SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.------------------------------------------------------------------
Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?
Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.
Droomvrouwtje
Eind 2008 pil de prullenbak in, tot eind 2009 pilloos geweest, daarna aan pil ivm bruiloft. Januari 2010 en Juni 2011 opgenomen geweest vanwege ernstige buikklachten, men dacht aan een blinde darmontsteking, helaas bleek dit endometriose te zijn. MRI in juni 2010 bleek schoon, dus half jaar geprobeerd, Augustus 2011 weer MRI ernstige vorm van endometriose, beide kanten cysten. Ondertussen lopen we in azM. Sinds oktober 2011 gestart met Lucrin om de endometriose rustig te laten worden, operatie volgde in februari 2012: eileiders verwijderd, alles is nu ivf klaar, nu herstellen. 11 oktober start met decapeptyl en start van 1e ivf poging. 1e poging, 1 embryo goed genoeg voor terugplaatsing, helaas niet zwanger. Vertraging door cyste. 2e ivf poging start begin aug 2013. 1 terugplaatsing en 2 cryos. Sept 2013 terugplaatsing mislukt, nu pauze en volgende ronde cryo tp
dobbey
Dobbey, 33 jaar en sinds september 2011 bezig met de kinderwens. 26-6-2013 na een mega rollercoaster van 1,5 jaar eindelijk te horen gekregen dat ik in de vervroegde overgang zit en dus onvruchtbaar ben zodat we voor ons een onzekere periode konden afsluiten. Vanaf 5 september starten met eiceldonor traject. Goed keuring in december. In januari 2014 word er gestart met eiceldonatie
Frummeltje86
In december 2010 gestopt met de pil, sindsdien een erg onregelmatige cyclus tussen de 30 en 55 dagen. In maart 2013 om een doorverwijzing gevraagd naar de fertiliteitsarts, waar met een echo PCOS werd geconstateerd. Zwemmers van manlief en mijn hormoonwaarden zijn in orde, dus nu starten met Clomid voor 6 pogingen om een eisprong op te wekken.
Arja
Ik ben 35 jaar en 5 jaar geleden ben ik gestopt met de pil. Ik ben sindsdien maar 2 keer ongesteld geweest. Een keer met hulp van pillen, chlomid en nog een andere. De tweede keer werd ik spontaan ongesteld, dit is intussen 2 jaar geleden.
Vele onderzoeken volgden. Het werd duidelijk dat ik bijna geen vrouwelijke hormonen aanmaak, dat stukje lijkt platgelegd te zijn in mijn hersenen, waardoor mijn lichaam in een soort nep-overgang zit.
Op 19 juli 2013 ben ik gestart met een behandeling met een LHRH-pomp. Omdat mijn hypothalamus geen GnRH ( gonadoreline) aan mijn bloed afgeeft, neemt de pomp dit over. Ik krijg elke 90 minuten een beetje GnRH binnen. Dit stimuleert de hypofyse om FSH en LH zelf weer aan te gaan maken en uiteindelijk oestradiol. Op die manier hoop ik weer een cyclus te krijgen en 'gewoon'' zwanger te worden.
[ Bericht 2% gewijzigd door _NIKKI_ op 03-04-2014 13:59:55 ]
Gefixt. Altijd fijn als de OP hier korter wordt.quote:Op donderdag 3 april 2014 13:16 schreef Rinn het volgende:
Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties
Nikki, haal maar uit de OP hoor. Als het toch nodig blijkt te zijn kan ik er altijd weer terug in (maar aan die optie wil ik niet denken) Wil het liefst de gedachte aan de voorgeschiedenis ff ver weg stoppen om nu extra te kunnen genieten. Klinkt misschien stom.. maar zo voelt dat op dit moment.
Maar als je weinig kans ziet in een natuurlijke bevruchting, dan is IUI volgens mij niet het traject waar je dan in zou moeten gaan. IUI houdt in dat ze sperma in je baarmoeder brengen na de eisprong. Het verschil met seks op de klok is dat de sterkste zaadjes worden gebruikt en het al in je baarmoeder is, daarna moet alsnog zelf de bevruchting plaats vinden. Als de bevruchting het probleem zou zijn zou ik eerder voor ivf/icsi gaan.quote:Op donderdag 3 april 2014 13:29 schreef Frummeltje86 het volgende:
Rinn, wat een supergoed nieuws. Ben heel blij voor je, zo onverwachts!
---
Ik zie inderdaad weinig kansen meer op natuurlijke bevruchting bij ons. Mijn zus is nu uiteindelijk na een paar pogingen met IUI zwanger geraakt, dus ergens vestig ik mijn hoop daar nu heel erg op. En ook vrienden die in IUI-traject zaten, verwachten inmiddels een tweeling. Misschien is het verkeerde hoop, maar ergens denk ik wel dat het hiermee gaat lukken.
Maar dat jij zelf weinig kans ziet heeft niet zoveel invloed op wat een behandelaar gaat doen? En zeker niet welk traject er gevolgd moet worden als het gaat om wat de verzekeraar gaat vergoeden. Als er gewoon voldoende zaadcellen zijn en er gewoon een cyclus is, dan is er voor een behandelaar niet echt een reden om meteen ivf te doen.quote:Op donderdag 3 april 2014 14:28 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
Maar als je weinig kans ziet in een natuurlijke bevruchting, dan is IUI volgens mij niet het traject waar je dan in zou moeten gaan. IUI houdt in dat ze sperma in je baarmoeder brengen na de eisprong. Het verschil met seks op de klok is dat de sterkste zaadjes worden gebruikt en het al in je baarmoeder is, daarna moet alsnog zelf de bevruchting plaats vinden. Als de bevruchting het probleem zou zijn zou ik eerder voor ivf/icsi gaan.
Ik snap je ook wel.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:15 schreef droomvrouwtje het volgende:
Dat weet ik ook wel dat het niet zo werkt. Maar behandeling gaat ook in overleg samen met behandelaar, dus het is ook maar wat de behandelaar er in ziet. Maar ik bedoelde meer op het feit van natuurlijke bevruchting, dat proces blijft hetzelfde bij IUI. Niet dat je dan maar zo even moet vragen voor ivf/icsi. En ik stel niet dat de kans klein is he. Frummeltje zeg zelf dat ze weinig kansen ziet in een natuurlijke bevruchting. En als dat het probleem is kom je met IUI ook niet ver lijkt mij.
Ja dat. Voordat ik zwanger werd van Jen had ik 2 verse embryo's en 5 cryo's van perfecte kwaliteit terug…quote:Op donderdag 3 april 2014 15:26 schreef droomvrouwtje het volgende:
Is ook weer zo, je lijf moet het maar oppakken. Dat is wat het ziekenhuis laatst nog zei: ze zijn ver, maar hoe en waar het dan is zit na een bevruchting?? Daar hebben ze geen controle op. Het is ook maar goed dat je niet 1-2-3 het ivf/icsi traject in kan. Genoeg voorbeelden dat al dan niet icm hormonen een IUI traject succesvol is.
Hoe krampachtiger jij doet hoe meer je dat overbrengt. Gewoon meenemen.quote:Op donderdag 3 april 2014 19:40 schreef klumsy het volgende:
Morgen weer echo, ben benieuwd, want heb geen oppas voor Lola dus die gaat mee....
Twijfel alleen heel erg wat te doen, ze hebben in het ziekenhuis een kinderopvang, maar als ik Lola naar het kdv breng is het al een drama als ik wegga. Dat is wel we redelijk snel over, maar dit zijn onbekende voor haar dus geen idee of dat dan ook zo zal zijn. Ander optie is dat ze mee naar binnen gaat, maar dan weet ik niet hoe ze zal reageren als ik de echo krijg. Misschien maar meenemen en haar koekje bewaren voor als ik de echo krijg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |