bronquote:Het downloaden van films, muziek en ander auteursrechtelijk beschermd materiaal is per direct verboden. Dat is het gevolg van de uitspraak van het Europese Hof van Justitie dat Nederland een downloadverbod moet invoeren, laat staatssecretaris van Veiligheid en Justitie Fred Teeven (VVD) donderdag weten.
De wet hoeft niet te worden aangepast, laat een woordvoerder van Teeven weten. Controle op de naleving is geen taak van de overheid, maar van de auteursrechtenorganisaties zoals Stichting Brein, aldus de zegsman.
Teeven gaat wel de zogeheten thuiskopieheffing aanpassen, waar de rechtszaak bij het EU-hof om draaide. Die is mede bedoeld als compensatie voor de gederfde inkomsten van artiesten door van het downloaden van films en muziek, wat tot op heden niet verboden was in Nederland.
Brein heeft nu wel het recht om Jan Modaal te gaan vervolgen voor het downloaden van The Desolation of Smaug.quote:Op donderdag 10 april 2014 13:58 schreef Saekerhett het volgende:
Hier ook iets meer nieuws: NWS / Nederland moet downloadverbod invoeren
Slaat echt helemaal nergens op, wat gaan ze nu doen, 10 miljoen Nederlanders bekeuren? Nee, dus wat heeft het voor zin
Als iedereen SSL aanzet bij het downloaden van usenet, kan Brein helemaal niks.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:00 schreef Bart het volgende:
[..]
Brein heeft nu wel het recht om Jan Modaal te gaan vervolgen voor het downloaden van The Desolation of Smaug.
Mits de betreffende usenetserver niet bijhoudt van welk IP er welke bestanden worden gedownload.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:02 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Als iedereen SSL aanzet bij het downloaden van usenet, kan Brein helemaal niks.
Dat ja.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:02 schreef CherryOnTop het volgende:
Aangezien brein zich vooralsnog alleen bezig blijft houden met handelaren is er dus eigenlijk gewoon niks veranderd...
Stout hoor!quote:Op donderdag 10 april 2014 13:54 schreef Bart het volgende:
[..]
Niet dat ik minder ga downloaden nu.
Nou ja, nu wel jaquote:
als ik brein zou vertrouwen op hun uitspraken zou dat een optie zijn, ik vertrouw die gasten echter voor geen meter...quote:Op donderdag 10 april 2014 14:02 schreef CherryOnTop het volgende:
Aangezien brein zich vooralsnog alleen bezig blijft houden met handelaren is er dus eigenlijk gewoon niks veranderd...
En als je met een vpn verbinding werkt, kunnen ze dan ook zien welk ip adres dáár weer achter zit?quote:Op donderdag 10 april 2014 14:08 schreef Klonk het volgende:
of duitse praktijken, zelf een torrentje plaatsen, ip nummers loggen en er advocaatje achteraan sturen voor schadevergoeding...
quote:Op donderdag 10 april 2014 13:56 schreef Grielen het volgende:
Hemeltje. Ik hoor gebonk op de deur. Ik heb maar gelijk Utorrent er af gegooid voor dat ze me komen arres-
Dan zijn ze toch zelf net zo strafbaar? Verspreiden van 'illegale meuk'.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:08 schreef Klonk het volgende:
of duitse praktijken, zelf een torrentje plaatsen, ip nummers loggen en er advocaatje achteraan sturen voor schadevergoeding...
Lijkt mij hetzelfde als wat Powlitie doet.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:12 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dan zijn ze toch zelf net zo strafbaar? Verspreiden van 'illegale meuk'.
Maar als dat bestandje verder niks inhoud (althans niet iets met auteursrecht erop bevat) dan is dat, lijkt me, niet het geval.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:12 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Is helemaal niet hetzelfde. Het is namelijk niet verboden om een vrachtwagen vol met PlayStations ergens neer te zetten. Het is wel verboden om illegale torrents te uploaden.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:15 schreef karton2 het volgende:
[..]
Lijkt mij hetzelfde als wat Powlitie doet.
Een vrachtwagen, met de deur open, vol met playstations ergens neerzetten en wachten totdat iemand ze komt pakken.
Doe je niks is er niks aan de hand, loop je de vrachtwagen in dan klapt de val dicht en mag je met de politie mee.
Dus dan slingert straks iedereen gewoon een VPN verbinding aan en is er alsnog niks aan de handquote:Op donderdag 10 april 2014 14:12 schreef Klonk het volgende:
VPN moet volgens mij veilig zijn, zelfs een eigen VPN dat je met iets als Hamachi of OpenVPN opzet zou je ip adres moeten verbergen.
Als ik het fout heb dan hoor ik het graag van iemand
Dan zijn die personen die het downloaden ook niet strafbaar...quote:Op donderdag 10 april 2014 14:15 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Maar als dat bestandje verder niks inhoud (althans niet iets met auteursrecht erop bevat) dan is dat, lijkt me, niet het geval.
Klopt, maar Brein vertegenwoordigd die platenbazen. Zou me niks verbazen als Brein hier volledige goedkeuring voor heeft of krijgt.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:16 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Is helemaal niet hetzelfde. Het is namelijk niet verboden om een vrachtwagen vol met PlayStations ergens neer te zetten. Het is wel verboden om illegale torrents te uploaden.
Zullen ze wel een ontheffing voor hebben.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:12 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Brein vertegenwoordigd vooral zich zelf heb ik het idee.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:18 schreef karton2 het volgende:
Klopt, maar Brein vertegenwoordigd die platenbazen. Zou me niks verbazen als Brein hier volledige goedkeuring voor heeft of krijgt.
Oh, dan bestel ik die in België niet eens extra verzendkosten.quote:Op donderdag 10 april 2014 16:17 schreef sjoemie1985 het volgende:
nee is een extra bedrag van ongeveer 6 euro dacht ik dat je moete betalen als je bijvoorbeeld een hardeschijf koopt, of ipod of andere mp3 speler.
eerst de salarissen van de directie hequote:Op donderdag 10 april 2014 16:15 schreef GekkePoes het volgende:
Thuiskopieheffing? dan moet je zeker betalen per leeg schijfje wat je koopt
Trouwens ik ben benieuwd hoe groot de uitkering is die Brein betaald aan artiesten. ( van de thuiskopieheffing)
Brein heeft hierin net zoveel macht als jij en ik.quote:Op donderdag 10 april 2014 15:47 schreef Verbodsbord het volgende:
Ik snap niet hoe een organisatie als brein de macht krijgt om de naleving van een wet te controleren, en waarom dat geen taak is van de overheid.
Maar het is wel een taak van de overheid om je daarvoor te beboeten als je niet betaald. Wat ik uit het bericht begrijp is dat Brein hier dus voor zou gaan zorgen.quote:Op donderdag 10 april 2014 20:56 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Brein heeft hierin net zoveel macht als jij en ik.
Het is geen taak van de overheid om schending van het auteursrecht te bewaken.
Evenals het geen taak is van de overheid om te controleren of je wel betaald voor de boodschappen die je betaald.
Nee, de rechter gaat daar voor zorgen.quote:Op donderdag 10 april 2014 21:10 schreef Verbodsbord het volgende:
Maar het is wel een taak van de overheid om je daarvoor te beboeten als je niet betaald. Wat ik uit het bericht begrijp is dat Brein hier dus voor zou gaan zorgen.
maar goed, als we even doen alsof we brein op de mooie blauwe ogen geloven gaan ze niet achter jan met de pet aan dus bovenstaand scenario is mogelijk maar of het heel snel gebeurt twijfel ik na een dagje lezen van achtergronden en meningen aan.quote:Op donderdag 10 april 2014 21:29 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Nee, de rechter gaat daar voor zorgen.
Brein kan alleen een civiele procedure starten. Dat wil zeggen:
- Brein vind dat iemand (persoon Y) onrechtmatig auteursrechtelijk werk heeft gedownload
- Brein daagt jou voor de rechter
- Brein eist bij de rechter een schadevergoeding van X euro
- Brein toont waarom zij die schadevergoeding terecht vind.
- Persoon Y toont waarom hij onschuldig is en niet wil betalen.
- De recht bepaald of Brein of persoon Y gelijk heeft en wie hoeveel aan de ander moet betalen.
En omdat de schadevergoedingen in de miljoenen kunnen lopen, doet Brein vaak een schikkingsvoorstel. als je dat betaalt wordt je niet voor de rechter gedaagd.
Duidelijk, dankjewelquote:Op donderdag 10 april 2014 21:29 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Nee, de rechter gaat daar voor zorgen.
Brein kan alleen een civiele procedure starten. Dat wil zeggen:
- Brein vind dat iemand (persoon Y) onrechtmatig auteursrechtelijk werk heeft gedownload
- Brein daagt jou voor de rechter
- Brein eist bij de rechter een schadevergoeding van X euro
- Brein toont waarom zij die schadevergoeding terecht vind.
- Persoon Y toont waarom hij onschuldig is en niet wil betalen.
- De recht bepaald of Brein of persoon Y gelijk heeft en wie hoeveel aan de ander moet betalen.
En omdat de schadevergoedingen in de miljoenen kunnen lopen, doet Brein vaak een schikkingsvoorstel. als je dat betaalt wordt je niet voor de rechter gedaagd.
Het lijkt mij dat de aanbieders van die usenetservers nu als eerste de lul zijn dan.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:02 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Als iedereen SSL aanzet bij het downloaden van usenet, kan Brein helemaal niks.
dan moet het wel een Nederlandse aanbieder zijn...quote:Op donderdag 10 april 2014 21:37 schreef kree het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat de aanbieders van die usenetservers nu als eerste de lul zijn dan.
die kans bestaat, maar ik vermoed dat ze dat pas gaan doen nadat Brein daar om vraagt of misschien zelfs pas na rechtelijke dwang.quote:Op donderdag 10 april 2014 21:55 schreef kree het volgende:
correct
Maar neem aan dat bv eweka en de standaard providers dit nu gaan weghalen.
Dat denk ik ook, maar voor brein zijn zij de "grote vissen" ipv de individuele downloader.quote:Op donderdag 10 april 2014 22:03 schreef FredvZ het volgende:
[..]
die kans bestaat, maar ik vermoed dat ze dat pas gaan doen nadat Brein daar om vraagt of misschien zelfs pas na rechtelijke dwang.
Gelukkig heb ik Newsdemon, gewoon buitenlandse usenet provider nemenquote:Op donderdag 10 april 2014 21:37 schreef kree het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat de aanbieders van die usenetservers nu als eerste de lul zijn dan.
Je weet dat de servers van Newsdemon gedeeltelijk in Amsterdam staan?quote:Op donderdag 10 april 2014 22:20 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik Newsdemon, gewoon buitenlandse usenet provider nemenMet ssl, en ze kunnen niks.
als je met ssl download kan je ISP nooit achter je data komen...zie http://www.computeridee.n(...)-anoniem-downloaden/quote:Op donderdag 10 april 2014 22:23 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je weet dat de servers van Newsdemon gedeeltelijk in Amsterdam staan?
Ik zou daar niet zo al te zeker van zijn.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:55 schreef alwaysonhold het volgende:
als je met ssl download kan je ISP nooit achter je data komen...zie http://www.computeridee.n(...)-anoniem-downloaden/
En hoe krijgt je ISP die fake certificaten van die proxy op je computer dan?quote:Op vrijdag 11 april 2014 00:42 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Ik zou daar niet zo al te zeker van zijn.
Weet je dat er een bugje in SSL zat?quote:Op vrijdag 11 april 2014 03:58 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
En hoe krijgt je ISP die fake certificaten van die proxy op je computer dan?
Het hele idee achter SSL is dat je naast het opzetten van een veilige verbinding ook de identiteit van de ontvanger verifieert.
je isp misschien niet. Maar als brein een server in beslag neemt, en daar staan wat logs op met jouw ip en wat je gedownload hebt, wat dan?quote:Op donderdag 10 april 2014 23:55 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
als je met ssl download kan je ISP nooit achter je data komen...zie http://www.computeridee.n(...)-anoniem-downloaden/
Nee de consumentenbond is heiligquote:Op donderdag 10 april 2014 22:10 schreef JTT het volgende:
![]()
![]()
MAG JE DAN
GVD
STRAKS HELEMAAL NIETS MEER IN NEDERLAND!?!
![]()
![]()
Nederland is een vrij land... Jaja![]()
![]()
f*ck
stichting brein.
![]()
f*ck
heel de EU.
![]()
Lang leve de consumentenbond.
Klopt helemaal, overal moeten ze altijd jaren over discussiëren maar dit ging ineens heel snel, erg bizar en die breek het laatste vertrouwen in de overheid die blijkbaar tot alles in staat is als het er op aankomt, griezelig. Slappe Hollandse overheidsknietjes versus geraffineerde industrie lobbyisten?quote:Op vrijdag 11 april 2014 09:12 schreef pokkerdepok het volgende:
dit verbod is nergens op gebaseerd.
het was een rechtzaak aangespannen door producenten van apparaten, die vonden de thuiskopieerheffing te hoog.
nu besluit een europese rechtbank dat die heffing inderdaad onterecht is, omdat je dan alle gebruikers straft.
nou okee, dan vervalt de thuiskopieer heffing dus per direct, zou je zeggen, en klaar. moeten ze wat anders verzinnen om downloaden te compenseren.
maar wat doet Teeven? hij maakt per direct downloaden illegaal. waar is dat in godsnaam op gebaseerd? volgens mij nergens op.
sterker nog, ik lees net dat de stichting die de heffing verdeeld, helemaal niet van plan is om die heffing te gaan verlagen. die gaan dus recht tegen de beslissing van de hoogste europese rechtbank in.
samenvatting: deze europese uitspraak is gewoon een onterecht excuus voor onze kutregering om zonder enige discussie of toetsing, downloaden illegaal te maken.
ik hoop dat de kamer zich dit wel realiseerd, en er een stokje voor gaat steken.
of gewoon de VVD die eigenlijk allang een downloadverbod wilde, en nu zn kans grijpt.quote:Op vrijdag 11 april 2014 09:23 schreef Broadway het volgende:
[..]
Klopt helemaal, overal moeten ze altijd jaren over discussiëren maar dit ineens ging het heel snel, erg bizar. Slappe Hollandse overheidsknietjes versus geraffineerde industrie lobbyisten?
Dan mogen we hopen dat ze keihard teruggefloten worden, het is nu of nooit, of zoiets.quote:Op vrijdag 11 april 2014 09:25 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
of gewoon de VVD die eigenlijk allang een downloadverbod wilde, en nu zn kans grijpt.
nee, de uitspraak is over hoe wij met downloaden omgaan, hoe wij het compenseren. en dat mag dus niet, hoe wij dat doen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 09:26 schreef Bart het volgende:
Nou ja, niet helemaal he. De zaak was inderdaad of de downloadheffing niet te hoog is. Maar om daarover te kunnen beslissen moet je eerst weten of downloaden illegaal is. Europees hof heeft nu bepaald dat dat idd illegaal is. Enige wat het kabinet doet is de uitspraak van het hof erkennen. Ze kunnen ook niet anders.
En daar staat duidelijk in:quote:Op vrijdag 11 april 2014 09:48 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nee, de uitspraak is over hoe wij met downloaden omgaan, hoe wij het compenseren. en dat mag dus niet, hoe wij dat doen.
http://static0.volkskrant(...)fThuiskopie_4861.pdf
Oftewel: downloaden uit illegale bron is illegaal.quote:Derhalve is het Hof van oordeel dat een nationale wettelijke regeling die geen enkel onderscheid
maakt tussen kopieën voor privégebruik die zijn vervaardigd uit geoorloofde bronnen, en kopieën
voor privégebruik die zijn vervaardigd uit nagemaakte of vervalste bronnen, niet kan worden
gedoogd.
Nee. Volgens deze uitspraak ben je strafbaar bezig als je een film of serie downloadt. De overheid doet er niets mee. Brein ook niet, zeggen ze. Maar Brein kan morgen besluiten er wel wat mee te gaan doen, waardoor jij na het downloaden van een film een brief in de bus kan krijgen met het verzoek om even 1500 euro te betalen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:04 schreef privatair het volgende:
begrijp ik hieruit dus dat alleen diegene worden gestraft welke grootgebruikers zijn of diegene die verspreiden ?
Veel success met het downloaden van een film bij de Burger King.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:38 schreef GekkePoes het volgende:
Met een laptopje op een gratis wifi, kan je gewoon downloaden, en niemand weet waar het heen gaat.
sickbeard is toch vooral via Usenet? dan heb je niets te vrezen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:22 schreef jogy het volgende:
Ik ben toch wel blij dat ik een jaartje geleden een vpn abonnement heb aangeschaft. Mijn downloads gaan wel iets trager maar met sickbeard wordt het binnen gehaald terwijl ik op mijn werk zit dus ik merk er niets van
.
Wat een gedoe. Ergens op de stoep zitten, paar uur lang, om wat te downloadenquote:Op vrijdag 11 april 2014 10:38 schreef GekkePoes het volgende:
Met een laptopje op een gratis wifi, kan je gewoon downloaden, en niemand weet waar het heen gaat.
Ik heb een torrent variantquote:Op vrijdag 11 april 2014 10:45 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
sickbeard is toch vooral via Usenet? dan heb je niets te vrezen.
xvidquote:Op donderdag 10 april 2014 23:52 schreef Broadway het volgende:
Zo, die kan even aan blijven staan vannacht.
[ afbeelding ]
Timmieeeeh!!! waar zit je
[ afbeelding ]
Niet in SSL zelf, maar in een implementatie ervan. Alhoewel dat inderdaad servers die gebruik maken van die implementatie (en dat zijn er nogal wat) risico lopen op een aanval die Mr_Belvedere postte.quote:
Daarom ook buitenlandse VPN's die niet loggen gebruiken.quote:Op vrijdag 11 april 2014 08:57 schreef Bart het volgende:
[..]
je isp misschien niet. Maar als brein een server in beslag neemt, en daar staan wat logs op met jouw ip en wat je gedownload hebt, wat dan?
Steekpenninkje links, snoepreisje rechts, etentje zus, dames van plezier zo.quote:Op vrijdag 11 april 2014 09:23 schreef Broadway het volgende:
[..]
Klopt helemaal, overal moeten ze altijd jaren over discussiëren maar dit ging ineens heel snel, erg bizar en die breek het laatste vertrouwen in de overheid die blijkbaar tot alles in staat is als het er op aankomt, griezelig. Slappe Hollandse overheidsknietjes versus geraffineerde industrie lobbyisten?
Ik gebruik zelf https://www.ipredator.se/quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:28 schreef superworm het volgende:
Ik wil n.a.v. deze uitspraak mijn verbinding beter gaan beveiligen - wat is dan wijsheid qua (makkelijk instelbare) VPN? Er zijn zo ontzaglijk veel aanbieders over de hele wereld, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ik zoek er wel eentje die ook servers/proxy's aanbiedt in UK en VS. Dit voor Hulu, Netflix, BBC enzovoorts.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:30 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ik gebruik zelf https://www.ipredator.se/
Ik heb privateinternetaccess: https://www.privateinternetaccess.com/pages/network/quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:31 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik zoek er wel eentje die ook servers/proxy's aanbiedt in UK en VS. Dit voor Hulu, Netflix, BBC enzovoorts.
hmm.. okee misschien heb je gelijk...quote:Op vrijdag 11 april 2014 09:50 schreef Bart het volgende:
[..]
En daar staat duidelijk in:
[..]
Oftewel: downloaden uit illegale bron is illegaal.
Ik zou het liever niet hebbenquote:Op vrijdag 11 april 2014 11:41 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
hmm.. okee misschien heb je gelijk...
ja...quote:
Die las ik ook idd veel aangeraden worden, het programmaatje leek me vrij simpel te gebruiken. Is de snelheid w.b. torrenten acceptabel/betrouwbaar?quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:39 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik heb privateinternetaccess: https://www.privateinternetaccess.com/pages/network/
Qua normaal internetten en downloaden gaat het best lekker, ik heb die bende ook geïnstalleerd op de synology en daar gaat het wel iets langzamer (alsnog een paar mbit per seconde hoor, daar niet van)quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:01 schreef superworm het volgende:
[..]
Die las ik ook idd veel aangeraden worden, het programmaatje leek me vrij simpel te gebruiken. Is de snelheid w.b. torrenten acceptabel/betrouwbaar?
Nou hebben we nog een paar computers staan thuis, kan je met 1 account je hele privénetwerk (via de modem of zo) beslaan of moet je een apart abo hebben voor elke pc?quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:04 schreef jogy het volgende:
[..]
Qua normaal internetten en downloaden gaat het best lekker, ik heb die bende ook geïnstalleerd op de synology en daar gaat het wel iets langzamer (alsnog een paar mbit per seconde hoor, daar niet van)
Je mag er 5 tegelijkertijd op aansluitenquote:Op vrijdag 11 april 2014 12:09 schreef superworm het volgende:
[..]
Nou hebben we nog een paar computers staan thuis, kan je met 1 account je hele privénetwerk (via de modem of zo) beslaan of moet je een apart abo hebben voor elke pc?
Top. Dus da's een kwestie van accountje kopen, programma downloaden en klaar is kees? In dat geval zijn die kosten, zeker door 4 gedeeld, prima te doenquote:Op vrijdag 11 april 2014 12:15 schreef jogy het volgende:
[..]
Je mag er 5 tegelijkertijd op aansluiten.
Secure VPN Account
Encrypted WiFi
P2P and VoIP Support
PPTP, OpenVPN and L2TP/IPSec
5 devices simultaneously
Multiple VPN Gateways
Unlimited Bandwidth
SOCKS5 Proxy Included
No traffic logs
Instant Setup
https://www.privateinternetaccess.com/pages/buy-vpn/
jup! Ik heb er iig nog geen gezeik mee gehadquote:Op vrijdag 11 april 2014 12:18 schreef superworm het volgende:
[..]
Top. Dus da's een kwestie van accountje kopen, programma downloaden en klaar is kees? In dat geval zijn die kosten, zeker door 4 gedeeld, prima te doen
Alles waar jij geen rechten/licentie voor hebt mag je niet downloaden.quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:24 schreef Gruisman het volgende:
Is het nu dus ook illegaal om vanuit youtube nummers te download via sites zoals http://www.youtube-mp3.org/nl
En sites als http://noobroom7.com/ mogen dus ook niet meer? Of mocht dat sowieso al niet..
en als je dan nog SSL gebruikt richting usenet ben je *nog* safer?quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:20 schreef jogy het volgende:
[..]
jup! Ik heb er iig nog geen gezeik mee gehad.
Geen idee.quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:45 schreef Gunner het volgende:
[..]
en als je dan nog SSL gebruikt richting usenet ben je *nog* safer?
Als je torrents gebruikt is ssl nogal nutteloos denk ik zelfquote:
Klopt. Dacht ook direct aan de youtubedownloadsites, die ook ik vaak gebruik voor dingen die je elders niet kunt vinden. Dat zal dus nog wel kunnen maar alleen achter SSL/VPN of via je Tor-browser.quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:36 schreef Bart het volgende:
[..]
Alles waar jij geen rechten/licentie voor hebt mag je niet downloaden.
Streamen van films via bijvoorbeeld Noobroom mag dus wel?quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:36 schreef Bart het volgende:
[..]
Alles waar jij geen rechten/licentie voor hebt mag je niet downloaden.
Ik weet niet of streamen als downloaden wordt gezien. En of nobroom netjes betaald. Netflix is gewoon legaal bijvoorbeeld, maar ik weet niet of nobroom ook zo werkt.quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:58 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Streamen van films via bijvoorbeeld Noobroom mag dus wel?
Downloaden is kopiëren van bestanden, streamen is alleen maar realtime bekijken dus heel iets anders.quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:03 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik weet niet of streamen als downloaden wordt gezien. En of nobroom netjes betaald. Netflix is gewoon legaal bijvoorbeeld, maar ik weet niet of nobroom ook zo werkt.
Ben benieuwd wat de rechter vindt.quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:11 schreef Broadway het volgende:
[..]
Downloaden is kopiëren van bestanden, streamen is alleen maar realtime bekijken dus heel iets anders.
Als het een rechter is met verstand van zaken zal hij hetzelfde zeggen, als het een door lobbyisten gemanipuleerde noob is kun je alles verwachten.quote:
Denk dat je te makkelijk denkt. Downloaden is niets meer dan een serie bytes die van een server/internet naar je pc verzonden worden, en opgeslagen worden. Streamen is dat ook. Enige verschil is dat het bij streamen niet permanent opgeslagen wordt. Maar ik vraag me af of dat juridisch iets uitmaakt.quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:51 schreef Broadway het volgende:
[..]
Als het een rechter is met verstand van zaken zal hij hetzelfde zeggen, als het een door lobbyisten gemanipuleerde noob is kun je alles verwachten.
Ik zou zeggen loaden (laden) is gelijk aan vullen (totdat het klaar/vol is) of in een geheugen zetten. Een stream is vluchtig en wordt alleen gelezen door een speler.quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:55 schreef Bart het volgende:
[..]
Denk dat je te makkelijk denkt. Downloaden is niets meer dan een serie bytes die van een server/internet naar je pc verzonden worden, en opgeslagen worden. Streamen is dat ook. Enige verschil is dat het bij streamen niet permanent opgeslagen wordt. Maar ik vraag me af of dat juridisch iets uitmaakt.
Euh wat is het verschil?quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:05 schreef Broadway het volgende:
[..]
Ik zou zeggen loaden (laden) is gelijk aan vullen (totdat het klaar/vol is) of in een geheugen zetten. Een stream is vluchtig en wordt alleen gelezen door een speler.
Downloaden doe je wel met aan stream aan data maar als het bestand binnen is stopt het. Een film bekijken via een stream die niet download is toch wezenlijk iets anders. Laat die rechter mij maar even bellen anders.
net zo als die objectieve rechter die iedereen veroordeelde omdat ie zelf een anti downloadclubje hadquote:Op vrijdag 11 april 2014 13:51 schreef Broadway het volgende:
[..]
Als het een rechter is met verstand van zaken zal hij hetzelfde zeggen, als het een door lobbyisten gemanipuleerde noob is kun je alles verwachten.
nee dat is niet andersquote:Op vrijdag 11 april 2014 14:05 schreef Broadway het volgende:
[..]
Ik zou zeggen loaden (laden) is gelijk aan vullen (totdat het klaar/vol is) of in een geheugen zetten. Een stream is vluchtig en wordt alleen gelezen door een speler.
Downloaden doe je wel met aan stream aan data maar als het bestand binnen is stopt het. Een film bekijken via een stream die niet download is toch wezenlijk iets anders. Laat die rechter mij maar even bellen anders.
quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:27 schreef kree het volgende:
Het idee erachter is natuurlijk dat mits je zelf geen truckjes uithaald dat de gestreamde data weer weg is als je klaar bent met kijken.
Met downloaden is dat niet het geval.
Maargoed technisch zie ik er eigenlijk ook niet echt verschil in.
fokken ookquote:Op vrijdag 11 april 2014 14:48 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Pornostreams zijn nu dus ook illegaal?
Je bekijkt nog steeds een kopie vanuit een illegale bron, alleen de data wordt na bekijken weer verwijderd. Dat maakt het nog niet legaal.quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:05 schreef Broadway het volgende:
[..]
Ken je www.youtube.com toevallig? dat heet streamen, en de data wordt niet gedownload als je geen youtube download tooltje gebruikt. Je krijgt ook helemaal niets binnen want het blijft op het internet staan.quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:17 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Euh wat is het verschil?
Streamen is gewoon gewoon downloaden alleen dan begin je ook gewoon al met afspelen terwijl hij nog aan het downloaden is.
Je krijgt nogsteeds dezelfde informatie binnen.
Wel handig om te weten dit, als ik met mijn telefoon op 3G zit dan kost YouTube kijken mij helemaal geen data, want er wordt niks gedownloadquote:Op vrijdag 11 april 2014 16:13 schreef Broadway het volgende:
[..]
Ken je www.youtube.com toevallig? dat heet streamen, en de data wordt niet gedownload als je geen youtube download tooltje gebruikt. Je krijgt ook helemaal niets binnen want het blijft op het internet staan.
hoe komt het dan op mijn scherm?quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:13 schreef Broadway het volgende:
[..]
Ken je www.youtube.com toevallig? dat heet streamen, en de data wordt niet gedownload als je geen youtube download tooltje gebruikt. Je krijgt ook helemaal niets binnen want het blijft op het internet staan.
Door een stream die in je player laadt maar niet zichzelf opslaat oid., dus je download dus niks en je kopieert niks.quote:
Net zeg je nog dat je niks binnenkrijgt, dus je spreek jezelf tegen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:22 schreef Broadway het volgende:
[..]
Door een stream die in je player laadt maar niet zichzelf opslaat oid., dus je download dus niks en je kopieert niks.
dus hij downLOAD het maar slaat niets op?quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:22 schreef Broadway het volgende:
[..]
Door een stream die in je player laadt maar niet zichzelf opslaat oid., dus je download dus niks en je kopieert niks.
quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:13 schreef Broadway het volgende:
[..]
Je krijgt niks binnen in de betekenis van opslaan nee, je mag er alleen naar kijken en dan is het weg, foetsie!quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:23 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Net zeg je nog dat je niks binnenkrijgt, dus je spreek jezelf tegen.
En de speler slaat het wel degelijk op, in het werkgeheugen.
Om het te bekijken moet je het wel eerste hebben...quote:Op vrijdag 11 april 2014 17:30 schreef Broadway het volgende:
[..]
Je krijgt niks binnen in de betekenis van opslaan nee, je mag er alleen naar kijken en dan is het weg, foetsie!![]()
En werkgeheugen wist zichzelf daar kun je weinig mee.
hoeveel kost zo een vpn accountje? Weet een meer een betaalbare oplossing, met Tor Browser nzb files binnen harken met SSL. Is niks traceerbaar lijkt mequote:Op vrijdag 11 april 2014 16:55 schreef Mano_ het volgende:
Net even een VPN-accountje gemaakt, lijkt me sowieso niet verkeerd.
Eerst een maand-abo gepakt omdat ik een beetje bang was dat er van m'n snelheid niets over zou blijven. Maar ik hark via usenet gewoon nog de 60mbit/s binnen
Volgens speedtest.net haal ik nu zelfs ruim 150mbit/s, dus de VPN heeft ruimte zat om mijn internet-abo te upgraden
Heb vandaag eentje aangeschaft, 7 dollar per maand = 5 euro en geïnstalleerd op vier pc's (maximaal vijf bij Private Internet Access) dus maandkosten p.p. zijn 1,25 euro.quote:Op vrijdag 11 april 2014 20:06 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
hoeveel kost zo een vpn accountje? Weet een meer een betaalbare oplossing, met Tor Browser nzb files binnen harken met SSL. Is niks traceerbaar lijkt me
Tor + OpenSSL is blijkbaar geen waterdichte oplossing. VPN ook niet trouwens.quote:Op vrijdag 11 april 2014 20:06 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
hoeveel kost zo een vpn accountje? Weet een meer een betaalbare oplossing, met Tor Browser nzb files binnen harken met SSL. Is niks traceerbaar lijkt me
PIA heb ik ook sinds vanmiddagquote:Op vrijdag 11 april 2014 20:10 schreef superworm het volgende:
[..]
Heb vandaag eentje aangeschaft, 7 dollar per maand = 5 euro en geïnstalleerd op vier pc's (maximaal vijf bij Private Internet Access) dus maandkosten p.p. zijn 1,25 euro.
Heb uren zitten sleutelen en dingen nagekeken - heb er nu eenmaal weinig verstand van - maar als het goed is 'lek' ik geen DNS-gegevens over IP en provider meer. Elke mogelijke IP- en DNS-check, incl. torrents die weergeven welk IP je doorgeeft, geven nu 'London UK' aan.quote:Op vrijdag 11 april 2014 20:25 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Tor + OpenSSL is blijkbaar geen waterdichte oplossing. VPN ook niet trouwens.
Maar ik heb nu een maand-abo van 7 dollar/maand maar pak volgende maand het jaar-abo voor $50. Ik merk er helemaal niets van tijdens het surfen en kan uit een hele reeks servers kiezen zodat ik bijvoorbeeld zonder plugins BBC iPlayer kan gebruiken
Dan kan de usenetprovider nog steeds je IP zien en de bestanden die je download.quote:Op vrijdag 11 april 2014 20:06 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Dat dus. Het is compleet schandalig dat een private instelling de wet moet/mag handhaven hier in Nederland.quote:Op donderdag 10 april 2014 15:47 schreef Verbodsbord het volgende:
Ik snap niet hoe een organisatie als brein de macht krijgt om de naleving van een wet te controleren, en waarom dat geen taak is van de overheid.
Civiel recht. Net zoals dat jij een factuur niet betaald, dat is ook niet aan de overheid om te vervolgen.quote:Op zaterdag 12 april 2014 10:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat dus. Het is compleet schandalig dat een private instelling de wet moet/mag handhaven hier in Nederland.
Het lijkt verdomme steeds meer op een bananenrepubliek hier![]()
Er is dan ook geen wet of verbod op het niet betalen van facturen lijkt me.quote:Op zaterdag 12 april 2014 10:33 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Civiel recht. Net zoals dat jij een factuur niet betaald, dat is ook niet aan de overheid om te vervolgen.
Er is ook geen strafrechtelijk verbod op downloaden, het is inbreuk op auteursrecht. Het is aan de benadeelde partij of zijn vertegenwoordiger om die schade te verhalen.quote:Op zaterdag 12 april 2014 10:45 schreef Geralt het volgende:
[..]
Er is dan ook geen wet of verbod op het niet betalen van facturen lijkt me.
Dingen die per wet geregeld zijn moeten door de overheid gehandhaafd worden en niet door een clubje mensen die het er niet mee eens zijn
Naar ik begrijp is de uitspraak van de EU juist dat de thuiskopieheffing niet als excuus (a la "maar de artiesten krijgen toch bepaald uit de heffing") gebruikt mag worden om downloaden uit niet-legale bron toe te staan. De thuiskopieheffing mag alleen het verlies veroorzaakt door echte thuiskopieën betreffen (en moet dus idd omlaag).quote:Op vrijdag 11 april 2014 09:12 schreef pokkerdepok het volgende:
dit verbod is nergens op gebaseerd.
het was een rechtzaak aangespannen door producenten van apparaten, die vonden de thuiskopieerheffing te hoog.
nu besluit een europese rechtbank dat die heffing inderdaad onterecht is, omdat je dan alle gebruikers straft.
nou okee, dan vervalt de thuiskopieer heffing dus per direct, zou je zeggen, en klaar. moeten ze wat anders verzinnen om downloaden te compenseren.
maar wat doet Teeven? hij maakt per direct downloaden illegaal. waar is dat in godsnaam op gebaseerd? volgens mij nergens op.
sterker nog, ik lees net dat de stichting die de heffing verdeeld, helemaal niet van plan is om die heffing te gaan verlagen. die gaan dus recht tegen de beslissing van de hoogste europese rechtbank in.
samenvatting: deze europese uitspraak is gewoon een onterecht excuus voor onze kutregering om zonder enige discussie of toetsing, downloaden illegaal te maken.
ik hoop dat de kamer zich dit wel realiseerd, en er een stokje voor gaat steken.
Tijd voor een legaal, betaalbaar alternatief.quote:
Bij die ondertitelaars hebben ze schikkingen van 1500 euro aangeboden.quote:Op zaterdag 12 april 2014 11:11 schreef Geralt het volgende:
Hoe lang zou het duren voordat Brein met een proefproces komt tegen een willekeurige downloader?
En wat voor schikkingsbedragen zouden ze voor gaan stellen? En wat als je niet schikt en het op een rechtszaak aan laat komen en verliest en daarna opnieuw gepakt wordt omdat je nog steeds download?
Gaat men dan de stekker uit je inetpijp trekken? Wat wat wat?
Echt zo belachelijk.quote:Op zaterdag 12 april 2014 11:14 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Bij die ondertitelaars hebben ze schikkingen van 1500 euro aangeboden.
Gewoon een rechtszaak neem ik aan ? Maximumstraf ligt als ik het mij goed herinner rond de ¤ 80.000 boete en 4 jaar cel.quote:Op zaterdag 12 april 2014 11:11 schreef Geralt het volgende:
Hoe lang zou het duren voordat Brein met een proefproces komt tegen een willekeurige downloader?
En wat voor schikkingsbedragen zouden ze voor gaan stellen? En wat als je niet schikt en het op een rechtszaak aan laat komen en verliest en daarna opnieuw gepakt wordt omdat je nog steeds download?
Gaat men dan de stekker uit je inetpijp trekken? Wat wat wat?
Je hoeft het niet te accepteren.quote:
Interessant, maar hoe zit dat dan met het feit dat het een Amerikaans bedrijf is, i.v.m de Patriot act etc?quote:Op vrijdag 11 april 2014 20:10 schreef superworm het volgende:
[..]
Heb vandaag eentje aangeschaft, 7 dollar per maand = 5 euro en geïnstalleerd op vier pc's (maximaal vijf bij Private Internet Access) dus maandkosten p.p. zijn 1,25 euro.
https://www.bestvpn.com/blog/3711/private-internet-access-review/quote:Based in the US, and therefore with no requirement to collect or log traffic use or monitor users activities, Private Internet Access does not do so. Also, because they use shared IPs, it is impossible to match an individual user to any activity on their system. Records of email addresses and payment data are kept, but Private Internet Access recommend the use of disposable emails addresses, and accept anonymous Bitcoin payments.
On a technical level, Private Internet Access offers the more secure OpenVPN protocol as standard, although only 128-bit version (CBC Blowfish), which is absolutely fine for most purposes but doesnt set our world on fire.
Dat is alles wat je hoeft te weten. Als activiteiten niet te herleiden zijn naar de klant omdat die koppelingen niet gelogd worden (gegeven dat er genoeg mensen gebruik maken van die service), dan kunnen ze hoog of laag springen, maar wat er niet is kun je niet afdwingen.quote:Op zondag 13 april 2014 15:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
Interessant, maar hoe zit dat dan met het feit dat het een Amerikaans bedrijf is, i.v.m de Patriot act etc?
Dit is wel goed om te weten;
[..]
https://www.bestvpn.com/blog/3711/private-internet-access-review/
Voor een download van een film? Als ik de dvd uit de winkel jat krijg ik een boete van 150 euro.quote:Op zaterdag 12 april 2014 12:30 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Gewoon een rechtszaak neem ik aan ? Maximumstraf ligt als ik het mij goed herinner rond de ¤ 80.000 boete en 4 jaar cel.
Absoluut, tenzij ze eerst aantonen dat een IP inbreuk heeft gemaakt en openbaarmaking afdwingen.quote:Op maandag 14 april 2014 10:13 schreef jogy het volgende:
Maar oké, het downloadverbod is nu helemaal officieel van kracht maar daar heeft brein geen kont aan zolang de ISP's geen plicht hebben om de klantgegevens vrij te geven toch?
Via een rechter en veel gezeik, kost te veel moeite dus dat is niet zo boeiend.quote:Op maandag 14 april 2014 10:20 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Absoluut, tenzij ze eerst aantonen dat een IP inbreuk heeft gemaakt en openbaarmaking afdwingen.
Als het eenmaal gelukt is dan weten ze dat het kan. De kosten zullen vast en zeker in de schikking verwerkt zitten.quote:Op maandag 14 april 2014 10:51 schreef jogy het volgende:
[..]
Via een rechter en veel gezeik, kost te veel moeite dus dat is niet zo boeiend.
Ze zullen inderdaad minimaal wel wat laaghangend fruit aanpakken voor het schrikeffect denk ik. Ergens een 50 plusser die de rolling stones aan het downloaden is om op een cd te zetten voor wanneer hij naar frankrijk rijdt naar zijn camping. Maar massaal zal het niet worden zonder versimpeling van de procedure.quote:Op maandag 14 april 2014 10:56 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Als het eenmaal gelukt is dan weten ze dat het kan. De kosten zullen vast en zeker in de schikking verwerkt zitten.
Het is een goed verdienmodel hoor, daar zijn ze in Duitsland ook al achter, dus ik zie niet in waarom.quote:Op maandag 14 april 2014 10:59 schreef jogy het volgende:
[..]
Ze zullen inderdaad minimaal wel wat laaghangend fruit aanpakken voor het schrikeffect denk ik. Ergens een 50 plusser die de rolling stones aan het downloaden is om op een cd te zetten voor wanneer hij naar frankrijk rijdt naar zijn camping. Maar massaal zal het niet worden zonder versimpeling van de procedure.
Hoe zit het in Duitsland dan met het vrijgeven van IP adressen?quote:Op maandag 14 april 2014 11:10 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Het is een goed verdienmodel hoor, daar zijn ze in Duitsland ook al achter, dus ik zie niet in waarom.
Gerechtelijk bevel richting de provider(s). Waarschijnlijk meerdere adressen voor hetzelfde vergrijp tegelijk, dan tikt het lekker aan als je iedereen een schikking van 1500eu aan de broek hangt.quote:Op maandag 14 april 2014 11:19 schreef jogy het volgende:
[..]
Hoe zit het in Duitsland dan met het vrijgeven van IP adressen?
Meh, denk dat ze het laaghangend fruit ook met rust zullen laten, er zitten zoveel juridische haken en ogen aan dat brein zich daar niet aan wil branden.quote:Op maandag 14 april 2014 10:59 schreef jogy het volgende:
[..]
Ze zullen inderdaad minimaal wel wat laaghangend fruit aanpakken voor het schrikeffect denk ik. Ergens een 50 plusser die de rolling stones aan het downloaden is om op een cd te zetten voor wanneer hij naar frankrijk rijdt naar zijn camping. Maar massaal zal het niet worden zonder versimpeling van de procedure.
Je ziet bij torrents ook de IP-adressen van mede-leechers, ook bij torrents die je niet zelf plaatst.quote:Op maandag 14 april 2014 11:41 schreef Klonk het volgende:
[..]
Duitse taferelen zie ik ook niet zo snel ontstaan, zelf een torrentje en daar ip nummers van noteren plaatsen valt in Nederland onder uitlokking.
http://www.rettet-das-internet.de/abmahnungsabzocke.htmquote:Op maandag 14 april 2014 11:19 schreef jogy het volgende:
[..]
Hoe zit het in Duitsland dan met het vrijgeven van IP adressen?
die kun je uitzetten.quote:Op maandag 14 april 2014 11:43 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Je ziet bij torrents ook de IP-adressen van mede-leechers, ook bij torrents die je niet zelf plaatst.
Als je zelf niet seed zit je in principe goed. Of gewoon usenet.quote:
als je veilig wilt zijn usenet provider met ssl of een vpn dan kunnen ze je niets maken, maar vooralsnog acht ik dat een overkill.quote:Op maandag 14 april 2014 11:45 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Als je zelf niet seed zit je in principe goed. Of gewoon usenet.
Beste is VPN, want als ze logs eisen van de usenetprovider dan hebben ze alsnog je IP en downloads. Met een goede VPN ben je echt niet meer traceerbaar.quote:Op maandag 14 april 2014 11:47 schreef Klonk het volgende:
[..]
als je veilig wilt zijn usenet provider met ssl of een vpn dan kunnen ze je niets maken, maar vooralsnog acht ik dat een overkill.
Idd, wilde net reageren: je gebruikt hetzelfde IP-adres als duizenden anderen dus het is alsnog 'veilig'.quote:Op zondag 13 april 2014 15:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
Interessant, maar hoe zit dat dan met het feit dat het een Amerikaans bedrijf is, i.v.m de Patriot act etc?
Dit is wel goed om te weten;
[..]
https://www.bestvpn.com/blog/3711/private-internet-access-review/
Ah, daadwerkelijke verschillen waardoor het Duitsland model niet echt te kopiëren is gelukkigquote:Op maandag 14 april 2014 11:41 schreef Klonk het volgende:
[..]
Meh, denk dat ze het laaghangend fruit ook met rust zullen laten, er zitten zoveel juridische haken en ogen aan dat brein zich daar niet aan wil branden.
Duitse taferelen zie ik ook niet zo snel ontstaan, zelf een torrentje en daar ip nummers van noteren plaatsen valt in Nederland onder uitlokking.
Ik denk dat het vooralsnog vooral een papieren verbod is wat compleet niet te handhaven is.
ben geen juristquote:Op maandag 14 april 2014 12:11 schreef jogy het volgende:
[..]
Ah, daadwerkelijke verschillen waardoor het Duitsland model niet echt te kopiëren is gelukkig.
Ik zal je niet aanklagen mocht het allemaal niet kloppen hoor.quote:Op maandag 14 april 2014 12:13 schreef Klonk het volgende:
[..]
ben geen jurist
slechts mijn inschatting
Dan zit je wel safe ja.quote:Op maandag 14 april 2014 20:28 schreef Treinhomo het volgende:
Vraagje;
Als ik bestanden wil downloaden, die gehost staan bij diverse filesharers (Depositfiles, Rapidgator, Luckyshare etc.), waarvan de links gepost worden op een forum, ben ik dan voldoende anoniem om de jongens van Brein buiten de deur te houden als ik in mijn browser een anonieme proxy-server instel of is die gedachte kinderlijk naïef ?
Voor de duidelijkheid; deze browser gebruik ik exclusief voor deze downloads en mijn 'normale' internetbezoek vindt plaats met een ander browser op dezelfde computer.
uploaden is altijd illegaal geweest.quote:Op dinsdag 15 april 2014 00:45 schreef alwaysonhold het volgende:
Valt me trouwens op dat spotnet uploaders nog gewoon doorgaan, niet verwacht. Dacht toch dat die iets meer angst hadden nu
Als je SSL hebt aanstaan en een browser als Tor gebruikt lijkt het me moeilijk..quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:01 schreef -Kadesh- het volgende:
Download via spotnet is dat te traceren, of is dat versleutelt?
Dat eerste was al lang verboden. Dat tweede nu ook.quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:20 schreef RustCohle het volgende:
Ik vind alles tot nu toe zeer onduidelijk en vraag mij dus nu af of het verbod geldt voor de mensen die de bestanden vrijgeven om te laten downloaden (bronnen) of ook de ''consumenten'' ofwel de downloadende huishoudens?
Als het dat laatste is, vind ik dat enorm jammer.....
Graag helderheid van iemand zou super zijn!
Jeetje... Kennen jullie mogelijkheden voor een eventuele abonnement om onbeperkt films te kunnen kijken van een onbeperkt aanbod? Of iets compleet anders kan natuurlijk ook.quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:34 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat eerste was al lang verboden. Dat tweede nu ook.
Betaal je dat gewoon via je creditcard? ze accepteren ook gift cards maar dat lijkt bijna onmogelijk om te kopen buiten de VS.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:39 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik heb privateinternetaccess: https://www.privateinternetaccess.com/pages/network/
paypal.quote:Op woensdag 16 april 2014 19:28 schreef Gunner het volgende:
[..]
Betaal je dat gewoon via je creditcard? ze accepteren ook gift cards maar dat lijkt bijna onmogelijk om te kopen buiten de VS.
je hebt meestal een account nodig om te kunnen uploaden, die is weer gekoppeld aan een rekening die weer op naam staat. Dan heb je alsnog niets aan je VPNquote:Op dinsdag 15 april 2014 16:33 schreef Me_Wesley het volgende:
SSL voegt in principe niets toe, ik verwacht niet zo zeer dat BREIN aan de providers om datalogs gaat vragen. Ik zie het eerder gebeuren dat ze bijvoorbeeld Eweka neerhalen en de logs opeisen. Dan heb je weinig aan SSL. VPN biedt veel meer protectie.
Ik heb geen CC dus dat maakt de keuze wel makkelijker. Ze accepteren ook bitcoins volgens mij. Als je het helemaal veilig wil doenquote:Op woensdag 16 april 2014 19:31 schreef Gunner het volgende:
[..]
is dat 'veiliger' dan direct met je CC of heb je geen CC?
Het ging om downloaden tochquote:Op woensdag 16 april 2014 19:48 schreef donald_dick het volgende:
[..]
je hebt meestal een account nodig om te kunnen uploaden, die is weer gekoppeld aan een rekening die weer op naam staat. Dan heb je alsnog niets aan je VPN
Ik denk dat die wet er niet voor niets is of iig het uitspraak van het Europese Hof.. dus ze kunnen de downloaders toch pakken lijkt me.. als je nu begint te downloaden, heb je straks nog een schikkingsvoorstel in je brievenbus gekregen.quote:Op woensdag 16 april 2014 02:38 schreef malalatete het volgende:
Ik upload al jaren d.m.v. torrents te downloaden, nog nooit een haan naar gekraaid en dat was al verboden, dus allemaal niet zo paria doen, gewoon doorgaan, dat zei de kip tegen de haan.
Mocht er iemand worden aangeklaagd dan is het wel met 99,9999 % zekerheid te zeggen dat jij dat niet bent en daarna pas zou ik mijn zorgen gaan maken, niet eerder.
Maar uploaden was al illegaal, daar hadden ze ook een schikkingsvoorstel voor kunnen sturen, nog nooit gehoord dat een consument daarvoor een schikkingsvoorstel heeft gekregen in NL.quote:Op donderdag 17 april 2014 14:32 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Ik denk dat die wet er niet voor niets is of iig het uitspraak van het Europese Hof.. dus ze kunnen de downloaders toch pakken lijkt me.. als je nu begint te downloaden, heb je straks nog een schikkingsvoorstel in je brievenbus gekregen.
Nja iig een straf/boete/voor de rechter slepen..quote:Op donderdag 17 april 2014 14:35 schreef malalatete het volgende:
[..]
Maar uploaden was al illegaal, daar hadden ze ook een schikkingsvoorstel voor kunnen sturen, nog nooit gehoord dat een consument daarvoor een schikkingsvoorstel heeft gekregen in NL.
Er is als ware niks veranderd qua torrents downloaden, gezien je dan al illegaal aan het uploaden was.
Klopt, maar aangezien het in Duitsland ook al vrij groot is, en BREIN laatst ook een flink aantal ondertitelaars een schikking heeft gestuurd á ¤1500,- zie ik het nog wel gebeuren. Tijd zal het leren.quote:Op donderdag 17 april 2014 14:35 schreef malalatete het volgende:
[..]
Maar uploaden was al illegaal, daar hadden ze ook een schikkingsvoorstel voor kunnen sturen, nog nooit gehoord dat een consument daarvoor een schikkingsvoorstel heeft gekregen in NL.
Er is als ware niks veranderd qua torrents downloaden, gezien je dan al illegaal aan het uploaden was.
Ja is iets van een andere orde, ik verwacht ook wel ooit van dezelfde taferelen zoals in Duitsland maar tot die tijd voel ik mij vrij als een vogel, Brein heeft ook door laten schemeren dat ze particulieren niet te zullen aanpakken, weet niet of je daar wat aan hebt bij de rechter maar ik zou dat zeker aanvoeren als een vrijbrief.quote:Op donderdag 17 april 2014 14:58 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Klopt, maar aangezien het in Duitsland ook al vrij groot is, en BREIN laatst ook een flink aantal ondertitelaars een schikking heeft gestuurd á ¤1500,- zie ik het nog wel gebeuren. Tijd zal het leren.
Is er eigenlijk nog nieuws over die ondertitelaars?
Ik heb er 's wat mee zitten klooien.quote:
Ik gok dat Tim Kuik binnenkort bij je voor de deur staatquote:Op zaterdag 19 april 2014 21:48 schreef Grappenmakers het volgende:
Fucking hell.. even een vraagje... Stel je download en je wist er niks van maar je komt er pas een aantal dagen later achter dat er een downloadvebod is? Maar je bent er wel mee gestopt?
Ik ben er pas vandaag achter gekomen...
Ja tuurlijk, downloaden = downloaden.quote:
Dat heeft niks met triest te maken maar gewoon gebruik maken van je rechtenquote:Op zaterdag 19 april 2014 21:55 schreef Grappenmakers het volgende:
[..]
Dat is toch triest....Kanker op man. Als je er niet van op de hoogte ben? kanker op
Wie maakt gebruik van zn rechten?quote:Op zaterdag 19 april 2014 21:55 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat heeft niks met triest te maken maar gewoon gebruik maken van je rechten
dusssssss
BREIN en Tim Kuik.quote:Op zaterdag 19 april 2014 21:56 schreef Grappenmakers het volgende:
[..]
Wie maakt gebruik van zn rechten?
Heb je met torrents gedownload? Want dan upload je waarschijnlijk ook automatisch, en bied je dus illegaal materiaal aan.quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:11 schreef Grappenmakers het volgende:
''Het is aan organisaties als Stichting Brein om downloaders aan te pakken en Brein heeft al aangegeven dat ze dat niet zal doen. In plaats daarvan richt Brein zich op sites die illegaal materiaal aanbieden.''
http://tweakers.net/revie(...)-downloadverbod.html
Ze kunnen wel meer zeggen, dit is het begin pas.quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:11 schreef Grappenmakers het volgende:
''Het is aan organisaties als Stichting Brein om downloaders aan te pakken en Brein heeft al aangegeven dat ze dat niet zal doen. In plaats daarvan richt Brein zich op sites die illegaal materiaal aanbieden.''
http://tweakers.net/revie(...)-downloadverbod.html
quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:32 schreef kree het volgende:
[..]
Ze kunnen wel meer zeggen, dit is het begin pas.
Ze hebben de wet nu wel aan hun kant, kwestie van tijd totdat de eindgebruiker er ook problemen mee gaat krijgen.
Tja, oscars is een grootschalig Amerikaans evenement. Daar kunnen ze zo 10.000 euro voor rekenen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:44 schreef Grappenmakers het volgende:
[..]
Zal het in de toekomst gebeuren of gebeurt dat nu al per direct? Ik bedoel ze kunnen kleinschalige downloaders toch niet gelijk aanpakken? En dan heb ik het niet over films! Maar gewoon paar ebooks en eventueel de oscars van 2014.
quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:15 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Heb je met torrents gedownload? Want dan upload je waarschijnlijk ook automatisch, en bied je dus illegaal materiaal aan.
Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op zaterdag 19 april 2014 23:02 schreef Xaxax het volgende:
ik heb zo een proggie waarmee ik liedjes van youtube kan downloaden en die worden dan automatische omgezet in mp3....echt handig......youtube to mp3 converter ofzo heet het..ik zit nu op een ander ding dus ik kan de naam niet opzoeken.
is dat nu ook verboden....?
Dat is net zo goed een vorm van downloaden.quote:Op zaterdag 19 april 2014 23:02 schreef Xaxax het volgende:
ik heb zo een proggie waarmee ik liedjes van youtube kan downloaden en die worden dan automatische omgezet in mp3....echt handig......youtube to mp3 converter ofzo heet het..ik zit nu op een ander ding dus ik kan de naam niet opzoeken.
is dat nu ook verboden....?
En ja er zitten muziekrechten en zo op en bla bla bla bla.quote:Op zaterdag 19 april 2014 23:10 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat is net zo goed een vorm van downloaden.
En het gaat ook nog eens in tegen de gebruikersvoorwaarden van Youtube zelf.
klopt jaquote:Op zaterdag 19 april 2014 23:11 schreef SPIRO het volgende:
[..]
En ja er zitten muziekrechten en zo op en bla bla bla bla.
Ik dacht dat het sarcasme was op mijn eerder gestelde vraag..quote:Op zaterdag 19 april 2014 23:09 schreef Xaxax het volgende:
wat ik ermee wil zeggen...
helemaal niets....
het is een vraag
waarom zouden ze dat NIET kunnen?quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:44 schreef Grappenmakers het volgende:
[..]
Zal het in de toekomst gebeuren of gebeurt dat nu al per direct? Ik bedoel ze kunnen kleinschalige downloaders toch niet gelijk aanpakken? En dan heb ik het niet over films! Maar gewoon paar ebooks en eventueel de oscars van 2014.
quote:Op zaterdag 19 april 2014 21:48 schreef Grappenmakers het volgende:
Fucking hell.. even een vraagje... Stel je download en je wist er niks van maar je komt er pas een aantal dagen later achter dat er een downloadvebod is? Maar je bent er wel mee gestopt?
Ik ben er pas vandaag achter gekomen...
iedereen downloadquote:Op zaterdag 19 april 2014 23:13 schreef Xaxax het volgende:
wie leest er nou de gebruikersvoorwaarden......
Dat downloadverbod is gewoon bullshit...
Mensen die downloaden gaan nu niet ineens wel legaal kopen
HET IS fukking bullshit, die gasten die hier voor verantwoordelijk zijn castreren en in de maas gooien.....
quote:Op zaterdag 19 april 2014 23:14 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
waarom zouden ze dat NIET kunnen?
Het kan en het gaat gebeuren aan jou de keuze of je er bang voor bent en dus stopt, ik download er alleen maar mee om
quote:Op zaterdag 19 april 2014 23:14 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
waarom zouden ze dat NIET kunnen?
Het kan en het gaat gebeuren aan jou de keuze of je er bang voor bent en dus stopt, ik download er alleen maar mee om
gat in de markt, kijk naar duitsland; stuur iemand veel brieven met veel juridisch gelul, zet onderaan een hoog bedrag neer en zeg dat je niet vervolgd als ze dat betalen, de meeste betalen uit angst en de zaak komt niet eens voor de rechter (die uiteraard zou lachen om het bedrag) en de burger is arm en het bedrijfis rijkquote:Op zaterdag 19 april 2014 23:17 schreef Grappenmakers het volgende:
[..]
Waarom ben je er zo zeker van? Met "het gaat gebeuren"?
zonder te streamen dus? want das ist verbotenquote:Op zaterdag 19 april 2014 23:18 schreef __Saviour__ het volgende:
iTunes heeft betaalbare legale muziek.
En gratis legaal luisteren kan bijvoorbeeld via Spotify.
privacy? in nederland?quote:Op zaterdag 19 april 2014 23:19 schreef Xaxax het volgende:
Als ik download dan vind ik dat ze dat niet zomaar moeten kunnen zien. Dan schenden ze mijn privacy
Ik heb als downloader gewoon het privacyrecht.
Ze mogen gewoon mijn gangen niet nagaan zonder dat ik daar toestemming voor geef.
Als ik vanaf youtube download dan is dat geen aanbieder die dat expleciet aanbied om te downloaden. Dus lijkt me sterk dat ik strafbaar zou kunnen zijn als ik iets van youtube download.
Anders ga je ff bijdehand gedragen. Met downloaden bedoelen we het downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal.quote:Op zaterdag 19 april 2014 23:18 schreef Life2.0 het volgende:
Nu moet je je internet opzeggen enzo, want anders ben je nog steeds aan het downloaden, als je naar fok gaat download je, als je naar google zoekt download je, als je op youtube zit download je
er bestaat geen internet zonder te downloaden
Wie is "ze"?quote:Op zaterdag 19 april 2014 23:19 schreef Xaxax het volgende:
Als ik download dan vind ik dat ze dat niet zomaar moeten kunnen zien. Dan schenden ze mijn privacy
Ik heb als downloader gewoon het privacyrecht.
Ze mogen gewoon mijn gangen niet nagaan zonder dat ik daar toestemming voor geef.
Als ik vanaf youtube download dan is dat geen aanbieder die dat expleciet aanbied om te downloaden. Dus lijkt me sterk dat ik strafbaar zou kunnen zijn als ik iets van youtube download.
En wie zou dat moeten controleren.quote:Op zondag 20 april 2014 00:03 schreef Xaxax het volgende:
[..]
degene die dat gaan controleren en strafbaar stellen...
dat is precies wat ik zeg, welk deel van downlaoden snap je niet?quote:Op zaterdag 19 april 2014 23:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Anders ga je ff bijdehand gedragen. Met downloaden bedoelen we het downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal.
quote:Op zondag 20 april 2014 00:13 schreef Life2.0 het volgende:
Dat is precies wat ik zeg, welk deel van downloaden snap je niet?
Niet dan?quote:
Wat bedoel je hiermee?quote:Op zaterdag 19 april 2014 23:19 schreef Xaxax het volgende:
Je download toch auteursrechtelijk beschermd materiaal?quote:Op zondag 20 april 2014 10:51 schreef Xaxax het volgende:
je bedoelt dat youtube aanbieder is om te uploaden..\
die muziek op die videobestanden kan ik omzetten in een muziekbestandje via dat proggie...
is dat strafbaar.....
Dat is het ook. En YouTube mag het ook niet aanbieden, dus die zijn heel druk met takedowns. Gaat voor een groot deel automatisch. Daarnaast heb je ook nog materiaal dat door de rechthebbende op YouTube wordt gezet.quote:Op zondag 20 april 2014 10:59 schreef Xaxax het volgende:
ja maar al die videobestanden die op youtube staan zijn allemaal auteursrechtelijke materiaal...
iedereen mag dus wel auteursrechtelijke materiaal UPLOADEN maar niet downloaden....
Hoe komt pietje jantje en klaasje aan al die muziekvideobestanden die ze uploaden naar youtube dan.......dat zou ook strafbaar moeten zijn dan.
Daarom Vimeoquote:Op zondag 20 april 2014 11:09 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat is het ook. En YouTube mag het ook niet aanbieden, dus die zijn heel druk met takedowns. Gaat voor een groot deel automatisch.
Nuttig respons, zeg dat maar in je rechtszaak. Als je hier verder echt van overtuigt bent dan zie ik het somber voor je in.quote:Op zaterdag 19 april 2014 23:18 schreef Life2.0 het volgende:
Nu moet je je internet opzeggen enzo, want anders ben je nog steeds aan het downloaden, als je naar fok gaat download je, als je naar google zoekt download je, als je op youtube zit download je
er bestaat geen internet zonder te downloaden
als je totaal niet begrijpt wat internet is kun je het ook gewoon even vragen hoorquote:Op zondag 20 april 2014 12:01 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Nuttig respons, zeg dat maar in je rechtszaak. Als je hier verder echt van overtuigt bent dan zie ik het somber voor je in.
Als jij totaal niet begrijpt dat dit verbod slaat op auteursrechtelijk beschermd materiaal kun je het ook gewoon even vragen hoor.quote:Op zondag 20 april 2014 14:38 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
als je totaal niet begrijpt wat internet is kun je het ook gewoon even vragen hoor~~~~
dat staat niet eens ter discussie knulliequote:Op zondag 20 april 2014 14:58 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Als jij totaal niet begrijpt dat dit verbod slaat op auteursrechtelijk beschermd materiaal kun je het ook gewoon even vragen hoor.~~~~
Dus hoef je je internet niet op te zeggen, want downloaden is alleen illegaal als je auteursrechtelijk beschermd materiaal downloads.quote:Op zondag 20 april 2014 15:03 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dat staat niet eens ter discussie knullie~~~~
je snapt dat jouw domheid onherroepelijk vastgelegd is nu?quote:Op zondag 20 april 2014 15:05 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dus hoef je je internet niet op te zeggen, want downloaden is alleen illegaal als je auteursrechtelijk beschermd materiaal downloads.
Ga je nog meer loze uitspraken doen zonder onderbouwing?quote:Op zondag 20 april 2014 15:06 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
je snapt dat jouw domheid onherroepelijk vastgelegd is nu?
meer dan jou? nee sorry dat ga ik niet reddenquote:Op zondag 20 april 2014 15:12 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ga je nog meer loze uitspraken doen zonder onderbouwing?
Gelukkig. Heb je je internet al opgezegd vanwege dit verbod? Zou je ons allemaal een plezier mee doen.quote:Op zondag 20 april 2014 15:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
meer dan jou? nee sorry dat ga ik niet redden
nee ik ben stoerquote:Op zondag 20 april 2014 15:17 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Gelukkig. Heb je je internet al opgezegd vanwege dit verbod? Zou je ons allemaal een plezier mee doen.
Ja, zie: http://forum.fok.nl/user/history/342435quote:Op zondag 20 april 2014 15:12 schreef Me_Wesley het volgende:
Ga je nog meer loze uitspraken doen zonder onderbouwing?
Huh? Wat heeft DNS hiermee te maken? De platenmaatschappij en anderen kunnen nog steeds zien waar welk ip de data gaat, mits je geen VPN of andere ip verbergers gebruikt. Of zie ik nu iets verkeerd?quote:Op zondag 20 april 2014 15:32 schreef redboyke het volgende:
Download verbod bestaat al lang in België en niemand lijd eronder. Google dns en gaan. Voor huiselijke kringen is het toegelaten alleen upload is verboden
omdat de toegang tot the piratebay and kickass geblokkeerd is kan je er met andere dns servers wel nog op.quote:Op zondag 20 april 2014 16:46 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Huh? Wat heeft DNS hiermee te maken? De platenmaatschappij en anderen kunnen nog steeds zien waar welk ip de data gaat, mits je geen VPN of andere ip verbergers gebruikt. Of zie ik nu iets verkeerd?
Belgen hebben blijkbaar al net zoveel verstand van het internet als van gemotoriseerd verkeer.quote:Op zondag 20 april 2014 18:23 schreef redboyke het volgende:
omdat de toegang tot the piratebay and kickass geblokkeerd is kan je er met andere dns servers wel nog op.
vpn maakt me ni uit want dat kunnen ze toch zien bovendien hebben ze zelf gezegd dat het voor persoonlijk gebruik niks gaat veranderen. maar disconnect jij maar van het internet als je schrik hebt.
jullie maken je direct druk om niks omdat er een verbod is in belgie is er nog nooit een boete uitgedeeld voor illegaal downloaden ook niet iemand everoof afgesloten van het internet. uploaden werd wel eens bestraft maar dat was omdat iemand als eerste een release van een cd online had gezet.quote:Op zondag 20 april 2014 18:30 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Belgen hebben blijkbaar al net zoveel verstand van het internet als van gemotoriseerd verkeer.
Dat 'ze' (Brein hier in Nederland) het nu nog niet doen (vervolgen van individuele downloaders), wil niet zeggen dat ze het niet gaan doen.quote:Op zondag 20 april 2014 18:38 schreef redboyke het volgende:
jullie maken je direct druk om niks omdat er een verbod is in belgie is er nog nooit een boete uitgedeeld voor illegaal downloaden ook niet iemand everoof afgesloten van het internet. uploaden werd wel eens bestraft maar dat was omdat iemand als eerste een release van een cd online had gezet.
ik download zowel via usenet als torrent op usenet met ssl wegens capping en torrent gewoon zonder vpn en heb nog nooit een boete gehad en doe het al jaren zo. een downloadverbod in nederland heb ik zowieso geen hinder van omdat het in belgie al lang verboden was maar mensen hier in belgie downloaden nog altijd evenveel want ja we hebben nog altijd geen netflix.
ik schrik hebben?quote:Op zondag 20 april 2014 18:23 schreef redboyke het volgende:
[..]
omdat de toegang tot the piratebay and kickass geblokkeerd is kan je er met andere dns servers wel nog op.
vpn maakt me ni uit want dat kunnen ze toch zien bovendien hebben ze zelf gezegd dat het voor persoonlijk gebruik niks gaat veranderen. maar disconnect jij maar van het internet als je schrik hebt.
Het downloadverbod gaat om het downloaden van illegale content.quote:Op zondag 20 april 2014 21:47 schreef GoldenHeart het volgende:
Een vraagje.. / situatieschets:
Stel:
hoe zit het met games ontvangen/traden van een vriend via steam? Dat die mij een game geeft via steam die hij gekocht heeft, maar gratis aan mij geeft via steam?
Telt dat als legaal of illegaal?
Dat giften.quote:Op zondag 20 april 2014 21:52 schreef kree het volgende:
[..]
Het downloadverbod gaat om het downloaden van illegale content.
Dus weet niet hoe het zit met steam, maar als hij je de key geeft of weet ik hoe dat werkt.
Dan zal dat niet worden gezien als illegaal lijkt mij.
Die aanbieders zijn niet in Nederland (of zelfs Europa vaak) gevestigd. Dus die boeit het niet zoveel als er verzoekjes vanuit NL komen.quote:Op zaterdag 26 april 2014 13:44 schreef _Dido_ het volgende:
Ik ben ook even mijn opties aan het bekijken, aangezien ik geen zin heb om te wachten tot mijn series op dvd uit zijn en er ook geen betaalde alternatieven zijn.
Ik zie dat veel mensen een VPN-abonnement nemen. Ben je daarmee écht safe? Die aanbieders moeten jouw gegevens toch ook gewoon afgeven als daarom gevraagd wordt?
Ja. Groen icoontje rechtsonder als je verbonden bent, rood icoontje als je disconnected bent.quote:Op zaterdag 26 april 2014 14:20 schreef Ron.Jeremy het volgende:
En hoe werkt het precies dan? Draait er op de achtergrond dan altijd een VPN programma mee?
da's omdat je inlogt via de frontpage en dan word het verbonden aan je ipquote:Op zaterdag 26 april 2014 14:17 schreef _Dido_ het volgende:
Ik heb zelf net een abonnementje genomen op privateinternetaccess.com voor 28 euro per jaar (40 dollar). Die zag er wel goed uit. Moest net wel m'n wachtwoord voor Fok! opnieuw invoeren omdat m'n login was gekoppeld aan een ander IP-adresGebeurt dat nu elke keer?
Hoe bedoel je, niet doorhebben? Ik kreeg meteen een melding hier.quote:Op zaterdag 26 april 2014 14:27 schreef redboyke het volgende:
[..]
da's omdat je inlogt via de frontpage en dan word het verbonden aan je ip
als je via forum inlogt kan je nog kiezen niet verbinden op ip
als je constant eraf gegooid word dan wil dat zeggen dat je geen goeie vpn hebt
want eigenlijk als je eraf gegooit bent en je hebt het niet door dan surf je eigenlijk al nietmeer veilig.
als dat met torrents gebeurd dan blijft die gewoon downloaden. op je normaal ipquote:Op zaterdag 26 april 2014 14:30 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, niet doorhebben? Ik kreeg meteen een melding hier.
Volgens mij niet helemaal.quote:Op zaterdag 26 april 2014 14:27 schreef redboyke het volgende:
[..]
da's omdat je inlogt via de frontpage en dan word het verbonden aan je ip
als je via forum inlogt kan je nog kiezen niet verbinden op ip
want eigenlijk als je eraf gegooit bent en je hebt het niet door dan surf je eigenlijk al nietmeer veilig.
Ik heb alle stappen netjes gevolgd en een groen icoontje in beeld dat ik connected heb. En ik heb ook niet de eerste de beste gratis VPN-provider gekozen. Dus ik ga ervan uit dat het wel goed zit. Maar er is vast een manier om te checken wat voor IP-adres je op een bepaald moment gebruikt, gewoon om het zeker te wetenquote:Op zaterdag 26 april 2014 14:32 schreef redboyke het volgende:
[..]
als dat met torrents gebeurd dan blijft die gewoon downloaden. op je normaal ip
en dat wil je dus eigenlijk niet.
of je doet het goed of je doet het niet.
Dat dacht ik ook. Als je login aan een IP gekoppeld is, is het niet gek dat Fok! je eraf gooit zodra je IP-adres wisselt. Dat geeft juist aan dat je VPN het prima doet, want dat is precies wat 'ie moet doen.quote:Op zaterdag 26 april 2014 14:35 schreef kree het volgende:
[..]
Volgens mij niet helemaal.
Het kan natuurlijk ook zijn dat die VPN van ip wisselt omdat ie een willekeurige andere server kiest.
Juist wel lijkt me?quote:Op zaterdag 26 april 2014 14:27 schreef redboyke het volgende:
PIA kan er natuurlijk niet veel aan doen dat de Fok-beheerder het zo heeft ingesteld dat je sessie op IP vastgelegd wordt.quote:want eigenlijk als je eraf gegooit bent en je hebt het niet door dan surf je eigenlijk al nietmeer veilig.
Ik heb inderdaad een en ander ingesteld in uTorrent volgens een handleiding op internet.quote:Op zaterdag 26 april 2014 20:23 schreef kree het volgende:
Je zal je bittorrent client wel moeten instellen dat ie via proxy verbinding maakt.
Ik gok dat je daar het lokale VPN client programma voor moet gebruiken.
Dus adres 127.0.0.1 en dan de juiste port van je VPN client.
Maar ok uit m'n hoofd dit. Ik heb het niet dus niet zeker of het zo ook moet.
Ze moeten je volgens mij wel betrappen tijdens het downloaden. Als ze al controleren.quote:Op donderdag 10 april 2014 13:56 schreef Grielen het volgende:
Hemeltje. Ik hoor gebonk op de deur. Ik heb maar gelijk Utorrent er af gegooid voor dat ze me komen arres-
Gewoon met proxy downloaden met Utorrent. Zo makkelijk, en onherkenbaar downloaden...easy as 1,2,3.quote:Op zaterdag 26 april 2014 21:28 schreef SherlockHolmes het volgende:
Gewoon blijven torrenten via je gewone Ziggo/UPC/watdanook kan makkelijk, ze doen toch niets. Mochten ze wel wat doen, dan moeten ze dat bij miljoenen Nederlanders doen, gaat uiteraard niet gebeuren.
Enlighten me, pleasequote:Op zaterdag 26 april 2014 21:28 schreef SherlockHolmes het volgende:
Gewoon blijven torrenten via je gewone Ziggo/UPC/watdanook kan makkelijk, ze doen toch niets. Mochten ze wel wat doen, dan moeten ze dat bij miljoenen Nederlanders doen, gaat uiteraard niet gebeuren.
Nee, VPN werkt als virtueel netwerk ( vandaar de naam ), dus al je verkeer loopt automatisch via de VPN. Zet je client aan, en surf naar www.watismijnip.nl. Dan zie je of het werkt.quote:Op zaterdag 26 april 2014 20:15 schreef _Dido_ het volgende:
Ik snap iets niet helemaal: ik heb nu een VPN client draaien op de achtergrond. Moet ik nu ook nog iets instellen in mijn bittorrent client? Ik las iets over sock5, maar volgens mij is dat wat anders? [/tech n00b]
Hoe kan ik testen of het verkeer via mijn bittorrent client echt safe is? Daar gaat het tenslotte om.
In essentie: men ziet het als vergelijkbaar met het opnemen van een film van tv of het opnemen van een radioprogramma. Zaken die al als normaal worden gezien sinds de introductie van het cassettebandje en videos; en een van de redenen dat er een thuiskopieheffing op blanco mediadragers zit. De opnemer hoeft hierbij niet na te gaan of de uitzender wel het recht op uitzending heeft.quote:Op zondag 27 april 2014 09:41 schreef Zwansen het volgende:
Ik heb zelf 'ook wel eens wat' gedownload, maar kan wel begrijpen dat iets dergelijks strafbaar wordt gesteld toch? Lijkt me logisch dat het een soort van inbreuk op het auteursrecht is?
Wat zijn de argumenten van de tegenstanders?
Dat is toch een wassen neus? Als ik een laptop koop, betaal ik één keer die heffing van een paar euro en kan ik daarmee jarenlang alles downloaden wat ik wil?quote:Op zondag 27 april 2014 09:52 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
In essentie: men ziet het als vergelijkbaar met het opnemen van een film van tv of het opnemen van een radioprogramma. Zaken die al als normaal worden gezien sinds de introductie van het cassettebandje en videos; en een van de redenen dat er een thuiskopieheffing op blanco mediadragers zit. De opnemer hoeft hierbij niet na te gaan of de uitzender wel het recht op uitzending heeft.
Nou, als ze opeens downloaders zouden gaan vervolgen, dan moeten ze miljoenen Nederlanders gaan vervolgen. En aangezien de hoeveelheid die iemand up-/downloadt niet vast staat worden dat minstens een miljoen rechtszaken of transacties. Dat gaat hem niet worden.quote:Op zondag 27 april 2014 03:28 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Enlighten me, please
Daarbij; dat ze nu niks doen is geen enkele garantie dat ze niks gaan doen.
Waarom moet iedereen vervolgd worden? Als er geen capaciteit is kunnen ze ook een deel vervolgen.quote:Op zondag 27 april 2014 11:42 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Nou, als ze opeens downloaders zouden gaan vervolgen, dan moeten ze miljoenen Nederlanders gaan vervolgen. En aangezien de hoeveelheid die iemand up-/downloadt niet vast staat worden dat minstens een miljoen rechtszaken of transacties. Dat gaat hem niet worden.
Een paar mensen ter voorbeeld stellen is genoeg, als waarschuwing aan anderenquote:Op zondag 27 april 2014 11:42 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Nou, als ze opeens downloaders zouden gaan vervolgen, dan moeten ze miljoenen Nederlanders gaan vervolgen. En aangezien de hoeveelheid die iemand up-/downloadt niet vast staat worden dat minstens een miljoen rechtszaken of transacties. Dat gaat hem niet worden.
Random mensen uitpikken? Denk het niet.quote:Op zondag 27 april 2014 11:50 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Waarom moet iedereen vervolgd worden? Als er geen capaciteit is kunnen ze ook een deel vervolgen.
Waarom niet? Je constateert een overtreding en bestraft dat. Wat heeft het ermee te maken dat er mensen zijn die niet gepakt worden?quote:Op zondag 27 april 2014 14:12 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Random mensen uitpikken? Denk het niet.
Omdat het systeem faalt als er maar een klein deel wordt gepakt. Als ze gewoon bij wijze van spreke bij de providers de mensen filteren die de top 10 torrentsites meer dan 4x hebben bezocht in de laatste 2 maanden, pakken ze een groot deel van de downloaders. Als ze de helft laten schieten is dat niet de wet navolgen. Da's net als een groep moordenaars moordend tegenkomen, en 50% oppakken.quote:Op zondag 27 april 2014 14:30 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Waarom niet? Je constateert een overtreding en bestraft dat. Wat heeft het ermee te maken dat er mensen zijn die niet gepakt worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |