abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138668990
Hallo,

Ik werk sinds juni 2013 tot en met nu toe bij Albert Heijn part-time en heb een 1 jaar contract.

Die loopt dus bijna af... Nu heb ik en nieuwe baan gevonden en zou ik graag ontslag willen nemen bij Albert Heijn

Hoe neem je precies ontslag ? moet ik gewoon naar de manager toe gaan en zeggen dat ik ontslag neem ? is er dan en bepaalde regel dat je bijv. 2-3 weken moet doorwerken ? of kan ik gelijk weg ? of iets anders...

Alvst bedankt ! :)
pi_138669179
Je contract loopt af. Je hoeft helemaal niets.

Het is echter wel zo netjes om even van te voren te zeggen dat je geen contractverlening wilt. Niet te ver van tevoren als je nog wel ingeroosterd wilt worden. ;)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_138669187
Opzegtermijn bij de AH is volgens mij twee weken. Je gaat naar je SM, zegt dat je ontslag neemt omdat je ander werkt hebt, werkt je opzegtermijn af en klaar.
pi_138669224
Kijk eens in je contract! Is er opgenomen dat je je overeenkomst voor bepaalde tijd tussentijds mag opzeggen? If so, dan staat er waarschijnlijk ook iets over de opzegtermijn.

Staat de mogelijkheid van tussentijds opzeggen niet opgenomen, dan zul je je contract in principe moeten uitdienen. Maar... ga het gesprek eens aan met AH; best kans dat ze bereid zijn mee te werken aan een vroegtijdig vertrek.
  dinsdag 8 april 2014 @ 21:52:57 #5
379064 Dumpafval
Gooi jezelf weg
pi_138669789
Ontslagbrief schrijven waarin je duidelijk de datum aangeeft, waarin je je opzegtermijn (van 4 weken) in acht neemt en je handtekening. Eventueel kan je vragen om een getuigschrift als je dat wil. Je kan inderdaad vragen of je opzegtermijn korter kan zijn, als je dat niet doet en in je opzegtermijn niet op komt dagen kunnen ze de schade inhouden op je loon.
pi_138670192
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 21:52 schreef Dumpafval het volgende:
Ontslagbrief schrijven waarin je duidelijk de datum aangeeft, waarin je je opzegtermijn (van 4 weken) in acht neemt en je handtekening. Eventueel kan je vragen om een getuigschrift als je dat wil. Je kan inderdaad vragen of je opzegtermijn korter kan zijn, als je dat niet doet en in je opzegtermijn niet op komt dagen kunnen ze de schade inhouden op je loon.
Onzin. TS kan gewoon stoppen op de einddatum van zijn contract.
జ్ఞ‌ా
pi_138670644
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 21:52 schreef Dumpafval het volgende:
Ontslagbrief schrijven waarin je duidelijk de datum aangeeft, waarin je je opzegtermijn (van 4 weken) in acht neemt en je handtekening.
Jaarcontract = voor bepaalde tijd. Tussentijds opzeggen kan alleen als dat is overeengekomen.
  dinsdag 8 april 2014 @ 22:12:20 #8
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_138670893
Uit de standaard arbeidsovereenkomst van Albert Heijn:

quote:
Tussentijdse opzegging van deze arbeidsovereenkomst is mogelijk zowel door werkgever als door werknemer, zoals vastgelegd in de CAO voor personeel van Grootwinkelbedrijven in Levensmiddelen (VGL-CAO). Er dient schriftelijk opgezegd te worden voor de laatste dag van een periode.
En in artikel 19 van de CAO staat precies hoe en wat. Je hebt een opzegtermijn van 4 weken en de opzegging gebeurt bij voorkeur schriftelijk.

Als je per juni 2014 uit dienst wilt is het wel zo netjes om dit even aan te geven, dan kan het MT daar rekening mee houden. Hoef je overigens niet aan te geven. Maar nogmaals, is wel zo netjes.

Overigens kun je prima met je teamleider in gesprek gaan over je laatste werkdag. Wellicht kun je voorstellen om de diensten van de roosters die er nu hangen gewoon te werken en dat je vanaf dan niet meer wordt ingepland. Per direct kan wellicht ook, maar dat hangt van de bui van je TL af :)
Order! Ordeeeeeeeeer!
  dinsdag 8 april 2014 @ 22:14:43 #9
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_138671047
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:08 schreef Queller het volgende:

[..]

Jaarcontract = voor bepaalde tijd. Tussentijds opzeggen kan alleen als dat is overeengekomen.
Die mogelijkheid is standaard opgenomen in hulpkrachten-contracten bij supermarkten. Je kan zelf wel verzinnen waarom dat is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_138672301
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:14 schreef Janneke141 het volgende:

Die mogelijkheid is standaard opgenomen in hulpkrachten-contracten bij supermarkten. Je kan zelf wel verzinnen waarom dat is.
Mooi! Goed geregeld ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')