Nee alles is gewoon helemaal dicht voor zover ik zie. Zal even een foto maken, want ik zie echt nergens zo'n gaatje.quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:51 schreef qltel het volgende:
Je hebt een ontluchtingsgaatje en dat zit waarschijnlijk verstopt, dan gaat hij inderdaad bevriezen. Zit er niet een richeltje achteraan net boven de groentela ofzo?
Zoek anders even online naar de gebruiksaanwijzing. Voor zover ik weet heeft iedere koelkast een ontluchtingsgaatje.quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:09 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Nee alles is gewoon helemaal dicht voor zover ik zie. Zal even een foto maken, want ik zie echt nergens zo'n gaatje.
In de handleiding staat: Frostfree System: No.quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:11 schreef qltel het volgende:
[..]
Zoek anders even online naar de gebruiksaanwijzing. Voor zover ik weet heeft iedere koelkast een ontluchtingsgaatje.
Nee, dat betekent dat het er gewoon altijd vriest. Het hoort dus gewoon zo.quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:35 schreef Wildervankstertje het volgende:
In de handleiding staat: Frostfree System: No.
Geen idee of daarmee zo'n gaatje bedoeld wordt, zit in elk geval geen gaatje in de koelkast.
Geen idee hoe oud, heb hem ongeveer een maand geleden via Marktplaats gekocht. Nieuwe kan ik helaas niet betalen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:06 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Hoe oud is dat ding?
Wellicht is hij al zodanig oud dat zelfs een nieuwe koelkast zich naar een korte tijd al terugverdiend. Of anders op MP ofzo iets opsnorren.
Geen garantie zeker?quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:13 schreef Wildervankstertje het volgende:
heb hem ongeveer een maand geleden via Marktplaats gekocht.
Nee, particulier gekocht. Koelkasten met garantie zijn veel te duur voor mij. De komende 2 maanden kan ik geen nieuwe kopen.quote:
Maarja, dat hij een maand na overnemen al kuren vertoont is wel apart.quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:30 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Nee, particulier gekocht. Koelkasten met garantie zijn veel te duur voor mij. De komende 2 maanden kan ik geen nieuwe kopen.
Volgens mij zal die nog niet extreem oud zijn, staat energieklasse A++ op. Volgens mij bestaat dat nog niet zo heel erg lang. Het is een Whirlpool.quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:34 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Maarja, dat hij een maand na overnemen al kuren vertoont is wel apart.
Vergeten mee te nemen? Dat ding hoort er volgens mij gewoon in te zitten. Misschien een productiefout.quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:42 schreef qltel het volgende:
En dan vergeet je het ontluchtingsgaatje mee te nemen als je 'm ophaalt..
vrouwen uit het Noorden van het land, dan krijg je dat.quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:42 schreef qltel het volgende:
En dan vergeet je het ontluchtingsgaatje mee te nemen als je 'm ophaalt..
? ontluchting in een koelkast ??quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:11 schreef qltel het volgende:
[..]
Zoek anders even online naar de gebruiksaanwijzing. Voor zover ik weet heeft iedere koelkast een ontluchtingsgaatje.
Klopt, dat gaatje heeft in dit topic een verkeerde naam. Het is inderdaad een afvoergaatje.quote:Op maandag 14 april 2014 16:19 schreef hottentot het volgende:
[..]
? ontluchting in een koelkast ??
Ik heb een afvoertje voor condens op de achterwand, maar zeer zeker geen ontluchting in de koelkast.
Als dat gaatje dicht zit, krijg je veel eerder plassen onderin dan dat je extra ijsvorming krijgt.quote:Op maandag 14 april 2014 16:32 schreef qltel het volgende:
[..]
Klopt, dat gaatje heeft in dit topic een verkeerde naam. Het is inderdaad een afvoergaatje.
Tijdens het koelen ontstaat er condens dat op de achterwand van de koelkast in ijs veranderd. Als de koelkast ontdooit komt dat water weer vrij, loopt door dat gaatje naar buiten een bakje in boven de compressor waar het verdampt door de warmte van de compressor. Zit dat gaatje verstopt dan krijg je dus ijslagen in je koelkast. maar helaas, TS ziet er geen gat meer in om dat gaatje te zoeken..
Mijn ervaring (en van vele andere mensen) is toch dat dat water zeker weer extra bevriezing geeft. Geen idee of dat extra ijs ook leid tot het bevriezen van frisdrank, ik laat het nooit zover komen.quote:Op maandag 14 april 2014 16:34 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als dat gaatje dicht zit, krijg je veel eerder plassen onderin dan dat je extra ijsvorming krijgt.
Dat gaatje staat los van het wel of niet bevriezen van een fles frisdrank.
De lucht is wat vochtiger, dus condenseert er wat meer lucht op de achtenwand, de werking zelf word er niet door beïnvloed.quote:Op maandag 14 april 2014 16:38 schreef qltel het volgende:
[..]
Mijn ervaring (en van vele andere mensen) is toch dat dat water zeker weer extra bevriezing geeft. Geen idee of dat extra ijs ook leid tot het bevriezen van frisdrank, ik laat het nooit zover komen.
Ik blijf erbij dat dat de oorzaak is.quote:Op maandag 14 april 2014 16:19 schreef hottentot het volgende:
Te weinig koelvloeistof kan maar dan komen de problemen dacht ik meestal langzaam opzetten (tenzij je daar een lek hebt)
Het blijft wat giswerk van een afstand, deur kan lek zijn, koelvloeistof kan te weinig zijn. Ook hoor je vaak een wat piepend geluid als er te weinig koelvloeistof inzit.quote:Op maandag 14 april 2014 21:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat dat de oorzaak is.
Zou de thermostaat defect zijn, dan krijg je niet de klacht dat je wel de koelkast goed kan krijgen, maar dat dan het vriesvak ontdooit.
Zoals ik het begrepen heb uit een vorig topic meet de thermostaat indirect de binnentemp, maar dat doet hij buiten de ruimte (waarvan ik de naam ff kwijt ben, op de verdamper wellicht).
Als er dan te weinig koelmiddel inzit wordt die 'verdamper' wel kouder, maar niet zo koud als bv hoort bij 3 graden binnentemp. Gevolg is dat hij doorblijft gaan om bv die -15 te meten en je inhoud bevriest omdat de delta T tussen binnen en buiten niet meer klopt. Zet je de dan de thermostaat op een hogere temp dan slaat hij wel op tijd af. Maar omdat er dan in totaal te weinig warmte verplaatst wordt wordt je vriesvak dus niet koud genoeg.
Dacht ik voorheen ook, leek me ook het meest logisch, maar nee dat doen ze niet. (Met 'binnenkant' bedoel ik de geïsoleerde ruimte waarin je levenmiddelen staan)quote:Op maandag 14 april 2014 21:25 schreef hottentot het volgende:
En alle koelkasten die ik heb gehad meten gewoon aan de binnenkant,
Ah, ik nam in mijn luiheid de wand mee.quote:Op maandag 14 april 2014 21:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dacht ik voorheen ook, leek me ook het meest logisch, maar nee dat doen ze niet. (Met 'binnenkant' bedoel ik de geïsoleerde ruimte waarin je levenmiddelen staan)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |