Wel een MFT mount. iig ruime keuzen aan lenzen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:21 schreef shiznuts het volgende:
2.88x![]()
Maar goed, daar is op zich redelijk mee te werken. Heb o.a. een 12-40mm f/2.8 en wat pancakes.
Go shiznutsquote:Op donderdag 17 juli 2014 15:50 schreef shiznuts het volgende:
Hoppela, waar komt die nu opeens vandaan.
[ afbeelding ]
Feliquote:Op maandag 21 juli 2014 21:18 schreef mytec het volgende:
[ afbeelding ]
Eindelijk na advies hier toch de 700d gekocht meteen tas erbij gekocht. Nu maar gaan schieten.
De Lowepro Flipside sport 15l was voor een mooie prijs te vinden. Niet dat ik hem echt voor sport ga gebruiken, maar wou graag een onopvallende cameratas die ook diefstal proof is.quote:Op maandag 21 juli 2014 21:21 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Feli! Daar ga je veel plezier aan beleven
. Welke tas is het als ik vragen mag? En geef nu niet het antwoord: "Een blauwe"
.
Nice, veel plezier ermee!quote:Op maandag 21 juli 2014 21:23 schreef mytec het volgende:
[..]
De Lowepro Flipside sport 15l was voor een mooie prijs te vinden. Niet dat ik hem echt voor sport ga gebruiken, maar wou graag een onopvallende cameratas die ook diefstal proof is.
Ik moest lachenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door angel008 op 21-07-2014 22:40:49 ]
check de links ligt aan fokquote:Op maandag 21 juli 2014 22:18 schreef shiznuts het volgende:
Lekker de boel op z'n kop zetten.
Nice.Nog niks gehoord van abcrig hier... jammer, maar helaas.
Nee even serieus, iets "tikt". Net alsof er iets los in ligt ofzo, wat me sterk lijkt.quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:05 schreef infp2009 het volgende:
Ja, dat is normaal. Je bedoelt de kassa, neem ik aan?
Voor Nikon zou ik zeggen dat het diafragma palletje tikt (dat is ook het geval bij teleconveters) maar Canon EF mount heeft er geenquote:Op woensdag 23 juli 2014 15:02 schreef Susteren het volgende:
[ afbeelding ]
Nu de a7s nog.
Maar het valt me op dat als ik ermee schud dat ik iets hoor "rinkelen", is dit altijd met deze adapters?
Oh yo!!1!quote:Op maandag 21 juli 2014 22:21 schreef angel008 het volgende:
[..]
edit:
ik hoop echt dat abcrig gaat leveren.. maar heb er een hard hoofd in voor je..
Met Korean Post tracking erbij!quote:Your order with the reference -knip- has been shipped.
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:21 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Oh yo!!1!
[..]
Met Korean Post tracking erbij!
Is dat normaal shiz?quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:02 schreef Susteren het volgende:
[ afbeelding ]
Maar het valt me op dat als ik ermee schud dat ik iets hoor "rinkelen", is dit altijd met deze adapters?
Dat ging over een speedbooster, niet?quote:
Hmmpf denk je?quote:
Geil ding. En die moderne kitlensjes van Sony doen het nog heel aardig. Okee, tippen aan een 50 1.4 lukt je toch niet, maar voor het geld heb je echt een goed stukje glas in je handen. En het NEX platform begint nu ook gewoon volwassen te worden, zowel op het gebied van body's (volwaardige 35mm body's) als op het gebied van objectieven (70-200G's enzo).quote:Op zaterdag 26 juli 2014 16:23 schreef Ouwesok het volgende:
Wikken en wegen.
Die Sony A7 is natuurlijk prachtig, alleen vind ik hem voor de hobby wat aan de prijzige kant. Om toch te kijken of fullframe mijn ding is had ik al die DCS Pro gekocht voor een prikkie en hoewel fullframe leuk en die DCS ontzettend leuk is het niet zodanig mijn ding dat ik mijn budget voor zo'n 1600 euro zou moeten verpulveren om gelukkig te worden
Toch wil je af en toe een nieuw knuffeltje en na wat wikken en wegen tussen een opgepimpte Olympus PEN of een NEX met een zoeker is de keuze op die laatste gevallen. Mijn bedoeling is om ook met deze er lekker op los te experimenteren met lenzen die er eigenlijk helemaal niet op thuishoren
[ afbeelding ]
toch het kitlensje maar wel meegekocht, kan soms handig zijn
Eigenlijk te malloot voor woorden dat je voor de historische kostprijs van één zo'n Neopan op dit moment gewoon een SD-card in je digitaaltje schuift waar je met gemak 300 RAW's op frommeltquote:Op zondag 27 juli 2014 14:49 schreef Koelkastje het volgende:
[ afbeelding ]
Deze rolletjes heb ik vandaag gekregen!
Ik heb ze gekregen en had geen besef wat zo'n rolletje kostte. Maar nu ik een idee heb van het kostenplaatje ga ik er er heel zuinig mee zijnquote:Op zondag 27 juli 2014 14:54 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Eigenlijk te malloot voor woorden dat je voor de historische kostprijs van één zo'n Neopan op dit moment gewoon een SD-card in je digitaaltje schuift waar je met gemak 300 RAW's op frommelt
en morgen weer, en overmorgen ook en de rest van de tijd eigenlijk ook
Andersom, voor de historische kostprijs van die Singlex(in 1976) heb je nu een leuke superzoomcompact waarvan je je dan wel weer moet afvragen of ie het over een kleine veertig jaar nog doet.quote:Op zondag 27 juli 2014 15:01 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Ik heb ze gekregen en had geen besef wat zo'n rolletje kostte. Maar nu ik een idee heb van het kostenplaatje ga ik er er heel zuinig mee zijn!
1967quote:Op zondag 27 juli 2014 15:03 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Andersom, voor de historische kostprijs van die Singlex(in 1976) heb je nu een leuke superzoomcompact waarvan je je dan wel weer moet afvragen of ie het over een kleine veertig jaar nog doet.
Kun je nagaan, in 1976 stond ie nóg in de catalogi(in 1977 kwamen de K-vatting-Ricoh's), een concept verouderde in die dagen iets minder snel, getuige ook de Mamiya RB67 die ergens rond 1970 verscheen en met minimale wijzigingen meer dan dertig jaar vol wist te maken.quote:
Als je een ingelijste foto aan de muur als eindresultaat hebt moet je je zelfs afvragen of de huidige techniek wel beter is dan de oude techniek.quote:Op zondag 27 juli 2014 15:19 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Kun je nagaan, in 1976 stond ie nóg in de catalogi(in 1977 kwamen de K-vatting-Ricoh's), een concept verouderde in die dagen iets minder snel, getuige ook de Mamiya RB67 die ergens rond 1970 verscheen en met minimale wijzigingen meer dan dertig jaar vol wist te maken.
Had je toen internet gehad dan hadden rumor-sites gewoon een jaartje of acht kunnen speculeren hoe het nieuwe Canon-vlaggenschip eruit zou gaan zien.
Dat is tegenwoordig toch niet anders? Ik heb 60x40 prints uit de Nikon D60 aan de muur hangen die nu nergens meer door welke pixelpeep test dan ook komt... Laat staan het objectief dat er op zat.quote:Op zondag 27 juli 2014 15:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je een ingelijste foto aan de muur als eindresultaat hebt moet je je zelfs afvragen of de huidige techniek wel beter is dan de oude techniek.
Oh zeker wel. Niet zozeer in beeldkwaliteit, maar in andere dingen. Geen kostbare rolletjes als pakken melk wegschieten om een shot te kunnen maken bijvoorbeeld. Autofocussing met 3d tracking bestond toen nog niet. En dingen als ISO3200 en hoger, behalve met heel veel pushen, dure film en kunst en vliegwerk.quote:Op zondag 27 juli 2014 15:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je een ingelijste foto aan de muur als eindresultaat hebt moet je je zelfs afvragen of de huidige techniek wel beter is dan de oude techniek.
Is dat zo? Ik weet er eigenlijk niet zoveel vanquote:
En nu gaat de zilvere weg? Of gaat die in de vitrine bij de rest van de collectiequote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:15 schreef shiznuts het volgende:
Zelf vandaag nog wat binnengekregen:
[ afbeelding ]
Ik had al een 45mm f/1.8, maar die was zilver en vond ik zo vloeken met al die zwarte camera bodies.
Wat doe je dan als je Shiz heet en je eigenlijk wel een zwarte versie wilt hebben? Precies...![]()
Nou het is wel een mooi allround setje natuurlijk en zo heel afgetrapt zien ze er niet uit.quote:Op woensdag 30 juli 2014 00:10 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik weet er eigenlijk niet zoveel van!
Ik had een beetje informatie ingewonnen bij Ouwesok en hij had wat aandachtspuntjes doorgegeven. De body ziet er prachtig uit, de seals zijn goed en lenzen lijken op het oog in top conditie. Maar er valt zo verschrikkelijk weinig informatie te vinden over deze camera en lenzen dat ik geen idee heb wat het nou precies waard is en of ik er geen miskoop aan gedaan heb!
Eigenlijk zit er nu niks anders op dan er een rolletje in te gooien en maar eens een praktijktest te doen!
Oude lenzen op nieuwe bodies gooien en dan nieuwe lenzen op oude bodies?quote:[..]
En nu gaat de zilvere weg? Of gaat die in de vitrine bij de rest van de collectie?
Straks vloekt hij daar ook met de rest.
Ik heb weinig keus, er is volgens mij geen mogelijkheid om X-mount lenzen te bevestigen op een EF of EF-S. Dus met film schieten is mijn enige optie nu om te kunnen genieten van deze lenzenquote:Op woensdag 30 juli 2014 00:16 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Nou het is wel een mooi allround setje natuurlijk en zo heel afgetrapt zien ze er niet uit.
Zelf gooi ik zulk glas dan mooi met een adaptertje op m'n digitale M43 wondertjes. Ouwerwets is weer nieuwerwets.
Maar helemaal tof als je er ook echt een body bij hebt en het gewoon 'zoals toen' gebruiken gaat met een rolletje erin.Ik ken film zelf alleen maar van suffe Kruidvat wegwerpcamera's.
En schiet al een jaar of 11 digitaal.
Dilemma's, iedereen heeft zequote:Op woensdag 30 juli 2014 00:16 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Oude lenzen op nieuwe bodies gooien en dan nieuwe lenzen op oude bodies?Nee, was inderdaad het idee om dan de zilveren weg te doen. Hoewel, mezelf kennende kan ik de moeite niet opbrengen om 'em te koop te zetten.
Duitsland.quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:03 schreef shiznuts het volgende:
Coolio! Waar heb je 'em vandaan gehaald? Overzees?
Ah, ok. Toch niet de EOSHD-route.quote:
Feli, veel plezier ermeequote:Op woensdag 30 juli 2014 17:41 schreef Susteren het volgende:
[ afbeelding ]
De eerste aanschaf van een Sony body sinds tijden.
Bevalt echt heel erg goed, was verrast wat Sony allemaal "cadeau" deed! Er zaten 2 accu's standaard bij (enorm klein en licht vergeleken met de LP-E6 accu's), een geweldige lader (eveneens compact, en met een accu status die stuk beter werkt dan de LP-E6 lader). Ook zat er gewoon standaard een cable lock systeem bij wat je erop kunt klikken, echt ideaal voor de HDMI kabel.
Verder geweldige opties, een klein ding wat ik bijvoorbeeld al geweldig vind is de crop marker, erg handig als je in post anamorphic aspect ration wilt. Op de 5d3 kon dat alleen met ML, maar merkte dat dat niet echt accuraat was.
De dynamic range merkte ik al op het scherm zelf, echt een stuk beter dan de 5d3. Verder echt een aparte ervaring dat ik gewoon de digitale viewfinder voor video kan gebruiken, kan een uitkomst zijn in felle middagzon.
De EF-adapter werkt er prima op, IS en diafragma werkt perfect en zelf AF werkt best goed (eigenlijk nieteens echt trager dan digitale autofocus op de 5d3 en 600d in movie mode.
Ik moet Sony echt complimenten geven over de menu's en knoppen: na 10 minuten was ik er al helemaal aan gewend. ISO, witbalans en diafragma in movie mode veranderen werkt echt stukke sneller en beter dan bij Canon!
Helaas komt morgen pas mijn SDXC kaart, hij heeft minimaal 64gb nodig om op te kunnen nemen in XAVC, dus footage schieten heb ik nog niet kunnen doen. Wel heb ik rolling shutter getest, en het valt (vooral met IS aan) echt reuze mee. In aps-c crop is het eigenlijk amper zichtbaar, zelfs als je er op let.
Het uitklapbaar scherm werkt echt ideaal voor me, voor steadicam is de "Sony manier" van uitklappen juist ideaal (dus niet naar de zijkant maar alleen naar je toe en boven/onder). Zo kun je van boven prima het scherm zien, maar ook op de kop.
Tot nu toe niets dan lof voor deze camera!
Nee hoor, wellicht als er over een jaar een goedkopere compactere 4k recorder is dat ik hem dan wel aanschaf.quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:23 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Ah, ok. Toch niet de EOSHD-route.Cool ding hoor. Iedereen heeft het er nu over. Zelf geen FF/Sony/Canon lenzen of iets. Wijkt een beetje af van mijn pad, maar wel erg tof ding. Ben benieuwd naar hoe 'ie bevalt als je er iets meer mee bent wezen schieten.
Nu wachten op de Atomos Shogun, zeker?
Thx!quote:
Mooi spul. Ook zo'n mooie UK plug bij je lader gekregen? Sony is, naar mijn mening, bij de high end modellen, niet altijd te zuinig. Zitten best leuke dingen bij. Nu ook voor de foto's naar Sony toe!quote:Op woensdag 30 juli 2014 17:41 schreef Susteren het volgende:
[ afbeelding ]
De eerste aanschaf van een Sony body sinds tijden.
Bevalt echt heel erg goed, was verrast wat Sony allemaal "cadeau" deed! Er zaten 2 accu's standaard bij (enorm klein en licht vergeleken met de LP-E6 accu's), een geweldige lader (eveneens compact, en met een accu status die stuk beter werkt dan de LP-E6 lader). Ook zat er gewoon standaard een cable lock systeem bij wat je erop kunt klikken, echt ideaal voor de HDMI kabel.
Verder geweldige opties, een klein ding wat ik bijvoorbeeld al geweldig vind is de crop marker, erg handig als je in post anamorphic aspect ration wilt. Op de 5d3 kon dat alleen met ML, maar merkte dat dat niet echt accuraat was.
De dynamic range merkte ik al op het scherm zelf, echt een stuk beter dan de 5d3. Verder echt een aparte ervaring dat ik gewoon de digitale viewfinder voor video kan gebruiken, kan een uitkomst zijn in felle middagzon.
De EF-adapter werkt er prima op, IS en diafragma werkt perfect en zelf AF werkt best goed (eigenlijk nieteens echt trager dan digitale autofocus op de 5d3 en 600d in movie mode.
Ik moet Sony echt complimenten geven over de menu's en knoppen: na 10 minuten was ik er al helemaal aan gewend. ISO, witbalans en diafragma in movie mode veranderen werkt echt stukke sneller en beter dan bij Canon!
Helaas komt morgen pas mijn SDXC kaart, hij heeft minimaal 64gb nodig om op te kunnen nemen in XAVC, dus footage schieten heb ik nog niet kunnen doen. Wel heb ik rolling shutter getest, en het valt (vooral met IS aan) echt reuze mee. In aps-c crop is het eigenlijk amper zichtbaar, zelfs als je er op let.
Het uitklapbaar scherm werkt echt ideaal voor me, voor steadicam is de "Sony manier" van uitklappen juist ideaal (dus niet naar de zijkant maar alleen naar je toe en boven/onder). Zo kun je van boven prima het scherm zien, maar ook op de kop.
Tot nu toe niets dan lof voor deze camera!
Ja inderdaad, niet normaal veel kabels! Een USB brick oplader, 2x EU plug, 1x UK plug en nog een onbekende hehe.quote:Op woensdag 30 juli 2014 23:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Mooi spul. Ook zo'n mooie UK plug bij je lader gekregen? Sony is, naar mijn mening, bij de high end modellen, niet altijd te zuinig. Zitten best leuke dingen bij. Nu ook voor de foto's naar Sony toe!![]()
Dat is nog meer dan ik heb bij m'n a77-II. Okee, die is ook 800 euro goedkoper (adviesprijs), maar toch). Maar 2x EU plug?quote:Op woensdag 30 juli 2014 23:15 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ja inderdaad, niet normaal veel kabels! Een USB brick oplader, 2x EU plug, 1x UK plug en nog een onbekende hehe.
En nieteens cheap kwaliteit, echt solid allemaal.
Ja vond het ook apart maar zit er toch echt standaard bij. Misschien een reserve hehe.quote:Op woensdag 30 juli 2014 23:43 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat is nog meer dan ik heb bij m'n a77-II. Okee, die is ook 800 euro goedkoper (adviesprijs), maar toch). Maar 2x EU plug?
Vette shizzlequote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:26 schreef shiznuts het volgende:
[ afbeelding ]
Links de nieuwe telg: FZ1000. Ernaast de GH4 met Olympus 12-40mm f/2.8. FZ1000 is nog best een flinkerd.
FZ1000 komt in m'n tas en vervangt de LX7 waarvan de range wat tekortschoot voor dagelijks allround gebruik.
Is een all-in-one solution, door de 1" sensor heeft 'ie een 25-400mm equiv. range met f/2.8-f/4. Lekker flexibel.
Goed controleren op schimmels, je wil niet je hele collectie aantastenquote:Op zondag 10 augustus 2014 22:16 schreef Clayton1 het volgende:
Niet nieuw, wel nieuw in mijn bezit zo`n lens Uit de kringloop voor ¤2,50.
[ afbeelding ]
Ik zie er niets aan. Schimmels moet je toch kunnen zienquote:Op zondag 10 augustus 2014 22:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goed controleren op schimmels, je wil niet je hele collectie aantasten
Door de lens kijkenquote:Op zondag 10 augustus 2014 22:18 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Ik zie er niets aan. Schimmels moet je toch kunnen zien
Zie er niets in, morgen nog eens kijken bij daglichtquote:Op zondag 10 augustus 2014 22:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Door de lens kijken
[ afbeelding ]
Ben wel benieuwd naar dit toestel. Twijfel om hem te kopen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:26 schreef shiznuts het volgende:
[ afbeelding ]
Links de nieuwe telg: FZ1000. Ernaast de GH4 met Olympus 12-40mm f/2.8. FZ1000 is nog best een flinkerd.
FZ1000 komt in m'n tas en vervangt de LX7 waarvan de range wat tekortschoot voor dagelijks allround gebruik.
Is een all-in-one solution, door de 1" sensor heeft 'ie een 25-400mm equiv. range met f/2.8-f/4. Lekker flexibel.
Aiiii... Daar heb ik drie weken geleden nog bijna ¤300 voor neergelegdquote:Op maandag 11 augustus 2014 17:36 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ik was er totaal niet naar op zoek of iets dergelijks, maar kwam hem in de aanbieding tegen. WCL-X100 voor ¤197, nieuw bij de Media Markt in Enschede. Met andere woorden: Wide Angle Converter voor de Fuji X100(s). Ikzelf heb de X100s, maar de converter werkt prima. Me=happy!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Troost je: het was de laatstequote:Op maandag 11 augustus 2014 17:44 schreef Uncle het volgende:
[..]
Aiiii... Daar heb ik drie weken geleden nog bijna ¤300 voor neergelegd
Net terug van 3 weken peru met alleen een x100s en een wcl-x100 mee. Die zat er 90% van de tijd ook op. Beviel prima. Behalve in de jungle waar ik chronisch mijn D3s met telelens mistequote:Op maandag 11 augustus 2014 17:59 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Troost je: het was de laatste
Maar bevalt die goed?
Awesome! Ik kijk ernaar uit!quote:Op maandag 11 augustus 2014 18:07 schreef Uncle het volgende:
[..]
Net terug van 3 weken peru met alleen een x100s en een wcl-x100 mee. Die zat er 90% van de tijd ook op. Beviel prima. Behalve in de jungle waar ik chronisch mijn D3s met telelens miste![]()
Foto's komen vast wel langs binnenkort hier
Jammer dat je die Gorillapod niet eerder had gekocht. Dan had je die kunnen gebruiken bij je night shots van Manhattan (quote:Op maandag 18 augustus 2014 10:47 schreef Lampje_NL het volgende:
Vorige week naar New York geweest.
De laatste dag dat we er waren dacht ik eigenlijk pas aan om rond te kijken voor fotografie 'spul'
Ik had al een keer gekeken naar een Gorilla pod, maar nooit verder gekeken dan plaatjes. geen idee hoe duur zoiets was, In het hotel op de telefoon opgezocht wat het hier in Nederland kost.
Gorillapod + Balhead X zag ik op 1 website 179 euro(Achteraf zie ik ze ook voor 125)
Op de website van Joby was die omgerekend 135 euro, koopje dus dacht ik!
Wij naar de winkel B&H Photo in New York (wat een winkel) daar aangekomen koste die maar 75 euro
inpakken en weg wezen!
Meteen een tasje voor mijn extra lens mee genomen zodat de vrouw hem niet hele tijd in de tas hoeft mee te nemen![]()
[ afbeelding ]
Da's zeker een fraai stukje glas. Die is gebouwd door Komine (Vivitar is slechts een handelsnaam), is mechanisch nagenoeg onverslijtbaar en zou optisch wel eens een hele aangename verrassing kunnen zijnquote:Op maandag 18 augustus 2014 20:05 schreef shiznuts het volgende:
Mooiun stukjen oud glasch. In 'nieuwstaat' zowat.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(Beck 135mm f/2.8 van tijden geleden had stuck aperture, de Vivitar is puntgaaf)
Had er inderdaad beter eerder kunnen kopen, maar dacht ik er pas te laat aan.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:36 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Jammer dat je die Gorillapod niet eerder had gekocht. Dan had je die kunnen gebruiken bij je night shots van Manhattan ()
! Niettemin veel plezier ermee
!
Mooi stukje achtergrond, thanks.quote:Op maandag 18 augustus 2014 21:32 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Da's zeker een fraai stukje glas. Die is gebouwd door Komine (Vivitar is slechts een handelsnaam), is mechanisch nagenoeg onverslijtbaar en zou optisch wel eens een hele aangename verrassing kunnen zijn
Komine was zo rond 1980 behoorlijk aan de weg aan het timmeren, verdween echter net zo snel als ze verschenen. Komine werd onder verschillende merknamen verkocht, de meeste onder de naam Vivitar, en ze slepen waanzinnig fraaie lenzen. Ik heb zelf een drietal macro-Komines in mijn collectie zitten.
Ja.quote:Op maandag 18 augustus 2014 22:45 schreef Clayton1 het volgende:
Wel leuk dat die oude lenzen nog in trek zijn.
Ik heb er zelf ook een paar.
Erg nice. Waar laten drukken? En helemaal zelf ontworpen of met speciale software?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 17:53 schreef andreas612 het volgende:
Tijdje geleden al geprint, hier nog even de foto's ervan (30x30 formaat, 204 pagina's totaal)
Vet man, ziet echt dik uit!quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 17:53 schreef andreas612 het volgende:
Tijdje geleden al geprint, hier nog even de foto's ervan (30x30 formaat, 204 pagina's totaal)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Laten drukken bij Blurb, heb alles zelf ontworpen in Indesign. Kan je alles zelf aanpassen en aan het einde kan je het gewoon via een indesign plugin (van blurb zelf) uploaden naar hun website.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 19:02 schreef Uncle het volgende:
[..]
Erg nice. Waar laten drukken? En helemaal zelf ontworpen of met speciale software?
Ziet er top uitquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 20:19 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Laten drukken bij Blurb, heb alles zelf ontworpen in Indesign. Kan je alles zelf aanpassen en aan het einde kan je het gewoon via een indesign plugin (van blurb zelf) uploaden naar hun website.
Blurb is dan ook een aanrader bij deze
Mooi gedaan! Ook maar eens kijken of ik wat in elkaar kan draaien. Ik zag dat Lightroom ook gekoppeld is aan Blurb (ik heb geen indesign, laat staan de kennis om daar wat fatdoenlijks mee te produceren..). Welk papier heb je gekozen?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 20:19 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Laten drukken bij Blurb, heb alles zelf ontworpen in Indesign. Kan je alles zelf aanpassen en aan het einde kan je het gewoon via een indesign plugin (van blurb zelf) uploaden naar hun website.
Blurb is dan ook een aanrader bij deze
Shiznuts, ik zie nu net het bestaan van de FZ1000!! Blijkblaar langs mij heen gegaan!! Maar jij bent in bezit van deze camera? Heb je hem al kunnen uitproberen? Wat zijn de grootste verschillen met de FZ200? ( ik weet wat de specificaties zijn maar nu je hem toch in je handen hebt )quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:26 schreef shiznuts het volgende:
[ afbeelding ]
Proline uncoated, dan spiegelt het niet zo. Moet zeggen dat het erg mooie kwaliteit is, maar ik denk dat ik volgende keer voor proline pearl photo ga, dan komt zwart/wit denk iets krachtiger uit.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 09:14 schreef DonJames het volgende:
[..]
Mooi gedaan! Ook maar eens kijken of ik wat in elkaar kan draaien. Ik zag dat Lightroom ook gekoppeld is aan Blurb (ik heb geen indesign, laat staan de kennis om daar wat fatdoenlijks mee te produceren..). Welk papier heb je gekozen?
Cool gemaakt! Hoe trigger je je camera?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:28 schreef Uncle het volgende:
Goedkoop is goed, gratis is beter. DIY groundplate voor low-angle sport fotografie op plaatsen waar je niet mag staan/liggen.
Een beetje van jezelf, en een beetje van de instrumentmakerij op de zaakDat was een stuk goedkoper dan de commerciele oplossingen van 100+ euries.
Zaterdag uittesten tijdens een wedstrijd.![]()
[ afbeelding ]
Liveviewquote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:39 schreef shiznuts het volgende:
Heb je ook een spiegeltje voor je scherm dan?Of een periscoop?
Pocketwizardsquote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:04 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Cool gemaakt! Hoe trigger je je camera?
PW's nice! Wel oppassen dat je camera er achteraf nog wel staat op de plek waar je hem neergezet hadquote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:14 schreef Uncle het volgende:
[..]
Liveview
[..]
Pocketwizards![]()
Het is helemaal handig als ik de ene pocketwizard op mijn andere camera zet want dan maakt de remote camera tegelijk een foto als ik de andere afdruk. Handig met sportwedstrijden op grote rondjes waar de rijders niet zo vaak langs komen. Gelijk een groothoek/fisheye en een tele opname
Met groothoek weet je toch gewoon wat er op de foto komt. Gewoon zoals decennialang vanuit de heup geschoten werd bij straatfotografie met een vaste lens op een meetzoeker.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:39 schreef shiznuts het volgende:
Heb je ook een spiegeltje voor je scherm dan?Of een periscoop?
Alleen jammer dat er een Nikon op staat.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:28 schreef Uncle het volgende:
Goedkoop is goed, gratis is beter. DIY groundplate voor low-angle sport fotografie op plaatsen waar je niet mag staan/liggen.
Een beetje van jezelf, en een beetje van de instrumentmakerij op de zaakDat was een stuk goedkoper dan de commerciele oplossingen van 100+ euries.
Zaterdag uittesten tijdens een wedstrijd.![]()
[ afbeelding ]
Hoeveel laders heb je tot je beschikking?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:31 schreef Susteren het volgende:
Vandaag zijn de 6 accu's voor de a7s aangekomen!
Je weet dat je die dingen weer op kan laden wanneer ze leeg zijn?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:31 schreef Susteren het volgende:
Vandaag zijn de 6 accu's voor de a7s aangekomen!
1 accu is max 50 minuten filmen. Festival van 's middags tot 01:00 is al gauw een uurtje of 4/5 filmen, en dan wil je echt niet zitten kloten met het opladen van accu's tijdens het werk.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:31 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je weet dat je die dingen weer op kan laden wanneer ze leeg zijn?
Met fotografie ja.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:16 schreef Attitude het volgende:
met een accu kan je toch aardig lang mee doen dacht ik zo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |