Skip Shenzhen en blijf wat langer in Beijing zou ik zeggen..quote:Op donderdag 22 mei 2014 23:26 schreef shiznuts het volgende:
Hi.'k zat alweer foolish de Chineze kaaskoppen te plagen, maar static heeft me naar hier geholpen.
Ik ga dus in oktober naar Hong Kong. Heb me geregistreerd om de Hong Kong Electronics Fair ( http://www.hktdc.com/fair(...)-Autumn-Edition.html ) te bezoeken (ben al een paar jaar #1 poster in de reeks: Topicreeks: Chinese Webshops ; een fervent chinashopper dus). Nu dacht ik dat ik weleens lief kon vragen of men nog tips heeft voor me. Voornamelijk tips in en rondom HK (en uitje naar Shenzhen, o.a. Hua Qiang Bei/SEG Electronics Market), daar dat een gadgetsfreak walhalla is natuurlijk.![]()
Misschien iemand die goede stekjes weet om te gaan eten, leuke sightseeying plekken, betaalbaar maar niet al te crappy te overnachten, hoe kun je je het best verplaatsen daar? Het is natuurlijk nog wel een paar maanden weg en zal ook wel wat gidsjes, sites e.d. doornemen over hoe het zit met een visum en gezondsheidtoestanden, maar het is natuurlijk leuk om wat 'geheime' insider tips te scoren voor juist de niet zo obvious touristische maar wel toffe shizzle en praktische tips. Ik ben wel van plan langer dan die vier dagen dat de beurs duurt daar te blijven, ben een week vrij en kan daar nog 5 dagen aan vast plakken. Misschien nog een excursie ergens anders heen? Ik hoorde van zo'n Chinese webshopboer dat Xiamen mooi moet zijn?Goed mogelijk dat ik via Beijing reis en daar ook nog ff een dagje een rondje sfeerproef.
Input is welkom. B.v.d.
Verplaatsen heb je de geweldige Octopus voor, en het OV is uitstekend in HK, dus dat zal nooit een probleem zijn. Vlak naast de beurs (Wanchai, HK) zit een prima Thais restaurant (Sun Thai Restaurantquote:Op donderdag 22 mei 2014 23:26 schreef shiznuts het volgende:
Hi.'k zat alweer foolish de Chineze kaaskoppen te plagen, maar static heeft me naar hier geholpen.
Ik ga dus in oktober naar Hong Kong. Heb me geregistreerd om de Hong Kong Electronics Fair ( http://www.hktdc.com/fair(...)-Autumn-Edition.html ) te bezoeken (ben al een paar jaar #1 poster in de reeks: Topicreeks: Chinese Webshops ; een fervent chinashopper dus). Nu dacht ik dat ik weleens lief kon vragen of men nog tips heeft voor me. Voornamelijk tips in en rondom HK (en uitje naar Shenzhen, o.a. Hua Qiang Bei/SEG Electronics Market), daar dat een gadgetsfreak walhalla is natuurlijk.![]()
Misschien iemand die goede stekjes weet om te gaan eten, leuke sightseeying plekken, betaalbaar maar niet al te crappy te overnachten, hoe kun je je het best verplaatsen daar? Het is natuurlijk nog wel een paar maanden weg en zal ook wel wat gidsjes, sites e.d. doornemen over hoe het zit met een visum en gezondsheidtoestanden, maar het is natuurlijk leuk om wat 'geheime' insider tips te scoren voor juist de niet zo obvious touristische maar wel toffe shizzle en praktische tips. Ik ben wel van plan langer dan die vier dagen dat de beurs duurt daar te blijven, ben een week vrij en kan daar nog 5 dagen aan vast plakken. Misschien nog een excursie ergens anders heen? Ik hoorde van zo'n Chinese webshopboer dat Xiamen mooi moet zijn?Goed mogelijk dat ik via Beijing reis en daar ook nog ff een dagje een rondje sfeerproef.
Input is welkom. B.v.d.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. waar je smiddags heel goedkoop een 'tea-set' kunt doen, 5-6 euro inclusief drinken. Tenzij ze verdwenen zijn of de prijzen hebben aangepast.
Als je er een paar maanden blijft kun je meer dan genoeg doen...Voor een Gadget-freak is Sham Shui Po wel een must-visit uiteraard. Mong kok heeft ook wel een paar leuke kleine malls, voor phones en tablets en games enzo..
Shenzhen vond ik zelf wel leuk, al heb ik er nog niet heel veel van gezien helaas. Dong Men is een heel leuk winkelgebied, en vlak over de grens, dus echt 2de of 3de station al. Volgens mij kun je het zelfs lopend doen vanaf Lo Wu.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 00:12 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Skip Shenzhen en blijf wat langer in Beijing zou ik zeggen..
als er één stad is die niet voor mensen is gemaakt is Shenzhen t wel.
Beijing ben ik nooit geweest, maar dan zit je met meer moeite/hogere kosten qua visum geloof ik. 5 dagen visum voor Shenzhen is ongeveer 20 euro. Hotels daar kun je voor rond de 30 euro per nacht wel vinden.
[ Bericht 3% gewijzigd door Yi-Long op 23-05-2014 00:25:34 ]
Ik ben dan ook half mens, half gadget.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 00:12 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Skip Shenzhen en blijf wat langer in Beijing zou ik zeggen..
als er één stad is die niet voor mensen is gemaakt is Shenzhen t wel.
quote:Op vrijdag 23 mei 2014 00:19 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Verplaatsen heb je de geweldige Octopus voor, en het OV is uitstekend in HK, dus dat zal nooit een probleem zijn. Vlak naast de beurs (Wanchai, HK) zit een prima Thais restaurant (Sun Thai RestaurantKijk! Dat zijn leuken tipjes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. waar je smiddags heel goedkoop een 'tea-set' kunt doen, 5-6 euro inclusief drinken. Tenzij ze verdwenen zijn of de prijzen hebben aangepast.
Als je er een paar maanden blijft kun je meer dan genoeg doen...Voor een Gadget-freak is Sham Shui Po wel een must-visit uiteraard. Mong kok heeft ook wel een paar leuke kleine malls, voor phones en tablets en games enzo..
[..]
Shenzhen vond ik zelf wel leuk, al heb ik er nog niet heel veel van gezien helaas. Dong Men is een heel leuk winkelgebied, en vlak over de grens, dus echt 2de of 3de station al. Volgens mij kun je het zelfs lopend doen vanaf Lo Wu.
Beijing ben ik nooit geweest, maar dan zit je met meer moeite/hogere kosten qua visum geloof ik. 5 dagen visum voor Shenzhen is ongeveer 20 euro. Hotels daar kun je voor rond de 30 euro per nacht wel vinden.Daar kan ik wel wat mee. Thanks.
[ Bericht 0% gewijzigd door shiz op 23-05-2014 00:53:09 ]The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
Geen dank. Ik kan eindeloos doorlullen over Hong Kongquote:Op vrijdag 23 mei 2014 00:47 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Ik ben dan ook half mens, half gadget.En Shenzhen kan niet geskipped worden als gadgetfreak/chinashoppert.
Maar ben ook wel van het fotograferen ja en daar zul je best beter voor naar Beijing kunnen. Maar hoewel de OM-D E-M1 (GH4 tegen die tijd?) en een paar lenzen meegaan, is het geen fototripje. Hoewel ik in Hong Kong natuurlijk een DigitalRevje kan pullen.
[..]
Kijk! Dat zijn leuken tipjes.Daar kan ik wel wat mee. Thanks.
Valt relatief allemaal erg mee, veel natuurgebieden zien eruit als locale dump locaties. Maargoed roze bril enzulksquote:Op maandag 5 mei 2014 13:17 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je woont in Mong Kok, dus tja, dat is dan ook wel net zo'n beetje het meest volgebouwde stukje op de wereld. Toch kun je met gemak even voor minder dan 1 euro een bus pakken en dan heb je naast Sham Shui Po (rand van Kowloon) al een schitterend natuurgebied met wilde apen enzo (Tussen Shatin en Sham Shui Po).
Zo'n 70-75% van HK is nog natuur, en dat zal ook nog wel even zo blijven. Voor een wereldstad met 7-8 miljoen mensen op zo'n klein gebied, is er echt nog ontzettend veel groen te verkennen. Ik woon in Alkmaar, en tja, wat heb je hier? Een relatief klein duingebied bij Schoorld, Bergen en Egmond (waar je voor moet dokken als je erin wilt...(!) ), en voor de rest eigenlijk niets. Doe mij dan echt maar Hong Kong, met een veel grotere diversiteit aan natuur om te ontdekken.
Tja, verwacht niet supergoedkoop spul, vaak word er oude meuk verkocht voor dezelfde prijs als 5 jaar geleden, en alles is eenheids worst, meeste shops verkopen dezelfde merken/ devices.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 01:11 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Geen dank. Ik kan eindeloos doorlullen over Hong Kongwat voor niemand een verrassing zal zijn
)
Qua camera's vond ik het daar trouwens niet echt goedkoop. In sommige gevallen misschien zelfs wel duurder dan NL, vreemd genoeg. Helemaal vreemd als je beseft dat er hier in NL nog 21% BTW op zit, en daar niets...
Ik heb daar in een aanbieding een D5200 met kit-lens (18-55) gekocht voor iets van 600 euro, en dan was het inclusief wat beginnersspul, zoals gratis statiefje, memorycard, lullig tasje... maar de Panasonic FZ200 bleef vrij koppig boven de 500-600 euro hangen, helaas. Uiteindelijk paar maanden geleden hier in NL voor 310 euro gekocht bij de MM, met zo'n BTW-actie...
Je hoeft daar voor camera's dus niet echt geweldige aanbiedingen te verwachten. Games, consoles, controllers, zijn er wel vrij goedkoop. China phones en tablets uiteraard ook.
De DigitalRev gasten schieten hun filmpjes trouwens vaak in Shatin (park naast de malls, aan het water), en in Sai Kung...Hun hoofdkantoor zit tegenover het busstation in Lai Chi Kok.
Mwah, ik ben zo iedere 1-2 weken wel ergens gaan hiken, dus vrij verschillende natuurgebieden gezien, en nergens had ik de indruk dat het een dumplocatie was. Integendeel. Stonds steeds weer verbaasd over zoveel ruime fraaie afwisselende natuurgebieden.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 09:30 schreef along het volgende:
[..]
Valt relatief allemaal erg mee, veel natuurgebieden zien eruit als locale dump locaties. Maargoed roze bril enzulks
October in HK is prima. Vorig jaar voor het eerst meegemaakt, en was heerlijk. Misschien wel vergelijkbaar met wat we nu hier hebben, dus zonnig, droog, warm, en wel een lekker rustig windje. Mijn vriendin noemt het nu de fijnste maanden van het jaar om in HK te zijn (Oct-Nov).quote:Op vrijdag 23 mei 2014 03:31 schreef shiznuts het volgende:
Ja, was er toen tijdens de Tokyo Game Show.
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
~ GAM / [JAP]Dagboek van een crewlid in Japan!
Was wel geinig.Was destijds puur toeval dat we daarheen gingen en die beurs was en er al een FOK!redactielid heenging. Was toen zelf ook crew en kon met Pheno een dagje op de beurs meelopen. Ben zelf eigenlijk niet eens echt heel erg into games en anime is ook niet zo mijn ding. Wel leuk om te zien, haast van die Comic Con toestanden, daar.
Ook dat volk rond Harajuku in Shibuya bijvoorbeeld loopt er erg hip bij. Eiffeltoren en Vrijheidsbeeld gezien. Lekker eten bij Yakiniku-tentjes.
Nog een uitje gemaakt naar Hakone National Park en gevaren met een piratenschip. De laatste dag was het echt bloedje heet en de smerige lucht bleef maar overal hangen en elke stap die je zette zweette je een liter eruit ofzo. Blegh. Communiceren was trouwens wel een big issue, al zijn ze wel schatjes want ze proberen je echt heel hard te helpen.
Maar goed, qua gadgets dus vrij teleurstellend.En daarom: Hong Kong.
![]()
Ik heb wel wat goed contact met een paar webshops. Echt bij fabrikanten langs wordt wat lastiger inderdaad. Hoe is het weer daar in oktober trouwens, wel uit te houden neem ik aan? En in Hong Kong moet je je met Brits in principe toch wel aardig kunnen redden?
Goed topicquote:Op vrijdag 23 mei 2014 03:31 schreef shiznuts het volgende:
Ja, was er toen tijdens de Tokyo Game Show.
~ GAM / [JAP]Dagboek van een crewlid in Japan!
Maar goed, qua gadgets dus vrij teleurstellend.![]()
Letterlijk overal.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 13:33 schreef Pheno het volgende:
[..]
Goed topic
Gadgets teleurstellend? Waar de neuk ben jij geweest
Akihabara, meer heb je niet nodigquote:Op vrijdag 23 mei 2014 13:41 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Letterlijk overal.Ik dacht dat ik met een koffer vol gadgetry terug zou komen.
Ik had alleen een gammele tripod van 9 euro op de kop getikt.Was echt niks bijzonders dat ze hadden. Misschien noem jij een frutseltje al sneller een gadget natuurlijk.
Daar zijn we ook urenlang door de straatjes gedoold. Zelfs nog een keer teruggekomen omdat een Canon Kiss X4 misschien toch maar gekocht moest worden.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 13:42 schreef Pheno het volgende:
[..]
Akihabara, meer heb je niet nodigIk vond Hong Kong veel minder qua gadgets, eigenlijk
'k dacht dat er vlak bij de grens van shenzhen/ hong kong zo'n 2e hands mall is waar alles voor spotprijzen weggaan, zeg maar demo modellen of modellen met een fabrieksfoutje wat er niet toe doet. Dus eigenlijk zo goed als nieuw.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 02:29 schreef SillyWalks het volgende:
Ik ga binnenkort weer terug naar Hong Kong (en Shenzhen).
Heeft iemand nog goede suggesties voor plekken waar je games/elektronica kan kopen? Zijn er nog arcades?
En verder, weet iemand nog goede plekken om tickets naar Zuid-Korea, Japan, Taiwan, Thailand, Vietnam, etc., te kopen?
Alvast bedankt!
Taiwan kan je vliegen met China Airlines of EVA air. Dan wel naar Taipei. Betaalde ongeveer 200 euro voor een retourtje. Maar zag net dat een ticket met China Airlines 140 euro kost voor een retourtje.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 02:29 schreef SillyWalks het volgende:
Ik ga binnenkort weer terug naar Hong Kong (en Shenzhen).
Heeft iemand nog goede suggesties voor plekken waar je games/elektronica kan kopen? Zijn er nog arcades?
En verder, weet iemand nog goede plekken om tickets naar Zuid-Korea, Japan, Taiwan, Thailand, Vietnam, etc., te kopen?
Alvast bedankt!
Inmiddels ben ik ook weer terug uit Hong Kong... om eerlijk te zijn vond ik de stad erg tegenvallen, maar de trips naar Shenzhen en Macau maakte dit meer dan goed. Nogmaals bedankt Yi-long voor de instructies om een visum voor Shenzhen te krijgen. Alles was precies zoals beschreven en binnen een minuut of 10 had ik een Chinees visum in m'n paspoort zitten.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:37 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je moet bij Lo Wu even met de roltrap naar boven, dan betaal je daar 20 euro ofzo (168 Yuan geloof ik), en dan krijg je een visum voor 5 dagen.
Ik moest even het HK appartement uit ivm een verbouwing, en ben toen in Shenzhen naar een hotel gegaan... was wel leuk. Heb helaas niet veel gezien daar, want was beetje ziek, dus 2 van de 4 dagen grotendeels op bed, en 5de dag heel vroeg weer naar HK....
Geen dankquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:35 schreef ohjajohh het volgende:
[..]
Inmiddels ben ik ook weer terug uit Hong Kong... om eerlijk te zijn vond ik de stad erg tegenvallen, maar de trips naar Shenzhen en Macau maakte dit meer dan goed. Nogmaals bedankt Yi-long voor de instructies om een visum voor Shenzhen te krijgen. Alles was precies zoals beschreven en binnen een minuut of 10 had ik een Chinees visum in m'n paspoort zitten.
Ook mooi dat zodra je bij Shenzhen door de douane gaat ineens alles anders aanvoelt. Het gebouw, de mensen, het straatbeeld, de verkopers met babypoeder etc. Zeker een aanrader voor andere mensen die een citytrip naar Hong Kong plannen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |