote:Op zaterdag 12 april 2014 14:07 schreef capricia het volgende:
Is het GGD-rapport er al ? Waar we op zouden wachten voordat we conclusies zouden trekken?
http://www.telegraaf.nl/b(...)_onderzoek_in__.htmlquote:Nara Georgieva, de maakster van het filmpje dat inmiddels bijna 30.000 keer is gedeeld, heeft geen goed woord over voor het kinderdagverblijf. ,,Dit is niet de eerste keer dat ik vreemde dingen zie gebeuren. Er spelen vaak kinderen buiten zonder begeleiding. Ook hoor ik vaak kinderen huilen binnen. Heb zelf mijn kind een dag gebracht om te proberen. Maar toen werd ik al gebeld dat ze mijn kind niet aan konden. Er staat daar gewoon geen gekwalificeerd personeel. Die twee kindjes buiten was voor mij de druppel. Daarom heb ik het nu op Facebook gezet”, zegt de Amsterdamse.
Hoe zou het toch komen dat steeds minder mensen in die sector willen werken?quote:Op zaterdag 12 april 2014 12:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Als je op een KDV werkt of op wat voor school dan ook of in de zorg en je krijgt te maken met
''onderbezetting'' dan zal je op dat moment moeten roeien met de riemen die je hebt, je kán
niet anders en als er dan ''fouten'' gebeuren kan je dat niet zomaar op de leidsters, verpleegsters
of ziekenverzorgers afwentelen.
Er IS gewoon vaak sprake van onderbezetting, zéker in de zorg ...
quote:Op zaterdag 12 april 2014 14:25 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Hoe zou het toch komen dat steeds minder mensen in die sector willen werken?
Het wordt slecht betaald, je hebt te maken met achterlijke eisen van allerlei instanties/diensten en daarnaast ook nog eens gezeik van ouders die het allemaal beter weten en bij het minste of geringste ophef maken.
Daarnaast wordt steeds meer gefilmd/vastgelegd, dus word je ook nog eens constant op je vingers gekeken. Je moet haast wel sm-neigingen hebben om in die sector te willen werken.
Gelukkig moeten ouders steeds meer betalen, dus hebben/krijgen we steeds minder van die kdv-wangedrochten....dat is dan weer een voordeel(tje).
Ik neem 30 ouders serieuzer dan 1 GGD rapport.quote:Op zaterdag 12 april 2014 14:07 schreef capricia het volgende:
Is het GGD-rapport er al ? Waar we op zouden wachten voordat we conclusies zouden trekken?
waarschijnlijk zullen ze zich nu toch wat meer moeten inspannen daarvoor, met de GGD die wat beter op ze let enzo. Zullen de ouders vast niet heel erg vinden.quote:Op zaterdag 12 april 2014 11:19 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Theoretisch gezien wél, maar in de praktijk werkt het vaak helaas niet helemaal zo..
http://www.nationaleonder(...)proef-weer-open.htmlquote:Op zaterdag 12 april 2014 14:07 schreef capricia het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |