Nu alvast een voorproefje met wat foto's, zo snel mogelijk komt het uitgebreide verslag!
Thaiboks-stadion - Bangkok:
Phra Boeddha Chinaraj - Phitsanulok (de meest vereerde boeddha van Thailand):
Wat Chiang Man - Chiang Mai (de oudste tempel van Chiang Mai):
Koh Samui:
Rijstwinkeltje:
We zijn begonnen in Bangkok, toen naar het noorden (Ayutthaya, Phitsanulok, Chiang Mai), vanaf daar naar het zuiden (Koh Samui) en toen weer terug naar Bangkok (Surat Thani, Prachuap Khiri Khan, Bangkok).
Ben je ook bij de tempels geweest waar de mensen uit Birma alle hoofden van de beelden hebben geslagen? Eén hoofd was in een boom terecht gekomen en zit nu vergroeid in de stam.
quote:Je bedoelt deze zeker?
Op maandag 14 oktober 2002 08:16 schreef YPPY het volgende:
Gaaf! Vorige week heb ik ook Thailand foto's gekeken bij een vriendin en ik vind het nog steeds een prachtig land!Ben je ook bij de tempels geweest waar de mensen uit Birma alle hoofden van de beelden hebben geslagen? Eén hoofd was in een boom terecht gekomen en zit nu vergroeid in de stam.
Is inderdaad ERG mooi!
quote:Sow! Dat ziet er vet uit! Hoe oud zijn die beelden en boom wel niet ongeveer?
Op maandag 14 oktober 2002 18:22 schreef Yvonnetje het volgende:[..]
Je bedoelt deze zeker?
[afbeelding]Is inderdaad ERG mooi!
quote:
Op zondag 13 oktober 2002 20:40 schreef Yvonnetje het volgende:
Meneer_Mush en ik zijn afgelopen zomer 3,5 week Thailand wezen bekijken. Nou leek het ons wel leuk om een reisverslagje te maken, wat inmiddels ook is gebeurd. We zijn nog volop bezig om het ook op internet te zetten (foto's scannen, leuk verslagje maken e.d.)Nu alvast een voorproefje met wat foto's, zo snel mogelijk komt het uitgebreide verslag!
Als je klaar bent met het verslag, dan zou ik er graag wat van zien op het net als je dat goed vind. Het is voor ons de eerste keer dat we gaan, dus een beetje voorbereiding van wat te verwachten kan geen kwaad.
Thaiboks-stadion - Bangkok:
[afbeelding]Phra Boeddha Chinaraj - Phitsanulok (de meest vereerde boeddha van Thailand):
[afbeelding]Wat Chiang Man - Chiang Mai (de oudste tempel van Chiang Mai):
[afbeelding]Koh Samui:
[afbeelding]Rijstwinkeltje:
[afbeelding]
eerste 4 dagen:
31 juli. Bangkok.
Na een lange vliegreis kwamen we vermoeid aan in Bangkok... Nog een uur in een taxibusje om naar het hotel gebracht te worden, konden we gelijk kennismaken met de verkeerschaos in Thailand.
Toen we even het centrum in wilden lopen, werden we vrijwel direct aangesproken door een hele vriendelijke Thaise man, die zei te werken voor het toeristenbureau. Het was ons al vrij snel duidelijk dat hij ons probeerde een verkoopritje in een tuktuk (een soort van taxi) aan te smeren. Daar trapten we dus mooi niet in.... Mooi wel dus, want 5 minuten later zaten we in een andere tuktuk en werden we door de chauffeur afgezet bij een kleermaker. Aangezien wij geen interesse hadden stonden we zo weer buiten en de tuktukchauffeur was inmiddels behoorlijk geiiriteerd. Hij heeft ons toen naar de dichtstbijzijnste tempel gebracht, en terwijl wij deze aan het bekijken waren, was hij er vandoor gegaan!
s Avonds wat gaan drinken op Thanon Kao San, dé backpack-straat van Bangkok. Erg druk maar wel heel gezellig.
Kao San
1 augustus. Bangkok.
Met een tuktuk gingen we op weg naar het Grand Palace. Dit is een tijd de residentie van de Thaise koningen geweest, gebouwd in 1789 door Rama I. Op het terrein staat de Wat Phra Keo, met daarin de boeddha van smaragd. Dit is de meest vereerde boeddha van Thailand.
Lopend gingen we naar Wat Pho, de oudste tempel van Bangkok, gebouwd in de 16e eeuw. Deze werd belangrijk in 1789, toen Rama I hem restaureerde en vergrootte. Op het tempelterrein staat het beeld van een liggende boeddha. Dit indrukwekkende beeld is 46 meter lang en 15 meter hoog, en volledig bedekt met goud. De monniken die op het terrein liepen, gingen met een grote boog om Yvonne heen. Ze mogen namelijk geen vrouwen aanraken....
Tempelwachter Grand Palace
Muurschildering Grand Palace
Grand Palace
Liggende boeddha - Wat Pho
2 augustus. Bangkok.
Vandaag hebben we het National Museum bezocht. Een indrukwekkende verzameling tentoonstellingen. Toen we naar een parkje liepen, kwamen we langs het Democracy Monument. We wilden ook nog naar de Golden Mount. Daar aangekomen bleek deze helaas al gesloten, dus dit werd doorgeschoven naar het programma van morgen.
Het was erg moeilijk oversteken allemaal, vanwege het drukke verkeer en niemand die zich aan de regels houdt! We hebben ons door het verkeer geworsteld, ons opgefrist in het guesthouse en zijn lekker wat gaan eten bij een klein Thais eettentje :-P
Democracy Monument
3 augustus. Bangkok.
Zoals gepland eerst de Golden Mount bezocht. We moesten een lange trap beklimmen, en we kwamen op een etage waar offers (wierrook, gele kaarsen en lotusknoppen) en souvenirs werden verkocht. Helemaal bovenaan staat een grote chedi, men zegt dat hierin de as van boeddha ligt. Je had vanaf hier een mooi uitzicht over de hele stad.
We werden geinterviewd door een groep English-school meisjes, ze moesten toeristen ondervragen. We vulden een enquete in en ze wilden met ons op de foto. Vooral Jasper vonden de meisjes erg mooi :-) Hierna hebben we een amulettenmarkt bezocht.
Golden Mount
Ik heb echt al zo vaak moeten uitleggen wat er nou op die foto stond, had echt het gevoel dat ik de enige was die het monument had gezien!
Leuk verslag trouwens!
quote:Haha, ja hij stond tegenover de Mac
Op donderdag 17 oktober 2002 20:19 schreef Liejannuh het volgende:
Ha!Jij hebt ook een foto van het democracy monument!
![]()
Ik heb echt al zo vaak moeten uitleggen wat er nou op die foto stond, had echt het gevoel dat ik de enige was die het monument had gezien!
Leuk verslag trouwens!
Nou kan ik hier wel alles gaan posten, maar je kan natuurlijk net zo goed op de site zelf kijken
quote:en deze onthoofde beelden
Op maandag 14 oktober 2002 08:16 schreef YPPY het volgende:
Gaaf! Vorige week heb ik ook Thailand foto's gekeken bij een vriendin en ik vind het nog steeds een prachtig land!Ben je ook bij de tempels geweest waar de mensen uit Birma alle hoofden van de beelden hebben geslagen? Eén hoofd was in een boom terecht gekomen en zit nu vergroeid in de stam.
quote:Deze foto is vanuit een andere hoek, maar dit heb ik idd ook gezien.
Op zaterdag 19 oktober 2002 20:49 schreef OneSoul het volgende:[..]
en deze onthoofde beelden
quote:hmm herken nog zaken, ieder zou zijn foto moeten zetten van een bepaald gebouw zie je alle invalshoeken
Op zaterdag 19 oktober 2002 20:51 schreef YPPY het volgende:[..]
Deze foto is vanuit een andere hoek, maar dit heb ik idd ook gezien.
De foto van het hoofd in de boom is wel bijna precies hetzelfde.
quote:Ja, ik heb op andere reisverslagen op internet al veel foto's van dezelfde dingen zien. Tja, er zijn toch wat 'standaard' dingen die de meeste mensen bezoeken op vakantie in Thailand...
Op zaterdag 19 oktober 2002 20:51 schreef YPPY het volgende:[..]
Deze foto is vanuit een andere hoek, maar dit heb ik idd ook gezien.
De foto van het hoofd in de boom is wel bijna precies hetzelfde.
quote:da's duidelijk..
Op zondag 20 oktober 2002 21:05 schreef Yvonnetje het volgende:[..]
Ja, ik heb op andere reisverslagen op internet al veel foto's van dezelfde dingen zien. Tja, er zijn toch wat 'standaard' dingen die de meeste mensen bezoeken op vakantie in Thailand...
En Liejannuh, ik heb ook een foto van het democracy monument en meestal is de reactie; Wasda :S
Heb je reisverslag op je site gelezen. Mooie reis hoor! Heb zo weer zin om weer te gaan. Ik begrijp dus dat jij ook die monnik hebt gezien die er uitzag alsof hij gemummificeerd was na zijn dood wat dus niet is gebeurd. Jammer dat je er geen foto's ervan bij hebt staan. Mocht je ze niet hebben, ik wel wat foto's gemaakt van hem van before and after. Heb je interesse dan hoor ik het wel of anders wil ik ze wel in dit forum plaatsen. Maar misschien vinden sommige mensen hier dat wel niet smakelijk... interessant is het wel! Heb jullie nog plannen om terug te gaan?
quote:Wanneer ben jij geweest en ga je weer?
Op donderdag 7 november 2002 22:34 schreef BwennieBren het volgende:
Hey Yvonnetje,Heb je reisverslag op je site gelezen. Mooie reis hoor! Heb zo weer zin om weer te gaan. Ik begrijp dus dat jij ook die monnik hebt gezien die er uitzag alsof hij gemummificeerd was na zijn dood wat dus niet is gebeurd. Jammer dat je er geen foto's ervan bij hebt staan. Mocht je ze niet hebben, ik wel wat foto's gemaakt van hem van before and after. Heb je interesse dan hoor ik het wel of anders wil ik ze wel in dit forum plaatsen. Maar misschien vinden sommige mensen hier dat wel niet smakelijk... interessant is het wel! Heb jullie nog plannen om terug te gaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |