abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 april 2014 @ 22:57:11 #85
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_138593910
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 12:38 schreef lukasha het volgende:
Ik heb ook succesvol gesolliciteerd afgelopen donderdag maar dan voor hoofdagent in regio Oost-Nederland. Nu is het wachten op de uitnodiging voor de eerste selectiedag (Bewust Blauw). Hebben jullie een idee hoeveel mensen er hebben gesolliciteerd ?
Goed nieuws! Succes met je sollicitatie! ! ik heb geen flauw idee hoeveel heb wel ooit gehoord in februari denk ik tijdens infoavond dat er meer dan 20.000 mensen een mijnkombijdepolitie profiel hebben aangemaakt of in ieder geval vacaturealert...
pi_138611450
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 22:54 schreef jvo91 het volgende:

[..]

Pff ook al lang ja. Ik ook 2 jaar ongeveer. Mbo4 afgerond en werk nu al 2 jaar mer de gedachte van komt wel.. doe niet iets wat ik echt leuk vind dat is soms wel lastig. Komt voor jou dan nu goed uit! Ben juist beetje aan t twijfelen om weer na school te gaan in september. Integrale veiligheid of iets wat nog enigzins aan sluit op de politie en dan gewoon stoppen als ik aangenomen zou worden.. maarja lastig omdat het allemaal zo onzeker is!
Toevallig, ik heb me in januari ook aangemeld voor integrale veiligheid. Mocht ik niet door de selectie komen om welke reden dan ook, dan ga ik integrale veiligheid doen. Dat is mijn back-up plan. Je doet nu al twee jaar iets wat je niet leuk vindt, dat lijkt mij best lastig. Als ik jou was zou ik me sowieso voor een studie aanmelden, dan kom je tenminste een beetje uit de "sleur" van je werk. Mocht er dan plaats komen op de politieacademie, dan kun je het daar nog altijd proberen.
pi_138612883
(als ik wordt aangenomen) vraag ik me af waar ik tijdens de opleiding ga werken. Is dat in de buurt van Apeldoorn of wordt je straks ergens met voorkeur geplaatst binnen oost-nederland?
pi_138614497
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 15:33 schreef lukasha het volgende:
(als ik wordt aangenomen) vraag ik me af waar ik tijdens de opleiding ga werken. Is dat in de buurt van Apeldoorn of wordt je straks ergens met voorkeur geplaatst binnen oost-nederland?
Leren doe je op de politieacademie zelf, en werken bij de eenheid in jouw regio.
"Een politieopleiding betekent werken en leren ineen. Je bent in dienst van de politie en wisselt het werk in de eenheid af met studeren aan de Politieacademie."
"Het is een voltijdbaan mét opleiding. Per week moet je rekenen op 36/38 uur werk of studie-uren. In de praktijkperioden word je voor diensten ingeroosterd. Ook draai je tijdens je opleiding al avond-, weekend- en nachtdiensten in de eenheid"
Bron: https://kombijdepolitie.n(...)leren-en-werken.aspx Dit is voor hoofdagent, weet niet precies of het verschilt met politiekundige.

[ Bericht 2% gewijzigd door sneakydesert op 07-04-2014 16:22:11 ]
pi_138615366
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 16:16 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Leren doe je op de politieacademie zelf, en werken bij de eenheid in jouw regio.
"Een politieopleiding betekent werken en leren ineen. Je bent in dienst van de politie en wisselt het werk in de eenheid af met studeren aan de Politieacademie."
"Het is een voltijdbaan mét opleiding. Per week moet je rekenen op 36/38 uur werk of studie-uren. In de praktijkperioden word je voor diensten ingeroosterd. Ook draai je tijdens je opleiding al avond-, weekend- en nachtdiensten in de eenheid"
Bron: https://kombijdepolitie.n(...)leren-en-werken.aspx Dit is voor hoofdagent, weet niet precies of het verschilt met politiekundige.
Ja dat heb ik inderdaad ook gelezen. Maar dan vraag ik me nog steeds af waar ik in de werk periodes binnen de eenheid Oost-Nederland zal gaan werken. Lijkt me niet dat ik door heel Gelderland en Overijssel ingezet zal worden toch?
pi_138615491
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 16:36 schreef lukasha het volgende:

[..]

Ja dat heb ik inderdaad ook gelezen. Maar dan vraag ik me nog steeds af waar ik in de werk periodes binnen de eenheid Oost-Nederland zal gaan werken. Lijkt me niet dat ik door heel Gelderland en Overijssel ingezet zal worden toch?
Je komt meestal binnen één bureau (binnenkort basis-eenheid) te werken met hooguit een stage bij bijvoorbeeld de DHV en andere onderdelen.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 7 april 2014 @ 22:53:42 #91
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_138633825
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 16:36 schreef lukasha het volgende:

[..]

Zover ik weet kan dat idd in hele regio oost Nederland zijn. Maar je kan wel voorkeur uitspreken. Dat heb ik ooit gehoord. Maar in jouw geval kan ik me voorstellen dat dat rot kan zijn aangezien regio oost nl zo een groot korps is.

In mijn geval (brabant oost) zou alles in mijn gebied wel te doen zijn vanaf mijn woonplaats.

Er is ttrouwens volgens mij ook wel een maximale reistijd van en naar je werk ivm nachtdienst of lange dagen. Dus een tijd die het korps hanteert.
  maandag 7 april 2014 @ 22:56:57 #92
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_138633953
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 14:55 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Toevallig, ik heb me in januari ook aangemeld voor integrale veiligheid. Mocht ik niet door de selectie komen om welke reden dan ook, dan ga ik integrale veiligheid doen. Dat is mijn back-up plan. Je doet nu al twee jaar iets wat je niet leuk vindt, dat lijkt mij best lastig. Als ik jou was zou ik me sowieso voor een studie aanmelden, dan kom je tenminste een beetje uit de "sleur" van je werk. Mocht er dan plaats komen op de politieacademie, dan kun je het daar nog altijd proberen.
Oh toevallig ja! Hoop voor je dat het niet "nodig" is! Nja tis niet dat ik het echt niet leuk vind heb mindere en betere dagen. Maarja je zit steeds met de gedachtes in je hoofd, sleur is idd juiste woord denk ik. Maarja gewoon lekker werken en geld verdienen beetje sparen is nu ook wel fijn maar denk dat het ook wel goed zou zijn om opleiding te doen dan zit je dalijk toch alwwer wat meer in die studeer flow. Na 1.5 jaar geen school is dat er al aardig uit! Maarja vind lastig om een keus te maken!
pi_138649615
Net mailtje gehad dat ik komende donderdag de eerste selectiedag heb. Al wel snel, maar ik heb er zin in *O*
pi_138649749
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 22:56 schreef jvo91 het volgende:

[..]

Oh toevallig ja! Hoop voor je dat het niet "nodig" is! Nja tis niet dat ik het echt niet leuk vind heb mindere en betere dagen. Maarja je zit steeds met de gedachtes in je hoofd, sleur is idd juiste woord denk ik. Maarja gewoon lekker werken en geld verdienen beetje sparen is nu ook wel fijn maar denk dat het ook wel goed zou zijn om opleiding te doen dan zit je dalijk toch alwwer wat meer in die studeer flow. Na 1.5 jaar geen school is dat er al aardig uit! Maarja vind lastig om een keus te maken!
Het maken van keuzes is lastig, leven met het idee dat je niet op tijd een keuze hebt gemaakt is lastiger. Ik weet niet hoe oud je bent (al doet je username mij wel iets vermoeden), maar je hebt tot 1 mei om je aan te melden voor een opleiding. Dus als je niet nog een jaar wilt wachten, is dit het moment om daar verandering in te brengen.
  dinsdag 8 april 2014 @ 14:26:02 #95
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_138649975
quote:
14s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:11 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Genoeg mensen, blijkbaar. (en terecht; prachtig werk...)
Als je voorouders bij de gestapo zaten wel ja.
Mensenrechten schenden bij het leven, je misdragen in voertuigen, hier en daar burgers opofferen omdat het kan.
Tsja, het trekt wel een apart type volk.
pi_138650190
Nou kerel.... Je onderbuik weer leeg? Je verjaardagspraatjes weer gespuid? :D
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_138650821
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 14:17 schreef sneakydesert het volgende:
Net mailtje gehad dat ik komende donderdag de eerste selectiedag heb. Al wel snel, maar ik heb er zin in
Gefeliciteerd man ! Nu hopen dat ik er ook snel een krijg. :) Ook lekker snel ook als je donderdag al langs mag komen. Succes jongen !!
pi_138654928
quote:
Net mailtje gehad dat ik komende donderdag de eerste selectiedag heb. Al wel snel, maar ik heb er zin in *O*
Moet je niet eerst naar Bewust Blauw? Of bedoel je dit ook?
pi_138655092
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 14:49 schreef lukasha het volgende:

[..]

Gefeliciteerd man ! Nu hopen dat ik er ook snel een krijg. :) Ook lekker snel ook als je donderdag al langs mag komen. Succes jongen !!
Thanks!

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 16:34 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Moet je niet eerst naar Bewust Blauw? Of bedoel je dit ook?
Dat bedoel ik ook. De eerste selectiedag heet "Bewust Blauw". Van 09:00 tot 13:00 duurt het bij mij, ben benieuwd :P
  dinsdag 8 april 2014 @ 17:43:25 #100
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_138657485
quote:
Oh wat snel al!! En voorbereid ben je zeker als je ook al zolang wacht toch !? Gezonde spanning zal er wel zijn, hopelijk voor je gaat de echte selectie ook zo snel! Maar lijkt me wel aangezien het voor november is dat opleiding start!
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 14:20 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Het maken van keuzes is lastig, leven met het idee dat je niet op tijd een keuze hebt gemaakt is lastiger. Ik weet niet hoe oud je bent (al doet je username mij wel iets vermoeden), maar je hebt tot 1 mei om je aan te melden voor een opleiding. Dus als je niet nog een jaar wilt wachten, is dit het moment om daar verandering in te brengen.
Heb je best wel gelijk in ja! En je vermoeden klopt idd, ben 22 dus nog jong maar heb er toch al een opleiding opzitten en nu al lange tijd aan het werk dusja dat geeft het gevoel alsof je nu echt snel keuzes moet gaan maken ofso. Ik ga er komende 2 weken maar eens echt goed overnadenken en dan inderdaad anders voor 1 mei nog inschrijven! Maar vind het echt moeilijk. Stel dat er bv rond september/oktober weer vacatures komen voor eventueel instroom januari blijf ik liever door werken tot eind van het jaar, maarja dat is zo onzeker -O- . Heb trouwens een mail gehad van kom bij de politie met wat uitgebreidere uitleg en ''excuses'' en ze gaan aan de slag met hoe dit een volgende keer beter kan gaan, ze vinden dit ook niet helemaal op de juiste manier verlopen!
pi_138670386
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 16:39 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Thanks!

[..]

Dat bedoel ik ook. De eerste selectiedag heet "Bewust Blauw". Van 09:00 tot 13:00 duurt het bij mij, ben benieuwd :P
Top! Welke regio? Hopelijk bevalt het je.
pi_138674075
Zit nu te wachten op een mailtje voor de eerste selectie dag, spannend! Ik heb gesolliciteerd voor hoofdagent in oost-nederland. Iemand misschien nog tips qua voorbereiding?
Ik ben nog maar 18, dus ik krijg de kans niet aangenomen te worden wegens weinig levenservaring, maarja je weet maar nooit! En anders, volgende keer weer! Ik wacht het af.. maar ik ben wel super zenuwachtig haha
pi_138681054
De politie heeft dankzij links Nederland haar aanzien verloren.
  woensdag 9 april 2014 @ 10:18:00 #104
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_138682207
Succes ts
pi_138684976
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 17:43 schreef jvo91 het volgende:

[..]

Oh wat snel al!! En voorbereid ben je zeker als je ook al zolang wacht toch !? Gezonde spanning zal er wel zijn, hopelijk voor je gaat de echte selectie ook zo snel! Maar lijkt me wel aangezien het voor november is dat opleiding start!

[..]

Heb je best wel gelijk in ja! En je vermoeden klopt idd, ben 22 dus nog jong maar heb er toch al een opleiding opzitten en nu al lange tijd aan het werk dusja dat geeft het gevoel alsof je nu echt snel keuzes moet gaan maken ofso. Ik ga er komende 2 weken maar eens echt goed overnadenken en dan inderdaad anders voor 1 mei nog inschrijven! Maar vind het echt moeilijk. Stel dat er bv rond september/oktober weer vacatures komen voor eventueel instroom januari blijf ik liever door werken tot eind van het jaar, maarja dat is zo onzeker -O- . Heb trouwens een mail gehad van kom bij de politie met wat uitgebreidere uitleg en ''excuses'' en ze gaan aan de slag met hoe dit een volgende keer beter kan gaan, ze vinden dit ook niet helemaal op de juiste manier verlopen!
Ik hoop dat alles zo snel mogelijk gaat, en dat er in de zomer niks meer gedaan hoeft te worden qua selectie. Begrijpelijk dat je hoopt op een instroom moment in januari, alleen denk ik niet dat de kans groot is dat dat zal gebeuren. Je kan eventueel ook een korte cursus doen van het LOI of een andere instelling dat aansluit op je interesses als je besluit om te blijven werken. Dan ben je in ieder geval bezig om je kennis te verbreden. In ieder geval succes met het maken van je keuze voor eventueel een studie ^O^

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:03 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Top! Welke regio? Hopelijk bevalt het je.
Regio Zeeland-West-Brabant, moet me morgen melden op het regiokantoor in Tilburg. Gelukkig is dat maar 45 minuten fietsen voor mij. (Fietsen is gezond :9 )

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 23:02 schreef tessakoen het volgende:
Zit nu te wachten op een mailtje voor de eerste selectie dag, spannend! Ik heb gesolliciteerd voor hoofdagent in oost-nederland. Iemand misschien nog tips qua voorbereiding?
Ik ben nog maar 18, dus ik krijg de kans niet aangenomen te worden wegens weinig levenservaring, maarja je weet maar nooit! En anders, volgende keer weer! Ik wacht het af.. maar ik ben wel super zenuwachtig haha
Ze selecteren alleen maar op de basis eisen en je motivatie. Op levenservaring gaan ze je niet afrekenen hoor.
pi_138687041
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 23:02 schreef tessakoen het volgende:
op een mailtje voor de eerste selectie dag, spannend! Ik heb gesolliciteerd voor hoofdagent in oost-nederland. Iemand misschien nog tips qua voorbereiding?
Ik ben nog maar 18, dus ik krijg de kans niet aangenomen te worden wegens w
Ik zou niet zo snel de hoop opgeven. 4 jaar geleden heb ik ook gesolliciteerd voor de politie toen nog bij Amsterdam amstelland. Ik was toen ook 18 jaar en en werd ook uitgenodigd voor de selectie rondes. Helaas scoorde ik bij het rollenspel en psychologisch interview niet hoog genoeg voor de functie hoofdagent. Maar ik ken wel wat mensen die het wel is gelukt op die leeftijd. En als het dan niet lukt kun je jezelf natuurlijk altijd verbeteren. Ik ben bijvoorbeeld de opleiding SPH gaan doen en ben nu bijna afgestudeerd. Nu probeer ik het gewoon weer opnieuw.

Tips. Iedereen richt zich op de sportkeuring maar die valt echt wel mee als je en beetje sport. Toets vooral even je spelling op d's n t's etc en oefen met cijferreeksen. Ga je vooral richten op het rollenspel en het interview. Weet wat je zwakke en sterke kanten zijn en zorg dat je jezelf kent. Vanuit die kennis ga je jezelf verkopen bij de politie.

Heel veel succes!
pi_138687622
Hoe vond je het rollenspel gaan? Had je geen overwicht? En hoe ging je interview?
pi_138687914
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 13:28 schreef stoeltafel het volgende:
enspel gaan? Had je geen overwicht? En hoe ging je interview?
Ik was te vrijgevig, gaf te veel dingen toe en was te openlijk. Dit maakte mij kwetsbaar en vond het dan ook moeilijk om nee te zeggen. Het gesprek verliep wel goed maar ik liep vast op het moment dat ik moest uitleggen wat ik had geleerd van bepaalde momenten uit mijn leven. Logisch want ik reflecteerde ook nooit. Daarnaast kon ik mezelf ook nauwelijks. Ik wist wel wat sterke en zwakke kanten van mijzelf waren maar dat bleef vrij oppervlakkig.
  woensdag 9 april 2014 @ 13:59:19 #109
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_138688583
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 10:18 schreef warp995 het volgende:
Succes ts
Dankje! 😊
  woensdag 9 april 2014 @ 14:03:06 #110
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_138688715
@lukasha fijn dat je dit deelt heb je iets aan zoiets een x te lezen! Heb je afgelopen week ook geprobeerd te solliciteren of ben je niet voor die tijd afgestudeerd?

Ik heb trouwens wel eens gehoord van mensen afwijzing vanwege "te weinig levens ervaring" zag ergens voorbij komen berichten hierboven.. maar heb dat op de academie ooit gehoord!
pi_138692985
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 14:03 schreef jvo91 het volgende:
@lukasha fijn dat je dit deelt heb je iets aan zoiets een x te lezen! Heb je afgelopen week ook geprobeerd te solliciteren of ben je niet voor die tijd afgestudeerd?

Ja, ik heb ook gesolliciteerd. De opleiding begint in oktober en ik kan dit schooljaar afstuderen dus dat sluit mooi op elkaar aan.

Ik heb trouwens wel eens gehoord van mensen afwijzing vanwege "te weinig levens ervaring" zag ergens voorbij komen berichten hierboven.. maar heb dat op de academie ooit gehoord!
Levenservaring is een breed begrip. Wat ik hierboven heb beschreven zou je ook kunnen beschouwen als ''weinig levenservaring''. Ervaring is niet alleen maar vakbekwaamheid in een bepaalde sector. Het is de ook de kunst om zelf na te denken en een eigen visie te vormen. Je grenzen kennen en weten waar jouw krachten liggen. Vergeet vooral niet dat een organisatie zoals de politie ook op zoek is naar jonge kneedbare werknemers. Mensen die lang werkzaam zijn geweest in een ander werkveld kunnen bijvoorbeeld een sterk maar starre visie hebben die niet zo makkelijk in de blauwe visie van de politie is te plaatsen. Dat is ons voordeel als lerende en observerende mensen. Jonge mensen staan over het algemeen meer open voor de visie en methodes die ze tot zich krijgen.

[ Bericht 4% gewijzigd door lukasha op 09-04-2014 16:14:27 ]
  woensdag 9 april 2014 @ 16:13:07 #112
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_138693145
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 16:08 schreef lukasha het volgende:

[..]

Levenservaring is een breed begrip. Wat ik hierboven heb beschreven zou je ook kunnen beschouwen als ''weinig levenservaring''. Ervaring is niet alleen maar vakbekwaamheid in een bepaalde sector. Het is de ook de kunst om zelf na te denken en een eigen visie te vormen. Je grenzen kennen en weten waar jouw krachten liggen. Vergeet vooral niet dat een organisatie zoals de politie ook op zoek is naar jonge kneedbare werknemers. Mensen die lang werkzaam zijn geweest in een ander werkveld kunnen bijvoorbeeld een sterk maar starre visie hebben die niet zo makkelijk in de blauwe visie van de politie is te plaatsen. Dat is ons voordeel als lerende en observerende mensen. Jonge mensen staan over het algemeen meer open voor de visie en methodes die ze tot zich krijgen.
Ben ik het helemaal met je eens! Maar is wat ik persoonlijk van mensen heb horen zeggen, verder niet precies op doorgevraagd want kende ze niet, dusgoed weet ook niet wat er toen bij hun in dat geval verstaan werd onder weinig levenservaring. Maar het is misschien meer als jij gewoon je middelbare school hebt afgerond, bijv. geen bijbaantjes hebt gehad en bij wijze van spreke je dorp/stad nog nooit bent uit geweest kan ik me voorstellen dat ze zoiets kunnen zeggen. Of dat terecht is is natuurlijk ook weer per persoon anders. Maar sluit me zeker aan bij het bovenstaande ;).
pi_138693302
En ik heb inderdaad ook gesolliciteerd. De opleiding start in oktober en ik kan dit jaar afstuderen dus als het lukt sluit dat mooi op elkaar aan.
  woensdag 9 april 2014 @ 16:31:01 #114
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_138693746
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 16:17 schreef lukasha het volgende:
En ik heb inderdaad ook gesolliciteerd. De opleiding start in oktober en ik kan dit jaar afstuderen dus als het lukt sluit dat mooi op elkaar aan.
Oh dat zou mooi zijn! Succes!
pi_138714264
ik heb hier echt al super tips gelezen, schiet ik alweer een eind mee op! dankjewel! En zoals lukasha zegt; ik geef de hoop niet zo snel op en anders de volgende keer weer inderdaad! :)
  donderdag 10 april 2014 @ 01:31:37 #116
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_138715581
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:26 schreef Friek_ het volgende:
De politie heeft dankzij links Nederland haar aanzien verloren.
Het opofferen van burgers voor hun eigen veiligheid heeft daar voor gezorgd. Links of rechts kan daar weinig aan veranderen.

''oe, hij kan mijn auto rammen, weet je wat, ik stuur hem richting de zekere moord op een handvol burgers''.

Dat is de instelling van een agent tegenwoordig.
pi_138715944
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 13:38 schreef lukasha het volgende:

[..]

Ik was te vrijgevig, gaf te veel dingen toe en was te openlijk. Dit maakte mij kwetsbaar en vond het dan ook moeilijk om nee te zeggen. Het gesprek verliep wel goed maar ik liep vast op het moment dat ik moest uitleggen wat ik had geleerd van bepaalde momenten uit mijn leven. Logisch want ik reflecteerde ook nooit. Daarnaast kon ik mezelf ook nauwelijks. Ik wist wel wat sterke en zwakke kanten van mijzelf waren maar dat bleef vrij oppervlakkig.
Dat rollenspel lijkt me nogal lastig aangezien het nogal subjectief is of dat je teveel of te weinig bepaalde eigenschappen hebt. Zie maar eens dat - in de ogen van de testafnemer - gouden midden te vinden. Het interview heb je ook niet volledig in de hand, de rest van de selectie zou gemakkelijk moeten zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_138715952
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 13:11 schreef lukasha het volgende:
Tips. Iedereen richt zich op de sportkeuring maar die valt echt wel mee als je en beetje sport. Toets vooral even je spelling op d's n t's etc en oefen met cijferreeksen.
Dit alles zou je met twee vingers in je neus moeten doen, op de lage school zou je al geleerd moeten hebben hoe je woorden vervoegt in de Nederlandse taal, het is louter een gevolg van laskheid dat zoveel mensen het zo slecht beheersen, laksheid bij zowel de leerlingen als de leraren die het ook best lijken te vinden.
Cijferreeksen kan je vrij gemakkelijk oefenen omdat er maar een paar variaties voorkomen in zo'n standaardtestje. De sporttest mag inderdaad geen probleem zijn, gewoon wat sporten waarbij je loopconditie opbouwt en wat kracht met je bovenlijf nodig hebt en je haalt gegarandeerd een goede tijd. Ik zou me inderdaad vooral zorgen maken om het rollenspel en het interview.
#NoDAPL
pi_138717768
Ja, hoi. Dit is niet het topic om over/op de politie en haar werkzaamheden/aanzien/verbeterpuntenvolgensBramofwiedanook te posten. De opleiding, het selectieproces. Punt. Voor andere zaken zijn er vast andere fora te vinden.
Ja doei.
pi_138717799
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:51 schreef jvo91 het volgende:

[..]

Vind ik moeilijk om zo te typen, in het echt vertel je dat makkelijker. Maar vele kanten van het werk passen bij mij; ik ben actief, vind het fijn als ik een hulpverlener kan zijn, het denk werk achter het oplossen van problemen, de afwisseling je weet begin van de dag nooit wat je gaat doen. Ik heb een hekel aan 9 tot 5 daar wordt ik echt akelig van. Werken in een team. De vele diverse richtingen die je uit kan bij de politie spreekt me aan, en natuurlijk ook een beetje actie daar houd ik wel van!

Kan nog wel even door gaan, maargoed hoop dat er gewoon mensen zijn hier die in dezelfde situatie zitten en je gewoon daarover kan kletsen en niet mijn hele story hier open gooien ofso! Maar snap dat je het vraagt ;)
Mooi gezegd :) in ieder geval succes TS! :*
pi_138718984
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 09:27 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, hoi. Dit is niet het topic om over/op de politie en haar werkzaamheden/aanzien/verbeterpuntenvolgensBramofwiedanook te posten. De opleiding, het selectieproces. Punt. Voor andere zaken zijn er vast andere fora te vinden.
Het is niet echt fair dat jij mij er uit pikt aangezien ik slechts reageerde op de persoon die hierover begon en het een en ander nuanceerde. Jij had ook de berichten kunnen verwijderen met enkel een mededeling dat je wat berichten hebt verwijderd omdat die teveel offopic waren, wat ik een prima zaak vind.
#NoDAPL
pi_138721142
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 02:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dit alles zou je met twee vingers in je neus moeten doen, op de lage school zou je al geleerd moeten hebben hoe je woorden vervoegt in de Nederlandse taal, het is louter een gevolg van laskheid dat zoveel mensen het zo slecht beheersen, laksheid bij zowel de leerlingen als de leraren die het ook best lijken te vinden.
Cijferreeksen kan je vrij gemakkelijk oefenen omdat er maar een paar variaties voorkomen in zo'n standaardtestje. De sporttest mag inderdaad geen probleem zijn, gewoon wat sporten waarbij je loopconditie opbouwt en wat kracht met je bovenlijf nodig hebt en je haalt gegarandeerd een goede tijd. Ik zou me inderdaad vooral zorgen maken om het rollenspel en het interview.

Interview en rollenspel kan je weinig aan veranderen. Je speelt jezelf. Taaltoets is niet nodig bij politiekundige. Letter en woord reeks zijn inderdaad te oefenen. Echter is het niet voor iedereen zo makkelijk hoe jij het zegt.

Hier zijn veel testen te vinden http://www.123test.nl/iq/
pi_138721332
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:42 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Interview en rollenspel kan je weinig aan veranderen. Je speelt jezelf.
Ik weet nu niet of dat het verstandig is om jezelf te zijn. Je moet natuurlijk niet totaal anders reageren dan dat bij je past maar bij zoiets en bij het invullen van een persoonlijkheidstest lijkt het mij raadzaam om in je achterhoofd te houden naar wat voor profiel ze op zoek zijn. Zolang je maar consistent handelt zodat je niet door de mand valt met controlevragen... ;)

quote:
Letter en woord reeks zijn inderdaad te oefenen. Echter is het niet voor iedereen zo makkelijk hoe jij het zegt.
Ik stel niet dat het voor iedereen gemakkelijk is maar je kan zeker gemakkelijk je score hiervoor fors verhogen door wat te oefenen, zeker als iemand die wat slimmer is (en daarom de trucjes ziet) je hierbij helpt. Eerlijk gezegd heb ik liever dat mensen die die hulp nodig hebben door de mand vallen aangezien ik liever niet heb dat zij met deze bevoegdheden en verantwoordelijkheid op straat lopen maar eerlijk is eerlijk, je kan je er best aardig op voorbereiden. Het meet niet zo exact je intelligentie als dat sommige mensen je wijsmaken. ;)
#NoDAPL
pi_138728740
Ik ben net terug van de eerste selectiedag "Bewust Blauw". Het eerste wat mij opviel is dat mensen uit Zeeland (mijn regio is Zeeland-West-Brabant) naar Tilburg moesten komen. Ik had toch verwacht (door de reistijd) dat ze het dichterbij konden doen.

Deze dag is er puur voor de formaliteit, en om je bewust te maken waar je aan begint. Aan het einde moest je daarom ook laten weten of je ook echt verder wilt, er nog een nachtje over wilt slapen of afziet van het selectieproces. Desalniettemin vond ik het leerzaam en interessant. Het was een interactieve bijeenkomst, met onder andere een rollenspel. Er was geen goed of fout, het was alleen maar om je te laten ervaren hoe het voelt voor in de verdere selectie. Het was mijn eerste keer dat ik een rollenspel speelde, maar er werd al wel fysiek contact gezocht in de vorm van aantikken en een beetje duwen. Verder ga ik er niet op in, dat blijft binnen die 4 muren.

In totaal waren er zo'n 15.000 personen die het sollicitatieformuliertje wilden invullen op de website. Voor elke regio komen er ongeveer 4 plaatsen vrij op de politieacademie (ingekocht door elke regio). Alleen de beste gaan dus door, in mijn regio kans van 1 op 10 (40 gegadigden). Mocht je worden aangesteld, dan kun je in de gehele regio terechtkomen, en dan is het aan jou om kamers te zoeken (vakantiehuisje kan ook), of te reizen tussen je eenheid en Apeldoorn. Wil je dat niet, dan heb je pech, genoeg anderen die het wél willen.

Binnenkort uitnodiging voor de tweede selectiedag *O*
pi_138733063
Vandaag bericht gekregen dat ik op korte termijn zal worden uitgenodigd voor de eerste selectiedag voor regio Oost-Nederland. Een goede zaak !

[ Bericht 5% gewijzigd door lukasha op 10-04-2014 17:44:50 ]
pi_138750766
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 17:26 schreef lukasha het volgende:
Vandaag bericht gekregen dat ik op korte termijn zal worden uitgenodigd voor de eerste selectiedag voor regio Oost-Nederland. Een goede zaak !
Hetzelfde hier!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')