Voordat ik mijn reeks aan klachten over de desbetreffende Afrikanen zal uiten is het noodzakelijk om jullie te voorzien van enige achtergrondinformatie.
TS doet een muziekopleiding. Het bestuur van deze muziekopleiding vond het blijkbaar een goed idee om een uitwisseling te organiseren met Afrikaanse muziekstudenten. Medestudenten zijn eerder dit schooljaar afgereisd naar Zuid-Afrika (anti-klacht: het betreft dus inderdaad geen Marokkanen), van onder andere mijn collegegeld. Dat is eigenlijk al klachtwaardig, maar ik ben er destijds vrij sportief mee omgegaan en hoef daar nu geen woorden meer aan vuil te maken.
De Afrikanen lopen nu elke dag rond op mijn school. Iedereen is met ze bezig; ze worden ontvangen alsof ze heilig zijn en ze hebben mijn volledige planning in de war gegooid. Op een muziekopleiding moet ik namelijk samenwerken, en alle afspraken en repetities die ik had gepland met medeleerlingen worden nu door de plee gespoeld omdat die mensen op bezoek zijn. Tijd voor de opsomming.
Klacht #1: Er zijn geen drummers beschikbaar (alle drummers willen bij de "ritmische" Afrikaantjes horen, lijkt het wel), waardoor ik opeens geen drummer meer heb voor mijn studiodag die over twee weken plaatsvindt en waarvoor ik nog geen kans heb gehad om met de gehele band te repeteren.
Klacht #2: Er wordt van mij verwacht dat ik met de Afrikanen meezing in een achtergrondkoor, waarvoor ik mijn rijles af zou moeten zeggen.
Klacht #3: De Afrikanen hebben hun haar geblondeerd. Blond haar past alleen bij blanken, accepteer het.
Klacht #4: De Afrikanen staan buiten te roken met slechte muziek die uit hun telefoon galmt, en ze staan er nog op te dansen ook, met een veel te brede glimlach. (ZIE PIC ONDERAAN!!)
Klacht #5: Sommige Afrikanen dragen rastamutsen terwijl ze geen reggae maken/luisteren en verder ook niets met rasta te maken hebben.
Klacht #6: Toen ik vanmiddag langs de oefenruimtes liep hoorde ik dat ze stereotypische dierlijke geluiden produceerden. "AJAJAJAJAAAA" en "PRRRRR" valt niet onder muziek dus rot op uit mijn oefenruimte.
Klacht #7: Ze gedragen zich te vrolijk. Iedereen weet dat ze niet vrolijk zijn, maar ze voeren een typische act op waar elk normaal mens doorheen kan kijken. In plaats van dat medestudenten en docenten een betekenisvol gesprek met ze beginnen, vinden ze het alleen maar leuk dat ze nep-blij zijn en wordt er geen aandacht besteed aan de werkelijke karakters van de Afrikanen. En afgezien van deze mentale verwaarlozing erger ik me op zich al aan vrolijke mensen, dus of het echt is of niet, fuck de Afrikanen.
Klacht #8: Muzikale medestudenten hebben toegegeven dat ze het een eer vinden om samen te werken met deze a-muzikale gasten. "Ze komen uit een ander land, super bijzonder, geweldige ervaring, zo leerzaam wauw het schept zo'n vrije blik op het leven omg". Overschat en onbegrijpelijk.
TL;DR: Planning en humeur verneukt door onaangekondigd bezoek van Afrikanen.
[ Bericht 91% gewijzigd door HaywoodJablome op 09-04-2014 15:07:51 ]