abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138681040
Hoi! Ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen en hoe ik het duidelijk ga verwoorden, maar ik ga het proberen.

Mijn vriend en ik hebben al een poosje een relatie. Hij is de eerste persoon waar ik smoorverliefd op ben. Nou, zoals de meeste mensen wel weten geeft verliefdheid een super fijn gevoel. Helaas ben ik door mijn verliefdheid onzeker geworden.

Onzeker over mezelf was ik zelden. Nu heb ik heel veel twijfels. Mijn vriend is een persoon waar veel (leuke) vrouwen op vallen en dat weet hij heel goed. Hij flirt dan ook graag met andere vrouwen. Hij is daarnaast heel perfectionistisch, kritisch en wil overal de beste in zijn.

Hij is mijn eerste serieuze vriend waar ik een langere relatie mee heb. Ik heb geen persoonlijke ervaringen op relatiegebied en heb geen idee of ik goed of fout heb gereageerd.

Afgelopen weekend vertelde mijn vriend mij dat hij iets mist bij mij. Hij kan niet exact benoemen wat, maar hij vindt vooral dat ik saai en niet spannend genoeg ben. Omdat hij dat vindt, heeft hij wel eens behoefte aan meer dan alleen maar flirten met andere vrouwen.

Het kwam voor mij heel onverwacht, maar het is vooral beledigend om te horen dat mijn eigen vriend van mening is dat ik saai ben en dat ik blijkbaar niet genoeg ben voor hem. Ik kan niet altijd spannend of interessant zijn. Juist nu we elkaar kennen en het heel vertrouwd tussen ons is, is het gewoonweg niet altijd meer spannend.

Toen ik dat benoemde, benoemde hij weer dat hij het (ook) vervelend vindt dat ik soms weleens onzeker kan zijn en ik door mijn onzekerheid op zo'n moment stuntelig kan zijn. Ik vind weer dat ik geen robot ben: ik kan geen perfect persoon zijn - al wil hij dat graag. En daarnaast ben ik echt heel weinig onzeker, maar soms kan het voorkomen.

Daarna kregen we ruzie en kwam er meer aan het licht. Uiteindelijk kwam het hierop neer: ik moet veranderen of hij maakt het uit. Ik moet minder saai worden, spannender, ik kan niet onzeker zijn en daarnaast wil hij ook nog graag dat ik drie - ja echt - kilo af ga vallen. Ik ben slank en tevreden met mijn lichaam. Sterker nog: ik kom liever wat aan dan dat ik afval.

Ik ging boos weg, maar eenmaal thuis ben ik gaan nadenken. Ik wil best werken aan bepaald gedrag, maar hij vraagt (of eist) heel veel. En als ik hem dat niet wil geven, gaat hij naar een ander.

Gisteravond hadden we afgesproken dat we het gingen uitpraten. Hij zou naar mij toe komen, ik had (uitgebreid) gekookt, maar hij kwam niet. Uiteindelijk nam hij na een paar keer bellen op en zei hij dat hij de afspraak was vergeten. Erg leuk.

Het is mij een raadsel hoe het kan dat hij een afspraak vergeet. En al helemaal een belangrijke afspraak. Ik weet het dus even niet meer. Misschien moet ik het uitmaken omdat hij dus ineens heel raar doet, maar misschien ligt het ook wel (deels) aan mezelf?
pi_138681065
Ik zou m uitzwaaien, want hij wil gewoon met andere vrouwen naar bed....
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 9 april 2014 @ 09:28:36 #3
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_138681087
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:27 schreef PBateman1978 het volgende:
dit. En dat hij aangeeft dat hij iets mist geeft al aan dat dit niks gaat worden. Dat wat niet is kan nog komen is de grootste bullshit die er bestaat.
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
  Official ESF Kreviewer woensdag 9 april 2014 @ 09:28:56 #4
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138681095
Iemand die wil dat je 3kg afvalt, terwijl je dit zelf niet wil is je niet waard. Buiten alle andere zooi om dan.
pi_138681104
Jullie zijn dus allebei onzeker (en jong waarschijnlijk). Hij heeft bevestiging nodig en is blijkbaar nog niet echt volwassen of toe aan een echte relatie. Anders zou hij niet zoveel met andere vrouwen bezig zijn.

Als je bij hem blijft zul je waarschijnlijk gekwetst worden als hij zijn sexuele driften niet meer kan inhouden. En je cijfert jezelf weg en probeert te perfect te leven - dus ben je niet jezelf.

Een relatie is ook jezelf kunnen zijn, geaccepteerd worden om wie je bent, met al je + en - punten.

Dus weg met die gast.
pi_138681110
quote:
Denk je dat echt? Hij is 24 jaar en heeft een wild studentenleven gehad. Ik dacht juist dat hij daar klaar mee was en dat hij echt verliefd op mij is. Dat is wat hij benoemde dan.
pi_138681127
Veel mannen zijn pas na hun 40e een beetje volwassen. Ik weet het zelf.
  woensdag 9 april 2014 @ 09:31:04 #8
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_138681137
Misschien moet je even spannend doen en die gast lekker aan de kant zetten.

Wat dat betreft is daadwerkelijk gaan proberen te veranderen voor zo'n figuur het saaiste wat je kunt doen. Daarmee toon je meteen dat je geen ballen hebt.
Ik ga naar huis.
pi_138681142
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:29 schreef Flawlesssss het volgende:

[..]

Denk je dat echt? Hij is 24 jaar en heeft een wild studentenleven gehad. Ik dacht juist dat hij daar klaar mee was en dat hij echt verliefd op mij is. Dat is wat hij benoemde dan.
Wordt wakker. Hij is jou nu bij voorbaat al de schuld aan het geven voor zijn toekomstige escapades. Dit gaat gewoon later als excuus tegen je gebruikt worden.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_138681151
Sjah, neem het van een onmogelijke meneer.... Dit gaat een lastige worden. Perfectionisten (echte perfectionisten dus) zijn geen mensen waar je een leuke relatie mee kunt hebben EN houden.

Er zal bij hem altijd een knagend gevoel aanwezig zijn en iemand zal het uiteindelijk moeten ontgelden. Dat zal hij zelf misschien zijn op sommige momenten, maar zeer zeker ook jij of anderen die niet voldoen aan de hoge verwachtingen. Want een perfectionist is zelden gelukkig. Perfectionisme is een gevolg en geen oorzaak.
You wear your smile like it was going out of fashion...
pi_138681159
quote:

[..]

Als hij echt verliefd op je is zou hij niet met een belachelijk eisenpakket aankomen met dingen die jij MOET veranderen omdat hij het anders uitmaakt. Deze gozer komt niet over als een evenwichtig, aardig mens. Uitmaken. Voordat hij het doet of eerst vreemdgaat.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  woensdag 9 april 2014 @ 09:32:05 #12
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_138681162
Je kunt vervelende eigenschappen best verminderen, maar alleen als je het zelf ook een vervelende eigenschap vind. Maar laat je niet vertellen dat je niet genoeg bent! Vooral gezien je aangeeft juist onzekerder bent geworden.
Fuck the EBU
pi_138681167
quote:
14s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:31 schreef nietzman het volgende:
Misschien moet je even spannend doen en die gast lekker aan de kant zetten.

Wat dat betreft is daadwerkelijk gaan proberen te veranderen voor zo'n figuur het saaiste wat je kunt doen. Daarmee toon je meteen dat je geen ballen hebt.
Dat is ook zo. Pas als je jezelf bent, ben je zeker van jezelf en ben je aantrekkelijk. Voor sommigen dan, niet iedereen vind je aantrekkelijk, maar zoek iemand die jou wel de bom vindt.
pi_138681179
quote:

[..]

Je bent nooit te oud voor echt goeie seks.
You wear your smile like it was going out of fashion...
pi_138681185
Een relatie komt van twee kanten, dus wanneer alleen jij veranderd is er wel weer wat anders waarover gevallen kan worden. Daarnaast is het best wel respectloos dat hij zoiets van je eist OF anders..... maakt hij het uit en wil hij met andere vrouwen naar bed. Wil je wel zo behandeld worden door je vriend TS?
pi_138681190
Ik denk eigenlijk dat je vriend nogal een eikel is.
Denk dat de enige verandering is dat je moet stoppen met hem. Jij hebt namelijk geen probleem hij praat je dat aan.
Ik zie namelijk iemand die eigenlijk liever vrijgezel is maar de ballen ontbreekt om het uit te maken en je schuldgevoel aan te praten.
Wat is de volgende stap vreemdgaan en dan zeggen dat het aan jou ligt?? Kies voor jezelf want iemand die zo met je omgaat daar word je niet gelukkig van.
pi_138681195
Dumpen die gast, je kan beter de tijd nemen om even over hem heen te komen ipv jezelf proberen te houden aan zijn onmogelijke eisen. Als jij die 3 kilo kwijt bent en spannender gaat worden komt het volgende minpuntje aan het licht en zal je voor eeuwig jezelf blijven veranderen voor die kneus. Laat hem lekker andere vrouwen neuken en erachter komen dat dat een leeg bestaan is. Kies voor jezelf :)
pi_138681214
Er lijkt redelijk consensus te zijn, TS :+
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_138681224
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:25 schreef Flawlesssss het volgende:
Gisteravond hadden we afgesproken dat we het gingen uitpraten. Hij zou naar mij toe komen, ik had (uitgebreid) gekookt, maar hij kwam niet. Uiteindelijk nam hij na een paar keer bellen op en zei hij dat hij de afspraak was vergeten. Erg leuk.
Hij vindt zichzelf vele malen belangrijker dan jou en jullie relatie, daarnaast vindt hij jou veel minder leuk dan jij hem.

Hou de eer aan jezelf en neem afscheid van hem, het enige leuke wat je nog kan meemaken met hem is om te zien hoe zijn ego verschrompelt op het moment dat je hem voor bent.
pi_138681242
quote:

[..]

Je schrijft zelf dat ie graag flirt met anderen en jou niet spannend genoeg meer vindt.

1+1=2

Daarbij stelt ie sowieso rare eisen vind ik, ''want anders maakt ie het uit''
In dat geval zou ik de eer aan mezelf houden.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_138681244
Wat een hork van een vent :r hij loopt je gewoon te chanteren; "als jij niet 3kg (3! :')) afvalt, niet minder onzeker, niet spannender en niet minder saai wordt, zoek ik een ander". Ik zou héél hard wegrennen en iemand zoeken die jou wel waardeert. Je gaat nooit goed genoeg voor deze pannenkoek zijn.
  woensdag 9 april 2014 @ 09:36:11 #22
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_138681247
Wát een klootzak deze gast. Dumpen en op zoek naar iemand die jou wel kan waarderen is mijn enige advies - en die zijn er genoeg hoor! Het zijn de uitzonderingen die zo zijn als je vriend, en die zijn met niemand tevreden.
pi_138681262
quote:
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_138681266
Hij is iemand die alleen van zichzelf houd en zijn omgeving is ondergeschikt aan hem, hij is het niet waard.
  woensdag 9 april 2014 @ 09:38:00 #25
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_138681290
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:25 schreef Flawlesssss het volgende:
maar misschien ligt het ook wel (deels) aan mezelf?
O en om hier nog even heel duidelijk over te zijn: gooi die gedachte maar gelijk overboord, dit ligt écht niet aan jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')