abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138912095
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 17:21 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik ga vanavond eerst de apotheek proberen (originele verpakking + medische verklarint mee) en als dat niet werkt zal het via mijn Nederlandse arts moeten: huisartsen hier schrijven het niet zomaar voor, ook niet als je met een verklaring zwaait, zij weten niet hoeveel 'voorraad' je hebt.
Misschien kan je Nederlandse arts een recept mailen/faxen naar een arts daar?
Your opinion of me is none of my business.
pi_138923554
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 16:57 schreef Chicolate het volgende:
Kom je het ook brengen dan? :P Normaal zou ik mn vriend vragen het mee te nemen komend weekend, maar die heeft niet zo'n mooie medische verklaring dat ie opiaten over de grens mee mag nemen :+. Ik zit acuut in de stress, want ik functioneer zonder gewoon eigenlijk niet echt en ik moet echt nog heeeeel veel doen in de tussentijd. Overweeg bijna om hier met mn medische verklaring een apotheek binnen te stappen en te kijken of ik het gewoon kan kopen.
Haha uhhhh ja moet ik dan met de trein komen? Is er grenscontrole? Heb geen medische verklaring paraat :P

Haha *)
Worry is a misuse of imagination
pi_138923630
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 17:21 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik ga vanavond eerst de apotheek proberen (originele verpakking + medische verklarint mee) en als dat niet werkt zal het via mijn Nederlandse arts moeten: huisartsen hier schrijven het niet zomaar voor, ook niet als je met een verklaring zwaait, zij weten niet hoeveel 'voorraad' je hebt.
Zelf even op en neer is makkelijker denk ik....
Weet je zeker dat je niet een potje over het hoofd ziet?
pi_138925188
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:47 schreef Probability het volgende:

[..]

Zelf even op en neer is makkelijker denk ik....
Weet je zeker dat je niet een potje over het hoofd ziet?
Ja mijn dosis is omhoog gegaan omdat ik 12 uur per dag werk, dus verbruik meer dan verwacht. En als ik mn stage nog af wil krijgen, dan moet ik niet 'even' naar NL gaan tijdens de 6? werkdagen die ik nog heb :+.

Probleem heeft zichzelf opgelost: dex is blijkbaar niet verkrijgbaar hier. Volgens wikipedia zou het wel te koop moeten zijn (onder een andere naam), maar bij de apotheek konden ze niets vinden. Dus ik moet mijn dosis gaan verlagen en hopen dat het genoeg is :{.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_138934907
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:13 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ja mijn dosis is omhoog gegaan omdat ik 12 uur per dag werk, dus verbruik meer dan verwacht. En als ik mn stage nog af wil krijgen, dan moet ik niet 'even' naar NL gaan tijdens de 6? werkdagen die ik nog heb :+.

Probleem heeft zichzelf opgelost: dex is blijkbaar niet verkrijgbaar hier. Volgens wikipedia zou het wel te koop moeten zijn (onder een andere naam), maar bij de apotheek konden ze niets vinden. Dus ik moet mijn dosis gaan verlagen en hopen dat het genoeg is :{.
Welk land zit je dan? Als het binnen de EU is gewoon via de post opsturen. Kans dat het er tussenuit gepikt wordt is volgens mij echt nihil.
pi_138935266
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 10:24 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Welk land zit je dan? Als het binnen de EU is gewoon via de post opsturen. Kans dat het er tussenuit gepikt wordt is volgens mij echt nihil.
Buiten de EU :+. Mijn chocoladeletter hadden ze een maand bij de douane liggen omdat ze niet konden zien wat het was :'). Maar! Ik zocht iets in mn kast vanmorgen, en kwam een verdwaald potje vol dex tegen (ja echt :') ) dus ik heb weer genoeg :D.
pi_138944916
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 10:40 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Buiten de EU :+. Mijn chocoladeletter hadden ze een maand bij de douane liggen omdat ze niet konden zien wat het was :'). Maar! Ik zocht iets in mn kast vanmorgen, en kwam een verdwaald potje vol dex tegen (ja echt :') ) dus ik heb weer genoeg :D.
Zei het toch :D!!!
pi_138974898
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 10:40 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Hahaha. Beter dan!
pi_139005388
hier weer een terugval. Zo irritant dit
pi_139008590
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:33 schreef piepkuiken21 het volgende:
hier weer een terugval. Zo irritant dit
Terugval naar wat? Chaos? Lang weekend om bij te komen in ieder geval! *O*
pi_139009084
nee al weken depressief en te depressief of om te eten of uberhaupt iets te doen
pi_139032740
Interessant:
http://www.health.com/health/m/gallery/0,,20490145,00.html

[ Bericht 5% gewijzigd door Probability op 19-04-2014 08:16:18 ]
pi_139036788
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:59 schreef piepkuiken21 het volgende:
nee al weken depressief en te depressief of om te eten of uberhaupt iets te doen
da's niet zo mooi :{
pi_139036802
quote:
Signs:

"You smoke
About 40% of adults with ADHD smoke, versus only 26% of the general population."

:D
pi_139036823
Heeft iemand hier eigenlijk ervaring met neuro feedback? Zeg maar het idee van geelectrocteerd worden via je halsband als je de zuignap op je hoofd zegt dat je weer afdwaalt?
  † In Memoriam † zaterdag 19 april 2014 @ 20:11:43 #116
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_139050890
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 13:13 schreef piepkuiken21 het volgende:

[..]

Ik ben er alles behalve blij mee. Ik heb ADHD uitgevonden de stemmingswisselingen zijn het irritantste van bipolairiteit. Die zelfmoordgedachtes neem ik voor lief
Het spijt me dat te horen..Heb normaliter zelf niet zo'n last van stemmingswisselingen en krijg een cisordinol depot (1x 4wkn 150ml) en dat stabiliseert (te) goed, op het saaie af, verveel me dood soms.
Maar gelukkig is er nog de zelfmedicatie die dat patroon succesvol doorbreekt. Dan zit ik vol energie en krijg een enorme praatkick waar mijn medemensen nog wel eens moeite mee hebben want ik lul ze letterlijk suf. Of ik plaats hele lange posts van een paar A4'tjes..Valt niet altijd in goede aarde dus hier (ADD/ADHD topic) doe ik dat niet meer.
Ben alleen de laatste tijd wat depri doordat de situatie zo uitzichtloos is op deze manier. Leef een beetje van piekje naar dalletje waarbij het dal te lang duurt en de piek te kort. En financieel gaat het echt beroerd. Moet leven van ¤60 p/w en dat is echt schraal. Heb eigenlijk geen eens geld om te roken (¤8.90 voor een pakje shag) en de zelfmedicatie schiet er meestal bij in.
En nou ben ik ook nog mijn gratis I-net kwijt dus mis ik een belangrijke uitlaatklep voor mijn gezwets.
De zelfmoordgedachtes willen dan ook nog wel eens de overhand krijgen de laatste tijd. De dood heeft zijn aantrekkelijke kanten en het scheelt i.i.g. een hoop gezeik en gedoe. Altijd maar aanpassen en op je tenen lopen..... Het enigste lichtpuntje van de laatste tijd is dat mijn RM niet verlengt is en de GGZ dus wat minder in mijn nek hijgt.
Maar die wouen toch al een tijdje van mij af omdat ze geen hoogte van mij kunnen krijgen en naar de paardenmiddelen grijpen om nog een idee van grip op mij te hebben. Voor mij geen ADHD meds dus omdat ze als de dood zijn dat ik manisch word en dan is het hek van de dam..Ik heb een verschrikkelijke reputatie op dat gebied. In sommige klinieken word ik dan ook niet meer opgenomen.
Ze weigeren in te calculeren dat ik heus wel het 1 en ander heb bijgeleerd in de loop der jaren en gaan nog immer uit van een worst case scenario. Vandaar dat depot....Dat ik daaronder lijd doet voor hun niet terzake. Pech gehad! "Onze gemoedsrust telt zwaarder"...En zo rijgen de dagen zich aaneen tot het onverbiddelijke einde komt. Dit gezegd hebbende realiseer ik mij dat dit behoorlijk suïcidaal klinkt maar zover is het nog lang niet. Het kan altijd nog veel erger weet ik uit ervaring.
Na mijn 1e manie (29jr geleden) wou ik alleen maar dood, 24/7. En vergeleken daarmee valt de huidige tendens enorm mee.
Zou desondanks niet zonder mijn bipolairiteit willen leven want de hypomane en manische episodes maken veel goed. Geen rozen zonder doornen..Ik beschouw mijzelf dan ook als "prettig gestoord" al heeft de buitenwereld niet altijd redenen gehad het daarmee eens te zijn. Hun goed recht..
Wat ze nogal eens misbruikt hebben, dat wel. Ik werd in de isoleer gegooid om wat ik zei, niet om wat ik deed. Soms meerdere weken...Hoezo recht op vrije meningsuiting :?
Sommige psychiaters zijn echte teringlijers....Dwang en drang wjw?
Maar de laatste 6 jr. gaat het goed dus ik hou op met mijn geklaag. Het is tenslotte allemaal relatief, nietwaar? :Y / :N
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  zaterdag 19 april 2014 @ 21:28:32 #117
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_139053720
Persoonlijk ken ik je natuurlijk niet maar ik vind je vaak wel een mores hebben van "iedereen is gek behalve ik".

Je posts zijn vaak onnavolgbaar, sluiten haaks aan op lopende posts ervoor en als je daar op aangesproken wordt begin je vaak met woorden te slingeren waardoor je alleen olie op het vuur werpt en de luisterbereidheid van anderen alleen maar verkleint.

Zoals ik een bewoner op mijn werk ooit als illustratie gaf: als je altijd op negatieve toon en vol volume je mening geeft haken mensen snel af. Als je je mening zachter verpakt en toch hetzelfde laat overbrengen op de helft van dat volume, gaan mensen ineens naar je luisteren.

Anders hebben mensen namelijk heel vaak de neiging de vingers in de oren te stoppen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_139066282
M'n huisarts hechtte nogal aan een diagnose maar kwam zelf met de suggestie om dat via een online check te laten doen. Dat ging dan wel via een psycholoog. Dit omdat zo tegemoet te komen aan m'n bezwaar dat ik er heel erg tegenop zag om allerlei bezoeken af te gaan spreken omdat dat erg moeilijk met m'n werk te combineren is. De test zelf leek op een wat uitgebreide variant van een internet-vragenlijstje en dat voor een paar ziektebeelden achter elkaar.

Ze checkten ook bijvoorbeeld op zelfbeeld, depressie en zelfmoordneigingen. Ik hoop dat ik ze niet teleurstelde toen ik zei dat ik geen stemmen hoorde en ook niet de neiging had kleuters op een pijnlijke manier om het leven te brengen :')

Eergisteren heb ik die lijst ingevuld en over anderhalve week komt de uitslag. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat lopen.
pi_139137454
Ja als je depressief bent moet dat eerst behandeld worden voordat je kan beginnen met adhd behandeling
pi_139146696
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 08:57 schreef Probability het volgende:
Ja als je depressief bent moet dat eerst behandeld worden voordat je kan beginnen met adhd behandeling
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook bijzonder weinig trek zou hebben in een ADHD behandeling (kritisch naar jezelf en je problemen kijken, oorzaken vinden die soms ook bij jezelf liggen en concluderen dat het nog maanden kan duren voordat je effect ziet van wat je nu leert) als ik depressief was. De meest acute problemen (geen zin meer in het leven) eerst aanpakken lijkt me dan wel fijn :P.

Wat betreft bipolariteit: ik kan me (heel eerlijk) voorstellen dat hulpverleners je niet manisch willen hebben. Dat kán inderdaad gevaarlijk zijn, omdat risico's dan wat meer onderschat worden en iemand met geen mogelijkheid 'rustig' te krijgen is en voor je het weet 'tollen/spinnen' ze door het leven waarbij ze alles op hun pad slopen, als een soort orkaan. Voor de omgeving is het een stuk ongrijpbaarder dan een depressie, waarbij een gebrek aan energie/fut vaak dominant is en een patiënt vooral een gevaar voor zichzelf is. Disclaimer: dit is de indruk die ik kreeg toen ik me moest verdiepen in bipolaire stoornissen en therapieën voor mijn studie, ik kan er ook compleet naast zitten. Ik kan me ook voorstellen dat je, als je deze stoornis hebt, liever manisch bent omdat de wereld dan een stuk leuker en interessanter is.
pi_139155481
Toen ik er kwam (zo'n 1,5 jaar geleden nu) had ik last van ADHD klachten en soms onverklaarbare depressies. Na een intake die lang duurde want ik moest 2x naar de psychiater omdat ze niet meteen een goed beeld konden vormen en al bipolairiteit vermoeden.
Kreeg ik het gebruikelijke traject ze wilden mij in de eerste instantie aan de ADHD medicijnen stoppen maar dat weigerde ik omdat ik vind dat je eerst alles moet proberen om de mindset te veranderen. Dus meteen begonnen met coaching, gezien ik nogal schuw ben ging dat niet zo 123 goed.
Na veel aansporen van wat vrienden om toch de boel aan TBP over te laten ben ik een half jaar bezig geweest met een coach om mijn leven op de rit te krijgen. Dit lukte steeds niet vanwege mijn interne wervelstorm, zodoende werd besloten om eens Dex te proberen gezien ritalin niet werkte de vorige poging (destijds op mijn 16e). Daar kreeg ik me toch een partij hartkloppingen van dat werkte niet.
Na een soort van regelmaat in mijn leven te creëren (ze waren er immers achter dat ik niet laveer bij echte regelmaat en gezien mijn werk lukt dat echt niet) zodat ik in ieder geval 8 uur per dag in bed lag. Dat werkte wel oke. Toch bleef ik vast lopen en omdat mijn stemming nogal snel veranderd werd er voorgesteld om lithium te gaan proberen om de stemming te stabiliseren. 4 weken dat spul geprobeerd maar al het overlast wat het gaf was niet mijn ding, hele tanks water werden leeggedronken en vooral maar naar de WC lopen om of de buikloop er uit te krijgen of om de blaas te legen. Ook niet mijn medicijn.
Zomertje gewerkt en ondertussen kreeg ik Wellbutrin welke goed werkte maar maar 16-18 uur in het lijf bleef dus of ik was tegen het hypomane aan of ik was down. Ook niet ideaal gezien ik niet uit bed kwam dan. Dosis verdubbeld, toen werd ik compleet manisch 3 of 4 uur slapen en maar feesten. Na een week weer terug op de oude dosis en toen zei mijn lijf de stekker er uit. Ik heb uren verkrampt gezeten, niets was meer te bewegen na 5 uur was het lijf het zat en ontspande het.
Hele circus in gang gezet en uit eindelijk volgende dag toch maar bij de huisarts langs gegaan. Gevolg maandenlang ingestort. Meteen gestopt met de Welbutrin maar na 4/6 weken was ik zo futloos en depressief dat ik weer een AD voorgeschreven kreeg dit keer Lexapro, dit ging best goed tot na 3 weken de ADHD klachten steeds erger werden totaal niet kunnen stilzitten, geen concentratie. Toch om de boel te stabiliseren hebben ze mij toen ritalin gegeven 5 mg. Ging best goed allemaal tot een maand geleden toen ik in de kramp raakte 4 uur heb liggen shaken en weer eens suïcidaal en totaal futloos raakte. Lexapro opgehoogd en nu gaat het weer oke, nog steeds nergens zin in maar een stuk helderder.

Volgens mij is het super chaotisch geschreven maar ik krijg het niet anders op papier
  woensdag 23 april 2014 @ 08:12:24 #122
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_139171613
Witregels helpen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  † In Memoriam † donderdag 24 april 2014 @ 02:50:19 #123
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_139204000
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 21:28 schreef Skull-splitter het volgende:
Persoonlijk ken ik je natuurlijk niet maar ik vind je vaak wel een mores hebben van "iedereen is gek behalve ik".

Je posts zijn vaak onnavolgbaar, sluiten haaks aan op lopende posts ervoor en als je daar op aangesproken wordt begin je vaak met woorden te slingeren waardoor je alleen olie op het vuur werpt en de luisterbereidheid van anderen alleen maar verkleint.

Zoals ik een bewoner op mijn werk ooit als illustratie gaf: als je altijd op negatieve toon en vol volume je mening geeft haken mensen snel af. Als je je mening zachter verpakt en toch hetzelfde laat overbrengen op de helft van dat volume, gaan mensen ineens naar je luisteren.

Anders hebben mensen namelijk heel vaak de neiging de vingers in de oren te stoppen.
Tja, Skully..Wat moet ik met deze goedbedoelde kritiek aanvangen? Het is duidelijk dat jouw stijl de mijne niet is en visa versa. Alleen al die onnavolgbaarheid van mijn posts..Het is toch echt ABN waar ik mij van bedien en de meesten kunnen mij, gezien de reacties in dit en andere topics, prima volgen.

Je zou dus kunnen overwegen dat het wellicht aan jou ligt....Heb op dat front in het verleden (deel13 als Marsyas: R&P / ADD/ADHD - deel 13) met wel meer members dat probleem gehad terwijl anderen mij juist heel goed begrepen. De stemmen zijn dus verdeeld op dat punt..

En dat ik de stelling huldig dat iedereen, behalve ik, gek zou zijn zie ik i.i.g. nergens bevestigd. In zoverre, het is zeker niet een uitgangspunt voor mijn opinievorming. Ik ben zelf knettergek en dat weet ik. Ik heb een dik GGZ dossier waarin het allemaal uitvoerig beschreven is en had tot voor kort een niet misselijke RM aan mijn broek...

Ook is mij niet duidelijk wat er precies bedoeld wordt met "een negatieve toon" en "slingeren met woorden" die alleen maar olie op het vuur werpen. Wat mij wel duidelijk is is dat jij een vrij negatief beeld van mij hebt dat voor verbetering vatbaar is want zoals het mannetje dat jij probeert neer te zetten ben ik m.i. zeker niet. Dat blijkt uit de feedback die ik krijg in de +/-150 andere topics waarin ik zit.

Het is echt niet slechts 'kommer en kwel' met mij hoor..En voor gefundamenteerde kritiek sta ik altijd open maar met de jouwe kan ik dus niet zoveel aanvangen. Laten we het er maar op houden dat we elkaar niet zo liggen... "Wie vrienden is met iedereen heeft geen karakter."
Het ga je goed 'Splittertje'
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 08:57 schreef Probability het volgende:
Als je met "behandeld" bedoelt met AD..Dat durven ze niet aan, als de dood dat ik manisch word als ze zijn. Reputatie..
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 14:57 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook bijzonder weinig trek zou hebben in een ADHD behandeling (kritisch naar jezelf en je problemen kijken, oorzaken vinden die soms ook bij jezelf liggen en concluderen dat het nog maanden kan duren voordat je effect ziet van wat je nu leert) als ik depressief was. De meest acute problemen (geen zin meer in het leven) eerst aanpakken lijkt me dan wel fijn :P.

Wat betreft bipolariteit: ik kan me (heel eerlijk) voorstellen dat hulpverleners je niet manisch willen hebben. Dat kán inderdaad gevaarlijk zijn, omdat risico's dan wat meer onderschat worden en iemand met geen mogelijkheid 'rustig' te krijgen is en voor je het weet 'tollen/spinnen' ze door het leven waarbij ze alles op hun pad slopen, als een soort orkaan. Voor de omgeving is het een stuk ongrijpbaarder dan een depressie, waarbij een gebrek aan energie/fut vaak dominant is en een patiënt vooral een gevaar voor zichzelf is. Disclaimer: dit is de indruk die ik kreeg toen ik me moest verdiepen in bipolaire stoornissen en therapieën voor mijn studie, ik kan er ook compleet naast zitten. Ik kan me ook voorstellen dat je, als je deze stoornis hebt, liever manisch bent omdat de wereld dan een stuk leuker en interessanter is.
Ach, de ene bipolair is de andere niet..En ik ben zeker niet representatief... De laatste keer dat ik opgenomen was (9 dgn) was de eindconclusie ( toch wel) dat ik "best wel een leuke kerel ben"...Ze waren deze keer dan ook zo verstandig geweest er v.d.v. geen machtsspelletjes van te maken want wie die met mij speelt is de sigaar en wordt slachtoffer van mijn kadaverpsychologie (tot de grond toe afbreken en dan lachend op de puinhopen dansen. Nix opnieuw opbouwen!).

Wie mij een strobreed in de weg legt wordt verbaal volledig afgeslacht en wat dat betreft was de observatie in mijn RM dat ik een "gevaar ben voor de geestelijke gezondheid van anderen" een juiste. Ik maak echter nooit onterecht gebruik van die capaciteit maar dat ik het kan is voor hen al voldoende aanleiding mij als high risk in te schatten en ook zo te behandelen. En dat heeft tot de nodige misstanden geleid. Pas de laatste jaren kijken ze wat genuanceerder tegen mij aan zodat ik nu niet meer in een BW leef en mijn RM eraf is.

En het fictieve feit dat manisch gelijk staat aan 'out of control' zijn helpt ook niet echt mee om een menswaardige behandeling te krijgen. Maar ik ben nu meerdere keren, desondanks, terwijl ik écht zo manisch als een lier was, in vrijheid gesteld door div. psychiaters omdat ik dus wel 'in control' was. Ook met manieën doe je ervaring op en leer je van je fouten blijkbaar. Maar ik ben een uitzondering. Bij de meesten wordt het met het ouder worden steeds erger. Ik heb de schijn dus tegen helaas..
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:39 schreef piepkuiken21 het volgende:
Toen ik er kwam (zo'n 1,5 jaar geleden nu) had ik last van ADHD klachten en soms onverklaarbare depressies. Na een intake die lang duurde want ik moest 2x naar de psychiater omdat ze niet meteen een goed beeld konden vormen en al bipolairiteit vermoeden.
Kreeg ik het gebruikelijke traject ze wilden mij in de eerste instantie aan de ADHD medicijnen stoppen maar dat weigerde ik omdat ik vind dat je eerst alles moet proberen om de mindset te veranderen. Dus meteen begonnen met coaching, gezien ik nogal schuw ben ging dat niet zo 123 goed.
Na veel aansporen van wat vrienden om toch de boel aan TBP over te laten ben ik een half jaar bezig geweest met een coach om mijn leven op de rit te krijgen. Dit lukte steeds niet vanwege mijn interne wervelstorm, zodoende werd besloten om eens Dex te proberen gezien ritalin niet werkte de vorige poging (destijds op mijn 16e). Daar kreeg ik me toch een partij hartkloppingen van dat werkte niet.
Na een soort van regelmaat in mijn leven te creëren (ze waren er immers achter dat ik niet laveer bij echte regelmaat en gezien mijn werk lukt dat echt niet) zodat ik in ieder geval 8 uur per dag in bed lag. Dat werkte wel oke. Toch bleef ik vast lopen en omdat mijn stemming nogal snel veranderd werd er voorgesteld om lithium te gaan proberen om de stemming te stabiliseren. 4 weken dat spul geprobeerd maar al het overlast wat het gaf was niet mijn ding, hele tanks water werden leeggedronken en vooral maar naar de WC lopen om of de buikloop er uit te krijgen of om de blaas te legen. Ook niet mijn medicijn.
Zomertje gewerkt en ondertussen kreeg ik Wellbutrin welke goed werkte maar maar 16-18 uur in het lijf bleef dus of ik was tegen het hypomane aan of ik was down. Ook niet ideaal gezien ik niet uit bed kwam dan. Dosis verdubbeld, toen werd ik compleet manisch 3 of 4 uur slapen en maar feesten. Na een week weer terug op de oude dosis en toen zei mijn lijf de stekker er uit. Ik heb uren verkrampt gezeten, niets was meer te bewegen na 5 uur was het lijf het zat en ontspande het.
Hele circus in gang gezet en uit eindelijk volgende dag toch maar bij de huisarts langs gegaan. Gevolg maandenlang ingestort. Meteen gestopt met de Welbutrin maar na 4/6 weken was ik zo futloos en depressief dat ik weer een AD voorgeschreven kreeg dit keer Lexapro, dit ging best goed tot na 3 weken de ADHD klachten steeds erger werden totaal niet kunnen stilzitten, geen concentratie. Toch om de boel te stabiliseren hebben ze mij toen ritalin gegeven 5 mg. Ging best goed allemaal tot een maand geleden toen ik in de kramp raakte 4 uur heb liggen shaken en weer eens suïcidaal en totaal futloos raakte. Lexapro opgehoogd en nu gaat het weer oke, nog steeds nergens zin in maar een stuk helderder.

Volgens mij is het super chaotisch geschreven maar ik krijg het niet anders op papier
Voor jou dus ook een historie van vallen en opstaan..Het blijkt alleen maar weer hoe onmachtig de psychiatrie is in deze. De enige die echt wat voor jou kan doen ben jezelf door te leren van je fouten uit vorige episodes ( hoewel je dat niet behoedt voor nieuwe fouten...) Maar op een gegeven moment heb je het wel gezien en, is mijn ervaring althans, kom je in rustiger vaarwater en kan je, ondanks verraderlijke stromingen, beter koers houden in de stormen die een bipolaire ADHD'er in zichzelf ontketend.

Maar volgens mij werkt al dat geëxperimenteer met medicatie alleen maar averrechts en leer je op die manier nooit het zelf in bedwang te houden. Het ging bij mij ook pas goed mis (van 1 x in de 10jr naar 2,3 x p/j.) toen men mij lithium voor ging schrijven en andere vergiften als lorazepam. Met mijn ADHD hebben ze nooit rekening gehouden omdat ze die symptomen toeschreven aan mijn bipolairiteit (veel praten, onrust, hyperactiviteit) en ik ook bepaald geen typische ADHD'er ben.

Hoewel, de ritalin die ik wel eens krijg van vrienden doet precies wat het zou moeten doen, practisch al mijn vrienden zijn ADHD'ers en div. zelftesten op I-net wijzen ook in die richting dus ik geloof wel dat ik het heb. Alleen wil mijn psych. het pas testen als ik 2 mndn. 'clean' ben (speed) en dat heb ik er niet voor over zodat dat niet lukt die diagnose er door te drukken.

Ik zou maar wat graag experimenteren met Dex of Adderall..Ook hier speelt weer hun angst dat ik manisch word mij parten en ik word eerlijk gezegd er wel eens een beetje moe van, dat gezeur.. Dan word ik toch manisch..So what? Ik heb, zoals gezegd, wel vaker met dat bijltje gehakt en ken het klappen van de zweep intussen wel.

Maar omdat dat de psych. overbodig maakt heb ik ze daar nog niet van kunnen overtuigen. Het lijkt wel of ze niet kunnen geloven dat ik ze niet nodig heb en mij prima red zonder hun 'gelul'. Begrijpen doen ze mij, op een paar uitzonderingen na, o.a. Hoorn, Den Helder, toch niet.. So WTF! Ik zocht en zoek het zelf wel uit. Dat werkt voor mij nou eenmaal beter dan alles voorgekauwd krijgen van iemand die alleen maar theoretisch thuis is in de materie. Baas in eigen hoofd!

[ Bericht 0% gewijzigd door Salmannassar op 24-04-2014 03:19:01 ]
pi_139204042
Wat en narigheid allemaal -O-
  † In Memoriam † donderdag 24 april 2014 @ 03:54:42 #125
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_139204049
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 03:46 schreef CafeRoker het volgende:
Wat een narigheid allemaal -O-
Het kan nog vééééééél beroerder.... 8)7 .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')