Jeugdtrauma dus.quote:Op zondag 6 april 2014 00:31 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Maar bij honden kan ik goed inschatten hoe ze zich voelen en wat ze gaan doen, bij katten niet. Ben ook als kind bijna nooit in aanraking geweest met katten, eigenlijk maar 1 keer en toen heeft die kat me gekrabt toen ik hem aaide. Ik heb er gewoon niks mee.

Ik heb dat precies andersom, daarom heb ik niets met honden.quote:Op zondag 6 april 2014 00:31 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Maar bij honden kan ik goed inschatten hoe ze zich voelen en wat ze gaan doen, bij katten niet. Ben ook als kind bijna nooit in aanraking geweest met katten, eigenlijk maar 1 keer en toen heeft die kat me gekrabt toen ik hem aaide. Ik heb er gewoon niks mee.

Ja denk dat zulke jonge ervaringen wel echt veel bepalen wat dat betreft.. Waarschijnlijk moet je ook met zulke dieren leren omgaan ofzo? Dat je ze leert begrijpen.quote:Op zondag 6 april 2014 00:34 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik heb dat precies andersom, daarom heb ik niets met honden.

Dan zou je mijn "therapiehond" eens moeten ontmoeten, ben je er meteen vanaf.quote:Op zondag 6 april 2014 00:34 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik heb dat precies andersom, daarom heb ik niets met honden.

Is dat een hond die bij gesprekken zit ofzo?quote:Op zondag 6 april 2014 00:39 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Dan zou je mijn "therapiehond" eens moeten ontmoeten, ben je er meteen vanaf.

Als kind gebeten door een hond, verder hadden wij een kat.quote:Op zondag 6 april 2014 00:38 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ja denk dat zulke jonge ervaringen wel echt veel bepalen wat dat betreft.. Waarschijnlijk moet je ook met zulke dieren leren omgaan ofzo? Dat je ze leert begrijpen.
Als ik een individuele hond eenmaal ken is het ook zo over.quote:Op zondag 6 april 2014 00:39 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Dan zou je mijn "therapiehond" eens moeten ontmoeten, ben je er meteen vanaf.

Dat beest is een reincarnatie van een arts.. kan niet anders.. zoveel liefde en rust en hij komt je troosten als je verdrietig bent.. merkt het als je ziek bent, etc, etc.quote:Op zondag 6 april 2014 00:41 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Is dat een hond die bij gesprekken zit ofzo?
Ik heb ooit eens een middag met zo'n therapiehond doorgebracht, geweldig beest was dat.

Sowieso voelen dieren dat aan, als ik ziek ben dan is mijn vogel ook veel liever en rustiger.quote:Op zondag 6 april 2014 00:43 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Dat beest is een reincarnatie van een arts.. kan niet anders.. zoveel liefde en rust en hij komt je troosten als je verdrietig bent.. merkt het als je ziek bent, etc, etc.

Ahquote:Op zondag 6 april 2014 00:43 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Dat beest is een reincarnatie van een arts.. kan niet anders.. zoveel liefde en rust en hij komt je troosten als je verdrietig bent.. merkt het als je ziek bent, etc, etc.

quote:Op zondag 6 april 2014 00:44 schreef Uccie het volgende:
[..]
Sowieso voelen dieren dat aan, als ik ziek ben dan is mijn vogel ook veel liever en rustiger.
Komt hij alleen maar knuffelen of bij me op schoot slapen. Als ik me dan weer beter voel, gaat hij weer etteren.

gevoelige vogel
 gevoelige vogel

Hij merkt het echt aan gedrag volgens mij.quote:

Ah wauw, dat is echt bijzonder.quote:Op zondag 6 april 2014 00:49 schreef Uccie het volgende:
[..]
Hij merkt het echt aan gedrag volgens mij.
Als ik heel ziek ben, en naar mijn ouders moet. Staat hij ook bij me op de slaapkamer.
Maar als ik slaap is hij echt helemaal stil en als mijn moeder dan de kamer inkomt, fluistert hij ook echt

Liefquote:Op zondag 6 april 2014 00:49 schreef Uccie het volgende:
[..]
Hij merkt het echt aan gedrag volgens mij.
Als ik heel ziek ben, en naar mijn ouders moet. Staat hij ook bij me op de slaapkamer.
Maar als ik slaap is hij echt helemaal stil en als mijn moeder dan de kamer inkomt, fluistert hij ook echt

Ik wist niet dat ezels betenquote:Op zondag 6 april 2014 00:46 schreef Specularium het volgende:
Ik ben een keer gebeten door een ezel toen ik klein was.
Ben altijd bang voor die ezel gebleven.
Gelukkig is hij al een tijdje dood.
 was je hem aan het voeren ofzo?
 was je hem aan het voeren ofzo?

Ik weet niet of dat bijzonder is voor dat type vogels, zijn best slimme beestjes, parkieten en papegaaien. Alhoewel mijn valkjes wat minder intelligent zijnquote:

Hij heeft zijn momentenquote:

Alle dieren bijten.. En al helemaal als je zo stom bent je vinger met boterham tussen een paar stevige kaken te proppenquote:Op zondag 6 april 2014 00:51 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ik wist niet dat ezels betenwas je hem aan het voeren ofzo?

Ik heb niet echt teruggelezenquote:
 Welke van je vogels was dit?
 Welke van je vogels was dit?

Ja.quote:Op zondag 6 april 2014 00:51 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ik wist niet dat ezels betenwas je hem aan het voeren ofzo?

De niet-valkparkiet, die groene.quote:Op zondag 6 april 2014 00:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb niet echt teruggelezenWelke van je vogels was dit?

Ja daarom vroeg ik het.quote:Op zondag 6 april 2014 00:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Alle dieren bijten.. En al helemaal als je zo stom bent je vinger met boterham tussen een par stevige kaken te proppen

Ik maakte dergelijke risico-inschattingen nog niet toen ik 5 was.quote:Op zondag 6 april 2014 00:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Alle dieren bijten.. En al helemaal als je zo stom bent je vinger met boterham tussen een par stevige kaken te proppen

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |