Stips op de zijkant wou ik er idd vanaf hebben chrome handvaten spiegels tankdop il ik er ook op alleen heb ik de raamrubbers nog niet gezien maar dat wil ik er dan idd ook hebbenquote:Op woensdag 2 april 2014 21:02 schreef Dingest het volgende:
Da's nog een redelijk projectje...
Als je hem echt het uiterlijk van de beginjaren wilt geven moet je die plastic stootstrips aan de zijkanten weglaten. In deze staat kan je nog mooi die gaatjes daarvoor dichtlassen/-plamuren. En uit mijn hoofd moet je er dan witte knipperlichtglasjes opschroeven ipv oranje. En deurgrepen/sloten moeten dan (deels) chroom zijn, net als de tankdop. En volgens mij moet er dan een ander raamrubber in, met zo'n chromen pees
Rood past eigelijk ook niet echt met wat ik er van plan mee ben en het is een rot kleurtje wordt dof enzquote:Op woensdag 2 april 2014 23:43 schreef monsterd. het volgende:
Zou je hem niet een originele kleur willen geven? Ze leverden de 126 personal toen ook in het Bordeaux rood, vond ik persoonlijk erg mooi.
Hahaha zeker jullie zullen nog gek worden van de vragenquote:Op donderdag 3 april 2014 11:11 schreef Anne het volgende:
Leuk, klawie! We gaan dus weer veel vragen krijgen hier in PTA?
Meteen het topic even omgebouwd tot heus PROJECT-topic en tevens in het lijstje gezet!
Haha ik zou het totaal niet erg vinden gaat immers om het resultaat en niet hoe je die bereiktquote:Op donderdag 3 april 2014 18:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Vraag turq, die spuit in een tentje
Mwa, ik vind het een beetje te veilige kleur voor zo'n leuk apart autootje. Daar hoort een retro-look achtige pasteltint op. Blauw, groen, geel, oranje of perzik, het maakt indd niet zo gek veel uit, als het maar wel wat vrolijks heeft. Past echt goed bij zo'n wagentje.quote:Op vrijdag 4 april 2014 01:13 schreef klawie het volgende:
http://www.autowereld.nl/(...)836/foto.html#foto-3
Deze kleur wil ik ongv hebben
Eigelijk wel ja ben het helemaal met jullie eens maar het past niet bij wat ik later met de auto van plan ben get moet later ook nog een reclame auto worden vandaarquote:Op dinsdag 8 april 2014 19:11 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Mwa, ik vind het een beetje te veilige kleur voor zo'n leuk apart autootje. Daar hoort een retro-look achtige pasteltint op. Blauw, groen, geel, oranje of perzik, het maakt indd niet zo gek veel uit, als het maar wel wat vrolijks heeft. Past echt goed bij zo'n wagentje.
Zelf denk ik dat een heldere lichtblauwe kleur ook erg goed staat op deze 126, of je nu een beige of zwart interieur hebt, ook dat staat dan weer erg mooi in contrast met elkaar. En dan wel uni-kleur natuurlijk en geen metallic !
Edit : Zoiets dus :
[ afbeelding ]
Het 'gaat' later een reclame auto worden. Zo'n klassiek wagentje ga je toch niet afhankelijk van een bedrijf wit spuiten ? Eeuwig zonde lijkt me dat. Dan kan je hem nog altijd op kosten van dat bedrijf laten wrappen? Blijft je kleurrijke laklaagje ook lekker versquote:Op dinsdag 8 april 2014 20:49 schreef klawie het volgende:
[..]
Eigelijk wel ja ben het helemaal met jullie eens maar het past niet bij wat ik later met de auto van plan ben get moet later ook nog een reclame auto worden vandaar
het is ons familie bedrijfje dus zo sla ik 2 vliegen in 1 klap vandaarquote:Op dinsdag 8 april 2014 21:10 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Het 'gaat' later een reclame auto worden. Zo'n klassiek wagentje ga je toch niet afhankelijk van een bedrijf wit spuiten ? Eeuwig zonde lijkt me dat. Dan kan je hem nog altijd op kosten van dat bedrijf laten wrappen? Blijft je kleurrijke laklaagje ook lekker vers
dat zou idd ook nog kunnenquote:Op dinsdag 8 april 2014 21:14 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Als je richting wit gaat zou ik kiezen voor een crème kleurtje
Dat is mijn idee ook.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:20 schreef -niemand- het volgende:
Of je pakt juíst een opvallende kleur, misschien valt de reclame dan meer op?
Ja maar dat past niet bij het logo candaar dat wij voor wit hadden gekozenquote:Op dinsdag 8 april 2014 21:23 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat is mijn idee ook.
Als ik een knalgele Fiat 500 zie word ik er ook vrolijker van dan een zwarte of witte. Geen idee om wat voor een soort bedrijf het gaat, maar wat simpele belettering op de achterklep en achterschermen is met een fel kleurtje denk ik effectiever dan hem wit maken en er een gekleurde tekst op te zetten.
Maar dat is dus ook mijn standpunt. De kleur kiezen van een klassiek autootje laatje niet afhangen van eventuele sponsoring ja of nee. Zo'n Fiatje 126 komt met een pastel of felle kleur geel/rood/blauw veel beter uit de verf (letterlijk) dan dat je hem saai wit maakt, omdat dat beter is voor het reclame rijden. Dan kan je hem beter gewoon een kleur spuiten en daarna in het wit wrappen, dan heb je toch je zin en de kleur blijft ook nog eens beter. !quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:43 schreef klawie het volgende:
[..]
Ja maar dat past niet bij het logo candaar dat wij voor wit hadden gekozen
Dan heeft het toch geen zin om hem in een ander kleur te spuiten en daarna wit te wrappen en het kost bakken met geldquote:Op woensdag 9 april 2014 17:42 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Maar dat is dus ook mijn standpunt. De kleur kiezen van een klassiek autootje laatje niet afhangen van eventuele sponsoring ja of nee. Zo'n Fiatje 126 komt met een pastel of felle kleur geel/rood/blauw veel beter uit de verf (letterlijk) dan dat je hem saai wit maakt, omdat dat beter is voor het reclame rijden. Dan kan je hem beter gewoon een kleur spuiten en daarna in het wit wrappen, dan heb je toch je zin en de kleur blijft ook nog eens beter. !
quote:
groen kan niet omdat ons logo ook groen in zitquote:Op woensdag 9 april 2014 18:36 schreef Meike26 het volgende:
[..]![]()
![]()
Dan is het toch des te beter om hem groen of rood te maken ? Rood valt af omdat dat een lastige kleur is, dus blijft groen over ? Witte tekst erop en je antenne bruin of zwart spuiten. Bijnaam van Fiat word Olijfje. Eventueel ook op de auto geplakt of als soort kenteken achter de achterruit. Daar trek je veeel meer aandacht mee dan een witte Fiat 126 !
Dat bedoel ik al een aantal keer te zeggen maar blijkbaar luister je niet ! Een autootje als deze Fiat 126 pas je niet aan aan een bedrijf. Je past je maar aan als bedrijf. Eeuwig zonde om zo'n uniek Fiatje een witte kleur te geven vanwege de sponsoring. Een logo van een bedrijf, welke kleur dan ook, kan net zo goed 'inverted' zijn. Jullie logo is groen op witte achtergrond ? Best, maar dan kan je net zo goed OF een witte bestelwagen nemen, of je je eventueel aanpassen naar wat het autootje het beste staat (groen kan dus heel goed) en daarop een wit logo. Geen haan die er naar kraait.quote:Op woensdag 9 april 2014 18:42 schreef klawie het volgende:
[..]
groen kan niet omdat ons logo ook groen in zit
Dit.quote:Op woensdag 9 april 2014 18:49 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik al een aantal keer te zeggen maar blijkbaar luister je niet ! Een autootje als deze Fiat 126 pas je niet aan aan een bedrijf. Je past je maar aan als bedrijf. Eeuwig zonde om zo'n uniek Fiatje een witte kleur te geven vanwege de sponsoring. Een logo van een bedrijf, welke kleur dan ook, kan net zo goed 'inverted' zijn. Jullie logo is groen op witte achtergrond ? Best, maar dan kan je net zo goed OF een witte bestelwagen nemen, of je je eventueel aanpassen naar wat het autootje het beste staat (groen kan dus heel goed) en daarop een wit logo. Geen haan die er naar kraait.
Sponsering os er niet hoor tis gewoon me hobby's een beetje combinerenquote:Op woensdag 9 april 2014 18:49 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik al een aantal keer te zeggen maar blijkbaar luister je niet ! Een autootje als deze Fiat 126 pas je niet aan aan een bedrijf. Je past je maar aan als bedrijf. Eeuwig zonde om zo'n uniek Fiatje een witte kleur te geven vanwege de sponsoring. Een logo van een bedrijf, welke kleur dan ook, kan net zo goed 'inverted' zijn. Jullie logo is groen op witte achtergrond ? Best, maar dan kan je net zo goed OF een witte bestelwagen nemen, of je je eventueel aanpassen naar wat het autootje het beste staat (groen kan dus heel goed) en daarop een wit logo. Geen haan die er naar kraait.
quote:Op woensdag 9 april 2014 19:04 schreef klawie het volgende:
[..]
Sponsering os er niet hoor tis gewoon me hobby's een beetje combineren
Ik ga morgen de stickeraar wel bellen en kijken wat hij er van vindt
De witte bestelauto hebben we al hoor
'Uniek' is ook wat overdrevenquote:Op woensdag 9 april 2014 18:49 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat vind ik nou echt een mooie kleur ookquote:Op woensdag 9 april 2014 19:21 schreef Dingest het volgende:
Wheeler Dealers heeft destijds een 500tje opgeknapt, en zij zijn ook voor wit gegaan. Maar let ook even op de 'Italiaanse' toevoeging![]()
[ afbeelding ]
Ja maar wit met chrome staat ook beter als een andere kleurtje met dar erbijquote:Op woensdag 9 april 2014 20:08 schreef Meike26 het volgende:
Zoals beloofd, 3 renders. Fiat 126 stond gelukkig in het 3D warehouse en ook een italiaans family restaurant kunnen vinden voor het complete plaatje![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wit staat de 126 ook zeker goed, maar ik vind het nog steeds een onhandige reden om alleen voor het bedrijf de auto wit te spuiten. Dit soort kleine wagentjes krijgen zoveel meer karakter met een kleurtje, dat het dus zonde blijft om hem hiervoor wit te maken.
Signaal kleuren zijn inderdaad ook erg fijn. Past ook weer goed bij de fiat. Zoals die laatste render dus, in het geel (maar dan minder glimmend, meer zijdeglans).quote:Op woensdag 9 april 2014 20:17 schreef Hyperdude het volgende:
Seventies signaal kleur zou ik nemen.
Porsche bv. had een goeie knalgroen, knalblauw of knaloranje
[ afbeelding ]
Wel Vray gebruikt?quote:Op woensdag 9 april 2014 20:08 schreef Meike26 het volgende:
Zoals beloofd, 3 renders. Fiat 126 stond gelukkig in het 3D warehouse en ook een italiaans family restaurant kunnen vinden voor het complete plaatje![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wit staat de 126 ook zeker goed, maar ik vind het nog steeds een onhandige reden om alleen voor het bedrijf de auto wit te spuiten. Dit soort kleine wagentjes krijgen zoveel meer karakter met een kleurtje, dat het dus zonde blijft om hem hiervoor wit te maken.
Edit: In het geel is ie ook errug leuk![]()
Dus gele 126 word dan Limoentje en een groene Olijfje. Met alleen al een koosnaampje afgebeeld op de fiat maak je ook al reclame. Zonder de lak aan te tasten met reclame teksten. Enige waarom het gaat is opvallen en weten dat dit leuke ding bij dat Italiaanse restaurant hoort.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |