goed gegaan?quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:10 schreef Sarasi het volgende:
Morgen laatste tentamen!Dan kan ik daarna lekker in alle chaos verhuizen.
Ja, acht of negen denk ik.quote:
quote:Op woensdag 9 april 2014 19:56 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ja, acht of negen denk ik.Volgend weekend ga ik verhuizen.
hoogbegaafde autist is (afgezien van de klassieke autisten zoals Rainman) dubbel, Aspergers en PDD-NOSsers zijn bijna altijd hoogbegaafd.quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:48 schreef Probability het volgende:
even iets anders
"OCD" door adhd schijnt te kunnen; als in; alles checken om niks te vergeten
maaaar ik MOET altijd m'n handen wassen na iets vies (bijv kat aaien, eten, olie, dagcreme, chips, etc. tijdens het opdoen van m'n make up was ik wel 6x mn handen en veeg ze het aan een schone handdoek af. Dit zodat het resultaat beter wordt denk ik. Tijdens mn werk (helemaal na het snijden van acocado's) was ik m'n handen, denk wel iedere x aantal minuten een keer. Niet altijd m'n hele handen dan volstaan m'n vingertoppen ook.
Etiketten moeten altijd goed naar voren staan (is makkelijker met vinden !)
Alles op een vaste plek
Altijd met het zelfde bestek/bord/etc/ type
bepaalde dranken in bepaalde glazen etc
nou ja ik kan nog wel mega lang doorgaan.
bepaalde routines die voor mij moeten/ok zijn/ik voel mij ongemakkelijk als ik het niet zo doe
Of heb ik geen adhd maar ben ik nu een hoogbegaafde autist
als ik naar m'n broertje kijk is hij wel een beetje add/autistisch achtig.. mn vader en moeder beide wel redelijk wat autistische trekjes had ik het er met m'n broertje gister nog overquote:Op donderdag 10 april 2014 09:26 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
hoogbegaafde autist is (afgezien van de klassieke autisten zoals Rainman) dubbel, Aspergers en PDD-NOSsers zijn bijna altijd hoogbegaafd.
ADHD en autisme liggen erg dicht bij elkaar, er is overlap qua kenmerken. misschien heb je naast je ADHD ook autistische trekken, misschien heb je ook wel echt autisme.
maak je niet druk om welk label precies, maar maak je druk om de juiste hulp als je die bij je eigenschappen nodig hebt.
Dat je het fijn vindt dat dingen goed georganiseerd zijn betekent niet dat je OCD hebtquote:Op dinsdag 8 april 2014 22:48 schreef Probability het volgende:
even iets anders
"OCD" door adhd schijnt te kunnen; als in; alles checken om niks te vergeten
maaaar ik MOET altijd m'n handen wassen na iets vies (bijv kat aaien, eten, olie, dagcreme, chips, etc. tijdens het opdoen van m'n make up was ik wel 6x mn handen en veeg ze het aan een schone handdoek af. Dit zodat het resultaat beter wordt denk ik. Tijdens mn werk (helemaal na het snijden van acocado's) was ik m'n handen, denk wel iedere x aantal minuten een keer. Niet altijd m'n hele handen dan volstaan m'n vingertoppen ook.
Etiketten moeten altijd goed naar voren staan (is makkelijker met vinden !)
Alles op een vaste plek
Altijd met het zelfde bestek/bord/etc/ type
bepaalde dranken in bepaalde glazen etc
nou ja ik kan nog wel mega lang doorgaan.
bepaalde routines die voor mij moeten/ok zijn/ik voel mij ongemakkelijk als ik het niet zo doe
Of heb ik geen adhd maar ben ik nu een hoogbegaafde autist
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 10 april 2014 14:42 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Dat je het fijn vindt dat dingen goed georganiseerd zijn betekent niet dat je OCD hebtDat ben je hetzelfde aan het doen als die mensen die ook denken dat ze ADD / ADHD hebben maar in feite gewoon wat studie afwijkend gedrag vertonen cq af en toe een beetje lui zijn. Of zeg ik dan iets geks?
Als een maat van me bier in de koelkast zet dan moet ook elk etiket naar voren mja om nou te zeggen dat ie een stoornis heeft
nou ja het is meer dat ik heel boos word als dingen 'fout' gaan. maar het kan dus zijn dat je ocd-trekjes hebt met adhd - dit om chaos te voorkomen en een soort orde te scheppen en niet omdat je echt werkelijk ocd hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Worry is a misuse of imagination
dat is de sleutel in je vraag: als je dermate last hebt van een eigenschap dat het je stoort of belemmert in je gewone bezigheden, is het een stoornis.quote:Op donderdag 10 april 2014 09:32 schreef Probability het volgende:
maar niet in zo'n grote mate dat ik er last van heb (of langer er over doe om weg te gaan)
Nou ja die van mij zei zich te verdiepen in adhd en beloofde steeds mee te gaan maar deed dat nooit....quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:40 schreef abraham het volgende:
Ben me steeds bewuster van waar mijn strepen horen te liggen.
In het verleden was het duidelijk. Ik maar er een zooitje van door mijn chaos dus is het ook mijn taak dit op te lossen. Niet zo erg, energie zat. Daarnaast moet je anderen helpen als ze dat vragen want zij hebben de boel wel op orde en als ze hulp vragen komt dat omdat ze het écht héél druk hebben. Dat ik het zelf druk heb is mijn eigen stomme schuld, had ik maar eerder moeten beginnen, dus zelf hulp vragen is niet sociaal.
Maar dat is niet zoals het is, wel zoals je sociale omgeving je kent. Nee zeggen als je geen zin hebt om iemand te helpen. Hulp vragen als je het gewoon nodig hebt. Diegenen die er bij stonden toen je van een gezamelijke taak een puinzooi maakte aanspreken dat ze zelf ook hadden kunnen ingrijpen. Soms kijken ze alsof ze water zien branden.
Extern maakt het me geen barst uit, dan maar een 'vriend' minder. Maar in het gezin levert mijn claimen van een evenwichtigere rolverdeling wél een probleem op. Maar ik heb wel een punt. Jammer alleen dat ik een cultuur van om me heen heb georganiseerd waarin de norm is dat ik wel het wel doe/oplos/verantwoordelijk ben ofzo. Het lijkt er op dat ik het conflict moet aangaan, terug kan ik na deze lessen niet. Dat Probability aangeeft dat dat ten koste kan gaan van je relatie vrees ik ook. Bugger...
Ik ben er alles behalve blij mee. Ik heb ADHD uitgevonden de stemmingswisselingen zijn het irritantste van bipolairiteit. Die zelfmoordgedachtes neem ik voor liefquote:Op dinsdag 8 april 2014 18:24 schreef Salmannassar het volgende:
[..]
Ook bipolair? Congrats! Ik vind het btw een prima combiHeb van mijn ADHD geen last omdat bipolair sterker is. Het houdt elkaar in balans.
Denk dat ik je verhaal wel herken? Als ik het goed begrepen heb iig.quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:40 schreef abraham het volgende:
Ben me steeds bewuster van waar mijn strepen horen te liggen.
In het verleden was het duidelijk. Ik maar er een zooitje van door mijn chaos dus is het ook mijn taak dit op te lossen. Niet zo erg, energie zat. Daarnaast moet je anderen helpen als ze dat vragen want zij hebben de boel wel op orde en als ze hulp vragen komt dat omdat ze het écht héél druk hebben. Dat ik het zelf druk heb is mijn eigen stomme schuld, had ik maar eerder moeten beginnen, dus zelf hulp vragen is niet sociaal.
Maar dat is niet zoals het is, wel zoals je sociale omgeving je kent. Nee zeggen als je geen zin hebt om iemand te helpen. Hulp vragen als je het gewoon nodig hebt. Diegenen die er bij stonden toen je van een gezamelijke taak een puinzooi maakte aanspreken dat ze zelf ook hadden kunnen ingrijpen. Soms kijken ze alsof ze water zien branden.
Extern maakt het me geen barst uit, dan maar een 'vriend' minder. Maar in het gezin levert mijn claimen van een evenwichtigere rolverdeling wél een probleem op. Maar ik heb wel een punt. Jammer alleen dat ik een cultuur van om me heen heb georganiseerd waarin de norm is dat ik wel het wel doe/oplos/verantwoordelijk ben ofzo. Het lijkt er op dat ik het conflict moet aangaan, terug kan ik na deze lessen niet. Dat Probability aangeeft dat dat ten koste kan gaan van je relatie vrees ik ook. Bugger...
Ik weet niet waar je zit, maar in Zuid Afrika ben ik gewoon naar een random huisarts gegaan, papieren laten zien en ik kreeg zo een recept mee. Proberen waard.quote:Op dinsdag 15 april 2014 16:38 schreef Chicolate het volgende:
Er in het buitenland achter komen dat je niet genoeg dex meer hebt tot het eind van je verblijf is op zijn zachtst gezegd niet echt handig. Geen idee hoe ik mijn stage goed af ga ronden als ik het einde zonder 'hulp' moet doen.
Ik ga vanavond eerst de apotheek proberen (originele verpakking + medische verklarint mee) en als dat niet werkt zal het via mijn Nederlandse arts moeten: huisartsen hier schrijven het niet zomaar voor, ook niet als je met een verklaring zwaait, zij weten niet hoeveel 'voorraad' je hebt.quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:12 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je zit, maar in Zuid Afrika ben ik gewoon naar een random huisarts gegaan, papieren laten zien en ik kreeg zo een recept mee. Proberen waard.
Tip: vraag wel om ritalin, niet om methylfenidaat. In het buitenland wil de hoeveelheid werkzame stof nog weleens anders zijn bij de generieke middelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |