quote:
Die zijn een stuk duurder, ja. Maar dan nog: als je 400 euro bij moet betalen, ben je alsnog goedkoper uit dan wanneer je een los toestel koopt icm een sim only, aangezien de prijzen van sim only abonnementen zo weinig verschillen van de 'normale' abonnementen tegenwoordig.
quote:
Op zondag 13 april 2014 12:29 schreef JaleesaJoia het volgende:[..]
Meer info:
Ik heb tot februari de iphone 5 gehad, verkocht met mn domme hoofd en de samsung s3 in gebruik genomen van mn vriend. Nu kan ik dus eind april mn contract verlengen, maar heb het idee dat de 5s niet veel toegevoegde waarde heeft tov de 5. Waarom ik op de 6 zou willen wachten? Misschien heeft deze wel wat extra's (afgezien van uiterlijk) die interessant zijn. Als ik zou wachten en ook de 6 zou niet veel bijzonders zijn, zou ik weer voor de 5 gaan

Is de 5C niet wat voor je dan? Die is icm een abonnement gek genoeg goedkoper dan de iPhone 5 (sterker nog, als je bij belsimpel.nl verlengt, kost de 32GB 5C je minder dan de 16GB 5C) en biedt betere 4G ondersteuning dan de iPhone 5. Persoonlijk vind ik het ook een erg mooi toestel dat, ondanks de plastic behuizing, erg solide aanvoelt en een stuk fijner in de hand ligt dan de 5(S). Daarnaast heb je gewoon dezelfde sterke specificaties als je met de iPhone 5 had.
quote:
Op zondag 13 april 2014 15:55 schreef very het volgende:Dat ga ik je wel vertellen.
Tuurlijk is het sneller, maar een iphone 5 is niet opeens een slak vergeleken met de 5s.
Dat klopt. De iPhone 5 is nog steeds behoorlijk snel en loopt in dagelijks gebruik niet merkbaar achter op de iPhone 5S. De verschillen zijn dan ook niet interessant voor de doorsnee gebruiker.
Wil je echter meer uit je toestel halen, dan worden de verschillen in de 5S wel degelijk interessant. De camera is, ondanks dezelfde resolutie, een stuk beter. Vooral bij weinig licht maak je veel mooiere foto's, wat effectief betekent dat je in veel meer situaties met de camera uit de voeten kan. Ook is hij een flink stuk sneller en is de flits eindelijk bruikbaar (al moet je LED-flitsers alsnog alleen in uitzonderlijke situaties willen gebruiken). Als je kinderen hebt en veel filmt, is de slowmotion-functie van de camera erg leuk om mee te spelen.
De toegevoegde snelheid van de A7-processor merk je ook in dagelijks gebruik niet. Maar als developers de komende jaren met meer en meer apps komen die gebruik maken van de beschikbare rekenkracht, zal de iPhone 5 steeds meer zijn beperkingen laten zien. Net zoals de iPhone 4 dat nu laat zien, terwijl de 4S nog steeds redelijk mee kan komen. Het zal niet meteen gebeuren, en het hangt ervan af wat voor gebruiker je bent hoe snel je het zult merken, maar als je iemand bent die toch twee jaar met zijn toestel wil doen, is de 5S gewoon de veel verstandigere keuze.
Daar staat tegenover dat de meeste mensen die het maximale uit de 5S willen halen vaak ook degenen zijn die elk jaar het nieuwste toestel kopen. En als je toch van plan bent de nieuwe iPhone te kopen wanneer die uitkomt, kun je er nu beter voor kiezen een 5 of 5C te nemen ipv de 5S en jezelf een meier of twee besparen.