abonnement Unibet Coolblue
pi_152825508
Op zondag hebben de dienstmeisjes toch vrij en zitten ze allemaal buiten.
Of waren dit geen dienstmeisjes?
  Redactie Games donderdag 21 mei 2015 @ 17:54:00 #277
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_152827621
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 16:34 schreef Max-Westerman het volgende:
Op zondag hebben de dienstmeisjes toch vrij en zitten ze allemaal buiten.
Of waren dit geen dienstmeisjes?
Klopt, dit zijn normaal gesproken Filipijnse dienstmeisjes/au pairs.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_152861805
Ik mis deze stad best wel :'(
  vrijdag 22 mei 2015 @ 19:23:43 #279
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_152862596
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 15:01 schreef KolonelBroodje het volgende:
Dit vroeg ik me nog af. Er zaten heel veel mensen op karton te eten ofzo, ze maakten er hele bunkers van. Maar het waren geen zwervers volgens mij of anders wel heel erg veel. Weet iemand misschien wat dit is? Het was op een zondag of maandag volgens mij.

[ afbeelding ]
Dat zijn idd de indo's en philipijnse meiden, die dan bij elkaar komen in de parken, en pleinen, en dan lekker eten en spelletjes spelen en praten enzo.

Sommige mensen ergeren zich eraan, maar ik vond het altijd wel fijn om te zien. Doordeweeks worden ze flink afgebeuld en uitgebuit, dus 1 dag per week zijn ze samen met vrienden en hebben ze plezier, gaan ze hiken of muziek luisteren, etc etc.

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 02:35 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

op straat zie ik sowieso weinig armoede
Heb in 1 week tijd maar 2 zwervers gezien volgens mij.
En iedereen loopt er goed verzorgd bij, en ik zie iedere dag een paar porsche's en ferrari's langs rijden :')
Er is wel degelijk veel armoede in HK, maar wellicht dat je ze iets meer tegenkomt in de NT en dat ze meer geweerd worden in de wat toeristischere gebieden. Los van de zwervers/bedelaars die je eigenlijk vrijwel dagelijks wel tegenkomt als je een beetje oplet, heb je ook erg veel 'pohpoh's ', oftewel oude vrouwtjes die je overdag en in de vroege avond met rotzooi en karton enzo ziet lopen, vaak met een speciaal karretje. Die zamelen de hele dag shit in, en leveren dat in, en worden daarvoor betaald. Dat zijn dan vaak niet daklozen, maar wel mensen die doorgaans moeilijk kunnen rondkomen.

We hadden in HK ook een vaste 'pohpoh' die volgens mij dagelijks de vuilnisbak in de hal kwam legen, en 1x in de maand gaven we haar dan een vast bedrag. Volgens mij 100$ ofzo, maar kan ook 200 of 300 geweest zijn.

Wat betreft zwervers/bedelaars had ik meestal gewoon wat los geld in mijn zak, maar ik gaf eigenlijk nooit in mijn eigen straat, want ik wil ook geen verwachtingspatroon kweken ofzo dat iedere keer dat ze me zien dat ik dan geld 'moet' geven, want om nou dagelijks 2-3 euro kwijt te zijn gaat me ook weer wat ver (dan zit je al snel rond de 600-1000 euro per jaar...)

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 18:53 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik mis deze stad best wel :'(
Same here. Iedere dag... :'( Ik ben een kaaskop, maar vreemd genoeg voel ik maar daar veel meer 'thuis' dan hier in NL. Vreemd genoeg is mijn vriendin Chinees, maar die lijkt Nederland toch nét iets fijner te vinden, ook ivm familie, en -zucht- eten enzo...

Ik heb serieus geen dag Nederland gemist toen ik daar een jaar woonde, maar zij mist dan dingen als 'kaas' enzo. Frustrerend, want we zouden ons wellicht daar permanent vestigen, maar ze twijfelt nog te veel.
pi_153104199
Goedemiddag (of avond in Hong Kong),

In september zal ik (individueel, 20 jaar) voor een stopover twee dagen in Hong Kong verblijven (een dinsdag vanaf 06:20 tot donderdag 08:50). Inmiddels heb ik mij in dit topic al enigszins in kunnen lezen, maar ik hoop dat er nog mensen zijn met tips en suggesties.

Zijn er bijvoorbeeld mensen met suggesties voor een hotel/hostel? En in welk deel van Hong Kong is het bijvoorbeeld aan te raden te verblijven? Het hoeft niet luxe en het liefst voor onder de ¤40,- per nacht. Ik begrijp echter dat bijvoorbeeld Chungking Mansions ook niet ideaal is om te verblijven.. :{

Daarnaast begrijp ik dat het verstandiger kan zijn om ter plaatse te boeken, in plaats van vooraf via internet, omdat je anders direct een minder goede kamer toegewezen krijgt. Wat is jullie ervaring op dit gebied en wat zouden jullie aanraden (ook gezien mijn aankomsttijd om 06:20 's ochtends)?

Wat zouden jullie daarnaast aanraden om te gaan doen bij een verblijf van twee dagen in Hong Kong? Ik hou van markten, eten en cultuur. Voor eten kun je in Hong Kong wel terecht, heb ik al gelezen! :)

Alvast bedankt voor jullie tips en suggesties!
pi_153106984
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:33 schreef vbcccc het volgende:
diger kan zijn om ter plaatse te boeken, in plaats van vooraf via internet, omdat je anders direct een minder goede kamer toegewezen krijgt. Wat is jullie ervaring op dit gebied en wat zouden jullie aanraden (ook gezien mijn aankomsttijd om 06:20 's oc
Hallo, Ik kwam rond dezelfde tijd aan.

Als je voor een hostel gaat dan raad ik (en Kanovinie vast ook) Rainbow Lodge op Nathan Road (Kowloon) aan. Klein hostel met maar 3 kamers voor 8-10 personen. Erg aardige hostel eigenaar die je veel goede tips mee geeft over wat je kan doen in Hong Kong en soms gaat hij zelf met jou en nog een paar gasten mee de stad in. Erg leuk vond ik dat!

Ik zelf had ook een 2 dagen stopover in Hong Kong om daarna door te vliegen naar Australië. Ik was/ben 19 maar ben niet zo van het stappen dus qua stappen heb ik niet echt tips.

Wat zeker een tip is is direct op het vliegveld al een octopus kaart kopen en gebruik maken van het openbaar vervoer, dat kost daar niet bijna niks. Taxi's zou ik links laten liggen die zijn wel prijziger.

Victoria Peak is haast wel een must om heen te gaan, maar ik hoorde dat als je een stukje verder loopt het uitzicht nog mooier kan zijn?! Helaas had ik de pech dat het de dagen dat ik er was best mistig was en het uitzicht niet heel geweldig was.

Ik volg altijd wie is de mol en had dus wat spots uit die afleveringen gehaald wat ik graag wilde zien zoals bijvoorbeeld de 10.000 Budha's Monastary. Dat vond ik ook wel bijzonder. Verder is het ook wel leuk om de very te nemen van HK Island naar Kowloon of andersom. Dat kost omgerekend ongeveer 25-40 cent.

Ik was ook nog bij de langste roltrappen ter wereld geweest. Ik had gemeten dat als je gewoon stil blijft staan dat het dan vanaf het begin tot het einde ongeveer 13 minuten duurt.
pi_153108365
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 18:28 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Hallo, Ik kwam rond dezelfde tijd aan.

Als je voor een hostel gaat dan raad ik (en Kanovinie vast ook) Rainbow Lodge op Nathan Road (Kowloon) aan. Klein hostel met maar 3 kamers voor 8-10 personen. Erg aardige hostel eigenaar die je veel goede tips mee geeft over wat je kan doen in Hong Kong en soms gaat hij zelf met jou en nog een paar gasten mee de stad in. Erg leuk vond ik dat!

Ik zelf had ook een 2 dagen stopover in Hong Kong om daarna door te vliegen naar Australië. Ik was/ben 19 maar ben niet zo van het stappen dus qua stappen heb ik niet echt tips.

Wat zeker een tip is is direct op het vliegveld al een octopus kaart kopen en gebruik maken van het openbaar vervoer, dat kost daar niet bijna niks. Taxi's zou ik links laten liggen die zijn wel prijziger.

Victoria Peak is haast wel een must om heen te gaan, maar ik hoorde dat als je een stukje verder loopt het uitzicht nog mooier kan zijn?! Helaas had ik de pech dat het de dagen dat ik er was best mistig was en het uitzicht niet heel geweldig was.

Ik volg altijd wie is de mol en had dus wat spots uit die afleveringen gehaald wat ik graag wilde zien zoals bijvoorbeeld de 10.000 Budha's Monastary. Dat vond ik ook wel bijzonder. Verder is het ook wel leuk om de very te nemen van HK Island naar Kowloon of andersom. Dat kost omgerekend ongeveer 25-40 cent.

Ik was ook nog bij de langste roltrappen ter wereld geweest. Ik had gemeten dat als je gewoon stil blijft staan dat het dan vanaf het begin tot het einde ongeveer 13 minuten duurt.
Rainbow Lodge kwam ik inderdaad al tegen als goede optie! Jammer is dat zij van 8 september tot 10 september niets meer beschikbaar lijken te hebben.. :N Deze optie kwam ik ook nog tegen, maar in hoeverre dit daadwerkelijk is wat je krijgt.. Ik vind het erg moeilijk een keuze te maken. Een hostel is voor mij nog wel een optie, omdat het financieel gezien vooral aantrekkelijk is. Wel heb ik twijfels over de veiligheid (van mijn spullen).

Victoria Peak, die boottocht en die roltrappen lijken me zeker leuk om te doen in die twee dagen. Een stukje Wie is de Mol? in Hong Kong ga ik ook nog even terugkijken, als dat nog kan! Bedankt voor je suggesties! :)
pi_153109990
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 19:18 schreef vbcccc het volgende:

[..]

Rainbow Lodge kwam ik inderdaad al tegen als goede optie! Jammer is dat zij van 8 september tot 10 september niets meer beschikbaar lijken te hebben.. :N Deze optie kwam ik ook nog tegen, maar in hoeverre dit daadwerkelijk is wat je krijgt.. Ik vind het erg moeilijk een keuze te maken. Een hostel is voor mij nog wel een optie, omdat het financieel gezien vooral aantrekkelijk is. Wel heb ik twijfels over de veiligheid (van mijn spullen).

Victoria Peak, die boottocht en die roltrappen lijken me zeker leuk om te doen in die twee dagen. Een stukje Wie is de Mol? in Hong Kong ga ik ook nog even terugkijken, als dat nog kan! Bedankt voor je suggesties! :)
De meeste hostels hebben wel een kluisje, wel moet je vaak je eigen hangslotje meenemen.

Zo heel bijzonder waren de roltrappen ook weer niet. Ze staan in de ochtend ook in een andere richting dan 's middags dus dan kun je het hele stuk weer terug lopen :P

Je kunt volgens mij wel met de roltrappen omhoog dan heb je al een begin van de Peak en dan verder lopends, maar dat weet ik niet zeker.
pi_153476037
Beste Fokkers!

In juli ga ik met mijn vriendin rondreizen door Hong Kong en Thailand. We verblijven dan 6 dagen in Hong Kong. Ik heb even op internet rondgekeken en zou graag de volgende attracties gaan bezichtigen:

Victoria Peak met Tram + Peak Circle walk
Symphony of lights
Kabelbaan + Big Buddha
Times square
Victoria harbour Cruise
Observation Wheel
Tsim Sha Tsui Promenade: Clocktower + Avenue of stars
Sik Sik Yuen Wong Tai Sin Temple
Temple Street Nightmarket, Ladies market Fa Yuen Street
Disneyland Hong Kong

Zijn er nog mooie bezienswaardigheden die ik mis? Stranden bezoek ik liever niet in Hong Kong aangezien ik dit nog genoeg kan doen in Thailand

Tevens zou ik nog graag een ander uitzichtpunt/restaurant willen bezoeken, op dit moment twijfel ik tussen:

Lobby Bar at the Intercontinental,Ozone Bar en Sky100. Weet iemand toevallig welke plek het mooiste uitzicht biedt?

Alvast bedankt!
pi_153478777
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 18:01 schreef Bankdrukker het volgende:
Beste Fokkers!

In juli ga ik met mijn vriendin rondreizen door Hong Kong en Thailand. We verblijven dan 6 dagen in Hong Kong. Ik heb even op internet rondgekeken en zou graag de volgende attracties gaan bezichtigen:

Victoria Peak met Tram + Peak Circle walk
Symphony of lights
Kabelbaan + Big Buddha
Times square
Victoria harbour Cruise
Observation Wheel
Tsim Sha Tsui Promenade: Clocktower + Avenue of stars
Sik Sik Yuen Wong Tai Sin Temple
Temple Street Nightmarket, Ladies market Fa Yuen Street
Disneyland Hong Kong

Zijn er nog mooie bezienswaardigheden die ik mis? Stranden bezoek ik liever niet in Hong Kong aangezien ik dit nog genoeg kan doen in Thailand

Tevens zou ik nog graag een ander uitzichtpunt/restaurant willen bezoeken, op dit moment twijfel ik tussen:

Lobby Bar at the Intercontinental,Ozone Bar en Sky100. Weet iemand toevallig welke plek het mooiste uitzicht biedt?

Alvast bedankt!
Ocean Park is tof
pi_153518844
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 19:58 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Ocean Park is tof
Bedankt voor de tip!
pi_154305194
We gaan weer naar HK voor Chinees nieuw jaar in januari / februari. Heb tickets weten te krijgen voor 390 euro per persoon met Turkish airlines haha, nog nooit zo goedkoop daarheen gevlogen. Nu maar hopen dat we heel aankomen.

quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 16:54 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Ja man
28 Hk dollar voor een flesje drinken :')
En ook het eten is natuurlijk belachelijk duur

Maar dat is eigenlijk bijna in ieder attractiepark helaas zo..
Een vriendin van mijn vrouw werkt er dus we hadden de vorige keer dat we er waren gratis promotie kaarten om binnen te komen. Je kunt gelukkit bij Ocean Park nog je eigen voer mee naar binnen nemen, ik had gehoord dat je dat bij Disney Land niet lukt.
pi_154306319
quote:
10s.gif Op maandag 13 juli 2015 18:06 schreef john_ven24 het volgende:
We gaan weer naar HK voor Chinees nieuw jaar in januari / februari. Heb tickets weten te krijgen voor 390 euro per persoon met Turkish airlines haha, nog nooit zo goedkoop daarheen gevlogen. Nu maar hopen dat we heel aankomen.

[..]

Een vriendin van mijn vrouw werkt er dus we hadden de vorige keer dat we er waren gratis promotie kaarten om binnen te komen. Je kunt gelukkit bij Ocean Park nog je eigen voer mee naar binnen nemen, ik had gehoord dat je dat bij Disney Land niet lukt.
Turkish Airlines is prima hoor. Zeker voor het geld dat je neerlegt. ^O^
pi_154528550
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 18:01 schreef Bankdrukker het volgende:
Beste Fokkers!

In juli ga ik met mijn vriendin rondreizen door Hong Kong en Thailand. We verblijven dan 6 dagen in Hong Kong. Ik heb even op internet rondgekeken en zou graag de volgende attracties gaan bezichtigen:

Victoria Peak met Tram + Peak Circle walk
Symphony of lights
Kabelbaan + Big Buddha
Times square
Victoria harbour Cruise
Observation Wheel
Tsim Sha Tsui Promenade: Clocktower + Avenue of stars
Sik Sik Yuen Wong Tai Sin Temple
Temple Street Nightmarket, Ladies market Fa Yuen Street
Disneyland Hong Kong

Zijn er nog mooie bezienswaardigheden die ik mis? Stranden bezoek ik liever niet in Hong Kong aangezien ik dit nog genoeg kan doen in Thailand

Tevens zou ik nog graag een ander uitzichtpunt/restaurant willen bezoeken, op dit moment twijfel ik tussen:

Lobby Bar at the Intercontinental,Ozone Bar en Sky100. Weet iemand toevallig welke plek het mooiste uitzicht biedt?

Alvast bedankt!
Een dagje reserveren voor Macau?
  woensdag 22 juli 2015 @ 09:46:36 #290
62913 Blik
The one and Only!
pi_154534331
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 15:01 schreef KolonelBroodje het volgende:
Dit vroeg ik me nog af. Er zaten heel veel mensen op karton te eten ofzo, ze maakten er hele bunkers van. Maar het waren geen zwervers volgens mij of anders wel heel erg veel. Weet iemand misschien wat dit is? Het was op een zondag of maandag volgens mij.

[ afbeelding ]
Herkenbaar beeld van de zondag, blokkeren bijna de complete wandelroute :)

Maar idd dus de dienstmeisjes
pi_154534635
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:33 schreef vbcccc het volgende:
Goedemiddag (of avond in Hong Kong),

In september zal ik (individueel, 20 jaar) voor een stopover twee dagen in Hong Kong verblijven (een dinsdag vanaf 06:20 tot donderdag 08:50). Inmiddels heb ik mij in dit topic al enigszins in kunnen lezen, maar ik hoop dat er nog mensen zijn met tips en suggesties.

Zijn er bijvoorbeeld mensen met suggesties voor een hotel/hostel? En in welk deel van Hong Kong is het bijvoorbeeld aan te raden te verblijven? Het hoeft niet luxe en het liefst voor onder de ¤40,- per nacht. Ik begrijp echter dat bijvoorbeeld Chungking Mansions ook niet ideaal is om te verblijven.. :{

Daarnaast begrijp ik dat het verstandiger kan zijn om ter plaatse te boeken, in plaats van vooraf via internet, omdat je anders direct een minder goede kamer toegewezen krijgt. Wat is jullie ervaring op dit gebied en wat zouden jullie aanraden (ook gezien mijn aankomsttijd om 06:20 's ochtends)?

Wat zouden jullie daarnaast aanraden om te gaan doen bij een verblijf van twee dagen in Hong Kong? Ik hou van markten, eten en cultuur. Voor eten kun je in Hong Kong wel terecht, heb ik al gelezen! :)

Alvast bedankt voor jullie tips en suggesties!
chunkin mansions viel best mee hoor. ik vond het leuk, en het is allang niet meer zo brand gevaarlijk of onveilig als het ooit was. loop in ieder geval even naar binnen, als je er toevallig langs komt; de eerste 3 verdiepingen zijn winkeltjes en eten, heel veel indiers en afrikanen.

over victoria peak; ik nam het treintje omhoog, en dan via peak road naar beneden lopen.
en in hongkong met de tram de gehele breedte van de stad afreizen, central met britse invloeden, de zijkanten steeds meer chinees.
  woensdag 22 juli 2015 @ 11:13:54 #292
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_154536021
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 10:04 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

chunkin mansions viel best mee hoor. ik vond het leuk, en het is allang niet meer zo brand gevaarlijk of onveilig als het ooit was. loop in ieder geval even naar binnen, als je er toevallig langs komt; de eerste 3 verdiepingen zijn winkeltjes en eten, heel veel indiers en afrikanen.

over victoria peak; ik nam het treintje omhoog, en dan via peak road naar beneden lopen.
en in hongkong met de tram de gehele breedte van de stad afreizen, central met britse invloeden, de zijkanten steeds meer chinees.
Het grote nadeel van ChungKing, ofwel die hele straat daar, is dat je als blanke man non-stop aangesproken wordt door Indier's die je maatpakken, horloges, drugs, whatever aanbieden.

Sowieso vind ik Tsim Sha Tsui niet echt heel boeiend, qua winkels en eten.
pi_154542122
quote:
99s.gif Op woensdag 22 juli 2015 11:13 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Het grote nadeel van ChungKing, ofwel die hele straat daar, is dat je als blanke man non-stop aangesproken wordt door Indier's die je maatpakken, horloges, drugs, whatever aanbieden.

Sowieso vind ik Tsim Sha Tsui niet echt heel boeiend, qua winkels en eten.
ja horloges en drugs inderdaad... maar ik was er een week, en na een paar dagen kennen ze je wel en vragen ze niet meer. tenminste, dat was mijn ervaring.
ja de buurt is niet zo boeiend, maar wel een handige plek; de ene kant op kowloon centrum, de andere kant 5 minuten lopen de star ferry naar hongkong (en de hongkong skyline, verveeld nooit). of de metro natuurlijk, ook beide kanten op. en in chunkin mansions heerlijk indisch eten.
  woensdag 22 juli 2015 @ 15:16:57 #294
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_154542467
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:06 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ja horloges en drugs inderdaad... maar ik was er een week, en na een paar dagen kennen ze je wel en vragen ze niet meer. tenminste, dat was mijn ervaring.
ja de buurt is niet zo boeiend, maar wel een handige plek; de ene kant op kowloon centrum, de andere kant 5 minuten lopen de star ferry naar hongkong (en de hongkong skyline, verveeld nooit). of de metro natuurlijk, ook beide kanten op. en in chunkin mansions heerlijk indisch eten.
Ik kwam er maar 1 keer in de 1-2 weken ongeveer, omdat ik in NT woonde, dus dat punt van herkenning was er nooit. Meestal ben ik ook gewoon beleefd en reageer ik met 'no, thank you', en dan doorlopen, maar sommigen blijven kleven, en als je dan na 4-5 'no, thank you' nog steeds zo'n gozer naast je hebt lopen, dan komt er wel even een oogcontactje waaruit blijkt dat hij nou moet kappen anders vliegt hij door een winkelruit heen ofzo... :P

Indisch eten heb ik alleen op Lantau gehad, wat erg lekker was, en bij een goedkoop restaurantje bovenin bij Megabox, wat erg goed was qua prijs/kwaliteit.

Ik had nooit echt eerder Indisch gegeten (wel Sri Lankees), en was aangenaam verrast :) Next time in Hong Kong zal ik het in TST eens proberen.
pi_154546751
quote:
99s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:16 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik kwam er maar 1 keer in de 1-2 weken ongeveer, omdat ik in NT woonde, dus dat punt van herkenning was er nooit. Meestal ben ik ook gewoon beleefd en reageer ik met 'no, thank you', en dan doorlopen, maar sommigen blijven kleven, en als je dan na 4-5 'no, thank you' nog steeds zo'n gozer naast je hebt lopen, dan komt er wel even een oogcontactje waaruit blijkt dat hij nou moet kappen anders vliegt hij door een winkelruit heen ofzo... :P

Indisch eten heb ik alleen op Lantau gehad, wat erg lekker was, en bij een goedkoop restaurantje bovenin bij Megabox, wat erg goed was qua prijs/kwaliteit.

Ik had nooit echt eerder Indisch gegeten (wel Sri Lankees), en was aangenaam verrast :) Next time in Hong Kong zal ik het in TST eens proberen.
ja ik hou ervan, india's eten (indisch is officieel verwijzend naar indonesie, trouwens, dat ooit nederlands indie was) in chunkin was zo'n eetkraampje met samoas en dat soort snacks, en meeneem maaltijden, echt geweldig, en goedkoop.

haha ja herkenbaar... wat soms helpt is als je, in hongkong, gewoon in het chinees zegt dat ie moet opzouten. ( of indisch lol). ze moeten ons hebben, omdat ze denken dat je een naive toerist bent....
  woensdag 22 juli 2015 @ 17:37:18 #296
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_154546974
quote:
99s.gif Op woensdag 22 juli 2015 11:13 schreef Yi-Long het volgende:
Het grote nadeel van ChungKing, ofwel die hele straat daar, is dat je als blanke man non-stop aangesproken wordt door Indier's die je maatpakken, horloges, drugs, whatever aanbieden.

Tsja, Nathan Road hè.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 22 juli 2015 @ 21:03:57 #297
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_154552439
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:28 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ja ik hou ervan, india's eten (indisch is officieel verwijzend naar indonesie, trouwens, dat ooit nederlands indie was) in chunkin was zo'n eetkraampje met samoas en dat soort snacks, en meeneem maaltijden, echt geweldig, en goedkoop.

haha ja herkenbaar... wat soms helpt is als je, in hongkong, gewoon in het chinees zegt dat ie moet opzouten. ( of indisch lol). ze moeten ons hebben, omdat ze denken dat je een naive toerist bent....
Ik zei ook vaak 'Msai, mgoi', en verder gewoon doorstappen en niet teveel aandacht aan geven, maar soms dus een plakker... :)

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:37 schreef static het volgende:

[..]

Tsja, Nathan Road hè.
Mjah, alleen dat kleine stukje, ongeveer van Chungking tot ongeveer MiraMall, dus op zich valt het mee. Die HMV die daar zit is trouwens wel fijn. Ik kocht daar meestal Empire en Total Film magazines.
pi_154561035
quote:
99s.gif Op woensdag 22 juli 2015 21:03 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik zei ook vaak 'Msai, mgoi', en verder gewoon doorstappen en niet teveel aandacht aan geven, maar soms dus een plakker... :)

[..]

Mjah, alleen dat kleine stukje, ongeveer van Chungking tot ongeveer MiraMall, dus op zich valt het mee. Die HMV die daar zit is trouwens wel fijn. Ik kocht daar meestal Empire en Total Film magazines.
niet alleen dat stukje, eigenlijk tot aan Jordan is het gewoon te druk.
Liever mijd ik heel TST eigenlijk. Niet vanwege die Indiers die je een pak of horloge willen verkopen (in de 5jaar dat ik er kom nog nooit drugs aangeboden gekregen) maar meer vanwege de vele (mainland) toeristen. die gewoon erg in de weg lopen :X :X of het presteren midden op het trottoir stil te gaan staan met hun trolleys. o|O

Moet zaterdag naar V-City in Tuen Mun ..dat is ook zo'n plek vol met shoppers :'(
pi_154564067
Hasjiesj, marihuana, sex???

Sukkels daar :')
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:34:39 #300
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_154569316
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 10:19 schreef Kenzi het volgende:

[..]

niet alleen dat stukje, eigenlijk tot aan Jordan is het gewoon te druk.
Liever mijd ik heel TST eigenlijk. Niet vanwege die Indiers die je een pak of horloge willen verkopen (in de 5jaar dat ik er kom nog nooit drugs aangeboden gekregen) maar meer vanwege de vele (mainland) toeristen. die gewoon erg in de weg lopen :X :X of het presteren midden op het trottoir stil te gaan staan met hun trolleys. o|O

Moet zaterdag naar V-City in Tuen Mun ..dat is ook zo'n plek vol met shoppers :'(
Tuen Mun is ook net over de grens voor ze, net als Yuen Long, Sheung Shui, etc etc. Je leest ook steeds vaker over vechtpartijtjes tussen locals en traders...

Zelf nooit heel veel last van ze gehad trouwens. Alleen in het begin in 2013 veel trolleys en pakketjes in de MTR enzo, maar dat is toen redelijk snel wettelijk aangepakt.

V-City is op zich wel een leuke mall trouwens. Alleen idd iets te druk geworden.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 12:27 schreef Max-Westerman het volgende:
Hasjiesj, marihuana, sex???

Sukkels daar :')
Ach ja, die tref je overal in bijna iedere grote stad ter wereld.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')