Wat leuk! Maak je zelf je boek? Ik wil m best zien hoor! Ik ben altijd op zoek naar inspiratie.quote:Op woensdag 2 april 2014 08:38 schreef vencodark het volgende:
Gister eindelijk een hele reeks foto's laten ontwikkelen voor in het zwangerschapsboek en fotoboek. Had nog niets gedaan.![]()
Voor zijn eerste verjaardag wil ik het af hebben of minstens al een groot deel.
Schande!![]()
Mijn man vond het allemaal onnodig want hij kijkt net zo lief foto's digitaal op de laptop.
Sterkte! Ik vond het een venijnige, deze verkoudheid. Wij kregen 'm van M.quote:Op woensdag 2 april 2014 08:39 schreef RunForrestRun het volgende:
Boeh, ik ben verkouden als een malle en N. heeft ook ergens last van óf ze voelt dat ik niet helemaal lekker ben, want ze heeft gisteravond niet geslapen, is vannacht wakker geworden en vanmorgen ook extra vroeg. Hopelijk steek ik haar niet aan.
Euhm ja, net als vroeger weetje. Fotoalbum, tekstje, begeleidende tekeningen en plaatjes.quote:Op woensdag 2 april 2014 09:10 schreef Limone het volgende:
[..]
Wat leuk! Maak je zelf je boek? Ik wil m best zien hoor! Ik ben altijd op zoek naar inspiratie.![]()
Mijn man ziet er ook niet zo het nut van in..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En gisteren hebben we wel samen voor het eerst gelogeerd bij mijn ouders. H. was een nacht weg vanwege zijn werk dus hebben we opa en oma verrast met een nachtje J in huis.
[ Bericht 2% gewijzigd door klaprooss op 02-04-2014 17:14:13 ]♥ J & S
Hij steekt constant zijn tong uit en er komt ook als we bezig zijn met proberen te boeren wat voeding terug of hij zit bellen te blazen met terug gekomen melkquote:Op woensdag 2 april 2014 12:43 schreef LadyBlack het volgende:
Tja Spirit, maar dan is het wel gelijk duidelijk. Ga je niet groot zitten houden he, daar doe je niemand een plezier mee. Sterkte!
En je dame is echt lang ja!![]()
Klap, wat een knapperd dat ie al zo kan zitten!![]()
![]()
Of het normaal is weet ik niet, maar dat persen klinkt wel heel zieligZit er dan lucht dwars, of heeft ie moeite met poepen? En hoe weet je dat ie misselijk is? Ik denk gelijk aan misschien allergie, omdat je bv geeft, wat in principe laxerend werkt. Maar hij krijgt natuurlijk wel binnen wat jij ook eet....
Je hebt gelijkquote:Op woensdag 2 april 2014 13:01 schreef LadyBlack het volgende:
Ah ja...... dat is ook zo! Je weet niet of dit normaal is, en of het dan ook normaal is voor jóuw kind!
Maar weetje, als jij -zijn moeder die m het allerbeste kent!- denkt dat het niet normaal is, dan bel je even met de verloskundige / het cb / de huisarts. Kan er even iemand meekijken, en dan ben je weer gerustgesteld
Die had ik hier nog niet gemeld toch? Maar inderdaad... vandaag vijf jaar getrouwd!! Ons houten huwelijkquote:Op woensdag 2 april 2014 10:55 schreef klaprooss het volgende:
gefeliciteerd aan alle jarige van gisteren..
En Shandaly met jullie huwelijksdag![]()
Verder lees ik wel mee, maar gun ik mezelf geen tijd om fatsoenlijk te reageren... M'n hoofd zit zó vol tegenwoordig... trouwdag, vakantie, schoolwendagen, afscheid op 't zwemclubje, afscheid bij het kdv, verjaardagen van peuter, ML én baby, BSO regelen, ouderavond organiseren etc etc etc... allemaal leuke dingen, maar beetje teveel tegelijk. Wat mij betreft mag het eind mei zijn, dan hebben we weer wat rustiger vaarwater...quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:52 schreef Shandaly het volgende:
Vandaag eerste echte dag verlof! Had afgelopen vrijdag m'n laatste werkdag, maar met weekend en normaal al op maandag mijn parttimedag, had ik het nog niet zo gemerkt... (Nah ja.. dat mijn man gister thuis was vanwege 2e paasdag was natuurlijk al anders, maar niet verlofgerelateerd)
Extra mijlpaaltje vandaag: precies 4 jaar getrouwd!![]()
Als traditie gaan we elk jaar weer uit eten waar we ook getrouwd zijn toen. Zo verschillend iedere keer...
Eerste keer, 4 jaar geleden, zat ik daar dus in trouwjurk... Drie jaar geleden zat ik er hoogzwanger te zijn van Lars. Twee jaar geleden was het de allereerste keer dat we Lars bij een oppas achter lieten om zelf uit te gaan. Vorig jaar zat ik er met een miskraam in m'n buik om 2 dagen later een curettage te krijgen.. en dit jaar weer hartstikke zwanger, én de eerste keer dat Lars meegaat! Ben benieuwd wat volgend jaar brengt...
En dan morgen een houten kop..quote:Op woensdag 2 april 2014 13:12 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Die had ik hier nog niet gemeld toch? Maar inderdaad... vandaag vijf jaar getrouwd!! Ons houten huwelijk![]()
![]()
Vanochtend ML ontbijt op bed gebracht samen met de kindjes, en vanavond gaan we met z'n viertjes uit eten..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar vijf jaar is natuurlijk prachtig!![]()
![]()
![]()
Leuke traditie, vond ik vorig jaar al!
Klopt! maar ik hou je in de gatenquote:Op woensdag 2 april 2014 13:12 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Die had ik hier nog niet gemeld toch? Maar inderdaad... vandaag vijf jaar getrouwd!! Ons houten huwelijk![]()
![]()
Vanochtend ML ontbijt op bed gebracht samen met de kindjes, en vanavond gaan we met z'n viertjes uit eten..
Niet bewust opgemerkt of dat werkt voor hem het rechtop houden. In de draagdoek ga ik ook maar proberen misschien dat dat werkt! Thanksquote:Op woensdag 2 april 2014 13:18 schreef Morretje het volgende:
Klaprooss, scheelt het als je hem lange tijd rechtop houdt? Op zich sluiten de maagklepjes van kleine babietjes vaak niet goed, en dat kan zorgen voor mondjes melk terug. Bij dragen hebben ze daar flink minder last van. Mocht het reflux zijn, is dragen ook een heel goed idee.
Het kinderziekenhuis in DH is heel goed, Nikki. Ik hoop dat je daar goed opgevangen wordt. Veel sterkte met alles!quote:Op woensdag 2 april 2014 14:13 schreef _NIKKI_ het volgende:
Niet bijgelezen maar even een korte update uit het ziekenhuis.
We hebben bloedonderzoek gehad, hij heeft een infuusje die nog niet is aangesloten op iets en er is een echo gemaakt. Conclusie: maagvernauwing. Ik ben 'blij' dat mijn gevoel klopte en vooral opgelucht dat er een oorzaak is gevonden. We zijn er nu erg snel bij en S is in ieder geval nog niet verzwakt. Alleen moeten we straks naar het Juliana Kinderziekenhuis in Den Haag want daar zit de kinderchirurg. Even wachten op de papieren en dan gaan we erheen. Dan horen we ook over het hoe en wat en wanneer enzo. Maar hij wordt wel opgenomen vandaag.
En ik ben niet alleen meer hier. Om half 12 stond ineens mijn schoonvader in het ziekenhuis.De schat.
Gelukkig klopte je gevoel en heb je ernaar gehandeldquote:Op woensdag 2 april 2014 14:13 schreef _NIKKI_ het volgende:
Niet bijgelezen maar even een korte update uit het ziekenhuis.
We hebben bloedonderzoek gehad, hij heeft een infuusje die nog niet is aangesloten op iets en er is een echo gemaakt. Conclusie: maagvernauwing. Ik ben 'blij' dat mijn gevoel klopte en vooral opgelucht dat er een oorzaak is gevonden. We zijn er nu erg snel bij en S is in ieder geval nog niet verzwakt. Alleen moeten we straks naar het Juliana Kinderziekenhuis in Den Haag want daar zit de kinderchirurg. Even wachten op de papieren en dan gaan we erheen. Dan horen we ook over het hoe en wat en wanneer enzo. Maar hij wordt wel opgenomen vandaag.
En ik ben niet alleen meer hier. Om half 12 stond ineens mijn schoonvader in het ziekenhuis.De schat.
Jaaa hahahquote:Op woensdag 2 april 2014 18:01 schreef RunForrestRun het volgende:
Agossie huilen met tranen.. N. doet het ook alEn dan zo'n pruillipje erbij..
Veel plezier (en nog gefeliciteerd) Shandaly!! Inderdaad een toffe traditiequote:Op woensdag 2 april 2014 18:05 schreef Shandaly het volgende:
Dat laatste. Eventueel hetzelfde een half uurtje later nog eens, maar niets anders. Tenzij hele goede reden voor niet eten (ziek/koorts ofzo)
Is bij Femke nog niet aan de orde geweest, dat vuilnisvatje eet alles, maar bij Lars doen we het ook zo. Die is wel eens zonder eten naar bed gegaan...
Tijd om eens te gaan kijken hoe dat vuilnisvatje zich in een restaurant gedraagt...
Kleine wiebelbaby in zijn grote stoel, kijk hem eens raad weten met die komkommer!!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sarcasme. Herken het.
quote:Op woensdag 2 april 2014 19:03 schreef Spirit82 het volgende:
Over iets niet lusten: Isa eet eigenlijk alles, maar er is 1 ding wat ze echt niet lekker vindt en dat is bloemkool. Het mondje blijft open gaan want honger, maar iedere keer dat we een hapje geven is het keihard huilenDan krijgt ze van mij wel iets anders hoor. Voorderest zijn ook wij gezegend met een vuilnisvat
Persoonlijk verhaaltje in een spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Shandaly, nog gefeliciteerd! Lekker uit eten![]()
quote:Op woensdag 2 april 2014 19:54 schreef GotC het volgende:
Haha ja het is een enorm beweeglijk mannetje(Toch maar eens een handdoek erin leggen)
Als we hem in de stoel zetten gaat hij gelijk uit enthousiasme op tafel slaan met een big smile tot hij iets krijgt
Isa en bloemkoolWat grappig dat ze er zo sterk op reageert
Oh my, spreek me niet van online shoppenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Shandaly, nog gefeliciteerd! Lekker uit etenIk heb vanochtend zowel voor Isa als voor mij ingeslagen. Ik zit sinds de zwangerschap met mijn gewicht maar wil mezelf nu niet nog meer belasten door te gaan dieten. Dus dan maar nieuwe zomerkleren waar ik in pas in plaats van mezelf gek maken doordat ik weer in de oude wil passen
Sarcasme. Herken het.
Nou inderdaad FR, volgens de grafieken heb je een klein poppetje hoorquote:Op woensdag 2 april 2014 20:07 schreef -Bubseltje- het volgende:
Niet meer zeggen dat ze dik is he fr![]()
de stats zijn bijna hetzelfde als van S.
![]()
En een ruisje hopelijk is het niets
Wat fijn dat ze (weer) goed slaapt!! Zo lief he, als je ze wakker weg legt en ze gaat gewoon lief slapenquote:Op woensdag 2 april 2014 21:03 schreef LadyBlack het volgende:
Die meiden van jullie zijn dus supermooi in verhouding Bubs en FR!
Spirit, dat klinkt goed!
Ik heb E om 18u maar even wakker gemaakt, toen had ze ruim 2 uur liggen tukkenZe heeft heerlijk bieten met zoete aardappel zitten eten, nog lekker gespeeld en nu heb ik dr na haar toetje wakker in bed gelegd en ik heb geen kik gehoord!
![]()
![]()
quote:Op woensdag 2 april 2014 19:03 schreef Spirit82 het volgende:
Over iets niet lusten: Isa eet eigenlijk alles, maar er is 1 ding wat ze echt niet lekker vindt en dat is bloemkool. Het mondje blijft open gaan want honger, maar iedere keer dat we een hapje geven is het keihard huilenDan krijgt ze van mij wel iets anders hoor. Voorderest zijn ook wij gezegend met een vuilnisvat
Persoonlijk verhaaltje in een spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
Ja man, ik ben nu gewoon zo trots op haar!quote:Op woensdag 2 april 2014 21:05 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Wat fijn dat ze (weer) goed slaapt!! Zo lief he, als je ze wakker weg legt en ze gaat gewoon lief slapen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door _NIKKI_ op 02-04-2014 22:33:34 ]
Iets echt écht niet lusten valt bij mij onder die goede reden. (En bij bloemkool kan ik het me zelfs ook heel goed voorstellenquote:Op woensdag 2 april 2014 19:03 schreef Spirit82 het volgende:
Argento is de man van Kyara...quote:Op woensdag 2 april 2014 23:01 schreef flowerbox het volgende:
Nikki, wat hebben jullie een heftige dag achter de rug! Hopelijk een goede nacht.Het kwam hier heel erg binnen over wat je postte. Lijkt me vreselijk om je kind zo te moeten zien.
Shandaly, wat een kanjers heb jij!
Wie is Argento?
Ik ookquote:Op woensdag 2 april 2014 18:06 schreef GotC het volgende:
Jaaa hahahIk moet er tegenwoordig wel om gniffelen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dot, welkom!
Nikki, hopelijk horen jullie snel wanneer S geholpen kan worden. Het niet mogen drinken vind ik ook wel raar, pak die dokters maar goed aan.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
Ik wil dat ook welquote:
quote:Op donderdag 3 april 2014 13:01 schreef _NIKKI_ het volgende:
En wij wachten nog steeds niets helaas.Wat kan wachten toch lang duren.
Even een dikkequote:Op donderdag 3 april 2014 13:01 schreef _NIKKI_ het volgende:
En wij wachten nog steeds niets helaas.Wat kan wachten toch lang duren.
Join the club.quote:Op donderdag 3 april 2014 13:10 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik zit ook in het Haga, maar dan Leyenburg.
quote:Op donderdag 3 april 2014 09:28 schreef L-E het volgende:
Gisteren waren we bij de kinderarts voor Sticker zijn 1-jaar-afspraak (dude wtf, dat is hij nog lang niet ja! ). Alles was goed, alleen wil ze hem (itt wat we hadden verwacht) wel nog een keer zien om te kijken of hij de 'motorische mijlpalen' gaat halen. Fijn dat ze er bovenop zitten, maar voor het eerst vond ik het confronterend. Mijn kind is bijna 1 en kruipt niet, tijgert niet, staat niet, doet heel veel niet wat leeftijdsgenootjes wel doen. Maar daarna dacht ik: fuck statistieken en de norm: Sticker rocks. Dus nu is het weer rustig in mijn hoofd.
Hopelijk is het een beetje meegevallen en zijn de hormonen snel weg.quote:Op donderdag 3 april 2014 13:10 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik zit ook in het Haga, maar dan Leyenburg.
Gelukkig dat het vandaag nog gaat gebeuren. Wat een gedoe, goed dat je voor je manneke opgekomen bent!quote:Op donderdag 3 april 2014 14:10 schreef _NIKKI_ het volgende:
Over 1.5 uur mogen we naar de OK. Ik zou er bijna voor gaan jompelen zo blij ben ik dat het vandaag nog gaat gebeuren. Heeft mijn boosheid of nouja ik was niet heel boos maar heb wel mijn onvrede/frustratie kenbaar gemaakt, toch zin gehad. De chirurg komt zometeen zelfs nog aan ons uitleggen waarom het zo gegaan is.![]()
Ik had tegen de verpleegkundige gezegd dat ik ook moet overwerken als er veel werk is en dat ze dat hier ook best kunnen doen.Dan hadden ze gisteren maar niet moeten zeggen dat de operatie vandaag zou zijn. En dan zegt de verpleegkundige net ook nog: "ze hebben echt hun best gedaan om hem vandaag nog te kunnen opereren."
![]()
Nouja toch een kleine jompel dan. Mijn mannetje wordt geholpen en mag halverwege de nacht weer langzaam wat gaan eten als het allemaal goed gaat.
Het was heerlijk, een arts heeft fijn een half uur zitten wroetenquote:Op donderdag 3 april 2014 14:06 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Hopelijk is het een beetje meegevallen en zijn de hormonen snel weg.
Dan zijn ze dat bij mij ook over een paar weken
Raar zeg. Je zou zeggen dat een ok alleen wordt uitgsteld als er een spoedgeval tussen komt. Maar jullie mannetje is al behoorlijk spoed, niet? Succes in ieder geval, het is nu bijna zo ver.quote:Op donderdag 3 april 2014 14:10 schreef _NIKKI_ het volgende:
Over 1.5 uur mogen we naar de OK. Ik zou er bijna voor gaan jompelen zo blij ben ik dat het vandaag nog gaat gebeuren. Heeft mijn boosheid of nouja ik was niet heel boos maar heb wel mijn onvrede/frustratie kenbaar gemaakt, toch zin gehad. De chirurg komt zometeen zelfs nog aan ons uitleggen waarom het zo gegaan is.![]()
Ik had tegen de verpleegkundige gezegd dat ik ook moet overwerken als er veel werk is en dat ze dat hier ook best kunnen doen.Dan hadden ze gisteren maar niet moeten zeggen dat de operatie vandaag zou zijn. En dan zegt de verpleegkundige net ook nog: "ze hebben echt hun best gedaan om hem vandaag nog te kunnen opereren."
![]()
Nouja toch een kleine jompel dan. Mijn mannetje wordt geholpen en mag halverwege de nacht weer langzaam wat gaan eten als het allemaal goed gaat.
Hij gaat er uit over een paar weken. Dit klinkt heel bemoedigendquote:Op donderdag 3 april 2014 16:08 schreef GotC het volgende:
[..]
Het was heerlijk, een arts heeft fijn een half uur zitten wroetenHet is er uit, maar heb er wel schijnbaar een wond op de bmm aan overgehouden. Ach tsja..
Jij hebt 'm ook ingewisseld??
Nikki en S., succes!
Dat gaat lekker Klaprooss!
Sorry! Maar iets geruststellend: Het gaat bij mij altijd lastigquote:Op donderdag 3 april 2014 17:07 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Hij gaat er uit over een paar weken. Dit klinkt heel bemoedigend
quote:Op donderdag 3 april 2014 17:24 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hij is klaar! Alles is goed gegaan. Morgenochtend mag hij glucosewater drinken en als dat binnenblijft krijgt hij langzaam aan een beetje melk.
Dot. onze T mag alleen tijdens bezoekuur komen. Niet echt een meedenkend ziekenhuis wat dat betreft.
Fijn dat alles goed is gegaan!quote:Op donderdag 3 april 2014 17:24 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hij is klaar! Alles is goed gegaan. Morgenochtend mag hij glucosewater drinken en als dat binnenblijft krijgt hij langzaam aan een beetje melk.
Dot. onze T mag alleen tijdens bezoekuur komen. Niet echt een meedenkend ziekenhuis wat dat betreft.
Met bv had het wrs wel gemogen.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:37 schreef Kyara het volgende:
[..]
Fijn dat alles goed is gegaan!
Erg meedenkend zijn ze idd niet. Ik vraag me dan meteen af wat ze hadden gedaan als je bv had gegeven
Dat klinkt niet goed Spark. Heb je (professionele) hulp om je hier doorheen te slepen?quote:Op donderdag 3 april 2014 17:56 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik ben heel afwezig de laatste tijd hier. Het gaat ronduit klote met mij en ben echt bezig me dag voor dag door te slepen ik denk wel heel vaak aan jullie allemaal!
Ik dring je niets op hoor LE.quote:Op donderdag 3 april 2014 21:16 schreef L-E het volgende:
mandy, dank voor je ervaring maar wij willen echt geen fysio inschakelen voor Sticker. Het is prima zoals het is.
Die oudste van mij kon bij dr eerste jaar weinig anders dan zitten. Onze buddha noemde wij dr. Inmiddels ingehaald en nu is ze dan wel bij de fysio maar toen ook niet gedaan hoor. Ik dacht het komt vanzelf wel. Dan hoef ik er nog niet achteraan te rennenquote:Op donderdag 3 april 2014 21:16 schreef L-E het volgende:
mandy, dank voor je ervaring maar wij willen echt geen fysio inschakelen voor Sticker. Het is prima zoals het is.
Scheelt je dan wel weer idd Tally, hihihi. Iets langer rust wat rondkruipen ed betreftquote:Op donderdag 3 april 2014 21:18 schreef Tally het volgende:
[..]
Die oudste van mij kon bij dr eerste jaar weinig anders dan zitten. Onze buddha noemde wij dr. Inmiddels ingehaald en nu is ze dan wel bij de fysio maar toen ook niet gedaan hoor. Ik dacht het komt vanzelf wel. Dan hoef ik er nog niet achteraan te rennen![]()
![]()
Oh, nu ben ik benieuwd naar dat lijstjequote:Op donderdag 3 april 2014 21:21 schreef Suikertante het volgende:
Hier is het dus precies andersom, ik kreeg net een gezellige verjaardagsmail van Pampers met de cognitieve vaardigheden die F misschien al heeft, hij heeft nog geen enkele vaardigheid uit het rijtje
Maar hij kan dan wel weer aan de hand lopen. En Tally, jouwes gaat al op de pot
Das waar ja. Maar de jongste gaat ook stukken sneller dan de oudste.quote:Op donderdag 3 april 2014 21:21 schreef Suikertante het volgende:
Hier is het dus precies andersom, ik kreeg net een gezellige verjaardagsmail van Pampers met de cognitieve vaardigheden die F misschien al heeft, hij heeft nog geen enkele vaardigheid uit het rijtje
Maar hij kan dan wel weer aan de hand lopen. En Tally, jouwes gaat al op de pot
SPOILER: Cognitieve dingeslijstjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pfff Tally dat klinkt echt vermoeiend zeg. En ik herken wel het schuldgevoel. Dan denk ik: nou éven piepen dan. En na drie minuten loop ik zwetend naar bovenMaar soms helpt het wel en is hij na een minuut ineens aan het spelen en valt dan alsnog zelf in slaap. Je weet het nooit!
Wie weet is het bijna voorbij en is ze straks weer het zonnetje in huis![]()
quote:Op donderdag 3 april 2014 21:32 schreef Suikertante het volgende:
Ik zat echt vijf keer te scrollen voordat ik me realiseerde dat jij special powers hebt Tally
Valt bewust negeren daar ook onder?quote:• reageren op haar naam
Als ze daar zin in heeftquote:Op donderdag 3 april 2014 21:37 schreef Limone het volgende:
Ohja, gaat ze wuiven over een paar maanden? Chique hoor!
Als ik roep: Nee Féline van het kastje afblijven, dan komt mevrouw met haar wijsvingertje een zwaait ze in de lucht terwijl ze nee schudt.quote:Op donderdag 3 april 2014 21:37 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Valt bewust negeren daar ook onder?![]()
("Femke! Nee! Niet de poezenbrokjes!")
Voor mij ook.quote:Op donderdag 3 april 2014 21:39 schreef laziness het volgende:
Memory is zelfs voor mijn driejarige een uitdaging hoor
Die skill wil de mijne ook wel lerenquote:Op donderdag 3 april 2014 21:39 schreef L-E het volgende:
Mijn baby kan dingen die niet eens op die lijst staan! Zoals aan de borst drinken met 1460 gram, eat that, Pampers!
En augurk zeggen (auuu-ggurk) en zelf rijstkorreltjes in zijn mond stoppen en kusjes met open mond geven en hard aan de staart van de poes trekken zonder dat deze hem hysterisch aanvalt, skills, my baby haz them!
quote:Op donderdag 3 april 2014 21:29 schreef Suikertante het volgende:
Nou, vooruit
Maar niet voor mandy of gevoelige of competitieve ouders he!
Bovendien stond bovenaan de e-mail
"Hallo *** (mijn eigen naam), Gefeliciteerd met je verjaardag, lieverd! Gefeliciteerd, je bent al één jaar!".![]()
Wuiven is dan ook voor mietjes.quote:Op donderdag 3 april 2014 21:38 schreef Kyara het volgende:
[..]
Als ze daar zin in heeft![]()
M vertikt het nog steeds
Wij verdenken onze kat ervan stiekem te blowen met de hippiebuurman, hij is echt 24/7 DOLGELUKKIG JEEJ!quote:Op donderdag 3 april 2014 21:40 schreef laziness het volgende:
[..]
Die skill wil de mijne ook wel lerenKnappe sticker!
Op advies ben ik hier met zeven maanden al mee begonnen maar hij doet het nog steeds niet. Zal je zien, houdt hij voor het eerst zijn uitgerekende datum aan zekerquote:Op donderdag 3 april 2014 21:44 schreef Tally het volgende:
En hoera. Dan gaan die armen in de lucht. Net op tijd voor haar verjaardag!
Vorige week dacht ik: dat zou best leuk zijn voor haar verjaardag. En dr zus opgestookt (uhm) om het haar te leren. Het is dr geluktquote:Op donderdag 3 april 2014 21:44 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Op advies ben ik hier met zeven maanden al mee begonnen maar hij doet het nog steeds niet. Zal je zien, houdt hij voor het eerst zijn uitgerekende datum aan zeker
quote:Op donderdag 3 april 2014 21:47 schreef Suikertante het volgende:
Oja, die oudere zus was ik even vergeten te maken, daar ligt het dus aan!
Was ik vergeten iddquote:Op donderdag 3 april 2014 21:46 schreef Suikertante het volgende:
Als het goed is zit ze daar om je te helpen he, niet om je bang te maken
Als je nou even alle lijsten en statistieken weg denkt en open en oprecht naar je zoon kijkt, wat zie je dan? Een gelukkig kind dat zich ontwikkelt volgens zijn eigen tempo? Of een kind dat gebukt gaat onder het feit dat hij nog niet kan wuiven?quote:Op donderdag 3 april 2014 21:46 schreef -mandy- het volgende:
Het komt wel goed, is het niet nu, dan wat later.
Ik heb me wel alvast voorgenomen me niet gek te laten maken op het cb komende week bij de kinderarts.
Fee had nergens last van. Er na in slaap gevallen. Drie uur lang geslapen. En gewoon zichzelf.quote:Op donderdag 3 april 2014 21:49 schreef -mandy- het volgende:
Die 11 maanden prikjes, voor diegenen die die al gehad hebben? Hoe reageerden jullie baby's daarop? Veel koorts, lang last ervan?
Hou dat vast. Dat is ongetwijfeld wat het cb ook zal zien.quote:Op donderdag 3 april 2014 21:51 schreef -mandy- het volgende:
Dank je LE!
Dan zie ik een heel gelukkig kind dat iedereen met het grootste gemak om zijn vinger windt met zijn glimlach![]()
MIjn kleine lieve babymannetje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
8 stuks...quote:
Jeetje wat heftig.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:40 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
@nikki, Seth is met 5 weken geopereerd aan een maagvernauwing. Hij was al uitgedroogd dat we in het ziekenhuis terecht kwamen. Hij mocht pas geopereerd worden als zijn bloed goed was. Dat heeft 4 dagen geduurd, 4 dagen zonder drinken,met brullen. Heel sneu om te zien. Hij had inderdaad ook suiker en zout infuus. Seth mocht niet drinken omdat hij niks binnen hield, hij spoot alles eruit.
Sterkte met je mannetje! wat voel je je dan machteloos he..
Hi Dot.quote:Op vrijdag 4 april 2014 05:33 schreef Dot. het volgende:
Nacht? Ik vind dat ik met de ochtendvoeding bezig ben hoor KPMaar wat een mooi uitzicht heb je
Hebben jullie ervaring met inbakeren? De kraam had ons nog even geleerd hoe we dat konden doen met een hydrofiel om zijn schouders zodat z'n heupen volledig vrij zijn en ik moet zeggen dat hij net wat langer sliep, omdat hij zichzelf niet wakker mepte. Maar het mocht maar 1 slaapje per dag zei ze. Nu zag ik inbakerdoeken als de puckababy en de snooze me, mogen die wel vaker per dag? Ik weet dat de reden achter het sneller wakker worden natuurlijk zijn voeding is maar totdat we dat goed op peil hebben zou af en toe slapen ook wel fijn zijn
Nikki, veel succes weer in het ziekenhuis vandaag! En wat KP zegt, wat een fantastische moeder ben je en wat een fijne ondersteunende omgeving is er![]()
quote:Op vrijdag 4 april 2014 09:12 schreef L-E het volgende:
Limone ik heb over jou gedroomd! En je man, is hij lang en blond? In mijn droom welJullie gingen op reis en wij waren ook op het vliegveld en ik zei tegen je man dat ik jullie zo ging missen, en hij zei niets terug
Nachtbrakers, ik heb er ook een. Wij hebben nu eindelijk ontekt dat de nachten beter gaan als hij overdag minder slaapt. Logisch, maar we wilden hem niet wakker houden, want moe = slapen, klaar. Maar nu slaat hij uit zichzelf steeds zijn middagslaapje over en het gespook snachts is over (het gespook he, het aandeborstgehang doen we nog steeds!), in mijn beleving is het dus wel een dag/nachtritme-dingetje hier.
quote:Op vrijdag 4 april 2014 09:23 schreef L-E het volgende:
Dat ongezellig doen heeft hier echt nooit gewerkt. Daar lig je dan in het pikkedonker, met je rug naar je baby toe, heel hard bezig te zijn met niet leuk doen terwijl die baby gewoon op volume viskraam wilde verhalen houdt tegen zijn tenen terwijl hij je haar op eet. Hij kan iig zichzelf goed vermaken
Is echt heel normaal babygedrag. Dat maagje is echt nog maar klein he, dus ze zitten snel vol.quote:Op vrijdag 4 april 2014 10:47 schreef Kimpossible het volgende:
[..]![]()
Ik durf haar nooit zo goed wakker weg te leggen, want daar wordt ze heul lawaaiig van en dan ben ik bang dat vriend wakker wordt
Misschien toch maar gewoon gaan proberen.. Een naxhtvoeding vind ik echt niet erg, maar nu ben ik zo 2 uur bezig, dat kan ook niet de bedoeling zijn.
Wat ik zo lastig vindt is dat ze 10 x per dag drinkt, maar alleen kort en 1 borst. Soms 20 min hoor, maar vaker is ze er na 10 min klaar mee en krijg je er geen tepel meer in. Niet dat ik denk dat ze te weinig binnenkrijgt, want t stroomt hard, maar in m'n hoofd denk ik dan toch; geen wonder dat je over 2 uur weer klaar bent voor de volgende gang
Ja, het gaat echt lekker hierquote:Op vrijdag 4 april 2014 09:33 schreef Franny_G het volgende:
Het gaat goed bij jullie, he Burdie? En met het kuiken? Je klinkt zo ontspannen.. En ben je ook goed hersteld van de bevalling, ook mentaal?
Ik was de eerste paar weken na de bevalling euforisch, toen kreeg ik een dip, en nu gaat het weer goed.. We gaan een weekendje weg naar Twente. Voor het eerst met I. Haar eerste tripje buiten de Randstad.
.
Een baby die de boel bij elkaar huilt als ik d'r wegleg voor ze goed en wel slaaptquote:Op vrijdag 4 april 2014 11:19 schreef L-E het volgende:
[..]
Is echt heel normaal babygedrag. Dat maagje is echt nog maar klein he, dus ze zitten snel vol.
Wat maakt snachts dat je 2 uur bezig bent als ze maar 10 minuten drinkt?
Ik probeer wel te prikkelen ja, liedjes zingen, wandelen, boodschappen, d'r aan het lachen proberen te maken enz. Maar als ze dan moe is gaat ze natuurlijk gewoon slapen en in de draagdoek slaapt ze ook. Ze gaat om de dag ong. In bad of mee douchen, maar tot nu toe maakt dat geen verschil..quote:Op vrijdag 4 april 2014 11:39 schreef Burdie het volgende:
Kim, wat doen jullie overdag met haar? Misschien kan je haar overdag wat meer prikkelen (spelletjes doen etc.), 's avonds als ze wil wat meer voeden (vaker aanbieden), laat op de avond lekker in bad, zodat ze lekker rozig is, dan een voeding en lekker slapen.
Herken je verschil in haar huiltjes, of leg je haar bij elke kik aan? Ik laat S. ook wel eens eventjes pruttelen (ontaarde moeder alert) meestal valt hij dan snel weer zelf in slaap.
Klinkt eigenlijk als mamahonger. Kan ze bij jullie in bed slapen? Of in een cosleeper?quote:Op vrijdag 4 april 2014 11:39 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Een baby die de boel bij elkaar huilt als ik d'r wegleg voor ze goed en wel slaaptdus als mevroi dan niet wilt pitten, want geen zin/lekker kijken/krampjes/spugen/you name it, dan 'kunnen' we niet terug naar bed.
En dat klinkt echt vreselijk dom als ik dat hier met een wakker hoofd opschrijf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Femke is ook een buikslaapster. En vanaf het moment dat we dat hebben ontdekt, konden wij ook weer slapen. Bij het CB zeiden ze "we mogen het niet aanraden, maar als het voor jullie goed werkt...quote:Op vrijdag 4 april 2014 11:08 schreef Franny_G het volgende:
Dat buik slapen vind ik lastig. Het wordt zo duidelijk overal afgeraden. Ik doe het overdag wel met I. omdat ze dan inderdaad soms beter slaapt. Maar dan ben ik wel in de buurt en ga ik ook regelmatig kijken. 's Nachts zou ik dat geloof ik niet durven.
Wat fijn Nikkiquote:Op vrijdag 4 april 2014 13:29 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hier goed nieuws. S-je drinkt weer en hij doet het echt heel goed. Net om 12 uur heeft hij 120ml melk/suikerwater op. En niets gespuugd.Totaal heeft hij nj sinds 6 uur vanmorgen al 290ml gedronken.
De maagsonde is eruit sinds zijn eerste flesje en het infuus is afgedopt. Net was de chirurg er en als hij zo goed doorgaat mag hij morgenochtend mee naar huis. Mijn knappe stoere kerel.
Wat voor creme smeer je?quote:Op vrijdag 4 april 2014 14:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
* even binnenvalt
Iemand ervaring met eczeem? Noor had het altijd een beetje in haar knieholten, maar nu zit haar hele buik ook onder. Begon op de onderbuik, maar nu is ook haar borst ook rood en geïrriteerd. Ben bang dat het overslaat naar haar gezichtje.
Ik smeer al vette crème, was met sensitive wasmiddel enzo...
Misschien reken ik te snel iets als vaardigheid hoor, maar ze kan al best veel zo eigenlijkquote:Op donderdag 3 april 2014 21:29 schreef Suikertante het volgende:
Tegen de tijd dat je dreumes een jaar oud is, kan ze al veel belangrijke mijlpalen hebben bereikt zoals:
• Reageren op haar naam Check
• Een handjevol woorden begrijpen Check Althans, ze begrijpt wat we bedoelen als we vragen 'waar is papa/mama/poes?' en 'hapje'.
• Een paar simpele woordjes zeggen, zoals 'mama' en 'papa' Check
• Wijzen naar objecten Check met dat garnalenvingertje
• Gedag wuiven Check als ze zin heeft.
• Een poging om diergeluidjes na te apen Soort van check. We waren laatst in de dierentuin en de apen waren heel hard aan het gillen, toen ging ze terugroepen![]()
.
• Te realiseren dat objecten bestaan ook al kan zij deze niet zien Check, denk ik. Ze weet in ieder geval wel waar ze een speeltje moet zoeken als we 'm ergens achter verstoppen voor haar neus bijvoorbeeld. Ze weet dan dat het niet weg is.
• Dingen op plaatjes vinden als ze er naar wordt gevraagd Nope niet geprobeerd ook.
• Eenvoudige aanwijzingen volgen Check Ze kan bijvoorbeeld haar beentjes optillen om haar broek uit te doen als ze staat (vind ik echt Heel Erg Knap).
• Laten zien dat ze kleuren en vormen begrijpt Check Een beetje dan, ze kan een aantal vormpjes in de vormenstoof op de goede plek stoppen.
• Verbeterde geheugenvaardigheden tonen Geen idee, hoe meet je dat
Dit al gebruiken wij nu Balneum extra vettend voor in bad.quote:Op vrijdag 4 april 2014 14:40 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Wat voor creme smeer je?
Mijn tips in het kort:
- Heel weinig douchen/in bad (E. gaat nu 2x per week)
- Als ze in bad gaat/onder de douche; mustela producten zijn heel goed voor de huid.
- Smeren met Cetomacrogolcreme, via je huisarts op recept verkrijgbaar dan krijg je het vergoed. Ook 'los' in de apotheek verkrijgbaar.
- Niet smeren met Zwitsal of andere cremes/lotions/olies met een geurtje
- Sowieso even de huisarts laten checken, bij E. hebben we helaas vorig jaar een paar dagen moeten smeren met hormooncreme, nu kunnen we het onder controle houden met bovenstaande dingen.
Dat wassen is een heel belangrijkequote:Op vrijdag 4 april 2014 14:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, die crème hebben we al, maar die doet dus niks. Hormoonzalf hebben we hier ook al moeten gebruiken voor haar knieholtes jamaar wil het liever nog niet op haar buik smeren...Zwitsal laat ik ook al staan en van het wassen had ik ook gelezen. Deden eerst om de dag, maar gaan dat terugschroeven
.
Hebben wij ook een tijdje gebruikt maar dat deed hier weer niet zoveel voor het huidje en ik vond het heul vies spulquote:Op vrijdag 4 april 2014 14:44 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Dit al gebruiken wij nu Balneum extra vettend voor in bad.
Hier hebben we weken gemodderd, na drie dagen hormoonzalf was het weg. Om nooit meer (NOOIT MEER!) terug te komen. Ik ben fanquote:Op vrijdag 4 april 2014 14:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, die crème hebben we al, maar die doet dus niks. Hormoonzalf hebben we hier ook al moeten gebruiken voor haar knieholtes jamaar wil het liever nog niet op haar buik smeren...Zwitsal laat ik ook al staan en van het wassen had ik ook gelezen. Deden eerst om de dag, maar gaan dat terugschroeven
.
Lol, dat had ik zelfs toen ik fv gafquote:Op vrijdag 4 april 2014 14:56 schreef bellelena het volgende:
GotC, je weet het bij je eigen kindje inderdaad ook wel natuurlijk, wat goed werkt en niet
Voor mij voelt het zo, dus ik kijk d'r bewust wel aan, maar meestal hou ik m'n eigen ogen zo goed als dicht om zoveel mogelijk in m'n slaap te blijvenAan het begin kolfde ik natuurlijk alle voedingen, dus dan gingen de lichten aan en alles 's nachts, maar dan sliep ze daarna altijd wel lekker verder gelukkig!
Het is niet heel fijn spul maar het lijkt hier wel iets te doen. Alleen op haar benen is het nog aanwezig nu.quote:Op vrijdag 4 april 2014 14:46 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dat wassen is een heel belangrijke. Het enige wat die crème doet is de huid gehydrateerd houden, door het wassen maak je dat weer ongedaan. 2x per week is hier echt de max en we smeren de crème elke dag 2x.
Succes
[..]
Hebben wij ook een tijdje gebruikt maar dat deed hier weer niet zoveel voor het huidje en ik vond het heul vies spul![]()
Ohh jeetje wat herkenbaar! Vannacht ging ze na het keten onbedaarlijk brullen, naar mijn mening om niks en dat kon ik ff zo niet hebbenquote:Op vrijdag 4 april 2014 15:12 schreef L0t.. het volgende:
Dat gevoel herken ik wel Kim. J. heeft ook nachten dat ze echt een paar uur wil keten. Wat ik ook doe, mevrouw wil kletsen, klimmen, over ons bed heen rauzen. Ik probeer haar dan vaak aan de borst te houden in de hoop dat ze uiteindelijk in slaap valt, wat er vaak in resulteert dat ze anderhalf uur drinkt ofzo, mijn tepels enorm zeer doen en zij daarna gewoon nog klaarwakker is.
Ik kan me dan zo gefrustreerd voelen, ik voel het dan gewoon borrelen in m'n lijf en zou wel kunnen gillen, echt een klotegevoel.
Ik weet dat ze er niks aan kan doen en kan ook altijd mijn geduld bewaren bij haar maar ondertussen pffff...
Het is gewoon zwaar soms
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
quote:Op vrijdag 4 april 2014 17:26 schreef Kimpossible het volgende:
Zal ik om de boel wat op te vrolijken even de 3 previewfotos van de fotoshoot erin gooien? Ik ben er nu al zo blij mee en zooo benieuwd naar de rest!Heeeeeel mooi Kim!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Vooral die laatste, zo sereen
![]()
Precies! Wie wil dat nou nietquote:Op vrijdag 4 april 2014 18:40 schreef Kimpossible het volgende:
daar kun je toch wel de heeeeeele nacht naar kijken
![]()
Dit. Wat jij beschreef herken ik ook enorm, de frustratie en irritatie die je door je lijf voelt gieren, bah. En ik voed nog liever elke 2 uur dan dat gefeest idd.quote:Op vrijdag 4 april 2014 18:03 schreef L0t.. het volgende:
Ik heb er ook totaal geen moeite mee dat ze niet doorslaapt, maar ik persoonlijk vind het veel minder zwaar om 3 nachtvoedingen te doen waarbij ze snel weer inslaapt dan 2-3 uur WAKKERRRR keteuhhhhh.
quote:Op vrijdag 4 april 2014 20:27 schreef GotC het volgende:
Wat tof venco! Rondlopen maar!
T. speelt kiekeboe met zichzelf en ligt helemaal in een deuk om zichzelfGekkie
quote:Op vrijdag 4 april 2014 20:25 schreef vencodark het volgende:
@Kimpossible: wat een prachtige, lieve foto's. Diegene met het mutsje is echt heel lief! Love it!
Mijn complimenten.![]()
Verder wil ik even pronken en trots vertellen dat Aiden ineens zoooo goed loopt! Week of 3 geleden kon hij net een paar 'per ongeluk'-stapjes los. Nu loopt hij al een meter of 4 alleen door de kamer. Hij kon al zelfs een bochtje maken!![]()
Geweldig om te zien hoe hij soms stil staat en even moet denken hoe hij verder moet. Balans gaat goed en hij weet ook precies wanneer hij zich toch voorzichtig moet laten vallen.
En vandaag deed mijn vader met 2 lepels tegen elkaar tikken en Aiden kon dat al heel snel nadoen. Zo maf om te zien hoe hij steeds weer iets nieuws kan. Blijf mij verbazen.
Die frustratiequote:Op vrijdag 4 april 2014 20:40 schreef L-E het volgende:
Wat knap Venco!
Hier werd vandaag heel erg bijna gekropen. Zo aandoenlijk, zo'n baby op all fours die ergens heen wil maar zich geen raad weet met AL die ledematen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |