Jep heb ik ook (niet heel hyper dus wel innerlijke onrust)quote:Op zaterdag 3 mei 2014 16:02 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Mwoah, van het labeltje word ik niet warm of koud omdat ik de uitslag eigenlijk al wist. Als is het wel wat makkelijker om 'ik heb' ipv 'ik denk dat ik heb' te zeggen als je bekijkt wat voor een stigma aan internet-zelfdiagnoses hangt. Ik zag eerlijk gezegd vooral tegen het praktische gedoe op om het rond te krijgen en die formele diagnose was toch echt nodig om ritalin te krijgen. Blij dat dat geregeld is.
Wel ben ik verrast dat het op 'combined type' uitgekomen is. Ik had zuivere add verwacht omdat ik mezelf niet zo heel hyper vind. Maar blijkbaar is innerlijke onrust ook een criterium.
De nuance in dit geval was niet alleen onrust in m'n hoofd in de zin van veel gedachten, maar ook drang om niet rustig te blijven zitten en van hot naar her te rennen. Maar voornamelijk de drang dus. Niet dat ik permanent zit te stuiteren, maar ik vind het wel lastig om rustig te blijven zitten als het te lang duurt.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:30 schreef Probability het volgende:
[..]
Jep heb ik ook (niet heel hyper dus wel innerlijke onrust)
Ja. Vooral geen gesprekkenquote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:37 schreef abraham het volgende:
En na het labeltje, wat is het vervolg? Zelf ben ik een medicalisatie en gesprekken traject begonnen. Om nu te zeggen dat ik daar na bijna een jaar echt beter van geworden ben is moeilijk.
Hoop geleerd over mezelf met en zonder pillen, over functioneel en vooral disfunctioneel gedrag. Maar nog geen innerlijke rust ofzo.
Heb je doel na je diagnose?
Grappig, nou ja grappig, wist niet dat dat ook OCD was.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:55 schreef CafeRoker het volgende:
Een deel van de diagnose was trouwens ook OCD. Ik geloof dat de suggestie voor vervolggesprekken die samen met de diagnose kwam ook vooral daarop betrekking had. Ik herken het wel maar echt last heb ik er niet van. Het zit vooral in de hoek dat ik soms wat dwangmatig m'n keel schraap. Om daar nu heel veel therapiemoeite in te gaan stoppen zie ik niet zo zitten, nog niet in de laatste plaats omdat ik het zelf niet als een probleem zie. Als ik me niet vergis is dat het criterium om van een stoornis die behandeld moet worden te spreken.
Vind ik ook erg lastig!quote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:50 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
De nuance in dit geval was niet alleen onrust in m'n hoofd in de zin van veel gedachten, maar ook drang om niet rustig te blijven zitten en van hot naar her te rennen. Maar voornamelijk de drang dus. Niet dat ik permanent zit te stuiteren, maar ik vind het wel lastig om rustig te blijven zitten als het te lang duurt.
als ik het goed begrepen heb gaat het er om dat je je ongemakkelijk voelt als je het niet doet. Dat ongemakkelijk kan zich uiten in een ingebeeld kriebeltje, maar ook in de overtuiging dat je buurman dood neervalt als jij niet drie keer de deur open en dicht doet. Kortom, de mate van hoe sterk dat ongemak aanvoelt bepaald naar mijn idee hoe ernstig het is, tenminste datgene waar je de drang naar voelt iets onschuldigs is. Maar dat is slechts mijn interpretatie en ik heb me er ook niet heel erg in verdiept.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:09 schreef Probability het volgende:
[..]
Grappig, nou ja grappig, wist niet dat dat ook OCD was.
Ik heb ook van die keelschraap/slik/lippen over elkaar wrijf tiks
- maar dacht dat OCD was dat je iets doet omdat je anders denkt dat er iets ergs gebeurd?
Er is wel resultaat maar nog niet iets waar ik meer rust van krijg. Ben begonnen omdat ik de indruk had dat mijn kinderen last hadden van mijn chaos en de manier waarop ik de chaos beteugelde. Was instabiel in humeur etc.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:53 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ja. Vooral geen gesprekken
ik geloof niet dat dat heel veel gaat helpen. Ik heb m'n leven aardig op de rit wat betreft dingen kwijtraken, afspraken nakomen en dergelijke. Alleen de concentratie was dramatisch en dat gaat nu met ritalin stukken beter. En dan blijf ik liever uit de molen.
Misschien over een tijdje neurofeedback.. daar hoor ik veel goede dingen over.
Erg jammer dat die gesprekken bij jou niet geholpen hebben. Het is toch iets waar je veel energie in stopt en dan hoop je op resultaat.
Dat is nu te laat. En dat zou uiteindelijk ook uitkomen.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:25 schreef abraham het volgende:
[..]
Er is wel resultaat maar nog niet iets waar ik meer rust van krijg. Ben begonnen omdat ik de indruk had dat mijn kinderen last hadden van mijn chaos en de manier waarop ik de chaos beteugelde. Was instabiel in humeur etc.
Nu gaat dat een stuk beter maar valt me op dat ik in mijn gezin uit schuld gevoel dat ik er een zooitje van kan maken heel veel dingen naar me toe heb getrokken. Ik voel me echt voor alles verantwoordelijk. En dus loop ik als een dolle voor iedereen de gaten dicht.
Met wat meer afstand zie ik nu dat ik eigenlijk een gewoonte van luiheid en onverantwoordelijkheid bij mijn partner maar ook de kinderen in stand houdt. Dat probeer ik dan nu te veranderen maar ik heb de indruk dat ik de enige hier ben die dat wil. De rest vindt het wel makkelijk zo....
Wat dus leidt tot wrevel en een gevoel dat de relatie zo niet bijzonder eerlijk is. En voor je het weet denk je aan meer afstand... En misschien komt het er straks op uit dat ik met beste bedoelingen voor het gezin aan mezelf werk en dit vervolgens op een scheiding uutloopt. Bah. Dan was ik liever ouderwets onwetend.
Goede les voor mezelf, werk niet aan jezelf dus al je het niet voor jezelf doet.
ja het 'moet'quote:Op zondag 4 mei 2014 09:47 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
als ik het goed begrepen heb gaat het er om dat je je ongemakkelijk voelt als je het niet doet. Dat ongemakkelijk kan zich uiten in een ingebeeld kriebeltje, maar ook in de overtuiging dat je buurman dood neervalt als jij niet drie keer de deur open en dicht doet. Kortom, de mate van hoe sterk dat ongemak aanvoelt bepaald naar mijn idee hoe ernstig het is, tenminste datgene waar je de drang naar voelt iets onschuldigs is. Maar dat is slechts mijn interpretatie en ik heb me er ook niet heel erg in verdiept.
Als je een sterke drang hebt om schoolkindertjes uit te moorden zou ik ook met een licht gevoel van ongemak even bij een psychiater op de koffie gaan
Ach dat weet ik ook wel maar ja. Blijft vervelend als je merkt dat de wil om mee te veranderen bij anderen ontbreekt.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:58 schreef Probability het volgende:
[..]
Dat is nu te laat. En dat zou uiteindelijk ook uitkomen.
In Frankrijk is Psychoanalyse nog het modernste middel, internationale conferenties over psychiatrie en psychologie maken dat iig wel pijnlijk duidelijk...quote:
damn!!!quote:Op zondag 4 mei 2014 21:20 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
In Frankrijk is Psychoanalyse nog het modernste middel, internationale conferenties over psychiatrie en psychologie maken dat iig wel pijnlijk duidelijk...
De klassiekers ken je neem ik aan al? Voorin zitten, niet aan het raam zitten, zo min mogelijk spullen voor je uitstallen, kleding zonder touwtjes, bandjes.. Daarnaast Yoga al een keer geprobeerd?quote:Op woensdag 7 mei 2014 01:33 schreef Broccolitaartje het volgende:
Heeft er iemand eigenlijk nog tips om jezelf rustig te houden op plekken als school, werk etc... Ik merk de laatste tijd dat mn pillen écht steeds minder goed werken en begin het steeds moeilijker te krijgen met mezelf onder controle houden. Ik gebruik al een aantal dingen om mezelf rustig te houden, zoals een flesje water op tafel hebben om uit te kunnen drinken als je je verveelt, geen zorgen maken over je benen die op en neer aan het trillen zijn want niemand heeft er last van, heb met mn leraren afgesproken dat ik de klas uit mag als het me te onrustig wordt, allemaal dat soort kleine dingen, iemand nog wat tips om mn hoofd ook wat rustiger te krijgen of wat minder impulsief te zijn?
Oneens. Een van de meeste irritante dingen die je kunt doen als je naast mij zit: wiebelende ledematen. Want die zie/voel ik áltijd en dan is mn concentratie wegquote:Op woensdag 7 mei 2014 10:19 schreef abraham het volgende:
[..]
De klassiekers ken je neem ik aan al? Voorin zitten, niet aan het raam zitten, zo min mogelijk spullen voor je uitstallen, kleding zonder touwtjes, bandjes.. Daarnaast Yoga al een keer geprobeerd?
Belangrijk en dit doe je al goed: leraar vertellen wat het issue is en ruimte vragen voor je eigenheid.
Je hebt het al druk genoeg met je hoofd erbij houden zonder dat je zorgen gaat maken of je iemand tot last bent. Laat dat maar los. Als iemand écht last van je heeft hoor je het heus wel!
Top trouwens dat je dat ook al zo voor jezelf kunt stellen: niemand last heeft van een set wiebelende voeten. Heeft mij jaren gekost
Daar ben ik zelf nogal hypocriet in: wiebelen met benen, zwaaien met armen als ik aan het spreken ben, heb ik niet eens door. Anderen wel.quote:Op woensdag 7 mei 2014 17:29 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Oneens. Een van de meeste irritante dingen die je kunt doen als je naast mij zit: wiebelende ledematen. Want die zie/voel ik áltijd en dan is mn concentratie weg.
Eerst ontbijten en dan ritalinquote:Op donderdag 8 mei 2014 11:09 schreef piepkuiken21 het volgende:
ik duikel weer stiekem het topic in. Een gigantische terugval eind maart gehad en nu met behulp van bijstelling van de antidepressivum weer een stuk helderder. Ik moet nu op gewicht blijven maar das knap lastig met die ritalin ik heb zo vaak geen honger maar wel trek in chocola
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |