Dat is sowieso op Linux nog erg jammer.quote:Op zondag 13 juli 2014 22:54 schreef zerokil het volgende:
Jammer dat er nog geen fatsoenlijke Netflix mogelijkheid is.
Goed nieuwsquote:Op zondag 13 juli 2014 20:43 schreef Iemand91 het volgende:
Waarschijnlijk nieuwe versie van de Raspberry Pi:
Introducing The Raspberry Pi B+
[..]
Data sheet PDF: hier.
Kortom; zelfde hardware maar wat aanpassingen aan de in/outputs;
- meer USB-poorten (4 stuks)
- nieuwe GPIO header
- schroefgaten
- aangepaste analog out; (3.5mm audio en analoog video gecombineerd)
- aangepaste SD card houder
[ afbeelding ]
Heb je al de nieuwste versie van xbmc er op? Sinds ik die er op heb is het echt een stuk sneller in de menu's zelfs zonder overclocken. Zeker een aanrader die upgrade, heb ook het gevoel dat de pi een stuk stabieler is. Geworden daardoor.quote:Op maandag 14 juli 2014 21:47 schreef knight18 het volgende:
Ik heb sinds een paar maandjes een Pi met xbmc erop. Echter is die nogal traag geworden als ik bij apps door het menu ga. Dit is nogal een groot verschil ivm het begin.
Weet iemand waar dat aan kan liggen en hoe het op te lossen is?
HD aansluiten kan gewoon, moet je ff een draadje solderen vanaf de voeding, heb ik ook gedaan.quote:Op maandag 14 juli 2014 21:36 schreef BabeWatcher het volgende:
Deze upgrade is voornamelijk handig als je de Pi wil gebruiken als minicomputer. Met muis/toetsenbord zijn de standaard twee poorten al vol, dan heb je ook nog eens externe opslag nodig.
Mooie aanpassingen (als het nu wel mogelijk is om zonder powered usb-hub een harde schijf aan te sluiten), maar ik ga er geen nieuwe voor kopen. Een cubieboard of banana is dan een betere optie.
Concurrentie is altijd goed. Door de dubbele ethernetaansluiting en wifi (en zeker door openWRT) is een router-toepassing de meest logische. Ik gebruik mijn Pi headless en ik vind het een groot gemis dat de gpu niet helemaal uitgezet kan worden. 16MB is veel voor iets dat je niet gebruikt, zeker als je maar 512MB tot je beschikking hebt. Wat zou het mooi zijn als er meer keuze is uit miniboardjes, zodat je iets precies op maat kan kopen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:34 schreef Aether het volgende:
Belgische start-up komt met Raspberry Pi-concurrent
De Belgische start-up DPTechnics heeft onder de naam DPT Board een compact moederbordje ontwikkeld op basis van de Qualcomm Atheros AR9331-soc. Het DPT Board moet volgens de initiatiefnemers in het Belgische onderwijs benut gaan worden.
Haha prachtig hoe ingewikkeld kun je het maken..quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:37 schreef Aether het volgende:
BrickPi Bookreader
Wouldn’t it be nice of someone read you a book aloud when you were feeling lazy to read it yourself?
Have you ever wanted to get that Kindle Book into another format, or just copy the text?
Have you ever wanted to get all of your highlights or notes off your Kindle?
In this project we make an ebook reading robot with the BrickPi. We use the BrickPi to control the LEGO Mindstorms to turn the pages, a RaspberryPi camera to take pictures of each page, and the Raspberry Pi to convert the text to speech. The result is an e-book reader that can store text, search for selected text, or read the ebook aloud to you.
Tsja, de rPI is goedkoop omdat cpu&gpu op 1 chip zitten en helemaal uitschakelen zal niet gaan omdat je de GPU nodig hebt om te booten. Een minimale kernel maken (bv geen usb en ethernet support als je wifi gebruikt) zal ook wel wat vrij geheugen geven, maar als je die 16MB echt nodig hebt dan zul je waarschijnlijk toch naar iets anders moeten kijken. Hoewel de meeste boardjes die ik ken (bv beagle bone black, intel galileo) ook maar 512MB ram hebben.quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:51 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Concurrentie is altijd goed. Door de dubbele ethernetaansluiting en wifi (en zeker door openWRT) is een router-toepassing de meest logische. Ik gebruik mijn Pi headless en ik vind het een groot gemis dat de gpu niet helemaal uitgezet kan worden. 16MB is veel voor iets dat je niet gebruikt, zeker als je maar 512MB tot je beschikking hebt. Wat zou het mooi zijn als er meer keuze is uit miniboardjes, zodat je iets precies op maat kan kopen.
Helaas.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 15:49 schreef kree het volgende:
Ik zou het willen proberen. Maarja net nieuwe baan gevonden. Ga er niet aan toekomen helaas.
Alleen batterijen die op de sensor zitten. Maar die kunnen we best vervangen om de xx tijd.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 20:00 schreef kree het volgende:
Met radiografisch ga je het trouwens wel moeilijker maken. Denk aan batterijen ofzo voor de voeding.
Als het enigszins kan is met kabel makkelijker.
Dan zou je misschien eens moeten kijken naar die draadloze weerstations.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 21:19 schreef bambino het volgende:
[..]
Alleen batterijen die op de sensor zitten. Maar die kunnen we best vervangen om de xx tijd.
Kabel is makkelijker in 1e instantie, maar die moet je wel wegwerken.
Dat betekend in dit geval gat in tuinhuisje maken, hele vlonder er uit. kabel er onder door (evt nog stukje afgraven) richting put van pomp, en daar komt de sensor op een leiding (er zit een stuk leiding die gevoelig is voor temp, dus temp leiding = temp water, daar komt sensor tegen aan geplakt).
Hij had het over...quote:Op maandag 21 juli 2014 09:11 schreef KomtTijd... het volgende:
En moet dat allemaal weergegeven worden op een webpagina ofzo? Hoe zie je dat voor je?
quote:een 4 cijferig display (7 segment) van 20x55
Draadloze weerstations zijn ruk. we hebben er nu een paar gehad. Zo'n klein ding dobbert dan in het water, en meet de temp dus in de bovenste laag.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:20 schreef kree het volgende:
[..]
Dan zou je misschien eens moeten kijken naar die draadloze weerstations.
Maar geloof me met een kabeltje leggen ben je toch sneller klaar denk ik.
Anders zit je weer met een sensor (digitaal of analoog) omzetten naar een rf-transmitter een receiver weer omzetten en dan een Rpi.
Het kan trouwens allemaal wel, maar ok een stapje ingewikkelder dan
Ik dacht dat de cpu/gpu en memory het zeflde zijn gebleven en er een paar extra feature aan toegevoegd (extra USB ports en wat meer GPIO ports) en dat performance dus het zelfde zou moeten zijn als het B model. Waar verwacht je betere prestaties in?quote:Op zondag 27 juli 2014 18:28 schreef Tijn het volgende:
Ik heb net een B+ besteld. Ik ben benieuwd naar de performance
Nee, dat bedoel ik niet. Ik heb nog nooit een Raspberry Pi gehad en ben überhaupt benieuwd naar de performance!quote:Op zondag 27 juli 2014 19:10 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik dacht dat de cpu/gpu en memory het zeflde zijn gebleven en er een paar extra feature aan toegevoegd (extra USB ports en wat meer GPIO ports) en dat performance dus het zelfde zou moeten zijn als het B model. Waar verwacht je betere prestaties in?
Een powered USB-hub heeft genoeg kracht om een harddisk én je Pi te voeden.quote:Op zondag 27 juli 2014 19:18 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik heb mijn Pi inmiddels ook binnen. Het is een 2e hands, maar dat is prima om wat mee te experimenteren en uit te proberen. Nu moet ik alleen nog een voeding zoeken en een USB-hub met voeding. Iemand een idee waar die een beetje goedkoop te vinden zijn?
Hangt ervan af waarvoor je hem gebruikt. De Pi kan makkelijk HD-video aan (door hardware decodering). Ik gebruik hem zelf als NAS/printserver/mediaserver, dat gaat prima.quote:Op zondag 27 juli 2014 19:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik niet. Ik heb nog nooit een Raspberry Pi gehad en ben überhaupt benieuwd naar de performance!
Ik ben van plan 'm te gebruiken om e-mail te verwerken. Ik heb een idee voor een spelletje dat je speelt via e-mail en de Raspberry Pi moet de binnenkomende mailtjes bekijken en op basis van de inhoud de juiste reactie terugsturen. Ik denk dat ik het in PHP ga schrijven, tenzij blijkt dat dat om de een of andere reden te zwaar is. Maar zo'n storm zal het ook wel weer niet lopen qua gebruikersquote:Op zondag 27 juli 2014 19:27 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Hangt ervan af waarvoor je hem gebruikt. De Pi kan makkelijk HD-video aan (door hardware decodering). Ik gebruik hem zelf als NAS/printserver/mediaserver, dat gaat prima.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |