Iedereen die aan de minimale zeer soepele voorwaarden (een of ander schooldiploma, nationaliteit, ...) voldoet mag toch deelnemen aan de eerste selectieronde?quote:Op zaterdag 5 april 2014 01:05 schreef sneakydesert het volgende:
Ik heb niet alle reacties gelezen in dit topic. Ik heb gisteren ook gesolliciteerd. Door de drukte was de website overbelast, maar bij de derde "ronde" was het me dan eindelijk gelukt. Binnen tien werkdagen weet ik of ik mag deelnemen aan de eerste selectiedag.
Klopt. Dit stond in de mail: "Je sollicitatie wordt getoetst op eisen zoals leeftijd, opleidingsniveau en motivatie. Als je voldoet aan deze eisen, word je binnen maximaal 10 kalenderdagen per mail uitgenodigd voor de eerste selectiedag (Bewust Blauw)."quote:Op zaterdag 5 april 2014 02:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Iedereen die aan de minimale zeer soepele voorwaarden (een of ander schooldiploma, nationaliteit, ...) voldoet mag toch deelnemen aan de eerste selectieronde?
Ja ben ik ook benieuwd naar en hoeveel er geplaatst kunnen worden. Dus hoeveel er niet door kunnen ook zeg maar. Nee niet gelukt idd. Ik ben rond half 3 gaan werken toen wist ik ook niet dat later in de middag en avond nog eens vacatures open kwamen. Maarja hopelijk geven ze het volgende x ook iets eerder aan zodat je vrije dag kan nemen ofso.. of andere procedure die wel werkt eerlijk is!quote:Op zaterdag 5 april 2014 01:13 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Wat een drama inderdaad. Ik vraag me echt af hoeveel mensen er werkelijk gesolliciteerd hebben. Volgens mij lag het meer aan geluk in combinatie met een snelle internetverbinding als je er doorheen kwam. Ik las dat jij het niet gehaald had?Bedankt in ieder geval!
Ik doe dit nu meer dan vijf jaar.... Je bepaalt zelf grotendeels wanneer je aanwezig bent. Er wordt verwacht dat je elke twee weken een dienst draait (gemiddeld), daar kom je met je oefenmomenten en toetsen wel eenvoudig aan.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mooi dat jij even die toelichting geeft. Is het voor een werknemer/student qua tijd mogelijk om dat te doen? Het gaat dan niet om de hoeveelheid tijd die het kost maar om de tijdstippen waarop je aanwezig moet zijn.
Voor mij zou het trouwens wel gemakkelijker zijn aangezien ik woon in een van de plaatsen waar die opleiding wordt georganiseerd.
Balen joh, ik kreeg alleen dinsdag een mailtje dat donderdag om 13:00 de vacatures online kwamen. Ik heb gesolliciteerd voor politiekundige. Blijkbaar waren de vacatures voor hoofdagent en politiekundige tegelijk online, dat zal ook wel hebben bijgedragen aan de drukte.quote:Op zaterdag 5 april 2014 09:12 schreef jvo91 het volgende:
[..]
Ja ben ik ook benieuwd naar en hoeveel er geplaatst kunnen worden. Dus hoeveel er niet door kunnen ook zeg maar. Nee niet gelukt idd. Ik ben rond half 3 gaan werken toen wist ik ook niet dat later in de middag en avond nog eens vacatures open kwamen. Maarja hopelijk geven ze het volgende x ook iets eerder aan zodat je vrije dag kan nemen ofso.. of andere procedure die wel werkt eerlijk is!
Voor welke functie heb je gesolliciteerd?
wilde ook politiekundige! Is beetje stom ook ja, dat ze dat tegelijk doen, en ook eventueel slimmer als ze bijvoorbeeld per regio de vacatures open gooien scheelt ook wat drukte op de site! Maar succes met je sollicitatie!! Heb je ook lang gewacht?quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:15 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Balen joh, ik kreeg alleen dinsdag een mailtje dat donderdag om 13:00 de vacatures online kwamen. Ik heb gesolliciteerd voor politiekundige. Blijkbaar waren de vacatures voor hoofdagent en politiekundige tegelijk online, dat zal ook wel hebben bijgedragen aan de drukte.
Of inderdaad per regio ja. Ik wacht al twee jaar, en had de hoop al opgegeven dat er ooit nog vacatures vrij zouden komen. Afgelopen december ben ik gestopt met mijn opleiding, dus het moment kon eigenlijk niet beter voor mij.quote:Op zaterdag 5 april 2014 19:30 schreef jvo91 het volgende:
[..]
wilde ook politiekundige! Is beetje stom ook ja, dat ze dat tegelijk doen, en ook eventueel slimmer als ze bijvoorbeeld per regio de vacatures open gooien scheelt ook wat drukte op de site! Maar succes met je sollicitatie!! Heb je ook lang gewacht?
Pff ook al lang ja. Ik ook 2 jaar ongeveer. Mbo4 afgerond en werk nu al 2 jaar mer de gedachte van komt wel.. doe niet iets wat ik echt leuk vind dat is soms wel lastig. Komt voor jou dan nu goed uit! Ben juist beetje aan t twijfelen om weer na school te gaan in september. Integrale veiligheid of iets wat nog enigzins aan sluit op de politie en dan gewoon stoppen als ik aangenomen zou worden.. maarja lastig omdat het allemaal zo onzeker is!quote:Op zaterdag 5 april 2014 20:15 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Of inderdaad per regio ja. Ik wacht al twee jaar, en had de hoop al opgegeven dat er ooit nog vacatures vrij zouden komen. Afgelopen december ben ik gestopt met mijn opleiding, dus het moment kon eigenlijk niet beter voor mij.
Goed nieuws! Succes met je sollicitatie! ! ik heb geen flauw idee hoeveel heb wel ooit gehoord in februari denk ik tijdens infoavond dat er meer dan 20.000 mensen een mijnkombijdepolitie profiel hebben aangemaakt of in ieder geval vacaturealert...quote:Op zondag 6 april 2014 12:38 schreef lukasha het volgende:
Ik heb ook succesvol gesolliciteerd afgelopen donderdag maar dan voor hoofdagent in regio Oost-Nederland. Nu is het wachten op de uitnodiging voor de eerste selectiedag (Bewust Blauw). Hebben jullie een idee hoeveel mensen er hebben gesolliciteerd ?
Toevallig, ik heb me in januari ook aangemeld voor integrale veiligheid. Mocht ik niet door de selectie komen om welke reden dan ook, dan ga ik integrale veiligheid doen. Dat is mijn back-up plan. Je doet nu al twee jaar iets wat je niet leuk vindt, dat lijkt mij best lastig. Als ik jou was zou ik me sowieso voor een studie aanmelden, dan kom je tenminste een beetje uit de "sleur" van je werk. Mocht er dan plaats komen op de politieacademie, dan kun je het daar nog altijd proberen.quote:Op zondag 6 april 2014 22:54 schreef jvo91 het volgende:
[..]
Pff ook al lang ja. Ik ook 2 jaar ongeveer. Mbo4 afgerond en werk nu al 2 jaar mer de gedachte van komt wel.. doe niet iets wat ik echt leuk vind dat is soms wel lastig. Komt voor jou dan nu goed uit! Ben juist beetje aan t twijfelen om weer na school te gaan in september. Integrale veiligheid of iets wat nog enigzins aan sluit op de politie en dan gewoon stoppen als ik aangenomen zou worden.. maarja lastig omdat het allemaal zo onzeker is!
Leren doe je op de politieacademie zelf, en werken bij de eenheid in jouw regio.quote:Op maandag 7 april 2014 15:33 schreef lukasha het volgende:
(als ik wordt aangenomen) vraag ik me af waar ik tijdens de opleiding ga werken. Is dat in de buurt van Apeldoorn of wordt je straks ergens met voorkeur geplaatst binnen oost-nederland?
Ja dat heb ik inderdaad ook gelezen. Maar dan vraag ik me nog steeds af waar ik in de werk periodes binnen de eenheid Oost-Nederland zal gaan werken. Lijkt me niet dat ik door heel Gelderland en Overijssel ingezet zal worden toch?quote:Op maandag 7 april 2014 16:16 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Leren doe je op de politieacademie zelf, en werken bij de eenheid in jouw regio.
"Een politieopleiding betekent werken en leren ineen. Je bent in dienst van de politie en wisselt het werk in de eenheid af met studeren aan de Politieacademie."
"Het is een voltijdbaan mét opleiding. Per week moet je rekenen op 36/38 uur werk of studie-uren. In de praktijkperioden word je voor diensten ingeroosterd. Ook draai je tijdens je opleiding al avond-, weekend- en nachtdiensten in de eenheid"
Bron: https://kombijdepolitie.n(...)leren-en-werken.aspx Dit is voor hoofdagent, weet niet precies of het verschilt met politiekundige.
Je komt meestal binnen één bureau (binnenkort basis-eenheid) te werken met hooguit een stage bij bijvoorbeeld de DHV en andere onderdelen.quote:Op maandag 7 april 2014 16:36 schreef lukasha het volgende:
[..]
Ja dat heb ik inderdaad ook gelezen. Maar dan vraag ik me nog steeds af waar ik in de werk periodes binnen de eenheid Oost-Nederland zal gaan werken. Lijkt me niet dat ik door heel Gelderland en Overijssel ingezet zal worden toch?
Zover ik weet kan dat idd in hele regio oost Nederland zijn. Maar je kan wel voorkeur uitspreken. Dat heb ik ooit gehoord. Maar in jouw geval kan ik me voorstellen dat dat rot kan zijn aangezien regio oost nl zo een groot korps is.quote:Op maandag 7 april 2014 16:36 schreef lukasha het volgende:
[..]
Ja dat heb ik inderdaad ook gelezen. Maar dan vraag ik me nog steeds af waar ik in de werk periodes binnen de eenheid Oost-Nederland zal gaan werken. Lijkt me niet dat ik door heel Gelderland en Overijssel ingezet zal worden toch?
Oh toevallig ja! Hoop voor je dat het niet "nodig" is! Nja tis niet dat ik het echt niet leuk vind heb mindere en betere dagen. Maarja je zit steeds met de gedachtes in je hoofd, sleur is idd juiste woord denk ik. Maarja gewoon lekker werken en geld verdienen beetje sparen is nu ook wel fijn maar denk dat het ook wel goed zou zijn om opleiding te doen dan zit je dalijk toch alwwer wat meer in die studeer flow. Na 1.5 jaar geen school is dat er al aardig uit! Maarja vind lastig om een keus te maken!quote:Op maandag 7 april 2014 14:55 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Toevallig, ik heb me in januari ook aangemeld voor integrale veiligheid. Mocht ik niet door de selectie komen om welke reden dan ook, dan ga ik integrale veiligheid doen. Dat is mijn back-up plan. Je doet nu al twee jaar iets wat je niet leuk vindt, dat lijkt mij best lastig. Als ik jou was zou ik me sowieso voor een studie aanmelden, dan kom je tenminste een beetje uit de "sleur" van je werk. Mocht er dan plaats komen op de politieacademie, dan kun je het daar nog altijd proberen.
Het maken van keuzes is lastig, leven met het idee dat je niet op tijd een keuze hebt gemaakt is lastiger. Ik weet niet hoe oud je bent (al doet je username mij wel iets vermoeden), maar je hebt tot 1 mei om je aan te melden voor een opleiding. Dus als je niet nog een jaar wilt wachten, is dit het moment om daar verandering in te brengen.quote:Op maandag 7 april 2014 22:56 schreef jvo91 het volgende:
[..]
Oh toevallig ja! Hoop voor je dat het niet "nodig" is! Nja tis niet dat ik het echt niet leuk vind heb mindere en betere dagen. Maarja je zit steeds met de gedachtes in je hoofd, sleur is idd juiste woord denk ik. Maarja gewoon lekker werken en geld verdienen beetje sparen is nu ook wel fijn maar denk dat het ook wel goed zou zijn om opleiding te doen dan zit je dalijk toch alwwer wat meer in die studeer flow. Na 1.5 jaar geen school is dat er al aardig uit! Maarja vind lastig om een keus te maken!
Als je voorouders bij de gestapo zaten wel ja.quote:Op woensdag 2 april 2014 12:11 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Genoeg mensen, blijkbaar. (en terecht; prachtig werk...)
Gefeliciteerd man ! Nu hopen dat ik er ook snel een krijg.quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:17 schreef sneakydesert het volgende:
Net mailtje gehad dat ik komende donderdag de eerste selectiedag heb. Al wel snel, maar ik heb er zin in
Moet je niet eerst naar Bewust Blauw? Of bedoel je dit ook?quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:17 schreef sneakydesert het volgende:
Net mailtje gehad dat ik komende donderdag de eerste selectiedag heb. Al wel snel, maar ik heb er zin in
Thanks!quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:49 schreef lukasha het volgende:
[..]
Gefeliciteerd man ! Nu hopen dat ik er ook snel een krijg.Ook lekker snel ook als je donderdag al langs mag komen. Succes jongen !!
Dat bedoel ik ook. De eerste selectiedag heet "Bewust Blauw". Van 09:00 tot 13:00 duurt het bij mij, ben benieuwdquote:Op dinsdag 8 april 2014 16:34 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Moet je niet eerst naar Bewust Blauw? Of bedoel je dit ook?
Oh wat snel al!! En voorbereid ben je zeker als je ook al zolang wacht toch !? Gezonde spanning zal er wel zijn, hopelijk voor je gaat de echte selectie ook zo snel! Maar lijkt me wel aangezien het voor november is dat opleiding start!quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:17 schreef sneakydesert het volgende:
Heb je best wel gelijk in ja! En je vermoeden klopt idd, ben 22 dus nog jong maar heb er toch al een opleiding opzitten en nu al lange tijd aan het werk dusja dat geeft het gevoel alsof je nu echt snel keuzes moet gaan maken ofso. Ik ga er komende 2 weken maar eens echt goed overnadenken en dan inderdaad anders voor 1 mei nog inschrijven! Maar vind het echt moeilijk. Stel dat er bv rond september/oktober weer vacatures komen voor eventueel instroom januari blijf ik liever door werken tot eind van het jaar, maarja dat is zo onzekerquote:Op dinsdag 8 april 2014 14:20 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Het maken van keuzes is lastig, leven met het idee dat je niet op tijd een keuze hebt gemaakt is lastiger. Ik weet niet hoe oud je bent (al doet je username mij wel iets vermoeden), maar je hebt tot 1 mei om je aan te melden voor een opleiding. Dus als je niet nog een jaar wilt wachten, is dit het moment om daar verandering in te brengen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |