abonnement Unibet Coolblue
  maandag 7 april 2014 @ 13:35:55 #1
327191 RobertNL
For your gear.
pi_138608609


Als je meer dan een jaar geleden had gezegd: 'ik ga denk ik een Chinees mobieltje kopen', dan had iedereen je hard uitgelachen. Op dat moment waren Chinese mobieltjes voornamelijk nog hoogst irritante plastic dingen met slechte touchresponse, weinig werkgeheugen (RAM), een slome processor en vooral ook bar slechte ondersteuning/updates. Dat alles dan ook nog gebaseerd op een of andere vaag JAVA-aangestuurd besturingssysteem met afschuwelijke navigatie, of als ze al Android hadden een buggy en verouderde versie zonder upgrademogelijkheden. Tegenwoordig bieden Chinese smartphones de gevestigde merken echter waardige concurrentie en zijn ze zeker de moeite waard in overweging te nemen als je op zoek bent naar een nieuw mobieltje.


SPOILER: Scherm
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Powerhouse
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Accu
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: DualSIM & Frequentiebanden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ondersteuning van Android
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Uit het overweldigende aanbod aan Chinese smartphones hebben wij alvast een selectie gemaakt van de meest interessante en populaire modellen (smartphones die pas over een tijdje worden verwacht zijn hierin niet opgenomen). Zo kun je makkelijker een indruk krijgen wat het beste geschikt zou zijn voor jou. De genoemde prijzen zijn richtprijzen en sterk onderhevig aan de vraag en aanbod van een bepaalde telefoon.

Dualcore: informatie over dualcore-toestellen is nog terug te vinden in de OpeningsPost van deel 28.

SPOILER: OVERZICHT QUADCORE MODELLEN
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Community support (Rooting, tweaks & reviews)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.



Er zijn verschillende manieren om aan een Chinese smartphone te komen. Er is geen ideale methode en het is aan te raden om elk van deze mogelijkheden in overweging te nemen, zeker met betrekking tot prijs en beschikbaarheid.

Sidenote: laders die met Chinese smartphone meegeleverd worden beschikken niet over een EU-compatible plug. Wil je je smartphone op kunnen laden, heb je dus een US -> EU adapter-stukje nodig, deze vind je in de Chinese webshops en eBay.
SPOILER: Webshops
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: AliExpress & DHGate
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Taobao & Tmall
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Importeren: verzending, tracking en douane
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Aftersale: en nu?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Blijf up-to-date met de laatste ontwikkelingen, check:

| www.gizchina.com | www.gizbeat.com | www.gizmochina.com |
Android customizing-termen uitgelegd voor n00bs: http://androidforums.com/(...)ashing-adb-root.html |

| www.mtksj.com | www.imp3.net | www.pconline.com.cn | http://mobile.zol.com.cn | www.mobileuncle.com |

Jiayu G3-topicreeks op FOK!

OP Version 1.1 by shiznuts | © 2012 | Do not copy these contents without permission | content by shiznuts & RobertNL
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_138608798
Plaatjes in de OP zijn leuk zo, maar het zou handiger wezen als ie met een scriptje actueel gemaakt kan worden door simpelweg nieuwe plaatjes in te laden op die plek :P Tegelijkertijd is het geen houden aan welke chinaphones er nu weer uitkomen dus je sjokt er altijd achteraan. Maar om OT te gaan.. mijn Doogee Ultrapixels :+ is Singapore nog steeds niet uit aldus track17, tweemaal hetzelfde na x dagen. Maar ach, wie weet is hij op mijn verjaardag bij Schiphol aanbeland en wordt ie ingeklaard.

In de tussentijd ben ik benieuwd hoe snel Xiaomi mijn ingezonden Mi2s kan fixen. Ditmaal issie wel snel op plek van bestemming, hij was ook snel terug de vorige keer. Dus wie weet heb ik een werkende Mi2s terug op mijn verjaardag :)
mag het weten
pi_138608812
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 09:29 schreef marco_sire het volgende:
iemand ervaring met die newman? lijkt mij wel wat voor mijn moeder. GPS en camera zijn het belangrijkst: zijn die acceptabel?
Heeft een Samsung SoC, zelfde als in de Galaxy S3 zit, GPS zal dus wel acceptabel zijn.

Voor camera, zie ook review hier: http://tweakers.net/productreview/76898/newman-n2-zwart.html
pi_138609151
Hahaha, mooie titel Robert :)

Newman N2 bevat een Samsung Exynos 4412. Dus geen Mediatek. Ik waag de gok er op: mooi moederdag kado :)

Verhaal van mijn Tenvis is nog niet helemaal afgelopen. Seller stuurde een apparaat waarvan er op de lens een onbeduidende smurrie zat. Daar was ik niet blij mee. Nu heeft de seller een tweede apparaat gestuurd op zijn kosten. Als deze wel goed is, mag ik beide apparaten houden (moest hem dan nog wel $40 betalen voor die tweede, maar als die het wel doet, durf ik het wel aan om een goedkope lenzensetje te kopen en die er op te schroeven).

EDIT: tenks Dasjonny
pi_138613404
Mooi ding voor die prijs, helaas al out of stock. Jullie hebben dus flink besteld.. :{

Voor 100 dollar is er geen alternatief. Zulke specs.. ;(

Heb 'm versierd bij antelife voor 7 euro meer. Nog steeds een koopje! :7

[ Bericht 25% gewijzigd door Xenorium op 07-04-2014 16:39:02 ]
pi_138616044
quote:
The devices — the FAEA F2S and the F2 — are now available for just $149.99 and $99.99, which to me sounds like quite a lucrative deal. Of course the phones won’t have the build of an HTC M8, but for $150 you can’t really go wrong when you have a 5-inch 1080p display, NFC and a quad-core processor on board.
Als die F2s nou echt voor $150 customs roms krijgt met KitKat via CM is dat nog een leuke, al is de SoC wel last-gen.
mag het weten
pi_138616364
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met telefoons van Lenovo, en met name de Lenovo P780? Het ziet er uit als een erg aantrekkelijk apparaat, maar daar ik nog met een Iphone 3g rondloop ben ik niet erg bekend met telefoons op het moment.

http://shop.lenovo.com/ae/en/smartphones/p-series/p780/
Sic transit gloria mundi.
pi_138620451
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 19:42 schreef Negakinu het volgende:
Bij Pandawill voor 73 euro een W450 besteld als budget smartphone voor mijn moeder. :) PANDA4FOK code werkt niet meer trouwens. Iemand ervaring met dit toestel? Ik heb zelf een Cubot GT99 trouwens. :)

[ afbeelding ]

System
OS Android 4.2.2
CPU MTK6582, Cortex A7 quad core, 1.3GHz;
GPU: Mali-400
ROM 4GB
RAM 1GB

Screen
Display Size 4.5 Inch
Type TFT, capacitive touch screen
Resolution 854 x 480 pixels screen
Screen Color 260K Colors
Het is een grappig telefoontje, maar het scherm is echt beroerd :P Kijkhoeken zijn zo klein dat je bij iets scheef houden het schermpje al ziet er verkleuren.. Had ook een lichte ruis tijdens het bellen, maar dit kan misschien net pech zijn. Wel lekker snel.
  maandag 7 april 2014 @ 19:03:43 #9
405087 RDMKR
miui mitu
pi_138621152
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 16:57 schreef Blackbeard het volgende:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met telefoons van Lenovo, en met name de Lenovo P780? Het ziet er uit als een erg aantrekkelijk apparaat, maar daar ik nog met een Iphone 3g rondloop ben ik niet erg bekend met telefoons op het moment.

http://shop.lenovo.com/ae/en/smartphones/p-series/p780/
ik heb de lenovo k900 en k910/Vibe Z gehad. k900 draaide eerst voor geen meter, maar toen kwam er een firmware update die vrijwel alle problemen oploste.

Vibe Z was kwa prestaties niks mis mee. Camera was echter niet echt op westerns top niveau ondanks de f/1.8 lens.

p780 ziet er idd wel mooi uit, met z'n metalen achterkant en 4000mAh batterij. het mediatek chipje draait meestal heel aardig op zo'n scherm. maar ik zou wel verwachten dat hij zwaar en groot uitvalt. edit: als de specs lijst klopt valt zelfs dat wel mee; ik had eerder zelf een chinaphone met bijna dezelfde afmetingen en gewicht en dat was geen probleem.

er was eerder iemand in dit thread die de p780 nam...
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
pi_138624464
Bedankt voor de reactie :) Was je tevreden over de accu-kwaliteit van die telefoons? Het gewicht en de camera kwaliteit zijn voor mij niet echt de grootse zorgen... (zoals ik al zei, loop nu met een iphone 3g rond dus het is al snel stukken beter :D )
Sic transit gloria mundi.
pi_138629636
http://androidworld.nl/ni(...)s-xiaomi-redmi-note/

Deze zal ik misschien halen. Lekkere processor, redelijk scherm, grote accu. :) A-merk. :) Het is wachten op de Europese versie natuurlijk..
pi_138630129
Ik ben benieuwd of dit wat wordt:
http://www.gizchina.com/2(...)-1100-hours-standby/

5000mah batterij in die phone.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_138630326
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 21:45 schreef rene90 het volgende:
Ik ben benieuwd of dit wat wordt:
http://www.gizchina.com/2(...)-1100-hours-standby/

5000mah batterij in die phone.
Die 1100 uur zijn overdreven natuurlijk. :P

Hoelang zou het duren vooraleer Xiaomi een Europese versie releaset? En zou die veel duurder zijn dan de Chinese?
  maandag 7 april 2014 @ 21:52:29 #14
327191 RobertNL
For your gear.
pi_138630528
Onbekend en waarschijnlijk wel ja.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_138631216
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 21:52 schreef RobertNL het volgende:
Onbekend en waarschijnlijk wel ja.
Waarom zou die veel duurder zijn? Makes no sense. :P
  maandag 7 april 2014 @ 22:07:03 #16
327191 RobertNL
For your gear.
pi_138631366
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:04 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

Waarom zou die veel duurder zijn? Makes no sense. :P
Jawel, wegens ''toegevoegde waarde''
- Garantie (Conform EU regels ipv 1 jaar)
- Duurdere reparatie / aftersales kosten.
- NL stock ipv HK stock
- EU sales team (hoger loon)
- BTW ook over de extra kosten.
- ETC.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_138631469
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:07 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Jawel, wegens ''toegevoegde waarde''
- Garantie (Conform EU regels ipv 1 jaar)
- Duurdere reparatie / aftersales kosten.
- NL stock ipv HK stock
- EU sales team (hoger loon)
- BTW ook over de extra kosten.
- ETC.
Maar je koopt dat toch bijvoorbeeld via Banggood, dan heb je toch geen Europese garantie? Ik denk dat jij Europese resellers bedoelt?
  maandag 7 april 2014 @ 22:09:33 #18
327191 RobertNL
For your gear.
pi_138631507
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:08 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

Maar je koopt dat toch bijvoorbeeld via Banggood, dan heb je toch geen Europese garantie? Ik denk dat jij Europese resellers bedoelt?
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 21:49 schreef Brecht35 het volgende:
Hoelang zou het duren vooraleer Xiaomi een Europese versie releaset?
EU versie, lijkt mij toch dat je doelt op een versie die hier dan verkocht gaat worden.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_138631627
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:09 schreef RobertNL het volgende:

[..]

[..]

EU versie, lijkt mij toch dat je doelt op een versie die hier dan verkocht gaat worden.
Nee, ik bedoel een versie die met de Europese 3G werkt. :) Excuseer voor m'n foute woordkeuze.


Edit: http://tweakers.net/nieuw(...)oc-voor-93-euro.html

Laatste zinnetje dus.
  maandag 7 april 2014 @ 22:17:28 #20
327191 RobertNL
For your gear.
pi_138632000
Ah, duurt wel nog wel een maand of 2/3 denk ik. Verschil zal best groot zijn denk ik, reken maar zeker op ¤150.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_138632126
Hallo allemaal, ik ben zoals jullie misschien wel merken opzoek naar een goede telefoon voor weinig geld. Alleen, ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat is jou echt een goede phone goor zo'n 200 euro. Een iocean x7s ofzo? Alvast heel erg bedankt!
veni, vidi, vici!
pi_138632192
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:17 schreef RobertNL het volgende:
Ah, duurt wel nog wel een maand of 2/3 denk ik. Verschil zal best groot zijn denk ik, reken maar zeker op ¤150.
Dat heb ik er best voor over. :)

Grote accu, groot scherm(misschien iets te groot), resolutie is minder => betere accuprestaties. 32 GB microSDtje erin en je hebt een kanjer van een gsm met enorme prestaties. :)
  maandag 7 april 2014 @ 23:04:10 #23
405087 RDMKR
miui mitu
pi_138634238
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 20:07 schreef Blackbeard het volgende:
Bedankt voor de reactie :) Was je tevreden over de accu-kwaliteit van die telefoons? Het gewicht en de camera kwaliteit zijn voor mij niet echt de grootse zorgen... (zoals ik al zei, loop nu met een iphone 3g rond dus het is al snel stukken beter :D )
k900 had redelijke capaciteit *na* de Vibe Rom update; daarvoor vrij belabberd...

Vibe Z had behoorlijk goede capaciteit, maar wel nog een trapje lager dan m'n huidige LG G2...

die van jou gaat heel lang mee neem ik aan; het mediatek processortje is zuinig, 720p scherm trekt niet zo veel en 4000mAh is 2x zo groot als je doorgaans in zo'n telefoon vindt. kan bijna niet fout gaan.
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
pi_138639403
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 15:49 schreef Xenorium het volgende:
Mooi ding voor die prijs, helaas al out of stock. Jullie hebben dus flink besteld.. :{

Voor 100 dollar is er geen alternatief. Zulke specs.. ;(

Heb 'm versierd bij antelife voor 7 euro meer. Nog steeds een koopje! :7
Is er weer bij Pandawill......toch maar 1 besteld :)
pi_138641304
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 08:00 schreef marco_sire het volgende:

[..]

Is er weer bij Pandawill......toch maar 1 besteld :)
Hmm.. 8)7

Bij Antelife staat tie nog op processing, zou 'm nog kunnen cancellen. Alhoewel dat vast niet makkelijk zal zijn geld terug te krijgen. :{
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')