Dankje! Ja inderdaad, meer dan 20.000 mensen hebben zich voor de vacature alert aangemeld dus toch redelijk wat interesse inderdaad!quote:Op woensdag 2 april 2014 11:41 schreef Mattt het volgende:
Succes met solliciterenZullen heel wat mensen op reageren.
Vind ik moeilijk om zo te typen, in het echt vertel je dat makkelijker. Maar vele kanten van het werk passen bij mij; ik ben actief, vind het fijn als ik een hulpverlener kan zijn, het denk werk achter het oplossen van problemen, de afwisseling je weet begin van de dag nooit wat je gaat doen. Ik heb een hekel aan 9 tot 5 daar wordt ik echt akelig van. Werken in een team. De vele diverse richtingen die je uit kan bij de politie spreekt me aan, en natuurlijk ook een beetje actie daar houd ik wel van!quote:Op woensdag 2 april 2014 11:44 schreef Insomnia_ het volgende:
hoezo wil je eigenlijk bij de politie (serieuze vraag)
Dat is echt veel! Ben benieuwd hoeveel mensen ze nodig hebbenquote:Op woensdag 2 april 2014 11:44 schreef jvo91 het volgende:
[..]
Dankje! Ja inderdaad, meer dan 20.000 mensen hebben zich voor de vacature alert aangemeld dus toch redelijk wat interesse inderdaad!
Ja die 20.000 zullen heus niet allemaal nu solliciteren maar zijn toch in iedergeval geintereseerd. Ben ook wel benieuwd naar het aantal dat ze nodig hebben, maar zodra het aantal sollicitaties binnen zijn wat ze nodig hebben gaat de vacature er ook direct weer af, van het internet!quote:Op woensdag 2 april 2014 11:52 schreef Mattt het volgende:
[..]
Dat is echt veel! Ben benieuwd hoeveel mensen ze nodig hebben
Genoeg mensen, blijkbaar. (en terecht; prachtig werk...)quote:Op woensdag 2 april 2014 12:05 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik vraag me serieus af wie er tegenwoordig nog bij de politie wil.
Lijkt me ook prachtig werk: met een pistool op zak rondlopen, lekker te hard rijden zonder consequenties, burgers lastig vallen, gewoon, omdat ze het kunnen en af en toe een onschuldige jongen van 17 doodschieten.quote:Op woensdag 2 april 2014 12:11 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Genoeg mensen, blijkbaar. (en terecht; prachtig werk...)
quote:Op woensdag 2 april 2014 12:17 schreef starla het volgende:
[..]
Lijkt me ook prachtig werk: met een pistool op zak rondlopen, lekker te hard rijden zonder consequenties, burgers lastig vallen, gewoon, omdat ze het kunnen en af en toe een onschuldige jongen van 17 doodschieten.
Prachtig werk!
Onderbuiktokkies?quote:Op woensdag 2 april 2014 12:18 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
fijn dat TS een topic opent over vacatures bij de politie, dat dan de onderbuiktokkies hun verjaardagsdiscussies opnieuw doen
Jij hebt de post waar ik op reageer niet gelezen, blijkbaar? Daarnaast mag je prima een mening hebben. Niks mis mee... Dat het offtopic is hier, is dan weer mijn mening.quote:Op woensdag 2 april 2014 12:23 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Onderbuiktokkies?
Ik wist niet dat we tegenwoordig geen mening meer mochten hebben ergens over. En een onderbuikgevoel is wat anders dan een mening hebben gebaseerd op je eigen ervaringen met de politie.
Dat jij het niet kunt hebben dat mensen het niet eens zijn met jouw beeld van de politie is prima, maar moet dat dan gelijk zo?
Je sprak in meervoud dus ik ging ervan uit dat je het over meerdere mensen had, niet over 1 user/1 post.quote:Op woensdag 2 april 2014 12:24 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Jij hebt de post waar ik op reageer niet gelezen, blijkbaar? Daarnaast mag je prima een mening hebben. Niks mis mee... Dat het offtopic is hier, is dan weer mijn mening.
Mocht het nu niet lukken is de Marechaussee niet wat?quote:Op woensdag 2 april 2014 11:51 schreef jvo91 het volgende:
[..]
Vind ik moeilijk om zo te typen, in het echt vertel je dat makkelijker. Maar vele kanten van het werk passen bij mij; ik ben actief, vind het fijn als ik een hulpverlener kan zijn, het denk werk achter het oplossen van problemen, de afwisseling je weet begin van de dag nooit wat je gaat doen. Ik heb een hekel aan 9 tot 5 daar wordt ik echt akelig van. Werken in een team. De vele diverse richtingen die je uit kan bij de politie spreekt me aan, en natuurlijk ook een beetje actie daar houd ik wel van!
Kan nog wel even door gaan, maargoed hoop dat er gewoon mensen zijn hier die in dezelfde situatie zitten en je gewoon daarover kan kletsen en niet mijn hele story hier open gooien ofso! Maar snap dat je het vraagt
Aha, en die mening was:quote:Op woensdag 2 april 2014 12:24 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Jij hebt de post waar ik op reageer niet gelezen, blijkbaar? Daarnaast mag je prima een mening hebben. Niks mis mee... Dat het offtopic is hier, is dan weer mijn mening.
Maar hou je ook van te doen wat je opgedragen word, terwijl je er zelf enorm tegen bent..?quote:Op woensdag 2 april 2014 11:51 schreef jvo91 het volgende:
Vind ik moeilijk om zo te typen, in het echt vertel je dat makkelijker. Maar vele kanten van het werk passen bij mij; ik ben actief, vind het fijn als ik een hulpverlener kan zijn, het denk werk achter het oplossen van problemen, de afwisseling je weet begin van de dag nooit wat je gaat doen. Ik heb een hekel aan 9 tot 5 daar wordt ik echt akelig van. Werken in een team. De vele diverse richtingen die je uit kan bij de politie spreekt me aan, en natuurlijk ook een beetje actie daar houd ik wel van!
Er is veel in het nieuws laatste tijd over ptss etc. en ja negatief beeld van politie zal wel blijven denk ik, maargoed de manier hoe ik me er in verdiept heb ben ik hier niet bang voor. En dit kan na mijn mening op alle werkplekken gebeuren, ik snap je punten maar ben het er niet mee eens. Ik heb hier goed over nagedacht, en gelukkig ken ik politieagenten die daar op hun plek zitten en het naar hun zin hebben. Waarschijnlijk is het dan een geval van verkeerde beroepskeuze als je dit allemaal zou gebeuren.quote:Op woensdag 2 april 2014 12:33 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Maar hou je ook van te doen wat je opgedragen word, terwijl je er zelf enorm tegen bent..?
Afgestompt te raken in je eigen gedachten, omdat er niemand is waar je mee kan praten/die je begrijpt?
Uitgekotst te worden door collega's omdat je zaken niet op hun manier wil doen?
Dat je relatie op de klippen loopt omdat je vervreemd raakt..?
(Het begint al in dit topic..)
Er zijn maar weinig Appie Baantjers meer die tot het einde gelukkig zijn....
Al wel eens aan gedacht ja, maar nog te weinig in verdiept. Eerste gedachte is dat je daar misschien wat beperkter bent in werkplekken ? Maar kan goed niet waar zijn, zeg al weinig in verdiept tot nu toe.quote:Op woensdag 2 april 2014 12:26 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Mocht het nu niet lukken is de Marechaussee niet wat?
Volgens mij is het vrij on topic: de kern is niet solliciteren.quote:Op woensdag 2 april 2014 12:56 schreef jvo91 het volgende:
Maar jammer door all het negatief geschreeuw wordt het inderdaad vrij off topic
Met een hulpverlener zijn bedoel je dan boetes uitdelen?quote:Op woensdag 2 april 2014 11:51 schreef jvo91 het volgende:
[..]
Kan nog wel even door gaan, maargoed hoop dat er gewoon mensen zijn hier die in dezelfde situatie zitten en je gewoon daarover kan kletsen en niet mijn hele story hier open gooien ofso! Maar snap dat je het vraagt
Mijn opzet was praten met mensen die in dezelfde situatie zitten als mij, en dus willen gaan solliciteren bij de politie en er eventueel ook al lang op wachten!quote:Op woensdag 2 april 2014 12:59 schreef starla het volgende:
[..]
Volgens mij is het vrij on topic: de kern is niet solliciteren.
jaquote:Op woensdag 2 april 2014 13:01 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Met een hulpverlener zijn bedoel je dan boetes uitdelen?
Ja, maar als je daar nu al moeite mee hebt...quote:Op woensdag 2 april 2014 12:56 schreef jvo91 het volgende:
Maar jammer door all het negatief geschreeuw wordt het inderdaad vrij off topic
Nogmaals, dat besef ik me zeker, maar voor die uitingen er van had ik dit topic niet geopend! Je mag je mening hebben over de politie, dat meen ik en vind het zeker jammer, maar als het je mening is dan is dat zo. Hoop dat niet iedereen hier met negatieve mening ook persoonlijks iets vervelend heeft meegemaakt maar het dwaalt hier nu beetje af, en eindigt wss in een discussie wat niet mijn bedoeling was...quote:Op woensdag 2 april 2014 13:13 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ja, maar als je daar nu al moeite mee hebt...
Eenmaal bij de politie gaan dat soort zaken niet minder worden...
Ik denk dat het eerder harde feiten zijn, dan mijn mening..quote:Op woensdag 2 april 2014 13:16 schreef jvo91 het volgende:
[..]
Nogmaals, dat besef ik me zeker, maar voor die uitingen er van had ik dit topic niet geopend! Je mag je mening hebben over de politie, dat meen ik en vind het zeker jammer, maar als het je mening is dan is dat zo. Hoop dat niet iedereen hier met negatieve mening ook persoonlijks iets vervelend heeft meegemaakt maar het dwaalt hier nu beetje af, en eindigt wss in een discussie wat niet mijn bedoeling was...
De drie keer dat ik de politie nodig had in m'n hele leven heb ik niks aan ze gehad. Sterker nog: ik wilde vroeger zelf bij de politie maar na de eerste twee slechte ervaringen was ik er wel klaar mee.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:16 schreef jvo91 het volgende:
[..]
Hoop dat niet iedereen hier met negatieve mening ook persoonlijks iets vervelend heeft meegemaakt
Veel mensen hebben een negatief beeld over de politie dat is zeker een feit ja, maar veel is denk vooral gebaseerd op persoonlijke ervaringen. En meen ik oprecht dat ik dat vervelend vind, maar goed dat zijn inderdaad discussie waardige punten maar was niet mijn bedoeling om hier nu te doen.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:23 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik denk dat het eerder harde feiten zijn, dan mijn mening..
Waarom denk je dat er maar heel weinig agenten zijn die er openbaar voor uit komen dat ze agent zijn in de prive sfeer.. (zoals hier op fok bijv..) Dat is ook de reden waarom dit soort topics altijd een beetje verzand...
Maar goed.. als jij bij de politie wil, moet je dat lekker doen... ik hou je niet tegen..
Als je dan inderdaad maar doet waar je wel 100% achter staat.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:24 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
De drie keer dat ik de politie nodig had in m'n hele leven heb ik niks aan ze gehad. Sterker nog: ik wilde vroeger zelf bij de politie maar na de eerste twee slechte ervaringen was ik er wel klaar mee.
Trouwens er openbaar voor uit komen.. tja fok is idd openbaar maar nog niemand weet wie je bent dus ja niet echt van belang denk ik dan. In real life zal iemand die bij de politie zit niet ontkennen dat die er bij zit. Misschien tegen vreemde maar kan ik in komen, er gebeuren bij de politie idd andere dingen dan een dagje achter de kassa of op een accountant kantoor of wat dan ook.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:23 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik denk dat het eerder harde feiten zijn, dan mijn mening..
Waarom denk je dat er maar heel weinig agenten zijn die er openbaar voor uit komen dat ze agent zijn in de prive sfeer.. (zoals hier op fok bijv..) Dat is ook de reden waarom dit soort topics altijd een beetje verzand...
Maar goed.. als jij bij de politie wil, moet je dat lekker doen... ik hou je niet tegen..
Ook op bijv. een verjaardag in real life heb je het er liever niet over..omdat er elke keer weer hetzelfde van komt..quote:Op woensdag 2 april 2014 13:33 schreef jvo91 het volgende:
[..]
Trouwens er openbaar voor uit komen.. tja fok is idd openbaar maar nog niemand weet wie je bent dus ja niet echt van belang denk ik dan. In real life zal iemand die bij de politie zit niet ontkennen dat die er bij zit. Misschien tegen vreemde maar kan ik in komen, er gebeuren bij de politie idd andere dingen dan een dagje achter de kassa of op een accountant kantoor of wat dan ook.
Oke! Duidelijk en ook geloofwaardig. Hopelijk ga ik ook vooral veel van het positieve mee maken (al is veel bij dit vak in zekere zin negatief moord, drugs, criminaliteit etc) maar je snapt vast wel wat ik bedoel. En ja ieder beroep heeft wel iets natuurlijk. Niet dat ik corruptie etc acceptabel vind als zijnde negatieve kant van het vak.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:20 schreef Snowballed het volgende:
Nee hoor.. ik heb een eigen bedrijf...
Ik ben enkel een heel klein beetje crimewatcher... en lees wel eens wat boeken of rechtbankverslagen.. maar dan houd t wel op..
Ik vind het leuk om het spel tussen de overheid en de misdaad te volgen, en daarbij zie je vaak dat die twee niet zo heel ver uit elkaar liggen en er wel eens (half) overgevlogen word naar de andere kant.... Het lijntje tussen goed en slecht is heel dun..
Wil jij aan de Politie'academie' een opleiding gaan volgen? Ik zal geen professionele politiemedewerker worden maar misschien word ik nog eens een vrijwillige agent nadat ik ben afgestudeerd indien ik het gevoel heb dat het voldoende nuttig is. Voor mijn professionele leven heb ik andere plannen.quote:Op woensdag 2 april 2014 11:36 schreef jvo91 het volgende:
He fokkers,
Vraag me af of er nog meer mensen zijn die (al lang) wachten op vacatures bij de politie?
Thanks! Ben het met je eens dat het een soort van roeping is in de zin van dat je niet zomaar besluit ohja laat ik maar politie worden..quote:Op woensdag 2 april 2014 18:26 schreef Isabeau het volgende:
Als je naar het salaris van onze politie kijkt dan moet het wel haast een roeping zijn. Succes met de sollicitatie, TS, die is best pittig
Ja eigenlijk wel van jongs af aan. Maar ivm leeftijd (je moet 18 zijn) niet direct na middelbare school gestart. Achteraf ook alleen maar goed denk ik. Heb de hotelschool af gerond geweldige tijd gehad veel geleerd stages in buitenland etc. Dus ook waar vaak over wordt gesproken " levenservaring" is al wat groter dan wanneer je direct van de middelbare afkomt.quote:Op woensdag 2 april 2014 22:02 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Heb je dit altijd al willen doen?
Doe je dit gelijk vanuit je middelbare school of heb je eerst iets anders gedaan?
Hoop voor je dat je het haalt.
Succes!
Het kan geen kwaad. Het is niet dat ze een modepopje is die voor een PR-campagne is gefotografeerd terwijl ze geen rechercheur is, zij is het toevallig ook echt. Dat gezegd hebbende, voor vrouwen ligt de lat flink wat lager om bij de politie binnen te geraken. https://www.kombijdepolitie.nl/Selectie/Pages/sporttest.aspxquote:
Hoe weet je dat het echt is dan? bron?quote:Op woensdag 2 april 2014 23:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het kan geen kwaad. Het is niet dat ze een modepopje is die voor een PR-campagne is gefotografeerd terwijl ze geen rechercheur is, zij is het toevallig ook echt. Dat gezegd hebbende, voor vrouwen ligt de lat flink wat lager om bij de politie binnen te geraken. https://www.kombijdepolitie.nl/Selectie/Pages/sporttest.aspx
Een meisje in de bloei van haar leven moet ongeveer dezelfde conditie hebben als een man van ongeveer 55 jaar oud.![]()
We hebben nog een lange weg te gaan met de emancipatie. Persoonlijk vind ik het ook een belediging van de meisjes, het gaat hier immers niet om een toptijd maar om een haalbare tijd voor een middelmatig getrainde man. Leg de lat maar hoger voor de dames, dat halen ze wel.
Daar zitten ook veel kansloze sollicitanten tussen.quote:Op woensdag 2 april 2014 11:53 schreef jvo91 het volgende:
[..]
Ja die 20.000 zullen heus niet allemaal nu solliciteren maar zijn toch in iedergeval geintereseerd. Ben ook wel benieuwd naar het aantal dat ze nodig hebben, maar zodra het aantal sollicitaties binnen zijn wat ze nodig hebben gaat de vacature er ook direct weer af, van het internet!
Je weet nooit voor 100% zeker dat iets in de media echt is maar je mag in dit geval aannemen dat het echt is. Bekijk zelf de bron maar (link foto bekijken en googelen en je zal het snel vinden).quote:Op woensdag 2 april 2014 23:59 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat het echt is dan? bron?
Dat hangt natuurlijk van de persoon af maar inderdaad is het slechts een voorwaarde om de opleiding met succes te volgen. Als het goed is dan zou de conditie tijdens de opleiding moeten verbeteren (is in België het geval dus dat zal hier vast ook wel zo zijn). Wat mij betreft moeten politiefunctionarissen een paar keer per jaar bewijzen dat hun conditie voldoende is en mogen ze anders alleen bureauwerk doen. Eis het en verreweg de meeste politiefunctionarissen zullen er wel voor zorgen dat ze het halen.quote:Als mensen voorbij de sollicitatie zijn dan gaat het weer achteruit met de conditie hoor
Mijn conditie is beter dan die van verreweg de meeste poltiefunctionarissen (ik sport best veel) alleen ben ik van nature meer een duursporter dan een sprinter, dat werkt niet in mijn voordeel.quote:Sommige agenten die je op straat ziet kunnen jou echt niet bijhouden....
Wies Mike en Molly?quote:Op donderdag 3 april 2014 00:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je weet nooit voor 100% zeker dat iets in de media echt is maar je mag in dit geval aannemen dat het echt is. Bekijk zelf de bron maar (link foto bekijken en googelen en je zal het snel vinden).
[..]
Dat hangt natuurlijk van de persoon af maar inderdaad is het slechts een voorwaarde om de opleiding met succes te volgen. Als het goed is dan zou de conditie tijdens de opleiding moeten verbeteren (is in België het geval dus dat zal hier vast ook wel zo zijn). Wat mij betreft moeten politiefunctionarissen een paar keer per jaar bewijzen dat hun conditie voldoende is en mogen ze anders alleen bureauwerk doen. Eis het en verreweg de meeste politiefunctionarissen zullen er wel voor zorgen dat ze het halen.
Als wordt gesteld dat die norm nodig is voor de mannen dan is die norm ook nodig voor de vrouwen. Niet alleen vind ik het oneerlijk t.o.v. de mannelijke sollicitanten die worden benadeeld, ook vind ik het een belediging voor de dames die wel hard werken.
Ik ken een aantal van die dames die het echt niet leuk zouden vinden dat ze een minder hoge norm hoeven te halen en daar zitten ook vrouwelijke dames tussen, dat gaat prima samen.
[..]
Mijn conditie is beter dan die van verreweg de meeste poltiefunctionarissen (ik sport best veel) alleen ben ik van nature meer een duursporter dan een sprinter, dat werkt niet in mijn voordeel.
Ken jij Mike & Molly? Zo extreem is het in Nederland gelukkig niet (in de USA ook niet maar er zitten wel nogal wat dikzakken tussen) maar dat kan toch niet? Een straatagent moet gewoon fit zijn, anders ben je niet geschikt.
Een sitcom.quote:
Nee, wel geïnteresseerd in de functie van vrijwillige agent voor in de toekomst. Ik bedoelde dat het niet in mijn voordeel zou zijn als ik achtervolgd zou worden door een agent.quote:Dus jij bent ook een Agent?
Ja vast en zeker!quote:Op donderdag 3 april 2014 00:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daar zitten ook veel kansloze sollicitanten tussen.
Voor welke functie solliciteer jij nu precies?quote:
De bedoeling was/is Politiekundige, helaas niet gelukt vandaag. Site overbelast en drama! Jammer dat het zo via internet moet! Maarja wacht nog maar 1,5 jaar dus doe maar half jaartje erbij ofsoquote:Op donderdag 3 april 2014 15:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Voor welke functie solliciteer jij nu precies?
Omdat er geen vacature is? Ach, als je eenmaal binnen bent dan zal je zeker kans genoeg krijgen om extra opleidinkjes te volgen en door te groeien? Dat is dan wel weer leuk bij zo'n organisatie: veel interne opleidingkjes waarmee je je kansen kan vergroten en waarmee je extra en andere functies kan krijgen. Ik heb de indruk dat het niet snel saai zal worden als je er zelf wat van maakt. Zelf zou ik eventueel ooit een vrijwillige agent willen worden omdat ik me soms best wel erger aan normvervaging in onze maatschappij en ik graag zie dat bepaalde risico's wat verkleinen (zatlappen die gaan rijden bijv.). Ik vind het wel een minpunt dat je dan geen vuurwapen krijgt, toch een groot nadeel als ineens iemand besluit op je te gaan schieten omdat je dat werk doet. Het gebeurt niet veel in Nederland maar het komt voor. Hopelijk wordt dit binnenkort eens aangepast, ik weet dat veel mensen hiervoor pleiten.quote:Op donderdag 3 april 2014 22:30 schreef jvo91 het volgende:
[..]
De bedoeling was/is Politiekundige, helaas niet gelukt vandaag.
Hij heeft niet helemaal ongelijk, helaas wordt de politie ook wel eens misbruikt door de overheid. Denk bijv. aan die bonnenquota die er was, dat is toch niet echt de bedoeling.quote:
Nu je het zegt inderdaad ja! Shiiit en ik maar een boete van 347 krijgen voor stilstaan op invalideplek zijn ze gek ofzo?! Ze moeten zichzelf kaal scheren en van een brug af gooien.quote:Op donderdag 3 april 2014 22:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hij heeft niet helemaal ongelijk, helaas wordt de politie ook wel eens misbruikt door de overheid. Denk bijv. aan die bonnenquota die er was, dat is toch niet echt de bedoeling.
Het doel van boetes is om het gedrag te moduleren (ook via afschrikking, als je weet dat de kans groot is dat je binnen X maanden een boete krijgt voor Y...), niet om de staatskas te spekken. Dat je dan nog de boetes wil verhogen om de staatskas te spekken kan ik accepteren, als je politiemedewerkers gaat voorschrijven om minimaal X bonnen per jaar te schrijven dan ben je niet goed bezig.
Ja compleet met je eens! Dat zie ik ook zeker bij de politie mogelijkheid tot doorgroeien als je er zelf inderdaad hard voor werkt en moeite voor doet! Er is niets mis met je leven lang op straat, maar dat is ook niet mijn ambitie. Denk dat dat juist ook niet goed is (voor mij dan)!quote:Op donderdag 3 april 2014 22:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Omdat er geen vacature is? Ach, als je eenmaal binnen bent dan zal je zeker kans genoeg krijgen om extra opleidinkjes te volgen en door te groeien? Dat is dan wel weer leuk bij zo'n organisatie: veel interne opleidingkjes waarmee je je kansen kan vergroten en waarmee je extra en andere functies kan krijgen. Ik heb de indruk dat het niet snel saai zal worden als je er zelf wat van maakt. Zelf zou ik eventueel ooit een vrijwillige agent willen worden omdat ik me soms best wel erger aan normvervaging in onze maatschappij en ik graag zie dat bepaalde risico's wat verkleinen (zatlappen die gaan rijden bijv.). Ik vind het wel een minpunt dat je dan geen vuurwapen krijgt, toch een groot nadeel als ineens iemand besluit op je te gaan schieten omdat je dat werk doet. Het gebeurt niet veel in Nederland maar het komt voor. Hopelijk wordt dit binnenkort eens aangepast, ik weet dat veel mensen hiervoor pleiten.
Er waren wel vacatures voor wat ik wilde, maarja alles was binnen no time overbelast server gecrasht en ja... dan houd het opquote:
Sorry, die boete vind ik terecht. Een meer terechte klacht is dat de verhouding tussen de hoogtes van de boetes zoek is en dat er veel meer parkeerplaatsen zijn voor mindervaliden dan dat er nodig zijn.quote:Op donderdag 3 april 2014 22:59 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Nu je het zegt inderdaad ja! Shiiit en ik maar een boete van 347 krijgen voor stilstaan op invalideplek zijn ze gek ofzo?!
Oke daar kan ik het wel mee vinden. Alleen die hoogte nietquote:Op vrijdag 4 april 2014 00:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Sorry, die boete vind ik terecht. Een meer terechte klacht is dat de verhouding tussen de hoogtes van de boetes zoek is en dat er veel meer parkeerplaatsen zijn voor mindervaliden dan dat er nodig zijn.
En idd van die vrijwillige politie geen wapen, snap je punt daarover. Wist dat eigenlijk niet, wist alleen niveau 2 surveillant etc. dat die geen wapen hadden!quote:
Ik vind die boete te hoog, ik vermoed dat die boete zo hoog is omdat mensen moeilijk afleren om dit te doen. Als je jarenlang constateert dat de huidige boete niet werkt om overtreders te ontmoedigen dan probeer je het eens met een hogere boete.quote:Op vrijdag 4 april 2014 00:26 schreef Jiang153 het volgende:
Of door rood rijden/bellen en stoer met één hand sturen, want wat ik gedaan heb is natuurlijk véééél erger als je naar de hoogte kijkt
EDIT:
Had het gewoon betaald van me eigen opgespaarde geld....quote:Op vrijdag 4 april 2014 00:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik vind die boete te hoog, ik vermoed dat die boete zo hoog is omdat mensen moeilijk afleren om dit te doen. Als je jarenlang constateert dat de huidige boete niet werkt om overtreders te ontmoedigen dan probeer je het eens met een hogere boete.
Ik ben het met je eens dat bepaalde overtredingen dan weer te soft worden aangepakt, bijv. allerlei verkeersovertredingen waarmee je mensen in gevaar brengt.
Met als gevolg dat de maatschappij meer kosten heeft en er meer moet worden geïnd, o.a. met boetes. Lekker constructief.quote:Op vrijdag 4 april 2014 00:34 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Had het gewoon betaald van me eigen opgespaarde geld....
Me pa dacht dat het maar 80 was
Als hij het werkelijke bedrag wist haha.....beginnend bestuurder en met één boete al hoger als wat hij in 20+ jaar heeft
Uiteraard heb ik wel het bordje uit de grond gehaald en in de sloot geworpen. Moet wel waar voor mijn geld krijgen.
Eigen schuld dikke neusquote:Op vrijdag 4 april 2014 00:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Met als gevolg dat de maatschappij meer kosten heeft en er meer moet worden geïnd, o.a. met boetes. Lekker constructief.
quote:Op vrijdag 4 april 2014 00:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En idd van die vrijwillige politie geen wapen, snap je punt daarover. Wist dat eigenlijk niet, wist alleen niveau 2 surveillant etc. dat die geen wapen hadden!
Erm...quote:Ja, maar zij zijn gewoon (nog) niet geschikt voor het politiewerkt, vrijwillige agenten krijgen momenteel nog geen vuurwapen omdat vakbonden bang zijn dat vrijwillige agenten het werk overnemen van de gewone agenten, dat ze daarmee hun collega's duperen enkel vanuit hun egoïsme vind ik kwalijk. Voor de rest hebben de vrijwillige agenten dezelfde bevoegdheden, kunnen zij ook hogere rangen krijgen in functie van ervaring etc.
Mooi dat jij even die toelichting geeft. Is het voor een werknemer/student qua tijd mogelijk om dat te doen? Het gaat dan niet om de hoeveelheid tijd die het kost maar om de tijdstippen waarop je aanwezig moet zijn.quote:Op vrijdag 4 april 2014 20:09 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
[..]
Erm...
Vrijwilligers kunnen gewoon de niveau-3-opleiding in, hoor (en dus met vuurwapen). Ik ga er na de zomer mee beginnen.Er lopen zat vrijwilligers met een vuurwapen.
Oh fijn! Ik zou bijna zeggen gefeliciteerd haha wat een drama gister! Ben benieuwd hoe het je gaat verlopen! Succes alvast!quote:Op zaterdag 5 april 2014 01:05 schreef sneakydesert het volgende:
Ik heb niet alle reacties gelezen in dit topic. Ik heb gisteren ook gesolliciteerd. Door de drukte was de website overbelast, maar bij de derde "ronde" was het me dan eindelijk gelukt. Binnen tien werkdagen weet ik of ik mag deelnemen aan de eerste selectiedag.
Wat een drama inderdaad. Ik vraag me echt af hoeveel mensen er werkelijk gesolliciteerd hebben. Volgens mij lag het meer aan geluk in combinatie met een snelle internetverbinding als je er doorheen kwam. Ik las dat jij het niet gehaald had?quote:Op zaterdag 5 april 2014 01:07 schreef jvo91 het volgende:
[..]
Oh fijn! Ik zou bijna zeggen gefeliciteerd haha wat een drama gister! Ben benieuwd hoe het je gaat verlopen! Succes alvast!
Iedereen die aan de minimale zeer soepele voorwaarden (een of ander schooldiploma, nationaliteit, ...) voldoet mag toch deelnemen aan de eerste selectieronde?quote:Op zaterdag 5 april 2014 01:05 schreef sneakydesert het volgende:
Ik heb niet alle reacties gelezen in dit topic. Ik heb gisteren ook gesolliciteerd. Door de drukte was de website overbelast, maar bij de derde "ronde" was het me dan eindelijk gelukt. Binnen tien werkdagen weet ik of ik mag deelnemen aan de eerste selectiedag.
Klopt. Dit stond in de mail: "Je sollicitatie wordt getoetst op eisen zoals leeftijd, opleidingsniveau en motivatie. Als je voldoet aan deze eisen, word je binnen maximaal 10 kalenderdagen per mail uitgenodigd voor de eerste selectiedag (Bewust Blauw)."quote:Op zaterdag 5 april 2014 02:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Iedereen die aan de minimale zeer soepele voorwaarden (een of ander schooldiploma, nationaliteit, ...) voldoet mag toch deelnemen aan de eerste selectieronde?
Ja ben ik ook benieuwd naar en hoeveel er geplaatst kunnen worden. Dus hoeveel er niet door kunnen ook zeg maar. Nee niet gelukt idd. Ik ben rond half 3 gaan werken toen wist ik ook niet dat later in de middag en avond nog eens vacatures open kwamen. Maarja hopelijk geven ze het volgende x ook iets eerder aan zodat je vrije dag kan nemen ofso.. of andere procedure die wel werkt eerlijk is!quote:Op zaterdag 5 april 2014 01:13 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Wat een drama inderdaad. Ik vraag me echt af hoeveel mensen er werkelijk gesolliciteerd hebben. Volgens mij lag het meer aan geluk in combinatie met een snelle internetverbinding als je er doorheen kwam. Ik las dat jij het niet gehaald had?Bedankt in ieder geval!
Ik doe dit nu meer dan vijf jaar.... Je bepaalt zelf grotendeels wanneer je aanwezig bent. Er wordt verwacht dat je elke twee weken een dienst draait (gemiddeld), daar kom je met je oefenmomenten en toetsen wel eenvoudig aan.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mooi dat jij even die toelichting geeft. Is het voor een werknemer/student qua tijd mogelijk om dat te doen? Het gaat dan niet om de hoeveelheid tijd die het kost maar om de tijdstippen waarop je aanwezig moet zijn.
Voor mij zou het trouwens wel gemakkelijker zijn aangezien ik woon in een van de plaatsen waar die opleiding wordt georganiseerd.
Balen joh, ik kreeg alleen dinsdag een mailtje dat donderdag om 13:00 de vacatures online kwamen. Ik heb gesolliciteerd voor politiekundige. Blijkbaar waren de vacatures voor hoofdagent en politiekundige tegelijk online, dat zal ook wel hebben bijgedragen aan de drukte.quote:Op zaterdag 5 april 2014 09:12 schreef jvo91 het volgende:
[..]
Ja ben ik ook benieuwd naar en hoeveel er geplaatst kunnen worden. Dus hoeveel er niet door kunnen ook zeg maar. Nee niet gelukt idd. Ik ben rond half 3 gaan werken toen wist ik ook niet dat later in de middag en avond nog eens vacatures open kwamen. Maarja hopelijk geven ze het volgende x ook iets eerder aan zodat je vrije dag kan nemen ofso.. of andere procedure die wel werkt eerlijk is!
Voor welke functie heb je gesolliciteerd?
wilde ook politiekundige! Is beetje stom ook ja, dat ze dat tegelijk doen, en ook eventueel slimmer als ze bijvoorbeeld per regio de vacatures open gooien scheelt ook wat drukte op de site! Maar succes met je sollicitatie!! Heb je ook lang gewacht?quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:15 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Balen joh, ik kreeg alleen dinsdag een mailtje dat donderdag om 13:00 de vacatures online kwamen. Ik heb gesolliciteerd voor politiekundige. Blijkbaar waren de vacatures voor hoofdagent en politiekundige tegelijk online, dat zal ook wel hebben bijgedragen aan de drukte.
Of inderdaad per regio ja. Ik wacht al twee jaar, en had de hoop al opgegeven dat er ooit nog vacatures vrij zouden komen. Afgelopen december ben ik gestopt met mijn opleiding, dus het moment kon eigenlijk niet beter voor mij.quote:Op zaterdag 5 april 2014 19:30 schreef jvo91 het volgende:
[..]
wilde ook politiekundige! Is beetje stom ook ja, dat ze dat tegelijk doen, en ook eventueel slimmer als ze bijvoorbeeld per regio de vacatures open gooien scheelt ook wat drukte op de site! Maar succes met je sollicitatie!! Heb je ook lang gewacht?
Pff ook al lang ja. Ik ook 2 jaar ongeveer. Mbo4 afgerond en werk nu al 2 jaar mer de gedachte van komt wel.. doe niet iets wat ik echt leuk vind dat is soms wel lastig. Komt voor jou dan nu goed uit! Ben juist beetje aan t twijfelen om weer na school te gaan in september. Integrale veiligheid of iets wat nog enigzins aan sluit op de politie en dan gewoon stoppen als ik aangenomen zou worden.. maarja lastig omdat het allemaal zo onzeker is!quote:Op zaterdag 5 april 2014 20:15 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Of inderdaad per regio ja. Ik wacht al twee jaar, en had de hoop al opgegeven dat er ooit nog vacatures vrij zouden komen. Afgelopen december ben ik gestopt met mijn opleiding, dus het moment kon eigenlijk niet beter voor mij.
Goed nieuws! Succes met je sollicitatie! ! ik heb geen flauw idee hoeveel heb wel ooit gehoord in februari denk ik tijdens infoavond dat er meer dan 20.000 mensen een mijnkombijdepolitie profiel hebben aangemaakt of in ieder geval vacaturealert...quote:Op zondag 6 april 2014 12:38 schreef lukasha het volgende:
Ik heb ook succesvol gesolliciteerd afgelopen donderdag maar dan voor hoofdagent in regio Oost-Nederland. Nu is het wachten op de uitnodiging voor de eerste selectiedag (Bewust Blauw). Hebben jullie een idee hoeveel mensen er hebben gesolliciteerd ?
Toevallig, ik heb me in januari ook aangemeld voor integrale veiligheid. Mocht ik niet door de selectie komen om welke reden dan ook, dan ga ik integrale veiligheid doen. Dat is mijn back-up plan. Je doet nu al twee jaar iets wat je niet leuk vindt, dat lijkt mij best lastig. Als ik jou was zou ik me sowieso voor een studie aanmelden, dan kom je tenminste een beetje uit de "sleur" van je werk. Mocht er dan plaats komen op de politieacademie, dan kun je het daar nog altijd proberen.quote:Op zondag 6 april 2014 22:54 schreef jvo91 het volgende:
[..]
Pff ook al lang ja. Ik ook 2 jaar ongeveer. Mbo4 afgerond en werk nu al 2 jaar mer de gedachte van komt wel.. doe niet iets wat ik echt leuk vind dat is soms wel lastig. Komt voor jou dan nu goed uit! Ben juist beetje aan t twijfelen om weer na school te gaan in september. Integrale veiligheid of iets wat nog enigzins aan sluit op de politie en dan gewoon stoppen als ik aangenomen zou worden.. maarja lastig omdat het allemaal zo onzeker is!
Leren doe je op de politieacademie zelf, en werken bij de eenheid in jouw regio.quote:Op maandag 7 april 2014 15:33 schreef lukasha het volgende:
(als ik wordt aangenomen) vraag ik me af waar ik tijdens de opleiding ga werken. Is dat in de buurt van Apeldoorn of wordt je straks ergens met voorkeur geplaatst binnen oost-nederland?
Ja dat heb ik inderdaad ook gelezen. Maar dan vraag ik me nog steeds af waar ik in de werk periodes binnen de eenheid Oost-Nederland zal gaan werken. Lijkt me niet dat ik door heel Gelderland en Overijssel ingezet zal worden toch?quote:Op maandag 7 april 2014 16:16 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Leren doe je op de politieacademie zelf, en werken bij de eenheid in jouw regio.
"Een politieopleiding betekent werken en leren ineen. Je bent in dienst van de politie en wisselt het werk in de eenheid af met studeren aan de Politieacademie."
"Het is een voltijdbaan mét opleiding. Per week moet je rekenen op 36/38 uur werk of studie-uren. In de praktijkperioden word je voor diensten ingeroosterd. Ook draai je tijdens je opleiding al avond-, weekend- en nachtdiensten in de eenheid"
Bron: https://kombijdepolitie.n(...)leren-en-werken.aspx Dit is voor hoofdagent, weet niet precies of het verschilt met politiekundige.
Je komt meestal binnen één bureau (binnenkort basis-eenheid) te werken met hooguit een stage bij bijvoorbeeld de DHV en andere onderdelen.quote:Op maandag 7 april 2014 16:36 schreef lukasha het volgende:
[..]
Ja dat heb ik inderdaad ook gelezen. Maar dan vraag ik me nog steeds af waar ik in de werk periodes binnen de eenheid Oost-Nederland zal gaan werken. Lijkt me niet dat ik door heel Gelderland en Overijssel ingezet zal worden toch?
Zover ik weet kan dat idd in hele regio oost Nederland zijn. Maar je kan wel voorkeur uitspreken. Dat heb ik ooit gehoord. Maar in jouw geval kan ik me voorstellen dat dat rot kan zijn aangezien regio oost nl zo een groot korps is.quote:Op maandag 7 april 2014 16:36 schreef lukasha het volgende:
[..]
Ja dat heb ik inderdaad ook gelezen. Maar dan vraag ik me nog steeds af waar ik in de werk periodes binnen de eenheid Oost-Nederland zal gaan werken. Lijkt me niet dat ik door heel Gelderland en Overijssel ingezet zal worden toch?
Oh toevallig ja! Hoop voor je dat het niet "nodig" is! Nja tis niet dat ik het echt niet leuk vind heb mindere en betere dagen. Maarja je zit steeds met de gedachtes in je hoofd, sleur is idd juiste woord denk ik. Maarja gewoon lekker werken en geld verdienen beetje sparen is nu ook wel fijn maar denk dat het ook wel goed zou zijn om opleiding te doen dan zit je dalijk toch alwwer wat meer in die studeer flow. Na 1.5 jaar geen school is dat er al aardig uit! Maarja vind lastig om een keus te maken!quote:Op maandag 7 april 2014 14:55 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Toevallig, ik heb me in januari ook aangemeld voor integrale veiligheid. Mocht ik niet door de selectie komen om welke reden dan ook, dan ga ik integrale veiligheid doen. Dat is mijn back-up plan. Je doet nu al twee jaar iets wat je niet leuk vindt, dat lijkt mij best lastig. Als ik jou was zou ik me sowieso voor een studie aanmelden, dan kom je tenminste een beetje uit de "sleur" van je werk. Mocht er dan plaats komen op de politieacademie, dan kun je het daar nog altijd proberen.
Het maken van keuzes is lastig, leven met het idee dat je niet op tijd een keuze hebt gemaakt is lastiger. Ik weet niet hoe oud je bent (al doet je username mij wel iets vermoeden), maar je hebt tot 1 mei om je aan te melden voor een opleiding. Dus als je niet nog een jaar wilt wachten, is dit het moment om daar verandering in te brengen.quote:Op maandag 7 april 2014 22:56 schreef jvo91 het volgende:
[..]
Oh toevallig ja! Hoop voor je dat het niet "nodig" is! Nja tis niet dat ik het echt niet leuk vind heb mindere en betere dagen. Maarja je zit steeds met de gedachtes in je hoofd, sleur is idd juiste woord denk ik. Maarja gewoon lekker werken en geld verdienen beetje sparen is nu ook wel fijn maar denk dat het ook wel goed zou zijn om opleiding te doen dan zit je dalijk toch alwwer wat meer in die studeer flow. Na 1.5 jaar geen school is dat er al aardig uit! Maarja vind lastig om een keus te maken!
Als je voorouders bij de gestapo zaten wel ja.quote:Op woensdag 2 april 2014 12:11 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Genoeg mensen, blijkbaar. (en terecht; prachtig werk...)
Gefeliciteerd man ! Nu hopen dat ik er ook snel een krijg.quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:17 schreef sneakydesert het volgende:
Net mailtje gehad dat ik komende donderdag de eerste selectiedag heb. Al wel snel, maar ik heb er zin in
Moet je niet eerst naar Bewust Blauw? Of bedoel je dit ook?quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:17 schreef sneakydesert het volgende:
Net mailtje gehad dat ik komende donderdag de eerste selectiedag heb. Al wel snel, maar ik heb er zin in
Thanks!quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:49 schreef lukasha het volgende:
[..]
Gefeliciteerd man ! Nu hopen dat ik er ook snel een krijg.Ook lekker snel ook als je donderdag al langs mag komen. Succes jongen !!
Dat bedoel ik ook. De eerste selectiedag heet "Bewust Blauw". Van 09:00 tot 13:00 duurt het bij mij, ben benieuwdquote:Op dinsdag 8 april 2014 16:34 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Moet je niet eerst naar Bewust Blauw? Of bedoel je dit ook?
Oh wat snel al!! En voorbereid ben je zeker als je ook al zolang wacht toch !? Gezonde spanning zal er wel zijn, hopelijk voor je gaat de echte selectie ook zo snel! Maar lijkt me wel aangezien het voor november is dat opleiding start!quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:17 schreef sneakydesert het volgende:
Heb je best wel gelijk in ja! En je vermoeden klopt idd, ben 22 dus nog jong maar heb er toch al een opleiding opzitten en nu al lange tijd aan het werk dusja dat geeft het gevoel alsof je nu echt snel keuzes moet gaan maken ofso. Ik ga er komende 2 weken maar eens echt goed overnadenken en dan inderdaad anders voor 1 mei nog inschrijven! Maar vind het echt moeilijk. Stel dat er bv rond september/oktober weer vacatures komen voor eventueel instroom januari blijf ik liever door werken tot eind van het jaar, maarja dat is zo onzekerquote:Op dinsdag 8 april 2014 14:20 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Het maken van keuzes is lastig, leven met het idee dat je niet op tijd een keuze hebt gemaakt is lastiger. Ik weet niet hoe oud je bent (al doet je username mij wel iets vermoeden), maar je hebt tot 1 mei om je aan te melden voor een opleiding. Dus als je niet nog een jaar wilt wachten, is dit het moment om daar verandering in te brengen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |