abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 mei 2014 @ 23:26:46 #76
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_140263380
Hi. :D 'k zat alweer foolish de Chineze kaaskoppen te plagen, maar static heeft me naar hier geholpen. _O_

Ik ga dus in oktober naar Hong Kong. Heb me geregistreerd om de Hong Kong Electronics Fair ( http://www.hktdc.com/fair(...)-Autumn-Edition.html ) te bezoeken (ben al een paar jaar #1 poster in de reeks: Topicreeks: Chinese Webshops ; een fervent chinashopper dus). Nu dacht ik dat ik weleens lief kon vragen of men nog tips heeft voor me. Voornamelijk tips in en rondom HK (en uitje naar Shenzhen, o.a. Hua Qiang Bei/SEG Electronics Market), daar dat een gadgetsfreak walhalla is natuurlijk. O+ :9~

Misschien iemand die goede stekjes weet om te gaan eten, leuke sightseeying plekken, betaalbaar maar niet al te crappy te overnachten, hoe kun je je het best verplaatsen daar? Het is natuurlijk nog wel een paar maanden weg en zal ook wel wat gidsjes, sites e.d. doornemen over hoe het zit met een visum en gezondsheidtoestanden, maar het is natuurlijk leuk om wat 'geheime' insider tips te scoren voor juist de niet zo obvious touristische maar wel toffe shizzle en praktische tips. Ik ben wel van plan langer dan die vier dagen dat de beurs duurt daar te blijven, ben een week vrij en kan daar nog 5 dagen aan vast plakken. Misschien nog een excursie ergens anders heen? Ik hoorde van zo'n Chinese webshopboer dat Xiamen mooi moet zijn? :P Goed mogelijk dat ik via Beijing reis en daar ook nog ff een dagje een rondje sfeerproef.

Input is welkom. B.v.d. :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_140265816
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 23:26 schreef shiznuts het volgende:
Hi. :D 'k zat alweer foolish de Chineze kaaskoppen te plagen, maar static heeft me naar hier geholpen. _O_

Ik ga dus in oktober naar Hong Kong. Heb me geregistreerd om de Hong Kong Electronics Fair ( http://www.hktdc.com/fair(...)-Autumn-Edition.html ) te bezoeken (ben al een paar jaar #1 poster in de reeks: Topicreeks: Chinese Webshops ; een fervent chinashopper dus). Nu dacht ik dat ik weleens lief kon vragen of men nog tips heeft voor me. Voornamelijk tips in en rondom HK (en uitje naar Shenzhen, o.a. Hua Qiang Bei/SEG Electronics Market), daar dat een gadgetsfreak walhalla is natuurlijk. O+ :9~

Misschien iemand die goede stekjes weet om te gaan eten, leuke sightseeying plekken, betaalbaar maar niet al te crappy te overnachten, hoe kun je je het best verplaatsen daar? Het is natuurlijk nog wel een paar maanden weg en zal ook wel wat gidsjes, sites e.d. doornemen over hoe het zit met een visum en gezondsheidtoestanden, maar het is natuurlijk leuk om wat 'geheime' insider tips te scoren voor juist de niet zo obvious touristische maar wel toffe shizzle en praktische tips. Ik ben wel van plan langer dan die vier dagen dat de beurs duurt daar te blijven, ben een week vrij en kan daar nog 5 dagen aan vast plakken. Misschien nog een excursie ergens anders heen? Ik hoorde van zo'n Chinese webshopboer dat Xiamen mooi moet zijn? :P Goed mogelijk dat ik via Beijing reis en daar ook nog ff een dagje een rondje sfeerproef.

Skip Shenzhen en blijf wat langer in Beijing zou ik zeggen..
als er één stad is die niet voor mensen is gemaakt is Shenzhen t wel.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 00:14:18 #78
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_140265883
Wat een gelul. Waar baseer je dat op?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 23 mei 2014 @ 00:19:21 #79
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_140266093
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 23:26 schreef shiznuts het volgende:

Verplaatsen heb je de geweldige Octopus voor, en het OV is uitstekend in HK, dus dat zal nooit een probleem zijn. Vlak naast de beurs (Wanchai, HK) zit een prima Thais restaurant (Sun Thai Restaurant
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
waar je smiddags heel goedkoop een 'tea-set' kunt doen, 5-6 euro inclusief drinken. Tenzij ze verdwenen zijn of de prijzen hebben aangepast.

Als je er een paar maanden blijft kun je meer dan genoeg doen... :) Voor een Gadget-freak is Sham Shui Po wel een must-visit uiteraard. Mong kok heeft ook wel een paar leuke kleine malls, voor phones en tablets en games enzo..

quote:
7s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 00:12 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Shenzhen vond ik zelf wel leuk, al heb ik er nog niet heel veel van gezien helaas. Dong Men is een heel leuk winkelgebied, en vlak over de grens, dus echt 2de of 3de station al. Volgens mij kun je het zelfs lopend doen vanaf Lo Wu.

Beijing ben ik nooit geweest, maar dan zit je met meer moeite/hogere kosten qua visum geloof ik. 5 dagen visum voor Shenzhen is ongeveer 20 euro. Hotels daar kun je voor rond de 30 euro per nacht wel vinden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Yi-Long op 23-05-2014 00:25:34 ]
  vrijdag 23 mei 2014 @ 00:47:28 #80
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_140267015
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 00:12 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Ik ben dan ook half mens, half gadget. :P En Shenzhen kan niet geskipped worden als gadgetfreak/chinashoppert. :+ Maar ben ook wel van het fotograferen ja en daar zul je best beter voor naar Beijing kunnen. Maar hoewel de OM-D E-M1 (GH4 tegen die tijd?) en een paar lenzen meegaan, is het geen fototripje. Hoewel ik in Hong Kong natuurlijk een DigitalRevje kan pullen.
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 00:19 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Verplaatsen heb je de geweldige Octopus voor, en het OV is uitstekend in HK, dus dat zal nooit een probleem zijn. Vlak naast de beurs (Wanchai, HK) zit een prima Thais restaurant (Sun Thai Restaurant
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
waar je smiddags heel goedkoop een 'tea-set' kunt doen, 5-6 euro inclusief drinken. Tenzij ze verdwenen zijn of de prijzen hebben aangepast.

Als je er een paar maanden blijft kun je meer dan genoeg doen... :) Voor een Gadget-freak is Sham Shui Po wel een must-visit uiteraard. Mong kok heeft ook wel een paar leuke kleine malls, voor phones en tablets en games enzo..

[..]

Shenzhen vond ik zelf wel leuk, al heb ik er nog niet heel veel van gezien helaas. Dong Men is een heel leuk winkelgebied, en vlak over de grens, dus echt 2de of 3de station al. Volgens mij kun je het zelfs lopend doen vanaf Lo Wu.

Beijing ben ik nooit geweest, maar dan zit je met meer moeite/hogere kosten qua visum geloof ik. 5 dagen visum voor Shenzhen is ongeveer 20 euro. Hotels daar kun je voor rond de 30 euro per nacht wel vinden.
Kijk! Dat zijn leuken tipjes. :D Daar kan ik wel wat mee. Thanks. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door shiz op 23-05-2014 00:53:09 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 23 mei 2014 @ 01:11:49 #81
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_140267484
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 00:47 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Ik ben dan ook half mens, half gadget. :P En Shenzhen kan niet geskipped worden als gadgetfreak/chinashoppert. :+ Maar ben ook wel van het fotograferen ja en daar zul je best beter voor naar Beijing kunnen. Maar hoewel de OM-D E-M1 (GH4 tegen die tijd?) en een paar lenzen meegaan, is het geen fototripje. Hoewel ik in Hong Kong natuurlijk een DigitalRevje kan pullen.

[..]

Kijk! Dat zijn leuken tipjes. :D Daar kan ik wel wat mee. Thanks. ^O^
Geen dank. Ik kan eindeloos doorlullen over Hong Kong :P wat voor niemand een verrassing zal zijn :P )

Qua camera's vond ik het daar trouwens niet echt goedkoop. In sommige gevallen misschien zelfs wel duurder dan NL, vreemd genoeg. Helemaal vreemd als je beseft dat er hier in NL nog 21% BTW op zit, en daar niets...

Ik heb daar in een aanbieding een D5200 met kit-lens (18-55) gekocht voor iets van 600 euro, en dan was het inclusief wat beginnersspul, zoals gratis statiefje, memorycard, lullig tasje... maar de Panasonic FZ200 bleef vrij koppig boven de 500-600 euro hangen, helaas. Uiteindelijk paar maanden geleden hier in NL voor 310 euro gekocht bij de MM, met zo'n BTW-actie...

Je hoeft daar voor camera's dus niet echt geweldige aanbiedingen te verwachten. Games, consoles, controllers, zijn er wel vrij goedkoop. China phones en tablets uiteraard ook.

De DigitalRev gasten schieten hun filmpjes trouwens vaak in Shatin (park naast de malls, aan het water), en in Sai Kung... :P Hun hoofdkantoor zit tegenover het busstation in Lai Chi Kok.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 01:31:17 #82
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_140267803
Ja, was in 2010 in Tokyo, ik dacht dat ze daar veel toffe gadgets en betaalbaar techspul zouden hebben. Kwam ik een beetje bedrogen uit. ;( Ook daar waren de camera's, als je uitging van wereldwijde garantie, niet interessant. Daar hadden ze ook zo goed als nooit van een touchscreen telefoon gehoord (voornamelijk spul met fysieke toetsen en klappertjes-modellen ook nog). Ander gadgetspul hier en daar was gewoon goedkope lame Chinese meuk.

Maar ik ben helemaal van de Chinese merken natuurlijk. Dus Jiayu, Xiaomi, PiPO, WLToys, AWEI, Earson, enz. etc. of het nu tablets en smartphones, r/c meuk of audiogear is, de Chinese merken die de doorsnee Nederlander niet kent, die zijn echt baas. Hoop bang-for-buck (spul dat echt goed moet zijn haal ik echter wel gewoon van normale kwaliteitsmerken: laptop, camera's, e.d.). _O_ En daar ben je in Hong Kong/Shenzhen natuurlijk echt aan het goede adres. Daarom de HK Electronics Fair dus ook. :9 Gewoon een beetje als Charbax rondlopen. Heb net m'n octocore Jiayu G4S binnen, tegen die tijd zal er wel een octocore 64-bit LTE Jiayu zijn. Leuk om zoeentje dan mee te nemen. Zou leuk zijn als ik een paar 'flagshipstores' van Chinese merken weet te vinden. Misschien een sneak peak achter de schermen bij zo'n webshop organiseren, iets bestellen en dan documenteren hoe dat alle afdelingen afgaat en uiteindelijk verzonden wordt - ies leuk voor m'n medestamgasten in het Chinese Webshops-topic. :P

Collega had me al verteld over SEG, dus daar moet ik zeker ff heen. Maar verder ben ik nog wel clueless. Was ook wel een week vrij tijdens de 'spring edition' van de fair, maar ga nu maar naar die in de herfst, zodat ik wat langer te tijd heb om het echt goed te plannen en te researchen.

[ Bericht 1% gewijzigd door shiz op 23-05-2014 02:00:17 ]
  vrijdag 23 mei 2014 @ 02:20:34 #83
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_140268564
Tokyo vroeger eens geweest (2001), maar dat was te kort om echt de stad te verkennen, helaas. Lijkt me ook meer geschikt voor mijn anime-fetish :P

HK is prima qua nieuwe china-phones, en vooral Pipo kwam ik erg vaak tegen. Had eigenlijk de Meizu MX3 nog even snel willen kopen voor ik terug naar huis moest, maar had geen tijd meer helaas. Beetje hectische laatste dag.

Als je langs zou kunnen bij die fabrieken of webshops of whatever in Shenzhen, dat zou wel tof zijn uiteraard, al vraag ik me af of ze dat doen, tenzij je net doet alsof je een officiele dealer in NL ofzo wilt worden :P In (het eerder genoemde) Dong Men zag ik wel een Meizu winkeltje, dus dat was wel grappig. Ook alleen maar daar de Oppo Find 5 gezien, en de schitterende Lenovo K900.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 03:31:22 #84
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_140269130
Ja, was er toen tijdens de Tokyo Game Show. :P
100916_195885_boothbabe_tgs_5.jpg 100916_195885_boothbabe_tgs4.jpg
~ GAM / [JAP]Dagboek van een crewlid in Japan!
Was wel geinig. :D Was destijds puur toeval dat we daarheen gingen en die beurs was en er al een FOK!redactielid heenging. Was toen zelf ook crew en kon met Pheno een dagje op de beurs meelopen. Ben zelf eigenlijk niet eens echt heel erg into games en anime is ook niet zo mijn ding. Wel leuk om te zien, haast van die Comic Con toestanden, daar. :P Ook dat volk rond Harajuku in Shibuya bijvoorbeeld loopt er erg hip bij. Eiffeltoren en Vrijheidsbeeld gezien. Lekker eten bij Yakiniku-tentjes. :Y) Nog een uitje gemaakt naar Hakone National Park en gevaren met een piratenschip. De laatste dag was het echt bloedje heet en de smerige lucht bleef maar overal hangen en elke stap die je zette zweette je een liter eruit ofzo. Blegh. Communiceren was trouwens wel een big issue, al zijn ze wel schatjes want ze proberen je echt heel hard te helpen.

Maar goed, qua gadgets dus vrij teleurstellend. :P En daarom: Hong Kong. _O_ :7 Ik heb wel wat goed contact met een paar webshops. Echt bij fabrikanten langs wordt wat lastiger inderdaad. Hoe is het weer daar in oktober trouwens, wel uit te houden neem ik aan? En in Hong Kong moet je je met Brits in principe toch wel aardig kunnen redden?
  vrijdag 23 mei 2014 @ 09:30:42 #85
394226 along
In Hong Kong
pi_140271128
quote:
99s.gif Op maandag 5 mei 2014 13:17 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Je woont in Mong Kok, dus tja, dat is dan ook wel net zo'n beetje het meest volgebouwde stukje op de wereld. Toch kun je met gemak even voor minder dan 1 euro een bus pakken en dan heb je naast Sham Shui Po (rand van Kowloon) al een schitterend natuurgebied met wilde apen enzo (Tussen Shatin en Sham Shui Po).

Zo'n 70-75% van HK is nog natuur, en dat zal ook nog wel even zo blijven. Voor een wereldstad met 7-8 miljoen mensen op zo'n klein gebied, is er echt nog ontzettend veel groen te verkennen. Ik woon in Alkmaar, en tja, wat heb je hier? Een relatief klein duingebied bij Schoorld, Bergen en Egmond (waar je voor moet dokken als je erin wilt...(!) ), en voor de rest eigenlijk niets. Doe mij dan echt maar Hong Kong, met een veel grotere diversiteit aan natuur om te ontdekken.
Valt relatief allemaal erg mee, veel natuurgebieden zien eruit als locale dump locaties. Maargoed roze bril enzulks :P
Woont in een Biodome.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 09:35:14 #86
394226 along
In Hong Kong
pi_140271237
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 01:11 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Geen dank. Ik kan eindeloos doorlullen over Hong Kong :P wat voor niemand een verrassing zal zijn :P )

Qua camera's vond ik het daar trouwens niet echt goedkoop. In sommige gevallen misschien zelfs wel duurder dan NL, vreemd genoeg. Helemaal vreemd als je beseft dat er hier in NL nog 21% BTW op zit, en daar niets...

Ik heb daar in een aanbieding een D5200 met kit-lens (18-55) gekocht voor iets van 600 euro, en dan was het inclusief wat beginnersspul, zoals gratis statiefje, memorycard, lullig tasje... maar de Panasonic FZ200 bleef vrij koppig boven de 500-600 euro hangen, helaas. Uiteindelijk paar maanden geleden hier in NL voor 310 euro gekocht bij de MM, met zo'n BTW-actie...

Je hoeft daar voor camera's dus niet echt geweldige aanbiedingen te verwachten. Games, consoles, controllers, zijn er wel vrij goedkoop. China phones en tablets uiteraard ook.

De DigitalRev gasten schieten hun filmpjes trouwens vaak in Shatin (park naast de malls, aan het water), en in Sai Kung... :P Hun hoofdkantoor zit tegenover het busstation in Lai Chi Kok.
Tja, verwacht niet supergoedkoop spul, vaak word er oude meuk verkocht voor dezelfde prijs als 5 jaar geleden, en alles is eenheids worst, meeste shops verkopen dezelfde merken/ devices.

Echt gadget land is het niet, tevens je kunt bijna alles ook via sites zoals alibaba etc krijgen in NL voor bijna dezelfde prijs. Er worden wel veel exotische Chinese merken verkocht, maar het is maar waar je blij van word, ikzelf raak het niet meer aan, het is vaak rom/ firmware support wat het enorm schort.
Woont in een Biodome.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 09:36:53 #87
394226 along
In Hong Kong
pi_140271271
.

[ Bericht 99% gewijzigd door along op 23-05-2014 09:37:07 ]
Woont in een Biodome.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 13:07:29 #88
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_140276709
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 09:30 schreef along het volgende:

[..]

Valt relatief allemaal erg mee, veel natuurgebieden zien eruit als locale dump locaties. Maargoed roze bril enzulks :P
Mwah, ik ben zo iedere 1-2 weken wel ergens gaan hiken, dus vrij verschillende natuurgebieden gezien, en nergens had ik de indruk dat het een dumplocatie was. Integendeel. Stonds steeds weer verbaasd over zoveel ruime fraaie afwisselende natuurgebieden.

Wat vond jij dump locaties?

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 03:31 schreef shiznuts het volgende:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Was wel geinig. :D Was destijds puur toeval dat we daarheen gingen en die beurs was en er al een FOK!redactielid heenging. Was toen zelf ook crew en kon met Pheno een dagje op de beurs meelopen. Ben zelf eigenlijk niet eens echt heel erg into games en anime is ook niet zo mijn ding. Wel leuk om te zien, haast van die Comic Con toestanden, daar. :P Ook dat volk rond Harajuku in Shibuya bijvoorbeeld loopt er erg hip bij. Eiffeltoren en Vrijheidsbeeld gezien. Lekker eten bij Yakiniku-tentjes. :Y) Nog een uitje gemaakt naar Hakone National Park en gevaren met een piratenschip. De laatste dag was het echt bloedje heet en de smerige lucht bleef maar overal hangen en elke stap die je zette zweette je een liter eruit ofzo. Blegh. Communiceren was trouwens wel een big issue, al zijn ze wel schatjes want ze proberen je echt heel hard te helpen.

Maar goed, qua gadgets dus vrij teleurstellend. :P En daarom: Hong Kong. _O_ :7 Ik heb wel wat goed contact met een paar webshops. Echt bij fabrikanten langs wordt wat lastiger inderdaad. Hoe is het weer daar in oktober trouwens, wel uit te houden neem ik aan? En in Hong Kong moet je je met Brits in principe toch wel aardig kunnen redden?
October in HK is prima. Vorig jaar voor het eerst meegemaakt, en was heerlijk. Misschien wel vergelijkbaar met wat we nu hier hebben, dus zonnig, droog, warm, en wel een lekker rustig windje. Mijn vriendin noemt het nu de fijnste maanden van het jaar om in HK te zijn (Oct-Nov).

Japan ook meegemaakt net tijdens een hittegolf, dus ik weet precies wat je bedoelt. Als we Cornetto gingen kopen bij zo'n 7-11 was hij al gesmolten zodra je 3 stappen buiten zette... :P Al dat beton en hoge gebouwen houdt natuurlijk de warmte nog eens extra vast en laat geen wind toe.

@K11 Mall in Tsim Sha Tsui.
pi_140277513
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 03:31 schreef shiznuts het volgende:
Maar goed, qua gadgets dus vrij teleurstellend. :P
Goed topic :7

Gadgets teleurstellend? Waar de neuk ben jij geweest :D
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 23 mei 2014 @ 13:41:52 #90
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_140277737
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 13:33 schreef Pheno het volgende:

[..]

Goed topic :7

Gadgets teleurstellend? Waar de neuk ben jij geweest :D
Letterlijk overal. :P Ik dacht dat ik met een koffer vol gadgetry terug zou komen.
Ik had alleen een gammele tripod van 9 euro op de kop getikt. ;( Was echt niks bijzonders dat ze hadden. Misschien noem jij een frutseltje al sneller een gadget natuurlijk. :+

Nu koop ik me de pleuris aan spul uit China. Vooral audiogear: ik heb vast 20+ headphones/headsets, dan nog 50+ in-ears, zooitje bluetooth speakers. Alles uitproberen. Is natuurlijk leuker als je daar ter plekke spul kunt beoordelen en nieuwe producten ontdekt.
pi_140277771
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 13:41 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Letterlijk overal. :P Ik dacht dat ik met een koffer vol gadgetry terug zou komen.
Ik had alleen een gammele tripod van 9 euro op de kop getikt. ;( Was echt niks bijzonders dat ze hadden. Misschien noem jij een frutseltje al sneller een gadget natuurlijk. :+

Akihabara, meer heb je niet nodig :P Ik vond Hong Kong veel minder qua gadgets, eigenlijk :@
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 23 mei 2014 @ 13:46:53 #92
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_140277881
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 13:42 schreef Pheno het volgende:

[..]

Akihabara, meer heb je niet nodig :P Ik vond Hong Kong veel minder qua gadgets, eigenlijk :@
Daar zijn we ook urenlang door de straatjes gedoold. Zelfs nog een keer teruggekomen omdat een Canon Kiss X4 misschien toch maar gekocht moest worden. :P Maar uiteindelijk werd het niks.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 02:29:06 #93
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_143691780
Ik ga binnenkort weer terug naar Hong Kong (en Shenzhen).

Heeft iemand nog goede suggesties voor plekken waar je games/elektronica kan kopen? Zijn er nog arcades?

En verder, weet iemand nog goede plekken om tickets naar Zuid-Korea, Japan, Taiwan, Thailand, Vietnam, etc., te kopen?

Alvast bedankt!
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_143711049
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 02:29 schreef SillyWalks het volgende:

Heeft iemand nog goede suggesties voor plekken waar je games/elektronica kan kopen? Zijn er nog arcades?

En verder, weet iemand nog goede plekken om tickets naar Zuid-Korea, Japan, Taiwan, Thailand, Vietnam, etc., te kopen?

Alvast bedankt!
'k dacht dat er vlak bij de grens van shenzhen/ hong kong zo'n 2e hands mall is waar alles voor spotprijzen weggaan, zeg maar demo modellen of modellen met een fabrieksfoutje wat er niet toe doet. Dus eigenlijk zo goed als nieuw.
pi_143713336
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 02:29 schreef SillyWalks het volgende:

Alvast bedankt!
Taiwan kan je vliegen met China Airlines of EVA air. Dan wel naar Taipei. Betaalde ongeveer 200 euro voor een retourtje. Maar zag net dat een ticket met China Airlines 140 euro kost voor een retourtje.

Verder nog een vraag: heeft iemand tips om een (afstudeer) stage te vinden in HK? Geen idee waar ik moet beginnen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_143856844
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 april 2014 13:37 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Je moet bij Lo Wu even met de roltrap naar boven, dan betaal je daar 20 euro ofzo (168 Yuan geloof ik), en dan krijg je een visum voor 5 dagen.

Ik moest even het HK appartement uit ivm een verbouwing, en ben toen in Shenzhen naar een hotel gegaan... was wel leuk. Heb helaas niet veel gezien daar, want was beetje ziek, dus 2 van de 4 dagen grotendeels op bed, en 5de dag heel vroeg weer naar HK....
Inmiddels ben ik ook weer terug uit Hong Kong... om eerlijk te zijn vond ik de stad erg tegenvallen, maar de trips naar Shenzhen en Macau maakte dit meer dan goed. Nogmaals bedankt Yi-long voor de instructies om een visum voor Shenzhen te krijgen. Alles was precies zoals beschreven en binnen een minuut of 10 had ik een Chinees visum in m'n paspoort zitten.

Ook mooi dat zodra je bij Shenzhen door de douane gaat ineens alles anders aanvoelt. Het gebouw, de mensen, het straatbeeld, de verkopers met babypoeder etc. Zeker een aanrader voor andere mensen die een citytrip naar Hong Kong plannen.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 23:00:22 #97
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_143866563
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:35 schreef ohjajohh het volgende:

[..]

Inmiddels ben ik ook weer terug uit Hong Kong... om eerlijk te zijn vond ik de stad erg tegenvallen, maar de trips naar Shenzhen en Macau maakte dit meer dan goed. Nogmaals bedankt Yi-long voor de instructies om een visum voor Shenzhen te krijgen. Alles was precies zoals beschreven en binnen een minuut of 10 had ik een Chinees visum in m'n paspoort zitten.

Ook mooi dat zodra je bij Shenzhen door de douane gaat ineens alles anders aanvoelt. Het gebouw, de mensen, het straatbeeld, de verkopers met babypoeder etc. Zeker een aanrader voor andere mensen die een citytrip naar Hong Kong plannen.
Geen dank ;) Jammer om te horen dat Hong Kong je tegenviel. Waar ben je in HK geweest en wat heb je gedaan?

Shenzhen is idd meteen heel anders, al heb ik dat binnen Hong kong ook al, dat de ene plek compleet anders is dan de andere plek. Toen ik en mijn vriendin een dagje gingen zwemmen in Discovery Bay, leek het wel een compleet andere wereld. Helemaal westers, compleet andere huizen enzo, etc.
Zelfs de verschillende plaatsen in de NT voelen vrij anders aan. Yuen Long is toch anders dan Tai Po, en Sai Kong is ook weer heel apart.

Macau is wel leuk voor 1-2 daagjes, maar je hebt al vrij snel alles gezien. Shenzhen wil ik graag nog meer ontdekken, zodra ik de kans krijg. :)
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 23:08:20 #98
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_143866976
Ik ben er ook weer aan het eind van de maand. Voor een langere periode (voor mijn werk).
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_143869361
Zag deze laatst:
Heb er al zin in... Al moet ik wel ff wat gears shiften, want ik heb nog bar weinig geregeld. ;( Ik ben niet zo van het plannen totdat het haast te laat is, bij mij moet alles onder druk en last moment. :P 't Is zó mid-oktober.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 06:36:26 #100
394226 along
In Hong Kong
pi_143906934
Een paar stukjes dicht bij mijn huis gefilmd. Anyway Chinesen hebben ieder hoekje van HK al gefotografeerd, helaas weinig unieks te vinden, vooral een scala aan gefotoshopte foto`s van de skylines van HK.
Woont in een Biodome.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')