Dat dus.quote:Een ruime definitie omvat alle natuurwetenschappen en technische wetenschappen alsmede wiskunde en informatica.
Tijdens de periode slaap ik vaak na het eten een paar uur (van 8-10 ofzo) en dan weer van 4 of 5 tot 9, vind ik wel een relaxed ritmequote:Op donderdag 10 april 2014 23:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik vraag me vooral af hoe ze dat volhoudt. Ik kan ook wel 2 keer per week 4 uurtjes slapen (liever niet!) maar 4 of 5 dagen achter elkaar...
Het is geen kwestie van 'jezelf iets aandoen'. Ik kan letterlijk niet eerder slapen gezien mijn biologische slaapritme. Dat de wereld zo kut moet zijn zich niet aan mijn ritme aan te passen, is niet mijn schuld!quote:Op donderdag 10 april 2014 23:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom doe je dat jezelf in godsnaam aan?
Zo weinig slaap is echt heel slecht.
Dan moeten jullie nog hard doorwerken, nieuwe streven is 70% in 4 jaar.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:52 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Planning is bachelor in 4schijnbaar haalt maar 40% op LR dat
Mag ik je daar aan houden?quote:Op donderdag 10 april 2014 23:52 schreef SiIk het volgende:
[..]
Met.
Maar het meeste is gewoon SPSS uitvoer aflezen
Echt, als ik hier geen 10 op haal stop ik met studeren. Dan ben ik het niet waard.
Je hebt figuren joh, echt.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:53 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Nog nooit iemand dat zien doen
Fucking hel man, mijn orde-fetish, wat doe je?quote:Op donderdag 10 april 2014 23:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Oh, het nummer wordt nu wel automatisch verhoogd. Ach ja, who gives a fuck, right?
Uitzoeken wat je wil. Niets zo jammer als een studie doen die je eigenlijk toch niet echt ligt. Dan weer overstappen is moeite en kost geld.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:56 schreef theunderdog het volgende:
Welke studie kan je het beste doen als je totaal niet weet wat je wil (met een vwo NT profiel)?
Eigenlijk is dat wel serieus een probleem (zonder grap)...quote:Op donderdag 10 april 2014 23:57 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van 'jezelf iets aandoen'. Ik kan letterlijk niet eerder slapen gezien mijn biologische slaapritme. Dat de wereld zo kut moet zijn zich niet aan mijn ritme aan te passen, is niet mijn schuld!
Hangt er vanaf...quote:Op donderdag 10 april 2014 23:56 schreef theunderdog het volgende:
Welke studie kan je het beste doen als je totaal niet weet wat je wil (met een vwo NT profiel)?
Gaat automatisch bij reeksen als ik me niet vergisquote:Op donderdag 10 april 2014 23:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Oh, het nummer wordt nu wel automatisch verhoogd. Ach ja, who gives a fuck, right?
Ik durf bijna ja te zeggen, maar realiseer me dat het toch wel een enigszins groot risico is. En aangezien ik altijd faal met het halen van een 10 voor wiskunde, zal het dit keer ook wel weer ergens fout gaan.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
Tell me something. Ik had het er al een keer eerder over, ik heb iets wat ze noemen delayed sleeping phase syndrome. Ik slaap perfect en heb een normaal slaapritme, maar mijn ritme is simpelweg x uur verschoven t.o.v. 'normale' mensen.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat wel serieus een probleem (zonder grap)...
De maatschappij is niet gemaakt voor nachtmensen.
Arme jij.quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:00 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Tell me something. Ik had het er al een keer eerder over, ik heb iets wat ze noemen delayed sleeping phase syndrome. Ik slaap perfect en heb een normaal slaapritme, maar mijn ritme is simpelweg x uur verschoven t.o.v. 'normale' mensen.
Dus ja, dan kom je in situaties terecht van 4 uur slaap per dag.
quote:Op donderdag 10 april 2014 23:59 schreef SiIk het volgende:
[..]
Ik durf bijna ja te zeggen, maar realiseer me dat het toch wel een enigszins groot risico is. En aangezien ik altijd faal met het halen van een 10 voor wiskunde, zal het dit keer ook wel weer ergens fout gaan.Ben benieuwd naar het resultaat dan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
Ik functioneer meer dan prima en ben fit en gelukkig, dus nee, niet echt.quote:
Heel herkenbaar dit. Ik slaap sinds een halfjaar nu vaak na het eten ff (van 8-10) en dan om een uur of 4-5 nog een uur of 4, bevalt me uitstekendquote:Op vrijdag 11 april 2014 00:00 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Tell me something. Ik had het er al een keer eerder over, ik heb iets wat ze noemen delayed sleeping phase syndrome. Ik slaap perfect en heb een normaal slaapritme, maar mijn ritme is simpelweg x uur verschoven t.o.v. 'normale' mensen.
Dus ja, dan kom je in situaties terecht van 4 uur slaap per dag.
Mooi, maar zeg eerlijk: als er opeens iets zal veranderen waardoor je een uurtje of twee meer kan slapen, dan klaag je niet toch? XDquote:Op vrijdag 11 april 2014 00:02 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ik functioneer meer dan prima en ben fit en gelukkig, dus nee, niet echt.Maar dank voor je zorg.
denk het niet eigenlijkquote:Op vrijdag 11 april 2014 00:02 schreef theunderdog het volgende:
Even uit pure nieuwsgierigheid : zitten hier ook mensen die een bèta studie doen die op de middelbare school om een of andere reden helemaal niet zulke hoge cijfers haalde voor exacte-vakken?
Trouwens Bram, hier in Groningen hebben ze sinds kort een nieuwe regel dat je inderdaad niet mag eten tijdens tentamens.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Tot daar aan toe (het water) maar eventjes boterhammetjes uitpakken, frisdrank drinken etc. dat is echt aanstellerij. /care op zichzelf maar de herrie die ze ermee maken vind ik wat asociaal.
Ik had een 5,6 op scheikunde voor afronden (wel leuk een 6 afgerond dus) voor m'n VWO.. Wat ging ik studeren?quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:02 schreef theunderdog het volgende:
Even uit pure nieuwsgierigheid : zitten hier ook mensen die een bèta studie doen die op de middelbare school om een of andere reden helemaal niet zulke hoge cijfers haalde voor exacte-vakken?
Dat is nieuw voor mij.quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:04 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Trouwens Bram, hier in Groningen hebben ze sinds kort een nieuwe regel dat je inderdaad niet mag eten tijdens tentamens.
Hier is extreem veel ophef over geweest omdat zeker of FWN wij relatief veel mensen hebben die gewoon niet 3-4 uur lang zonder eten kunnen vanwege verschillende aandoeningen.
Die zouden dan per tentamen het met de docent en studieadviseur moeten regelen dat er een uitzondering voor hun is, wat gewoon erg rottig is.
Naja, ik ken persoonlijk iemand die een bèta studie doet en op de middelbare school serieus niets begreep van exacte vakken.quote:
Geen idee of je vraag ook gericht is op eerstejaars, maar ik ben eerstejaars econometrie en heb tot nu toe al mijn punten (ruim) gehaald.quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:02 schreef theunderdog het volgende:
Oh, dat absoluut niet inderdaadquote:Op vrijdag 11 april 2014 00:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mooi, maar zeg eerlijk: als er opeens iets zal veranderen waardoor je een uurtje of twee meer kan slapen, dan klaag je niet toch? XD
Waardoor kwam het dat je maar een 6 had voor scheikunde?quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:05 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ik had een 5,6 op scheikunde voor afronden (wel leuk een 6 afgerond dus) voor m'n VWO.. Wat ging ik studeren?Juist, scheikunde.
Mijn beta's waren afgerond eigenlijk allemaal 7s behalve scheikunde en al m'n alfa's en gamma's 8 en hoger.
Ik herken het wel hoor, ik heb een jaar of 5 ook maar 4 uur per nacht geslapen, ging primaquote:Op donderdag 10 april 2014 23:57 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van 'jezelf iets aandoen'. Ik kan letterlijk niet eerder slapen gezien mijn biologische slaapritme. Dat de wereld zo kut moet zijn zich niet aan mijn ritme aan te passen, is niet mijn schuld!
Uiteraard is mijn vraag ook gericht op eerstejaars..quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:07 schreef MrRiot het volgende:
[..]
Geen idee of je vraag ook gericht is op eerstejaars, maar ik ben eerstejaars econometrie en heb tot nu toe al mijn punten (ruim) gehaald.
Op de middelbare school tot de 5e alleen maar 6en voor bijna alle vakken en in de 5e en 6e wat beter mijn best gaan doen, uiteindelijk geeindigd met 8 voor wis B en wis D, maar dan wel weer een 5 voor CE natuurkunde bv.
Merk nu wel dat motivatie erg belangrijk is en dat als je ergens echt voor gaat je jezelf aardig kan verrassen.
Geen!quote:Op donderdag 10 april 2014 23:56 schreef theunderdog het volgende:
Klopt, daarom moet jij nu eerst uitzoeken waar je talenten en interesses liggen voor je een studie kiest waar je daarna spijt van krijgtquote:Op vrijdag 11 april 2014 00:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Naja, ik ken persoonlijk iemand die een bèta studie doet en op de middelbare school serieus niets begreep van exacte vakken.
Hij kon niet mee met de uitleg van de docenten en verdiepte zich niet goed genoeg erin... Je hebt het wel eens, dat je pas op latere leeftijd erachter komt waar je talenten liggen.
Nu wel, dit was niet het geval als ik me niet vergis.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:59 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Gaat automatisch bij reeksen als ik me niet vergis
Daarom haastte ik me een beetje. Al kan een trolmod het weer aanpassen zoals die eerder deed, van de fraaie Griekse delta naar wat het was.quote:
Omdat beta op VWO gewoon ronduit slecht is en totaal niet bevorderlijk om bètatalent zich te laten ontwikkelen. Beta op VWO is truckjes uit je hoofd leren en geen ruimte voor een meer academische benadering.quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waardoor kwam het dat je maar een 6 had voor scheikunde?
Het beste geen, zoals Bram al zei, maar LST heeft een hele brede bètabasis. Maar ik weet niet of je celbiologie, biochemie en genetische modificatie leuk vindt.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:56 schreef theunderdog het volgende:
Dat klopt, maar ik heb wel een beetje last van obsessieve-compulsieve gedachten.quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Geen!
Je hoeft niet direct na het behalen van een VWO-diploma te studeren, je mag ook een jaar wat anders doen.
Definieer 'achterlopen'.quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik heb wel een beetje last van obsessieve-compulsieve gedachten.
Op een of andere manier heb ik het gevoel dat ik achterloop als ik geen studie ga doen en die gedachten krijg ik maar niet weg.
Dit ja. Ik ben 20 en een eerstejaars. Heb niet echt het idee dat ik achterloop of zo. Sowieso doe je een studie, niet voor anderen.quote:
Zeker waar dit. Ik had gelukkig wel zeer capabele leraren voor de bètavakkenquote:Op vrijdag 11 april 2014 00:13 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Omdat beta op VWO gewoon ronduit slecht is en totaal niet bevorderlijk om bètatalent zich te laten ontwikkelen. Beta op VWO is truckjes uit je hoofd leren en geen ruimte voor een meer academische benadering.
'Ja, deze vraag los je op door de BINAS te pakken en in die tabel dit op te zoeken en in die tabel dit, en dan vul je de waardes in in deze formule.' 'Maar meneer, wat gebeurt er nou eigenlijk?' 'Ja, electronen verplaatsen zich!'
How the fuck is that an explanation?
Ik ook, helaas gingen ze nog steeds niet diep in op de stof want 'Oh nee, straks snapt niet iedereen het!'quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:16 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Zeker waar dit. Ik had gelukkig wel zeer capabele leraren voor de bètavakken
Achterlopen op andere, bang zijn dat ik over ..... tijd nog niet weet wat ik wil enz.quote:
Hmm. Ik begin er nu net een beetje overheen te komen. Maar vind t nogsteeds regelmatig lastig hoorquote:Op vrijdag 11 april 2014 00:15 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dit ja. Ik ben 20 en een eerstejaars. Heb niet echt het idee dat ik achterloop of zo. Sowieso doe je een studie, niet voor anderen.
Precies, je moest er wel echt zelf naar vragen inderdaad.quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:17 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik ook, helaas gingen ze nog steeds niet diep in op de stof want 'Oh nee, straks snapt niet iedereen het!'Gelukkig kon je wel een goede uitleg krijgen als je er om vroeg.
Klopt inderdaad.quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:13 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Omdat beta op VWO gewoon ronduit slecht is en totaal niet bevorderlijk om bètatalent zich te laten ontwikkelen. Beta op VWO is truckjes uit je hoofd leren en geen ruimte voor een meer academische benadering.
'Ja, deze vraag los je op door de BINAS te pakken en in die tabel dit op te zoeken en in die tabel dit, en dan vul je de waardes in in deze formule.' 'Maar meneer, wat gebeurt er nou eigenlijk?' 'Ja, electronen verplaatsen zich!'
How the fuck is that an explanation?
Meesten mensen hebben het niet door, dus hoezo zou ik er een neuk om geven?quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:18 schreef SiIk het volgende:
[..]
Hmm. Ik begin er nu net een beetje overheen te komen. Maar vind t nogsteeds regelmatig lastig hoor
Hoe oud ben jij? 17 of 18? Chill, niemand interesseert het iets als jij een jaar later afgestudeerd gaat zijn. Twee van de drie Nederlandse astronauten hebben een jaar langer over hun VWO gedaan, een van de twee nam ook lekker de tijd voor zijn opleiding geneeskunde al had hij daar goede redenen voor. Misschien kan je eens je geluk beproeven bij het leger of de politie? Afhankelijk van de voorwaarden (hoe lang je vast zit met een contract) kan dat interessant zijn. Een avontuurtje, misschien zelfs wel meedoen aan de pilotenselectie of iets dergelijks en dan over een paar jaar met veel ervaring er bij en nog steeds voldoende lang recht op Stufi met je opleiding starten. Of een jaartje een combi van rondreizen en werken maar dat is wat moeilijker te organiseren en als het niet bij je past dan kan je er ongelukkig van worden. Gewoon eens buiten de doos denken.quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik heb wel een beetje last van obsessieve-compulsieve gedachten.
Op een of andere manier heb ik het gevoel dat ik achterloop als ik geen studie ga doen en die gedachten krijg ik maar niet weg.
Het is opzich wel grappig. Wordt al jaren lang standaard een jaar of 3 a 4 te oud geschat, tot ik dit jaar ben begonnen met studeren. Iedereen die weet dat je sjaars bent schat je standaard op 18/19quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:19 schreef Rezania het volgende:
[..]
Meesten mensen hebben het niet door, dus hoezo zou ik er een neuk om geven?
Dat kan inderdaad ook, de slaap opknippen, zolang je maar wel voldoende diepe slaap achter elkaar krijgt.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:57 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Tijdens de periode slaap ik vaak na het eten een paar uur (van 8-10 ofzo) en dan weer van 4 of 5 tot 9, vind ik wel een relaxed ritme
Dit schijnt dus in de klassieke oudheid heel normaal te zijn geweest!quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad ook, de slaap opknippen, zolang je maar wel voldoende diepe slaap achter elkaar krijgt.
Het is inderdaad een heel erg serieus probleem, ik 'zeg' dit zonder enige sarcasme.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat wel serieus een probleem (zonder grap)...
De maatschappij is niet gemaakt voor nachtmensen.
Mwah, als je diabetes hebt dan moet je inderdaad wel wat eten, prima als die een uitzondering krijgen, gewoon even van tevoren een briefje laten zien. Bij bepaalde zeldzame metabole ziektes (die rare ziektes die zorgen voor slecht functionerende spieren) kan dat ook nodig zijn, verder kan ik er geen bedenken. Doe het dan echter op een discrete manier, gewoon wat druivesuiker zodat je er geen lawaai mee hoeft te maken en leg het klaar voordat je begint met het examen. Wel zo prettig voor de andere studenten. Maar goed, de surveillanten kunnen er ook wat van, die zouden beter moeten weten.quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:04 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Trouwens Bram, hier in Groningen hebben ze sinds kort een nieuwe regel dat je inderdaad niet mag eten tijdens tentamens.
Hier is extreem veel ophef over geweest omdat zeker of FWN wij relatief veel mensen hebben die gewoon niet 3-4 uur lang zonder eten kunnen vanwege verschillende aandoeningen.
Die zouden dan per tentamen het met de docent en studieadviseur moeten regelen dat er een uitzondering voor hun is, wat gewoon erg rottig is.
Maar bijvoorbeeld dit.... http://www.nu.nl/wetensch(...)et-slaaptekort-.htmlquote:Op vrijdag 11 april 2014 00:23 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Dit schijnt dus in de klassieke oudheid heel normaal te zijn geweest!Dat er sprake was van een 'eerste' en een 'tweede' slaap waartussen mensen dus eerst nog wakker werden om nog wat werk voor elkaar te krijgen wat te eten etc en dan weer gingen slapen.
Ja, dat bedoel ik dus inderdaad. Daarnaast snap ik de behoefte voor 'gewone' mensen om wat te willen eten, zeker suikers!, ook heel goed.quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mwah, als je diabetes hebt dan moet je inderdaad wel wat eten, prima als die een uitzondering krijgen, gewoon even van tevoren een briefje laten zien. Bij bepaalde zeldzame metabole ziektes (die rare ziektes die zorgen voor slecht functionerende spieren) kan dat ook nodig zijn, verder kan ik er geen bedenken.
Wat een slechte reden.quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:17 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik ook, helaas gingen ze nog steeds niet diep in op de stof want 'Oh nee, straks snapt niet iedereen het!'Gelukkig kon je wel een goede uitleg krijgen als je er om vroeg.
Why?quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:20 schreef Lilliesleaf het volgende:
Je kunt ook mijn methode toepassen wat betreft studiekeuze, is voor mij goed uitgevallen. Ik was zo'n kind op wie 'boeit niet wat je gaat studeren, elke studie gaat wel goedkomen' op van toepassing was. Ja lekker dan om dat grenzen te leggen aan wat je wel en niet wil studeren.
Ik heb ipv zitten nadenken over wat ik wil studeren de vraag gesteld: wat zijn die eisen die ik aan m'n studie stel. Ik vond er een paar:
1. Klassieke studie (geen fancy 20ste eeuw studies zoals Artificial Intelligence of LS&T - no flames!)
2. Kleine studie, max 100 man per jaarlaag.
3. Héle goede baankansen.
4. De mogelijkheden om veel kanten op te kunnen op basis van de studie in m'n carriere.
1 & 2 leiden eigenlijk linea recta naar natuurwetenschappen.
3 & 4 leidde voor mij naar engineering.
Daarnaast bleek in de praktijk dat ik de wiskunde en het rekenwerk van engineering gewoon veel leuker vind en dat ik ook de persoonlijkheid heb van een engineer en niet van een wetenschapper. Zo van: boeit mij het dat de gaswetten etc die we dagelijks gebruiken bij het ontwerpen eigenlijk natuurkundig fout zijn.. shit works doesn't it?
Weetje wat alleen het rottige van zulk onderzoek is? Ze nemen mensen met een 'gewoon' slaapritme en verstoren dat slaapritme om te testen hoe ze reageren op een 'abnormaal' slaapritme. Ja duh, natuurlijk reageren de proefpersonen daar slecht op.quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar bijvoorbeeld dit.... http://www.nu.nl/wetensch(...)et-slaaptekort-.html
Nu is dat wel wat anders, maar "bijslapen" is dus wel een stuk minder effectief voor slaaptekort dan veel mensen nog denken..
Dat klopt, maar zijn er geen studies die uitwijzen dat mensen met een abnormaal slaapritime meer kans hebben op depressies bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:32 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Weetje wat alleen het rottige van zulk onderzoek is? Ze nemen mensen met een 'gewoon' slaapritme en verstoren dat slaapritme om te testen hoe ze reageren op een 'abnormaal' slaapritme. Ja duh, natuurlijk reageren de proefpersonen daar slecht op.
Maar, in ons geval, is je uitgangspunt iemand met een 'abnormaal' slaapritme waar dit soort onderzoeken dus eigenlijk gewoon niet op van toepassing zijn. Of, in ieder geval, de uitkomsten ervan.
Ik wil een internationale carriere.quote:
Wat zij denken is irrelevant, dat het zeker geen positieve invloed heeft op je prestatie is wel relevant. Het energieverbruik van de hersenen is overwegend constant, eender wat je doet, bovendien kan je lichaam meer dan genoeg suiker vrijzetten uit de opgeslagen glycogeen (of eiwitten of vetten als dat nodig zou zijn), je kan daar 30-35 kilometer mee rennen, je kan daar zeker een paar uur lang een examen mee maken.quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:29 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik dus inderdaad. Daarnaast snap ik de behoefte voor 'gewone' mensen om wat te willen eten, zeker suikers!, ook heel goed.
Ik bedoel, je bent een intensief tentamen aan het maken, je hoofd verbrand dan eng snel veel energie.
Ik had het meer over surveillanten die niet braaf stil zitten, zwijgen, niet bewegen en geen herrie maken. Met andere woorden surveillanten die niet begrijpen dat ze als een vlieg op de muur moeten functioneren. Het beleid is bij ons niet zo streng m.b.t. de surveillanten.quote:op je edit: surveillanten doen zelfs dus nog moeilijk over druivensuiker tegenwoordig.
Lijkt me complete onzinquote:Op vrijdag 11 april 2014 00:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat klopt, maar zijn er geen studies die uitwijzen dat mensen met een abnormaal slaapritime meer kans hebben op depressies bijvoorbeeld?
Want zo las ik wel is dat chronisch slaaptekort depressie veroorzaakt en zelfs je DNA veranderd.
quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat klopt, maar zijn er geen studies die uitwijzen dat mensen met een abnormaal slaapritime meer kans hebben op depressies bijvoorbeeld?
Want zo las ik wel is dat chronisch slaaptekort depressie veroorzaakt en zelfs je DNA veranderd.
Zeg dat niet te snel.quote:
Mwa, om LST als voorbeeld te nemen, als je daar een master Biochemical Engineering doet, wat 1 van de 3 masterrichtingen is, weten de meeste internationale en nationale bedrijven/instellingen prima wat dat inhoudt hoorquote:Op vrijdag 11 april 2014 00:34 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ik wil een internationale carriere.
Ik wil dat ik bij een sollicitatie of bij collegas zit en kan zeggen ik heb X gestudeerd en iedereen dan een beeld heeft van mijn achtergrond. Dat hebben de 20ste eeuws nog studies niet.
Daarnaast wordt (nu is LS&T misschien in Groningen een uitzondering want dat is al heel lang een solide programma, maar vooral omdat ze héél veel samen doen met Biologie dat dan weer een klassieke studie is) er zo ontzettend veel geschoven met de programmas van nieuwe studies omdat ze er gewoon nog niet uit zijn hoe de studie het beste in te vullen, ook is de benodige achtergrond qua expertise en onderzoek er ook niet om op hetzelfde niveau als bij bijvoorbeeld scheikunde of natuurkunde academisch onderwijs te kunnen geven.
quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je DNA kan ook worden veranderd door ondervoeding, dit wordt doorgegeven aan de kids zodat zij minder eten nodig hebben. Kinda cool.
Ik zie het gewoon niet. An sich verandert je DNA natuurlijk constant, dat is normaal. Maar dat het door iets als een slaaptekort ingrijpend zou veranderen lijkt me erg sterkquote:
Dat hebben ze uiteraard niet ontdekt door mensen te ondervoeden als is het discutabel dat je niet ingrijpt wanneer je daar bent en je weet dat de mensen ondervoed zijn.quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Dat is gewoon voer voor een psychopathisch experiment eigenlijk.
Verdiep je maar eens in epigenetica. Best interessant.quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:40 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ik zie het gewoon niet. An sich verandert je DNA natuurlijk constant, dat is normaal. Maar dat het door iets als een slaaptekort ingrijpend zou veranderen lijkt me erg sterk
Het zou nochtans een volstrekt logisch regelmechanisme zijn, net als bij ondervoeding. Als je lichaam zich daaraan aanpast, dus ook de eiwitsynthese en daarmee o.a. het DNA, dan is de kans groter dat je het overleeft.quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:40 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ik zie het gewoon niet. An sich verandert je DNA natuurlijk constant, dat is normaal. Maar dat het door iets als een slaaptekort ingrijpend zou veranderen lijkt me erg sterk
Ik weet er iets van af (dat zal je hopelijk nu zijn opgevallen) maar misschien kan ik nog iets van jou leren? Noem eens wat?quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:41 schreef SiIk het volgende:
[..]
Verdiep je maar eens in epigenetica. Best interessant.
Tja.. de grijze massa in het brein krimpt ook na chronisch slaaptekort.quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:40 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |