Ik gebruik momenteel creatine en heb tijd geleden ook " anabolic " aminozuren (op natuurlijk basis) van american sports gebruikt. Omdat ik van nature niet al te dik ben wil ik geen supplementen die helpen vet te verbranden.
Ik gebruik ook nog weight gainers om dikker te worden.
wat ik wil bereiken:
- Snellere spiergroei
- NIET afvallen
Welke supplementen kan je gebruiken in bovenstaand geval?
(en ja ik heb goede maaltijd indeling en dat helpt niet genoeg)
quote:Kun je hier niet beter een arts voor raadplegen?
Op zondag 13 oktober 2002 20:29 schreef Ickeane het volgende:
Zijn er supplementen die spier opbouwend ondersteunen ?Ik gebruik momenteel creatine en heb tijd geleden ook " anabolic " aminozuren (op natuurlijk basis) van american sports gebruikt. Omdat ik van nature niet al te dik ben wil ik geen supplementen die helpen vet te verbranden.
wat ik wil bereiken:
- Snellere spiergroei
- NIET afvallenWelke supplementen kan je gebruiken in bovenstaand geval?
iedereen hier zegt wel dingen waar ze ervaring mee hebben maar elk lichaam is weer anders.
creatine van american sports werkt perfect, is alleen niet voldoende.
Maar als je echt een naam wil van een produkt: Stromba(is een half chemische soort spierversterker), wel gematigd gebruiken lijkt mij het beste, nadeel van dit soort gevallen is dat alles nml inzakt zodra je minder gaat trainen...
quote:anabole steroïden, werken uitstekend, maar staan (terecht) op de dopinglijst en zijn in ieder geval in Nederland verboden; ze kunnen namelijk zeer schadelijk zijn voor o.a. je nieren en dus ook je hart & vaatstelsel.
Zijn er supplementen die spier opbouwend ondersteunen ?Ik gebruik momenteel creatine en heb tijd geleden ook " anabolic " aminozuren (op natuurlijk basis) van american sports gebruikt. Omdat ik van nature niet al te dik ben wil ik geen supplementen die helpen vet te verbranden.
wat ik wil bereiken:
- Snellere spiergroei
eiwitten (veel) en koolhydraten (iets meer dan normaal) eten, da's enige kunstmatige wat je eraan kan doen.
is gewoon op de normale, traditionele manier sporten voor jou teveel gevraagd ofzo?
En ehm die aminozuren die bouwen toch niet echt op?
quote:je lijkt me nog vrij onervaren kwa training (no offence).
wat ik wil bereiken:
- Snellere spiergroei
Het nummer één voedingssuplement voor spieropbouw is natuurlijk proteïne. Spieren bestaan voor een groot deel uit proteïne, dus als je hier niet genoeg van binnen krijgt, heeft je lichaam ook geen bouwstof om je spiermassa te vergroten.
Mijn advies is dan ook om door te gaan met creatine (ongeveer 5 gram per dag) en dit aan te vullen met proteïne-poeders. Het beste kun je dan wei-proteïne nemen, volgens onderzoeken is dit het meest volledige eiwit. Zorg er in ieder geval voor dat je dagelijks in totaal minstens 2 gram proteïne per kilogram lichaamsgewicht binnenkrijgt. Als je bijvoorbeeld 75 kg weegt, wil dit dus zeggen dat je per dag minstens 150 gram proteïne binnen moet krijgen om ervoor te zorgen dat je spieren genoeg bouwstof tot hun beschikking hebben. Proteïne-poeders zijn een makkelijke manier om aan dit dagelijks totaal te komen.
Veel succes ermee!
Alleen de grap is dat de werking van die middeltjes nog NOOIT wetenschappelijk bewezen. Alleen in afhankelijk tests
quote:Waar het om gaat is dat ze in de praktijk werken en dat is in ieder geval zo met creatine en proteïne-poeders. In combinatie met intensieve training en voldoende rust zorgen deze twee supplementen er zeker voor dat je spiermassa sneller groeit dan wanneer je ze niet zou gebruiken. Ik heb hier persoonlijke ervaring mee en ik ken vele anderen die je hetzelfde kunnen vertellen.
Op zaterdag 26 oktober 2002 21:46 schreef -roys- het volgende:
ik vind grappig om te lezen dat iedereen zegt dat ze die en die middeltjes moeten gebruiken.Alleen de grap is dat de werking van die middeltjes nog NOOIT wetenschappelijk bewezen. Alleen in afhankelijk tests
Hoe het zit met de andere supplementen die in dit topic worden genoemd, weet ik niet. Dat zou je moeten vragen aan andere mensen die ze zelf hebben gebruikt.
Ik weet niet hoe ver je wilt gaan, maar supplementen zoals proteine poeder, HMB, Creatine, glutamine, multivitamine is de basis
Ook moet je er voor zorgen dat je goed en veel eet, want zelfs met anabole en geen voeding groei je niet!
Als je iets verder wilt gaan kan ik het volgende aanraden:
- Natural Sterol Complex
- Syntrabol
- Animal MStak
- FUZU
- Methoxylon
Als je nog wat verder wilt gaan bijvoorbeeld naar de PH's (pro-hormonen) kan ik je de volgende aanraden die erg goed werken
- 1-AD
- Test- 100
- 19-Nor 250
- Equi-Max
Deze zijn niet goed voor je lichaam maar het is je eigen keus. Eet rond de 5000 kcal op een dag en 150gram proteine en je komt in een maand minimaal 4kg aan en ziet echt de vooruitgang met de dag!
Wil je nog wat verder naar de anabole steroiden dan raad ik je toch aan om te spuiten ipv slikken, omdat orale middelen gevaarlijker zijn
Een combo van dianabol en Deca Durabolin doet wonderen. Hierbij kan je eten wat je wilt, want alles word toch spiermassa! Hieraan zitten grote risico's zoals hartkwalen, leverproblemen en onvruchtbaarheid.
Kijk uit met anabolen omdat het vaak nep is.
Als je wat wilt bestellen kan je me een mailtje sturen.
Ok veel succes, groeten
quote:de 1-ad test 100 stack schijnt ook echt geweldig te zijn.
Op zondag 27 oktober 2002 15:51 schreef McGilles het volgende:
Ik heb zelf al het 1 en andere gebruikt en ik ken zelf mensen die zelf professionele bodybuilders zijn.Ik weet niet hoe ver je wilt gaan, maar supplementen zoals proteine poeder, HMB, Creatine, glutamine, multivitamine is de basis
Ook moet je er voor zorgen dat je goed en veel eet, want zelfs met anabole en geen voeding groei je niet!
Als je iets verder wilt gaan kan ik het volgende aanraden:
- Natural Sterol Complex
- Syntrabol
- Animal MStak
- FUZU
- MethoxylonAls je nog wat verder wilt gaan bijvoorbeeld naar de PH's (pro-hormonen) kan ik je de volgende aanraden die erg goed werken
- 1-AD
- Test- 100
- 19-Nor 250
- Equi-MaxDeze zijn niet goed voor je lichaam maar het is je eigen keus. Eet rond de 5000 kcal op een dag en 150gram proteine en je komt in een maand minimaal 4kg aan en ziet echt de vooruitgang met de dag!
Wil je nog wat verder naar de anabole steroiden dan raad ik je toch aan om te spuiten ipv slikken, omdat orale middelen gevaarlijker zijn
Een combo van dianabol en Deca Durabolin doet wonderen. Hierbij kan je eten wat je wilt, want alles word toch spiermassa! Hieraan zitten grote risico's zoals hartkwalen, leverproblemen en onvruchtbaarheid.Kijk uit met anabolen omdat het vaak nep is.
Ok veel succes, groeten
quote:Je kan beter test-100 met 19-Nor 250 stacken! Test-100 geeft je na dag 1 al meer kracht en door die 19nor 250 maak je meer spieren aan!
Op zondag 27 oktober 2002 17:36 schreef -Ma3stro- het volgende:[..]
de 1-ad test 100 stack schijnt ook echt geweldig te zijn.
creatine enz zijn gewoon lichaamseigen...
en hormonen ook alleen is dat weer het iets zwaardere werk..
groot deel teso boosters zijn nu trouwens wel legaal in amerika misschien dat dat in nederland ook nog komt..
dus is geen probleem eigenlijk...
alleen heb je ook nog anabolen datis weer net tikje zwaarder maar is ook wel te doen onder goede begeleiding..
gaat er vooral om dat je weet waar je aan begint dan zijn de risicos en bijeffecten een stuk minder
Ps. fabrikant is muscletech
[Dit bericht is gewijzigd door RoadRash op 28-10-2002 23:18]
quote:Creatine zorgt ervoor dat er meer vocht wordt vastgehouden in de spiercellen. Daardoor lijk je groter tijdens de creatine-cyclus. Na een paar dagen zonder creatine komt je echte omvang pas weer terug.... Creatine is dus bedrog als het gaat om spieropbouw. De rest van je verhaal klopt ook aardig!
Op zaterdag 26 oktober 2002 21:43 schreef Svensson het volgende:
In tegenstelling tot wat in dit topic beweerd wordt, werkt creatine niet spieropbouwend. Het zorgt er puur voor dat je meer energie hebt, waardoor je harder en intensiever kunt trainen en minder rust nodig hebt. Dit zorgt er in combinatie met voldoende juiste voeding voor dat je meer spiermassa op kunt bouwen. Bij de echte opbouw van spieren heeft creatine dus geen functie.
quote:Heb het even opgezocht op internet, dit is ook een natuurlijk product zonder chemische shit erdoor toch?
Op maandag 28 oktober 2002 23:10 schreef RoadRash het volgende:
al eens "Celtec" geprobeerd????? Werkt echt als een tiet!Ps. fabrikant is muscletech
Je zegt dat het goed werkt, hoe goed? kan ik het ook gebruiken om in het algeheel wat ' Voller ' te worden?
Met een HIT training haal je er dan veel uit?
quote:Ik denk dat mcgilles er wel meer van weet
Op dinsdag 29 oktober 2002 00:31 schreef Ickeane het volgende:[..]
Heb het even opgezocht op internet, dit is ook een natuurlijk product zonder chemische shit erdoor toch?
Je zegt dat het goed werkt, hoe goed? kan ik het ook gebruiken om in het algeheel wat ' Voller ' te worden?
quote:Dit is geen schadelijk product ja en het werkte bij mij aardig
Op dinsdag 29 oktober 2002 00:31 schreef Ickeane het volgende:[..]
Heb het even opgezocht op internet, dit is ook een natuurlijk product zonder chemische shit erdoor toch?
Prijs in america is 30 Dollar (35 euro)
Is het ergens voor zo'n bedrag te koop?
voor 3 kg betaal je 95 euro, dus dat is 31,66 euro per kilo!
Best betaalbaar lijkt me zo
Grtz. Road Rash
Ik heb creatine gebruikt voor 2 maand ofzo
Trainen ging me een stuk makkelijker af
Het voedingssupplement Creatine Powder bestaat voor 100% uit de lichaamseigen stof Creatine Monohydraat, welke essentieel is voor alle spierbewegingen. Het Creatinegehalte in je spieren bepaalt namelijk de duur dat een spier maximaal belast kan worden. Door het gebruik van Creatine Powder beschikken je spieren over meer ATP (adenosine trifosfaat), oftewel over meer energie. Hierdoor wordt de verzuring van je spieren uitgesteld en kun je dus langer en zwaarder trainen. Kortom: Creatine Powder versnelt de opbouw van vetvrije spiermassa en vergroot je spierkracht.
M Double You gebruikt alleen creatine van het multinational concern DSM omdat dit merk garant staat voor een zuiver product van topkwaliteit. Daarom zijn wij ook erg trots om op onze producten het originele logo van de fabrikant te vermelden:
CreaSport.
Zie voor meer info: www.creasport.com
Duursporters nemen de eerste 10 tot 12 dagen (oplaadfase) 2 maal 5 gram Creatine Powder in, verdeeld over de dag. Daarna nemen ze 1 maal per dag 5 gram in op een vast tijdstip (onderhoudsfase). Duursporters kunnen wat last hebben van krampgevoel in de benen omdat creatine vocht aantrekt in de spiercel.
Krachtsporters nemen in de oplaadfase (4 tot 6 dagen) 3 maal daags 5 gram Creatine Powder in, verdeeld over de dag. In de onderhoudsfase die hierop volgt is een dagelijkse dosering van 5 gram voldoende.
Een theelepel vol met creatine is 5 gram. Neem creatine ook op rustdagen en neem het elke dag op een vast tijdstip zodat er 24 uur tussen je innames zit. Neem Creatine altijd op een lege maag en los je Creatine Powder op in 100 ml vruchtensap. Gebruik Creatine Powder 4 tot 6 weken, las dan een pauze in voor tenminste 6 weken.
Voedingswaarde per
100 gram
5 gram
Energie*
1674 kJ/ 400 kcal
84 kJ/ 20 kcal
Koolhydraten
0 g
0 g
Eiwit
0 g
0 g
Vet
0 g
0 g
*Omdat creatine geen volledig eiwitmolecuul is mag het niet als eiwit gedeclareerd worden op het etiket, maar het levert wel energie
100 % Pure Creatine Monohydraat
Voor welk type sporter is creatine het meest geschikt? Creatine is geschikt voor zowel duur- als krachtsporters. Creatine vergroot je spierkracht en uithoudingsvermogen waardoor de opbouw van spiermassa en een krachttoename sneller plaats kunnen vinden. Behalve voor denksporters (schaken bijvoorbeeld) zal creatine niet zoveel voordeel bieden.
Steeds meer sporters gebruiken Creatine samen met HMB. Deze supplementen werken namelijk synairgistisch. Dit wil zeggen dat het resultaat van beide producten veel groter is wanneer je ze combineert dan wanneer je ze apart van elkaar zou gebruiken.
Wat wordt er bedoelt met lichaamseigen stof? Creatine wordt door ons lichaam aangemaakt in onze lever, alvleesklier en nieren. Ook haalt ons lichaam creatine uit vlees en vis (zo'n 5 g per kilo vlees). Als je 2 kilo vlees eet komt dat dus overeen met zo'n 10 g creatine, de dosis creatine die je nodig hebt in de oplaadfase. 98% van de creatine in ons lichaam is opgeslagen in de spieren als vrije creatine of gebonden aan een fosfaat molecuul. ATP (Adenosine Tri Phosphate) is een directe bron van energie voor spiercontracties, vooral belangrijk bij korte energiestoten, anaerobe, high intensity trainingen als sprinten of gewichtstraining.
Wordt creatine beter opgenomen als je het met koolhydraten neemt?
Een studie aan het Queen's Medical Center in Notthingham, Engeland, onderzocht de effecten van koolhydraatinname op de creatine opname. Vier maal daags, vijf dagen lang, gaven wetenschappers 24 gezonde mannen (met een gemiddelde leeftijd van 24 jaar) 5 g creatine óf 5 g creatine en 30 minuten later 93g koolhydraten met een hoge glycemic index. Beide supplementatie schema's zorgden voor grote toenames in de creatine voorraad. Dat komt omdat de insuline uitstoot gestimuleerd wordt door simpele suikers welke een rol spelen in het transport van creatine naar de spiercellen.
De absorptie van creatine door de spiercel is in de eerste plaats afhankelijk van de effectiviteit van de hoeveelheid aanwezige insuline. Insuline is een anabool hormoon dat er voor zorgt dat je cellen koolhydraten, aminozuren (eiwitten) en creatine moleculen opnemen. Als je creatine inneemt met water zal het de insuline afgifte niet stimuleren, omdat daar koolhydraten bij nodig zijn. Creatine innemen met vruchtensap is beter dan gewoon met water, maar een glas vruchtensap alleen bevat niet genoeg koolhydraten om een significante stijging van insuline teweeg te brengen.
Beïnvloed cafeïne de opname van creatine?
Belgische wetenschappers vergeleken de effecten van creatine inname (0.5g/1.1kg lichaamsgewicht per dag) naast creatine plus cafeïne (5mg/1.1kg lichaamsgewicht per dag) over een periode van 6 dagen. De hoeveelheid cafeïne die werd ingenomen stond gelijk aan 454mg voor een persoon van 100kg, een kop koffie bevat zo'n 200mg caffeine, dus deze dosering is ongeveer gelijk aan twee koppen koffie.
De niveaus PCr werden bij beide groepen groter. De studie toonde aan dat cafeïne de effecten van creatine benadeelt. Veel atleten drinken regelmatig koffie of cola, producten die cafeïne bevatten maar kunnen hier, na het innemen van creatine, beter een paar uur mee wachten.
quote:Een 6 weekse combo Deca en Primobolan is aardig om mee te beginnen. Helaas is de laatste bijna niet meer te krijgen (de echte dan, geen rotzooi).
Op zondag 27 oktober 2002 15:51 schreef McGilles het volgende:[..]
Een combo van dianabol en Deca Durabolin doet wonderen. Hierbij kan je eten wat je wilt, want alles word toch spiermassa! Hieraan zitten grote risico's zoals hartkwalen, leverproblemen en onvruchtbaarheid.
Kijk uit met anabolen omdat het vaak nep is.
Ok veel succes, groeten
Kan jij daar dan nog wel aan komen McGilles? Via mijn sportschool moet het uiteindelijk wel lukken, maar dat duurt wel ff vrees ik.
Of anders ff met de auto naar Rusland en de kofferbak volladen...
PS: u mind als ik je ook ff toevoeg op MSN? Ben wel benieuwd naar jou ideeen en ervaringen.
Ik neem aan dat je 200mg per week neemt, want meer begint aan de gevaarlijke kant te komen, alhoewel dit wel 1 van de meest veilige anabolen is!
Ik weet niet zeker of ik er nog aan kan komen, maar dat moet ik even navragen! Meld me maar aan dan komt het helemaal goed
heb je een suggestie voor een kuurtje of iets dergelijks??
alvast bedankt
Animal Mstack
Syntrabol
Beide producten zijn veilig in gebruik! Je moet wel voldoende eiwitten per dag eten om goed resultaat te krijgen, dus wel een beetje op je voeding letten!
quote:mkay thanx, kan je misschien wat meer vertellen over deze middelen.
Op zaterdag 2 november 2002 13:42 schreef McGilles het volgende:
Voor alle mensen die wel spiermassa willen aankomen maar geen nadelige bijwerkingen willen krijgen raad ik het volgende aan:Animal Mstack
SyntrabolBeide producten zijn veilig in gebruik! Je moet wel voldoende eiwitten per dag eten om goed resultaat te krijgen, dus wel een beetje op je voeding letten!
Hoe word het ingenomen? in pilvorm, poedervorm of spuitvorm?
waar is het verkrijgbaar
quote:post eerst maar is effe je eetschema!
Op zaterdag 2 november 2002 11:32 schreef Sjorssie het volgende:
Mcgilles wat raadt je aan voor iemand die 1.70 lang is en 60 kg is en niet echt aanleg heeft. Ik train nu 1.5 jaar, resultaat is er wel maar in mijn ogen niet genoeg. Ik gebruik ook creatine maar aangezien je daarmee "vochtspieren" krijgt heb ik daar niet veel aan.
Ik wil graag iets waarmee ik massa krijg, maar ik wil het wel save doen.heb je een suggestie voor een kuurtje of iets dergelijks??
alvast bedankt
quote:die heb ik niet, maar ik weet dat ik goed eet. Het gaat in mijn geval ook niet om een eetschema. Ik heb gewoon geen natuurlijke aanleg.
Op zaterdag 2 november 2002 15:53 schreef -Ma3stro- het volgende:[..]
post eerst maar is effe je eetschema!
quote:pcies, je hoort zoveel gasten die zeggen "ik eet me dood, maar ik groei toch niet", blijkt uiteindelijk dat hun voeding voor geen meter klopt. Om de meest gebruikte cliche maar weer is aan te roepen: "er is niets anabolischer dan voeding".
Op zaterdag 2 november 2002 16:23 schreef RoadRash het volgende:
Als je geen eetschema hebt zou ik daar maar eens mee beginnen.... Zonder kun je het wel shaken. Pas als je voeding goed voor elkaar is kun je met andere dingen beginnen. Anders is het effect van deze middelen ook maar minimaal en je wilt maximaal resultaat neem ik aan???!!!!
quote:So true...
Op zaterdag 2 november 2002 17:07 schreef -Ma3stro- het volgende:[..]
pcies, je hoort zoveel gasten die zeggen "ik eet me dood, maar ik groei toch niet", blijkt uiteindelijk dat hun voeding voor geen meter klopt. Om de meest gebruikte cliche maar weer is aan te roepen: "er is niets anabolischer dan voeding".
Hier lees je alles over spiermassa opbouwen, met aandacht voor de juiste voeding, training en supplementen. Inclusief trainingsschema's en fitness oefeningen.
quote:Een dodelijk goeie manier weet ik wel ja... Ga in permanente hongerstaking, je zal er zeker droger van worden en erg lang leven zul je ook niet meer...
Op maandag 6 januari 2003 18:28 schreef DAMH het volgende:
Weet iemand hier een dodelijk goeie manier om je buik droger te krijgen, ik heb nog een klein beetje van die Zijhendels die wil ik kwijt
ben nu 20+kg afgevallen weeg 80kg en ben 1,87m...
Maar even serieus, voer je cardio op en beperk het aantal calorieën dat je per dag binnenkrijgt (denk hierbij vooral aan de suikers en verzadigde vetten) en blijf buikspieroefeningen doen als je die meer benadrukt wil hebben.
KEEP IT NATURAL
Als je jarenlang 5x per week traind, jezelf aan voedingsschema's houdt en voldoende rust zie ik er niets op tegen om te gebruiken als je weet waarmee je bezig bent.
Maar goed, veel mensen willen helaas al na amper 4 maanden trainingservaring naar de supplementen grijpen enzo. En dat is jammer...
quote:IK bedoelde met "keep it natural" mee gebruik natuurlijke supplementen IPLV anabolica...maar als je dat gaat gebruiken is dat natuurlijk nog altijd je eigen keuze.
Op dinsdag 14 januari 2003 16:33 schreef Mr.J het volgende:
Keep it natural?Als je jarenlang 5x per week traind, jezelf aan voedingsschema's houdt en voldoende rust zie ik er niets op tegen om te gebruiken als je weet waarmee je bezig bent.
Maar goed, veel mensen willen helaas al na amper 4 maanden trainingservaring naar de supplementen grijpen enzo. En dat is jammer...
Tuurlijk ik gebruik ook wel supplementen(creatine,eiwitten,aminozuren) maar veel van de jongens moet het zo snel mogelijk en gebruiken echt ALLES om hun doel te bereiken terwijl ze de 3 basis principes vergeten
quote:Geen idee, sry. Zal het eens navragen als ik eraan denk.
Op dinsdag 14 januari 2003 21:02 schreef westlan het volgende:
Ik heb gelezen dat Sint Janskruid een positieve effect heeft op spiergroei bij gewichtstraining. Is er iemand die ervaring heeft met Sint Janskruid? Zo ja, wat was het effect, wat voor merk heb je gebruikt en hoeveel mg?
Alvast bedankt!
quote:Aha.
Op dinsdag 14 januari 2003 23:22 schreef Aapje88 het volgende:[..]
IK bedoelde met "keep it natural" mee gebruik natuurlijke supplementen IPLV anabolica...maar als je dat gaat gebruiken is dat natuurlijk nog altijd je eigen keuze.
Tuurlijk ik gebruik ook wel supplementen(creatine,eiwitten,aminozuren) maar veel van de jongens moet het zo snel mogelijk en gebruiken echt ALLES om hun doel te bereiken terwijl ze de 3 basis principes vergeten
Tja, dat zie je veel ja. Dat gasten niet goed eten, en dat hun training letterlijk zwaar zuigt. 3x per week bankdrukken, geen benen trainen, essentiele oefeningen niet doen en wel verwachten snel groot te worden. Gelukkig houden de meesten het na een jaar voor gezien als de resultaten tegenvallen in vergelijking met anderen...
En de 3e, rust, daar schiet het bij mij toch wel bij in soms. Ik haal door de weeks nooit echt de 9 uur slaap die je nodig hebt (7uur ).
Daar moet ik echt eens beter op gaan letten ja, maar die verdomme PC spelletjes zijn zo verslavend!
Over de buik:
Buikspieroefeningen: veel verschillende soorten om de spieren te verassen. Aanbeveling: Op de grond liggenen, handdoek in de rugholte, been gestrekt en ontspannen. handen achter het hoofd (niet trekken) en naar het plafond kijken en een stukje recht omhoog bewegen (buikspieren "naar binnen" aanspannen) en dan zoveel mogelijk herhalingen. Deze oefening kan ook met bal)
Belangrijk is veel cardiotraining (hardlopen, spinning, Body Attack) om de opgeslagen vetten te verbranden. Dit vergeet men vaak
Over slapen:
Dit is inderdaad belangrijk (ik haal zelf maar 4-6uur per dag) drie uur voor het slapen gaan niet veel eten qua calorien daar dit in vet wordt opgeslagen. eiwitten is wel aan te bevelen daar tijdens je slaap de spier herstellen en groeien.
Supplementen:
Ieder voor zich, maar de regel is: gebruik het naats normale voeding en weet wat je gebruikt, hoeveel je mag gebruiken, hoe lang je het mag gebruiken en wat de bijwerkingen/neveneffecten zijn)
American Sports maat qualitatief goed spul. Ik gebruik zelf spierballen vooor spierherstel (maar 2-3 per dag, terwijl 10 wordt aanbevolen ) en Aerobic Vetverbranders.
Daarnaast gebruik ik Multivitaminen voor sporters en Calcium supplementen (ben geen liefhebber van melkproducten)
Oh ja: goede muziek is het halve werk
[Dit bericht is gewijzigd door Scighera op 17-01-2003 07:53]
Kortom, kort en zwaar basis trainen, verder niet teveel inspannen ( ondanks dat je misschien door alle eten een teveel aan energie hebt, hou gewoon rust ! ) zorg dat je 2,2 tot 3 gram eiwit per kilo hebt elke dag en eet elk uur om te 'overloaden' met koolhydraten.
Hou het dus niet bij de aanbevolen 3,3 gram koolhydraat per kilo maar ga rustig omhoog tot 4 gram of meer.
Laatste tip, eet voor en na je training de grootste hoeveelheid koolhydraat, zeker na de training tot je echt propvol zit, je moet ten alle tijden voorkomen dat je katabool word.
Succes
ps. je ziet wel dat ik het in eerste instantie in deze hoek zoek voordat ik je allemaal middelen ga aanprijzen. Tuurlijk is creatine goed en al die weightgainers, om over het enorme effect van anabolen maar te zwijgen.
( combineer Deca en Dianabol met GH )
Maar als je niet groeit zal het eerder aan de voeding liggen en dat verschilt voor iedereen dus probeer gewoon eens een tijd nog meer te eten zodat je genoeg vast houd en neem er dan creatine etc, bij.
[Dit bericht is gewijzigd door musclemania op 29-01-2003 11:19]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |