Zooooo vaaaaaaaakquote:Op vrijdag 4 april 2014 20:36 schreef sibella2 het volgende:
Hebben jullie soms ook dat als je naar je kind kijkt, je wel kan huilen omdat je zo trots bent. Ik ben zo hormonaal volgens mij
Ik vandaag omdat ie zo gezellig in zn wippertje bij het avondeten zatquote:Op vrijdag 4 april 2014 20:50 schreef Tally het volgende:
[..]
Zooooo vaaaaaaaakBij beide kindjes
Net bijna omdat de oudste Papa vertelde dat ze echt niet in haar eigen bedje gaat slapen omdat Mama daar niet ligt. En ze zo lekker bij Mama ligt want die knuffelt en ruikt zo lekker.
quote:Op vrijdag 4 april 2014 20:36 schreef sibella2 het volgende:
Hebben jullie soms ook dat als je naar je kind kijkt, je wel kan huilen omdat je zo trots bent. Ik ben zo hormonaal volgens mij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
Heul niet!quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:23 schreef GotC het volgende:
Ohh leuke foto's Tally! Die 3e, lekker blij ei dat het is
Naar de bieb, goed idee! Morgen even doen
En Mabawa, gewoon lekker meepraten als het lukt, en zo niet, foto's en leuke verhalen over M. mogen altijdVeul leuker dan megaposts met reacties op iedereen!
+1quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:28 schreef Limone het volgende:
[..]
Heul niet!
Ik moet wel bekennen dat ik megaposts altijd scan op mijn eigen naam en als die er niet tussen staat, ik die hele post niet lees...
quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:33 schreef Tally het volgende:
Ik trek er altijd een ochtend of middag voor uit de bieb. De oudste moet eerst altijd spelen en dan pas dr boekjes uitzoeken
Say whut?quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:34 schreef Kimpossible het volgende:
Mabawa
Tally![]()
Mamanoobdommeactie-alert: Maxmedia kinderboekjes. Need i say more?
Van die stomme geiten die in je kraamweek bellen want ze hebben zoohoon léuke aanbieding voor je! Eenmalige boekjes, 16,95, geen abonnement mevrouw!quote:
Vreselijk irritantquote:Op vrijdag 4 april 2014 22:40 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Van die stomme geiten die in je kraamweek bellen want ze hebben zoohoon léuke aanbieding voor je! Eenmalige boekjes, 16,95, geen abonnement mevrouw!
Guess what?![]()
Thanks blije doos. Hebberige zwangeren en hormonale net-mama's ftw! Goed voor de economie jongûh!oh en oplichters. Vergeet Maxme-uhh oplichters niet.
Ja? Ik ben nergens voor gebeld en heb me ingeschreven voor 4 verschillende dozen of zo.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:42 schreef GotC het volgende:
[..]
Vreselijk irritantIk ga serieus nooit meer inschrijven voor zo'n doos. Werd wekenlang door vanalles en nog wat gebeld
.
Geluksvogel! Elke dag, tussen 14:00 en 15:00 werd ik gebeld. Wat ik ook zei of deed.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:43 schreef Tally het volgende:
[..]
Ja? Ik ben nergens voor gebeld en heb me ingeschreven voor 4 verschillende dozen of zo.
+1.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:42 schreef GotC het volgende:
[..]
Vreselijk irritantIk ga serieus nooit meer inschrijven voor zo'n doos. Werd wekenlang door vanalles en nog wat gebeld
.
En de tuitbekers en lepeltjes!quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:49 schreef Kyara het volgende:
Ik ben ook nog nooit gebeld eigenlijk.
En de blue band bordjes en slab zijn heel fijn
quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:23 schreef GotC het volgende:
En Mabawa, gewoon lekker meepraten als het lukt, en zo niet, foto's en leuke verhalen over M. mogen altijdVeul leuker dan megaposts met reacties op iedereen!
quote:
quote:
Ja dit!quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:29 schreef GotC het volgende:
[..]
Maarrrr ik vind megaposts altijd wel heel sociaal enenzo
Jaquote:Op vrijdag 4 april 2014 22:55 schreef Mabawa. het volgende:
Oh my Tally, je dreumes babyDie 3e foto
En de krullen van je grote
quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:57 schreef Tally het volgende:
[..]
JaMijn bijna geen baby meer
Nog 2 weken. Eerst dinsdag onze krullenbol. En dan de woensdag er op mijn bijna dreumes
Wat fijn dat ze zo goed bevalt! Ik ben echt zo gelukkig met onze lieve gastouder, het is zo'n fijn idee dat hij het daar maar z'n zin heeft!quote:Op vrijdag 4 april 2014 23:00 schreef Mabawa. het volgende:
M is zo leukHij kletst en als ik zijn favo liedjes zing dan 'zingt' hij mee.
Heb ik trouwens al verteld dat we (ondertussen anderhalve maand geleden) vrij vlot een gastouder hebben gevonden? Die met al die uitroeptekens in de tekstZe is zo leuk en het gaat vanaf dag 1 zo ontzettend goed. Ik vind het nooit lastig om hem achter te laten, maar als ik klaar ben wil ik hem wel zo snel mogelijk ophalen/naar huis. Die lach als ik dan binnenkom is priceless.
Maandag weer wegen, ben benieuwd.
Ja, zoals iemand al zei:'Ze is gewoon heel enthousiast!'quote:Op vrijdag 4 april 2014 23:03 schreef GotC het volgende:
Lol toch die ene met de uitroeptekensWat fijn dat het zo goed gaat en zo goed klikt. Heerlijk ook he, het zingen
!
Ben benieuwd naar het wegen, hoop op een flinke groeispurt
Ja zeg dat wel!quote:Op vrijdag 4 april 2014 23:09 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Wat fijn dat ze zo goed bevalt! Ik ben echt zo gelukkig met onze lieve gastouder, het is zo'n fijn idee dat hij het daar maar z'n zin heeft!
SPOILER: slordige knoopfotoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 4 april 2014 23:35 schreef GotC het volgende:
Wacht even. Je haar!Dat moest in een aparte post, want prachtig!
+1 en je miniquote:Op vrijdag 4 april 2014 23:35 schreef GotC het volgende:
Wacht even. Je haar!Dat moest in een aparte post, want prachtig!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ J & S
quote:Op zaterdag 5 april 2014 12:25 schreef GotC het volgende:
Klaprooss, ze moeten jullie huis al kopen vanwege het fantastische behang achter de bankSucces!
En no prizes for guessing who the father is....
Ik vind dat zo tofquote:Op zaterdag 5 april 2014 12:26 schreef klaprooss het volgende:
[..]zeluf gemaakt! wel met een beetje het idee gepikt van iemand anders maar.. ach
![]()
Ken je toevallig ook nog iemand die een huisje zoekt in het centrum van 010quote:Op zaterdag 5 april 2014 12:52 schreef Kimpossible het volgende:
Nu ben ik heul benieuwd naar je behangetje klap!
Oh en je mannen
Ja hoor! Vooral die ogen zijn eng he? Ik vind dat r zo freaky uitzien!quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:20 schreef Dot. het volgende:
Wat een leuk huis klaprooss! Dat moet toch zo weg zijn?
Hebben jullie babys ook af en toe van die stuipjes als ze slapen, in slaap vallen of net wakker worden? En dan niet alleen in zijn gezichtje, maar echt ook in de ledematen. Af en toe ademt hij dan ook even heel hoog hijgerig en soms zie ik ook zijn oogwit even. Volgens de vk moet ik me pas zorgen maken bij koorts, maar het ziet er zo akelig uit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was blijkbaar wel een moeilijke test zo aan dr hoofdje te zienquote:
Bij de oudste gaat het nu al bijna 3 jaar met ups and downs hoor. Fee heeft ook tijden dat ze weinig tot niets eet. Heel normaal. Trekt wel weer bijquote:Op zaterdag 5 april 2014 19:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
Leuke foto's komen er weer voorbij.
Nikki, fijn dat jullie weer helemaal compleet thuis zijnen dat alles goed is gegaan.
De eczeem houdt helaas toch flink aan, dus dat wordt een tochtje dermatoloog vrees ik. Ik hoop maar dat ze nergens allergisch voor is.. En zeker niet voor onze katten...
Heb nog weer een vraag. Hoort het eten zo met ups en downs te gaan? Toen ze een groeispurt had, at ze prima en nu is het al weer een tijdje een gevecht. Echt niet leuk meer. Vooral het avondeten. Tegen de lepel aanslaan, lippen blazen pfffffrttttt en al het eten over de hele tafel spetterenuit haar mond pakken, op de grond gooien, verzin het maar. Maar ook als het eten goed gaat voor haar doen, is het nooit dat ze ongeduldig is of alvast haar mond opent ofzo. Niet zoals de verhalen die ik lees hier.
Zelf laten eten hebben we geprobeerd, maar dan mogen we ongeveer de muren opnieuw witten bij wijze van spreken. Het zit dan echt overal. Overal. En minieme hoeveelheid in haar maag. Soms eet ze wel zelf een hapje van het lepeltje, maar het is veel leuker om in het lepeltje te grijpen en het dan in je haar te smeren. En we hebben gewoon niet elke dag zin en tijd in die enorme knoeiboel. Ze moet ook wel gewoon wat binnen krijgen.
Dus ja, misschien is ze het gevoerd worden wel zat, maar ja... Dan elke dag die enorme zwijnenstal...
Zowel vriend als ik zien nu elke keer enorm op tegen het haar avondeten geven. Het is gewoon echt niét leuk op dit moment.
Dus tips/ervaringen zijn erg welkom.
wat een vastberaden blik!! She did itquote:Op zaterdag 5 april 2014 18:08 schreef Tally het volgende:
Deze moet ik ff delen.
Reclame voor de Dora telefoon
[ afbeelding ]
Het hoort erbij. En, dit wil je waarschijnlijk niet horen, het kan alleen maar erger worden. Als N straks een dreumes is gaat ze nog veel vaker eten weigeren. Maak jij er een 'ding' van, gaat ze het juist nog vaker doen en wordt het een machtsstrijd. De enge tip is: meeveren. Wil ze niet? Dan niet. Dan kun je nog toetje aanbieden en/of fruit en zo niet, dan niet. Ik stel me altijd mezelf in E voor, wat als ik echt niet wil eten/geen trek heb/het niet lekker vind en iemand blijft maar eten aanbieden. Daar zou ik ook vervelend van wordenquote:Op zaterdag 5 april 2014 19:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
Leuke foto's komen er weer voorbij.
Nikki, fijn dat jullie weer helemaal compleet thuis zijnen dat alles goed is gegaan.
De eczeem houdt helaas toch flink aan, dus dat wordt een tochtje dermatoloog vrees ik. Ik hoop maar dat ze nergens allergisch voor is.. En zeker niet voor onze katten...
Heb nog weer een vraag. Hoort het eten zo met ups en downs te gaan? Toen ze een groeispurt had, at ze prima en nu is het al weer een tijdje een gevecht. Echt niet leuk meer. Vooral het avondeten. Tegen de lepel aanslaan, lippen blazen pfffffrttttt en al het eten over de hele tafel spetterenuit haar mond pakken, op de grond gooien, verzin het maar. Maar ook als het eten goed gaat voor haar doen, is het nooit dat ze ongeduldig is of alvast haar mond opent ofzo. Niet zoals de verhalen die ik lees hier.
Zelf laten eten hebben we geprobeerd, maar dan mogen we ongeveer de muren opnieuw witten bij wijze van spreken. Het zit dan echt overal. Overal. En minieme hoeveelheid in haar maag. Soms eet ze wel zelf een hapje van het lepeltje, maar het is veel leuker om in het lepeltje te grijpen en het dan in je haar te smeren. En we hebben gewoon niet elke dag zin en tijd in die enorme knoeiboel. Ze moet ook wel gewoon wat binnen krijgen.
Dus ja, misschien is ze het gevoerd worden wel zat, maar ja... Dan elke dag die enorme zwijnenstal...
Zowel vriend als ik zien nu elke keer enorm op tegen het haar avondeten geven. Het is gewoon echt niét leuk op dit moment.
Dus tips/ervaringen zijn erg welkom.
Ik denk wel dat ik er echt tijd aan moet besteden om iets te veranderen. Misschien inderdaad eens opschrijven en per stuk bekijken. Best goeie tip.quote:Op zondag 6 april 2014 11:00 schreef Suikertante het volgende:
Venco, goed begin, het herkennen!
Misschien een idee om op te schrijven wat je mist en dan per ding iets te verzinnen. Hier werkte dat heel goed. Nu verdelen we wat taken en dan kan ik eens een uurtje foto's uitzoeken. Of naar andere banen kijken. En als mijn vriend iets met F doet ga ik soms niet mee, ook al wil ik dat in eerste instantie wel. Dan ben ik even alleen thuis en dat is ook wel eens fijn. Dat soort kleine dingen kunnen al veel verschil maken!
Nee, er woont er geen echt in de buurt. En die hebben gewoon werk en studie etc.quote:Op zondag 6 april 2014 11:38 schreef Sylver_ het volgende:
Geen vriendinnen (met kinderen) in de buurt waarmee je iets leuks kunt gaan doen, Venco? Dat helpt bij mij altijd wel, even weer iets anders dan de dagelijkse routine ..
Misschien woont een van ons in de buurt? Ik ben best in voor uitjes in de buurt van 013 hoorquote:Op zondag 6 april 2014 12:34 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nee, er woont er geen echt in de buurt. En die hebben gewoon werk en studie etc.
Niemand op fok woont ooit in Zeeland.quote:Op zondag 6 april 2014 12:48 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Misschien woont een van ons in de buurt? Ik ben best in voor uitjes in de buurt van 013 hoor
toch zitten er hier een aantal hoorquote:Op zondag 6 april 2014 12:59 schreef vencodark het volgende:
[..]
Niemand op fok woont ooit in Zeeland.![]()
Maar lief van je.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door Limone op 07-04-2014 14:36:16 ]
Gelukkig wel!quote:Op zondag 6 april 2014 21:04 schreef Juud-- het volgende:
Welkom Rijst! Een wat moeizame start dus, maar nu helemaal goed?
Ja, geboren met 39 + 6 ..quote:Op zondag 6 april 2014 21:11 schreef ferrari_rood het volgende:
rijst welkom.
Je meisje was a terme toch? dan was ze zeker mini.
Tot nu toe geen specifieke ..quote:Op zondag 6 april 2014 21:16 schreef ferrari_rood het volgende:
Hebben ze een oorzaak voor haar gewicht gevonden?
Ikke_84 en Bubseltje: de eerste 2 maanden sliep F. ook van 19:00 tot 8:00 door zonder wakker te worden en gedurende weken wordt hij steeds vaker wakker. Met bijvoeding waren wij al heel snel in overleg met CB begonnen zeg maar 3 maanden en 1 week. afgelopen week hebben wij dit een week gestaakt en nog steeds het zelfde dus ik denk niet dat het door de bijvoeding komt.quote:Op zondag 6 april 2014 19:51 schreef ikke_84 het volgende:
limone wat een schatje heb je daar
![]()
lau dat is dus de reden dat wij M niet aan een speen hebben laten wennen. vriendin van mij moet ook zn 10x per nacht eruit om de speen terug te stoppen. Maar wij hebben dan wel het geluk dat M niet zoveel zuig behoefte heeft.
M is 14weken en slaapt al 4 weken van 18.30 tot 7.00 hij krijgt 4 flessen van 180/6.
ben je toevallig ook niet 2 weken geleden met bijvoeden begonnen? misschien dat hij daar vaker wakker van wordt? krampjes/boertjes/scheetjes waar hij last van heeft?
Loj: Bedankt voor de tip, dit was ik ook zeker van plan te doen. Maar helaas heeft hij het begrip los laten nog niet helemaal begrepen. Dus speen krijgt hij wel in zijn mond maar op het moment dat hij zijn arm weg trekt, trekt hij zijn speen ook nog mee......! laten we hopen dat hij het snel door heeft.quote:Op zondag 6 april 2014 20:09 schreef Loj het volgende:
Misschien ben ik spuit 11 hoor, maar ik las ff over 10x per nacht eruit voor een speen. Vanaf t moment dat Ow zelf de speen in z'n mond kon doen geef ik hem 's nachts 3 spenen mee naar bed. 1 in z'n mond en 2 naast z'n hoofd. Sindsdien hoef ik er nooit meer uit (voor een speen dan)
Goed! Echt een roze wolk gevoel tot nu toe..quote:Op zondag 6 april 2014 21:38 schreef GotC het volgende:
Welkom rijst! Nogmaals gefeliciteerd
Hoe gaat het met jou?
Dat is ze al, vanaf dag 2 alquote:Op zondag 6 april 2014 21:45 schreef lau82 het volgende:
Gefeliciteerd rijstebuiltje! Fijn om te lezen dat ze al behoorlijk groeit.
Hopelijk mag je haar snel mee naar huis nemen.
Ongeveer 48 cmquote:Op zondag 6 april 2014 21:51 schreef -Bubseltje- het volgende:
Rijt hoe lang is ze? Dat met de temp hadden we hier ook. Al was ze nog wel een stukje zwaarder als jouw meisje.
quote:Op zondag 6 april 2014 21:52 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ongeveer 48 cm
Redelijk lang lijsje dus..
Ja, maar ik merk wel dat het steeds beter gaat zitten bij der.quote:Op zondag 6 april 2014 21:55 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/129011]-Bubseltje-[/ourl] het volgende:
[..]zo lekker mini nog. Kleertjes maat 50 zijn dan nog erg groot zeker?
De reden dat wij zo snel waren begonnen met bijvoeding is omdat hij dit zelf heel duidelijk aan gaf te willen en omdat hij zijn flessen heel slecht leegdrinkt. zoals ik al eerder zei krijgt hij 4 keer 180 + 6 maar als hij er 140 van drinkt zijn wij heel blij en trotsquote:Op zondag 6 april 2014 21:53 schreef ikke_84 het volgende:
lau wat zijn jullie snel begonnen met bijvoeden. mag ik vragen wat daar de reden voor was? is wel even balen als hij al goed door sliep en nu ineens weer vaker wakker is, maar misschien is het dan alleen maar een fase? dochtertje van mijn vriendin is 11 maanden maar die krijgt de speen zelf nog niet goed in haar mond, dus iig knap dat jullie mannetje de speen al wel in zijn mond krijgt. nu nog ff leren om los te laten
Heerlijk meisquote:Op zondag 6 april 2014 21:42 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Goed! Echt een roze wolk gevoel tot nu toe..
Ik heb nog wel wat last van mijn knip (hechtingen van binnen gaan nu verweken).. Maar voor de rest gaat het super!
Nee joh gek doe normaal!quote:Op zondag 6 april 2014 22:14 schreef L-E het volgende:
Ik heb niet bij gelezen maar *tromgeroffel* MIJN BABY HEEFT DOOR GESLAPEN VANNACHT!
Owmehrgad! Van 23 tot 6, ik stel me er op in dat het eenmalig was maar hij kan het dus, we zijn zo trots!
We waren een weekendje weg in Friesland. Ik denk dat we moeten verhuizenquote:Op zondag 6 april 2014 22:15 schreef Limone het volgende:
[..]
Nee joh gek doe normaal!Hebben jullie iets veranderd?
OMGWTFBBQ!quote:Op zondag 6 april 2014 22:14 schreef L-E het volgende:
Ik heb niet bij gelezen maar *tromgeroffel* MIJN BABY HEEFT DOOR GESLAPEN VANNACHT!
Owmehrgad! Van 23 tot 6, ik stel me er op in dat het eenmalig was maar hij kan het dus, we zijn zo trots!
Hoi Lau,quote:Op zondag 6 april 2014 17:18 schreef lau82 het volgende:
Hallo allemaal,
Slapen jullie kindjes aldoor?
Onze zoon F. van 4 maanden en 2 weken (+2 weken) sliep in het begin wel aardig door.
Gemiddeld moesten wij 3 a 4 keer naar hem toe in de nacht om zijn speentje in zijn mond te doen.
Maar de laatste 2 weken is het hopeloos gemiddeld wel 8 keer er uit. Dit alleen maar om zijn speentje in zijn mond te doen, want hij valt dan direct weer in slaap.
Hij krijgt 4 x 180+6 de laatste met rijstemeel en 3x per dag bijvoeding.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
quote:Op maandag 7 april 2014 00:11 schreef Moppert het volgende:
4 zou eigenlijk wel echt absurd zijn met 3 ben ik al net moeder de gans als ik met ze op stap ben
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik voel al tandjes trouwens. Ze zijn nog niet door maar wel bobbels
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
Heeft ie niet gewoon een beetje honger? Misschien kan je bij de 2e of 3e keer een flesje aanbieden? Het kan zijn dat hij onrustig slaapt wegens een hongergevoel? Succes!quote:Op zondag 6 april 2014 17:18 schreef lau82 het volgende:
Maar de laatste 2 weken is het hopeloos gemiddeld wel 8 keer er uit. Dit alleen maar om zijn speentje in zijn mond te doen, want hij valt dan direct weer in slaap.
Super! Ben benieuwd naar de echo.quote:Op maandag 7 april 2014 11:06 schreef Dot. het volgende:
Dat ziet er idd uit als een groot feest Nikki! Fijn dat S. er bij kon zijn en dat het zo goed gaat met hem!
Mijn stipje is weer op zijn geboortegewicht en dat zonder bijvoeden vannachtHij krijgt vandaag een echo van z'n hoofd om eens goed te kijken naar de bulten en we zijn toch wat meer tijd tussen voedingen aan het inbouwen om wat rust te creëeren en dat lukt prima tot nu toe. Hij heeft dan wel echt troost nodig om de 2.5-3 uur vol te krijgen, maar het lukt ons tot nu toe allebei om hem weer rustig te krijgen
Ja! Wij kopen bijna nooit iets nieuw! (behalve kleren dan en dan ook nog eens bij de H&M - de duivel!quote:Op zondag 6 april 2014 22:19 schreef L-E het volgende:
EN HET DUURDE MAAR EEN JAAR EER HIJ HET DOOR HAD!![]()
Nu heb ik wel terug gelezen. Limone, die foto!Zijn jullie ook van die rommelmarktfanaten? Wij wel, consuminderen jwtz! Kom je wel eens op de Noordermarkt, en moeten we daar ook heen?
Rijst, gefeliciteerd met je dochter en welkom hier!
nou dan plannen we dat toch gewoonquote:Op maandag 7 april 2014 14:57 schreef vencodark het volgende:
Een meet in de buurt lijkt mij heel leuk. Ik woon op het middelste eiland van Zeeland.
Inderdaad, bij N helpt het ook het best als ik haar tegen mij aanleg met haar gezichtje op mijn borst, zodat ze zo weinig mogelijk ziet. En vooral niet te veel van houding veranderen of praten ofzo.quote:Op maandag 7 april 2014 12:07 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Echt heel sneu en het enige wat hielp was haar dicht bij me houden en geen oogcontact maken, meestal viel ze dan na een paar minuutjes in slaap (toen we eindelijk doorhadden hoe we dit moesten aanpakken want in het begin probeerden we vanalles en ging ze alleen nog maar harder huilen)
We hebben gelukkig een Bondolino! En dat werkt prima, vanmiddag nog naar het gemeentehuis gelopen en dan ligt ze heerlijk tegen me aan te tukken. Ik had geen zin om weer die wagen mee te slepen en dan het risico lopen dat ze de hele weg én in het gemeentehuis zelf alleen maar huilt.quote:Op maandag 7 april 2014 14:12 schreef Franny_G het volgende:
En RFR, misschien is het helemaal niets voor jou hoor, maar als ik dit zo lees denk ik maar 1 ding: draagdoek! Of draagzak ipv de wagen. Ik heb onze wagen tot nu toe 0 keer gebruikt. Ik loop vaak met I in de draagdoek door de stad omdat ik middenin het centrum woon en er kan herrie om haar heen zijn, en druk verkeer, maar als ze in de draagdoek tegen mij aan ligt te tukken, wordt ze nergens wakker van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
Awquote:Op maandag 7 april 2014 19:35 schreef danic het volgende:
Het heeft even een weekje geduurd, maar hierbij dan alsnog de verjaardagsspam van Rosalie. Helaas lukt het niet via de pc, dus doe ik het mobiel. Daarom niet in een spoiler.
+1quote:Op maandag 7 april 2014 19:47 schreef RunForrestRun het volgende:
Wat een net kind!
Ik ken van mezelf foto's van m'n eerste verjaardagstaart waarbij ik er helemaal onder zit, van haar tot enkels zeg maar.
Mja.. meneer is denk ik heel erg bezig met veranderingenquote:Op maandag 7 april 2014 20:06 schreef ikke_84 het volgende:
oei 30 min is niet lang gotc. een tijdje terug hadden jullie zn mooi ritme, wat is daar mee gebeurt? zul je altijd zien he dat dan net je doek in de was zit ofzo, alsof ze t ruiken
Niks suf! Gewoon niet doen dan.quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:48 schreef L-E het volgende:
Cwen, het is iets waar ik nu niet mee bezig kan zijn, hoe suf dat ook klinkt. Het zal paniekaanvallen triggeren. Misschien later, ooit, wie weet.
Serieus?quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:47 schreef flowerbox het volgende:
120/80 en pas over half jaar weer terug komen.
Aappie, dat lijkt me ook niet tof als ie te laag is.
Ik mag geen dropjes meer eten van de huisarts.
![]()
Het is net hoe het licht valt. Ene keer lijkt ze rossig terwijl op andere foto's weer donkerblond.. kan nog alle kanten op denk ik.. vind het wel schattig!quote:
Zeker schattigquote:Op dinsdag 8 april 2014 11:28 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Het is net hoe het licht valt. Ene keer lijkt ze rossig terwijl op andere foto's weer donkerblond.. kan nog alle kanten op denk ik.. vind het wel schattig!
Ik eet gemiddeld een zakje per weekquote:
Wij zijn al begonnen met bijvoeden. Ze zit redelijk, maar ze zat echt met ons mee te kauwen als wij aan het eten waren..dat was een beetje wat me aan het denken zat omdat ze op dat moment zooo slecht haar flessen dronk.quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:13 schreef Limone het volgende:
.... maar wat zijn nu de punten waar ik op moet letten?
Tegen:
Ze stopt al maanden alles in haar mond, kwijlt al tijden als een malle en ik vind dat ze nog niet goed zit.
Voor:
Ze neemt wel weer echte happen van haar knuffels en kauwt op haar opgegeven melk.
Niemand heeft het over zelf gaan zitten he. Gewoon, kunnen zittenquote:Op dinsdag 8 april 2014 13:58 schreef ferrari_rood het volgende:
Als ik moest wachten tot ean zelf vanuit de kruiphouding ging zitten was ze bijna een jaar. Ze kon prima zitten met 9mnd en tijgerde met 6mnd maar zelf gaan zitten deed ze niet wel staan met 10mnd.
nee op 1 nog. Moet nog 1,5 pak opmaken.quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:20 schreef -Bubseltje- het volgende:
Fr nu op nr 2 denk ik? Dan mag ze toch ook niet veel meer hebben?
Ik claim ook niet dat iemand iets moet doen of laten omdat Kenniscentrum borstvoeding het zegt. Ik wilde slechts aangeven dat niet iedereen zich achter de viermaandenrichtlijn schaart.quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:56 schreef Suikertante het volgende:
Dat bv.com het zegt is voor mij net zo'n vage reden om iets wel of niet te doen als dat een andere instantie het doet. Dat onderzoek wordt door andere instanties weer wel omarmd. Ik heb geen verstand van geen bijvoeding geven tot de eerste verjaardag maar sinds F koolhydraten eet is hij veel actiever. Nu gaf ik geen borstvoeding dus ik ook dit zou ik niet als richtlijn aanhouden![]()
Doe dus wat goed voelt en laat je niet door wie dan ook in een hoek lullen Limone.
Als jij met bijvoeding start en je kleine krijgt continu kramp, dan ben je volgens mij best zo snugger om er weer mee te stoppen. En als je liever geen bijvoeding geeft maar je kind blijft afvallen, dan is het misschien de moeite om het eens te proberen.
quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:49 schreef L-E het volgende:
Limone, zoals wij er in staan: een kindje kan zijn eerste jaar volledig groeien op melk (bv of fv), dat bevat alle voedingsstoffen wat het nodig heeft om zich naar behoren te ontwikkelen. Voor de mondmotoriek is het wenselijk om rond de zes maanden te starten met bijvoeden, maar vanuit het oogpunt van je eigen kind volgen vinden wij dat een kindje twee dingen moet kunnen wil het fysiek gezien toe zijn aan bijvoeding: 1 - goed kunnen zitten en 2 - iets naar zijn mond kunnen brengen. Om die reden is vroeg bijvoeden hier nooit een optie geweest, omdat ik gewoon niet geloof dat de natuur heeft bedoeld dat je een kind van 4 maanden in een wipstoel 'gemaakt' laat zitten en iets gepureerd in de mond stopt. Doel van bijvoeden is voor ons niet om voedsel in dat kind te krijgen, maar om het kind op een prettige natuurlijke manier kennis te laten maken met voedsel. Zodat het verschillende smaken en texturen leert kennen, zodat het kindje samen met ons als ouders op ontdekkingstocht gaat in de wondere wereld die voedsel is, en een gezonde relatie met voedsel opbouwt. Maar het is echt maar net hoe je daar in staat uiteraard, als jij het echt heel belangrijk vindt dat jouw kind elke dag zoveel gram fruit eet dan sta je daar anders in dan wij en dat heeft logischerwijs alle invloed op het kiezen van het moment van bijvoeden.
Het cb claimt dat uit onderzoek is gebleken dat vroeg bijvoeden de kans op allergien verkleint, maar dat onderzoek is heel erg omstreden, en borstvoeding.com heeft openlijk afstand gedaan van de zgn conclusies nav dat onderzoek. Voor de ontwikkeling van de darmen blijft het zo dat vroeg bijvoeden geen gunstig effect heeft, darmen hebben een zekere tijd nodig om te rijpen om al die andere gekke voeding te kunnen verdragen, ik persoonlijk vind het 4-maanden-advies niet erg handig van het cb.
Overigens bevat moedermelk veel meer kcal dan groente en fruit, dus aankomen van die bijvoeding zal ze niet snel doen.
Ja Limone, luisternaarjezelf, dat vind ik ook. Sowieso!quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:05 schreef Suikertante het volgende:
Het was niet als aanval bedoeld, maar als luisternaarjezelf voor Limone
Ik wil trouwens ook weten hoe het met Spirit is
Nee mamahonger is het niet want ook bij mama zijn, bijvoorbeeld in de draagdoek of op mijn buik lost het niet op. En daarbij is hij echt aan het zoeken met open mondje en op zijn knuistjes aan het sabbelen als dat lukt.quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:56 schreef L-E het volgende:
Is het echt voedingshonger Nikki, geen mamahonger of andere onrust?
Ik geef Kruidvat voeding. Qua voedingswaarde komen eigenlijk alle merken zo ongeveer met elkaar overeen, daar heb ik voor ik voor Kruidvat voeding koos nog naar gekeken. Ik heb eigenlijk geen idee of het merk uit kan maken.quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:58 schreef ferrari_rood het volgende:
Hier dus ook een ean die wij moesten wekken en echt nooit in de buurt van de max gezeten heeft. En een sac die wel honger had. En waar ik bij ean dacht van ik schepjes tellen en over overleven??? Snapte ik sac wat die mensen bedoelde. Het komt goed Nikki maar prettig is het niet.
Welk merk voeding geef je? Wellicht scheelt een ander merk nog. Geen idee hoor ik de denk maar mee.
quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:16 schreef Limone het volgende:
Wel wil ik open blijven staan voor andere ideeën, onderzoeken of opvatting. Ongeacht 'de kant' waar ze bij horen.
Hier zei de ka: 150 tot 180 ml per kg. Dus iets meer mag wel, als dat zo uitkomt..quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:19 schreef L-E het volgende:
Nikki, dat lijkt me echt enorm lastig. Hoe strict is die max-1-liter-regel? Kun je het met het cb of de kinderarts hier over hebben?
Oh ja!quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:24 schreef Suikertante het volgende:
Heb je wel eens gezien hoe F eruit zag? Ik trok hem een plastic AH-tas aan met gaten erin geknipt
Oh haha!quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:24 schreef Suikertante het volgende:
Heb je wel eens gezien hoe F eruit zag? Ik trok hem een plastic AH-tas aan met gaten erin geknipt
Ja daar heb je helemaal gelijk in. Sowieso ben ik normaal best wel van de 3 R's, maar deze week is dat er even bij ingeschoten. Vandaag is de eerste dag dat de jongens lekker rustig thuis zijn (zelfs zonder zusje) en hebben we weer de regelmaat eten, verschonen, spelen in de box en bij signalen dat hij moe wordt naar bed. We hebben dus best een strak schema, behalve als het op drinken aankomt, dat gaat dus zoveel mogelijk op verzoek. En regelmaat qua drinken wordt denk ik echt lastig want dan zit ik straks zomaar meer dan een uur met een jongetje dat overstuur is.quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:22 schreef Suikertante het volgende:
Toen F zoveel wilde drinken, met een week of vijf was dat, toen hebben we toch wat regelmaat erin gegooid en dat werkte wel. Eerst luisterden we alleen naar hem maar blijkbaar hoorden we het niet goed.. We zijn ook wat meer thuis gebleven om wat minder prikkels te geven.
Jullie hebben ook een heftige week gehad he Nikki! Misschien kalmeert hij wel weer als het weer wat rustiger is..
En die vlekken op de slabbersquote:Op dinsdag 8 april 2014 15:22 schreef Limone het volgende:
Ohja..ik ben best een beetje lui en vond het best wel lekker dat ik nog lang niet hoefde na te denken over vast voedsel.![]()
![]()
En ik kijk ook niet echt uit naar de troep die mij beloofd is. Ik heb serieus gedacht om het eerste hapje in de badkamer te geven.![]()
![]()
Dat voelde ik! Wat liefquote:Op dinsdag 8 april 2014 14:44 schreef L-E het volgende:
Je hoeft geen zout toe te voegen om ook zout binnen te krijgen he
Ik wil weten hoe het met Spirit is!
quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:28 schreef Limone het volgende:
[..]
Oh haha!
Ja, dat is leuk Bla, maar het is mijn kind hè
Toch even een reactiequote:Op dinsdag 8 april 2014 13:04 schreef Limone het volgende:
Gezellig die draaibaby's!![]()
We waren zojuist bij het CB en ze was lichter dan de vorige keer. 20 gram, maar dat maakt in de grafiek al zo'n dramatische knik. Ze zit overigens nog net boven het gemiddelde (), dus ik maak mij geen zorgen. Ik kreeg ook een beetje onsamenhangend verhaal over de bijvoeding. Ik begon er zelf over (dat ik over een maand wel ga beginnen, dus dat ze dan waarschijnlijk weer wat meer aankomt). Toen vertelde zij dat ze niet meer zo strikt vasthoudt aan de zes maanden, omdat uit steeds meer onderzoek blijkt dat tussen de vier en de zes maanden beginnen toch beter is (voor de ontwikkeling van de darmen en tegen allergieën - hier lette ik even niet zo goed op
). Naja, als ik volgende maand begin, dan zit ik nog voor de zes maanden
![]()
Lastig werken lijkt mij, als per jaar de protocollen veranderen.
Ooh dan ben ik zo blij dat ik niet zwanger meer ben. Toen was een schone was mijn obsessie.quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:32 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
En die vlekken op de slabbers![]()
Die tas is geen slecht idee Suiker
Banaanvlekken op witte slabbenquote:Op dinsdag 8 april 2014 15:41 schreef Limone het volgende:
[..]
Ooh dan ben ik zo blij dat ik niet zwanger meer ben. Toen was een schone was mijn obsessie.
De oplossing: Silly Billiez slabben.quote:
quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:40 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Toch even een reactieMet bijvoeding beginnen betekent sowieso niet dat ze meteen echt wat binnen krijgt he. M zal sowieso de eerste paar keer aan het lepeltje moeten wennen en smaakjes zijn ook helemaal nieuw voor haar, net als de sensatie van überhaupt iets in je mond hebben (om over rapley nog maar te zwijgen). Dus als je wilt zou je wel kunnen beginnen gewoon met wat oefenen met de lepel en wat proeven (banaan met water deed het hier erg goed). Hetduurt meestal een paar weken voor ze effectief iets binnen krijgen, de eetwonders die het meteen snappen uitgezonderd, althans, dat is mijn ervaring en wat ik hier zo'n beetje meegekregen heb.
Plastic slabben van de Ikea!quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:44 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
De oplossing: Silly Billiez slabben.Ik heb alle vlekken eruit gekregen.
Ze zijn alleen wel duur.![]()
Of een nachtje weken doet ook de trucquote:Op dinsdag 8 april 2014 15:44 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
De oplossing: Silly Billiez slabben.Ik heb alle vlekken eruit gekregen.
Ze zijn alleen wel duur.![]()
+1quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:13 schreef Sylver_ het volgende:
Ik geloof niet dat we hier ooit een eetmoment hebben gehad zonder dat minstens haar broek, shirt of mouwen (weer vergeten op te stropen) onder de vlekken zaten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |