Dit eigenlijk. Er is niet eens een supermarkt.quote:Op vrijdag 11 april 2014 09:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik snap wel dat je die dagen bij haar als leeg en doelloos ervaart. Als je naar talentenjachten moet kijken
Maar wat ik niet snap; waarom is er bij haar niks te doen? Woont ze in the middle of nowhere? Jullie kunnen daar toch ook samen sporten, de bus pakken, in de tuin lekker in de zon zitten etc.
quote:
Het lijkt er niet op dat ze met tegenzin mee gaat hardlopen, terrasje pakken enzovoort.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mja, ze kan niet van jou verwachten dat je constant daar voor de buis hangt. Daar zijn jullie gewoon te jong voor...
Maar is het niet zo dat ze jouw zin doet als ze bij jou is en dat ze dan van jou verwacht dat jij haar zin doet als je bij haar bent? In dat geval zullen jullie compromissen moeten sluiten. Lukt dat niet, dan verschillen jullie gewoon teveel van elkaar denk ik.
En vind jij het ook echt nodig dat ze afvalt? Wat is haar lengte+gewicht? Mja, sporten is sowieso goed. Ook voor je geest.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:11 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Het lijkt er niet op dat ze met tegenzin mee gaat hardlopen, terrasje pakken enzovoort.
Ze wil zelf graag afvallen en ik probeer (nadruk op probeer) haar daarbij te helpen. Hardlopen is dus vooral in haar belang. Toch gek dat ze het in haar eigen woonplaats dan nooit wil doen.
Maakt toch niet uit of TS dat wil, en wat haar lengte/gewicht is?quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:13 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
En vind jij het ook echt nodig dat ze afvalt? Wat is haar lengte+gewicht? Mja, sporten is sowieso goed. Ook voor je geest.
Voor haar is de situatie inderdaad normaal. Ik snap bijvoorbeeld totaal niet dat ze op achttien jarige leeftijd niet zelf mag bepalen hoe ze haar weekend indeelt. Ik was daar destijds (ben nu twintig) heel vrij in. Levert soms wat onbegrip op, deze verschillen. Als ik erover begin krijgt ze het gevoel alsof ik wil dat ze kiest voor mij of haar familie, wat niet aan de orde is.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:08 schreef Chocovloek het volgende:
Tja, wel wat heftiger dan bij jou natuurlijk, maar ik snap precies wat je bedoelt. Het vervelende is dat je vriendin niet beter weet, voor haar is de situatie dus normaal. Je kan het proberen uit te leggen, maar waar het voor haar op neer zal komen is dat jij je eigenlijk 'te goed' voelt om daar telkens alleen maar TV te gaan kijken. Want dat is immers ook zo. Super vervelend, maar je kan er weinig aan doen.
Wil je vriendin niet liever op kamers binnenkort, als haar thuis situatie zo kut is? En zit je zelf op kamers?
Nee, maakt ook niet uit of TS dat wilt. Ben gewoon benieuwdquote:Op vrijdag 11 april 2014 10:15 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Maakt toch niet uit of TS dat wil, en wat haar lengte/gewicht is?Zij wil afvallen, dat is toch voldoende om te weten.
1.82 vs 92 kilo. Zo ongeveerquote:Op vrijdag 11 april 2014 10:13 schreef GwaiLow het volgende:
En vind jij het ook echt nodig dat ze afvalt? Wat is haar lengte+gewicht? Mja, sporten is sowieso goed. Ook voor je geest.
Dat is het dilemma dusquote:Op vrijdag 11 april 2014 10:15 schreef CherryOnTop het volgende:
Raar dat ze bij jou wel wil hardlopen en thuis nietDan zouden jullie in ieder geval iets te doen hebben daar. Ik zou er overigens ook geen zin in hebben om bij zo'n familie in huis te zitten moet ik eerlijk zeggen, kan me goed voorstellen dat je liever gewoon thuis blijft en leuke dingen doet dan. Maar ja zo zie je je vriendin natuurlijk niet meer
Hmm de beste optie zou zijn dit proberen uit te leggen aan haar. Maar meer in de zin van dat jij gewoon een actiever persoon bent, dat je bang bent voor sleur en dat je graag leuke dingen wil doen met haar nu je nog jong bent en dat gewoon allemaal kan. Trakteer haar een keer op een weekendje/nachtje weg en geef dat als voorbeeld?quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:16 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Voor haar is de situatie inderdaad normaal. Ik snap bijvoorbeeld totaal niet dat ze op achttien jarige leeftijd niet zelf mag bepalen hoe ze haar weekend indeelt. Ik was daar destijds (ben nu twintig) heel vrij in. Levert soms wat onbegrip op, deze verschillen. Als ik erover begin krijgt ze het gevoel alsof ik wil dat ze kiest voor mij of haar familie, wat niet aan de orde is.
Ik zelf zit niet op kamers. Start in september met een nieuwe studie en heb nog geen idee wat ik precies allemaal ga doenMijn vriendin zal niet op kamers gaan waarschijnlijk.
Goed idee. Ik denk dat zij dit ook een goed idee vind.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:18 schreef CherryOnTop het volgende:
Kun je het niet zo doen: zij 1 avond per week naar jou, jij 1 avond per week naar haar, en 1 avond per week ergens anders afspreken om wat te drinken 's avonds/wandeling te maken/bioscoopje pakken/whatever. Dan zit je nog maar hoogstens 1 avond per week bij haar thuis.
Een hoop gezeik bij haar thuis, iets dat ze altijd wil voorkomen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat is het ergste wat er kan gebeuren als ze naar jou gaat. Huisarrest?
Het gaat al van 4 dagen elkaar zien naar 3 dagen dan, dus dan heeft ie niet echt reden om te zeuren.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:21 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Goed idee. Ik denk dat zij dit ook een goed idee vind.
Ben echter wel bang dat haar vader zal gaan zeuren dat ze dan te weinig thuis is, zoals nu ook al het geval was. Toen we iets kregen dacht ik dat het na een tijd wel minder zou worden, mooi niet dus.
Klopt. En ik wil juist voorkomen dat ze het gevoel krijgt dat ze moet kiezen tussen mij en haar vader. Ik wil allesbehalve zo'n situatie.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:20 schreef Chocovloek het volgende:
Hmm de beste optie zou zijn dit proberen uit te leggen aan haar. Maar meer in de zin van dat jij gewoon een actiever persoon bent, dat je bang bent voor sleur en dat je graag leuke dingen wil doen met haar nu je nog jong bent en dat gewoon allemaal kan. Trakteer haar een keer op een weekendje/nachtje weg en geef dat als voorbeeld?
Daarnaast tja, dat ligt aan de opvoeding daar kan zij zelf erg weinig aan doen dus is het ook vervelend naar haar toe als jij daar over klaagt. Ik denk dat zij het zelf ook frustrerend vind, maar blijkbaar niet frustrerend genoeg om er iets aan te doen. Jij kunt haar ook niet dwingen zich af te zetten tegen haar ouders, dat zal ze zelf moeten doen. Waarschijnlijk voelt ze wel hoe jij er over denkt en krijgt ze daarom het idee dat je haar 'dwingt' te kiezen.
nou ja, daar valt iets voor te zeggen natuurlijk...quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:22 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Een hoop gezeik bij haar thuis, iets dat ze altijd wil voorkomen.
Ze is op dat gebied erg gevoelig.
Hopen dat hij dat snapt, en niet weer hypocriet gaat doen zoals vakerquote:Op vrijdag 11 april 2014 10:22 schreef CherryOnTop het volgende:
Het gaat al van 4 dagen elkaar zien naar 3 dagen dan, dus dan heeft ie niet echt reden om te zeuren.
Sterker nog: zeg 'm dat je het snapt dat hij haar iets meer thuis wil zien en dat jullie daarom hebben besloten nog maar 3 dagen af te spreken ipv 4, heb je gelijk pa in de pocket
Tja dat zal wel even schipperen blijven, maar op een gegeven moment ken je je vriendin zo goed dat je je daar niet druk meer over hoeft te maken lijkt me.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:26 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Klopt. En ik wil juist voorkomen dat ze het gevoel krijgt dat ze moet kiezen tussen mij en haar vader. Ik wil allesbehalve zo'n situatie.
Soms lijken we zo erg op elkaar; mening over bepaalde zaken/interesses/gevoelens
Maar ook weer totaal niet; achtergrond/ambitie/hoe we met bepaalde dingen opgaan.
Juist hierdoor weet ik soms niet welke manier van handelen/reageren het beste is. Soms wordt ze boos om iets heel kleins, en de andere keer blijft ze kalm op momenten waarop ik verwacht dat ze boos wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |