Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaar op de streamverslagen deel 13. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op de Streamverslagen van zondag 13 oktober 2002.
Alles is nog in diepe rust
Tussen 12.00 u en 12.45 u
Arthur en Stefan (met verlopen kop) praten over Stefan zijn business.
Ze hebben het over 'girls on top' en hij heeft toen ontdekt dat er juist veel vrouwen in de business werken.
Ursula komt er bij zitten zonder iets te zeggen en de mannen zeggen ook niks tegen haar.
In de slaapkamer van de bungalow is Judith aan het opruimen..eigenlijk loopt iedereen een beetje in en uit. Martijn trek zijn sokken aan en Ting komt binnen met de pruik van margriet. Joyce liep ook even heen en weer met natte haren.
Laurens zit in de keuken met een peuk en een glas jus een roze boekje door te bladeren.
Oftewel, er gebeurt bar weinig.
Martijn komt bij Laurens zitten en draait een sjekkie.
Laurens loopt weg en zegt: shit ik ben wat vergeten.
martijn die alleen is achtergelaten kijkt eens in het boekje wat Laurens aan het lezen was. En daar is laurens weer.
Joyce staat bij het hek met Arthur Stefan en Ursula te praten.
Ze vertelt dat ze opeens weer allemaal zaten te schransen en daarna allemaal misselijk waren.
Er worden een paar goeiemorgen doorheen gegooid...ze zijn allemaal aardig vrolijk.
Jeanet heeft raar gedroomd, tot 3x aan toe.
Dennis heeft zich ook bij het hek geposteerd.
Ze hebben weer een wake up call gehad. Jeanet vindt het wel leuk maar ze vinden het wel erg hard. Jeanet was gelukkig daarvoor al wakker maar Dennis werd er echt wakker van en het was heel hard en meteen ging het licht ook aan. Ze vonden het vroeg.
Dennis:Als BB vindt dat we te lang hebben geslapen dan ...moeten we weer aan het werk maakt Jeanet de zin af.
jeanet heeft zich al 4 dagen niet gedouched en gaat straks voor het eerst douchen, het interesseert haar geen flikker.
Ze gaat haar haar ook niet meer wassen in de bunker dan wordt het een pluisbende.
Als ze uit de bunker komt gaat ze eerst de snoeppot pakken, douchen en dan alles trimmen (scheren)
jeanet vraagt aan Joyce of ze het naar haar zin heeft, die beantwoord bevestigend en zegt dat er nu al spanning bij komt voor donderdag. Jeanet probeert daar zo min mogelijk bij stil te staan..want het is zo onzeker wie eruit gaat.
Joyce denkt dat Ursula of zij er uit moet gaan. Omdat van de meiden ook steeds eentje uit het buitenland er uit moest.
jeanet vraagt zich af of toen Bo eruit ging of er toen al buitenlandse mannen waren.
het wil echt niks zeggen zegt ze tegen Joyce.
Joyce: van de mannen kun je misschien wel iemand aanwijzen die wat minder in de groep staat, je weet wel wat ik bedoel.
Maar bij de meiden is dat niet zo, wij moeten er misschien nog wat inkomen maar verder zijn we allemaal even sterk.
jeanet vindt de exit een stukje gezonde spanning want je weet het gewoon niet.
Bij mij begint het woensdagavond altijd en dan ga ik bedenken dat ik er de volgende dag misschien uit moet.
Joyce zit dus gewoon recht tegenover jeanet lekker te ontbijten terwijl jeanet niks heeft.
jeanette zegt heel enthousiast goeiemorgen laurens en daarna moet ze even naar het toilet : I'll be back...
Quincy komt bedelen bij Joyce (het is yoghurt met Musli ofzo wat ze eet)
jeanet en Joyce kletsen nog even door over een mogelijke exit en jeanet vraagt nog aan Joyce of ze geen blijvend letsel heeft overgehouden aan haar ongeluk. na een maand of 3/4 revalidatie is alles weer goed zegt Joyce.
Inmiddels in de slaapkamer van de bunker. Daar is margriet met Geesje in gesprek over haar werk. Ze moet vaak tot laat werken maar ze vindt het vaak zo leuk dat het helemaal niet erg is om zo lang te moeten werken.
Geesje zegt dat je moet oppassen dat je lichaam niet uitgeput raakt.
3 maanden is nog wel te overzien zegt margriet, maar toch moet je rust nemen vindt Geesje.
*Arthur naar Dbk*
In de bunker gaan ze ontbijten. ze complimenteren Arthur met het mooie brood. Stefan noemt hem; "onze broodbakken".
Iedereen moet volgens Arthur naar de slaapkamer want er moet iets gedaan worden.
Margriet vraagt of ze het eten mee mag nemen, anders springt de hond op tafel en eet alles. Eten mogen ze niet meenemen.
Iedereen is nu in de slaapkamers. Ze denken dat de kachel gemaakt moet worden of misschien wel de lek, denkt Geesje.
Misschien weten ze wel niet dat het bij ons lekt"? grapt Magriet.
Ongeduldig wachten ze tot ze weer naar binnen mogen.
In de bunker beginnen ze een spelletje: Een verhaaltje verzinnen waarbij iedereen om de beurt een woord moet zeggen dat begint met de laatste letter van het voorgaande woord. De zin moet ook nog wel aardig lopen.
Margriet en Jeanette vinden het niet zo leuk, dus ze gaan weer gewoon het spelletje doen.
Onderwerp = eten.
Lolly - ijs - sex zegt Stefan, Hij krijgt meteen op zijn kop dat dat geen eten is.
Ook dit spel is alweer afgelopen.
Stefan stelt nu "rijmridder " voor.
Kooi.
Hier hopen ze dat de mensen van BB hun brood niet opeten.
Margriet begint met
Er was eens een meisje uit Lisse
........
Stefan doet mee en weet meteen een hele schunnige.
Margriet:
Er was eens een jongen met krullen
die goed amsterdams kon lullen
met iedere meid
had hij zijn tijd
maar hij deed niets anders dan lullen.
lalalala.......
Bungalow.
Hier zingen ze nog steeds vals en niet een beetje vals maar echt heel erg.
Bungalow.
Hier zingen ze dat kikkerliedje:
"Always together"
Bunker
Arthur lult nog steeds:
"Ik ben iemand die elke dag zijn krantje lees, en hier...hier mis ik het helemaal niet"
Geesje vraagt of iedereen zijn baard laat staan. Margriet zegt dat zij dat ook doet. Stefan vraagt; B ij jou heet dat toch anders?"
Ja", zegt Magriet "mijn schaamhaar"
Geesje zegt dat zij bij die vraag ook als antwoord" schaamhaar"in haar kop had. Ze hoopte dat Margriet dat niet zou zeggen , maar jahoor Margriet zei het.
Ze liggen te luisteren of ze binnen wat horen. Ze krijgen er genoeg van en hebben honger.
Nu hebben ze het erover wat ze missen;
Geluid van mobieltje
Gaspedaal intrappen.
Ze krijgen een gil te horen
CONFRONTATIE
Margriet maakt zich er zorgen over dat ze geen BH aan heeft.
Er is nu een gekakel wie -wie kiest.
Ze hopen dat de confrontatie niet buiten is, met die regen.
Iedereen gaat nog snel eten.
Margriet denkt dat het een quizz is maar gaat toch maar een BH aantrekken.
Jeanette is alweer heel pessimistisch en denkt dat zij wel weer in de bunker zal moeten blijven.
Margriet is op zoek naar haar borstel en Geesje zoekt de deo.
Margriet ontdekt dat Ting nu weer zwart haar heeft.
"Jij verandert net zo snel van haarkleur als ik van onderbroek" zegt ze tegen Ting
Nog geen verdere gegevens over de confrontatie
Dennis heeft Stefan (Geloof ik)
Daniela en Judith proppen nog snel van alles in hun mond. Ook Ting eet.
In de bunker gaat Stefan rustig het stripboek lezen, ook Mus zit rustig te wachten.
Margriet informeert of Geesje een beetje sportief is.
"Niet zo"antwoordt zij.
Martijn is aan het rekken en strekken.
Iemand meldt dat het kwartier al voorbij is.
"Laat nog maar even duren "zegt Margriet, want die is zich aan het opmaken.
Daniela is met Ting ( geloof ik)
(kwartier duurt erg lang)
Ursula heeft niet Arthur gekozen en Arthur is daar wat kwaad over.
Ursula verdedigt zich door te zeggen dat het net zo goed kan zijn dat ze nu tegen elkaar moeten strijden.
"Ik hoef toch niet alles met jou samen te doen" zegt ze tegen Arthur, die het daar niet mee eens is.
Ursula kust hem dan maar even in de hoop dat hij niet verder zeurt.
Ze blijven toch wat door kibbelen, Ursula is wel fel tegen hem.
Als reactie trekt Arthur zijn capuchon over zijn gezicht.
"Ja verberg je maar"zegt ursula.
En Arthur loopt weg...
(ik typ nu korte stukjes zodat jullie snel op de hoogte worden gehouden)
Margriet vraagt wie van de mannen als laatste naar de toilet is geweest, want er lagen weer schaamharen
Ze stellen het *schaamharenonderzoek* voor.
"Iedereen broek naar beneden, zodat we kunnen vergelijken".
Arthur kust Ursula, die sarcastisch zegt;
"Zij kust even niet terug".
Ja, dat merk ik, zegt Arthur.
Het is dus nog niet begonnen en iedereen loopt een beetje te keufelen.
Daan vijlt haar nagels, ze babbelen een beetje over voorgaande confrontaties en dilemma's. Je weet het nooit van te voren wat het wordt.
Er wordt nog snel ff gegeten voor de confrontatie
Ursula zet netjes haar bordje weg
Mus en Stefan bespreken of ze liever in de bunker blijven of toch liever verhuizen naar de bungalow
Ursula probeert Arthur te overtuigen dat ze niet alles samen hoeft te doen met hem
Geesje loopt een beetje nerveus rond
Sjoice klaagt haar nood tegen Martijn
[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 14-10-2002 16:13]
Daniela denkt dat BB alles is gaan aanpassen nu ze (BB) de keuzes weten.
Martijn zit in kleermakerszit voor de spiegel te pielen met zijn lenzen. Waarschijnlijk zit er een achter zijn oog, hij doet heel moeilijk.
Ting neemt de buttlertelefoon op en bestelt tennisballen en speltjes voor Quincy.
Margriet zegt dat ze met Geesje samen is, zij waren overgebleven.
Ze gaat maar weer naar buiten.
Zij en Jeanette vinden het wel weer een verzetje. Ze vragen zich af waarom er vorige week niets was.
Judith is bij hen komen staan en zij telt hoelang het geleden was van de vorige confrontatie.
Zij vindt het wel een lekkere afwisseling. "Het love-duo wordt ook separated", zegt ze.
Ze zijn het erover eens dat ze ook wel weer eens met alle vrouwen bij elkaar willen zitten.
Judtih denkt dat het niet buiten zal zijn want alles is nat, dus dat het wel met kennis te maken zal hebben.
Mus is zijn met Arthur.
Ting staat samen met Ursula te kletsen over de confrontatie waarbij ze namen moesten raden.
Ting vertelt dat zij toen Bram had uitgekozen maar dat het helemaal niets fysieks was. Ting hoopt voor Ursula dat zij in de bungalow terecht komt, zodat zij het hier ook nog meemaakt.
Daniela bereidt zich voor op de confrontatie
Ook Ting jongleert met een sinaasappel
Margriet gaat geen Twister spelen, dan doet ze gewoon niet mee..
Dennis is ook wakker
Judith wil graag met alle dames in 1 team
Ook Margriet en Jeanette willen wel een team zonder heren
Quiny kan het niet zo goed hebben dat Laurens daar zo lui ligt en springt boven op hem. Daniela is maar gaan stoffen.
Gesprekken worden niet gevoerd in de bungalow.
In de kooi denken ze ook dat BB naar de koppels aan het kijken is en nu aan het aanpassen zijn. Margriet informeert bij Martijn die de opdracht had gekregen of erbij stond wanneer die confrontatie kwam.
Martijn haalt de brief en Margriet leest hem. Zij concludeert dat de confrontatie echt wel vandaag is.
[Dit bericht is gewijzigd door MadGreek op 14-10-2002 15:59]
Dennis ligt in de slaapkamer wel heel dicht tegen Daniela aan. Je kunt haast wel zeggen dat hij bijna op haar ligt.
1 minuut overtijd houden mijn streams ermee op
Ik hoop dat de andere streamers niet zo lang hoeven te wachten op de confrontatie. Veel plezier
Laurens doet een dutje
Daan gaat door het huis met de keukenrol
Jeanette vindt dat ze niet uit de verf komt bij BB. Ze kan niet echt haar steentje bijdragen bij de confrontaties, haar kwaliteiten liggen op een ander vlak. Ook zit ze er toch wel mee dat niemand haar heeft gekozen gisteren.. Bo koos haar ook niet in zijn team omdat hij het zo graag wilde.. Ze vindt het niet erg als ze naar huis moet donderdag
Judith luistert eerst aandachtig
En geeft daarna een peptalk
Dennis en Daan in bed
Sjoice en Steef in gesprek, Mus doet een dutje op de achtergrond
Arthur is de schouders van z'n meissie aan het masseren.Nu rolt hij d'r haar in 2 staarten aan de zijkant waardoor ze zeer veel overeenkomsten met pipi Langkous vertoont.
Jeanette en Judith zijn buiten nog steeds in gesprek, Quincy houdt juut gezelschap. Daan heeft zich uit de armen van Dennis bevrijdt en is buiten op het bankje naast Juut gaan zitten. Mus ligt op de bank.
Jeanette steekt maar een peukkie op.
15.49 Judith buiten tegen Jeanette : Ik ken je niet lang genoeg om het aan je snoetje te zien. Jeanette : Ik heb ook de theorie, als je geen dalen hebt kun je geen echte pieken ervaren. Het enigste wat ik me ook met Margriet heb afgevraagd, waarom zie ik niet in wat mijn plek hier is ? Waarom zie ik niet dat ik ook goede dingen heb ? Als ik dat inzie heb ik een stuk rust. Ik ben er niet achter hoe ik dat ga oplossen. Judith : Ja. Martijn vindt jou leuk, hij is gek op Marjolein maar hij vindt jou leuk. Martijn kiest jou, dat is overduidelijk. Jeanette : Wanneer heeft Martijn mij gekozen ? Ik heb hem een keer gekozen. Judith zegt dat datzij dacht dat Martijn haar een keer had gekozen. Jeanette herhaalt haar vragen een paar keer.
Stream 3
15.54 Arthur is bezig met het haar van Usrula. Mustapha lacht omdat Ursula op Pippi Langkous lijkt. Hij begint het lied van Pippi te zingen met een stemmetje.
Stream 5
15.57 Daniela : Ik weet dat ik moet leren mijn mond open te doen. En ik moet meer mijn gevoel laten spreken, ik wil dit of ik wil dat. Judith zegt dat ze Margriet sterk vond en niet zwak toen ze zich afvroeg wat ze in haar leven had bereikt. Jeanette : Het had er niks mee te maken dat ik het jullie niet gunde. Dat heeft te maken met het niet durven zeggen. Ik voelde dat er wat was en ik dacht, moet ik er nu aan beginnen. Dat durf ik gewoon niet makkelijk te zeggen. Dat moet ik leren, om het voor mezelf wat makkelijker te maken. Daniela : Als je in rijk bent hou je minder rekening met anderen. Mijn blik was misschien dodend maar dat was niet zo bedoeld. Jeanette : Je kunt het niet ruiken. Ik moet dat ook zeggen. Als ik aan die kant zit ga ik ook uit mijn plaat. Nu gaat het over de nacht dat arm last had van het geluid van rijk. Judith : Je moet het uitspreken tegen degene zelf.
In de bunker zingt men Pippi Langkous. Judith geeft buiten nog steeds peptalk aan Jeanette.. Zeggen wat je voelt.. blabla. niet vrolijk blijven lachen, alles slikken. dat houdt een keer op.. Jeanette neemt haar advies ter harte en begint meteen Daan te vertellen dat het niet leuk was dat ze laatst wakker werden van haar en Sjoice 's nachts.. ze vindt het moeilijk dat soort dingen uit te spreken. Maar even later zegt ze weer dat ze zich er helemaal niet druk over heeft gemaakt.. lekker vaag gesprek dus..
Ursula doet ondertussen het haar van Arthur
16.08 Margriet komt er bij. Margriet : Ik kan vanuit het niets ineens vrolijk zijn. Bij jou kan het niet meer kapot ? Toch ? Je weet dat je moeder achter je staat. Daniela : Ja. Maar het is niet het belangrijkste (voor) dat ik hier zit.
Stream 3
16.13 Mustapha scheert Arthur. Er wordt niet gepraat. Ursula zit er naar te kijken.
Stream 5
16.14 Speaker : Wil Daniela naar de dagboekkamer komen ? Daniela : Ik wilde zelf al gaan om naar de confrontatie te vragen. Ze gaan allemaal naar binnen. Jeanette : Dat wil ik ook wel weten.
16.18 Ik heb een paar minuten gemist. Joyce zit bij het hek. Joyce : Ik ga hier echt absurd veel naar de wc. Er is ondertussen beeld van Mustapha die Arthur scheert. Judith : We mochten uit alle bewoners kiezen, dus we hadden ook Quincy kunnen kiezen.
Stream 3
16.21 Daniela in de keuken : Wil jij wat drinken ? Dennis : 7 up. Daniela : En jij Lau : Doe mij ook maar een vijf plus twee omhoog. Dennis leest. Laurens rookt. Martijn scharrelt in de keuken. Ik geloof dat hij een ei wil bakken.
Mustapha hanteert het scheermesje
Het blijft regenen in Almere
De bewoners hangen allemaal een beetje rond, wachtend op de confrontatie. Ting ligt geloof ik in bed, de andere bungalow bewoners hangen aan de bar in de keuken. In de bunker kijkt Ursula toe hoe Arthur wordt geschoren. Er zijn geen echte gesprekken momenteel.
Arthur duikt op Ursula
Samen ff onder de dekens
En dan stopt mijn stream een beetje te vroeg.. Su6 Bus watcher!
De 2 tortelduifjes zitten saampjes in de bunker huiskamer, ursula bladert in het stripboek.
Stem: de boodschappen staan klaar in het washok.
16.27 Ursula over de geschoren Arthur : Ik vind het best wel mooi gedaan. Mustapha : Sexy motherfucker. Het scheermes maakt de man. Ursula : Arthur, naar de slaapkamer Hihihi.
16.29 Arthur en Ursula zijn inderdaad naar de slaapkamer gegaan. Ze liggen even samen onder een deken.
Stream 3
16.32 Daniela : Mensen gaan toch wel gewoon werken morgen ? Dennis : Nee, mensen hebben vrij. Nederland is een koningshuisgezind land. Mensen hebben meegeleefd. Nederland reageert niet zo luchtig als jij het wilt doen voorkomen. Laurens : Als ik een week lang in een rouwproces moet zitten omdat prins Claus overleden is hoe lang moet ik dan rouwen om mensen waar ik wel om geef, bijvoorbeeld mijn vader ? Dennis : Er zijn mensen die hun vader oom broer hebben verloren en die leven mee. Het is traditie. Wij geven om ons koningshuis. Je hebt het gezien met Maxima. We werden gek, jij niet, maar wij wel in Amsterdam. Het contrast met een half jaar geleden, ik denk dat veel mensen daar aan denken, dat wordt meegenomen, vergis je niet. Laurens : Ik zou niet vrij nemen of vrij krijgen. Dennis : Dat weet je niet. Laurens zegt dat ze de economie niet stil leggen.
16.39 Dennis : Niet dat ik mijn gelijk wil halen of dat jij je gelijk wil halen maar ik ben benieuwd. Laurens : Ik weet zeker dat mensen morgen trouwen die dat een jaar geleden hebben gepland. Nu ben jij uitgenodigd. Dennis : Ik zou wel te kennen geven dat het door mijn hoofd speelt. Laurens : Ik wil ooit trouwen. Alleen als iemand zou overlijden. Laurens vindt het hand in hand door het hek niks. Dennis : Als er morgen om één uur een minuut stilte is en als we dat horen wil ik dat doen maar hand hand in hand door het hek hoeft van mij niet. De stream gaat ineens naar Joyce bij het hek.
16.44 Judith : Zou jij het doen, het konijneblad ? Joyce : Ja. Judith : Dat dacht ik wel. Jeanette : Ik zou het ook wel doen als ze me een ton betalen. Judith : In lingerie wel, maar niet in mijn blote niksie. Zou jij het doen Margriet ? Ja ? Ik versta Margriet niet. Speaker : De boodschappen zijn er. Jeanette zegt nu dat ze niet helemaal gaat. Margriet : Wat gaan jullie eten ? Judith : Nasi van Lau. Wat raar dat we vanmiddag koppels moesten uitzoeken. Margriet : Jezus, de familie rookt ook niet een beetje (ze ziet blijkbaar de sigaretten die rijk besteld heeft).
Stream 5
16.59 Buiten. Margriet : We zitten ver boven onze tax te roken. We mogen er twee per dag. Jeanette : Twee ? O o (ze heeft er meer gerookt).
17.02 Dennis stelt Margriet vragen over de confronaties die geweest zijn. Speaker : Wil Margriet naar de dagboekkamer komen ? Margriet : Dan moet ik mijn shaggie uit maken. Dennis stelt zijn vragen nu aan Jeanette. Dennis : Maak je niet zo druk. Jeanette : Als je daar moet zitten zit je daar, als je hier moet zitten zit je hier. Ik ga er van uit dat ik hier een week zit. Ga naar binnen want je hebt het koud. Toedels. Margriet is terug. Jeanette : Jongens, ik wil dat er iets gebeurt. Het schiet niet op zo. Margriet : Ik denk dat er nog wel wat voor het eten gebeurt. Jeanette : Ze zullen het niet voor het eten doen denk ik. En dan doen ze het wel. Margriet : Ons maakt het niet uit. Jeanette : Mij maakt het geen flikker uit.
17.06 Martijn verschijnt. Margriet zegt dat ze over Ajax gedroomd heeft. Jeanette en Margriet zingen dat ze zich zo vervelen.
17.11 Laurens verschijnt. Margriet over Mustapha : Hij doet wel pogingen tot toenaderingen. Jeanette zegt dat ze hem naar Margriet gestuurd heeft met een kop koffie gisteravond. Margriet : Hij ging uit zichzelf afwassen. Poeh poeh poeh. Hij doet ... Jeanette : Hij is bezig. Margriet : He's coming back again.
Stream 3
17.13 Dennis en Arthur bij het hek. Arthur over Mustapha : Hij heeft liever met iemand ruzie. Dan weet je wat je aan iemand hebt. In een groep gaat iedereen er van uit dat iedereen mee doet. Of dat slecht is weet ik niet. Dat je problemen krijgt (weet hij wel). Arthur praat zacht, ik kon hem niet goed volgen. Dennis : Ik heb een leuk bericht. De jacuzzi staat nu op 25 graden.
17.17 Laurens heeft gisteren met Geesje over medische zaken gesproken. Margriet vraagt daar naar. Laurens : Ik heb ooit op een ambulance gewerkt. Ik wilde in de een traumahelicopter werken. Ik heb op de intensive care gewerkt. Margriet : Dan moet je toch een medische opleiding hebben ? Laurens : Die heb ik in het leger gehad. Ik was onderofficier. Ik heb de opleiding niet afgemaakt maar ik kan er zo mee verder. Margriet zegt dat zijn belangstelling daar nu niet ligt, Laurens bevestigt dat. Laurens en Margriet gaan naar binnen.
17.21 Martijn : Zoals ik nu praat praat ik thuis ook.
Stream 3
17.21 Jeanette bij het hek : Nog drie dagen, dan is het weer gebeurd. Ting : Ik heb een dutje gedaan. Ik was heel moe. Jeanette : Heb je het nog een beetje naar je zin ? Ting : Ja. Heb jij ruzie ? Jeanette : Ik heb met niemand ruzie. Ik zag het even niet meer zitten. Ting : Je moest even schoppen. Jeanette : Ik hoef niemand te schoppen. Heel erg twijfelen aan mezelf. Dat is nog steeds mijn probleem. Ting : Je zult er steeds meer overheen groeien. Ik had vroeger ook heel veel last van onzekerheid. Jeanette : Ik ben op zoek naar goedkeuring en dat krijg ik in deze situatie ook niet. Ik kan het niet in mijn eigen tempo op mijn eigen manier doen. Dat is altijd geweest en nu komt het naar buiten. Nu weet ik waar de knik zit. Ik moet het positieve in mezelf zien en het positieve dat anderen zeggen accepteren. Als ik de schakel in mijn hoofd vind die ik om moet zetten. Dennis : Of je moet iemand tegenkomen die de schakel omzet. Margriet is ook niet de makkelijkste in de bunker. Jeanette : Margriet is de makkelijkste. Dennis : Dat meen ik niet, dat weet je wel. Margriet : Nou.
17.29 Dennis : Een eigen mening houden, dat is waar het bij mij aan schort. Jij bent wel assertief. Jeanette : Echt lang niet altijd. Ik ben zo onzeker. Dennis : Als mensen zeggen, ik ben zo zeker van mezelf, geloof je dat dan ? Jeanette : Nee. Dennis : Omgekeerd werkt dat ook. Jeanette : Met mij komt het goed. Ik krijg die dikke vette auto voor de deur en ik krijg die vette baan. Ik wil een dikke vette M onder mij kont. Al moet ik ieder dubbeltje omdraaien. Mijn kerel komt er zelfs niet in te rijden. Ik koop wel een auto voor hem. Dennis : Een gezonde droom, wel materialistisch. Jeanette : Ik ben ook materialistisch. Dennis : Ik ook redelijk. Ik kan er niet zo veel mee, mensen die zeggen, materialistisch, gelul. Jeanette : Als je zonder die spullen ook gelukkig bent is het goed. Die auto gaat er komen, echt waar. Twee kinderen. Die krijgt dan een baby Benz. Jeanette even later : Het zou me niks verbazen als ik huisvrouw word. Waarom moet je een kerel hebben die veel geld heeft ? Ga het zelf maken. Op mijn potje past geen deksel dus ik zie wel. Als ik geen kerel weet te vinden weet ik er genoeg die mijn huisman willen worden. Daar wil ik dan weer geen kinderen van. Dennis : Hoe lang heb jij al een vriendje ? Jeanette : Niet. Dennis : Hoe lang heb jij al een man ? Jeanette : Niet. Dennis : Hoe lang ben je verliefd ? Jeanette : Vier jaar. Per 1 oktober gaat ie samenwonen. Mijn ex. Ik scheet echt in mijn broek toen ik het van een broertje hoorde. De relatie met hem heeft een half jaar geduurd, het is nu drie kwart jaar uit.
17.35 Jeanette : Ik ben best confronterend voor hem geweest. Dat kon hij niet accepteren. Hij was 27. Hij was aan andere dingen toe in zijn leven als ik. Het ging gewoon niet. Hij kwam heel dicht tegen de ideale man aan. Iedere dag in zijn pak naar zijn werk. De kerel die in pak in mijn auto voor de deur staat, daar trouw ik mee. Type man interesseert me niet.
17.43 Jeanette kletst met Joyce. Het gaat over henzelf en over vriendjes. Joyce : Ik ben zo naief als de pest. En zo onzeker als de pest. Joyce vindt het belangrijk dat haar vriend geld heeft. Joyce : Ik verdien beter. Jeanette : Ik ben overgestapt naar de drempel, ik ga het zelf verdienen.
De streams stoppen.
Stefan en Arthur staan buiten volgens mij te praten met Dennis. Arthur is onderwijl bezig met het koken van de piepers. Dennis is onderwijl naar binnen gelopen en Stefan is nu Arthur aan het helpen en praten wat ze vanavond gaan eten bij de piepers. Ik hoor iets van rijst. Stefan is nu bij de rest van de groep aan het vragen wat ze willen eten. Geesje wil graag sperziebonen eten. Ik zie nog iemand op de achtergrond maar kan niet zien wie dit is.
Martijn is als enige nog bezig om Laurens te helpen.
Joyce en Jeanette zitten bij het hek, terwijl de camera anderen beelden laat zien horen we joyce(het is niet te verstaan wat ze zegt)
Ting, Daniela en Judith hangen wat verveelt op de bank. Judith verteld over films.
Van de bunker bewoners is geen spoor te bekennen dankzij de klasse regie van BB die het spannend vind om de 3 dames die hangen op de bank in iedere stand te laten zien. Het onderwerp films is voorbij en auto's word snel aangestipt.
Stefan is aan de andere kant buiten druk bezig met het bakken van een of ander stuk vlees. Op de low stream 1 zie ik ook Laurens druk bezig met het vlees te snijden voor de nasi.
Ting vraagt aan Stefan om 1 rede te noemen om in dit huist te blijven. Voordat Stefan mag antwoorden roept ze. vanwege dit kut weer.
Dennis is nog steeds druk bezig met de jacuzzi. Margriet zag ik ook door het beeld heenschuiven. Het lijkt erop of ze Stefan gaat helpen met het bereiden van het eten.
Dennis lijkt ook nog steeds buiten te vertoeven en hebben het nu over de vrouwen. Dennis dacht dat hij er afgelopen donderdag eruit zou moeten. Dennis heeft nog maar 1 exit meegemaakt en weet nog niet wat hij kan verwachten bij zoiets. De dames in de bungalow zitten nog rustig op de bank.
Mus is ook eens komen kijken buiten en spreekt nu over de exit van Bo en dat hij wist dat hij weg zou gaan. Ik dacht dat het een ruud 2 was. Ik ben benieuwd hoe het buiten is zegt Stefan.
De regie breekt in om te roepen dat alle batterijen gewisselt moeten worden. Stefan zet nog even het vlees lager voordat hij de dagelijkse plichtpleging doet.
Dennis stond buiten te kijken naar de kokende bunker bewoners. Ze hadden het erover dat ze benieuwd waren wie er uit moet a.s donderdag. Ik heb de naam even gemist door bovenstaande problemen met de computer. Ze hebben het nu over de aanstaande confrontatie.
Ursula, Jeanette, Margriet en Joyce zitten bij het hek. Voordat ik kan luisteren waar het gesprek over gaat word het eten opgediend in de bunker.
Ting en Daniela zijn nog in gesprek. En het gaat ook weer nergens over.
Rijk gaat nu ook beginnen met eten. Martijn geeft nog 1 goed advies. Eet niet teveel.
In rijk ontstaat commotie omdat Q. op de bank plast.
Ze behandelen haar als een puppie en wrijven haar met haar neus door de plas.
Q. is toch al 3 jaar oud!?
Lau ruimt het plasje op.
De bewoners zijn in gespannen afwachting.
Wil Geesje naar de dbk komen.
Martijn: Nee, nee, Quincy stout!
Martijn: Het wordt steeds spectaculairder, naarmate het programma vordert.
Hij noemt alle confrontaties op die al geweest zijn.
Bij het hek zitten Ting, Dennis, Jeanette en Geesje.
Geesje: Zullen we die vogel even loslaten?
Dennis: Vraag maar aan Martijn.
Geesje: We willen Carmen even loslaten, vind je dat goed.
Ting: Ik zou het niet doen.
Margriet: Nu zijn we al 5 uur aan het wachten, vanaf vanmiddag 3 uur. Het kan nog best morgenvroeg worden, dus.
Judith zit op de bank bij Lau en praat erg zachtjes, ze is niet te verstaan.
Arthur zit in de bunker weer bij Ursula op de lip. (Wat een irritante bal)
Een groepje in rijk gaat pesten. Ju en Lau blijven op de bank hangen.
Geesje heeft het over de leuke dingen van de bungalow, daar verlangt ze wel naar. Verrassingen enzo.
Jeanette: Ja daar leef ik ook naartoe.
Mus heeft het over Zorro en zijn fluitje. Alles wat met erotiek te maken heeft verdient een fluitje.
Jeanette: Ik kan dus niet tegen wachten.
Gees: Je bent ook niet aan het wachten. Wat is je lievelingseten.
Jeanette noemt van alles op, want ze vindt heel veel dingen lekker.
Geesje: Ik boerenkool van me moeder met gehaktbal.
Daan ligt ook op de bank.
Daan, Ju en Lau zijn echt aan het afwachten. Ze hebben het eigenlijk nergens over. Puur uit verveling en afwachting.
Martijn: Hoe laat is het.
Dennis mompelt de tijd.
Martijn, Dennis en Joyce zitten aan de bar te kaarten.
Ting zie ik effe niet.
Jeanette vertelt over een vakantie met een tent.
Het was een gewone camping met veel mensen uit Spanje. Het achterste deel was vooral ingericht voor jongeren.
Er was ook vanalles geregeld op die camping.
Ze was daar met een georganiseerde reis.
Ting zit heel zeurderig te zingen op de achtergrond.
Ze zet iedere keer hetzelfde regeltje in.
Jeanette en Geesje bespreken het sanitair op campings.
Geesje moest altijd slippers aanhouden onder de douche en als ze dan met haar natte slippers terugliep werden haar voeten helemaal vies en dat schuurde. Daarom bleef ze bij de douche zitten totdat haar slippers droog waren.
Margriet: Met muntjes douchen is ook zo verschrikkelijk.
Hilariteit alom.
Mus: Ja, maar dan moet je niet lachen, Zorro zei dat serieus.
Margriet vindt het snorretje te licht.
Margriet's ouders hebben een soort motor-jacht.
Het gaat nu over de Bonte koe.
Geesje: De Bonte koe is toch van de kameleon?
Jeanette: Nee dat is een maatschappij die rondvaarten en zeiltochten verzorgt. Wel erg duur.
De dames praten over boten, maar zijn niet te verstaan omdat Stephan en Mus rondlopen met toneelteksten als: You are the beautiful lady, You are the love of my live. My love, where are you.... enz...
Mus: I'm here to pleazzz you. Dan moet je ook je handen gebruiken en gebaren maken.
In de bungalow wordt nog steeds gekaart.
Jeanette gaat even buiten zitten. Ze wil een frisse neus halen.
J: Gaat er iemand mee naar buiten?
Geesje bespreekt nu een film waarbij een man en een vrouw de vrouw van die man gaan bespieden in Parijs en dan blijkt dat die vrouw er met haar man is. Uiteindelijk zien de hoofdpersonen elkaar wel zitten.
Geesje en Margriet gaan handje drukken. Geesje stelde het voor, terwijl Margriet er toevallig net aan zat te denken.
Ze pakken elkaars hand vast, maar weten niet hoe het moet.
Arthur geeft aanwijzingen.
Ze moeten aan een tafelhoek gaan zitten.
Margriet: Is het Margriet of is het Geesje. Is het Geesje of is het Margriet.
Arthur telt af.
Margriet legt Geesje makkelijk neer.
Geesje is echt niet sterk.
Ze proberen het nu met de andere arm.
Geesje: Ik zit met mijn hele lichaam gespannen.
Margriet: Ja, maar ik ben een halve kerel. (Het is dat je het zelf zegt, Margriet)
Margriet vertelt een flauwe grap, die al zo oud is dat ik hem jullie zal besparen.
Het beeld gaat naar buiten.
Ursula en Jeanette zitten samen buiten.
Toen Jeanette vroeg wie mee naar buiten ging, ging Ursula maar graag mee, om even weg te zijn bij Arthur.
Ze hebben het over sport.
Ursula wil wel gaan fitnessen, maar niet alleen.
Ting komt erbij staan.
Urs vraagt of Jeanette wel gaat sporten.
Ze vertelt dat ze voorheen wel 4 x in de week naar de sportschool ging toen ze bezig was met een sollicitatie bij de politie. Ze was afgewezen omdat ze volgens de psychologische tests binnen een half jaar overspannen zou worden. (Goh!)
Jeanette gaat rondspringen.
Urs: Spaar je krachten, die heb je straks nog nodig.
Arthur komt naar buiten.
Urs: Ik zei net tegen Jeanette 'waar zou ons kleedje blijven?' En daar is hij al. Kunnen we ook nog een bonbonnetje krijgen?
Arthur: Als je vanavond nog even je best doet!
Urs: Er komt vandaag geen confrontatie. Er komen donderdag weer 2 mannen, dus je weet niet wat ze zullen doen. Misschien komen die ook wel gewoon binnen.
Jeanette legt uit: Als er morgen een dag van Nationale rouw is, dan wordt er niet gewerkt en dat betekent dat we op zijn vroegst pas woensdag een confrontatie krijgen. Ik ga dadelijk gewoon naar bed.
Jeanette en Ursula zitten onder een deken.
Jeanette staat even op en Arthur gaat meteen naast Ursula zitten en begint te kussen. Hierbij stoot hij tegen haar neus en tanden.
Ursula: Laat nou, ga asjeblieft naar binnen, ik word helemaal naar van je. Ik zat net zo lekker bij Jeanetje.
Arthur zegt sorry.
Ursula: Wat zit je me nou weer schaapachtig aan te kijken. (Volgens mij is die liefde alweer over.)
Arthur begint weer te knuffelen.
Ursula: Hou nou op, je wilt me gewoon uitschakelen. Ga nou maar gewoon naar bed.
Jeanette komt weer naar buiten.
Ursula: Hij gaf me net toch een hoek.
Arthur is alweer afgedropen.
Stephan is nu buiten gekomen. (Gaat hij nu ook een poging wagen?)
Jeanette: Aan de ene kant hoop ik dat ik donderdag ga, maar aan de andere kant ook niet.
Urs: Ik wil toch eigenlijk wel één ronde overleven.
Jeanette vertelt dat ze de eerste keer in arm honger had geleden. Ze verwacht dat dat nog meer zal komen. Honger en kou.
Volgens Urs zijn de twee mannen die nog moeten komen ook wel gemakkelijk in de omgang.
Urs: Je leert hier een hoop.
Jeanette: Ja vooral betreffende de omgang met mensen.
Ting is weer naar buiten gekomen.
Jeanette kondigt Zorro aan. (Stephan!)
Rijk zit nog steeds te kaarten.
En rijk kaart nog steeds.
Urs vertelt wat ze allemaal heeft gedaan na school.
Margriet en Snet zingen nu: True love, you're the one I'm dreaming of.
Ow, Stephan zingt ook mee en nog helemaal niet zo slecht.
Als ze hoger komen zegt Margriet: Nu wordt het spannend, nu komt het op precisie aan.
Stream 2 springt nu op de buitenkooi.
Ursula heeft het weer over vakantie.
Het koortje zingt 3-stemmig 'purple rain'.
Ursula vraagt nu aan Mus: Hoe zit het eigenlijk met jou? Word je uitgehuwelijkt?
Mus: Ik ontmoet gewoon de vrouw van mijn dromen en daar ga ik mee trouwen, dan krijgen we 4 kinderen en we leven nog lang en gelukkig.
Mus zegt dat hij zin heeft om chocoladetaart te maken.
Mus: Voor het plaatje roer ik af en toe in het pannetje. Marokkaanse puber is aan 't koken.
Urs: Ga je dan ook dweilen?
Mus: Ik ga dan alles doen.
Urs: Ja, dan zeg ik: Tuur, laat die dweil liggen, die is van Mus.
Urs: Met wie ga je trouwen, Nederlandse of Marokkaanse?
Mus: Liefst met een Islamitisch meisje. Als kind heb ik ruzie gehad met een Imam, dus ik ben nu weer bezig met het geloof.
Urs: Wat doe je allemaal? Varkens mag je niet aanraken, maar drink je alcohol?
Mus: Nee, het mocht vroeger wel, maar toen kwamen er mensen dronken de moskee in, en sindsdien is het verboden.
Mus: Op het station, de eerste die ze om een peuk vragen ben ik. Heel stom.
Urs: Ja, grappig. Waar woon je?
Mus: Ik ben een Boskoopse Rotterdammer.
Urs: Valt nog mee dat ik nog geen problemen met je heb, ik heb altijd problemen met Rotterdammers. Ik wil graag nog eens naar Amsterdam.
Mus: Ik voel me pas thuis in Rotterdam. In Boskoop is het veel te stil.
Urs: Dus jij hebt vroeger wel aardbeien geplukt?
Mus: Nee, maar wel planten opgebonden en zo. En in de kassen gewerkt. Daar word je wel sterk van.
Binnen:
Margriet, Geesje en Jeanette zijn in gesprek met Dennis.
Het gaat over bobsleeen.
Dennis vertelt dat de captain van zijn team in de kleedkamer de baan doornam, alsof hij in de bob zat. Hij vindt het een prachtige sport. De prins van Monaco doet het ook.
(Niet echt boeiend, geloof ik. maar weer naar buiten.)
Mus: Ik houd van kinderen.
Urs: Heb je al namen bedacht?
Mus: Ali, Mohammed, Fatima en Salina. Misschien dat ik nog een dochter Ursula noem.
Urs: Zo dat rolt er effe makkelijk uit. Heten je broers en zussen zo?
Mus: Nee, serieus, ik weet het nog niet.
Mus: Als ik Ting vraag 'zullen we morgen verloven?' Dan zegt ze meteen Ja.
Mus: Hoe ging het in die andere BB's met stelletjes?
Urs: Die lagen er binnen een week uit. Ik moet het dus nog even volhouden.
Mus: Maak je je druk dat je eruit zou moeten.
Urs: Nee, dat doe ik donderdag pas.
Mus vindt dat Urs mooie schoenen heeft.
Urs: Do you wanna buy?
Mus: Zijn echte bunkerschoenen.
Urs: En jij dan met die rare dingen, kom zit mij niet belachelijk te maken. Hoe ga je het trouwens aan de andere kant doen. Heb je daar ook nog zo'n theemuts?
Mus: Ja, van alles.
Urs: Wij gaan samen een slagroomtaart bakken en die gooi ik dan zo, pjiieeuw, in je gezicht.
Urs zegt dat ze in het normale leven niet met deze mensen om zou gaan.
Bij het hek wordt nog steeds gezongen, volgens mij zijn het Daan, Juut en Joyce. En Stephan. Lastig dat ze nauwelijks in beeld komen.
Jeanette: Ik ga mijn bed klaarmaken.
Margriet: Je had ook gerugbyed?
Dennis: Ja, en gejudoed, gehandbalt, gesquashed.
En nog meer sporten. Dennis zegt niet goed tegen zijn verlies te kunnen.
Buiten hebben Mus en Urs het over de toekomst weten.
Urs: Het is misschien wel fijn om iets te weten, als je er maar niet je leven aan ophangt.
Mus vertelt over een keer dat een kameraad ging glaasje draaien en toen kreeg hij te horen dat hij maar 36 wordt. Hij is nu 30.
De streams vallen eraf, terwijl de tijd nog niet om is. Ik heb nog 10 minuten eigenlijk.
Dus misschien
Ze bespreken nu de screening.
Margriet zegt dat er zomaar een paar tussenuit werden geplukt.
Sommige anderen moesten een videoband maken van thuis.
De dames vragen op wat voor type Dennis valt.
Dennis laat ze raden.
Ze raden een type als Judith. En dat klopt aardig.
Deze drie zijn in elk geval niet zijn type.
Margriet: Ik val op bruine ogen en bruin haar, maar ik kom er nooit mee thuis.
Jeanette: Waarom moet je per se ergens op vallen.
Geesje: Als je verder gaat kijken, dan gaat het erom of hij je aan het lachen kan maken en zo. Maar in eerste instantie kijk je toch naar het uiterlijk.
Margriet: Ja, en dan krijg je van die opmerkingen als: 'ja maar de binnenkant kan heel mooi zijn!' of 'hij heeft vast een heel lief karakter!'
De bewoners lachen.
Margriet: Ik kom ook niet zoveel donkere jongens tegen.
Geesje: Mij lopen ze altijd voorbij, lijkt het wel.
Margriet: Dan ga je maar een keertje mee in Amsterdam stappen, daar lopen ze je niet voorbij.
Ze noemen wat tenten op.
Dennis: En die ene die daar tegenover zit.
Margriet: Escape?
Dennis: Mag je dat gewoon zeggen? Zullen we anders alleen de eerste letter zeggen.
Margriet: Ja, maar die bestaat niet meer.
Dennis: De E, bestaat nog wel, maar de I niet meer.
Margriet: Nee, de I niet meer.
Nu is het echt op. De 2 uurtjes zijn weer om.
Sjojs zegt dat ze graag even met Mustapha wilde praten en dat doet ze nu, maar ze wil niet alles bloot leggen. Dan zegt ze weer het een en ander wat ik helaas niet kan volgen (echt niet!)
Mustapha zegt iets over dat er niets meer is sinds ze in Almere zit, dus ik verwacht dat Sjojs het over Dennis had.
"Is hij afstandelijker geworden?", vraagt Mustapha.
"Nee!", antwoord Sjojs. "We beleven daar alleen veel langer op.. wel tot half 6 ofzo!"
Dan hebben ze het over de nominaties.
"Lau doet altijd dingen die je niet verwacht", zegt Mustapha. "Dus je hebt wel kans dat hij mij niet eens nomineert straks... gewoon omdat iedereen dat wel verwacht..... Margriet denkt dat ze bij die andere meiden hoort, maar dat is helemaal niet zo. Ze is veel te dominant voor hun! Ze proberen iedereen onder de duim te houden. Als iemand op haar stemt pist ze je gewoon helemaal weg. Niemand durft op haar te stemmen, klaar. Daarom blijft ze er tot het einde in. Niemand durft op haar te stemmen, klaar! En Jeanette wordt getolereerd!"
"Ze wil de hele tijd bevestiging krijgen!", meent Stefan. "Ze is heel onzeker!"
"Je kunt beter denken dat je er toch wel uitgekickt wordt, dan kan het alleen maar meevallen!", zegt Mustapha.""Het is een spelletje, maar sommigen willen gewoon de baas blijven. En ik vind het nog altijd heel jammer van Bram en Bo. De tofste mensen worden eruit gekickt... ik snap er niets van! En die uitbarsting van Margriet had niet alleen met mij te maken... dat was omdat ze heel lang alles weg heeft gepropt!"
"Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel van je schrok in de zwakste schakel!", valt Sjojs hem opeens in de rede. "Maar toen had ik ook nog niet met je gepraat.
"Jeanette is de eerste die eruit vliegt!", merkt Mustapha dan opeens op. "En Judith ziet jou waarschijnlijk als een lastpost (tegen Sjojs).... Ze zei toch van die irritante dingen tegen jou! Ze ziet je echt als een lastpost.. zo zie ik het tenminste!"
(Sjojs reageert maar ik versta het niet)
"Ik heb Tuur en Ursula niet zo vaak gesproken trouwens", zegt Stefan. "Ze zitten de hele tijd te zoenen. Ze zoenen s'nachts.. ze zoenen s'morgens..."
Mustapha doet nu een imitatie van Marlon Brando in The Godfather.... Dan zegt hij dat hij niet snapt dat de tofste mannen door hun vrouwen worden geslagen. Hij vertelt dat Robert de Niro werd geslagen door zijn vrouw, Marlon Brando ook... en Arnold Schwarzenegger ook. ( )
( de bewoners korten alle namen van hun medebewoners af trouwens.. Ik word er schijt ziek van.... Ze hebben het nu over Tienus... WTF is Tienus nou weer???)
"Op dit potje past geen dekseltje", zegt Jeanette. "Daar ben ik al lang van overtuigd!"
"Dat heb ik ook vier jaar gedacht", reageert Arthur. "Maar wij kunnen het nu aardig redden met z'n tweeen!"
"Ja, dat weet iedereen al wel!", lacht Ursula. "Maar denk je dat echt Jeanette?"
"Ja, ik ben zo moeilijk. Echt! Maar wat ik ga missen is de genegenheid... Leuke dingen met elkaar doen en weten dat ik voor diegene het belangrijkste op de wereld ben. Dat vind ik een supergevoel. We zien wel of ik dat nog een keer mag ervaren!"
"Natuurlijk wel!", zegt Arthur meteen.
"Liefde is wat ieder mens nodig heeft!", besluit Jeanette.
"maar je hebt toch meer vriendjes gehad? "
"Ach man, hou op!", lacht Jeanette. "Hou op... "
"Dus je hebt al heel veel vriendjes gehad?", reageert Ursula wat verbaasd. "Wist jij dat Mustapha?" (Mustapha kwam net binnen)
"Ze heeft heel veel relaties met negers gehad!", zegt Mustapha.
"Maar dan weet je toch dat het fout gaat!", zegt Ursula meteen. "Die moet je niet hebben. Dat zijn allemaal schuinsmarcheerders! Die zijn nooit trouw"
"Laat Dennis het maar niet horen", valt Arthur haar in de rede.
Intussen liggen Ursula en Arthur weer klef te doen. Het gaat wel allemaal van Arthur uit en niet van Ursula.
Dan draait hij zich toch om en lijken ze te gaan slapen. Het geknuffel is in ieder geval afgelopen.
Dan stoppen de streams
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |