Hetzelfde hier!quote:Op donderdag 10 april 2014 17:26 schreef lukasha het volgende:
Vandaag bericht gekregen dat ik op korte termijn zal worden uitgenodigd voor de eerste selectiedag voor regio Oost-Nederland. Een goede zaak !
Goed dat het toch ook leuk en interessant was! en dat van die 4 plaatsen jeejtje pff das echt niks!! Hebben ze dat echt letterlijk zo verteldquote:Op donderdag 10 april 2014 15:23 schreef sneakydesert het volgende:
Ik ben net terug van de eerste selectiedag "Bewust Blauw". Het eerste wat mij opviel is dat mensen uit Zeeland (mijn regio is Zeeland-West-Brabant) naar Tilburg moesten komen. Ik had toch verwacht (door de reistijd) dat ze het dichterbij konden doen.
Deze dag is er puur voor de formaliteit, en om je bewust te maken waar je aan begint. Aan het einde moest je daarom ook laten weten of je ook echt verder wilt, er nog een nachtje over wilt slapen of afziet van het selectieproces. Desalniettemin vond ik het leerzaam en interessant. Het was een interactieve bijeenkomst, met onder andere een rollenspel. Er was geen goed of fout, het was alleen maar om je te laten ervaren hoe het voelt voor in de verdere selectie. Het was mijn eerste keer dat ik een rollenspel speelde, maar er werd al wel fysiek contact gezocht in de vorm van aantikken en een beetje duwen. Verder ga ik er niet op in, dat blijft binnen die 4 muren.
In totaal waren er zo'n 15.000 personen die het sollicitatieformuliertje wilden invullen op de website. Voor elke regio komen er ongeveer 4 plaatsen vrij op de politieacademie (ingekocht door elke regio). Alleen de beste gaan dus door, in mijn regio kans van 1 op 10 (40 gegadigden). Mocht je worden aangesteld, dan kun je in de gehele regio terechtkomen, en dan is het aan jou om kamers te zoeken (vakantiehuisje kan ook), of te reizen tussen je eenheid en Apeldoorn. Wil je dat niet, dan heb je pech, genoeg anderen die het wél willen.
Binnenkort uitnodiging voor de tweede selectiedag
Ja, ze waren er heel duidelijk in. 1 op de 10 haalt het maar, en ook al voldoe je aan de eisen, iemand die net iets beter is gaat voor.quote:Op maandag 14 april 2014 20:32 schreef jvo91 het volgende:
[..]
Goed dat het toch ook leuk en interessant was! en dat van die 4 plaatsen jeejtje pff das echt niks!! Hebben ze dat echt letterlijk zo verteld
Pff ben benieuwd of het nu dan steeds om zo een weinig studenten aantal gaat!quote:Op dinsdag 15 april 2014 19:30 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Ja, ze waren er heel duidelijk in. 1 op de 10 haalt het maar, en ook al voldoe je aan de eisen, iemand die net iets beter is gaat voor.
Ja kan me voorstellen! ook als je vanuit zeeland (toch?) komt zal je dat niet redden? OV kennende hier in nederland!quote:Op dinsdag 15 april 2014 19:33 schreef sneakydesert het volgende:
6 mei heb ik de tweede selectiedag, om 8:30 op de politieacademie in Amsterdam. Nog even kijken of ik voor de nacht ervoor in Amsterdam een hotelkamer ga boeken, of heel erg vroeg een bus kan vinden hier. Wil wel een beetje uitgeslapen aankomen.
Brabant, maar dan is het nog niet ideaal met het ov. En stel dat er een vertraging is, dan kan ik die moeilijk opvangen dus een trein later te nemen, want dan ben ik te laat. Dat risico neem ik liever niet.quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:26 schreef jvo91 het volgende:
[..]
Ja kan me voorstellen! ook als je vanuit zeeland (toch?) komt zal je dat niet redden? OV kennende hier in nederland!
quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:33 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Brabant, maar dan is het nog niet ideaal met het ov. En stel dat er een vertraging is, dan kan ik die moeilijk opvangen dus een trein later te nemen, want dan ben ik te laat. Dat risico neem ik liever niet.
Oh oke! dacht ff dat je vanuit Zeeland kwam in regio zeeland-brabant west! Maar ja alnog zou je vanaf den bosch gaan rechtstreeks trein naar a'dam red je dat ook zeker niet volgens mij! Dus inderdaad dat risico niet nemen, zou ik ook niet doen!quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:33 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Brabant, maar dan is het nog niet ideaal met het ov. En stel dat er een vertraging is, dan kan ik die moeilijk opvangen dus een trein later te nemen, want dan ben ik te laat. Dat risico neem ik liever niet.
Ja, bij mij werkt het prima! ben er 2 maanden geleden mee begonnen, doe het 3 keer in de week. Toch weer iets anders dan normaal hardlopen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:27 schreef jvo91 het volgende:
Hebben jullie trouwens ook eens de politieconditie app training gedaan?!
Nope, hier niet in ieder geval. Ik vraag me af waarom de datums zo ver uit elkaar liggen?quote:Op dinsdag 15 april 2014 00:59 schreef PPLDude het volgende:
Ik heb op 21mei de eerste dag voor de regio oost! Nog meer genodigden voor die datum?
Ja idd, vooral omdat er ook niet echt veel sollicitanten zijn denk ik zo dan?!quote:Op woensdag 16 april 2014 12:38 schreef lukasha het volgende:
[..]
Nope, hier niet in ieder geval. Ik vraag me af waarom de datums zo ver uit elkaar liggen?
Ik heb er ook over geklaagd bij de OR, hier. Dit leek nergens op, maar wellicht gebeurt er ook daadwerkelijk iets mee.quote:Op vrijdag 18 april 2014 21:28 schreef sneakydesert het volgende:
"Het CDA heeft Kamervragen over de manier van solliciteren gesteld en vindt dat sollicitanten die door technische problemen buiten de boot vielen, opnieuw een kans moeten krijgen om te solliciteren."
Kijk, dat begint er al op te lijken. De sollicitatie procedure was echt waardeloos, hopelijk komt er snel een nieuwe sollicitatie ronde voor de mensen die het niet is gelukt. Ook al levert mij dat extra concurrentie op![]()
Ik heb geen antwoord op je vraag, maar wil wel even iets toevoegen.quote:Op woensdag 23 april 2014 18:10 schreef lukasha het volgende:
Is iemand hier al eerder op het hoofdbureau van Oost-Nederland geweest (europaweg 79) ? Zo ja klopt het dat ze via ''Bushalte Schumanpark, Apeldoorn'' goed bereikbaar is ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |