Onderwatercamera, case is bijna klaar, python scripting ook, nu nog het laad gedeelte van mijn zonnepaneel + klok module & GPS en klaar ben ikquote:Op zaterdag 19 april 2014 14:33 schreef kree het volgende:
Grappig dingetje wel die Pi
Maar iedereen gebruikt het zo'n beetje als xbmc media speler?
Of nog iemand die er iets leuks mee in elkaar heeft geflanst?
waterdichte case?quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:22 schreef Chandler het volgende:
[..]
Onderwatercamera, case is bijna klaar, python scripting ook, nu nog het laad gedeelte van mijn zonnepaneel + klok module & GPS en klaar ben ik
Ik heb een PMMA buis waar ik een lens in heb laten lijmen met een dop die er in/overheen valt met daartussen een rubber en spanners om het geheel dicht te spannen, zal later eens wat foto's van m'n projectje laten zienquote:Op zaterdag 19 april 2014 22:55 schreef xaban06 het volgende:
[..]
waterdichte case?
Ik zie dat ze bestuurbare boten maken, ik vraag me af hoe ze alles droog houden, jij een idee?
Voor een boot/heli raad ik je een arduino aan. Die zijn wat geschikter voor hardware aan te sturen. Je kan ook een arduino processor aansturen met de rpi dan heb je de reken kracht van de pi met de hardware kracht van een arduino gecombineerd. Gertboard is een leuke extensie hiervoor.quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:04 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik lees mijn slimme meter uit en maak hier een grafiek van.
[ afbeelding ]
Is nog buggy, moet het een en ander nog fixen.
/edit
Laatst een hoop elektronica spullen besteld terwijl ik nog nooit een multimeter heb gehad of aangeraaktIk zie wel hoe ver ik kom. Doel is om een bestuurbaar auto (of wellicht boot of heli) te maken.
Het gaat mij meer om de as/propeller en boot zelf.quote:
Mja, misschien voor later. Ik doe voor het eerst iets echt met electronica, om nou zonder enig kennis gelijk een hardware bordje te kopen...quote:Op maandag 21 april 2014 20:00 schreef Lon3 het volgende:
[..]
Voor een boot/heli raad ik je een arduino aan. Die zijn wat geschikter voor hardware aan te sturen. Je kan ook een arduino processor aansturen met de rpi dan heb je de reken kracht van de pi met de hardware kracht van een arduino gecombineerd. Gertboard is een leuke extensie hiervoor.
Het mooie met een arduino is dat je voor een paar dollar een atmega 8 of 328p op ebay kunt kopen en zonder veel hardware (je hoeft niet eens een crystal te gebruiken als je met 8mhz kunt werken) je arduino project op kunt draaien . Maar goed, dat is meer voor het arduino topic.quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:17 schreef KomtTijd... het volgende:
Kom je vanzelf wel achter. Arduino is echt super, en inderdaad een veel praktischer basis als je servo's e.d. wilt aansturen.
Voor het geld moet je het inderdaad niet doen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:41 schreef KomtTijd... het volgende:
Losse Atmega's kopen is onzin joh. voor 2-3 dollar heb je een Pro Mini, voor 6-7 dollar een Pro Micro. Ideaal voor embedded projectjes.
Ik zit vooral mobiel op FOK. Maar is er een arduino topic?quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:22 schreef devzero het volgende:
[..]
Het mooie met een arduino is dat je voor een paar dollar een atmega 8 of 328p op ebay kunt kopen en zonder veel hardware (je hoeft niet eens een crystal te gebruiken als je met 8mhz kunt werken) je arduino project op kunt draaien . Maar goed, dat is meer voor het arduino topic.
Interssant. Dat is een beetje een goeie prijs als je kijkt naar alles wat he erbij krijgt?quote:Op maandag 28 april 2014 16:28 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Raspberry Pi compleet bij 1dayfly vandaag.
Ik denk dat je meer van dat soort projecten zult zien in de toekomst. nytlabs deed een tijdje geleden ook al zoiets.quote:Op maandag 28 april 2014 16:47 schreef MineraalWater het volgende:
Erg tof gemaakt dit, Ook door een Nederlander. Gebruikt een Raspberry pi, een monitor en een one way spiegel (Die je altijd bij de politie series ziet)
[ afbeelding ]
http://michaelteeuw.nl/po(...)-result-of-the-magic
Trouwens wat moet ik me hierbij voorstellen?quote:Op maandag 28 april 2014 16:28 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Raspberry Pi compleet bij 1dayfly vandaag.
is beide zelfde dingetje tochquote:1. Standaard pakket (700 mHz): vanaf ¤52,95
• Raspberry Pi model B moederbord en behuizing
• Integral 4GB class10 SDHC kaart inclusief
• XBMC (RaspBMC) pre-install
• High speed HDMI (1m) en netwerk kabel (2m)
2. Turbo pakket (950 mHz): vanaf ¤69,95
• Raspberry Pi model B moederbord en behuizing
• Integral 4GB class10 SDHC kaart inclusief
• XBMC (RaspBMC) pre-install (alleen voor opstarten)
• USB kaart 8 GB max 80 mbit/sec voor snellere leessnelheden
USB-stick erbij, daar draait het besturingsysteem vanaf, ipv de flashcard.quote:Op maandag 28 april 2014 21:32 schreef kree het volgende:
[..]
Trouwens wat moet ik me hierbij voorstellen?
[..]
is beide zelfde dingetje toch
Ja, zit alleen wat snellere USB stick bij. Deze Pi is zeg maar standaard hoger gezet.quote:Op maandag 28 april 2014 21:32 schreef kree het volgende:
[..]
Trouwens wat moet ik me hierbij voorstellen?
[..]
is beide zelfde dingetje toch
Als je echt gaat hobbyen en je eigen case en sd card wilt en zo, dan is dit geen goede keus. Maar als je meteen alles helemaal kant en klaar wil hebben denk ik dat dit wel een aardig dingetje is.quote:Op maandag 28 april 2014 17:13 schreef kree het volgende:
[..]
Interssant. Dat is een beetje een goeie prijs als je kijkt naar alles wat he erbij krijgt?
Of met alles los kopen goedkoper?
Dus in feite is het gewoon softwarematig overclocked omdat die usb stick die hogere snelheid wel aan kan in tegenstelling tot het sd kaartje?quote:Op maandag 28 april 2014 21:34 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Ja, zit alleen wat snellere USB stick bij. Deze Pi is zeg maar standaard hoger gezet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |