abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138739355

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar mosselmossel als je je hebt aangemeld :)

Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )

Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.

Overzicht deelnemers:
https://docs.google.com/s(...)ClcgXqra51s-sPQ/edit

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run

[ Bericht 0% gewijzigd door Guard op 11-04-2014 10:43:27 ]
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  donderdag 10 april 2014 @ 20:33:59 #2
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_138739539
bijna zover?? weet je wel hoe lang taperen duurt??
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_138739648
Zolang als je zelf wilt / goed acht?
pi_138739870
Laat beginnen met eten in een marathon lijkt mij weinig voordeel te brengen... Je lichaam neemt sowieso al moeilijk energie op, dus pas beginnen als je 'tank' al bijna leeg is, is vragen om problemen.

Het enige is, dat je lichaam van 'snelle suikers' een soort 'sugar-rush' gevoel kan krijgen waar je het nog heel even goed op kan doen, maar daarna komt er alleen maar een grotere klap... Dat effect heeft cola heel erg bijv., kan nog 20 mins boost geven, maar daarna is het helemaal over. Dat is het enige tegenargument tegen te snel beginnen met suikers / gels misschien, al is het vooral uitproberen hoe je erop reageert ja...

Iets wat ik ook te weinig gedaan had voor vorig jaar. Ik verteerde de gels wel prima, maar had geen gebalanceerd voedingsschema uitgedokterd of zo. Ook te weinig koolhydraten gestapeld de dag van te voren. Laatst in een artikel op losseveter stond dat 7-10 g koolhydraten / kg lichaamsgewicht valt aan te raden, wat in mijn geval dan neer was gekomen op 500-700 g koolhydraten de dag van te voren. Oftewel, ik had bijna een kilo pasta moeten eten... _O- Maar denk dat ik de volgende keer wel zeker meer carbs ga eten de dag van tevoren, gebrek aan energie brak mij vooral op vorig jaar (al was het weer toen ook gek met die warmte ineens...).
Jack does it in real time...
pi_138740266
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 20:40 schreef DeeBee het volgende:
Laat beginnen met eten in een marathon lijkt mij weinig voordeel te brengen... Je lichaam neemt sowieso al moeilijk energie op, dus pas beginnen als je 'tank' al bijna leeg is, is vragen om problemen.

Het enige is, dat je lichaam van 'snelle suikers' een soort 'sugar-rush' gevoel kan krijgen waar je het nog heel even goed op kan doen, maar daarna komt er alleen maar een grotere klap... Dat effect heeft cola heel erg bijv., kan nog 20 mins boost geven, maar daarna is het helemaal over. Dat is het enige tegenargument tegen te snel beginnen met suikers / gels misschien, al is het vooral uitproberen hoe je erop reageert ja...

Iets wat ik ook te weinig gedaan had voor vorig jaar. Ik verteerde de gels wel prima, maar had geen gebalanceerd voedingsschema uitgedokterd of zo. Ook te weinig koolhydraten gestapeld de dag van te voren. Laatst in een artikel op losseveter stond dat 7-10 g koolhydraten / kg lichaamsgewicht valt aan te raden, wat in mijn geval dan neer was gekomen op 500-700 g koolhydraten de dag van te voren. Oftewel, ik had bijna een kilo pasta moeten eten... _O- Maar denk dat ik de volgende keer wel zeker meer carbs ga eten de dag van tevoren, gebrek aan energie brak mij vooral op vorig jaar (al was het weer toen ook gek met die warmte ineens...).
7 tot 10 gr/kg is wel een boel ja, ik zie mezelf ook nog niet een tot anderhalve zak pasta wegwerken :')
pi_138740515
Zo, dat ging lekker!
Na anderhalve week niet gelopen te hebben, afgelopen zaterdag een rustig rondje in D1 te hebben gedaan was het vandaag eigenlijk tijd voor een snelle 5 km.
Nu was ik gisteren een stukje wezen fietsen in Limburg, daar niet heel diep gegaan, maar toch.... ik verwachtte er eigenlijk niet zo veel van vandaag. Maar goed, toch maar gegaan.
Het begon lekker, en het beleef lekker gaan. Gewoon mijn PR op de 5km met ruim een minuut verbeterd! :) :) :)

SPOILER
  donderdag 10 april 2014 @ 20:53:52 #7
34586 kepler
No bounce, no play
pi_138740522
quote:

Ik neem 4 gelletjes mee, op de 15, 20, 25 en 30. Ergens op de 35 staat iemand met bananen, dus die kan ik nog aanpakken.

Maar ik zit te twijfelen, heb het idee dat ik vorige marathon teveel belletjes heb genomen... (Als dat mogelijk is)
The line is a dot to you!
  donderdag 10 april 2014 @ 20:53:59 #8
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_138740529
quote:

ik heb voor de Kepler vooral met vloeibare koolhydraten gewerkt, valt makkelijker weg te krijgen
pi_138740766
http://endurancecalculator.com/EnduranceCalculatorForm.html
Leuk om mee spelen (ik geef geen waarde oordeel over het artikel wat eraan ten grandslag ligt, temeer daar ik het niet gelezen heb :P )
pi_138740947
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 20:53 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ik heb voor de Kepler vooral met vloeibare koolhydraten gewerkt, valt makkelijker weg te krijgen
Dag van tevoren ook al? :)
pi_138740998
Ik zei gisteren tegen pijll: "zin om morgen een duurloopje te doen?"
Pijll: "Waar?"
Ik: "Ik wil graag lopen in de strook Ockenburg - Madestein - De Uithof in De Haag."
Pijll: "Ik bedenk wel een route".

Het bleek uiteindelijk een route van 12 km te zijn met stukken die hij nog nooit gelopen had en al was het een gevarieerde en leuke route, wat ik toch vooral de hele tijd dacht was: "daar verderop ligt een nog veel mooier paadje".

Het was dus een hele mooie appetizer, want ik wil hier nog wel vaker een duurloopje gaan doen. En met z'n tweeën is het veel gezelliger. Op het laatst was het wel het duo de lamme en de kreupele, want pijll voelde zijn enkel en ik liep heel geforceerd door mijn heup die nog altijd geen 100% is (maar er valt mee te lopen).

Al met al heb ik er weer van genoten, wat ook makkelijk kon omdat ik in drie jaar niet zo langzaam gelopen heb (volgens smashrun) op de 12 km. Nu het weer lekker lang licht is ga ik dit zeker vaker doen de komende maanden.

SPOILER
pi_138741038
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 21:02 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Dag van tevoren ook al? :)
Liters cola...
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  donderdag 10 april 2014 @ 21:04:50 #13
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_138741079
quote:
99s.gif Op donderdag 10 april 2014 21:04 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Liters cola...
dit dus
pi_138741084
quote:

[..]

Liters cola...
Een dag voor een wedstrijd mijd ik altijd koolzuurhoudende dranken, kauwgom en zuivelproducten.
pi_138741102
quote:

[..]

Liters cola...
7 g koolhydraten per 250 mL bier, dus je kan ook de dag van tevoren een biertje of 80/90 drinken! :+
  donderdag 10 april 2014 @ 21:05:45 #16
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138741141
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 20:53 schreef kepler het volgende:

[..]

Ik neem 4 gelletjes mee, op de 15, 20, 25 en 30. Ergens op de 35 staat iemand met bananen, dus die kan ik nog aanpakken.

Maar ik zit te twijfelen, heb het idee dat ik vorige marathon teveel belletjes heb genomen... (Als dat mogelijk is)
Ik neem iedere 45 minuten een gelletje
F means you're fucked
  donderdag 10 april 2014 @ 21:08:10 #17
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138741294
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 21:03 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik zei gisteren tegen pijll: "zin om morgen een duurloopje te doen?"
Pijll: "Waar?"
Ik: "Ik wil graag lopen in de strook Ockenburg - Madestein - De Uithof in De Haag."
Pijll: "Ik bedenk wel een route".

Het bleek uiteindelijk een route van 12 km te zijn met stukken die hij nog nooit gelopen had en al was het een gevarieerde en leuke route, wat ik toch vooral de hele tijd dacht was: "daar verderop ligt een nog veel mooier paadje".

Het was dus een hele mooie appetizer, want ik wil hier nog wel vaker een duurloopje gaan doen. En met z'n tweeën is het veel gezelliger. Op het laatst was het wel het duo de lamme en de kreupele, want pijll voelde zijn enkel en ik liep heel geforceerd door mijn heup die nog altijd geen 100% is (maar er valt mee te lopen).

Al met al heb ik er weer van genoten, wat ook makkelijk kon omdat ik in drie jaar niet zo langzaam gelopen heb (volgens smashrun) op de 12 km. Nu het weer lekker lang licht is ga ik dit zeker vaker doen de komende maanden.

SPOILER
Er zijn daar inderdaad veel andere mooie paden :Y
F means you're fucked
pi_138741360
Mooi hoekje van Den Haag is dat wel ja, je bent ook zo op het strand en in de duinen daarvandaan ja! :)
  donderdag 10 april 2014 @ 21:10:22 #19
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_138741431
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 21:05 schreef DeeBee het volgende:

[..]

7 g koolhydraten per 250 mL bier, dus je kan ook de dag van tevoren een biertje of 80/90 drinken! :+
volgens mij gaan alcohol en de opname van koolhydraten in dit geval niet samen....
  donderdag 10 april 2014 @ 21:13:39 #20
34586 kepler
No bounce, no play
pi_138741638
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 21:05 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik neem iedere 45 minuten een gelletje
klinkt als een beter schema :D
The line is a dot to you!
pi_138741666
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 21:10 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

volgens mij gaan alcohol en de opname van koolhydraten in dit geval niet samen....
Cola heeft ook 'maar' 11 g / 100 mL geloof ik. Al is een liter cola dan al een aardige stap in de goede richting. :P Ga dat zeker wel proberen de volgende keer als ik een marathon doe denk ik... :P
pi_138741833
"slappe cola" (cola zonder prik met wat zout en water) schijnt de sportdrank van Dolf Jansen te zijn tijdens de wedstrijden, op advies van Ad van Hest...
pi_138742056
Ow, wij hebben met de club 10x3minuten gedaan door een natuurreservaat. Met allerlei rare ondergrond. Geweldig mooi daar hoor, maar leg daar asfalt neer ofzo.

SPOILER
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  donderdag 10 april 2014 @ 21:23:27 #24
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_138742210
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 21:16 schreef Guard het volgende:
"slappe cola" (cola zonder prik met wat zout en water) schijnt de sportdrank van Dolf Jansen te zijn tijdens de wedstrijden, op advies van Ad van Hest...
wordt heel veel gebruikt tijdens ultras
pi_138742297
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 21:16 schreef Guard het volgende:
Staat ook in het hardloperskookboek dat hier vanmiddag in de bus lag. :)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')