http://nos.nl/artikel/634150-huizenprijzen-stijgen-weer.htmlquote:Huizenprijzen stijgen weer
donderdag 10 apr 2014, 10:01 (Update: 10-04-14, 10:26)
Er werden meer huizen verkocht voor iets hogere prijzen
Er werden meer huizen verkocht voor iets hogere prijzenANP
Het herstel van de huizenmarkt houdt aan. In het eerste kwartaal van dit jaar zijn woningen gemiddeld 1,2 procent duurder geworden ten opzichte van een jaar eerder, meldt makelaarsvereniging NVM. Het is voor het eerst in drie jaar dat de huizenprijzen stijgen. Een gemiddelde woning kost nu 209.000 euro.
De woningverkoop steeg ook, met 41,5 procent ten opzichte van het eerste kwartaal van vorig jaar. Toen waren er wel net strengere hypotheekregels ingevoerd, waardoor de verkoop een dieptepunt bereikte.
Ten opzichte van het laatste kwartaal van 2013 daalde de verkoop met 8,1 procent, maar in de laatste maanden van een jaar worden er bijna altijd meer huizen verkocht dan in de eerste maanden. De daling is lager dan het langjarig gemiddelde van 10 procent en de NVM spreekt daarom van een goede start van het jaar.
Regionale verschillen
De NVM constateert wel grote regionale verschillen op de huizenmarkt. In veel regio's daalden de prijzen nog, zoals in de Bollenstreek (-4,6%), Noordoost-Groningen (-17,6%) en Zuidoost-Drenthe (-6,9%). In Amsterdam daarentegen stegen de prijzen 5,3 procent. Andere stijgers waren onder meer Nijmegen (+3,5%), Utrecht (+2%) en de kop van Overijssel (+4,7%).
Ook qua woningtype zijn er flinke verschillen. Vrijstaande woningen (-1%) daalden in prijs. De prijs van twee-onder-een-kapwoningen bleef gelijk. Tussenwoningen (+0,5%), hoekwoningen (+2,2%) en appartementen (+2,9%) stegen in prijs.
De NVM verwacht dat de huizenmarkt in het tweede kwartaal van dit jaar verder zal herstellen.
Inderdaad. Iets wat we wel hebben geleerd is vooral niet te luisteren naar de Nederlandse Vereniging van Makeleugenaarsquote:Op donderdag 10 april 2014 10:37 schreef krapula het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/634150-huizenprijzen-stijgen-weer.html
en nu maar wachten op de cijfers van het kadaster.
Of naar de antikopers in deze reeks.quote:Op donderdag 10 april 2014 11:01 schreef antfukker het volgende:
[..]
Inderdaad. Iets wat we wel hebben geleerd is vooral niet te luisteren naar de Nederlandse Vereniging van Makeleugenaars
Niet zo negatief over deze mensen die doen ook maar waar ze goed in zijn. Dat is in hun geval verzuurd over de woningmarkt.quote:Op donderdag 10 april 2014 11:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Of naar de antikopers in deze reeks.
Oh ja we zitten allemaal in het complot. Het begint hier wel BNW te lijken.quote:Op donderdag 10 april 2014 13:10 schreef Homey het volgende:
De propagandamachine draait weer op volle toeren over deze zogenaamde 'stijgingen'.
Waar de mond vol van is stroomt het hart van over....quote:Op donderdag 10 april 2014 13:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Oh ja we zitten allemaal in het complot. Het begint hier wel BNW te lijken.
Die verdienen geen geld met hun gezeikquote:Op donderdag 10 april 2014 11:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Of naar de antikopers in deze reeks.
Geef mij eens 36 linkjes naar artikelen van NVM waarin ze over dalingen spreken... Ik zal het je makkelijk maken: 6 linkjes is genoeg!quote:Op donderdag 10 april 2014 13:12 schreef Bayswater het volgende:
Lijkt mij zeer plausibel, daarnaast heeft de afgelopen 3 jaar NVM iedere maand eerlijk gezegd dat het daalde.
Ik zou zeggen andersom.quote:Op donderdag 10 april 2014 13:12 schreef Homey het volgende:
[..]
Waar de mond vol van is stroomt het hart van over....
vooropgesteld dat ik het er mee eens ben dat de NVM altijd te optimistisch is. Maar 6 linkjes lukt nog wel.quote:Op donderdag 10 april 2014 13:26 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Geef mij eens 36 linkjes naar artikelen van NVM waarin ze over dalingen spreken... Ik zal het je makkelijk maken: 6 linkjes is genoeg!
Het ging over de afgelopen 3 jaar. Deze valt af. Daarbij gaat het over woningbouw, niet over verkopen.quote:Op donderdag 10 april 2014 13:42 schreef krapula het volgende:
[..]
vooropgesteld dat ik het er mee eens ben dat de NVM altijd te optimistisch is. Maar 6 linkjes lukt nog wel.
http://www.nvm.nl/Actual/(...)or%20woningbouw.aspx
2010, valt af.quote:
Ook meer dan 3 jaar geledenquote:
Januari 2012, dat is 1 linkquote:
2010 weerquote:
En dit is dezelfde januari 2012 als hierboven... Zoals gezegd: geef eens 6 linkjes naar 6 afzonderlijke maanden in de afgelopen 3 jaar waarin NVM negatief is over de woningmarkt. Dat valt blijkbaar niet meequote:
Het grote complotdenken. Heerlijk is dat altijd.quote:Op donderdag 10 april 2014 13:10 schreef Homey het volgende:
De propagandamachine draait weer op volle toeren over deze zogenaamde 'stijgingen'.
Ja. Naar man. Bijna net zo naar als geen noemenswaardige hypotheek kunnen krijgen.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:19 schreef Erasmo het volgende:
http://www.eenvandaag.nl/(...)lematisch_bij_banken
Nu op Radio1. De consumentenbond loopt huilie huilie te doen over het feit dat mensen de restschuld bij verkoop niet kunnen meefinancieren bij een nieuw huis
Goed, laat ik het dan op de luie manier doen. http://www.nvm.nl/over_nv(...)g&page=9&categories={8F9063C5-FBC4-4AB3-B0D2-042FE9B2AE75}quote:Op donderdag 10 april 2014 14:05 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het ging over de afgelopen 3 jaar. Deze valt af. Daarbij gaat het over woningbouw, niet over verkopen.
[..]
2010, valt af.
[..]
Ook meer dan 3 jaar geleden
[..]
Januari 2012, dat is 1 link
[..]
2010 weer
[..]
En dit is dezelfde januari 2012 als hierboven... Zoals gezegd: geef eens 6 linkjes naar 6 afzonderlijke maanden in de afgelopen 3 jaar waarin NVM negatief is over de woningmarkt. Dat valt blijkbaar niet mee
Hopen dat men ooit voor een benedenmodaal salaris een mooie vrijstaande woning in een leuke stad op een goede plek kan kopen.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:34 schreef eriksd het volgende:
Wat is nou precies het nut van deze discussie?
Dat zit er wel achter inderdaad. Stiekem heel erg graag een woning willen kopen die naar hun zin is maar dat niet kunnen, dus dan maar gewoon roepen dat mensen die het wel kunnen sukkels zijn en zo.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hopen dat men ooit voor een benedenmodaal salaris een mooie vrijstaande woning in een leuke stad op een goede plek kan kopen.
In Bulgarije kan het immers.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hopen dat men ooit voor een benedenmodaal salaris een mooie vrijstaande woning in een leuke stad op een goede plek kan kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |