abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 november 2014 @ 23:58:35 #251
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_147135461
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 12:39 schreef The_Playmaker het volgende:
Trouwens, in Episode 4 zijn niet alle Stormtroopers clones meer. Er zijn nog wel Stormtroopers die clones zijn maar de Empire "rekruteert" ook mensen om Stormtroopers te worden, zoals een leger soldaten rekruteert.

Ik vermeld dit gewoon even vanwege alle "hoe kan die Stormtrooper nou donker zijn en niet op Jango Fett lijken??"

En ook al waren alle Stormtroopers nog clones, dan zegt het nog niks. Solo en Luke droegen ook Stormtrooper pakken in Episode 4.
Han en Luke waren ook geen stormtrooper, wie zegt dat die meneer in de teaser een stormtrooper was?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_147136092
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 23:54 schreef Shockwave12 het volgende:
De trailer ziet er vet uit.

Wat wel enorm klote is, is dat de Expanded Universe opeens non-canon is geworden.
Toen George Lucas lange tijd stopte met Star Wars films maken is de rest van de wereld wel doorgegaan. Boeken, strips en games hebben het Star Wars universum verder uitgediept. De trilogie van Timothy Zahn vind ik daar wel het beste voorbeeld van. Maar nu worden George Lucas en co opeens wakker uit hun slaap en zeggen ze dat het vanaf nu ''Legends'' zijn. Mijn hele Star Wars universum ZIJN die boeken. En niet alleen voor mij, voor vele tienduizenden fans met mij. Ik noem Grand Admiral Thrawn, en elke Star Wars fan weet wie dat is. Opeens bestaat dat universum officieel niet meer. Rot op George Lucas en co. Wat is dat nou voor een domme actie. Je jaagt vele fans tegen je in het harnas.

Ik hoop dat de schade beperkt blijft en dat delen van de boeken gewoon gebruikt zullen worden en/of verwijzingen naar die karakters in de komende films.
Ik begrijp de ophef over het niet erkennen van de EU, maar vanuit het standpunt van Disney kan ik het ook erg goed begrijpen. De EU is bij aardig wat fans bekend, ik ben groot Star Wars fan, films en games vooral, maar van de EU (boeken etc) heb ik maar een klein gedeelte mee gekregen. Stel dat ze de EU erkend hadden, dan moesten ze de verhalen en gebeurtenissen 1 op 1 overnemen. Ik hoor veel goede dingen er over, maar hoor ook dat er boeken van bedenkelijk niveau zijn. Dus dan zou Disney met materiaal moeten gaan werken dat alleen bekend is bij een selecte groep fans én waarvan de kwaliteit niet altijd goed was. Daarnaast speelt de Thrawn verhaallijn bv. vrij kort na Return of the Jedi, dus dan had je de originele cast moeten recasten want dat klopt niet qua leeftijd (wat ook weer negatieve reacties op zou leveren). Blijft daarom een moeilijk onderwerp, maar ik denk dat Disney hier het beste aan heeft gedaan. Oude cast terug, er zijn buiten de twee series en de zes films geen restricties qua verhaal.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 november 2014 @ 00:25:04 #253
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_147136294
quote:

Wat wel enorm klote is, is dat de Expanded Universe opeens non-canon is geworden.
Toen George Lucas lange tijd stopte met Star Wars films maken is de rest van de wereld wel doorgegaan. Boeken, strips en games hebben het Star Wars universum verder uitgediept. De trilogie van Timothy Zahn vind ik daar wel het beste voorbeeld van. Maar nu worden George Lucas en co opeens wakker uit hun slaap en zeggen ze dat het vanaf nu ''Legends'' zijn.
dat was in 1999 niet anders toen The Phantom Menace uitkwam.

En om eerlijk te zijn, hoeveel miljoen avonturen kunnen Luke Skywalker en Han Solo beleven in de tijd na Return Of The Jedi? Als je al die verhalen na elkaar zou zetten dan is avonturier een fulltime job, 24 uur per dag, hun hele leven lang. Zelfs voor slapen zou geen tijd zijn. Dus opschoning van al die dingen is eigenlijk helemaal niet erg.
Natuurlijk, er zijn enkele erg goeie verhalen geschreven, maar het merendeel is hooguit middelmatig.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_147138744
Er zat ook wel veel rommel in de EU. Maar ook voldoende goede verhaallijnen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_147139236
Toen ik de Millenium Falcon zag in de trailer ging ik...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En jij ?
pi_147139270
Wat mij betreft is meer Star Wars altijd goed... die nieuwe animatieserie Rebels is ook zeker de moeite waard :)
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
pi_147141167
quote:
De trailer ziet er vet uit.

Toen George Lucas lange tijd stopte met Star Wars films maken is de rest van de wereld wel doorgegaan. Boeken, strips en games hebben het Star Wars universum verder uitgediept. De trilogie van Timothy Zahn vind ik daar wel het beste voorbeeld van. Maar nu worden George Lucas en co opeens wakker uit hun slaap en zeggen ze dat het vanaf nu ''Legends'' zijn. Mijn hele Star Wars universum ZIJN die boeken. En niet alleen voor mij, voor vele tienduizenden fans met mij. Ik noem Grand Admiral Thrawn, en elke Star Wars fan weet wie dat is. Opeens bestaat dat universum officieel niet meer. Rot op George Lucas en co. Wat is dat nou voor een domme actie. Je jaagt vele fans tegen je in het harnas.

Ik hoop dat de schade beperkt blijft en dat delen van de boeken gewoon gebruikt zullen worden en/of verwijzingen naar die karakters in de komende films.
Probleem was vooral dat er zo ontzettend veel EU verhalen NA Episode VI afspelen dat het geen doen was om te cherrypikken wat nog wel en wat niet meer canon was. Beter om er dan een streep erdoor te zetten en vanaf nu de kwaliteit beter te borgen dan voorheen. De goede verhalen worden er niet slechter van, ze zijn alleen niet canon meer.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_147142062
Een fan heeft een recut gedaan die enigszins de trailer wat beter maakt.

pi_147142173
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 11:18 schreef Deckard het volgende:

_O-
Gelukkig is George Lucas niet meer de baas, wat special editions betreft.
pi_147142239
quote:

:')
  zondag 30 november 2014 @ 11:30:17 #261
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_147142322
Ik vind het prima zoals het nu gaat. Laat die EU maar lekker links liggen.
Het wordt dan ook een te uitgebreid verhaal ben ik bang.

Vergeet niet dat je een heleboel fans misschien wel tegen het hoofd stoot als je het weg laat, maar dat je het voor een veel grotere groep mensen lastiger maakt om het verhaal te volgen als je er verhalen die niet in de andere films zitten bij gaat halen.

Lullig gezegd, dat groepje fans dat nu geirriteerd is omdat de EU er niet in mee doet is te verwaarlozen t.o.v. het grote publiek en daar is dus (logischer wijs) voor gekomen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 30 november 2014 @ 11:43:43 #262
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_147142606
Punt is dat het niet de fan-base is die geld in het laadje brengt maar de bioscoopganger die niet met animatiefilmpjes en boeken bezig is. Die hebben geen idee van een EU en van alle andere verhaallijnen, die kennen enkel de films en het zal hen worst wezen wie er in dat stormtrooper pak zit.
  Moderator zondag 30 november 2014 @ 14:10:39 #263
18653 crew  D.
pi_147145972
EU? Nooit van gehoord :P

De eerste 3 films zijn voor mij Star Wars :Y
  zondag 30 november 2014 @ 16:48:03 #264
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_147151954
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 11:43 schreef mrPanerai het volgende:
Punt is dat het niet de fan-base is die geld in het laadje brengt maar de bioscoopganger die niet met animatiefilmpjes en boeken bezig is. Die hebben geen idee van een EU en van alle andere verhaallijnen, die kennen enkel de films en het zal hen worst wezen wie er in dat stormtrooper pak zit.
that's what it said... ;)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  zondag 30 november 2014 @ 16:48:37 #265
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_147151973
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 14:10 schreef D. het volgende:
EU? Nooit van gehoord :P

De eerste 3 films zijn voor mij Star Wars :Y
Expanded Universe.
Dat is een uitbreiding van de film d.m.v. andere media (voornamelijk boeken)
pi_147154521
Ik vraag mij alleen af wat Nicolas Cage voor rol zal krijgen en of we die al in het komende deel zullen zien.
pi_147154932
quote:

Eerder vandaag al gezien en ik moet nog steeds bijkomen van die dude in de x-wing die een laserblast dodged. :P

Verder vind ik de teaser wel ok. Moet toegeven dat toen ik die neger de eerste keer zag ik dacht dat het een parodie was :')
Conscience do cost.
pi_147158147
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 18:02 schreef Deckard het volgende:
Ik vraag mij alleen af wat Nicolas Cage voor rol zal krijgen en of we die al in het komende deel zullen zien.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_147158636
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 19:40 schreef Tim86 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D
pi_147160285
_O-
Deze is ook mooi ^O^
  Moderator zondag 30 november 2014 @ 20:41:41 #271
18653 crew  D.
pi_147160411
Cage in Star Wars is een 'inside joke'?
pi_147160858
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 20:41 schreef D. het volgende:
Cage in Star Wars is een 'inside joke'?
Cage is zelf de inside joke. Niet specifiek in Star Wars.
pi_147160929
It's on! *O* Nog maar 12 maanden wachten! :-/
pi_147161340
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 20:51 schreef TheGeneral het volgende:

[..]

Cage is zelf de inside joke. Niet specifiek in Star Wars.
Er was wel een grote petitie om hem een rol in de film te bezorgen. Als Han Solo :')
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_147166544
quote:
Stel dat ze de EU erkend hadden, dan moesten ze de verhalen en gebeurtenissen 1 op 1 overnemen. Ik hoor veel goede dingen er over, maar hoor ook dat er boeken van bedenkelijk niveau zijn. Dus dan zou Disney met materiaal moeten gaan werken dat alleen bekend is bij een selecte groep fans én waarvan de kwaliteit niet altijd goed was. Daarnaast speelt de Thrawn verhaallijn bv. vrij kort na Return of the Jedi, dus dan had je de originele cast moeten recasten want dat klopt niet qua leeftijd (wat ook weer negatieve reacties op zou leveren).
quote:
En om eerlijk te zijn, hoeveel miljoen avonturen kunnen Luke Skywalker en Han Solo beleven in de tijd na Return Of The Jedi? Als je al die verhalen na elkaar zou zetten dan is avonturier een fulltime job, 24 uur per dag, hun hele leven lang. Zelfs voor slapen zou geen tijd zijn. Dus opschoning van al die dingen is eigenlijk helemaal niet erg.
Natuurlijk, er zijn enkele erg goeie verhalen geschreven, maar het merendeel is hooguit middelmatig.
quote:
Probleem was vooral dat er zo ontzettend veel EU verhalen NA Episode VI afspelen dat het geen doen was om te cherrypikken wat nog wel en wat niet meer canon was. Beter om er dan een streep erdoor te zetten en vanaf nu de kwaliteit beter te borgen dan voorheen. De goede verhalen worden er niet slechter van, ze zijn alleen niet canon meer.
Ik begrijp jullie argumenten ook wel een beetje. Er zijn een hoop boeken geschreven die zeker niet allemaal gebeurd kunnen zijn i.v.m. idd het tijdgebrek. Verder zijn er boeken van zeer slechte kwaliteit geschreven. Wat kun je daaraan doen? Jullie zijn het eens met dan maar de rigoureuze methode om alles weg te doen. Dat vind ik juist de totaal verkeerde oplossing. Ze zouden een keuze moeten maken om enkele top producten, zoals de Thrawn Trilogie, te handhaven en de rest te schrappen. De Thrawn trilogie, en nog een klein aantal andere dingen, steken met kop en schouders boven de rest van de EU uit. Voor mij en vele andere fans hebben die een enorme betekenis.

En dat is ook prima te doen. Er bestaat zelfs een speciale canon commissie, die als enige werk heeft te beoordelen wat canon is en wat niet. Deze mensen kunnen prima enkele topwerken selecteren als canon. Dat is echt geen ondoenlijk werk.

Met de Thrawn zie ik ook geen tijdlijn/cast problemen. RotJ speelt in 4 ABY. Deel VII gaat 30 jaar later. Thrawn speelt rond 9 ABY. In 34 ABY is hij allang historie. Je hebt geen castingproblemen o.i.d.
  zondag 30 november 2014 @ 22:53:15 #276
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_147167791
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:31 schreef Shockwave12 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik begrijp jullie argumenten ook wel een beetje. Er zijn een hoop boeken geschreven die zeker niet allemaal gebeurd kunnen zijn i.v.m. idd het tijdgebrek. Verder zijn er boeken van zeer slechte kwaliteit geschreven. Wat kun je daaraan doen? Jullie zijn het eens met dan maar de rigoureuze methode om alles weg te doen. Dat vind ik juist de totaal verkeerde oplossing. Ze zouden een keuze moeten maken om enkele top producten, zoals de Thrawn Trilogie, te handhaven en de rest te schrappen. De Thrawn trilogie, en nog een klein aantal andere dingen, steken met kop en schouders boven de rest van de EU uit. Voor mij en vele andere fans hebben die een enorme betekenis.

En dat is ook prima te doen. Er bestaat zelfs een speciale canon commissie, die als enige werk heeft te beoordelen wat canon is en wat niet. Deze mensen kunnen prima enkele topwerken selecteren als canon. Dat is echt geen ondoenlijk werk.

Met de Thrawn zie ik ook geen tijdlijn/cast problemen. RotJ speelt in 4 ABY. Deel VII gaat 30 jaar later. Thrawn speelt rond 9 ABY. In 34 ABY is hij allang historie. Je hebt geen castingproblemen o.i.d.
De vraag blijft hoe zinvol het is om een gedeelte van de EU te handhaven als verreweg het grootste gedeelte van de bioscoop bezoekers geen idee heeft waar je het over hebt.
Het zal best jammer zijn als sommige mooie momenten uit de Thrawn serie verloren gaan, maar er zijn maar weinig mensen die het gaan missen en dat is de reden waarom ze het gedaan hebben, denk ik.

Jij kijkt puur vanuit een fan oogpunt. De makers van de film kijken puur uit een commercieel oogpunt. Dat er dan dingen ineens niet meer bestaan is voor de fans jammer, maar vanuit filmmakers (en dus ook commercieel)oogpunt wel logisch.
pi_147174484
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:31 schreef Shockwave12 het volgende:

[..]

En dat kunnen ze nog steeds best doen; de verhalen bestaan... ze kunnen de leukste ideeën eruit pakken en die in de nieuwe universe verwerken. Ben niet zo bekend met de EU maar heb begrepen dat er wat dingen daarvan al in Rebels zitten bijv.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 1 december 2014 @ 10:34:29 #278
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_147176845
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:53 schreef Komakie het volgende:

[..]

De vraag blijft hoe zinvol het is om een gedeelte van de EU te handhaven als verreweg het grootste gedeelte van de bioscoop bezoekers geen idee heeft waar je het over hebt.
Het zal best jammer zijn als sommige mooie momenten uit de Thrawn serie verloren gaan, maar er zijn maar weinig mensen die het gaan missen en dat is de reden waarom ze het gedaan hebben, denk ik.

Jij kijkt puur vanuit een fan oogpunt. De makers van de film kijken puur uit een commercieel oogpunt. Dat er dan dingen ineens niet meer bestaan is voor de fans jammer, maar vanuit filmmakers (en dus ook commercieel)oogpunt wel logisch.
Ik zie het probleem niet echt. Het zit allemaal bij Disney en die steken in hun Marvel-franchise genoeg easter-eggs en verwijzingen voor de fanboys die niet storend zijn voor de standaard filmfans.

Ik denk dat sommigen er zich vooral aan storen dat men er vroeger nooit moeilijk over deed om die boeken/strips/games als canon te beschouwen en 20 jaar en honderden boeken later is het plots "Ow ja, ik heb net de term Star Wars Legends uit mijn duim gezogen en vanaf nu is 't allemaal geen canon meer."
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_147176930
quote:
99s.gif Op maandag 1 december 2014 10:34 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]
Ik denk dat sommigen er zich vooral aan storen dat men er vroeger nooit moeilijk over deed om die boeken/strips/games als canon te beschouwen en 20 jaar en honderden boeken later is het plots "Ow ja, ik heb net de term Star Wars Legends uit mijn duim gezogen en vanaf nu is 't allemaal geen canon meer."
Sowieso had je al het issue dat het ene net wat meer canon was dan het andere. Wat ze nu beloven is dat alle Star Wars Media vanaf nu canon zijn. Itt 'de films zijn canon, daarna komen de tekenfilms en daarna komen de boeken / games'
pi_147179625
quote:

deze is beter want JarJar :P
  maandag 1 december 2014 @ 12:25:52 #281
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_147179801
Slecht lightsword design (ik zeg express niet saber, want dit is duidelijk gemodeleerd naar een Laat-Middeleeuws West-Europees zwaard).
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 1 december 2014 @ 13:04:52 #282
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_147180929
quote:
99s.gif Op maandag 1 december 2014 10:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat klopt natuurlijk niet wat je hier zegt want bijvoorbeeld de Thrawn trilogie is behoorlijk kapotgemaakt door de prequel trilogie die wél canon zijn. Phantom Menace is langer canon dan Heir to the Empire ooit geweest zou kunnen zijn. :P.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_147181384
ik ben groot fan van de films maar nog nooit een SW boek gelezen. Die hele discussie kan me dan ook niets schelen. Maar zijn die boeken niet ook door iemand anders dan Lucasarts gemaakt en daarom sowieso niet bindend?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 december 2014 @ 13:30:28 #284
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_147181620
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:22 schreef planethugo het volgende:
ik ben groot fan van de films maar nog nooit een SW boek gelezen. Die hele discussie kan me dan ook niets schelen. Maar zijn die boeken niet ook door iemand anders dan Lucasarts gemaakt en daarom sowieso niet bindend?
Lucasarts was de gamesdivisie.
De boeken en de games waren allen goedgekeurd door Lucasfilm (het hoofdbedrijf), maar bij alles was altijd wel sprake van dat als George Lucas het verhaal anders wil vertellen, al die dingen dus overruled worden (zoals we bij de prequels wel gezien hebben).
pi_147182118
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 13:30 schreef Tokus het volgende:

[..]

De boeken en de games waren allen goedgekeurd door Lucasfilm (het hoofdbedrijf), maar bij alles was altijd wel sprake van dat als George Lucas het verhaal anders wil vertellen, al die dingen dus overruled worden (zoals we bij de prequels wel gezien hebben).
ok thnx. Vind het prima dat ze het op deze manier doen, loop ik tenminste niet het gevaar dat er zoals bij Game of Thrones allerlei boekwurmen het verhaal gaan verklappen :)

leuk en aardig die teaser trouwens, maar nu dus gewoon een vol jaar wachten. Dat was al bekend natuurlijk maar nu duurt het extra lang :D
  maandag 1 december 2014 @ 15:10:19 #286
67640 SaintOfKillers
pi_147184802
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 13:30 schreef Tokus het volgende:

[..]

Tja, daarom was er ook min of meer afgesproken dat die boeken zich niet zouden bezig houden met de geschiedenis van de Skywalker familie en dat dit onderwerp pas zou worden aangesneden nadat de prequels waren uitgekomen, omdat Lucas nog deel 1 tot 3 ging maken. Hier en daar is er wat geretconned om de rest te laten uitkomen met die prequels. Al weet ik niet wat ze gedaan hebben met de meer belachelijke onthullingen uit die films (midichlorians en de "historiek" van Boba Fett)

Ach, uiteindelijk heb ik gewoon het idee dat Lucasfilm het allemaal wel goed vond met die EU omdat ze zelf geen plannen hadden om delen 7 tot 9 te maken en dat voor hen alles na RotJ canon mocht zijn. Toen kocht Disney de boel, zat die hele EU hen serieus in de weg en werd de beslissing maar herzien.

Ik hoop vooral dat er in deze nieuwe films wat meer Jedi en Sith rondlopen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 1 december 2014 @ 16:18:07 #287
365422 Catatafish
Stories will soon be told.
pi_147187074
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 12:25 schreef DustPuppy het volgende:
Slecht lightsword design (ik zeg express niet saber, want dit is duidelijk gemodeleerd naar een Laat-Middeleeuws West-Europees zwaard).
Ik vind het eigenlijk wel een logisch design.
pi_147187109
quote:
14s.gif Op maandag 1 december 2014 13:04 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat klopt natuurlijk niet wat je hier zegt want bijvoorbeeld de Thrawn trilogie is behoorlijk kapotgemaakt door de prequel trilogie die wél canon zijn. Phantom Menace is langer canon dan Heir to the Empire ooit geweest zou kunnen zijn. :P.
Ik moeten zeggen dat ik de precieze verhaallijn van de Thrawn trilogie niet meer weet, maar ik kan kan me geen overduidelijke clashes bedenken.

quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 16:18 schreef Catatafish het volgende:

[..]

Je zou inderdaad zeggen dat iets om je handen te beschermen net als met gewone zwaarden wel zo handig zou zijn. Reactie is denk ik meer omdat mensen het gevoel hebben dat het nieuw om het nieuw is.
pi_147187471
quote:

[..]

Of het veel nut heeft is weer een tweede, maar een stuk logischer dan dat dubbele ding van Darth Maul (of dat rare geval van de Inquisitor uit Rebels die ik eerder postte).
  maandag 1 december 2014 @ 17:56:31 #291
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_147191068
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 16:19 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Ik moeten zeggen dat ik de precieze verhaallijn van de Thrawn trilogie niet meer weet, maar ik kan kan me geen overduidelijke clashes bedenken.

Er heeft later een retcon plaatsgevonden maar in de Thrawn boeken vallen de clones de Republic aan en in de films zijn ze gemaakt door en voor de Republic.
quote:
Timothy Zahn, in his Thrawn trilogy, cast the Clone Masters as the opponents of the Galactic Republic in the Clone Wars, as several authors of the '90s considered that the cloners and their clones were the "villains." However, after Attack of the Clones revealed the clones were on the Republic's side, the Clone Masters were retconned into being renegades who did not attack until after the formation of the Empire.
The Confederacy of Independent Systems' use of Morgukai clones during the Siege of Saleucami, shown in the Star Wars: Republic storyline of the same name, and a young Gilad Pellaeon's presence among the Republic forces, explains Pellaeon's claim in Heir to the Empire (part one of the aforementioned Thrawn trilogy) to have battled unstable clones during the Clone Wars many years before.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 december 2014 @ 19:23:01 #292
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_147194469
quote:
99s.gif Op maandag 1 december 2014 15:10 schreef SaintOfKillers het volgende:

Ik hoop vooral dat er in deze nieuwe films wat meer Jedi en Sith rondlopen.
precies.

en van mij mogen ze die belachelijke "rule of 2" wel wat anders definiëren. Een master en apprentice, ok. Maar dat er altijd maximaal 1 master en 1 apprentice is gaat er bij mij sowieso al niet in. Als die sith dan zo krachtig zijn dat ze maximaal 2 mensen nodig hebben, dan zouden ze toch wel wat anders aan de macht komen.
pi_147195066
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 19:23 schreef Tokus het volgende:

[..]

precies.

en van mij mogen ze die belachelijke "rule of 2" wel wat anders definiëren. Een master en apprentice, ok. Maar dat er altijd maximaal 1 master en 1 apprentice is gaat er bij mij sowieso al niet in. Als die sith dan zo krachtig zijn dat ze maximaal 2 mensen nodig hebben, dan zouden ze toch wel wat anders aan de macht komen.
Het was niet een kwestie van nodig hebben, het was een kwestie van kunnen dulden. Sith hadden, door wat ze zijn, de neiging elkaar af te maken. Als er meer dan twee zijn leidt dat tot veel infighting.
pi_147195311
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 19:36 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Het was niet een kwestie van nodig hebben, het was een kwestie van kunnen dulden. Sith hadden, door wat ze zijn, de neiging elkaar af te maken. Als er meer dan twee zijn leidt dat tot veel infighting.
Maar daarnaast heb je ook nog het ras Sith en het hele Sith Empire, dat er altijd maar 2 zijn is niet te handhaven natuurlijk dat zou betekenen dat je pas de volgende kunt gaan trainen op het moment dat 1 van de andere 2 wordt afgemaakt.
Ik zou graag Dromund Kaas zien zoals het te vinden is in The Old Republic wat dat betreft :)
  maandag 1 december 2014 @ 19:42:06 #295
67640 SaintOfKillers
pi_147195364
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 19:23 schreef Tokus het volgende:

[..]

precies.

Ja. En dan geen te ingewikkelde uitleg erbij. Gewoon een "Pfff, rule of 2 doen we niet meer" is voldoende.
pi_147195454
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 19:40 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Maar daarnaast heb je ook nog het ras Sith en het hele Sith Empire, dat er altijd maar 2 zijn is niet te handhaven natuurlijk dat zou betekenen dat je pas de volgende kunt gaan trainen op het moment dat 1 van de andere 2 wordt afgemaakt.
Ik zou graag Dromund Kaas zien zoals het te vinden is in The Old Republic wat dat betreft :)
De rule of 2 kwam na het sith empire. Is natuurlijk geen harde regel, de meester zoekt vaak naar een vervanging (Anakin > Luke, Count something > Anakin) en de apprentice probeert op den duur de meester over te nemen.
  dinsdag 2 december 2014 @ 08:34:07 #297
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_147210071
Persoonlijk vind ik voor het gedeelte na deel 6, dat er in het EU een mooie rode lijn zit in een aantal boeken, met de Thrawn trilogie en de Jedi Academy als basis. Jammer dat ze die niet omarmen en bijvoorbeeld in een animatieserie oppakken. En als fan van de EU weet ik ook niet wat ik van deel 7 ga vinden, zeker als het haaks staat op de lijn dat Luke een nieuwe academie start en Han en Leia kinderen krijgen die force users zijn. Ook omdat juist de film nu na de New Republic Era plaats vindt en die dingen daarin de rode draad zijn.
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  dinsdag 2 december 2014 @ 08:45:21 #298
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_147210182
quote:

[..]

Nee, juist niet.

Die 2 stralen aan de zijkant moet een pareerstang voorstellen. Die gebruik je om slagen die langs je blad afglijden op te vangen.

Alleen met dit design komen die slagen niet op 1 van die stralen terecht, maar op de projectoren van die stralen. En die sla je er dan vervolgens af. Lijkt me niet de bedoeling.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 2 december 2014 @ 09:54:11 #299
365422 Catatafish
Stories will soon be told.
pi_147211180
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 08:45 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nee, juist niet.

Die 2 stralen aan de zijkant moet een pareerstang voorstellen. Die gebruik je om slagen die langs je blad afglijden op te vangen.

Alleen met dit design komen die slagen niet op 1 van die stralen terecht, maar op de projectoren van die stralen. En die sla je er dan vervolgens af. Lijkt me niet de bedoeling.
Daar zit inderdaad wat in. Ik dacht in eerste instantie alleen aan het bovenstaande. Zijn veel armen gesneuveld door de afwezigheid van zo'n blok.

Maar oké als die side-sabers niet direct uit de main-saber komen heeft het inderdaad weinig zin. Zover had ik nog niet gekeken c_/
pi_147211211
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 08:45 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nee, juist niet.

Zo was het wel een logisch design geweest, er zwerft ergens ook een gefotoshopte versie rond maar die kan ik niet 1 2 3 vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')