Koophuisquote:Op woensdag 2 april 2014 19:43 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hoezo moet jij dat opsporen? Hier doet de wbv het en heeft na 2 dagen een lek in een muur gevonden
Je bedoelt de mantellbuis? Dan zou het er bij de uiteinden uit komen.quote:Op woensdag 2 april 2014 19:42 schreef Qwea het volgende:
Vraag is echter, als een buis uit 1 geheel bestaat en in plastic loopt, kan er dan ook een lek in ontstaan?
Ja mantelbuis.quote:Op woensdag 2 april 2014 20:04 schreef blomke het volgende:
[..]
Je bedoelt de mantellbuis? Dan zou het er bij de uiteinden uit komen.
Overigens kan een installateur met een snuffelding in een paar minuten, een stuk leiding + koppeling nasnuffelen. Piept als een gek bij een klein lekje.
Geeeeen idee. Dan moet ik de muur open slopen.. Dat zie ik niet zo zitten. Op de bouwtekeningen staan geen leidingen ook trouwens.quote:Op woensdag 2 april 2014 20:19 schreef blomke het volgende:
Zit er ook een mantelbuis om de pijp in de muur??
Ja daar zat ik ook al aan te denken, maar dan met lucht. Dan sluit je iig een deel al uit.quote:Op woensdag 2 april 2014 20:27 schreef JaapB het volgende:
Ik zou ook een installateur met een gasdetectiemeter de boel langs laten lopen. En een leiding door de muur hoort in een mantelbuis te liggen. Zo niet dan is de kans heel groot dat hij daar lek is geraakt.
Alternatief om te doen is loskoppelen van de gasleiding, afdoppen van alle uitstroomopeningen en dan met water op druk brengen. Het begint vanzelf ergens nat te worden dan.
Ja dat kan ik. Want die gaat vanuit de meterkast/aansluiting onder de vloer en halverwege stopt die buis want het gas moest omgelegd worden en is er een nieuw deel tussen gezet.quote:Op woensdag 2 april 2014 20:37 schreef hoas het volgende:
Als je bij het uiteinde van de mantelbuis kunt komen er en beetje schuim inspuiten en kijken wat er gebeurd.
Op één stuk een kijkopening maken. Maar anderzijds denk ik dat koppelingen/aansluitingen, meer kans op lekkage geven. Het openmaken van demuur zou ik dus als laatste doen!quote:Op woensdag 2 april 2014 20:36 schreef Qwea het volgende:
Geeeeen idee. Dan moet ik de muur open slopen.. Dat zie ik niet zo zitten. Op de bouwtekeningen staan geen leidingen ook trouwens.
Ja ik was eigenlijk ook niet echt van plan om de muur zomaar open te maken. Hoerige is dus dat afgezien van die 2 onder de vloer, ik ook niet kan bedenken waar er koppelingen/aansluitingen zitten. Enkel boven de gaskraan bij de ketel. Maar als ik die kraan dichtdraai heb ik nog steeds drukverlies.quote:Op woensdag 2 april 2014 20:54 schreef blomke het volgende:
[..]
Op één stuk een kijkopening maken. Maar anderzijds denk ik dat koppelingen/aansluitingen, meer kans op lekkage geven. Het openmaken van demuur zou ik dus als laatste doen!
Met lucht dan wel oppassen dat je niet door statische electriciteit een knal en een brandje stookt. Gas wil namelijk branden en als je er lucht onder druk vanuit bijvoorbeeld een compressor bij in pompt heb je kans op een plof(je)quote:Op woensdag 2 april 2014 20:37 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja daar zat ik ook al aan te denken, maar dan met lucht. Dan sluit je iig een deel al uit.
Heel nozel is je antwoord niet, dat gepruts doe je maar in je eigen woning,quote:Op woensdag 2 april 2014 20:27 schreef JaapB het volgende:
Ik zou ook een installateur met een gasdetectiemeter de boel langs laten lopen. En een leiding door de muur hoort in een mantelbuis te liggen. Zo niet dan is de kans heel groot dat hij daar lek is geraakt.
Alternatief om te doen is loskoppelen van de gasleiding, afdoppen van alle uitstroomopeningen en dan met water op druk brengen. Het begint vanzelf ergens nat te worden dan.
quote:Op woensdag 2 april 2014 21:04 schreef JaapB het volgende:
[..]
Met lucht dan wel oppassen dat je niet door statische electriciteit een knal en een brandje stookt. Gas wil namelijk branden en als je er lucht onder druk vanuit bijvoorbeeld een compressor bij in pompt heb je kans op een plof(je)
Ik hoef er dan ook geen CV mee te boeren.quote:Op woensdag 2 april 2014 22:03 schreef cvboer het volgende:
[..]
Heel nozel is je antwoord niet, dat gepruts doe je maar in je eigen woning,![]()
Met zeepsop haal je niet alle lekkages naar boven, ik gebruik hiervoor een elektronische gaslekzoeker. Ook zeepsop gebruik ik wel, maar altijd icm een elektronische gaslekzoeker.quote:Op woensdag 2 april 2014 20:44 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja dat kan ik. Want die gaat vanuit de meterkast/aansluiting onder de vloer en halverwege stopt die buis want het gas moest omgelegd worden en is er een nieuw deel tussen gezet.
Morgen ff doen.
Volgens mij wel ja. Iig de gasfornuiskraan dicht. En die van de ketel ook. Open volgens mij idd ook.quote:Op woensdag 2 april 2014 22:09 schreef john2406 het volgende:
Hoe is de leiding afgeperst met de toestel kranen open en een keer met de kranen dicht ?
Zo werkt dat natuurlijk niet.quote:Op woensdag 2 april 2014 22:14 schreef john2406 het volgende:
Wat ik niet snap als je teveel verlies heb dan haalde ik je de meter ervanaf totdat het verhopen was.
En hoe werkt zo'n ding dan? Ik heb er niet echt verstand vanquote:Op woensdag 2 april 2014 22:10 schreef cvboer het volgende:
[..]
Met zeepsop haal je niet alle lekkages naar boven, ik gebruik hiervoor een elektronische gaslekzoeker. Ook zeepsop gebruik ik wel, maar altijd icm een elektronische gaslekzoeker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |