abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 april 2014 @ 20:14:26 #1
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_138738756
Ik moet helaas toegeven dat ik echt totaal niet kan fileparkeren. Ik rij geen schade, maar moet soms echt zonder overdrijven 20 keer steken.

Ik heb nu als tijdelijke oplossing een gopro op de hoedenplank geplakt. Dan kan ik via wifi op mijn telefoon zien waar ik naartoe aan het rijden ben.

Toch vind ik dat geen goede oplossing. Tijdens mijn rijlessen hadden ze ook trucjes geleerd, alleen die ben ik al lang vergeten.

Nu vraag ik me af: Hoe moet je file parkeren en hoe doen jullie dat? Ik wil het zelf ook graag kunnen. Ik voel me een beetje kneuzig.
pi_138738846
Ik doe het op gevoel. Ik zet de auto naast de auto voor de plek waar ik wil parkeren, dan achteruit indraaien en op tijd, maar niet te vroeg, terugdraaien.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 10 april 2014 @ 20:16:50 #3
415313 zombieboss
geduld is een schone zaak
pi_138738851
Het geheim is durven. Zolang je niet durft 'door te gaan' blijf je op en neer gaan als een hopeloos vrouwtje.
  donderdag 10 april 2014 @ 20:18:51 #4
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_138738931
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 20:16 schreef zombieboss het volgende:
Het geheim is durven. Zolang je niet durft 'door te gaan' blijf je op en neer gaan als een hopeloos vrouwtje.
Ik durf het ook prima. Behalve als er een hele dure auto naast staat.

Meestal rij ik gewoon door totdat ik voel dat het niet gaat. Wielen tegen een stoepje of bumper tegen iets aan. Tegen de auto's van anderen vind ik dat alleen echt not done. (Alhoewel dat gisteren ook mis ging) -O-

Wel extreem langzaam trouwens. Ik wist dat ik dichtbij zat.
pi_138738988
Ach daar zijn bumpers toch voor gemaakt.
  donderdag 10 april 2014 @ 20:21:18 #6
409503 awiebo
būter, brea en griene tsiis...
pi_138739024
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 20:14 schreef NieuweNier het volgende:
Ik heb nu als tijdelijke oplossing een gopro op de hoedenplank geplakt. Dan kan ik via wifi op mijn telefoon zien waar ik naartoe aan het rijden ben.
:')

stap 1: rij langs de auto waar je achter komt te staan op een fatsoenlijke afstand. laten we zeggen 50 cm
stap 2: zet de auto in de achteruit en begin met rijden.
Stap 3: Haal je stuur om om in te sturen wanneer je achterbankrugleuning gelijk is met de kont van de auto waar je achter komt te staan
Stap 4: Draai je stuur recht zodra je bijrijdersdeurkruk de stoeprand/parkeervakrand raakt in de rechter buitenspiegel.
Stap 5: Draai nu terug met je neus zodra je weer terug kunt draaien. Dus zodra je de ruimte hebt
Stap 6: wanneer je de auto recht hebt draai je de wielen weer recht, steek misschien een laatste keer en tadaa. *O* *O* *O*

Zo heb ik het geleerd van mijn rijinstructeur. Heeft voor mij tot nu altijd gewerkt. Zonder moeite in een keer recht erin, cm of 10 van stoeprand. Uitgaande van een auto's tot plus minus Golf plus ;)

Vooral dat trucje met het deurkrukje in de rechterbuitenspiegel die dan je stoeprand moet raken.
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_138739049
Where did all the love go?
pi_138739059
Vraag het aan Braddie. Die doet het al vijf jaar.
  donderdag 10 april 2014 @ 20:22:31 #9
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_138739062
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 20:20 schreef jatochneetoch het volgende:
Ach daar zijn bumpers toch voor gemaakt.
Haha ja idd. Het was ook echt een busje met zo'n zwarte bumper zonder lak.

Toch zou ik het niet graag doen met een personenauto :X
  donderdag 10 april 2014 @ 20:24:40 #10
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_138739153
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 20:21 schreef awiebo het volgende:

[..]

:')

stap 1: rij langs de auto waar je achter komt te staan op een fatsoenlijke afstand. laten we zeggen 50 cm
stap 2: zet de auto in de achteruit en begin met rijden.
Stap 3: Haal je stuur om om in te sturen wanneer je achterbankrugleuning gelijk is met de kont van de auto waar je achter komt te staan
Stap 4: Draai je stuur recht zodra je bijrijdersdeurkruk de stoeprand/parkeervakrand raakt in de rechter buitenspiegel.
Stap 5: Draai nu terug met je neus zodra je weer terug kunt draaien. Dus zodra je de ruimte hebt
Stap 6: wanneer je de auto recht hebt draai je de wielen weer recht, steek misschien een laatste keer en tadaa. *O* *O* *O*

Zo heb ik het geleerd van mijn rijinstructeur. Heeft voor mij tot nu altijd gewerkt. Zonder moeite in een keer recht erin, cm of 10 van stoeprand. Uitgaande van een auto's tot plus minus Golf plus ;)

Vooral dat trucje met het deurkrukje in de rechterbuitenspiegel die dan je stoeprand moet raken.
Oh super dat ga ik inderdaad proberen tijdens het parkeren de volgende keer.

Dank je voor de tip! ^O^

Die trucjes ben ik echt gewoon helemaal vergeten...
pi_138739169
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 20:21 schreef awiebo het volgende:
Stap 6: wanneer je de auto recht hebt draai je de wielen weer recht
Dat doe ik echt nooit.
Ik bedoel, je moet er ook weer weg kunnen rijden, en dan moet je wielen weer draaien.
Recht is recht, en klaar.
Wielen gewoon richting weg laten staan, dan kan je gemakkelijk weer wegrijden.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 10 april 2014 @ 20:28:27 #12
409503 awiebo
būter, brea en griene tsiis...
pi_138739302
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 20:25 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat doe ik echt nooit.
Ik bedoel, je moet er ook weer weg kunnen rijden, en dan moet je wielen weer draaien.
Recht is recht, en klaar.
Wielen gewoon richting weg laten staan, dan kan je gemakkelijk weer wegrijden.
Meestal is het een krap plekje, dus dan ben je net niet recht als je al op de auto achter je hangt, dus wielen even naar rechts draaien. Sta je ook mooi recht. En bij wegrijden rijd ik standaard wegdraaiend van stoeprand achteruit om vervolgens de weg weer op te draaien.

OT:

TS, jij bent er zo een? zo nu en dan even bumperen? :9

den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_138739603
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 20:28 schreef awiebo het volgende:
Meestal is het een krap plekje, dus dan ben je net niet recht als je al op de auto achter je hangt, dus wielen even naar rechts draaien. Sta je ook mooi recht. En bij wegrijden rijd ik standaard wegdraaiend van stoeprand achteruit om vervolgens de weg weer op te draaien.
Ik heb werkelijk nog nooit gehad dat ik niet recht stond. En nee, ik ben geen superman en wil me ook niet groot voordoen :) Misschien dat ik - onbewust - toch een plekje vind waar ik genoeg plek heb om recht te staan? Geen idee..

En verder:
Let op de tijd die meeloopt links onderin. En let op de tijd als een man het overneemt ;)

OT: ik maak er een geintje van, TS, maar ik snap dat het klote is voor je. Zoals ik zei: ik doe het op gevoel en dat kan ik helaas niet uitleggen.
pi_138739696
Hier kan je ook nog kijken, TS:
pi_138739787
quote:
7s.gif Op donderdag 10 april 2014 20:22 schreef KoningPils het volgende:
Vraag het aan Braddie. Die doet het al vijf jaar.
Fileparkeren _O- Dat is hartstikke makkelijk man.
pi_138740036
Bij het woord fileparkeren moet ik altijd lachen en denken aan een mongool die dacht dat fileparkeren betekende dat je in een echte file op de autobaan moest parkeren
pi_138740208
het draait (!) om de achterwielen
pi_138740493
:')____!!!!!!!!
pi_138740790
Wtf een go pro op je hoedenplank via wifi? Da's een grapje toch? En je bent een vent?
  donderdag 10 april 2014 @ 21:15:58 #20
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_138741783
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 20:35 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk nog nooit gehad dat ik niet recht stond. En nee, ik ben geen superman en wil me ook niet groot voordoen :) Misschien dat ik - onbewust - toch een plekje vind waar ik genoeg plek heb om recht te staan? Geen idee..

En verder:
Let op de tijd die meeloopt links onderin. En let op de tijd als een man het overneemt ;)

OT: ik maak er een geintje van, TS, maar ik snap dat het klote is voor je. Zoals ik zei: ik doe het op gevoel en dat kan ik helaas niet uitleggen.
Haha geeft niet hoor. Ik en mijn maten kunnen er ook wel om lachen :P

Bitsen doe ik trouwens meestal niet. Zo extreem vaak steken en veel ruimte overlaten wel...
  donderdag 10 april 2014 @ 21:17:11 #21
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_138741857
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 20:39 schreef Braddie het volgende:

[..]

Fileparkeren _O- Dat is hartstikke makkelijk man.
Ik denk dat er een verschil is tussen praktische en theoretische mensen.

De ene kan super goed parkeren enzo waar de andere makkelijker uit een boekje leert. Ik ben het laatste soort persoon. Echt met alles ben ik niet praktisch, maar dat theorie examen had ik in een half uurtje geleerd.
  donderdag 10 april 2014 @ 21:17:40 #22
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_138741889
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 20:59 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Wtf een go pro op je hoedenplank via wifi? Da's een grapje toch? En je bent een vent?
Het is ideaal, je ziet precies waar de hoeken van de auto zijn. ^O^
pi_138741936
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 21:17 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Ik denk dat er een verschil is tussen praktische en theoretische mensen.

De ene kan super goed parkeren enzo waar de andere makkelijker uit een boekje leert. Ik ben het laatste soort persoon. Echt met alles ben ik niet praktisch, maar dat theorie examen had ik in een half uurtje geleerd.
Ja precies, ik ben dan weer het eerste soort persoon, ik ben praktisch goed, maar theoretisch sla ik constant de plank mis.
pi_138742007
.
pi_138744679
Ga een dag oefenen tot je het onder de knie hebt. Vraag desnoods uitleg van een bekende die het wel goed kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')