dat is helaas het grote probleem in China..quote:Op woensdag 9 april 2014 02:08 schreef DrDentz het volgende:
Omdat als je dat kind gaat helpen jij op mag draaien voor alle kosten..
Het is eerder iets van de laatste tijd dat dieren niet zo behandeld worden. Eerst komt welvaart dan zullen dierenrechten vanzelf volgen, zoals dat hier ook zo gegaan is.quote:Op woensdag 9 april 2014 01:53 schreef Robuustheid het volgende:
Ik vond het eerder verbazend dat er na dat busje nog een vrachtwagen aankomt. Die hint naar dat kleuter, gaat ze niet opzij, dan maar ook overheen. Want ze blijft daar toch liggen.
Ik kan met mijn verstand niet bij, dat die dieren niet eerst afgemaakt worden voordat ze levend gevild worden.
Precies, eerst afmaken, en daarna pas levend villen!quote:Op woensdag 9 april 2014 01:53 schreef Robuustheid het volgende:
Ik vond het eerder verbazend dat er na dat busje nog een vrachtwagen aankomt. Die hint naar dat kleuter, gaat ze niet opzij, dan maar ook overheen. Want ze blijft daar toch liggen.
Ik kan met mijn verstand niet bij, dat die dieren niet eerst afgemaakt worden voordat ze levend gevild worden.
Scherp.quote:Op woensdag 9 april 2014 10:50 schreef DonJames het volgende:
[..]
Precies, eerst afmaken, en daarna pas levend villen!
Japan met walvisvangst?quote:Op woensdag 9 april 2014 10:43 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is eerder iets van de laatste tijd dat dieren niet zo behandeld worden. Eerst komt welvaart dan zullen dierenrechten vanzelf volgen, zoals dat hier ook zo gegaan is.
Dat is juist een voorbeeld van hoe het wel moet. Dieren die leven in de vrije natuur, waarvan er een aantal voor consumptie gebruikt worden.quote:
Dit dus. Zolang je zelf vlees eet ben je zelf ook medeoorzaker van dierenmishandeling. Je ziet het alleen niet persoonlijk dus dan kan je het minder schelen.quote:Op maandag 14 april 2014 11:57 schreef BlaZ het volgende:
Het is toch wel selectie verontwaardiging als je dit vergelijkt met de leefomstandigheden van kippen in vleesproductiefabrieken.
Wij hebben zelf pas de walvisvangst in de jaren 70 afgeschaft.quote:
Ja typjes VVD volkjequote:Op woensdag 9 april 2014 01:47 schreef Robuustheid het volgende:
[ afbeelding ]
Om nog maar te zwijgen over talloze filmpjes op internet, waarin ze dieren bruut misbruiken. Niet dat wij, Westerlingen nou onschuldig zijn, maar de dieren lijden daar onnodig veel leed dan nodig zou moeten zijn. Doet mij denken aan dit filmpje:
Een kind ligt op straat, en dan besluiten de vele trucks dan maar eroverheen te rijden. Ik vraag mij af wat die Chinezen bezielt. Nogmaals, ik wil hiermee niet suggereren dat wij, de Westerlingen zo verheven zijn. Verre van dat... Maar die Chinezen,... ik krijg de bibbers van. Zo'n emotieloos volk.
Dan liever Marokkanen. Toch?quote:Op maandag 14 april 2014 15:56 schreef Worsteman het volgende:
Ik vind het ook een naar volk, de nieuwe supermacht enzo. Met dit soort lui jakkie
Dan heb ik liever dat ze mij gewoon laten liggen.quote:Op maandag 14 april 2014 18:39 schreef beeer het volgende:
[..]
Mwa Chinezen laten je gewoon liggen, Marokkanen beroven je en laten je daarna liggen
China is vreselijk, elke industrie waar dieren gebruikt worden zouden gewoon vernietigd moeten wordenquote:Op woensdag 9 april 2014 01:53 schreef Robuustheid het volgende:
Ah, de eerste vrouwelijke PvdD-hippie van dit topic is binnen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:46 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
China is vreselijk, elke industrie waar dieren gebruikt worden zouden gewoon vernietigd moeten wordenwalgelijk
Dit doet jou dus serieus niks?quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:39 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Ah, de eerste vrouwelijke PvdD-hippie van dit topic is binnen.
Weet je wat empathie is? Wat ook als een menselijke trek gedefinieerd wordt.quote:Op woensdag 16 april 2014 18:57 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Ooit biologie op school gehad? Weet je wat een voedselketen is?
Nah, dit is gewoon een kwestie van bystand effect..quote:Op woensdag 9 april 2014 02:08 schreef DrDentz het volgende:
Omdat als je dat kind gaat helpen jij op mag draaien voor alle kosten..
Het is geen kwestie van "kunnen", de mens doet dit over het algemeen automatisch. Je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen, maar de meeste mensen zijn trieste kuddedieren.quote:Op dinsdag 15 april 2014 19:03 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Wreedheid jegens dieren komt daar vooral veel voor omdat er in die cultuur weinig aandacht voor compassie met dieren is. In Nederland is het tot voor kort niet veel beter geweest, terwijl de meeste mensen nu niet eens een kip meer kunnen onthoofden. Het is verbazend hoe gemakkelijk een mens zich kan aanpassen aan de heersende moraal van zijn omgeving.
Stoere boy..quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:39 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Ah, de eerste vrouwelijke PvdD-hippie van dit topic is binnen.
quote:
Het heeft niks met een gebrek aan empathie of stoer zijn te maken. Als de dieren die wij aten groter waren dan ons zouden we ook meteen vermoord en opgegeten worden zonder enig empathie, puur omdat zij dan boven ons in de voedselketen zouden zitten. Het gebeurt nog steeds bij grotere dieren en het gebeurde vroeger ook.quote:Op maandag 26 mei 2014 13:46 schreef Robuustheid het volgende:
[..]
Weet je wat empathie is? Wat ook als een menselijke trek gedefinieerd wordt.
Het heeft dus wel degelijk met empathie te maken, een teddybeer voor je als je zelf instaat bent de link te zien.quote:Op maandag 26 mei 2014 15:46 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
[..]
Het heeft niks met een gebrek aan empathie of stoer zijn te maken, als de dieren die wij aten groter waren dan ons zouden we ook meteen vermoord en opgegeten worden. Het gebeurt nog steeds bij grotere dieren en het gebeurde vroeger ook.
Daarin verschillen we helaas van mening.quote:Op maandag 26 mei 2014 15:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het heeft dus wel degelijk met empathie te maken, een teddybeer voor je als je zelf instaat bent de link te zien.
Dit heeft niets met een mening te maken..quote:Op maandag 26 mei 2014 15:49 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Daarin verschillen we helaas van mening.
Jawel, ik vind dat het onzin is om je druk te maken over hoe dieren daar behandeld worden. Het is dus wel degelijk een mening.quote:Op maandag 26 mei 2014 15:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit heeft niets met een mening te maken..
Empathie is je kunnen inleven.
quote:Op maandag 14 april 2014 15:39 schreef MisterCe het volgende:
Japanners dat zijn pas sicko's. Zoek op youtube maar eens naar Unit 731.
Nee, empathie is dat automatisch komt, een biologisch systeem..quote:Op maandag 26 mei 2014 15:51 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Jawel, ik vind dat het onzin is om je druk te maken over hoe dieren daar behandeld worden. Het is dus wel degelijk een mening.
Oh, wanhopig nog wel? Wauw.quote:Op maandag 26 mei 2014 15:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, empathie is dat automatisch komt, een biologisch systeem..
Dat heeft geen fuck met een mening te maken. Jij bent slechts wanhopig aan het rationaliseren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |