Zo'n winkelbestaat al.. ah heet die.. 90% van de ah basis producten schijnt goedkoper dan lidl te zijn. Toch ga ik vaak naar de lidl vimdt de producten vaak beter.quote:Op zaterdag 5 april 2014 18:59 schreef Deezertje het volgende:
[..]
En niet alleen de croissantjes zijn duurder geworden...
Witte bolletjes ook, 1 cent maar toch. Reken eens uit hoeveel er daar van over de toonbank gaan per dag in Nederland en dan toch mooi extra inkomsten!Leuk al die reclames op tv en in de krant, maar producten worden alleen maar duurder. Maar ja, Lidl wil van het discountimago af en meer inzetten op service: oftewel een soort tweede AH worden maar dan met net iets goedkopere prijzen... Let maar op
Wat ik lekkker vindt.quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:02 schreef Duderinnetje het volgende:
Jongens en meisjes, ik heb die pastabollekes gekocht met truffel daarin.
Vraag 1: Was dat nou wel verstandig?
Vraag 2: Wat eet je daar bij, qua saus?
De beroemde truffelkaas heeft nog nimmer Groningen bereikt. Vandaar dat ik me troost met de pasta.
Dit. Al die huismerken van de 'normale' supermarkten halen het lang niet bij de kwaliteit die lidl biedt.quote:Op woensdag 9 april 2014 08:22 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Zo'n winkelbestaat al.. ah heet die.. 90% van de ah basis producten schijnt goedkoper dan lidl te zijn. Toch ga ik vaak naar de lidl vimdt de producten vaak beter.
Precies. Als ik naar de AH ga kom ik gewoon met een duurdere boodschappenwagen thuis dan hetzelfde tochtje naar de Lidl. Noem het zwak, maar ik pak toch vaak het net wat betere product of een A-merk. Bij de LIDL heb ik niet het gevoel een concessie in kwaliteit te doen.quote:Op woensdag 9 april 2014 10:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit. Al die huismerken van de 'normale' supermarkten halen het lang niet bij de kwaliteit die lidl biedt.
Lidl gaat ook langzaam in de sportsponsoring. Zondag bij De Ronde van Vlaanderen zaten ze dik in beeld. Vraag me wel af hoe lang dit goed blijft gaan. Mensen gaan primair naar Lidl vanwege de prijzen, niet vanwege het imago.
Waarom zou dat niet naast elkaar kunnen gaan? Ik stoor me niet aan sympathieke sportieve sponsoring. Waarom wel?quote:Op woensdag 9 april 2014 10:06 schreef Red_85 het volgende:
Lidl gaat ook langzaam in de sportsponsoring. Zondag bij De Ronde van Vlaanderen zaten ze dik in beeld. Vraag me wel af hoe lang dit goed blijft gaan. Mensen gaan primair naar Lidl vanwege de prijzen, niet vanwege het imago.
Geld moet ergens vandaan komen..quote:Op woensdag 9 april 2014 10:12 schreef Copycat het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet naast elkaar kunnen gaan? Ik stoor me niet aan sympathieke sportieve sponsoring. Waarom wel?
Dus ga je nu al steigeren omdat je zonder onderbouwing verwacht dat die sponsoring vanuit onze boodschappen zal worden betaald? Iets met ijsberen op de weg.quote:
Waar wordt t anders van betaald? De LIDL vakantiereizenquote:Op woensdag 9 april 2014 10:16 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dus ga je nu al steigeren omdat je zonder onderbouwing verwacht dat die sponsoring vanuit onze boodschappen zal worden betaald? Iets met ijsberen op de weg.
Ik denk dat het mes van sponsoring aan twee kanten snijdt. Voor zowel sport als Lidl een positieve, publicitaire boost.
Eerst zien dat de prijzen daadwerkelijk stijgen, dan zelf steigeren.quote:Op woensdag 9 april 2014 10:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Waar wordt t anders van betaald? De LIDL vakantiereizen
Ze zitten toch ook in Life and Cooking? Althans ik zie daar altijd zo poster van hangen in mijn Lidl.quote:Op woensdag 9 april 2014 10:19 schreef Erasmo het volgende:
Van de extra grote doelgroep die aangeboord wordt.
Bovendien maakt Lidl niet chronisch reclame zoals de andere supermarkten maar af en toe om het Delicoux assortiment van die periode te pluggen of als ze weer eens goed uit een test gerold zijn.
Beetje olijfolie erover, beetje peper en een paar stukjes geschaafde parmezaanse kaas of grana padano.quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:02 schreef Duderinnetje het volgende:
Jongens en meisjes, ik heb die pastabollekes gekocht met truffel daarin.
Vraag 1: Was dat nou wel verstandig?
Vraag 2: Wat eet je daar bij, qua saus?
De beroemde truffelkaas heeft nog nimmer Groningen bereikt. Vandaar dat ik me troost met de pasta.
Dat is het punt niet.quote:Op woensdag 9 april 2014 10:12 schreef Copycat het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet naast elkaar kunnen gaan? Ik stoor me niet aan sympathieke sportieve sponsoring. Waarom wel?
En in die prijsverhogende aanname ga ik dus niet mee.quote:Op woensdag 9 april 2014 11:41 schreef Red_85 het volgende:
Dat is het punt niet.
Ik vraag me alleen wel af of dit geen grote effecten gaat hebben op de markt van lidl. Mensen komen primair voor de laagste prijs naar lidl. Reclame en sponsoring kosten geld, wat wordt doorberekend naar de klant, waardoor de prijzen hoger worden en de klanten weg lopen naar aldi omdat daar de prijzen lager zijn.
Waarom niet? Dat geld moet ergens vandaan komen?quote:Op woensdag 9 april 2014 11:43 schreef Copycat het volgende:
[..]
En in die prijsverhogende aanname ga ik dus niet mee.
Misschien moet je even teruglezen, wat die discussie is net al gevoerd.quote:Op woensdag 9 april 2014 11:46 schreef Red_85 het volgende:
Waarom niet? Dat geld moet ergens vandaan komen?
De andere optie is dat, als de prijzen niet doorberekend gaan worden richting de klant, medewerkers en leveranciers nog harder uitgeknepen gaan worden.
Denk je dat het uit de persoonlijke broekzak van de directeur komt?
quote:Op woensdag 9 april 2014 11:47 schreef Copycat het volgende:
[..]
Misschien moet je even teruglezen, wat die discussie is net al gevoerd.
Waar denk je dat die marketingbudgetten van betaald worden?quote:Op woensdag 9 april 2014 10:19 schreef Copycat het volgende:
[..]
Eerst zien dat de prijzen daadwerkelijk stijgen, dan zelf steigeren.
Ik denk dat er ook hiervoor gewoon marketingbudgetten zijn. Niet alles wordt een op een doorberekend in prijzen.
Wat denk je dat sponsoring en andere marketingactiviteiten als doel hebben?quote:Op woensdag 9 april 2014 11:49 schreef Red_85 het volgende:
Waar denk je dat die marketingbudgetten van betaald worden?
Het idee van reclame is wel dat je meer klanten krijgt en dus meer verkoopt.quote:Op woensdag 9 april 2014 11:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is het punt niet.
Ik vraag me alleen wel af of dit geen grote effecten gaat hebben op de markt van lidl. Mensen komen primair voor de laagste prijs naar lidl. Reclame en sponsoring kosten geld, wat wordt doorberekend naar de klant, waardoor de prijzen hoger worden en de klanten weg lopen naar aldi omdat daar de prijzen lager zijn.
Simpel houden! Spinazie met knoflook laten slinken in een kluit roomboter en dat door de pasta roeren. Eventueel parmezaan erover. Heel lekker zo.quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:02 schreef Duderinnetje het volgende:
Jongens en meisjes, ik heb die pastabollekes gekocht met truffel daarin.
Vraag 1: Was dat nou wel verstandig?
Vraag 2: Wat eet je daar bij, qua saus?
De beroemde truffelkaas heeft nog nimmer Groningen bereikt. Vandaar dat ik me troost met de pasta.
Geen idee, heb er nog 1 liggen maar die blijft nog wel ff.quote:Op woensdag 9 april 2014 13:34 schreef Elan het volgende:
Is die enorm smerige hete pizza nou nog ergens te krijgen, laatste tijd zie ik hem niet bij verschillende Lidl's waar ik kom.
Dank je!quote:Op woensdag 9 april 2014 11:52 schreef minilot het volgende:
[..]
Simpel houden! Spinazie met knoflook laten slinken in een kluit roomboter en dat door de pasta roeren. Eventueel parmezaan erover. Heel lekker zo.![]()
Zoals eerder gezegd hierboven, bij teveel gedoe gaat het piepklein beetje truffelsmaak al gauw verloren.
Willen ze dus meer doen en dan is dit:quote:Op woensdag 9 april 2014 11:50 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wat denk je dat sponsoring en andere marketingactiviteiten als doel hebben?
Zoals al gezegd: Lidl maakt amper reclame, kiest andere wegen om het publiek te bereiken.
te hopen.quote:Op woensdag 9 april 2014 11:51 schreef Saind het volgende:
[..]
Het idee van reclame is wel dat je meer klanten krijgt en dus meer verkoopt.
Als je meer verkoopt, heb je meer geld voor reclame.
Je mag aannemen dat ze geen reclame maken als blijkt dat dat niet rendabel is.
vroeger zag ik geen tv reclame van de Lidl, de laatste 6 mnd alleen maarquote:Op woensdag 9 april 2014 11:50 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wat denk je dat sponsoring en andere marketingactiviteiten als doel hebben?
Zoals al gezegd: Lidl maakt amper reclame, kiest andere wegen om het publiek te bereiken.
Nee, dan groei ik dichtquote:Op dinsdag 8 april 2014 23:45 schreef Skaai het volgende:
[..]
Ja he, ik heb hier 4 zakjes liggen. Die meuk moeten ze echt als vast assortiment nemen
400 gram groente per dag toch?quote:Op woensdag 9 april 2014 19:42 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Nee, dan groei ik dicht
Mag dit weekend weer een zakje halenHeb die van AH nooit gehad, zit daar ook zo weinig in? In die van Lidl zit alleen groente, zeezout en zonnebloemolie.
300 nuquote:
quote:Op woensdag 9 april 2014 19:42 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Nee, dan groei ik dicht
Mag dit weekend weer een zakje halenHeb die van AH nooit gehad, zit daar ook zo weinig in? In die van Lidl zit alleen groente, zeezout en zonnebloemolie.
In die van de AH zit volgens mij geen zoutquote:Op woensdag 9 april 2014 19:42 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Nee, dan groei ik dicht
Mag dit weekend weer een zakje halenHeb die van AH nooit gehad, zit daar ook zo weinig in? In die van Lidl zit alleen groente, zeezout en zonnebloemolie.
Ik kreeg toch het idee dat Pasen 2 weken eerder was.quote:Op woensdag 9 april 2014 16:47 schreef Copycat het volgende:
Ik kijk niet zoveel televisie, maar als ik Lidl-reclame zie, is het met name ter promotie van de luxelijn rondom de feestdagen en de winnende groenten en fruit. Geen dagelijkse nu weer in de bonus olijke supermarktmanager-reclames.
Ik weiger inderdaad bepaalde dingen bij de Lidl te kopen, die zijn goedkoper van het budgetmerk van elke willekeurige supermarkt, zoals pasta bijv.quote:Op donderdag 10 april 2014 13:49 schreef Qwea het volgende:
lidl is best duur eigenlijk.
Heb nu al 3x gehad :
Aardappelen 50 cent duurder dan Deka
Spitskool 80 cent duurder dan AH
Sperziebonen 40 cent duurder dan AH
Tandpasta 3 cent duurder dan AH
Is dit die met vanille? Vond ik niet super..quote:Op donderdag 10 april 2014 19:20 schreef Iwanius het volgende:
Wist trouwens niet dat de Lidle onderstaand had en ook nog erg goed smaakt!
[ afbeelding ]
Met banenroomijs erbij.Zalig toetje!
Dacht het wel, diepvries in zakken...quote:Op zondag 13 april 2014 14:12 schreef Aventura het volgende:
Weet iemand of ze ook (diepgevroren) gamba's hebben?
Duurquote:Op donderdag 10 april 2014 13:49 schreef Qwea het volgende:
lidl is best duur eigenlijk.
Heb nu al 3x gehad :
Aardappelen 50 cent duurder dan Deka
Spitskool 80 cent duurder dan AH
Sperziebonen 40 cent duurder dan AH
Tandpasta 3 cent duurder dan AH
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |