quote:heb ik gedaan, en kreeg als antwoord dat niet het hele leven van hun gezin om onze baby draait.
Op maandag 14 oktober 2002 09:04 schreef Mini_rulez het volgende:
Waarom kun jij het ze niet gewoon zeggen?
Ze houden toch ook van hun kleinkind, dat moeten ze toch kunnen begrijpen?
quote:Das best asociaal
Op maandag 14 oktober 2002 09:05 schreef gebruikersnaam het volgende:[..]
heb ik gedaan, en kreeg als antwoord dat niet het hele leven van hun gezin om onze baby draait.
Dan is het hun eigen schuld als je er niet meer heen wilt
quote:Ik heb vanmorgen ook wat artikelen uitgeprint, waarin staat dat roken bij een baby de kans op wiegen door vergroot, en dat zo'n kleintje ook asmatische, aandoeningen kan kwken, alsmede bronchitus.
Op maandag 14 oktober 2002 09:08 schreef ninja-mod het volgende:
ik ben net gestopt met roken maar ik hield in mijn " rooktijd " altijd rekening met anderen.. ik rookte uberhaupt niet waar kinderen bij waren ( ook niet als anderen dat wel deden) en ik wees ze er dan ook op. in jouw geval ; gewoon zeggen dat je er mee zit en kijken of er over te praten valt. mocht dat niets helpen kun je het altijd over de harde boeg gooien door te zegeen dat je liever hebt dat het kind zelf mag bepalen of het kanker krijgt of niet.... is even tanden op elkaar maar werkt bijna altijd....
Toch denk ik dat je de moed moet nemen om het te overleggen, en ook te stellen dat het heel lief is als ze op willen passen maar dat hun rookgedrag jullie aan het twijfelen brengt. Dit is niks anders dan de waarheid.
En ja, ik rook zelf ook, maar niet met kleine kinderen erbij.
Roken is
Roken met kleine kinderen in de buurt is helemaal
quote:Dat lijkt me een prima reden om niet meer (of iig veel minder) bij ze op bezoek te gaan met je baby.
heb ik gedaan, en kreeg als antwoord dat niet het hele leven van hun gezin om onze baby draait.
Voor verjaardagen bellen wij altijd op "wordt er bij jullie gerookt?". Als dat zo is even goede vrienden maar dan komen wij wel een andere keer.
quote:O ??? (deze lees ik nu pas)
Ik zou ze zeggen dat jouw leven wel 100% om de kleine draait.
Idd erg moeilijk, zeker als je de lieve vrede wilt bewaren. Ik zou ze ieg onder geen beding laten oppassen.
quote:En IMHO hebben ze daar gelijk in ook. Je bent tenslotte bij hun op bezoek, je kunt ze in hun eigen huis niets verplichten. En IMHO is het ook overdreven. Denk je dat je je kind tot zijn 18e kunt behoeden van het inademen van rook? Bovendien is het wel een beetje hypocriet om tegen je schoonouders te zeggen dat ze niet mogen roken waar je kind bij is, terwijl je zelf ook rookt. Als het zo slecht is, waarom doe je het dan zelf nog?
Maar als je het niet eens bent met wat ik zeg, lijkt me de enige concrete oplossing er minder langs gaan. Je kunt je afvragen wat beter is voor je kind: weinig contact met zijn opa en oma, of een beetje rook inademen.
Dan idd maar minder vaka langsgaan bij ze.
quote:Tot je 18e is wel een verschil, oudere kinderen zijn een stuk minder kwetsbaar dan zo'n baby'tje... En dat baby'tje kan er niks aan doen... Als dat kind ouder is kan het altijd zelf nog beslissen om wel of niet die rotzooi in te ademen, maar dat kan nu nog niet...
Op maandag 14 oktober 2002 09:24 schreef Shivo het volgende:[..]
En IMHO hebben ze daar gelijk in ook. Je bent tenslotte bij hun op bezoek, je kunt ze in hun eigen huis niets verplichten. En IMHO is het ook overdreven. Denk je dat je je kind tot zijn 18e kunt behoeden van het inademen van rook? Bovendien is het wel een beetje hypocriet om tegen je schoonouders te zeggen dat ze niet mogen roken waar je kind bij is, terwijl je zelf ook rookt. Als het zo slecht is, waarom doe je het dan zelf nog?
Maar als je het niet eens bent met wat ik zeg, lijkt me de enige concrete oplossing er minder langs gaan. Je kunt je afvragen wat beter is voor je kind: weinig contact met zijn opa en oma, of een beetje rook inademen.
quote:
Denk je dat je je kind tot zijn 18e kunt behoeden van het inademen van rook?
Een baby is heel erg kwetsbaar, bij een puber is dat weer een heel ander verhaal.
quote:
Bovendien is het wel een beetje hypocriet om tegen je schoonouders te zeggen dat ze niet mogen roken waar je kind bij is, terwijl je zelf ook rookt.
quote:Zeer jonge kinderen hebben minder weerstand tegen dit soort slechte invloeden en moeten daar dus, indien mogelijk, tegen worden beschermd. Dat hoeft niet tot een kind 18 is, maar in het geval van een baby lijkt het me wel terecht.
En IMHO is het ook overdreven. Denk je dat je je kind tot zijn 18e kunt behoeden van het inademen van rook?
Verder is het idd hun huis en mogen ze zelf weten wat ze daarin doen. Minder (of niet) op visite gaan lijkt me de enige oplossing, als je de gezondheid van je kind boven de band met je schoonfamillie stelt
quote:Wat doe je nou vaag, hij zegt toch dat hij zelf altijd buiten rookt?
En IMHO hebben ze daar gelijk in ook. Je bent tenslotte bij hun op bezoek, je kunt ze in hun eigen huis niets verplichten. En IMHO is het ook overdreven. Denk je dat je je kind tot zijn 18e kunt behoeden van het inademen van rook? Bovendien is het wel een beetje hypocriet om tegen je schoonouders te zeggen dat ze niet mogen roken waar je kind bij is, terwijl je zelf ook rookt. Als het zo slecht is, waarom doe je het dan zelf nog?
Ik vind dat je schoonfamilie daar maar begrip voor moet opbrengen dat jij niet wil dat er bij de kleine gerookt wordt.
Je kan altijd eisen stellen, als jullie die kleine willen zien dan rook je niet bij hem in de buurt, zowel ga ik ervandoor met die kleine.
Ik zou het zo oplossen. Klinkt heel hard maar de gezondheid van je kind gaat absoluut voor.
quote:Idd
Op maandag 14 oktober 2002 09:36 schreef Angel22 het volgende:
de gezondheid van je kind gaat absoluut voor.
quote:Hun nageslacht toch wel??? Niet lullig, maar ik vind het nog steeds maf dat mensen zoveel geven om hun dagelijkse grammetje nicotine. Ik doe nog steeds zonder. Ik haat dat ook altijd als lui van mijn leeftijd gaan blowen. Dat vind ik ook echt iets zo onzinnigs
Op maandag 14 oktober 2002 09:05 schreef gebruikersnaam het volgende:
Er wordt bij ons in huis al helemaal niet gerookt, en als wij bij iemand langsgaan (ouders/schoonouders/anders) waar gerookt wordt vragen we daar begrip voor. Anders gaan we dus gewoon niet langs.
Ik breng liever een kind naar een kinderdagverblijf dan dat ik het achter zou laten bij een rokende oppas.
Ik snap best dat je schoonouders willen roken maar het argument dat hun leven niet om jullie kind draait slaat nergens op, die paar uurtjes die je bij hen doorbrengt kunnen ze best doorbrengen zonder te roken. Desnoods gaan ze buiten staan.
Ik snap niet dat dat zo moeilijk voor hen is, je kind is je allerliefst op deze wereld en dat ga je geen moedwillige schade toebrengen.
quote:Inderdaad. Het is een idiote houding van die schoonouders. Ik zou er niet meer naar toe gaan.
Op maandag 14 oktober 2002 09:50 schreef toska het volgende:
In de buurt van kinderen wordt gewoon niet gerookt , punt uit!Ik breng liever een kind naar een kinderdagverblijf dan dat ik het achter zou laten bij een rokende oppas.
Je zou kunnen zeggen dat 1 peuk geen probleem is, maar bij dit soort mensen werkt dat alleen averechts, helaas.
Kinderopvang is duurder dan opa en oma, maar daar mag je wel wat van verwachten.
Kortom: Doorroken is geen bezoek van kleinkinderen !
En jij mag daar gerust ook wat van zeggen (Ik kan me wel voorstellen dat het makkelijker, en misschien wel effectiever, is wanneer je vriendin dat doet).
Ik snap gewoon niet wat de moeite is even een paar uurtjes niet te roken of gewoon naar buiten te gaan....
quote:Wie moet hier nou lezen? Cursusje begrijpend lezen anders?
Op maandag 14 oktober 2002 09:29 schreef Divide.NL het volgende:[..]
Een baby is heel erg kwetsbaar, bij een puber is dat weer een heel ander verhaal.
[..]
Hij rookt niet waar z'n baby bij is.
Lees!
Er staat: hoe kun je nou tegen iemand zeggen dat hij/zij niet moet roken terwijl je zelf rookt. Ik vind dat de topicstarter geen enkel recht heeft om die mensen te vertellen wat ze wel/niet zouden moeten doen, in hun eigen huis. In zijn huis is het een ander verhaal.
Ik vind dat zijn schoonouders groot gelijk hebben: ik word namelijk erg moe van al die bezorgde ouders die denken dat de wereld maar moet wijken voor hun kind. Dit bedoel ik niet als persoonlijke flame tegen de topicstarter, maar meer in het algemeen: als ze klein zijn moeten er meer vluchtheuvels in de straat, als ze >16 zijn moeten de regels voor brommers versoepeld worden. Oftewel: er is meer op de wereld dan je kind. Helaas. IMHO kun je ze hoogstens verzoeken niet te roken, dat heeft hij al gedaan en dat hebben ze geweigerd. Dan ga je maar niet naar je schoonouders. Ik zou het wel weten in ieder geval, ik rook dan wel niet, maar in een soortgelijke situatie met vrienden met kinderen: die komen dan maar niet meer.
maar je schoonouders hebben op zich ook gelijk, hun huis, hun regels.
Wij zijn alletwee stevige rokers, zo'n beetje de hele familie is dat maar hebben gewoon de keuze genomen om hier niet te veel aandacht aan te besteden (het zou een ander geval zijn als alicia direct bij de geboorte kenmerken had vertoond die erop wezen dat ze er last van had). Het bezoek rookt dus ook gewoon bij ons in huis, maar proberen het minder tegelijk te doen (klein behuist) en roken bij voorkeur niet als ze bij iemand op schoot zit. Ik weet het zijn kulregeltjes maar daar heeft iedereen zelf voor gekozen (wij roken zelf best veel maar stoppen direct als ons dat gevraagd word door bezoekende ouders met (kleine) kinderen).
Het is erg makkelijk om als buitenstaander te zeggen, "nou dan ga je toch niet meer". Dat is een keus die jezelf moet maken en waar je vrouw zeker achter moet kunnen staan. Het zijn immers haar ouders. Misschien dat je het zo kan fixxen dat jullie voorlopig haar ouders alleen bij jullie thuis ziet/ontmoet ? Laat zien dat het ook anders kan door bv te vertellen hoe het bij jouw ouders gaat. (misschien zelfs een beetje jaloers maken, dat de omgang met hun kleinkind vele malen groter kan zijn als ze hun belang ergens anders op zetten ??)
quote:Bij je eigen baby roken is natuurlijk ook triest, maar ja.
Op maandag 14 oktober 2002 11:58 schreef Knorretje het volgende:
Wij zijn alletwee stevige rokers, zo'n beetje de hele familie is dat maar hebben gewoon de keuze genomen om hier niet te veel aandacht aan te besteden (het zou een ander geval zijn als alicia direct bij de geboorte kenmerken had vertoond die erop wezen dat ze er last van had). Het bezoek rookt dus ook gewoon bij ons in huis, maar proberen het minder tegelijk te doen (klein behuist) en roken bij voorkeur niet als ze bij iemand op schoot zit. Ik weet het zijn kulregeltjes maar daar heeft iedereen zelf voor gekozen(wij roken zelf best veel maar stoppen direct als ons dat gevraagd word door bezoekende ouders met (kleine) kinderen).
Het gevaarlijkste voor kleine kinderen is echter niet de rook, maar de kans dat ze een peuk in de mond stoppen. Ze stikken hier vele malen sneller in dan volwassenen. Plus natuurlijk het brandgevaar. Kind slaat naar peuk. Vergelijk het maar met het hebben van een baby op schoot en ondertussen hete thee of koffie drinken. Kind graait en ....
Heb er foto's van gezien, gruwelijk.
quote:Lekker makkelijk, mensen veroordelen. Breng jij je kinderen naar de opvang? Sla jij je kinderen? Maak je wel eens gebruik van oppas? Is jouw kind zo'n modepopje? Moet je kind van jou verplicht op voetbal? Ben jij zo'n ouder die kwaad wordt als blijkt dat je kind niet naar de HAVO kan? Of ben jij misschien mr. Perfect?
Op maandag 14 oktober 2002 12:39 schreef dolle_hond het volgende:[..]
Bij je eigen baby roken is natuurlijk ook triest, maar ja.
quote:Dat moet toch ieder voor zich weten? Dat is net als roken tijdens de zwangerschap, dat is ook ieder zjn eigen keuze.
Op maandag 14 oktober 2002 12:39 schreef dolle_hond het volgende:[..]
[quote]
Bij je eigen baby roken is natuurlijk ook triest, maar ja.
Zelf rook ik ook bij mn dochter (nu 3) vanaf dat ze een jaar was. We hebben er wel een luchtreiniger voor aangeschaft. Maar toch houden we altijd rekening met haar kom maar met het gezeik Nu ze verkouden is roken we niet in haar buurt, we roken niet of heel zelden met haar in de auto.....enz enz
quote:Dit is wel een beetje overtrokken hoor, een peukkie of een kop thee , een wond van een klein oppervlak of van een zeer groot oppervlak... beetje rare vergelijking.
Het gevaarlijkste voor kleine kinderen is echter niet de rook, maar de kans dat ze een peuk in de mond stoppen. Ze stikken hier vele malen sneller in dan volwassenen. Plus natuurlijk het brandgevaar. Kind slaat naar peuk. Vergelijk het maar met het hebben van een baby op schoot en ondertussen hete thee of koffie drinken. Kind graait en ....Heb er foto's van gezien, gruwelijk.
En ja ik heb ze ook gezien, brandwonden, maar een peuk kan geen brandwonden veroorzaken van bijv. 10 bij 10 cm, een kop met hete vloeistof wel.
Als een kind een peuk op eet is nicotine vergitiging nog altijd het grootste gevaar en niet stikken.
quote:Aiii...nou dat betekent dan nooit meer barbecuen, geen alcohol, geen autorijden, in de zon liggen, vlees eten, cola drinken en nog 303 dingen voor de kleine. En dan ook nog even uitleggen waarom papa en mama dat wel mogen. suc6.
Op maandag 14 oktober 2002 13:01 schreef F1908 het volgende:
roken veroorzaakt kanker
idd logisch dat je niet je kleine nu al in de rook wil laten zitten. probeer het ze gewoon uit te leggen. suc6
quote:of te wel, zonde voeding en in een zuurstoftent je leven slijten.
Op maandag 14 oktober 2002 13:04 schreef Shivo het volgende:[..]
Aiii...nou dat betekent dan nooit meer barbecuen, geen alcohol, geen autorijden, in de zon liggen, vlees eten, cola drinken en nog 303 dingen voor de kleine. En dan ook nog even uitleggen waarom papa en mama dat wel mogen. suc6.
quote:Jezus, wat een lompe opmerking.. als jullie er zijn, kunnen ze het toch best even opbregen om buiten (of anders boven) te roken?
Het is verdomme hun kleinkind en als het goed is heb je daar toch het beste mee voor
M'n nichtje is nu twee en wij gaan ook gewoon nog naar buiten om ons sigaretje te roken. Zoveel moeite is het toch niet.
quote:idd ben het met je eens dat je bijv. niet je kind kunt verbieden om te roken als je het zelf wel doet. maar als je roken en o.a cola drinken hetzelfde vind dan spoor je niet..
Op maandag 14 oktober 2002 13:04 schreef Shivo het volgende:[..]
Aiii...nou dat betekent dan nooit meer barbecuen, geen alcohol, geen autorijden, in de zon liggen, vlees eten, cola drinken en nog 303 dingen voor de kleine. En dan ook nog even uitleggen waarom papa en mama dat wel mogen. suc6.
quote:WHAAAAT BEETJE RESPECT MAG OOK WEL..pfff
quote:Tuurlijk moet iedereen dat zelf weten. Maar het kind heeft geen keuze.
Op maandag 14 oktober 2002 13:02 schreef moussy het volgende:
Dat moet toch ieder voor zich weten? Dat is net als roken tijdens de zwangerschap, dat is ook ieder zjn eigen keuze.Zelf rook ik ook bij mn dochter (nu 3) vanaf dat ze een jaar was. We hebben er wel een luchtreiniger voor aangeschaft. Maar toch houden we altijd rekening met haar kom maar met het gezeik Nu ze verkouden is roken we niet in haar buurt, we roken niet of heel zelden met haar in de auto.....enz enz
[..]Dit is wel een beetje overtrokken hoor, een peukkie of een kop thee , een wond van een klein oppervlak of van een zeer groot oppervlak... beetje rare vergelijking.
En ja ik heb ze ook gezien, brandwonden, maar een peuk kan geen brandwonden veroorzaken van bijv. 10 bij 10 cm, een kop met hete vloeistof wel.
Als een kind een peuk op eet is nicotine vergitiging nog altijd het grootste gevaar en niet stikken.
Die vergelijking met koffie en thee maakte ik vanwege Knorretjes opmerking over kind op schoot.
Natuurlijk zijn brandwonden van hete thee veel erger. En ik denk zelfs dat er meer mensen thee of koffie drinken met een baby op schoot, dan dat ze roken met baby op schoot.
quote:Beetje dom wel he, je eigen vraag beantwoorden. Ben ex-roker, al twee jaar gestopt. Ik wil zelfs niet dat er in mijn huis gerookt wordt. Maar wat mij betreft is persoonlijke vrijheid het hoogste goed en dat houdt dus in dat je anderen niet verteld wat ze wel of niet moeten doen. Wat mij betreft werkt het net als met rechten op een computersysteem. En huizen zijn drwxr--r--.
Op maandag 14 oktober 2002 13:26 schreef F1908 het volgende:[..]
idd ben het met je eens dat je bijv. niet je kind kunt verbieden om te roken als je het zelf wel doet. maar als je roken en o.a cola drinken hetzelfde vind dan spoor je niet..
zeker een roker die zichzelf probeert te verdedigen terwijl hij niet eens word aangevallenzegt alweer genoeg
quote:JA
Op maandag 14 oktober 2002 12:52 schreef Shivo het volgende:
Lekker makkelijk, mensen veroordelen.
Breng jij je kinderen naar de opvang?
quote:JA
Sla jij je kinderen?
quote:
Maak je wel eens gebruik van oppas?
quote:NEE
JA
Is jouw kind zo'n modepopje?
Moet je kind van jou verplicht op voetbal?
Ben jij zo'n ouder die kwaad wordt als blijkt dat je kind niet naar de HAVO kan?
quote:NEE, maar jij al helemaal niet
Of ben jij misschien mr. Perfect?
[Dit bericht is gewijzigd door dolle_hond op 14-10-2002 13:39]
Ontopic graag en laat ieder in zijn waarde.
-edit-dat roken slecht is weten we ook wel, dat was dan ook niet de vraag-edit-
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 14-10-2002 13:41]
We zijn wel eens op een verjaardag geweest waar vreselijk veel gerookt werd toen ons kind 5 weken oud was. Ze is toen gewoon niet die kamer in geweest. We hebben haar op een andere kamer gelegd en de mensen die haar wilden zien gingen gewoon daar naar toe.
Het is gewoon een kwestie van begrip voor elkaar en iets voor elkaar over hebben. Maar dat is met zoveel dingen zo.
Maar wel nog even dit. Ik zou niet eens zelf bij die mensen op bezoek willen als ze zoveel roken. Een beetje rook houd ik wel uit, maar veel niet.
Ik zou mijn kinderen niet aan dergelijk overbodig gevaar blootstellen.
Wat topicstarter stelt is dat zijn vrouw het niet durft te zeggen tegen haar ouders. Dat is toch ook al opmerkelijk.
Dit topic lijkt eik meer op R&P, toch?
Niemand hoefde te zeggen of te vragen of ze buiten gingen roken.
Wij zijn namelijk heel sociaal.
Dus in mijn ouders huis roken mijn ouders buiten als ZIJ bezoek krijgen.
Netjes he?
En zo hoort het.
quote:Nounou 20% van de babysterfte onder de één jaar komt als direct gevolg van roken, dat is iets hoger dan van cola drinken of in de zon liggen.
Op maandag 14 oktober 2002 13:04 schreef Shivo het volgende:
Aiii...nou dat betekent dan nooit meer barbecuen, geen alcohol, geen autorijden, in de zon liggen, vlees eten, cola drinken en nog 303 dingen voor de kleine.
quote:Heel netjes, maar of het ook zo hoort, dat weet ik niet.
Op maandag 14 oktober 2002 13:59 schreef Cici het volgende:
Mijn ouders roken ook, maar als we een verjaardag vieren dan rookt iedereen buiten als er kleintjes zijn.
Weer of geen weer.Niemand hoefde te zeggen of te vragen of ze buiten gingen roken.
Wij zijn namelijk heel sociaal.
Dus in mijn ouders huis roken mijn ouders buiten als ZIJ bezoek krijgen.
Netjes he?
En zo hoort het.
Vorige week waren er vrienden bij ons op bezoek met hun babietje en ik had gewoon gedachteloos (ohooo) een sigaretje opgestoken.
Pas later realiseerde ik me dat de baby erbij was.
Ik vroeg het toen aan de mammie, en die zei dat ze niet van plan was haar kind hysterisch, smetteloos op te voeden. Je kan het toch niet voorkomen. Kijk bewust opzoeken etc. en de kamer blauw zetten doe je niet als er zo'n kleintje is, maar ik vind niet dat ik automatisch, in mijn eigen huis, rekening moet houden met mensen die roken minder prettig vinden.
En als er bij mijn ouders gerookt wordt, is het gewoon helemaal blauw van de rook.
Ze roken niet waar mijn neefje bij is, hij had een ruis en soms een benauwdheid.
Kijk, dan is het stom als je doorrookt.
Als oplossing voor het oppassen kun je ook vragen of ze in jullie huis (waar niet gerookt mag worden) op willen passen.
[Dit bericht is gewijzigd door lady-wrb op 14-10-2002 15:00]
Als je rookt (al dan niet in bijzijn van het kind, dat is je eigen verantwoordelijkheid) zorg er dan voor dat sigaretten en shag op plekken liggen waar het kind er niet bij kan. Denk ook aan de asbakken. En mocht je kind een peuk of sigaret in zijn/haar mondje hebben gestoken, ga dan altijd z.s.m. naar een arts! Nicotine kan dodelijk zijn voor zo'n ukkie.
[/tikje offtopic]
quote:ik heb geen vraag gesteld imho laat staan een antwoord erop gegeven
Op maandag 14 oktober 2002 13:34 schreef Shivo het volgende:[..]
Beetje dom wel he, je eigen vraag beantwoorden. Ben ex-roker, al twee jaar gestopt. Ik wil zelfs niet dat er in mijn huis gerookt wordt. Maar wat mij betreft is persoonlijke vrijheid het hoogste goed en dat houdt dus in dat je anderen niet verteld wat ze wel of niet moeten doen. Wat mij betreft werkt het net als met rechten op een computersysteem. En huizen zijn drwxr--r--.
quote:a. Ik denk dat die andere 80% voornamelijk worden veroorzaakt door ongevallen in verkeer en thuis, ongevallen die in veel gevallen voorkomen hadden kunnen worden. Moet je dan je kind voortaan maar binnen houden en opsluiten in de gangkast?
Op maandag 14 oktober 2002 14:00 schreef speknek het volgende:[..]
Nounou 20% van de babysterfte onder de één jaar komt als direct gevolg van roken, dat is iets hoger dan van cola drinken of in de zon liggen.
Het gaat mij er hier trouwens niet om of roken slecht is voor je kind, het lijkt me dat dat duidelijk is. Maar dat is het voor jezelf ook. En zoals iemand hierboven opmerkte: het gezinsleven van de schoonfamilie draait niet om het kleinkind, dus laat die mensen lekker zelf beslissen.
quote:
quote:Je bent niet de enige.
Op maandag 14 oktober 2002 09:14 schreef niego het volgende:
Ik sta ervan verbaasd dat je schoonouders dat niet bergrijpen....
Roken met kleine kinderen in de buurt is helemaal
![]()
Roken bij kinderen is schandalig!!!!
quote:ja, ik heb besloten om er niet meer heen te gaan zo lang zij roken in huis, en de kleine gaat naar mijn moeder en nar mijn zus.
Op donderdag 24 oktober 2002 08:23 schreef Lois het volgende:
gebruikersnaam?
Zijn jullie inmiddels al een stapje dichter bij een oplossing?
quote:ja gvd, zijn ze helemaal be#&$@#%^erd!
Op maandag 14 oktober 2002 09:02 schreef gebruikersnaam het volgende:
Er is iets waar ik heel erg mee zit.
Als ik met mijn vrouw naar haar ouders ga, zit de hele familie op de bank te roken. (pa,ma, en 2 zussen)
Ik heb al tegen mijn vrouw verteld dat ik dit niet zo prettig vind.
Maar zij durft het niet tegen haar ouders te zeggen.
Zelf ben ik ook een roker, maar sinds mijn vrouw zwanger was, rook ik mijn sigaretten buiten op, bij weer of geen weer, en in ons huis mogen mijn schoonouders ook niet meer roken.
Het is nu zo erg, dat ik overweeg om met de kleine niet zo vaak meer lags te gaan.Aan de ene kant vind ik het de taak van mijn vrouw om daar iets van te zeggen tegen haar ouders, maar ik vind ook dat haar ouders dit uit hun eigen moeten doen.
Het grotste probleem is ook nog eens dat haar ouders, en mijn moeder hebben aangeboden om op te passen als mijn vrouw aan het werk is, dit maakt het er ook niet makkelijker op om niet meer langs te gaan.
Maar ik zit er nu wel aan te denken om de kleine ipv naar opa en oma gewoon naar de kinderopvang te brengen.
Hebben jullie ook ervaringen met rokende (schoon)ouders, en hoe gaan jullie hier mee om ?
kappen met die troep in buurt van de kids, je wil niet weten hoe ongezond dat voor babies is!
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 08:58 schreef gebruikersnaam het volgende:[..]
ja, ik heb besloten om er niet meer heen te gaan zo lang zij roken in huis, en de kleine gaat naar mijn moeder en nar mijn zus.
het kwam hard aan voor hun, maar die rook nog harder voor mijn kleine ventje.
Erg knap dat je die beslissing hebt durven nemen.... ik zou ook niet meer langs gaan met m'n kind, als ze dat er niet voor over hebben pech.. maar dan weet ik genoeg.
Opzouten
quote:Ja, en dan wapperen ze de rook nog een beetje weg met hun hand.
Op dinsdag 24 juni 2003 08:37 schreef de_priester het volgende:
ja idd zielig. blijft die walm in dat wagentje hangen....
(echt gezien)
Dan zou je over die ma toch wel eens willen
Of dat helpen zal. .
quote:Daar hebben ze gelijk in.
Dat jij niet meer komt met de baby omdat je de baby niet aan rook wilt blootstellen, daar heb jij ook gelijk in.
Whatever je doet/wilt, zorg ervoor dat de baby niet in die rook ligt! Daar krijgt het later problemen mee, als 'ie nu de wiegedood overleeft!
Is je vrouw het met je eens, maar durft ze het niet aan haar ouders te vertellen, dan moeten jullie niet meer gaan. Als ze het niet met je eens is, dan moet je maar eens een flinke ruzie maken en zorg dan voor bewijzen; statistieken ed.
Als mensen roken bij hun eigen baby vind ik dat overigens even veelzeggend, maar dan is dat hun (slechte) keuze als ouders.
En dus zou ik het ook niet prettig vinden als anderen het doen. Persoonlijk zou ik denk ik even uit de buurt gaan als ze toch zo onbeschoft zijn om te roken in de buurt van mijn kind. Dan komt de boodschap vanzelf wel aan. En ja als het volhouders zijn dan komen ze maar bij ons op visite want er wordt hier in huis gewoon niet meer gerookt. Punt uit.
Mijn man rookt nog wel maar gaat ook weer stoppen, hij rookt alleen niet in dezelfde kamer als ik simpel omdat hij mijn wensen respecteerd.
Kijk mensen mogen voor hun eigen beslissen wat ze doen in hun huis, maar rekening houden met anderen kan nooit geen kwaad natuurlijk.
quote:het lijtkn wel alsof schoonouders bijna allemaal egoïstische sukkels zijn die altijd hun eigen mening doordrammen.
Op maandag 14 oktober 2002 11:52 schreef Reanimatie.com het volgende:
hulde voor de topicstarter, het is niet niks om stelling te nemen tegen rokersmaar je schoonouders hebben op zich ook gelijk, hun huis, hun regels.
Ik zie al dat ik kinderen krijg en die sloerie van een schoonmoeder gaat daar roken. dan is het: kindje pakken, naar huis gaan en een paar jaar niet langsgaan.
Nu moet ik wel zeggen dat ik mijn schoonouders liever dood dan levend zie en mijn vriendin en ik beide niet roken.
aan de TS: gewoon zeggen dat als er gerookt wordd het kind niet langskomt,. en jij ook niet.
maar dat is al zoeel keer hier gezegd. is er trouwens al een oplossing bedacht?
enne, aan silvo: ik begrijp je best maar ik vind ook dat je je voor die paar keer toch wel effe aan kan passen?
je gaat toch ook niet roken in een astmacentrum?
quote:bullshit zeg!!!
Zowiezo moet de hele mentaliteit rond roken maar is veranderen.
Als niet roker sta je regelmatig in iemand anders zijn rook.
Laat ze dat lekker ergens anders doen.
En zeker als het om kinderen gaat, kom-op zeg.
Aan de andere kant: het is hun huis, en ze mogen zelf uitmaken wat ze doen.
Wel of niet roken ? dat bepaalt ieder voor zichzelf zolang je een ander geen overlast bezorgd.
Mijn vriend rookt op zolder, en soms buiten. Visite rookt hier helemaal niet binnen. Een vriendin van me zei eens dat ze het belachelijk vond dat ik niet met Esther van een paar weken bij hen op verjaardagsvisite wilde komen vanwege het vele roken daar.
Ze moeten er toch een keer aan wennen, was haar argument. En volgens haar was onze hond net zo fout voor een baby. Dat is inmiddels geen vriendin meer, en we houden Esther al 18 maanden uit de rook!
mijn schoonouders roken absoluut niet waar de kleinkinderen bij zijn
mooi weer naar buiten en slecht weer onder de afzuigkap in de keuken.
Veel mensen denken ook dat het alleen maar om de geur gaat valt me op, die vergelijken het met de geur van knoflooketers.
Bron:Stivoro
Het rare was dat ik bij alle drie mijn kinderen pas een soort van raar schuldgevoel kreeg toen ze eenmaal (gezond en wel!) uit mijn buik gekomen waren.
Als ik zo'n wurm in de box zag liggen dan mocht daar absoluut geen tabaksrook bij in de buurt komen . Ik ging ik ze ineens heel demonstratief naar boven brengen enzo.
De 'roken waar de baby bij is' gewoonte is erbij ons langzamerhand toch weer ingeslopen.
Wij hebben de mazzel dat onze kinderen nog nooit echt ziek, zwak, of misselijk aan hun luchtwegen geweest zijn.
Ik zou het echter niet in mijn hoofd halen om in de aanwezigheid van babies van anderen te roken.
Als mijn vrienden niet meer met hun babies bij mij thuis willen komen omdat ik rook, dan rook ik buiten als zij komen.
quote:Stoort het jou dan echt niet dat je kind op latere leeftijd mischien eerder een astma aandoening zou kunnen krijgen, of een andere long of spijsverteringsaandoening? Luchtfilters halen lang niet alle schadelijke stoffen uit de lucht, en je de longetjes van die kleine zijn nog maar in ontwikkeling......
Op maandag 14 oktober 2002 13:02 schreef moussy het volgende:[..]
Dat moet toch ieder voor zich weten? Dat is net als roken tijdens de zwangerschap, dat is ook ieder zjn eigen keuze.
Zelf rook ik ook bij mn dochter (nu 3) vanaf dat ze een jaar was. We hebben er wel een luchtreiniger voor aangeschaft. Maar toch houden we altijd rekening met haar kom maar met het gezeik Nu ze verkouden is roken we niet in haar buurt, we roken niet of heel zelden met haar in de auto.....enz enz
Ben je nou echt zo verslaafd dat je zelfs omwille van de gezondheid van je eigen kind(eren) niet wil stoppen?
Ik snap niet waarom je niet stopt... Dit zou toch de beste reden moeten zijn die je kunt bedenken!
Denk aan de toekomst van die kleine..... alsjeblieft!
Roken voor je eigen kinderen = je eigen kinderen vergiftigen! Zij hebben de keus nog niet..... JIJ WEL!
Iig, het doet me deugd om te zien dat er veel mensen zijn die ertegen zijn.
Roken bij een baby is bijna hetzelfde als een poging tot doodslag.
Tenminste, dat heeft een wetenschapper bij Discovery gezegd.
quote:Dat is pas dom... Ze moeten er juist niet aan wennen! Aan rook valt niet te wennen; de 1 kan er oud mee worden, de ander dus niet. Ik zou zelf geen zin hebben om erachter te komen in welke categorie m'n kind zou vallen!
Op woensdag 25 juni 2003 22:15 schreef Dinus het volgende:
[...]
Ze moeten er toch een keer aan wennen, was haar argument. En volgens haar was onze hond net zo fout voor een baby. Dat is inmiddels geen vriendin meer, en we houden Esther al 18 maanden uit de rook!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |