abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 april 2014 @ 20:48:27 #1
417037 MarokkaanseHeld
Come here mijn litte macaron.
pi_138549379
quote:
Voorzitter moskee over overvallers: 'Eigen schuld, dikke bult'

De voorzitter van de Al-Fourkaan moskee in Eindhoven heeft hard uitgehaald naar jonge criminelen. Dit deed hij naar aanleiding van de overval in Deurne.
Amar Nejjar sprak voor het vrijdaggebed zijn afkeuring af: 'Eigen schuld, dikke bult. Je mag niet stelen. Daar zijn we binnen de islam heel streng in', aldus Omroep Brabant. De voorzitter hoopt dat burgers in Nederland los zien van de gehele Marokkaanse gemeenschap. 'Door de Wilders-uitspraken was het al onrustig en de overval in Deurne er nog eens bovenop maakt het niet beter.''

Opvoeding
Yassin El Forkani is imam en woordvoerder van het contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) en kreeg ook de nodige kritiek te verwerken. Hij stelde dat het niet goed gaat met de opvoeding van Marokkaans-Nederlandse kinderen en pleitte voor aandacht in moskeeën. Volgens Nejjar is dat onzin, omdat veel moskeeën dat al doen. 'Hier praten wij daar al maanden over tijdens het vrijdagmiddaggebed. Deze man probeert nu alleen maar goedkoop te scoren.'

Het is volgens de voorzitter allerminst realistisch om alles op de moskee af te schuiven. 'Wij kunnen die kleine groep Marokkaanse probleemjongeren ook niet altijd veranderen. De meesten van hen komen hier niet eens. Ik ken ze in elk geval niet.'

Dat de jongeren zich zo gedragen doet hem geen goed: 'Maar ze luisteren ook niet altijd naar ons. Wij geven onze mening maar dat wil niet zeggen dat zij diezelfde mening delen. We moeten deze jongeren allemaal proberen te veranderen. Gemeente, school en moskee'.
Zeer mee eens.
Jammer dat dit gebeurt in onze mooie Nederland.

Bron: http://nieuws.marokko.nl/(...)n-schuld-dikke-bult/
pi_138549695
Dit zal wel niet zo'n populair topic worden.
  zaterdag 5 april 2014 @ 20:57:27 #3
417037 MarokkaanseHeld
pi_138549760
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 20:56 schreef Peunage het volgende:
Dit zal wel niet zo'n populair topic worden.
Is deze daarvoor niet bedoeld, anders ging ik wel ergens trollen.
Maar hoe is het met je?
pi_138549786
Als er meer van dit soort figuren naar voren treden dan komt het misschien toch nog goed _O_
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_138549904
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 20:57 schreef MarokkaanseHeld het volgende:

[..]

Is deze daarvoor niet bedoeld, anders ging ik wel ergens trollen.
Maar hoe is het met je?
Ja..top. Beetje geschrokken toen ze begon te schieten, maar hey...
  zaterdag 5 april 2014 @ 21:01:44 #6
417037 MarokkaanseHeld
pi_138549951
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 april 2014 21:00 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ja..top. Beetje geschrokken toen ze begon te schieten, maar hey...
Ja, maar daar schrokken ze vast 0.5 seconden van hun leven, ging dus vast snel..
Achja. Fijn dat het top met je gaat man!
  zaterdag 5 april 2014 @ 21:04:42 #7
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_138550070
Goede actie
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_138550301
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 april 2014 20:57 schreef bijdehand het volgende:
Als er meer van dit soort figuren naar voren treden dan komt het misschien toch nog goed _O_
De islam is streng tegenover criminelen, klopt, maar daar heb je niet zoveel aan in het niet-islamitische Nederland waar de islamitische wetten niet gelden en criminelen worden gepamperd en slachtoffers de lul zijn.
-
pi_138550369
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2014 21:08 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

De islam is streng tegenover criminelen, klopt, maar daar heb je niet zoveel aan in het niet-islamitische Nederland waar de islamitische wetten niet gelden en criminelen worden gepamperd en slachtoffers de lul zijn.
En daarom moeten dit soort mensen naar voren treden, duh.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_138550740
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 april 2014 21:10 schreef bijdehand het volgende:
En daarom moeten dit soort mensen naar voren treden, duh.
En dan wat?
-
  zaterdag 5 april 2014 @ 21:22:57 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_138550927
Opvoeding is een taak van ouders. Niet van de overheid, moskee of kerk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 5 april 2014 @ 21:26:07 #12
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138551044
quote:
We moeten deze jongeren allemaal proberen te veranderen. Gemeente, school en moskee'.
Ouders, godverdomme. OUDERS!
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zaterdag 5 april 2014 @ 21:29:32 #13
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_138551165
Dit is idg een stap in de goede richting en nu doorgaan :Y)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_138551528
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 20:48 schreef MarokkaanseHeld het volgende:

[..]

Zeer mee eens.
Jammer dat dit gebeurt in onze mooie Nederland.

Bron: http://nieuws.marokko.nl/(...)n-schuld-dikke-bult/
:')
pi_138551794
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 21:22 schreef Megumi het volgende:
Opvoeding is een taak van ouders. Niet van de overheid, moskee of kerk.
Misvatting die veel mensen hebben. Opvoeding vindt door iedereen en overal plaats. Ja, op jongere leeftijd voornamelijk de ouders, maar naarmate mensen ouder worden verandert dat. Ouders, school, moskee, kerk, sportclub en vooral vrienden.
pi_138552266
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2014 21:43 schreef Peunage het volgende:

[..]

Misvatting die veel mensen hebben. Opvoeding vindt door iedereen en overal plaats. Ja, op jongere leeftijd voornamelijk de ouders, maar naarmate mensen ouder worden verandert dat. Ouders, school, moskee, kerk, sportclub en vooral vrienden.
Als de ouderS maar eens beginnen met opvoeden is de basis al gelegd.
pi_138554260
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2014 21:43 schreef Peunage het volgende:
Wel idealistisch dit, dit gebeurt niet in West-Europese landen waar men heel ver is geindividualiseerd. Daar acht men dat je als individu je eigen verantwoordelijkheden draagt en niet je omgeving je gaat opvoeden. Pas als het echt te gek wordt corrigeert men je, of kickt je van club/school etc. Maar daarmee blijft het probleem bij de jongen aanwezig.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_138554308
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 april 2014 21:55 schreef bijdehand het volgende:
Als de ouderS maar eens beginnen met opvoeden is de basis al gelegd.
En als ze niet weten hoe te op te voeden zodat hun kinderen de juiste zaken meekrijgen om in de Nederlandse maatschappij te slagen?
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_138554378
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:42 schreef Aloulou het volgende:

[..]

En als ze niet weten hoe te op te voeden zodat hun kinderen de juiste zaken meekrijgen om in de Nederlandse maatschappij te slagen?
Dan andere maatregelen.
pi_138554403
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:40 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Wel idealistisch dit, dit gebeurt niet in West-Europese landen waar men heel ver is geindividualiseerd. Daar acht men dat je als individu je eigen verantwoordelijkheden draagt en niet je omgeving je gaat opvoeden. Pas als het echt te gek wordt corrigeert men je, of kickt je van club/school etc. Maar daarmee blijft het probleem bij de jongen aanwezig.
Ja, dat is de struisvogelaanpak. Het is nou eenmaal zo dat mensen sociale dieren zijn en makkelijk beïnvloedbaar zijn. Vaak zonder dat ze het door hebben.
  zaterdag 5 april 2014 @ 22:46:01 #21
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_138554856
quote:
8s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:44 schreef Peunage het volgende:
Ja, dat is de struisvogelaanpak. Het is nou eenmaal zo dat mensen sociale dieren zijn en makkelijk beïnvloedbaar zijn. Vaak zonder dat ze het door hebben.
Mwah, het ligt gewoon weldegelijk als eerste thuis en bij de opvoeding.

Probleem zit bij veel van die jongeren weldegelijk bij de ouders. Niet dat ze hun kinderen niet willen opvoeden, maar de opvoeding sluit vaak niet aan om de kinderen dat mee te geven waarmee zij zich in NL kunnen redden. Ik weet (uit ervaring en genoeg voorbeelden) dat als je de thuissituatie van veel van die probleemjongens bekijkt er heel veel overeenkomsten zijn tussen hen die direct zijn terug te leiden naar de opvoeding, en vaak ook slechte band met vader bijv. De ouders kan je weinig verwijten, we hebben het in veel gevallen over slecht opgeleidde ouders en/of analfabeten, taalbarriere voor papa en zeker mama, in eigen wereld leven en belangrijkste nog men behoort tot sociaal-zwakkeren, waardoor je in mindere buurten terechtkomt.

Deze problemen gaan gewoon niet zo snel opgelost worden. Andere kant is dat de meeste Marokkanen gewoon normaal meedoen in NL. Dus men hoeft zich er ook niet blind op te staren ofzo. Er zal altijd een groep oververtegenwoordigd zijn, vroeger suri's, anti's, nu marokkanen en over 10 jaar roma of albanezen die bij de EU zitten dan en in NL zijn gekomen.

Deze video is uit de jaren 90 en geeft precies aan waar de problemen zitten, en die komen best vaak voor onder de eerste generatie en hoe zij kinderen opvoeden. Samenkomst van omstandigheden zorgt ervoor dat ze dan oververtegenwoordigd zijn. En is onkunde van de ouders, maar niet makkelijk op te lossen:
!
pi_138555274
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:55 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Mwah, het ligt gewoon weldegelijk als eerste thuis en bij de opvoeding.

Probleem zit bij veel van die jongeren weldegelijk bij de ouders. Niet dat ze hun kinderen niet willen opvoeden, maar de opvoeding sluit vaak niet aan om de kinderen dat mee te geven waarmee zij zich in NL kunnen redden. Ik weet (uit ervaring en genoeg voorbeelden) dat als je de thuissituatie van veel van die probleemjongens bekijkt er heel veel overeenkomsten zijn tussen hen die direct zijn terug te leiden naar de opvoeding, en vaak ook slechte band met vader bijv. De ouders kan je weinig verwijten, we hebben het in veel gevallen over slecht opgeleidde ouders en/of analfabeten, taalbarriere voor papa en zeker mama, in eigen wereld leven en belangrijkste nog men behoort tot sociaal-zwakkeren, waardoor je in mindere buurten terechtkomt.

Deze problemen gaan gewoon niet zo snel opgelost worden. Andere kant is dat de meeste Marokkanen gewoon normaal meedoen in NL. Dus men hoeft zich er ook niet blind op te staren ofzo. Er zal altijd een groep oververtegenwoordigd zijn, vroeger suri's, anti's, nu marokkanen en over 10 jaar roma of albanezen die bij de EU zitten dan en in NL zijn gekomen.

Deze video is uit de jaren 90 en geeft precies aan waar de problemen zitten, en die komen best vaak voor onder de eerste generatie en hoe zij kinderen opvoeden. Samenkomst van omstandigheden zorgt ervoor dat ze dan oververtegenwoordigd zijn. En is onkunde van de ouders, maar niet makkelijk op te lossen:
!
Oh ik ben het hier niet mee oneens hoor. Maar wat ik probeer te zeggen is dat opvoeding niet stopt bij de ouders. Het is de verantwoordelijkheid van de ouders, maar zij zien ook niet altijd wat hun kind doet, op straat bijvoorbeeld. Straatopvoeding is bijvoorbeeld ook een vorm van opvoeding.
pi_138555311
quote:
8s.gif Op zaterdag 5 april 2014 23:07 schreef Peunage het volgende:

[..]

Oh ik ben het hier niet mee oneens hoor. Maar wat ik probeer te zeggen is dat opvoeding niet stopt bij de ouders. Het is de verantwoordelijkheid van de ouders, maar zij zien ook niet altijd wat hun kind doet, op straat bijvoorbeeld. Straatopvoeding is bijvoorbeeld ook een vorm van opvoeding.
Als het kind in eerste instantie geen opvoeding krijgt, dan heeft een straatopvoeding ook weinig zin me dunkt.
pi_138556050
Goeie zaak, speak out ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')