abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142294246
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 22:54 schreef zerokil het volgende:
Jammer dat er nog geen fatsoenlijke Netflix mogelijkheid is.
Dat is sowieso op Linux nog erg jammer.

Ik heb wel eens gesproken met een Netfliz-medewerker, hij vertelde me dat er wel gekeken wordt naar Linux omdat het een aardige markt blijkt te zijn.
pi_142294331
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 20:43 schreef Iemand91 het volgende:
Waarschijnlijk nieuwe versie van de Raspberry Pi:

Introducing The Raspberry Pi B+

[..]

Data sheet PDF: hier.
Kortom; zelfde hardware maar wat aanpassingen aan de in/outputs;

- meer USB-poorten (4 stuks)
- nieuwe GPIO header
- schroefgaten
- aangepaste analog out; (3.5mm audio en analoog video gecombineerd)
- aangepaste SD card houder

[ afbeelding ]
Goed nieuws ^O^ Beetje jammer van die processor had eigenlijk wel een nieuwe verwacht maargoed. Misschien ga ik die ook nog een keertje halen voor mij op de kamer IPV de woonkamer :)
  maandag 14 juli 2014 @ 21:36:21 #213
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_142300624
Deze upgrade is voornamelijk handig als je de Pi wil gebruiken als minicomputer. Met muis/toetsenbord zijn de standaard twee poorten al vol, dan heb je ook nog eens externe opslag nodig.
Mooie aanpassingen (als het nu wel mogelijk is om zonder powered usb-hub een harde schijf aan te sluiten), maar ik ga er geen nieuwe voor kopen. Een cubieboard of banana is dan een betere optie.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_142301183
Ik heb sinds een paar maandjes een Pi met xbmc erop. Echter is die nogal traag geworden als ik bij apps door het menu ga. Dit is nogal een groot verschil ivm het begin.
Weet iemand waar dat aan kan liggen en hoe het op te lossen is?
  dinsdag 15 juli 2014 @ 00:05:12 #215
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_142308331
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 21:47 schreef knight18 het volgende:
Ik heb sinds een paar maandjes een Pi met xbmc erop. Echter is die nogal traag geworden als ik bij apps door het menu ga. Dit is nogal een groot verschil ivm het begin.
Weet iemand waar dat aan kan liggen en hoe het op te lossen is?
Heb je al de nieuwste versie van xbmc er op? Sinds ik die er op heb is het echt een stuk sneller in de menu's zelfs zonder overclocken. Zeker een aanrader die upgrade, heb ook het gevoel dat de pi een stuk stabieler is. Geworden daardoor.
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_142309396
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 21:36 schreef BabeWatcher het volgende:
Deze upgrade is voornamelijk handig als je de Pi wil gebruiken als minicomputer. Met muis/toetsenbord zijn de standaard twee poorten al vol, dan heb je ook nog eens externe opslag nodig.
Mooie aanpassingen (als het nu wel mogelijk is om zonder powered usb-hub een harde schijf aan te sluiten), maar ik ga er geen nieuwe voor kopen. Een cubieboard of banana is dan een betere optie.
HD aansluiten kan gewoon, moet je ff een draadje solderen vanaf de voeding, heb ik ook gedaan.
Alleen inpluggen veroorzaakt wel een reboot door het spanningsdipje.
Do what you love, love what you do!
pi_142363946
Belgische start-up komt met Raspberry Pi-concurrent
De Belgische start-up DPTechnics heeft onder de naam DPT Board een compact moederbordje ontwikkeld op basis van de Qualcomm Atheros AR9331-soc. Het DPT Board moet volgens de initiatiefnemers in het Belgische onderwijs benut gaan worden.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_142364046
BrickPi Bookreader
Wouldn’t it be nice of someone read you a book aloud when you were feeling lazy to read it yourself?
Have you ever wanted to get that Kindle Book into another format, or just copy the text?
Have you ever wanted to get all of your highlights or notes off your Kindle?

In this project we make an ebook reading robot with the BrickPi. We use the BrickPi to control the LEGO Mindstorms to turn the pages, a RaspberryPi camera to take pictures of each page, and the Raspberry Pi to convert the text to speech. The result is an e-book reader that can store text, search for selected text, or read the ebook aloud to you.

woensdag 16 juli 2014 @ 19:51:25 #220
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_142372845
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 15:34 schreef Aether het volgende:
Belgische start-up komt met Raspberry Pi-concurrent
De Belgische start-up DPTechnics heeft onder de naam DPT Board een compact moederbordje ontwikkeld op basis van de Qualcomm Atheros AR9331-soc. Het DPT Board moet volgens de initiatiefnemers in het Belgische onderwijs benut gaan worden.
Concurrentie is altijd goed. Door de dubbele ethernetaansluiting en wifi (en zeker door openWRT) is een router-toepassing de meest logische. Ik gebruik mijn Pi headless en ik vind het een groot gemis dat de gpu niet helemaal uitgezet kan worden. 16MB is veel voor iets dat je niet gebruikt, zeker als je maar 512MB tot je beschikking hebt. Wat zou het mooi zijn als er meer keuze is uit miniboardjes, zodat je iets precies op maat kan kopen.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_142385396
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 15:37 schreef Aether het volgende:
BrickPi Bookreader
Wouldn’t it be nice of someone read you a book aloud when you were feeling lazy to read it yourself?
Have you ever wanted to get that Kindle Book into another format, or just copy the text?
Have you ever wanted to get all of your highlights or notes off your Kindle?

In this project we make an ebook reading robot with the BrickPi. We use the BrickPi to control the LEGO Mindstorms to turn the pages, a RaspberryPi camera to take pictures of each page, and the Raspberry Pi to convert the text to speech. The result is an e-book reader that can store text, search for selected text, or read the ebook aloud to you.

Haha prachtig hoe ingewikkeld kun je het maken.. :)

Wel een leuk projectje om te doen maar het is volslagen zinloos natuurlijk :P
pi_142419807
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 19:51 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Concurrentie is altijd goed. Door de dubbele ethernetaansluiting en wifi (en zeker door openWRT) is een router-toepassing de meest logische. Ik gebruik mijn Pi headless en ik vind het een groot gemis dat de gpu niet helemaal uitgezet kan worden. 16MB is veel voor iets dat je niet gebruikt, zeker als je maar 512MB tot je beschikking hebt. Wat zou het mooi zijn als er meer keuze is uit miniboardjes, zodat je iets precies op maat kan kopen.
Tsja, de rPI is goedkoop omdat cpu&gpu op 1 chip zitten en helemaal uitschakelen zal niet gaan omdat je de GPU nodig hebt om te booten. Een minimale kernel maken (bv geen usb en ethernet support als je wifi gebruikt) zal ook wel wat vrij geheugen geven, maar als je die 16MB echt nodig hebt dan zul je waarschijnlijk toch naar iets anders moeten kijken. Hoewel de meeste boardjes die ik ken (bv beagle bone black, intel galileo) ook maar 512MB ram hebben.
pi_142472488
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een oplossing met pi, misschien dat iemand hier tijd en kennis genoeg heeft om zoiets te kunnen bouwen.

Ben bereid om er voor te betalen, hoorde dat het voor 100 euro ofzo al te doen moet zijn.
In dit geval krijg je van mij het dubbele, alles wat goedkoper kan dan 100 plus de 100 extra is voor jezelf.

Mocht het duurder zijn dan 100 wil ik wel een andere deal maken.

Meer info: DIG / Digitale temperatuur meter en klok voor zwembad
Via velleman is zo'n display in ieder geval te koop, de overige pi apparatuur en dingetjes zouden dan erbij gekocht moeten worden.

Iemand die me kan en wil helpen?
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_142480396
Ik zou het willen proberen. Maarja net nieuwe baan gevonden. Ga er niet aan toekomen helaas.
pi_142487661
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 15:49 schreef kree het volgende:
Ik zou het willen proberen. Maarja net nieuwe baan gevonden. Ga er niet aan toekomen helaas.
Helaas.

Ik heb iemand nodig die het pi gedeelte voor mij kan doen.
Dus het bord, met een kleine behuizing zodat het niet open ligt onder in de meterkast.
2 sensors kan ik wel krijgen, moet alleen zoeken naar de juiste met een gevoeligheid van 0,1c ipv 0,5c en het display kan ik zo kopen.

Het moeten trouwens wel radiografische sensoren zijn, althans voor de watertemp. We hebben nauwelijks mogelijkheid om een kabel weg te werken, alleen evt onder de vlonder maar dat lijkt ons niets.
Degene die we hadden is ook radiografisch.

Het in elkaar bouwen is het punt ook nog niet, maar software matig dat sensor A water temp is, sensor B lucht temp, en een klok continu laten afwisselen. Ik zou niet eens weten waar ik moet beginnen.

En aangezien rPi ongelofelijk veel kan, zit ik er misschien ook aan te denken om extra dingen toe te voegen ooit. Denk aan barometer of hygrometer.

Nog mooier zou zijn om het chloor gehalte en ph waarde te kunnen meten. Maar die sensoren zijn zover ik weet giga duur. We gebruiken nu een kitje met druppels (goedkoopste oplossing).

Maar goed dat is allemaal niet belangrijk.
Water temp en klok, om de paar seconde af laten wisselen. Dat is prio 1.
Indien mogelijk ook buiten temp en uiteindelijk de andere dingen.
pi_142489206
Met radiografisch ga je het trouwens wel moeilijker maken. Denk aan batterijen ofzo voor de voeding.

Als het enigszins kan is met kabel makkelijker.
pi_142492013
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 20:00 schreef kree het volgende:
Met radiografisch ga je het trouwens wel moeilijker maken. Denk aan batterijen ofzo voor de voeding.

Als het enigszins kan is met kabel makkelijker.
Alleen batterijen die op de sensor zitten. Maar die kunnen we best vervangen om de xx tijd.

Kabel is makkelijker in 1e instantie, maar die moet je wel wegwerken.
Dat betekend in dit geval gat in tuinhuisje maken, hele vlonder er uit. kabel er onder door (evt nog stukje afgraven) richting put van pomp, en daar komt de sensor op een leiding (er zit een stuk leiding die gevoelig is voor temp, dus temp leiding = temp water, daar komt sensor tegen aan geplakt).
pi_142537910
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 21:19 schreef bambino het volgende:

[..]

Alleen batterijen die op de sensor zitten. Maar die kunnen we best vervangen om de xx tijd.

Kabel is makkelijker in 1e instantie, maar die moet je wel wegwerken.
Dat betekend in dit geval gat in tuinhuisje maken, hele vlonder er uit. kabel er onder door (evt nog stukje afgraven) richting put van pomp, en daar komt de sensor op een leiding (er zit een stuk leiding die gevoelig is voor temp, dus temp leiding = temp water, daar komt sensor tegen aan geplakt).
Dan zou je misschien eens moeten kijken naar die draadloze weerstations.
Maar geloof me met een kabeltje leggen ben je toch sneller klaar denk ik.

Anders zit je weer met een sensor (digitaal of analoog) omzetten naar een rf-transmitter een receiver weer omzetten en dan een Rpi.

Het kan trouwens allemaal wel, maar ok een stapje ingewikkelder dan :)
pi_142543979
En moet dat allemaal weergegeven worden op een webpagina ofzo? Hoe zie je dat voor je?
  maandag 21 juli 2014 @ 10:04:47 #230
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_142544986
quote:
5s.gif Op maandag 21 juli 2014 09:11 schreef KomtTijd... het volgende:
En moet dat allemaal weergegeven worden op een webpagina ofzo? Hoe zie je dat voor je?
Hij had het over...
quote:
een 4 cijferig display (7 segment) van 20x55
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_142547540
Dan los je het toch op met een arduino'tje? (of 2, als het draadloos moet)

-edit-
scriptje om temperatuur van meerdere sensoren om de beurt weer te geven op een 7-seg display heb ik eventueel zo liggen.

[ Bericht 49% gewijzigd door KomtTijd... op 21-07-2014 11:57:28 ]
pi_142547568
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:20 schreef kree het volgende:

[..]

Dan zou je misschien eens moeten kijken naar die draadloze weerstations.
Maar geloof me met een kabeltje leggen ben je toch sneller klaar denk ik.

Anders zit je weer met een sensor (digitaal of analoog) omzetten naar een rf-transmitter een receiver weer omzetten en dan een Rpi.

Het kan trouwens allemaal wel, maar ok een stapje ingewikkelder dan :)
Draadloze weerstations zijn ruk. we hebben er nu een paar gehad. Zo'n klein ding dobbert dan in het water, en meet de temp dus in de bovenste laag.

Als de zon er op staat geeft die dus altijd 1,5 graad ong. te hoog aan.

En omzetten naar transmitter zou niet nodig hoeven te zijn.
De sensor die we hadden (kleine zilveren buis met daaraan een klein stukje dat batterijen heeft en transmitter) was ook draadloos. Dus het bestaat wel.

Receiver stukje zou dan op rPI kunnen.

Maar dan moet ik het nog wel zien te vinden.
pi_142772613
  zondag 27 juli 2014 @ 18:28:02 #234
12221 Tijn