abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138467767
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

Droomvrouwtje
Eind 2008 pil de prullenbak in, tot eind 2009 pilloos geweest, daarna aan pil ivm bruiloft. Januari 2010 en Juni 2011 opgenomen geweest vanwege ernstige buikklachten, men dacht aan een blinde darmontsteking, helaas bleek dit endometriose te zijn. MRI in juni 2010 bleek schoon, dus half jaar geprobeerd, Augustus 2011 weer MRI ernstige vorm van endometriose, beide kanten cysten. Ondertussen lopen we in azM. Sinds oktober 2011 gestart met Lucrin om de endometriose rustig te laten worden, operatie volgde in februari 2012: eileiders verwijderd, alles is nu ivf klaar, nu herstellen. 11 oktober start met decapeptyl en start van 1e ivf poging. 1e poging, 1 embryo goed genoeg voor terugplaatsing, helaas niet zwanger. Vertraging door cyste. 2e ivf poging start begin aug 2013. 1 terugplaatsing en 2 cryos. Sept 2013 terugplaatsing mislukt, nu pauze en volgende ronde cryo tp

dobbey
Dobbey, 33 jaar en sinds september 2011 bezig met de kinderwens. 26-6-2013 na een mega rollercoaster van 1,5 jaar eindelijk te horen gekregen dat ik in de vervroegde overgang zit en dus onvruchtbaar ben zodat we voor ons een onzekere periode konden afsluiten. Vanaf 5 september starten met eiceldonor traject. Goed keuring in december. In januari 2014 word er gestart met eiceldonatie

Frummeltje86
In december 2010 gestopt met de pil, sindsdien een erg onregelmatige cyclus tussen de 30 en 55 dagen. In maart 2013 om een doorverwijzing gevraagd naar de fertiliteitsarts, waar met een echo PCOS werd geconstateerd. Zwemmers van manlief en mijn hormoonwaarden zijn in orde, dus nu starten met Clomid voor 6 pogingen om een eisprong op te wekken.

Arja
Ik ben 35 jaar en 5 jaar geleden ben ik gestopt met de pil. Ik ben sindsdien maar 2 keer ongesteld geweest. Een keer met hulp van pillen, chlomid en nog een andere. De tweede keer werd ik spontaan ongesteld, dit is intussen 2 jaar geleden.

Vele onderzoeken volgden. Het werd duidelijk dat ik bijna geen vrouwelijke hormonen aanmaak, dat stukje lijkt platgelegd te zijn in mijn hersenen, waardoor mijn lichaam in een soort nep-overgang zit.

Op 19 juli 2013 ben ik gestart met een behandeling met een LHRH-pomp. Omdat mijn hypothalamus geen GnRH ( gonadoreline) aan mijn bloed afgeeft, neemt de pomp dit over. Ik krijg elke 90 minuten een beetje GnRH binnen. Dit stimuleert de hypofyse om FSH en LH zelf weer aan te gaan maken en uiteindelijk oestradiol. Op die manier hoop ik weer een cyclus te krijgen en 'gewoon'' zwanger te worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door _NIKKI_ op 03-04-2014 13:59:55 ]
pi_138467806
Rinn, wil je al uit de OP of wil je de echo nog even afwachten?
  donderdag 3 april 2014 @ 12:59:32 #3
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_138468000
Whoei Rinn! Wat een tof nieuws! *O*
En nu broeden maar! O+
  donderdag 3 april 2014 @ 13:16:59 #4
384078 Rinn
wanna panda
pi_138468482
Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties :)

Nikki, haal maar uit de OP hoor. Als het toch nodig blijkt te zijn kan ik er altijd weer terug in (maar aan die optie wil ik niet denken ;) ) Wil het liefst de gedachte aan de voorgeschiedenis ff ver weg stoppen om nu extra te kunnen genieten. Klinkt misschien stom.. maar zo voelt dat op dit moment.

[ Bericht 17% gewijzigd door Rinn op 03-04-2014 13:25:03 ]
  donderdag 3 april 2014 @ 13:21:29 #5
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_138468587
Rinn super!!!! Gefeliciteerd!
  donderdag 3 april 2014 @ 13:29:22 #6
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_138468832
Rinn, wat een supergoed nieuws. Ben heel blij voor je, zo onverwachts!

---

Ik zie inderdaad weinig kansen meer op natuurlijke bevruchting bij ons. Mijn zus is nu uiteindelijk na een paar pogingen met IUI zwanger geraakt, dus ergens vestig ik mijn hoop daar nu heel erg op. En ook vrienden die in IUI-traject zaten, verwachten inmiddels een tweeling. Misschien is het verkeerde hoop, maar ergens denk ik wel dat het hiermee gaat lukken.
pi_138469568
Rinn, wat een goed nieuws en wat een bijzonder verhaal! Gefeliciteerd!
volgens mij ken ik jou ook nog uit het wohts topic ergens in 2011 toch? Of uit dit topic begin 2012?
pi_138469627
Rinn gefeliciteerd *O*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_138469698
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 13:16 schreef Rinn het volgende:
Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties :)

Nikki, haal maar uit de OP hoor. Als het toch nodig blijkt te zijn kan ik er altijd weer terug in (maar aan die optie wil ik niet denken ;) ) Wil het liefst de gedachte aan de voorgeschiedenis ff ver weg stoppen om nu extra te kunnen genieten. Klinkt misschien stom.. maar zo voelt dat op dit moment.
Gefixt. Altijd fijn als de OP hier korter wordt. :Y
pi_138469876
Rinn van harte *O*
  donderdag 3 april 2014 @ 14:28:54 #11
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_138470425
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 13:29 schreef Frummeltje86 het volgende:
Rinn, wat een supergoed nieuws. Ben heel blij voor je, zo onverwachts!

---

Ik zie inderdaad weinig kansen meer op natuurlijke bevruchting bij ons. Mijn zus is nu uiteindelijk na een paar pogingen met IUI zwanger geraakt, dus ergens vestig ik mijn hoop daar nu heel erg op. En ook vrienden die in IUI-traject zaten, verwachten inmiddels een tweeling. Misschien is het verkeerde hoop, maar ergens denk ik wel dat het hiermee gaat lukken.
Maar als je weinig kans ziet in een natuurlijke bevruchting, dan is IUI volgens mij niet het traject waar je dan in zou moeten gaan. IUI houdt in dat ze sperma in je baarmoeder brengen na de eisprong. Het verschil met seks op de klok is dat de sterkste zaadjes worden gebruikt en het al in je baarmoeder is, daarna moet alsnog zelf de bevruchting plaats vinden. Als de bevruchting het probleem zou zijn zou ik eerder voor ivf/icsi gaan.
Be happy with the little things in life
pi_138470546
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 14:28 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

Maar als je weinig kans ziet in een natuurlijke bevruchting, dan is IUI volgens mij niet het traject waar je dan in zou moeten gaan. IUI houdt in dat ze sperma in je baarmoeder brengen na de eisprong. Het verschil met seks op de klok is dat de sterkste zaadjes worden gebruikt en het al in je baarmoeder is, daarna moet alsnog zelf de bevruchting plaats vinden. Als de bevruchting het probleem zou zijn zou ik eerder voor ivf/icsi gaan.
Maar dat jij zelf weinig kans ziet heeft niet zoveel invloed op wat een behandelaar gaat doen? En zeker niet welk traject er gevolgd moet worden als het gaat om wat de verzekeraar gaat vergoeden. Als er gewoon voldoende zaadcellen zijn en er gewoon een cyclus is, dan is er voor een behandelaar niet echt een reden om meteen ivf te doen.
Je doet het nu voorkomen alsof je echt kan zeggen, nou sla de iui maar over hoor, ik wil gewoon even een ivf traject doen. Zo werkt het niet en dat weten we toch allemaal?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 3 april 2014 @ 15:15:19 #13
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_138471657
Dat weet ik ook wel dat het niet zo werkt. Maar behandeling gaat ook in overleg samen met behandelaar, dus het is ook maar wat de behandelaar er in ziet. Maar ik bedoelde meer op het feit van natuurlijke bevruchting, dat proces blijft hetzelfde bij IUI. Niet dat je dan maar zo even moet vragen voor ivf/icsi. En ik stel niet dat de kans klein is he. Frummeltje zeg zelf dat ze weinig kansen ziet in een natuurlijke bevruchting. En als dat het probleem is kom je met IUI ook niet ver lijkt mij.
pi_138471822
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 15:15 schreef droomvrouwtje het volgende:
Dat weet ik ook wel dat het niet zo werkt. Maar behandeling gaat ook in overleg samen met behandelaar, dus het is ook maar wat de behandelaar er in ziet. Maar ik bedoelde meer op het feit van natuurlijke bevruchting, dat proces blijft hetzelfde bij IUI. Niet dat je dan maar zo even moet vragen voor ivf/icsi. En ik stel niet dat de kans klein is he. Frummeltje zeg zelf dat ze weinig kansen ziet in een natuurlijke bevruchting. En als dat het probleem is kom je met IUI ook niet ver lijkt mij.
Ik snap je ook wel.
Maar het ivf traject kom je gewoon niet zo 1-2-3 in. En met iui raken er ook echt genoeg vrouwen wel zwanger. En ivf wil ook niet zeggen dat je dan wel zwanger wordt, want wie zegt dat het bij de bevruchting zit en niet bij de innesteling. ;)
  donderdag 3 april 2014 @ 15:26:44 #15
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_138471946
Is ook weer zo, je lijf moet het maar oppakken. Dat is wat het ziekenhuis laatst nog zei: ze zijn ver, maar hoe en waar het dan is zit na een bevruchting?? Daar hebben ze geen controle op. Het is ook maar goed dat je niet 1-2-3 het ivf/icsi traject in kan. Genoeg voorbeelden dat al dan niet icm hormonen een IUI traject succesvol is.
pi_138472110
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 15:26 schreef droomvrouwtje het volgende:
Is ook weer zo, je lijf moet het maar oppakken. Dat is wat het ziekenhuis laatst nog zei: ze zijn ver, maar hoe en waar het dan is zit na een bevruchting?? Daar hebben ze geen controle op. Het is ook maar goed dat je niet 1-2-3 het ivf/icsi traject in kan. Genoeg voorbeelden dat al dan niet icm hormonen een IUI traject succesvol is.
Ja dat. Voordat ik zwanger werd van Jen had ik 2 verse embryo's en 5 cryo's van perfecte kwaliteit terug…
En toch, bevruchting was goed, deling ging goed en toch geeft het geen garantie.
  donderdag 3 april 2014 @ 15:48:54 #17
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_138472592
Nee en dat is juist het k*u*t-ste aan dit traject. Geen garanties, het is maar afwachten of het lot je gegund is
  donderdag 3 april 2014 @ 19:20:07 #18
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_138479439
Ik bedoelde dat je nog zelf aan de slag moet met natuurlijke bevruchting ;) uiteraard is de bevruchting met IUI nog steeds natuurlijk, maar het voelt wat plastischer. Vanaf volgende maand starten we daarmee. Ben juist blij dat we deze optie nog hebben voordat eventueel ivf ter sprake komt. Altijd diep respect voor de dames die dat ondergaan...
pi_138480163
Morgen weer echo, ben benieuwd, want heb geen oppas voor Lola dus die gaat mee....
Twijfel alleen heel erg wat te doen, ze hebben in het ziekenhuis een kinderopvang, maar als ik Lola naar het kdv breng is het al een drama als ik wegga. Dat is wel we redelijk snel over, maar dit zijn onbekende voor haar dus geen idee of dat dan ook zo zal zijn. Ander optie is dat ze mee naar binnen gaat, maar dan weet ik niet hoe ze zal reageren als ik de echo krijg. Misschien maar meenemen en haar koekje bewaren voor als ik de echo krijg
pi_138480394
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 19:40 schreef klumsy het volgende:
Morgen weer echo, ben benieuwd, want heb geen oppas voor Lola dus die gaat mee....
Twijfel alleen heel erg wat te doen, ze hebben in het ziekenhuis een kinderopvang, maar als ik Lola naar het kdv breng is het al een drama als ik wegga. Dat is wel we redelijk snel over, maar dit zijn onbekende voor haar dus geen idee of dat dan ook zo zal zijn. Ander optie is dat ze mee naar binnen gaat, maar dan weet ik niet hoe ze zal reageren als ik de echo krijg. Misschien maar meenemen en haar koekje bewaren voor als ik de echo krijg
Hoe krampachtiger jij doet hoe meer je dat overbrengt. Gewoon meenemen.
pi_138480681
Ja denk dat ik dat ook doe, gaat het echt niet dan weet ik dat voor een eventuele volgende keer...
pi_138480726
Kan ze vast wennen, want als ik zwanger ben moet ik wekelijks naar het zkh voor echo en injectie, dan kan ik ook niet elke keer oppas regelen
pi_138481245
Rinn gefeliciteerd *O*
  donderdag 3 april 2014 @ 20:20:21 #24
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_138481843
Rinn gefeliciteerd!

Frummel, jammer jou hier nog te zien :*

Klumsy, ik neem Draakje ook mee in de buggy. Doen ze totaal niet moeilijk over bij ons.

Hier geen nieuws. Nog niet ongesteld dus volgende week bellen voor Primolut en Clomid 100.
Eerst maandag aan m'n dwarse verstandskies geholpen worden :'(.
pi_138481854
Gewoon meenemen Klums! En volgens mij zag ik vorige keer zo'n kinderding naast de "receptie" (waar je moet melden) staan, misschien mag je die effe mee naar binnen nemen, kan ze daar mee spelen terwijl jij je echo krijgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')